Kan niet.quote:Op maandag 4 november 2024 13:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Misschien kan de TT van Live naar Nabeschouwing?
quote:
Daarom was het goed te zien dat Max ook echt wakker was. Hij ging pas rijden op het moment dat hij dat doorkreeg. Ik verwacht dat hij ook wel was blijven staan als hij vooraan stond.quote:Op maandag 4 november 2024 13:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Een iets waar ik vrij zeker van ben, mocht het Max geweest zijn die vanaf p1 toch ging rijden ondanks dat de start was afgebroken en de baan niet vrijgegeven, dan was het al vrij snel duidelijk geweest en een diskwalificatie.
En ze zouden gelijk hebben ook.
Doorkreeg als in via zijn headset de toestemming om te rijdenquote:Op maandag 4 november 2024 13:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daarom was het goed te zien dat Max ook echt wakker was. Hij ging pas rijden op het moment dat hij dat doorkreeg. Ik verwacht dat hij ook wel was blijven staan als hij vooraan stond.
De Britse stewards en pers waren halverwege de race al vertrokken naar het vliegveld, die zagen de "bui" al hangen.quote:Op maandag 4 november 2024 13:25 schreef beantherio het volgende:
Nu ik de race heb teruggezien verbaas ik me er over dat Norris, naast de straf voor de start, niet nog eens 2 straffen heeft gekregen:
• bij de herstart na de rode vlag knalt ie bij het terugkeren op de baan bijna tegen Russell op ("unsafe rejoin")
• bij de 2e herstart haalt ie (nadat ie opnieuw van de baan was geraakt) naast de baan minstens 2 andere coureurs in die hem bij het van de baan raken waren gepasseerd ("leaving the track and gaining an advantage")
Norris heeft niet te klagen over de stewards bij deze race.
Ja dat, hoopte dat dat wel duidelijk wasquote:Op maandag 4 november 2024 13:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
Doorkreeg als in via zijn headset de toestemming om te rijden
Inderdaad, ook omdat GP dat hem dan duidelijk had verteld gok ik.quote:Op maandag 4 november 2024 13:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daarom was het goed te zien dat Max ook echt wakker was. Hij ging pas rijden op het moment dat hij dat doorkreeg. Ik verwacht dat hij ook wel was blijven staan als hij vooraan stond.
Nee, Verstappen kent gewoon de regels.quote:Op maandag 4 november 2024 13:38 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, ook omdat GP dat hem dan duidelijk had verteld gok ik.
Ja, daar lijkt hij flink moeite mee te hebben. Heeft zelf ook aangegeven dat hij extreem nerveus is op de dag van een race. Daar moet hij toch echt mee aan de slag, foutjes onder druk moeten eruit.quote:Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Norris kan niet tegen de druk. Een ander voorbeeld is hoe hij reed naar de winst op Singapore.
Geen vuiltje aan de lucht, 20-30 seconden voor en 3 enorme remfouten maken. Bij 1tje, bocht 14, heeft hij echt heel veel geluk dat hij zijn voorvleugel heel houdt. Scheelde minder dan een cm.
Die ondertiteling.quote:
Nee, kwam toevallig langsquote:Op maandag 4 november 2024 14:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Die ondertiteling.![]()
Je had dit nog niet gezien?
Bij Charles hoef je 5 ronden naar zn versnellingsbak te kijken en hij gaat foutjes maken.quote:Op maandag 4 november 2024 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt hij flink moeite mee te hebben. Heeft zelf ook aangegeven dat hij extreem nerveus is op de dag van een race. Daar moet hij toch echt mee aan de slag, foutjes onder druk moeten eruit.
LeClerc heeft dat ook, die maakt ook nog steeds fouten onder druk.
George deed het goed totdat die werd ingehaald door Norris in werkelijk waar een halve stortbui.quote:Op maandag 4 november 2024 14:03 schreef beantherio het volgende:
Zoals ze bij The Race al opmerkten waren er trouwens wel erg veel teams die in de "losers" categorie horen. Eigenlijk bijna allemaal zelfs. Kort samengevat de faalhazen:
• Sauber: zoals gewoonlijk.
• Williams: 2 auto's in de kreukels en 0 punten.
• Ferrari: was nog in de running voor het constructeurskampioenschap maar kan dat nu wel zo'n beetje vergeten.
• Aston Martin: 1 auto die al na de eerste ronde eruit ligt en de ander die kansloos was.
• Mercedes: leek even voor de winst te gaan maar verprutste het met slechte pit-calls. En Hamilton wilde zijn auto zo'n beetje in de muur zetten zo slecht was het ding (volgens hem).
• Haas: kleurloos buiten de punten.
• McLaren: qua punten deden ze het nog niet eens zo slecht maar voldeden lang niet aan de verwachtingen (na de sprintwinst en de pole) en verloren waarschijnlijk het rijderskampioenschap.
• VCARB: pakten op zich nog wel goede punten maar lang niet zoveel als waar het lange tijd op leek. Beetje gemiste kans.
• RBR: een van de rijders zette misschien wel een legendarische prestatie neer maar de ander faalde alsof het een lieve lust was. De knullige overtake op Lawson en vervolgens het resterende punt ook nog kwijt raken aan Hamilton (die over zijn auto klaagde alsof het een lieve lust was) was gênanter dan chanant. Om nog maar niet te spreken over het "cross country" akkefietje aan het begin en de tijdstraf.
Het enige team dat zonder meer goed presteerde was Alpine.
Met de deepdive van vanmorgen hebben we hier niet eens naar kunnen kijken.quote:Op maandag 4 november 2024 13:25 schreef beantherio het volgende:
Nu ik de race heb teruggezien verbaas ik me er over dat Norris, naast de straf voor de start, niet nog eens 2 straffen heeft gekregen:
• bij de herstart na de rode vlag knalt ie bij het terugkeren op de baan bijna tegen Russell op ("unsafe rejoin")
• bij de 2e herstart haalt ie (nadat ie opnieuw van de baan was geraakt) naast de baan minstens 2 andere coureurs in die hem bij het van de baan raken waren gepasseerd ("leaving the track and gaining an advantage")
Norris heeft niet te klagen over de stewards bij deze race.
Geef ze eens ongelijk? Wat is dat nou voor argument?quote:Op maandag 4 november 2024 13:41 schreef KingRoland het volgende:
Maar geef de FIA eens ongelijk, ze moeten het toch spannend maken. Al heeft Max een grote voorsprong, alle kleine beetjes helpen. Eerlijk is het niet nee.
Het is in dit soort omstandigheden ook lastig om met beide coureurs uitstekend te presteren.quote:Op maandag 4 november 2024 14:03 schreef beantherio het volgende:
Zoals ze bij The Race al opmerkten waren er trouwens wel erg veel teams die in de "losers" categorie horen. Eigenlijk bijna allemaal zelfs. Kort samengevat de faalhazen:
• Sauber: zoals gewoonlijk.
• Williams: 2 auto's in de kreukels en 0 punten.
• Ferrari: was nog in de running voor het constructeurskampioenschap maar kan dat nu wel zo'n beetje vergeten.
• Aston Martin: 1 auto die al na de eerste ronde eruit ligt en de ander die kansloos was.
• Mercedes: leek even voor de winst te gaan maar verprutste het met slechte pit-calls. En Hamilton wilde zijn auto zo'n beetje in de muur zetten zo slecht was het ding (volgens hem).
• Haas: kleurloos buiten de punten.
• McLaren: qua punten deden ze het nog niet eens zo slecht maar voldeden lang niet aan de verwachtingen (na de sprintwinst en de pole) en verloren waarschijnlijk het rijderskampioenschap.
• VCARB: pakten op zich nog wel goede punten maar lang niet zoveel als waar het lange tijd op leek. Beetje gemiste kans.
• RBR: een van de rijders zette misschien wel een legendarische prestatie neer maar de ander faalde alsof het een lieve lust was. De knullige overtake op Lawson en vervolgens het resterende punt ook nog kwijt raken aan Hamilton (die over zijn auto klaagde alsof het een lieve lust was) was gênanter dan chanant. Om nog maar niet te spreken over het "cross country" akkefietje aan het begin en de tijdstraf.
Het enige team dat zonder meer goed presteerde was Alpine.
De FIA is geen liefdadigheidsinstelling.quote:Op maandag 4 november 2024 14:21 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Geef ze eens ongelijk? Wat is dat nou voor argument?
Vorig jaar 1.000+quote:
Een coureur die de baan oversteekt mag niet, is keigevaarlijk en voor zoiets willen ze ook geen sportieve straf opleggen maar alleen een geldboete. Ze willen voor dit soort niet-sportieve fouten geen sportieve straf opleggen en dat lijkt mij prima. Net zoals Verstappen een vleugeltje niet mocht aanraken.quote:Op maandag 4 november 2024 12:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik snap je, maar Norris rijdt door rood (knipperend oranje in dit geval dan om precies te zijn) en door zijn actie brengt hij de marshalls en alle coureurs, inclusief zichzelf, in gevaar.
Het is toch niet gek dat men verwacht dat daar een wat grotere straf tegenover staat dan een foei en wat wisselgeld?
Max heeft meer ronden geleid dan Norris en Leclerc samenquote:
Post 116 van het vorige deel. Dat is sein another formation lap.quote:Op maandag 4 november 2024 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een coureur die de baan oversteekt mag niet, is keigevaarlijk en voor zoiets willen ze ook geen sportieve straf opleggen maar alleen een geldboete. Ze willen voor dit soort niet-sportieve fouten geen sportieve straf opleggen en dat lijkt mij prima. Net zoals Verstappen een vleugeltje niet mocht aanraken.
Ik las:
If a start is delayed for any reason, the five lights above the starting grid will flash yellow, and the drivers will complete an extra formation lap to reset the grid, with one lap removed from the distance of the race.
Misschien was Norris in de war met welke kleur lampen gaan knipperen? We weten helaas niet waarom Norris tegen de orders van het team in ging, er staat ook niks over zijn reactie in het FIA document dus dat voedt de speculatie. Zeker. En ik ga graag mee dat de stewards verzachtende omstandigheden meenemen die er niet zijn (zoals status kampioenschap). Ik ben in deze niet overtuigt dat voor een domme fout als deze een DQ standaard op zijn plaats is. Het staat nergens beschreven. Een DQ is ook best zeldzaam, gisteren was de eerste in zeventien jaar.
Domme fout van Norris, zorgde zeker voor een onveiligere situatie voor de marshals. Marshals komen wel vaker in een situatie terecht dat ze de baan betreden terwijl de auto's door een SC worden opgevangen. Echt gevaarlijke situaties en zeker Imola 2020 waar zes achterliggers een ronde achterstand mogen goedmaken terwijl marshals echt fysiek op de baan zijn.
Als (beetje flauw want ik weet het niet zeker) Verstappen deze fout had gemaakt, dan had de Engelse pers vast en zeker om een DQ geroepen. Daar had ik ook, net zoals een tijdstraf, niet achter gestaan.
Mercedes daar en tegen vind ik hoogst opmerkelijk
De FIA zet zich op deze manier toch aardig neer als een liefdadigheidsinstelling. Ze zijn ervoor om de regels te bepalen en deze na te leven en zonodig te straffen. Zeer zeker niet om het verloop van het kampioenschap te bepalen onder het mom van spanning.quote:Op maandag 4 november 2024 14:23 schreef KingRoland het volgende:
[..]
De FIA is geen liefdadigheidsinstelling.
Natuurlijk wel, meer kijkers.quote:Op maandag 4 november 2024 14:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De FIA zet zich op deze manier toch aardig neer als een liefdadigheidsinstelling. Ze zijn ervoor om de regels te bepalen en deze na te leven en zonodig te straffen. Zeer zeker niet om het verloop van het kampioenschap te bepalen onder het mom van spanning.
@Vliegbaard ziet dit als fake newsquote:Op maandag 4 november 2024 14:32 schreef Droopie het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
het is van alle tijden joh
Ik zou een DQ trouwens ook te zwaar vinden, maar ik vind ¤5000 dan ook weer te zwak.quote:Op maandag 4 november 2024 14:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een coureur die de baan oversteekt mag niet, is keigevaarlijk en voor zoiets willen ze ook geen sportieve straf opleggen maar alleen een geldboete. Ze willen voor dit soort niet-sportieve fouten geen sportieve straf opleggen en dat lijkt mij prima. Net zoals Verstappen een vleugeltje niet mocht aanraken.
Ik las:
If a start is delayed for any reason, the five lights above the starting grid will flash yellow, and the drivers will complete an extra formation lap to reset the grid, with one lap removed from the distance of the race.
Misschien was Norris in de war met welke kleur lampen gaan knipperen? We weten helaas niet waarom Norris tegen de orders van het team in ging, er staat ook niks over zijn reactie in het FIA document dus dat voedt de speculatie. Zeker. En ik ga graag mee dat de stewards verzachtende omstandigheden meenemen die er niet zijn (zoals status kampioenschap). Ik ben in deze niet overtuigt dat voor een domme fout als deze een DQ standaard op zijn plaats is. Het staat nergens beschreven. Een DQ is ook best zeldzaam, gisteren was de eerste in zeventien jaar.
Domme fout van Norris, zorgde zeker voor een onveiligere situatie voor de marshals. Marshals komen wel vaker in een situatie terecht dat ze de baan betreden terwijl de auto's door een SC worden opgevangen. Echt gevaarlijke situaties en zeker Imola 2020 waar zes achterliggers een ronde achterstand mogen goedmaken terwijl marshals echt fysiek op de baan zijn.
Als (beetje flauw want ik weet het niet zeker) Verstappen deze fout had gemaakt, dan had de Engelse pers vast en zeker om een DQ geroepen. Daar had ik ook, net zoals een tijdstraf, niet achter gestaan.
Mercedes daar en tegen vind ik hoogst opmerkelijk
Waarom?quote:
Zullen we bij voetbal ook maar doen dan. Iemand lekker op de enkels tacklen en dan zeggen 'foei, niet meer doen!'quote:
DQ zou prima zijn in alle gevallen vind ik dan. Maar een gridstraf voor de volgende race was ook prima geweest. 5000 euro is een fooitje.quote:Op maandag 4 november 2024 14:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou een DQ trouwens ook te zwaar vinden, maar ik vind ¤5000 dan ook weer te zwak.
Bij het oversteken van de baan breng je vooral je zelf ingevaar. Dit vond ik toch wel anders, vooral als je in je achterhoofd hebt hoe het ooit een keer fout is gegaan. Zij hadden dit tijdens de race al moeten oplossen met mintens een 5s straf of wat mij betreft een DT. Een DQ vind ik niet nodig in dit geval.
Beide Mercedes coureurs hadden wel een DQ moeten krijgen.
Beslissende goals op buitenspel afkeuren, waar het geen buitenspel is. Of andersom.quote:Op maandag 4 november 2024 14:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zullen we bij voetbal ook maar doen dan. Iemand lekker op de enkels tacklen en dan zeggen 'foei, niet meer doen!'
Ja zoiets. Want meer kijkers toch?quote:Op maandag 4 november 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beslissende goals op buitenspel afkeuren, waar het geen buitenspel is. Of andersom.
Omdat dit specifieke geval niet duidelijk staat beschreven zover ik het weer, dus ik snap dat ze wat verzachtende omstandigheden "verzinnen", maar dit is wel het andere uiterste.quote:
Dat is hoe het gaat in Turkije en waarom Mourinho aan het schuimbekken isquote:Op maandag 4 november 2024 14:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Beslissende goals op buitenspel afkeuren, waar het geen buitenspel is. Of andersom.
Zoiets las ik ook al jaquote:Op maandag 4 november 2024 14:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is hoe het gaat in Turkije en waarom Mourinho aan het schuimbekken is
Deze ga ik onthoudenquote:Op maandag 4 november 2024 14:47 schreef Droopie het volgende:
Misschien heeft het ook te maken dat Norris een first-offender is.
Hij legt uit wat er in zijn hoofd omging, misschien heeft de FIA ook niet helemaal goed de procedures gevolgd.
Het is gebeurd en de jury heeft beoordeeld.
Een volgende keer zal hij wel aan de beurt zijn als zoiets gebeurt.
Kan mij voorstellen als Alonso en Hamilton 3e en 4e hadden gestaan en die waren doorgereden dat ze hadden gezegd: jongens hoe lang doen jullie al mee, dit is niet de eerste keer dat jullie dit meemaken.
Kan je zeggen, dat is willekeur, zo werken sporten.
De ene speler krijgt eerder geel, de andere speler minder strafschoppen mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |