My bad, dat gaat blijkbaar automatisch tegenwoordig. Ik geloof dat ik vaker het nummer van een topic heb aangepast maar dat zullen topic met Latijnse nummering zijn geweest. Heb nu in elk geval niet gekeken wat het vorige nummer was gewoon +1 gedaan.quote:
https://www.ad.nl/show/gert-jan-mulder-weg-als-lid-raad-van-toezicht-ongehoord-nederland-na-commotie-over-uitlatingen~acbb8f4e/quote:Vanuit Uruguay, waar hij woont, bouwt oud-bankier Gert Jan Mulder (66) op de achtergrond aan een radicaal-rechts Nederland. Hij is geldschieter van rechtse complotdenkers en onderhoudt korte lijnen met PVV, FvD en de omroep Ongehoord Nederland. Wie is deze man?
--
De sfeer is goedgeluimd en gebroederlijk, als op een zonnige zaterdag de voorhoede van radicaal-rechts Nederland zich heeft verzameld in een restaurant van een vakantiepark op de Veluwe. Onder de aanwezigen zijn PVV’ers Martin Bosma en Dion Graus, Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en zijn fractiegenoten, coronaprotestleider Michel Reijinga, complotverspreider Joost Niemöller en de geradicaliseerde wetenschapper Laurens Buijs. Ook voormalig Kamerlid van de Centrum Democraten Wim Elsthout en Leefbaar Nederland-kandidaat David Pinto zijn van de partij, evenals Vlaams Belang-politicus Sam van Rooy.
quote:Gert Jan Mulder vertrekt per direct als lid van de raad van toezicht (RvT) van omroep Ongehoord Nederland. Aanleiding is de commotie over uitlatingen die hij in het verleden deed over onder anderen moslims en homoseksuelen. Dat maakt de omroep zaterdag bekend. Volgens hem zijn de uitlatingen uit hun verband gehaald.
Wel sneu dat ie aan PTSS lijdtquote:Op zaterdag 2 november 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Met terugwerkende kracht lijkt Arnold Karskens plots de meest normale figuur te zijn geweest op de ON redactie.
Dat ben ik dan wel weer met hem eens. Alleen zijn types zoals Mulder daar juist de oorzaak van.quote:"Nederland is een koud, naar land geworden en ik voel mij zeer vervreemd van uw mensen, uw maatschappij, uw cultuur en uw mentaliteit. Au revoir."
Tot ziens, Gert Jan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:04 schreef Kowloon het volgende:
De NOS citeert Mulder vanaf zijn Twitter-account:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met hem eens. Alleen zijn types zoals Mulder daar juist de oorzaak van.
Wegvluchten uit NL maar hier de boel nog wel verder proberen te verpesten. Tijd voor een bezoek aan de psycholoog.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:15 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat er eens flink gegraven gaat worden in het verleden van die Mulder zodat die eens te kijk gezet kan worden. De handel en wandel van een vent met een dergelijke denkwijzen kan nooit fris zijn
Was het maar zo makkelijk, dat met zijn vertrek het probleem opgelost zou zijn. Voorlopig hebben PVV, VVD, BBB en FvD nog samen 71 zetels in de Tweede Kamer.quote:
Overigens, ik kijk wel eens naar ON! als ik niet kan slapen (niet dat ik het bewust opzoek, maar ‘s nachts wordt ON! vaak herhaald op NPO 2). Laatst zat er iemand aan tafel die ook in POL op FOK! heeft gepost, Paper_Tiger. (Zijn echte naam zal ik niet noemen, dat vind ik niet zo netjes.)quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Goed dat die weg is maar het veelkoppige monster blijft gewoon natuurlijk. ON moet maar van de buis verdwijnen. Ooit kreeg de omroep LLink (kennen jullie die nog?) geen vergunning meer vanwege wantoestanden.
Wybren van Haga?quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Overigens, ik kijk wel eens naar ON! als ik niet kan slapen (niet dat ik het bewust opzoek, maar ‘s nachts wordt ON! vaak herhaald op NPO 2). Laatst zat er iemand aan tafel die ook in POL op FOK! heeft gepost, Paper_Tiger. (Zijn echte naam zal ik niet noemen, dat vind ik niet zo netjes.)
Ah onze ouwe libertariër.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Overigens, ik kijk wel eens naar ON! als ik niet kan slapen (niet dat ik het bewust opzoek, maar ‘s nachts wordt ON! vaak herhaald op NPO 2). Laatst zat er iemand aan tafel die ook in POL op FOK! heeft gepost, Paper_Tiger. (Zijn echte naam zal ik niet noemen, dat vind ik niet zo netjes.)
Voorwaar een prestatie van formaat.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Met terugwerkende kracht lijkt Arnold Karskens plots de meest normale figuur te zijn geweest op de ON redactie.
Leuk maar hij zit onderhand vol in de FvD-wappiehoek, daar maakt niemand zich meer druk om. Het onder druk zetten van Bruins vanwege zijn rol in de NPO is leuk maar verder gaat hier niets uitkomen.quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:15 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat er eens flink gegraven gaat worden in het verleden van die Mulder zodat die eens te kijk gezet kan worden. De handel en wandel van een vent met een dergelijke denkwijzen kan nooit fris zijn
Dus prima om die vent zoveel mogelijk te isoleren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leuk maar hij zit onderhand vol in de FvD-wappiehoek, daar maakt niemand zich meer druk om. Het onder druk zetten van Bruins vanwege zijn rol in de NPO is leuk maar verder gaat hier niets uitkomen.
Het enige dat gaat helpen is deze hele Hydra net zo te bestrijden als de communisten. Om te beginnen een ambtenarenverbod.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Leuk maar hij zit onderhand vol in de FvD-wappiehoek, daar maakt niemand zich meer druk om. Het onder druk zetten van Bruins vanwege zijn rol in de NPO is leuk maar verder gaat hier niets uitkomen.
Hij zal gewoon wel door gaan hoor met netwerken, financieren en Bosma/Baudet bij elkaar te zetten in een ruimte.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus prima om die vent zoveel mogelijk te isoleren.
Niet als hij hele andere zorgen aan zijn kop krijgt als blijkt dat hij zijn geld met smerige zaakjes heeft verdiend.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zal gewoon wel door gaan hoor met netwerken, financieren en Bosma/Baudet bij elkaar te zetten in een ruimte.
Raisa Blommestijn zit er weer.
Iets voor FTM, maar voorlopig zijn ze (ook) bezig met Idsinga zijn Zuidas carrière begreep ikquote:Op zaterdag 2 november 2024 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet als hij hele andere zorgen aan zijn kop krijgt als blijkt dat hij zijn geld met smerige zaakjes heeft verdiend.
Men kan meer dingen tegelijk.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Iets voor FTM, maar voorlopig zijn ze (ook) bezig met Idsinga zijn Zuidas carrière begreep ik
Sowieso is het tijd voor een fatsoenlijk cordon sanitaire tegen extreemrechts. Maar ben bang dat dat lastig wordt…quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus prima om die vent zoveel mogelijk te isoleren.
Bovendien ook tijd dat veiligheidsdiensten dat soort netwerken gaan infiltreren, destabiliseren en isoleren.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Sowieso is het tijd voor een fatsoenlijk cordon sanitaire tegen extreemrechts. Maar ben bang dat dat lastig wordt…
Inderdaad:quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
PVV is fascistisch laten we niet bagataliseren wat voor partij het is door ze te mislabelen met het eufemistische radicaal rechts. Het is niet goedkoop om een fascistische partij met het juiste label te omschrijven. Dat is geen strooien met een label.
Gewoon even van wikipedia een lijstje met kenmerken van fascisme.
Dat is dus niet wat de PVV is. Je punt proberen te maken met leugens is gewoon onverstandig. Daarnaast is er maar 1 echt fascistische partij geweest en dat was die van Mussolini, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan altijd mank (en zijn hier ook verboden).quote:Het is gebruikelijk dat bij de toepassing van het fascisme er een partij of persoon alle macht neemt. In fascistische naties werd vaak door middel van partijmilities in uniform, massademonstraties, extreem nationalisme, het zoeken van publieke vijanden, nadruk op nationale frustraties en verheerlijking van de leider geprobeerd om het volk tot een nationale eenheid te smeden.
Die zijn traditioneel nogal blind of (erger) zelf onderdeel van de overname en het netwerk.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bovendien ook tijd dat veiligheidsdiensten dat soort netwerken gaan infiltreren, destabiliseren en isoleren.
We hebben een lange periode gehad dat men schande sprak van de kwalificatie ‘populisten’ bij de PVV. Dat was totdat recent Marco Deen (PVV) aangaf dat ze misschien zelfs wel populisten zijn. “Maar, wat was er mis met een populist zijn? “Je luistert naar het volk”. Was zijn geparafraseerde antwoord.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad:
[..]
Dat is dus niet wat de PVV is. Je punt proberen te maken met leugens is gewoon onverstandig. Daarnaast is er maar 1 echt fascistische partij geweest en dat was die van Mussolini, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan altijd mank (en zijn hier ook verboden).
Blijf nou bij de feiten en noem PVV wat ze zijn: ondemocratische rechtsstaatslopers die alleen bestaan op basis van door hen aangewakkerde haat. Dat is de PVV. Maar dat maakt ze niet fascistisch.
Wat hij zegt op twitter:quote:Op zaterdag 2 november 2024 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die zijn traditioneel nogal blind of (erger) zelf onderdeel van de overname en het netwerk.
Viruswaarheid opereert tegenwoordig vanuit Paraguay, vlakbij de oude schuilplaats van Josef Mengele (toevallig?)quote:Op zaterdag 2 november 2024 18:04 schreef Kowloon het volgende:
De NOS citeert Mulder vanaf zijn Twitter-account:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met hem eens. Alleen zijn types zoals Mulder daar juist de oorzaak van.
Cultuur behouden . Waarom plaatst die kneus dat bij een AI gegenereerd plaatjequote:Op zaterdag 2 november 2024 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Wat is het ook een mongolencircus. Met helaas heel nare gevolgen. Nu al ja, met bedreigde burgemeesters en wetenschappers. Kaag weggepest uit het land.
Ja hoe achterlijk kun je zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Cultuur behouden . Waarom plaatst die kneus dat bij een AI gegenereerd plaatje
De achtergrondsetting lijkt oktoberfest... Niet Nederlandse cultuur.quote:Op zaterdag 2 november 2024 22:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Cultuur behouden . Waarom plaatst die kneus dat bij een AI gegenereerd plaatje
Nogal makkelijk allemaal. Om me te beschuldigen van leugens. Wat is er gelogen door mij dan. Je zult wat meer in moeten brengen. Dat een vergelijking met andere partijen of politieke stromingen in de geschiedenis verboden zou zijn is wmb totale onzin. Maar wat wil je op een extreem-rechtse site waar Trump heel populair is.quote:Op zaterdag 2 november 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad:
[..]
Dat is dus niet wat de PVV is. Je punt proberen te maken met leugens is gewoon onverstandig. Daarnaast is er maar 1 echt fascistische partij geweest en dat was die van Mussolini, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan altijd mank (en zijn hier ook verboden).
Blijf nou bij de feiten en noem PVV wat ze zijn: ondemocratische rechtsstaatslopers die alleen bestaan op basis van door hen aangewakkerde haat. Dat is de PVV. Maar dat maakt ze niet fascistisch.
Heel simpel: fascisme = geweld, er is nog nooit een niet gewelddadige fascistische partij geweest. Geweld is het kenmerk van het hele gedachtegoed. Al die andere punten die jij af ging gaan ook voor andere stromingen op. PVV is niet gewelddadig, dus niet fascistisch. Zo simpel is het.quote:Op zondag 3 november 2024 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nogal makkelijk allemaal. Om me te beschuldigen van leugens. Wat is er gelogen door mij dan. Je zult wat meer in moeten brengen. Dat een vergelijking met andere partijen of politieke stromingen in de geschiedenis verboden zou zijn is wmb totale onzin. Maar wat wil je op een extreem-rechtse site waar Trump heel populair is.
Ik heb je aan de hand van een lijstje punten aangedragen waarom PVV fascistisch is, dat is trouwens uberhaupt geen vergelijking met de tweede-wereld oorlog. Fascisme bestond daarvoor al je geeft nota bene zelf al aan dat het 'echte fascisme' enkel op zou gaan voor Mussolini's partij.
PVV is een fascistische partij dat ontkennen is onverstandig.
Ik snap deze houding echt niet. Elke zelfrespecterende politicoloog of historicus ziet dat de PVV fascistische kenmerken heeft.quote:Op zondag 3 november 2024 07:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel simpel: fascisme = geweld, er is nog nooit een niet gewelddadige fascistische partij geweest. Geweld is het kenmerk van het hele gedachtegoed. Al die andere punten die jij af ging gaan ook voor andere stromingen op. PVV is niet gewelddadig, dus niet fascistisch. Zo simpel is het.
Je noemt iemand ook geen bakker als hij een winkel heeft, vroeg op staat en nog wat kenmerken, maar nooit iets bakt. Zo noem je iemand die niet gewelddadig is geen fascist.
En vergelijkingen met WO2 zijn hier al van ver voor Trump verboden, Tijger_m was hier ook altijd extreem scherp op en die heeft niets extreem-rechts. Dat verbod is net nog herhaald in FB.
Alleen als je de kromme, verbogen definitie van Paxton gebruikt die de definitie speciaal heeft verbogen om andere extreem of radicaal-rechtse partijen er binnen te kunnen buigen. Een nogal ernstige vorm van geschiedvervalsing. Het kenmerk van fascisme is het vormen van milities op straat, rondlopen in uniform en het verheerlijken van de leider.quote:Op zondag 3 november 2024 08:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik snap deze houding echt niet. Elke zelfrespecterende politicoloog of historicus ziet dat de PVV fascistische kenmerken heeft.
Om iets relatief futiels als de btw op cultuur. Dat belooft wat voor de broodnodige totaalherziening van de IB.quote:Op zondag 3 november 2024 07:57 schreef Hanca het volgende:
Maar ondertussen is de coalitie van plan het belastingplan weg te laten stemmen: https://www.ad.nl/politie(...)t-muurvast~afb64632/
Ugchelen... Die situatie had wel Duitse jaren 30 vibes.quote:Op zondag 3 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
De PVV laat weliswaar geen geuniformeerde knokploegen door de straten lopen maar - nogmaals - heeft wel degelijk raakvlakken met geweld, intimidatie en bedreigingen. Je moet hierbij ook naar het bredere Umfeld kijken (de PVV heeft geen leden immers; de bewindspersonen zoals Coenradie, Szabo enz. komen zo maar uit het niets). Zo een Jan Roos met zijn doxing die heel goed weet wat hij doet; Vizier op Links stickers; AZCs in de fik; moslims die dagelijks een afgerukte hoofddoek mee maken of worden aangevallen.
Stop eens met alle naïviteit.
Die gaat er dit kabinet in elk geval dus niet komen.quote:Op zondag 3 november 2024 11:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Om iets relatief futiels als de btw op cultuur. Dat belooft wat voor de broodnodige totaalherziening van de IB.
Ik vind het ook wat overdreven om hierop het belastingplan op te blazen (ik heb eerder betoogd waarom ik deze BTW verhoging heel goed te verdedigen vind), maar de coalitie is blijkbaar ook zo flexibel als een loden deur. De voorgestelde dekking van accijns op vapen lijkt me toch voor niemand ondragelijk. Dat de coalitie dan nog steeds niet mee wil denken belooft niet veel goeds voor veel principiëlere voorstellen die ook door de Eerste Kamer moeten. De asielnoodmaatregelenwet gaat daar bijvoorbeeld ook echt niet ongewijzigd doorheen komen, maar de coalitie weigert dus te onderhandelen.quote:Op zondag 3 november 2024 11:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Om iets relatief futiels als de btw op cultuur. Dat belooft wat voor de broodnodige totaalherziening van de IB.
Dion Graus, kamerleden veroordeeld voor verboden wapenbezit enz. Meer dan 90 PVV vertegenwoordigers hebben een strafblad.quote:Op zondag 3 november 2024 11:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Ugchelen... Die situatie had wel Duitse jaren 30 vibes.
FvD zit ook dichter tegen het fascisme aan. Maar FvD is geen PVV, zelfs Wilders wil niet met Baudet samenwerken.quote:Op zondag 3 november 2024 12:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verder: een FvD organiseert dus wel bootcamps, met militaire parcours, om de zgn. mannelijkheid te trainen. Ze laten ze rondrennen in groene overalls. Het schuurt dicht tegen het trainen van knokploegen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |