abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215473365

Autódromo José Carlos Pace

# Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen?

# Countdown naar de sessies

Info
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 13:20:56 #2
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215473387
Misschien kan de TT van Live naar Nabeschouwing?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 november 2024 @ 13:24:34 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215473422
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Misschien kan de TT van Live naar Nabeschouwing?
Kan niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 4 november 2024 @ 13:25:37 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_215473428
Nu ik de race heb teruggezien verbaas ik me er over dat Norris, naast de straf voor de start, niet nog eens 2 straffen heeft gekregen:
• bij de herstart na de rode vlag knalt ie bij het terugkeren op de baan bijna tegen Russell op ("unsafe rejoin")
• bij de 2e herstart haalt ie (nadat ie opnieuw van de baan was geraakt) naast de baan minstens 2 andere coureurs in die hem bij het van de baan raken waren gepasseerd ("leaving the track and gaining an advantage")

Norris heeft niet te klagen over de stewards bij deze race.
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 13:25:53 #5
Brabo Bastard
pi_215473432
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kan niet.
;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  FOK!fotograaf maandag 4 november 2024 @ 13:26:52 #6
842 Zorro
Z
pi_215473441
Max heeft met zijn 62e overwinning zijn voorsprong naar 62 punten gebracht :D
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_215473463
Een iets waar ik vrij zeker van ben, mocht het Max geweest zijn die vanaf p1 toch ging rijden ondanks dat de start was afgebroken en de baan niet vrijgegeven, dan was het al vrij snel duidelijk geweest en een diskwalificatie.
En ze zouden gelijk hebben ook.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 13:31:46 #8
Brabo Bastard
pi_215473478
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2024 13:29 schreef bedachtzaam het volgende:
Een iets waar ik vrij zeker van ben, mocht het Max geweest zijn die vanaf p1 toch ging rijden ondanks dat de start was afgebroken en de baan niet vrijgegeven, dan was het al vrij snel duidelijk geweest en een diskwalificatie.
En ze zouden gelijk hebben ook.
Daarom was het goed te zien dat Max ook echt wakker was. Hij ging pas rijden op het moment dat hij dat doorkreeg. Ik verwacht dat hij ook wel was blijven staan als hij vooraan stond.
"Omae wa mou shindeiru."
  maandag 4 november 2024 @ 13:32:37 #9
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_215473485
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Daarom was het goed te zien dat Max ook echt wakker was. Hij ging pas rijden op het moment dat hij dat doorkreeg. Ik verwacht dat hij ook wel was blijven staan als hij vooraan stond.
Doorkreeg als in via zijn headset de toestemming om te rijden
Thinking is difficult, that’s why most people judge
pi_215473491
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:25 schreef beantherio het volgende:
Nu ik de race heb teruggezien verbaas ik me er over dat Norris, naast de straf voor de start, niet nog eens 2 straffen heeft gekregen:
• bij de herstart na de rode vlag knalt ie bij het terugkeren op de baan bijna tegen Russell op ("unsafe rejoin")
• bij de 2e herstart haalt ie (nadat ie opnieuw van de baan was geraakt) naast de baan minstens 2 andere coureurs in die hem bij het van de baan raken waren gepasseerd ("leaving the track and gaining an advantage")

De Britse stewards en pers waren halverwege de race al vertrokken naar het vliegveld, die zagen de "bui" al hangen. :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 13:34:18 #11
Brabo Bastard
pi_215473499
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2024 13:32 schreef greysbones het volgende:

[..]
Doorkreeg als in via zijn headset de toestemming om te rijden
Ja dat, hoopte dat dat wel duidelijk was :@
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215473529
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Inderdaad, ook omdat GP dat hem dan duidelijk had verteld gok ik.
Hell To The Liars
pi_215473555
Komt Norris wel makkelijk mee weg. Al heb ik echt een hekel aan Verstappen, als hij het was zou hij een zwaardere straf krijgen. Maar geef de FIA eens ongelijk, ze moeten het toch spannend maken. Al heeft Max een grote voorsprong, alle kleine beetjes helpen. Eerlijk is het niet nee.
graag op anoniem
pi_215473559
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:38 schreef Droopie het volgende:

[..]
Inderdaad, ook omdat GP dat hem dan duidelijk had verteld gok ik.
Nee, Verstappen kent gewoon de regels.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_215473585
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Norris kan niet tegen de druk. Een ander voorbeeld is hoe hij reed naar de winst op Singapore.
Geen vuiltje aan de lucht, 20-30 seconden voor en 3 enorme remfouten maken. Bij 1tje, bocht 14, heeft hij echt heel veel geluk dat hij zijn voorvleugel heel houdt. Scheelde minder dan een cm.
Ja, daar lijkt hij flink moeite mee te hebben. Heeft zelf ook aangegeven dat hij extreem nerveus is op de dag van een race. Daar moet hij toch echt mee aan de slag, foutjes onder druk moeten eruit.
LeClerc heeft dat ook, die maakt ook nog steeds fouten onder druk.
pi_215473634
Why is Lando such a great firefighter?

Because he loves sliding down from the pole.
De enige echte.
pi_215473654
Bekijk deze YouTube-video

Windsor weer duidelijk en helder, op het laatst nog even over de radiowoorden van Hamilton die mysterieus waren over de nog te rijden races.
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 14:02:43 #18
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215473709
Ben wel benieuwd naar Stroll zijn reactie op het terug het grind in rijden _O- maar heb het idee dat dat hem niet is gevraagd door de journalisten. In ieder geval al niet op f1tv. Misschien ergens anders, maar heb het niet voorbij zien komen
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 4 november 2024 @ 14:03:05 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_215473712
Zoals ze bij The Race al opmerkten waren er trouwens wel erg veel teams die in de "losers" categorie horen. Eigenlijk bijna allemaal zelfs. Kort samengevat de faalhazen:

Sauber: zoals gewoonlijk.
Williams: 2 auto's in de kreukels en 0 punten.
Ferrari: was nog in de running voor het constructeurskampioenschap maar kan dat nu wel zo'n beetje vergeten.
Aston Martin: 1 auto die al na de eerste ronde eruit ligt en de ander die kansloos was.
Mercedes: leek even voor de winst te gaan maar verprutste het met slechte pit-calls. En Hamilton wilde zijn auto zo'n beetje in de muur zetten zo slecht was het ding (volgens hem).
Haas: kleurloos buiten de punten.
McLaren: qua punten deden ze het nog niet eens zo slecht maar voldeden lang niet aan de verwachtingen (na de sprintwinst en de pole) en verloren waarschijnlijk het rijderskampioenschap.
VCARB: pakten op zich nog wel goede punten maar lang niet zoveel als waar het lange tijd op leek. Beetje gemiste kans.
RBR: een van de rijders zette misschien wel een legendarische prestatie neer maar de ander faalde alsof het een lieve lust was. De knullige overtake op Lawson en vervolgens het resterende punt ook nog kwijt raken aan Hamilton (die over zijn auto klaagde alsof het een lieve lust was) was gênanter dan chanant. Om nog maar niet te spreken over het "cross country" akkefietje aan het begin en de tijdstraf.

Het enige team dat zonder meer goed presteerde was Alpine. *O*
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 14:03:37 #20
Brabo Bastard
pi_215473716
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215473760
quote:
Die ondertiteling. :')

Je had dit nog niet gezien? :D
  Moderator / Redactie FP maandag 4 november 2024 @ 14:08:49 #22
Brabo Bastard
pi_215473767
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:08 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die ondertiteling. :')

Je had dit nog niet gezien? :D
Nee, kwam toevallig langs _O-
"Omae wa mou shindeiru."
pi_215473798
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ja, daar lijkt hij flink moeite mee te hebben. Heeft zelf ook aangegeven dat hij extreem nerveus is op de dag van een race. Daar moet hij toch echt mee aan de slag, foutjes onder druk moeten eruit.
LeClerc heeft dat ook, die maakt ook nog steeds fouten onder druk.
Bij Charles hoef je 5 ronden naar zn versnellingsbak te kijken en hij gaat foutjes maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 4 november 2024 @ 14:15:50 #24
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215473826
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 14:03 schreef beantherio het volgende:
Zoals ze bij The Race al opmerkten waren er trouwens wel erg veel teams die in de "losers" categorie horen. Eigenlijk bijna allemaal zelfs. Kort samengevat de faalhazen:

Sauber: zoals gewoonlijk.
Williams: 2 auto's in de kreukels en 0 punten.
Ferrari: was nog in de running voor het constructeurskampioenschap maar kan dat nu wel zo'n beetje vergeten.
Aston Martin: 1 auto die al na de eerste ronde eruit ligt en de ander die kansloos was.
Mercedes: leek even voor de winst te gaan maar verprutste het met slechte pit-calls. En Hamilton wilde zijn auto zo'n beetje in de muur zetten zo slecht was het ding (volgens hem).
Haas: kleurloos buiten de punten.
McLaren: qua punten deden ze het nog niet eens zo slecht maar voldeden lang niet aan de verwachtingen (na de sprintwinst en de pole) en verloren waarschijnlijk het rijderskampioenschap.
VCARB: pakten op zich nog wel goede punten maar lang niet zoveel als waar het lange tijd op leek. Beetje gemiste kans.
RBR: een van de rijders zette misschien wel een legendarische prestatie neer maar de ander faalde alsof het een lieve lust was. De knullige overtake op Lawson en vervolgens het resterende punt ook nog kwijt raken aan Hamilton (die over zijn auto klaagde alsof het een lieve lust was) was gênanter dan chanant. Om nog maar niet te spreken over het "cross country" akkefietje aan het begin en de tijdstraf.

Het enige team dat zonder meer goed presteerde was Alpine. *O*
George deed het goed totdat die werd ingehaald door Norris in werkelijk waar een halve stortbui.

Dat Mercedes hem naar binnen liet gaan was op zichzelf geen slechte call. Rode vlag kunnen zij niet voorzien.

Maar daarna is George goed op de baan gebleven en achter Alpine gefinisht.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215473893
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 13:25 schreef beantherio het volgende:

Met de deepdive van vanmorgen hebben we hier niet eens naar kunnen kijken.

Het verbaasde mij enorm dat hier niet eens een 'noted' voor is gegeven. 2 acties waarvan eerder dit seizoen genoeg mensen zijn bestraft.

Norris doet er bij Russel alles aan om er voor te blijven. Snoeihard stuurt hij hem weer op de baan naast een andere auto. Genoeg precedenten voor +5

Bij de herstart zie je dat hij door de bocht af te steken 2 man voorbij gaat. Zn remactie is over, heeft de controle weer over de auto en zet het gas er op om eigenlijk voor Piastri te komen, die 3 plekken voor hem lag nadat hij de remfout maakte voor, at best, een uitwijkactie op die Mercedes. Wat kreeg Norris in Austin voor een uitwijkactie en leaving the track and gaining an advantage? +5

3 voorbeelden in 1 race naar 1 persoon waar bij het persoon een waiver kreeg of zelfs nog minder.
En dan al die rode vlaggen en besluiten uit de sprint en kwalificatie.

Wat mij betreft mogen de stewards wel 'under review' komen voor deze hele wedstrijd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')