dat komt omdat in die staten waar al decennialang op dezelfde stroming wordt gestemd de bevolking niet grootschalig veranderde. Atlanta heeft veel influx gehad van de filmindustrie, waardoor veel bewoners uit Californië die wat liberale zijn dan de oorspronkelijke bevolking in Georgia nu met de democraten meestemmen in die staat, waardoor het eens een swingtijd geworden is in plaats van een makkelijke overwinning voor de GOP. hetzelfde zie je ook gebeuren in buurstaten van Californië, waar voormalige democratenstemmers nu daar mee gaan doen. soms heeft dat meer effect soms niet. Michigan heeft hem weer een grote moslimgemeenschap, die de vorige keer biden flink heeft geholpen, maar nu worden eigenlijk beide kandidaten even slecht gevonden in verband met het huidige Israel beleidquote:Op vrijdag 1 november 2024 12:15 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp, dat in meer dan de helft van de staten de verkiezingen niet eens een ding zijn.
Geen spotjes, geen rally's, gewoon naar de stemhokjes gaan, stemmen wie je normaal ook stemt en tientallen jaren lang wint de gebruikelijke democraat of republikein de kiesmannen.
Volgens mij zijn er ook staten die nog nooit een rally hebben gehad of in ieder geval heel lang geleden.
in de jaren 60 waren er een aantal republikeinse kandidaten die je dat dezelfde manier proberen maar die werden vrij vlot weggestemd. de oorlogen waren immers iets te recent achter de rug. nu kennen we de Tweede Wereldoorlog alleen maar van series als Band of Brothers, of we kennen oorlog en geweld alleen maar van de stukjes uit Marvel films waarin de superhelden even een conflict oplossen en dan weer met de zonsondergang weg vliegen. typisch een liedje van Nickelback: "we see it happen over there and then just turn it off".quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral zorgen baart, is dat veel westerlingen zonder blikken of blozen iemand als Trump omarmen.
Hij zegt dat (illegale) immigranten het bloed van het land 'vergiftigen', noemt ze 'beesten'. Hij omschrijft zijn (politieke) tegenstanders als de 'enemy within' en maakt er geen geheim van dat hij er geen moeite mee heeft om geweld te gebruiken tegen deze groep. Hij blijft leugens verspreiden over stembusfraude, terwijl dat in 2021 leidde tot de bestorming van het Capitool. Hij riep zijn VP vier jaar geleden op de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en neemt Pence nog steeds kwalijk dat hij dat niet deed.
Dat laat mij zien dat een groot deel van onze medeburgers nul moeite hebben met fascisme en een repressieve overheid, zolang ze daar zelf maar niet het slachtoffer van worden. En dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkend.
En dan nog zullen hele volksstammen staan te juichen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
in de jaren 60 waren er een aantal republikeinse kandidaten die je dat dezelfde manier proberen maar die werden vrij vlot weggestemd. de oorlogen waren immers iets te recent achter de rug. nu kennen we de Tweede Wereldoorlog alleen maar van series als Band of Brothers, of we kennen oorlog en geweld alleen maar van de stukjes uit Marvel films waarin de superhelden even een conflict oplossen en dan weer met de zonsondergang weg vliegen. typisch een liedje van Nickelback: "we see it happen over there and then just turn it off".
zolang men vakantie, smartphone, social media, vermaak heeft maakt het de burger nu niet meer uit. en tegen de tijd dat de politicus die de macht gegrepen heeft je smartphone aan banden gaat leggen zodat je alleen maar zijn mening kan horen, je vakantie landen in gaat perken omdat het geen bondgenoten zijn, je baan weg bezuinigd omdat hij anders zijn datsja niet meer kan betalen, dan is het eigenlijk al te laat
Daar kan ik wel wat over zeggen, maar dan gaat het topic off topic.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Wat mij vooral zorgen baart, is dat veel westerlingen zonder blikken of blozen iemand als Trump omarmen.
Hij zegt dat (illegale) immigranten het bloed van het land 'vergiftigen', noemt ze 'beesten'. Hij omschrijft zijn (politieke) tegenstanders als de 'enemy within' en maakt er geen geheim van dat hij er geen moeite mee heeft om geweld te gebruiken tegen deze groep. Hij blijft leugens verspreiden over stembusfraude, terwijl dat in 2021 leidde tot de bestorming van het Capitool. Hij riep zijn VP vier jaar geleden op de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren en neemt Pence nog steeds kwalijk dat hij dat niet deed.
Dat laat mij zien dat een groot deel van onze medeburgers nul moeite hebben met fascisme en een repressieve overheid, zolang ze daar zelf maar niet het slachtoffer van worden. En dat vind ik eigenlijk nog het meest zorgwekkend.
Wat ik me altijd al afvraag is of het vrijheidslievende Magavolk dat staat te juichen voor Trump's wall, ook snapt dat zo'n wall 2 kanten uitwerkt. Het houdt mensen buiten, maar ook mensen binnen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Maar al deze uitspraken schrikken zijn fans - ook hier in Nederland - op geen enkele manier af.
Blijft wel lollig dat men zich zo laat gijzelen (no pun intended) door Michigan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:55 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat komt omdat in die staten waar al decennialang op dezelfde stroming wordt gestemd de bevolking niet grootschalig veranderde. Atlanta heeft veel influx gehad van de filmindustrie, waardoor veel bewoners uit Californië die wat liberale zijn dan de oorspronkelijke bevolking in Georgia nu met de democraten meestemmen in die staat, waardoor het eens een swingtijd geworden is in plaats van een makkelijke overwinning voor de GOP. hetzelfde zie je ook gebeuren in buurstaten van Californië, waar voormalige democratenstemmers nu daar mee gaan doen. soms heeft dat meer effect soms niet. Michigan heeft hem weer een grote moslimgemeenschap, die de vorige keer biden flink heeft geholpen, maar nu worden eigenlijk beide kandidaten even slecht gevonden in verband met het huidige Israel beleid
Primitief.quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Waren het maar allemaal stemhokjes.
Gewoon soms een random box ergens midden op straat.
Dit kan toch niet, mensen?
[ x ]
En die dingen worden ook gewoon in de fik gestoken.
Echt dat systeem daar.
Ja, ik weet dat een hoop westerlingen zo denken. Ik heb ook meegekregen dat het al bijna 25 jaar nergens anders over gaat.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:03 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daar kan ik wel wat over zeggen, maar dan gaat het topic off topic.
Laten we het erop houden dat Amerika en Europa bergafwaarts gaan en daar zijn we gedeeltelijk zelf verantwoordelijk voor, maar als we opsporing verzocht kijken zien we dat de meeste criminaliteit van een andere cultuur zijn.
De mensen zijn de zalvende praat van de linkerkant zat en dat zorgt ervoor dat de extremere populisten voet aan de grond krijgen.
Dat is in Europa en in Amerika niet veel anders, hoewel immigranten beschuldigen dat ze honden en katten eten wel heel bizar is
Maar wat is dan wel de oplossing?quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat een hoop westerlingen zo denken. Ik heb ook meegekregen dat het al bijna 25 jaar nergens anders over gaat.
Maar dat is nou juist m'n punt. Er heerst een zekere mate van onvrede en dat zorgt ervoor dat mensen nul moeite hebben met extremistische haatpraat en het overboord gooien van democratie. Daar is dus niet gek veel voor nodig. Dat is nou precies wat mij zorgen baart.
Bij tekeer gaan tegen migranten en 'anderen'. Hele volksstammen zijn er immers van overtuigd dat dit de oplossing voor al hun ervaren problemen is.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar wat is dan wel de oplossing?
Of waar beginnen we?
Niemand van de politieke partijen neemt zijn verantwoordelijkheid.
Echt niemand, toeslagenaffaire, asielcrisis (en dan heb ik het over de echte die jarenlang in overvolle AZC zitten), woningnood en de doorgeslagen energietransitie.
En zo heeft Amerika ook zijn eigen jarenlange wegkijkpolitiek.
Mensen hebben 2 banen, wonen in buurten die steeds meer achteruitgaan.
Vroeger was het mijn droom om een keer rond te reizen in Amerika.
Zag ik pasgeleden een gast die ging van oost naar west met de bus, bijna iedere busterminal was een onveilige junkenhol.
Dat is dus niet wat er gebeurde, Trump had het erover dat dit soort mensen nooit zelf het slagveld op zouden gaan maar wel anderen het slagveld op sturen voor hun eigen perverse belangen. Het is de nieuwe partij die afrekent met de oude partij die blijkbaar welkom is bij de democraten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:47 schreef Bluesdude het volgende:
Trump is natuurlijk mister Garbage .
Hij zegt hier over Liz Cheney ' she is a radical warhawk' of verstond ik het niet goed. Wat is een radical warhawk ?
Een voorbeeldje van haar neerschieten of bedreigen met geweld is typisch trumpgeleuter, een gebrek aan empathie. Niet willen snappen dat hij zijn radical en extreme fans op verkeerde gedachtes brengt.
[ x ]
Of verklapt hij zo een geweldsfantasie van hem ?
Zoveel zelfreflectie had ik niet van dienstweigeraar mr. Bone spurs verwacht eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat er gebeurde, Trump had het erover dat dit soort mensen nooit zelf het slagveld op zouden gaan maar wel anderen het slagveld op sturen voor hun eigen perverse belangen. Het is de nieuwe partij die afrekent met de oude partij die blijkbaar welkom is bij de democraten.
Dat doet Trump toch steeds ... 6 januari..quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:52 schreef Chivaz het volgende:
maar wel anderen het slagveld op sturen voor hun eigen perverse belangen.
Sluit wel weer perfect aan op z'n denkwereld van een 5 jarige.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:52 schreef Chivaz het volgende:
Trump had het erover dat dit soort mensen nooit zelf het slagveld op zouden gaan maar wel anderen het slagveld op sturen voor hun eigen perverse belangen.
Niet willen snappen?quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:47 schreef Bluesdude het volgende:
Trump is natuurlijk mister Garbage .
Hij zegt hier over Liz Cheney ' she is a radical warhawk' of verstond ik het niet goed. Wat is een radical warhawk ?
Een voorbeeldje van haar neerschieten of bedreigen met geweld is typisch trumpgeleuter, een gebrek aan empathie. Niet willen snappen dat hij zijn radical en extreme fans op verkeerde gedachtes brengt.
[ x ]
Of verklapt hij zo een geweldsfantasie van hem ?
Hoe de tijden zijn verandert, waar je vroeger als democraat van je verwacht werd om de cheneys te haten vanwege hun pro oorlog standpunten worden er nu vragen gesteld wat nu precies een warhawk is. Echt het blijft lachen hier, zoveel inconsistentie kom ik echt zelden tegen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat doet Trump toch steeds ... 6 januari..
Maar Liz Cheney stuurt niemand naar een geweldssituatie....Trump wel... en hij fantaseert over geweld tegen Liz Cheney..
Maar wat is een 'radical warhawk' ? Iemand die oorlog predikt ?
oh nee dat denk ik ook niet. Zou ook niet weten waarom dat een 'eind aan zijn campagne' gaat maken, hij heeft wel ergere dingen gedaanquote:Op vrijdag 1 november 2024 08:34 schreef AnneX het volgende:
@:Kijkertje epstein’s verhalen maken vast niks meer uit?
Ook niet, dat het sujet over een executie van Luz Cheney confabuleert in een interview.
Terechte vraag.quote:Op vrijdag 1 november 2024 13:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Wat een random opmerking? Wat bedoel je hier mee en waarom zeg je dit?
Gelukkig maar, zijn we al die jaren dan tóch misleid door de MAINSTREAM MEDIA.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begin het te snappen. De man die het heeft over "the enemy within" en "poisoning the blood of our country" en die het leger wil inzetten tegen demonstranten is eigenlijk een onschuldige vredesduif.
Mijn naam komt van de whiskey Chivaz Regal. Ik dronk dat spul toen regelmatig toen ik dit account aanmaakte.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:20 schreef AnneX het volgende:
[..]
Terechte vraag.
Het is grappig i.c.m. jouw voorkeur voor trump en een latino naam.
Rellend plunderend tuig zijn geen vreedzame demonstranten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ik begin het te snappen. De man die het heeft over "the enemy within" en "poisoning the blood of our country" en die het leger wil inzetten tegen demonstranten is eigenlijk een onschuldige vredesduif.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |