abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 november 2024 @ 11:05:24 #201
284411 crew  heywoodu
pi_215435703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:35 schreef Droopie het volgende:

[..]
Hier nog eentje, weet alleen niet of ik s'avonds ga slapen.

Want de eerste uurtjes zijn meestal wel saai.

Geen idee ook welke kanalen het leukst zijn om te kijken. Denk dat ik eens ga kijken of Fox een normaal verslag brengt of dat dat heel erg hijgerig is.
Ik ben altijd op woensdag vrij, dat is echt perfect :D

Ga denk ik tot een uur of middernacht even proberen wat slaap te pakken, pas vanaf dan (eigenlijk pas vanaf een uur of 1) begint het langzaam interessant te worden, tot die tijd is het gewoon wachten :P
pi_215435715
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Ik vind dat je dat hier ook ziet bij Wilders. Die man kan de gekste dingen roepen of tweeten en dat is allemaal okay. Een ander (bijv Timmermans) hoeft maar iets multi-interpretabels te zeggen, en die wordt zo ongeveer afgemaakt.

Idem als in de VS.
Blijkbaar zijn er een paar zekerheden in het leven:
- Propagandatechnieken die eerder succesvol waren, kun je ook elders en in een andere tijd succesvol toepassen.
- Ongeveer 1/4de van de bevolking zal altijd vatbaar zijn voor deze propagandatechnieken. Als je vervolgens het voor elkaar krijgt dat aanvullend 1/4de van de bevolking uit opportunistische redenen op je stemt, dan win je de verkiezingen.
pi_215435718
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Net als in Nederland alles om Wilders lijkt te draaien. Tragisch.
Ach de zichtbare dubbele moraal van de hard schreeuwende conservatieven. Helaas vallen veel schaapjes door de bubbels in sociale media voor deze vaak makkelijk door te prikken opjuttende onzin.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 november 2024 @ 11:11:00 #204
284411 crew  heywoodu
pi_215435754
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2024 10:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is het moment om die naar buiten te brengen.
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die op Trump willen stemmen dit lezen en denken "oei, toch maar niet" tegen "dit is een verzinsel van de Democraten!" of iets dergelijks.
pi_215435768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Blijkbaar zijn er een paar zekerheden in het leven:
- Propagandatechnieken die eerder succesvol waren, kun je ook elders en in een andere tijd succesvol toepassen.
- Ongeveer 1/4de van de bevolking zal altijd vatbaar zijn voor deze propagandatechnieken. Als je vervolgens het voor elkaar krijgt dat aanvullend 1/4de van de bevolking uit opportunistische redenen op je stemt, dan win je de verkiezingen.
https://m.imdb.com/title/tt8425058/?ref_=ext_shr_lnk

https://www.netflix.com/n(...)ang=nl&clip=81073717

Hier kan je een veel groter plan achter zien.
Het is aan een ieder om te bepalen waar je voor jezelf de grens trekt.

Ik kies ervoor om niet te veel filmpjes te kijken op youtube, voor je het weet zit je op Fok! te praten over kinderen onder een pizza restaurant of sta je met een brandend kruis bij een minister voor de deur ;)
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:14:35 #206
236264 crew  capricia
pi_215435772
Het is ook een vorm van cult. Dan maakt het niet uit wat die persoon zegt. Want mensen gaan toch wel voor hem.
'Acht, het is Trump. Die zegt nu eenmaal wel eens gekke dingen' (Grab them by the pussy, of Jan 6). Of Wilders met zijn tweets.

Het lijkt me heel lastig om daar oppositie tegen te voeren. Want waarheden doen er gewoon vrij weinig toe.

En als het hem lukt om zijn aanhang naar de stembus te krijgen, dan gaat hij winnen. En Harris is totaal onzichtbaar. Of krijgt (via die opmerking van Biden) een slechte pers.

Ik vind het interessant om te zien hoe dit werkt, maar ook wel scary af en toe. Dat mensen zo bevattelijk zijn voor dit soort hypes. En dan ook het licht in de ogen van de 'tegenstander' niet gunnen. Met brandende fakkels bij ministers langs gaan etc.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:16:23 #207
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215435793
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af hoeveel mensen die op Trump willen stemmen dit lezen en denken "oei, toch maar niet" tegen "dit is een verzinsel van de Democraten!" of iets dergelijks.
Op gebied van moddergooien win je het nooit van iemand als Trump en zijn achterban.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:16:45 #208
38496 Perrin
pi_215435796
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:14 schreef capricia het volgende:
Het is ook een vorm van cult. Dan maakt het niet uit wat die persoon zegt. Want mensen gaan toch wel voor hem.
'Acht, het is Trump. Die zegt nu eenmaal wel eens gekke dingen' (Grab them by the pussy, of Jan 6). Of Wilders met zijn tweets.

Het lijkt me heel lastig om daar oppositie tegen te voeren. Want waarheden doen er gewoon vrij weinig toe.

En als het hem lukt om zijn aanhang naar de stembus te krijgen, dan gaat hij winnen. En Harris is totaal onzichtbaar. Of krijgt (via die opmerking van Biden) een slechte pers.

Ik vind het interessant om te zien hoe dit werkt, maar ook wel scary af en toe. Dat mensen zo bevattelijk zijn voor dit soort hypes. En dan ook het licht in de ogen van de 'tegenstander' niet gunnen. Met brandende fakkels bij ministers langs gaan etc.
Precies dit idd.
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:18:09 #209
236264 crew  capricia
pi_215435804
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik denk dat er eigenlijk niets naar buiten kan worden gebracht wat hem zou schaden. Al zit hij wekelijks op de thee bij Putin. Trump kan dat maken.
En dat weet hij zelf ook.
'I Could ... Shoot Somebody, And I Wouldn't Lose Any Voters'

Maar oh wee als een ander een slip of the tongue heeft of 'her emails'. Dan is de wereld te klein.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215435810
Ik denk dat het in de VS op dit moment ook in veel gevallen gewoon seksisme is. Heel veel Amerikanen, vooral mannen, stemmen gewoon niet op een vrouw wat betekent dat ze of op Trump stemmen of niet gaan stemmen. Dit zie je ook in de enorme gender gap tussen mannen en vrouwen en op wie ze stemmen dit jaar. Als de opkomst onder vrouwen te laag is dit jaar dan verliest Harris het.

Toen Biden opstapte en Harris de kandidaat werd dacht ik al, dit wordt gewoon een herhaling van zetten van 2016 waar Harris, net als Clinton destijds, objectief de veel betere kandidaat is maar het toch niet gaat redden. Het lijkt erop dat Amerika nog niet klaar is voor een vrouwelijke president.
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:21:26 #211
38496 Perrin
pi_215435833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:18 schreef Superstom het volgende:
Ik denk dat het in de VS op dit moment ook in veel gevallen gewoon seksisme is. Heel veel Amerikanen, vooral mannen, stemmen gewoon niet op een vrouw wat betekent dat ze of op Trump stemmen of niet gaan stemmen. Dit zie je ook in de enorme gender gap tussen mannen en vrouwen en op wie ze stemmen dit jaar. Als de opkomst onder vrouwen te laag is dit jaar dan verliest Harris het.

Toen Biden opstapte en Harris de kandidaat werd dacht ik al, dit wordt gewoon een herhaling van zetten van 2016 waar Harris, net als Clinton destijds, objectief de veel betere kandidaat is maar het toch niet gaat redden. Het lijkt erop dat Amerika nog niet klaar is voor een vrouwelijke president.
En die onzekere mannetjes kijken massaal op tegen bullebakken als Trump en Musk.
pi_215435851
quote:

Vind het altijd zo grappig dat dat kennelijk in een land als Pakistan wel kon (Benazir Bhutto), maar in de VS of zelfs in Nederland nog lang niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215435868
quote:

Amerika zou best een vrouw kunnen kiezen, had een Margaret Thatcher er neer gezet en ze had met 75% gewonnen.

De gemiddelde Amerikaan wilt een sterk persoon aan de macht die een Poetin bij de keel grijpt en de wereldorde beheerst.

Gaan ze de komende jaren van een koude kermis thuiskomen, maar stel de pleuris breekt uit, dan wil je geen zwakke vrouw en dat is Harris wel.
Hell To The Liars
pi_215435871
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat er eigenlijk niets naar buiten kan worden gebracht wat hem zou schaden. Al zit hij wekelijks op de thee bij Putin. Trump kan dat maken.
En dat weet hij zelf ook.
'I Could ... Shoot Somebody, And I Wouldn't Lose Any Voters'

Maar oh wee als een ander een slip of the tongue heeft of 'her emails'. Dan is de wereld te klein.
DAt is ook iets opmerkelijks wel ja. Aan populistische zijde, of dat nu in de VS of Nederland is, kun en mag je je tegenstander zonder enige onderbouwing voor van alles uitmaken, maar o wee als de tegenstander zoiets een keertje doet met onderbouwing (bv, 'ik denk dat persoon x een fascist is want dit, dit en dat), dan ontploffen ze aan populistische zijde zo ongeveer van woede.
pi_215435880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:24 schreef Droopie het volgende:

[..]
Amerika zou best een vrouw kunnen kiezen, had een Margaret Thatcher er neer gezet en ze had met 75% gewonnen.

De gemiddelde Amerikaan wilt een sterk persoon aan de macht die een Poetin bij de keel grijpt en de wereldorde beheerst.

Gaan ze de komende jaren van een koude kermis thuiskomen, maar stel de pleuris breekt uit, dan wil je geen zwakke vrouw en dat is Harris wel.
En dat blijkt uit....?
pi_215435908
quote:
Maar waaruit blijkt dat dan dat ze zwak is? Ik zie dit wel meer gezegd worden maar het blijkt helemaal nergens uit behalve dat ze een vrouw is wat gewoon weer onvervalst seksisme is. Trump heeft al bewezen flink onder de indruk te zijn van dictators zoals Putin en Kim Jong Un. Als je alleen al ziet dat hij zich als een klein jongetje gedraagt on hun bijzijn dan is Trump toch helemaal geen alternatief als die sterke leider waar de Amerikanen blijkbaar om zitten te springen?
pi_215435923
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat blijkt uit....?
De peilingen?
Een normale kandidaat had die mafkees van een Trump met heel veel verschil verslagen.

Het is nu kiezen uit 2 totaal ongeschikte kandidaten.
Als je Trump al niet de baas bent. Succes op het wereld toneel waar een Xi Ping, Poetin, MBS, Nethanyahu en andere boeven de scepter zwaaien.
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:33:27 #218
236264 crew  capricia
pi_215435951
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat blijkt uit....?
Dat ze niet domineert. Dat ze niet all over de news is. Ze domineert niet in de media, niet in het modder gooien, niet in de publieke opinie.
Ze is misschien gewoon te netjes. Ze heeft te weinig kleur. In vergelijking met het geweld van Trump.
Persoonlijk vind ik haar campagne bleek.

En ik zeg niet dat Trump zijn campagne zo geniek in elkaar zit. Maar dat heeft hij kennelijk helemaal niet nodig. Hij domineert toch wel.

Wel is het lastiger als vrouw om hard van je af te bijten en niet als een of andere bitch over te komen. Mensen zien je dan toch snel als een of ander hysterisch wijf.

Wat ik schrijf is alleen maar perceptie. Al zou ze twee keer zo intelligent als Trump zijn, het doet er in the eye of the beholder niet toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215435995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:28 schreef Superstom het volgende:

[..]
Maar waaruit blijkt dat dan dat ze zwak is? Ik zie dit wel meer gezegd worden maar het blijkt helemaal nergens uit behalve dat ze een vrouw is wat gewoon weer onvervalst seksisme is. Trump heeft al bewezen flink onder de indruk te zijn van dictators zoals Putin en Kim Jong Un. Als je alleen al ziet dat hij zich als een klein jongetje gedraagt on hun bijzijn dan is Trump toch helemaal geen alternatief als die sterke leider waar de Amerikanen blijkbaar om zitten te springen?
Nou ja, onder de indruk kan ie best zijn met zijn denkbeelden.

Behalve Poetin (die als je zijn biografie hebt gelezen en het ook hartstikke goed heeft gedaam tot 2,5 jaar geleden), doen al die mannetjes in hun landen het hartstikke goed.
Niet volgens onze westerse denkbeelden, maar die landen pleuren niet van ellende uit elkaar, die mannetjes zitten zo stevig in het zadel en er is nog nooit zo weinig oorlog geweest.

Die mensen denken gewoon heel anders in termen van economie, stabiliteit en macht.
Hell To The Liars
  vrijdag 1 november 2024 @ 11:41:11 #220
38496 Perrin
pi_215436008
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat ze niet domineert. Dat ze niet all over de news is. Ze domineert niet in de media, niet in het modder gooien, niet in de publieke opinie.
Ze is misschien gewoon te netjes. Ze heeft te weinig kleur. In vergelijking met het geweld van Trump.
Yup. Ze is relatief onzichtbaar. Ik had gehoopt dat ze een knallende campagne zou voeren nadat ze van Biden het stokje overnam, maar helaas. Deze wedstrijd is gespeeld.
pi_215436043
quote:

[..]
Dat ze niet domineert.
Als november suprise komt Kamala dadelijk nog een keer op het podium als SM meesteres in een zwart leren pak met zweep. En een acteur verkleed als Trump waarbij ze deze acteur eens de klappen van de zweep laat voelen..

Maar ook zoiets zal natuurlijk door de emotionele reacties van de conservatieven alleen maar stemmen kosten. :P
pi_215436110
Repeat: wat vreemd, dat de tweet wegvalt!? En er wel staat als er wordt geedit.
Voor een indruk: belletje trekken!
twitter

[ Bericht 63% gewijzigd door AnneX op 01-11-2024 12:04:40 ]
  Moderator vrijdag 1 november 2024 @ 11:54:56 #223
236264 crew  capricia
pi_215436120
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als november suprise komt Kamala dadelijk nog een keer op het podium als SM meesteres in een zwart leren pak met zweep. En een acteur verkleed als Trump waarbij ze deze acteur eens de klappen van de zweep laat voelen..

Maar ook zoiets zal natuurlijk door de emotionele reacties van de conservatieven alleen maar stemmen kosten. :P
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215436132
quote:

[..]

En ik zeg niet dat Trump zijn campagne zo geniek in elkaar zit. Maar dat heeft hij kennelijk helemaal niet nodig. Hij domineert toch wel.

Wel is het lastiger als vrouw om hard van je af te bijten en niet als een of andere bitch over te komen. Mensen zien je dan toch snel als een of ander hysterisch wijf.

Wat ik schrijf is alleen maar perceptie. Al zou ze twee keer zo intelligent als Trump zijn, het doet er in the eye of the beholder niet toe.
Sorry, maar ik denk vooral dat je niet goed op de hoogte bent.

In de VS wordt er namens Harris wel degelijk stevig campagne gevoerd. Amerikanen worden om de oren geslagen met reclamespotjes, dankzij het enorme budget waarover de Dems beschikken. Harris heeft de laatste weken een groot aantal media-optredens gedaan, evenals een Town Hall. Daar krijgen wij minder van mee, want wij kijken geen Amerikaanse televisie.

Harris krijgt vooral in onze eigen media minder aandacht. Dat komt doordat Trump dagelijks krankzinnige uitspraken doet en zijn verkiezing een veel grotere impact heeft op 'ons'. Daarom gaat het in de Nederlandse en Europese media vooral over Trump en raakt Harris ietwat ondergesneeuwd.

En nee, voor mij is Harris geen gedroomde kandidaat. Maar ik ben sowieso nooit helemaal idolaat van politici, waarom zou ik ook? Dat op handen dragen van Trump, wat je hier ook ziet bij bepaalde users, daar kan ik ook niet bij met m'n verstand.

Overigens liet Harris tijdens het debat met Trump zien dat ze zulke mannetjes juist makkelijk aan kan. Ook in de Senaat kwam ze meermaals fel uit de hoek. Dat zit volgens mij wel snor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215436153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 11:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Sorry, maar ik denk vooral dat je niet goed op de hoogte bent.

In de VS wordt er namens Harris wel degelijk stevig campagne gevoerd. Amerikanen worden om de oren geslagen met reclamespotjes, dankzij het enorme budget waarover de Dems beschikken. Harris heeft de laatste weken een groot aantal media-optredens gedaan, evenals een Town Hall. Daar krijgen wij minder van mee, want wij kijken geen Amerikaanse televisie.

Harris krijgt vooral in onze eigen media minder aandacht. Dat komt doordat Trump dagelijks krankzinnige uitspraken doet en zijn verkiezing een veel grotere impact heeft op 'ons'. Daarom gaat het in de Nederlandse en Europese media vooral over Trump en raakt Harris ietwat ondergesneeuwd.

En nee, voor mij is Harris geen gedroomde kandidaat. Maar ik ben sowieso nooit helemaal idolaat van politici, waarom zou ik ook? Dat op handen dragen van Trump, wat je hier ook ziet bij bepaalde users, daar kan ik ook niet bij met m'n verstand.

Overigens liet Harris tijdens het debat met Trump zien dat ze zulke mannetjes juist makkelijk aan kan. Ook in de Senaat kwam ze meermaals fel uit de hoek. Dat zit volgens mij wel snor.
Sommige mensen kijken hier best wat verder dan het AD of RTL nieuws.
Kijk je een paar keer CNN, op Youtube op Fox een analyse van haar Fox interview of dichterbij kijk of luister naar Raymond Mens, dan hoor je toch ook wel flink wat kritiek op haar campagne.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')