abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 november 2024 @ 16:47:01 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215449264
Topicnr moet 434 zijn.
pi_215449370
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Topicnr moet 434 zijn.
My bad, dat gaat blijkbaar automatisch tegenwoordig. Ik geloof dat ik vaker het nummer van een topic heb aangepast maar dat zullen topic met Latijnse nummering zijn geweest. Heb nu in elk geval niet gekeken wat het vorige nummer was gewoon +1 gedaan.
pi_215449584
https://www.volkskrant.nl/binnenland/de-onzichtbare-godfather-van-radicaal-rechts-nederland-gert-jan-mulder~bd90c6d5/
quote:
Vanuit Uruguay, waar hij woont, bouwt oud-bankier Gert Jan Mulder (66) op de achtergrond aan een radicaal-rechts Nederland. Hij is geldschieter van rechtse complotdenkers en onderhoudt korte lijnen met PVV, FvD en de omroep Ongehoord Nederland. Wie is deze man?
--
De sfeer is goedgeluimd en gebroederlijk, als op een zonnige zaterdag de voorhoede van radicaal-rechts Nederland zich heeft verzameld in een restaurant van een vakantiepark op de Veluwe. Onder de aanwezigen zijn PVV’ers Martin Bosma en Dion Graus, Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet en zijn fractiegenoten, coronaprotestleider Michel Reijinga, complotverspreider Joost Niemöller en de geradicaliseerde wetenschapper Laurens Buijs. Ook voormalig Kamerlid van de Centrum Democraten Wim Elsthout en Leefbaar Nederland-kandidaat David Pinto zijn van de partij, evenals Vlaams Belang-politicus Sam van Rooy.
https://www.ad.nl/show/gert-jan-mulder-weg-als-lid-raad-van-toezicht-ongehoord-nederland-na-commotie-over-uitlatingen~acbb8f4e/
quote:
Gert Jan Mulder vertrekt per direct als lid van de raad van toezicht (RvT) van omroep Ongehoord Nederland. Aanleiding is de commotie over uitlatingen die hij in het verleden deed over onder anderen moslims en homoseksuelen. Dat maakt de omroep zaterdag bekend. Volgens hem zijn de uitlatingen uit hun verband gehaald.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bluesdude op 02-11-2024 17:41:22 ]
  zaterdag 2 november 2024 @ 17:59:37 #5
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215449946
Met terugwerkende kracht lijkt Arnold Karskens plots de meest normale figuur te zijn geweest op de ON redactie.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:02:09 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215449970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Met terugwerkende kracht lijkt Arnold Karskens plots de meest normale figuur te zijn geweest op de ON redactie.
Wel sneu dat ie aan PTSS lijdt
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_215449989
De NOS citeert Mulder vanaf zijn Twitter-account:
quote:
"Nederland is een koud, naar land geworden en ik voel mij zeer vervreemd van uw mensen, uw maatschappij, uw cultuur en uw mentaliteit. Au revoir."
Dat ben ik dan wel weer met hem eens. Alleen zijn types zoals Mulder daar juist de oorzaak van.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:10:36 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215450043
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat ben ik dan wel weer met hem eens. Alleen zijn types zoals Mulder daar juist de oorzaak van.
Tot ziens, Gert Jan.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:15:39 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215450083
Tijd dat er eens flink gegraven gaat worden in het verleden van die Mulder zodat die eens te kijk gezet kan worden. De handel en wandel van een vent met een dergelijke denkwijzen kan nooit fris zijn
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:22:28 #10
38496 Perrin
pi_215450153
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:15 schreef Hexagon het volgende:
Tijd dat er eens flink gegraven gaat worden in het verleden van die Mulder zodat die eens te kijk gezet kan worden. De handel en wandel van een vent met een dergelijke denkwijzen kan nooit fris zijn
Wegvluchten uit NL maar hier de boel nog wel verder proberen te verpesten. Tijd voor een bezoek aan de psycholoog.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_215450167
Goed dat die weg is maar het veelkoppige monster blijft gewoon natuurlijk. ON moet maar van de buis verdwijnen. Ooit kreeg de omroep LLink (kennen jullie die nog?) geen vergunning meer vanwege wantoestanden.

De Baudets, Bosmas, Van der Plas, Niemollers, Nijmans blijven elkaar vast gezellig opzoeken (zoals beschreven in het artikel).

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 02-11-2024 18:28:49 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215450204
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:10 schreef Perrin het volgende:
Tot ziens, Gert Jan.

[ afbeelding ]
Was het maar zo makkelijk, dat met zijn vertrek het probleem opgelost zou zijn. Voorlopig hebben PVV, VVD, BBB en FvD nog samen 71 zetels in de Tweede Kamer.
pi_215450312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Goed dat die weg is maar het veelkoppige monster blijft gewoon natuurlijk. ON moet maar van de buis verdwijnen. Ooit kreeg de omroep LLink (kennen jullie die nog?) geen vergunning meer vanwege wantoestanden.
Overigens, ik kijk wel eens naar ON! als ik niet kan slapen (niet dat ik het bewust opzoek, maar ‘s nachts wordt ON! vaak herhaald op NPO 2). Laatst zat er iemand aan tafel die ook in POL op FOK! heeft gepost, Paper_Tiger. (Zijn echte naam zal ik niet noemen, dat vind ik niet zo netjes.)
  zaterdag 2 november 2024 @ 18:40:07 #14
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215450402
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Overigens, ik kijk wel eens naar ON! als ik niet kan slapen (niet dat ik het bewust opzoek, maar ‘s nachts wordt ON! vaak herhaald op NPO 2). Laatst zat er iemand aan tafel die ook in POL op FOK! heeft gepost, Paper_Tiger. (Zijn echte naam zal ik niet noemen, dat vind ik niet zo netjes.)
Wybren van Haga?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215450445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Wybren van Haga?
Daar ga ik dus niet op antwoorden.
pi_215450533
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:34 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ah onze ouwe libertariër. :P
Is die tegenwoordig ook geradicaliseerd?
Meende dat hij destijds in de bakkerijen zat en ook nog iets in de gemeentepolitiek deed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215450684
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:
Voorwaar een prestatie van formaat.
pi_215450709
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:15 schreef Hexagon het volgende:
Leuk maar hij zit onderhand vol in de FvD-wappiehoek, daar maakt niemand zich meer druk om. Het onder druk zetten van Bruins vanwege zijn rol in de NPO is leuk maar verder gaat hier niets uitkomen.
pi_215450735
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:40 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Wybren van Haga?
Haha, had bijna gekund :P
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:05:46 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215450829
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuk maar hij zit onderhand vol in de FvD-wappiehoek, daar maakt niemand zich meer druk om. Het onder druk zetten van Bruins vanwege zijn rol in de NPO is leuk maar verder gaat hier niets uitkomen.
Dus prima om die vent zoveel mogelijk te isoleren.
pi_215450842
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het enige dat gaat helpen is deze hele Hydra net zo te bestrijden als de communisten. Om te beginnen een ambtenarenverbod.

Maar centrum-rechts heeft het willens en wetenschap laten groeien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215450876
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hij zal gewoon wel door gaan hoor met netwerken, financieren en Bosma/Baudet bij elkaar te zetten in een ruimte.

Raisa Blommestijn zit er weer.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:10:23 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215450939
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Hij zal gewoon wel door gaan hoor met netwerken, financieren en Bosma/Baudet bij elkaar te zetten in een ruimte.

Raisa Blommestijn zit er weer.
Niet als hij hele andere zorgen aan zijn kop krijgt als blijkt dat hij zijn geld met smerige zaakjes heeft verdiend.
pi_215451023
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet als hij hele andere zorgen aan zijn kop krijgt als blijkt dat hij zijn geld met smerige zaakjes heeft verdiend.
Iets voor FTM, maar voorlopig zijn ze (ook) bezig met Idsinga zijn Zuidas carrière begreep ik ;)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:15:34 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215451043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Iets voor FTM, maar voorlopig zijn ze (ook) bezig met Idsinga zijn Zuidas carrière begreep ik ;)
Men kan meer dingen tegelijk.
pi_215451193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sowieso is het tijd voor een fatsoenlijk cordon sanitaire tegen extreemrechts. Maar ben bang dat dat lastig wordt…
  zaterdag 2 november 2024 @ 19:24:55 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215451226
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Sowieso is het tijd voor een fatsoenlijk cordon sanitaire tegen extreemrechts. Maar ben bang dat dat lastig wordt…
Bovendien ook tijd dat veiligheidsdiensten dat soort netwerken gaan infiltreren, destabiliseren en isoleren.
pi_215451713
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 16:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
PVV is fascistisch laten we niet bagataliseren wat voor partij het is door ze te mislabelen met het eufemistische radicaal rechts. Het is niet goedkoop om een fascistische partij met het juiste label te omschrijven. Dat is geen strooien met een label.

Gewoon even van wikipedia een lijstje met kenmerken van fascisme.
Inderdaad:
quote:
Het is gebruikelijk dat bij de toepassing van het fascisme er een partij of persoon alle macht neemt. In fascistische naties werd vaak door middel van partijmilities in uniform, massademonstraties, extreem nationalisme, het zoeken van publieke vijanden, nadruk op nationale frustraties en verheerlijking van de leider geprobeerd om het volk tot een nationale eenheid te smeden.
Dat is dus niet wat de PVV is. Je punt proberen te maken met leugens is gewoon onverstandig. Daarnaast is er maar 1 echt fascistische partij geweest en dat was die van Mussolini, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan altijd mank (en zijn hier ook verboden).

Blijf nou bij de feiten en noem PVV wat ze zijn: ondemocratische rechtsstaatslopers die alleen bestaan op basis van door hen aangewakkerde haat. Dat is de PVV. Maar dat maakt ze niet fascistisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215452092
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bovendien ook tijd dat veiligheidsdiensten dat soort netwerken gaan infiltreren, destabiliseren en isoleren.
Die zijn traditioneel nogal blind of (erger) zelf onderdeel van de overname en het netwerk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215452590
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad:
[..]
Dat is dus niet wat de PVV is. Je punt proberen te maken met leugens is gewoon onverstandig. Daarnaast is er maar 1 echt fascistische partij geweest en dat was die van Mussolini, vergelijkingen met de Tweede Wereldoorlog gaan altijd mank (en zijn hier ook verboden).

Blijf nou bij de feiten en noem PVV wat ze zijn: ondemocratische rechtsstaatslopers die alleen bestaan op basis van door hen aangewakkerde haat. Dat is de PVV. Maar dat maakt ze niet fascistisch.
We hebben een lange periode gehad dat men schande sprak van de kwalificatie ‘populisten’ bij de PVV. Dat was totdat recent Marco Deen (PVV) aangaf dat ze misschien zelfs wel populisten zijn. “Maar, wat was er mis met een populist zijn? “Je luistert naar het volk”. Was zijn geparafraseerde antwoord.

Het gezegde ‘laat me je vrienden zien en ik zeg me wie je bent’ ken je; de vrienden van Geert zijn o.a. Orban en de Lega partij in Italië

In Italië verschijnt de figuur van voormalig dictator Benito Mussolini steeds vaker opnieuw in het dagelijkse leven. Kalenders over de vroegere fascistische leider genieten een toenemende populariteit en er is ook veel interesse voor andere merchandising die aan Mussolini is gewijd. Volgens waarnemers lijkt de regeringsdeelname van de extreemrechtse partij Lega een taboe te hebben doorbroken.

Dus ja, al mijn vrienden zijn wel fascisten.. maar ik ben het zelf niet (?) Het is bekend dat populisten / fascisten langzaam op stoom komen maar wel steeds gedoseerd een tandje bijschakelen om vooral niet te soft te lijken naar de achterban toe.

En ik vind niet dat we er goed aan doen om te verbinden met fascisten in Europa. Dat ‘als’ de Russen zouden oprukken we hier ‘niet’ met politieke partijen zitten die de rode loper willen uitrollen zoals Mussert wilde doen met Hitler. Waarvan je misschien kon zeggen “maar Mussert is Hitler niet” dat klopt. Maar het was wel iemand die overuren wilde maken om informatie over te dragen aan partijen waaraan we geen informatie moeten willen overdragen. Een forum en een aantal PVV’ers zouden beslist hun tijd gaan steken in foute belangen.

En als ik iemand als Deen hoor spreken dan denk ik dat het “ja, maar wat is er mis met fascisme?” slechts een kwestie van tijd is. Een tijd waarin het verder genormaliseerd is. En als jij het opzoeken van fascistische vrienden en het willen slopen van een democratie door een weinig democratische partij niet als beestje bij de naam wil noemen, is dat meer jouw keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 02-11-2024 20:37:55 ]
pi_215453976
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die zijn traditioneel nogal blind of (erger) zelf onderdeel van de overname en het netwerk.
Wat hij zegt op twitter:
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215454036
twitter

twitter

Wat is het ook een mongolencircus. Met helaas heel nare gevolgen. Nu al ja, met bedreigde burgemeesters en wetenschappers. Kaag weggepest uit het land.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215454147
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2024 18:04 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Viruswaarheid opereert tegenwoordig vanuit Paraguay, vlakbij de oude schuilplaats van Josef Mengele (toevallig?)

https://www.trouw.nl/buit(...)t-zat-zijn~b4d0bd68/

Paraguay, het nieuwe thuisland, is volgens Engel eveneens zorgvuldig gekozen. “We zochten een land met een kleine, arme overheid, die weinig invloed heeft op haar burgers en een gunstig belastingklimaat.” Jeroen Pols valt hem bij. “In Hohenau waren bijvoorbeeld ook bijna geen coronabeperkingen, dat woog zwaar voor ons.”

Paraguay is nummer 75 in de Democracy Index. Nog beneden Brazilië en Argentinië.

De grap is natuurlijk dat deze mensen de overheid afwijzen maar dan gewoon zelf hun (dwingende) overheidje gaan bouwen, zonder enige democratie en rechtsstaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:22:07 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215454298
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 21:59 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]

Wat is het ook een mongolencircus. Met helaas heel nare gevolgen. Nu al ja, met bedreigde burgemeesters en wetenschappers. Kaag weggepest uit het land.
Cultuur behouden :'). Waarom plaatst die kneus dat bij een AI gegenereerd plaatje :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 2 november 2024 @ 22:25:00 #35
38496 Perrin
pi_215454374
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:22 schreef Falco het volgende:

[..]
Cultuur behouden :'). Waarom plaatst die kneus dat bij een AI gegenereerd plaatje :')
Ja hoe achterlijk kun je zijn.
pi_215454524
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2024 22:22 schreef Falco het volgende:

[..]
De achtergrondsetting lijkt oktoberfest... Niet Nederlandse cultuur.
En de dame rechts heeft zes vingers...Ook niet veel voorkomend in Nederlandse cultuur
En met een open boezeminkijk draagt ze een soort topje en drinkt bier. Is dat typisch Nederlandse cultuur. Eerder Duits
pi_215455408
https://www.rtl.nl/nieuws(...)dingen-rtl-nieuws-na

Ik kan het mis hebben maar op 2:48 zie je denk ik Annabel Nanninga als ramptoerist bij de moordplek, waar Van Gogh werd doodgestoken (als senator geeft ze expres slechte wetten doorgang, zegt ze zelf).

Waarom ik dit deel? Omdat zij toen naar eigen zeggen een klap van de molen heeft gehad en de afslag nam naar GeenStijl, islamhaat en ga zo verder.

Van apolitiek en Amsterdams-linksig werd ze "Mooie Ovens" en "gas geven als je een Jood ziet" extreem-rechts.

Dit lijkt wel een persbericht geschreven door de PVV ("ridders van het vrije woord blabla" en ondertussen wel alle Israel critici monddood willen maken):
https://nos.nl/artikel/25(...)-met-het-vrije-woord

[ Bericht 11% gewijzigd door Klopkoek op 03-11-2024 00:01:19 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215455788
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad:
[..]

Nogal makkelijk allemaal. Om me te beschuldigen van leugens. Wat is er gelogen door mij dan. Je zult wat meer in moeten brengen. Dat een vergelijking met andere partijen of politieke stromingen in de geschiedenis verboden zou zijn is wmb totale onzin. Maar wat wil je op een extreem-rechtse site waar Trump heel populair is.
Ik heb je aan de hand van een lijstje punten aangedragen waarom PVV fascistisch is, dat is trouwens uberhaupt geen vergelijking met de tweede-wereld oorlog. Fascisme bestond daarvoor al je geeft nota bene zelf al aan dat het 'echte fascisme' enkel op zou gaan voor Mussolini's partij.
PVV is een fascistische partij dat ontkennen is onverstandig.
pi_215456219
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 01:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nogal makkelijk allemaal. Om me te beschuldigen van leugens. Wat is er gelogen door mij dan. Je zult wat meer in moeten brengen. Dat een vergelijking met andere partijen of politieke stromingen in de geschiedenis verboden zou zijn is wmb totale onzin. Maar wat wil je op een extreem-rechtse site waar Trump heel populair is.
Ik heb je aan de hand van een lijstje punten aangedragen waarom PVV fascistisch is, dat is trouwens uberhaupt geen vergelijking met de tweede-wereld oorlog. Fascisme bestond daarvoor al je geeft nota bene zelf al aan dat het 'echte fascisme' enkel op zou gaan voor Mussolini's partij.
PVV is een fascistische partij dat ontkennen is onverstandig.
Heel simpel: fascisme = geweld, er is nog nooit een niet gewelddadige fascistische partij geweest. Geweld is het kenmerk van het hele gedachtegoed. Al die andere punten die jij af ging gaan ook voor andere stromingen op. PVV is niet gewelddadig, dus niet fascistisch. Zo simpel is het.

Je noemt iemand ook geen bakker als hij een winkel heeft, vroeg op staat en nog wat kenmerken, maar nooit iets bakt. Zo noem je iemand die niet gewelddadig is geen fascist.

En vergelijkingen met WO2 zijn hier al van ver voor Trump verboden, Tijger_m was hier ook altijd extreem scherp op en die heeft niets extreem-rechts. Dat verbod is net nog herhaald in FB.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215456226
Maar ondertussen is de coalitie van plan het belastingplan weg te laten stemmen: https://www.ad.nl/politie(...)t-muurvast~afb64632/
  zondag 3 november 2024 @ 08:04:43 #41
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215456263
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 07:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heel simpel: fascisme = geweld, er is nog nooit een niet gewelddadige fascistische partij geweest. Geweld is het kenmerk van het hele gedachtegoed. Al die andere punten die jij af ging gaan ook voor andere stromingen op. PVV is niet gewelddadig, dus niet fascistisch. Zo simpel is het.

Je noemt iemand ook geen bakker als hij een winkel heeft, vroeg op staat en nog wat kenmerken, maar nooit iets bakt. Zo noem je iemand die niet gewelddadig is geen fascist.

En vergelijkingen met WO2 zijn hier al van ver voor Trump verboden, Tijger_m was hier ook altijd extreem scherp op en die heeft niets extreem-rechts. Dat verbod is net nog herhaald in FB.
Ik snap deze houding echt niet. Elke zelfrespecterende politicoloog of historicus ziet dat de PVV fascistische kenmerken heeft.
pi_215456293
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 08:04 schreef Falco het volgende:

[..]
Ik snap deze houding echt niet. Elke zelfrespecterende politicoloog of historicus ziet dat de PVV fascistische kenmerken heeft.
Alleen als je de kromme, verbogen definitie van Paxton gebruikt die de definitie speciaal heeft verbogen om andere extreem of radicaal-rechtse partijen er binnen te kunnen buigen. Een nogal ernstige vorm van geschiedvervalsing. Het kenmerk van fascisme is het vormen van milities op straat, rondlopen in uniform en het verheerlijken van de leider.

Kenmerken deelt de PVV wel met het fascisme, dat klopt. Zoals een winkeleigenaar kenmerken deelt met een bakker.

Hou het nou gewoon bij de feiten: de PVV wil de rechtsstaat slopen, bestaat puur uit haat en heeft weinig met de democratie en ook weinig met waar Nederland al eeuwenlang voor staat. Maar dat maakt ze niet gewelddadig. De PVV is een gevaar voor de samenleving, daar moeten we niet voor weglopen door er niet kloppende stempels op te plakken die een discussie dood slaan.

Deze Robin Te Slaa noemt de PVV niet fascistisch: http://www.robinteslaa.nl/
https://www.wetenschappel(...)ind-van-de-revolutie
Wel een gevaar voor de samenleving.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hanca op 03-11-2024 08:18:49 ]
  zondag 3 november 2024 @ 11:02:12 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215457734
De PVV laat weliswaar geen geuniformeerde knokploegen door de straten lopen maar - nogmaals - heeft wel degelijk raakvlakken met geweld, intimidatie en bedreigingen. Je moet hierbij ook naar het bredere Umfeld kijken (de PVV heeft geen leden immers; de bewindspersonen zoals Coenradie, Szabo enz. komen zo maar uit het niets). Zo een Jan Roos met zijn doxing die heel goed weet wat hij doet; Vizier op Links stickers; AZCs in de fik; moslims die dagelijks een afgerukte hoofddoek mee maken of worden aangevallen.

Stop eens met alle naïviteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215458145
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 07:57 schreef Hanca het volgende:
Maar ondertussen is de coalitie van plan het belastingplan weg te laten stemmen: https://www.ad.nl/politie(...)t-muurvast~afb64632/
Om iets relatief futiels als de btw op cultuur. Dat belooft wat voor de broodnodige totaalherziening van de IB.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live - by Phil Collins
How to perform live - by Neil Young
How to perform live - by Dire Straits
  zondag 3 november 2024 @ 11:41:02 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_215458304
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
De PVV laat weliswaar geen geuniformeerde knokploegen door de straten lopen maar - nogmaals - heeft wel degelijk raakvlakken met geweld, intimidatie en bedreigingen. Je moet hierbij ook naar het bredere Umfeld kijken (de PVV heeft geen leden immers; de bewindspersonen zoals Coenradie, Szabo enz. komen zo maar uit het niets). Zo een Jan Roos met zijn doxing die heel goed weet wat hij doet; Vizier op Links stickers; AZCs in de fik; moslims die dagelijks een afgerukte hoofddoek mee maken of worden aangevallen.

Stop eens met alle naïviteit.
Ugchelen... Die situatie had wel Duitse jaren 30 vibes.
pi_215458368
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 11:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Om iets relatief futiels als de btw op cultuur. Dat belooft wat voor de broodnodige totaalherziening van de IB.
Die gaat er dit kabinet in elk geval dus niet komen.
  zondag 3 november 2024 @ 11:45:51 #47
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215458402
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erdienmodel-a4871479

Uitbuiten, misbruiken en onderbetalen van Bulgaren als verdienmodel. Gaaf land. VVD-land.

[ Bericht 1% gewijzigd door Klopkoek op 03-11-2024 12:06:02 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215458514
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 11:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik vind het ook wat overdreven om hierop het belastingplan op te blazen (ik heb eerder betoogd waarom ik deze BTW verhoging heel goed te verdedigen vind), maar de coalitie is blijkbaar ook zo flexibel als een loden deur. De voorgestelde dekking van accijns op vapen lijkt me toch voor niemand ondragelijk. Dat de coalitie dan nog steeds niet mee wil denken belooft niet veel goeds voor veel principiëlere voorstellen die ook door de Eerste Kamer moeten. De asielnoodmaatregelenwet gaat daar bijvoorbeeld ook echt niet ongewijzigd doorheen komen, maar de coalitie weigert dus te onderhandelen.

En als er iemand redelijk is in Den Haag, is het Vijlbrief wel. Als zelfs hij er niet uit komt met deze coalitie, dan kunnen we ervan uit gaan dat het niet de bedoeling is dat deze coalitie ook maar 1 punt door de Eerste Kamer heen laat komen.
  zondag 3 november 2024 @ 12:04:54 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215458704
quote:
2s.gif Op zondag 3 november 2024 11:41 schreef Falco het volgende:

[..]
Ugchelen... Die situatie had wel Duitse jaren 30 vibes.
Dion Graus, kamerleden veroordeeld voor verboden wapenbezit enz. Meer dan 90 PVV vertegenwoordigers hebben een strafblad.

Verder: een FvD organiseert dus wel bootcamps, met militaire parcours, om de zgn. mannelijkheid te trainen. Ze laten ze rondrennen in groene overalls. Het schuurt dicht tegen het trainen van knokploegen aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215458746
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2024 12:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Verder: een FvD organiseert dus wel bootcamps, met militaire parcours, om de zgn. mannelijkheid te trainen. Ze laten ze rondrennen in groene overalls. Het schuurt dicht tegen het trainen van knokploegen aan.
FvD zit ook dichter tegen het fascisme aan. Maar FvD is geen PVV, zelfs Wilders wil niet met Baudet samenwerken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')