abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215426162
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:40 schreef Szura het volgende:
Van de Plas vertegenwoordigt dan ook geen boeren, maar het agrarische grootkapitaal
"Ja, maar ze is zo lekker gewoon gebleven!"
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 31 oktober 2024 @ 09:55:48 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215426187
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB stond echt tot enkele weken geleden nog stabiel, terwijl ze toen dus al 15 miljard dat voor de boeren klaar lag hadden weggegeven. Ik denk dat de hoofdreden dat BBB nu verliest ook niet hun eigen gepruts is, maar dat Vedder de boeren beter vertegenwoordigt en dat dat heel goed bleek toen ex-journalist Van der Plas de huidige boer Vedder aan ging lopen vallen op een extreem gemene manier.
Waarop Vedder haar overigens op een uitstekende manier van repliek wist te dienen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_215426286
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Co-Med moet navolging krijgen in de zorg, is het idee, en waar het vorige kabinet nog zei dat vermogenden zelf moeten opdraaien voor Box3 compensatie, doet dit kabinet dat niet. Ze geven allemaal cadeautjes aan 'de rijken' weg, of zorgen voor leuke verdienmodelletjes en opgeblazen vastgoedprijzen (iets dat sinds de jaren 90 al aan de hand is, het kunstmatig opblazen van de huizenprijzen, wat dan vervolgens weer overgeerfd gaat worden enz.).

Leuk overigens hoe Wilders nu Idsinga te grazen neemt (een boefje).

NSC moet dan maar even terug wijzen naar het geknoei in de PVV en BBB boekhouding en hun schimmige financiering (en hoe Vermeer jaarlijks 2 ton aan overheidssubsidie in eigen zak laat verdwijnen, daar heeft het iig alle schijn van).
De “vrijheidpartijen” VVD en hun privateer PVV voorop zijn erg fan van het Anglo Amerikaanse model en doen graag een reverse Robin Hood.

https://thehill.com/opini(...)e Robin Hood is real

Edit: automatische NL vertaling weggelaten omdat het niet lekker loopt.

Wat wel lekker is van deze fascistische en weinig sociale twists is dat ook de gelovigen die rijke kerkleiders in superkerken willen zien dit fantastisch vinden. Hoe meer ellende er in een samenleving is, hoeveel oneindiger je kunt roepen dat je niet hard genoeg hebt geprobeerd of gebeden. Gooi de samenleving maar open voor piramidemarketing ook.

[ Bericht 11% gewijzigd door Beathoven op 31-10-2024 10:18:42 ]
pi_215426321
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 09:31 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Wilders heeft de afgelopen decennia voornamelijk geroeptoeterd tegen alle "linkse hobby's". Klimaat, milieu, cultuur, vluchtelingenopvang, etc. Daar gaat nu de kaasschaaf over, op zich logisch.
Het is logisch dat je daar minder geld in wil stoppen vanuit hun perspectief. Maar wat ik dan mis is dan waar je het dan WEL voor wil gebruiken. Bijvoorbeeld om de zorgkosten beheersbaar te houden dan zou je eventueel kunnen denken aan meer inzetten op preventie, gezondere levensstijl of gezondere leefomgeving? Ik noem maar wat hoor. Maar zelfs daarop bezuinigen ze, dan geeft mij dat niet bepaald het gevoel dat ze een visie hebben voor hoe je Nederland beter wil maken en hoe je de kosten beheersbaar wil houden.

Ik vind dat niet met elkaar te rijmen. BTW op sport omhoog, bezuinigen op preventie, geen accijns op vapen zijn dan maatregelen die ik niet goed snap.
pi_215426357
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is logisch dat je daar minder geld in wil stoppen vanuit hun perspectief. Maar wat ik dan mis is dan waar je het dan WEL voor wil gebruiken. Bijvoorbeeld om de zorgkosten beheersbaar te houden dan zou je eventueel kunnen denken aan meer inzetten op preventie, gezondere levensstijl of gezondere leefomgeving? Ik noem maar wat hoor. Maar zelfs daarop bezuinigen ze, dan geeft mij dat niet bepaald het gevoel dat ze een visie hebben voor hoe je Nederland beter wil maken en hoe je de kosten beheersbaar wil houden.

Ik vind dat niet met elkaar te rijmen. BTW op sport omhoog, bezuinigen op preventie, geen accijns op vapen zijn dan maatregelen die ik niet goed snap.
Misschien omdat sommigen er te weinig aan verdienen, en dan vooral de gevestigde en al bestaande belangen.

De (vrijgespeelde) bedrijvigheid en productiviteit van de toekomst is onzeker en doneren bovendien nog niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215426498
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:14 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Maar de PVV heeft toch op geen moment van de partij plannen gehad voor verbeteringen. Ze waren bijvoorbeeld tegen het verhogen van de AOW, dat is alleen iets wat ze niet willen veranderen. Bij de meeste dingen zijn ze gewoon tegen wat andere partijen willen. Ja en tegen moslims/migranten. Als je het mij vraagt is PVV gewoon de tegenpartij maar dan niet grappig.
pi_215426567
Ik voorspel dat als PVV en / of VVD meer meters kunnen maken we op korte of langere termijn de sluizen open hebben staan voor de hardere vormen van piramidespelschuurders in Multilevel marketing en de consumentenbescherming langzamerhand afbrokkelt.

pi_215430164
Laten we het hier over politiek hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 oktober 2024 @ 18:22:57 #84
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215430172
Idd, tijd voor actie.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215430267
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:22 schreef Perrin het volgende:
Idd, tijd voor actie.
[ x ]
Raar dat ze zo lang dit kabinet gedekt hebben. Misschien een idee om de bezuinigingen op de meest zichtbare plekken door te voeren.

Die Groot Wassink gaf al meteen het goede voorbeeld.
pi_215430912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:22 schreef Perrin het volgende:
Idd, tijd voor actie.
[ x ]
Populistisch-stemmend Nederland moet blijkbaar eerst chaos meemaken en ze zijn al zo boos.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_215430926
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Populistisch-stemmend Nederland moet blijkbaar eerst chaos meemaken en ze zijn al zo boos.
Gaan ze cruiseschepen belagen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215430969
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb geen idee Etto. Ben je bekend met SIM-City? Ik weet dat het heel lastig en kostbaar is de boel weer onder controle te krijgen als er oproer ontstaat.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_215432488
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 18:21 schreef capricia het volgende:
[info]Laten we het hier over politiek hebben.[/info]
Wat zei ik nou verkeerd? Ik zei alleen iets over dat je geen Powned en Telegraaf cameras ziet wanneer Turken in elkaar worden geslagen of moskeeën worden aangevallen. Dat lijkt me heel politiek.

Nog iets voor daarbij: het is bezopen hoe Mediahuis het geval Wierd Duk blijft handhaven. Duk zit nu ook al in het Trump kamp en toetert leugens rond over gestolen verkiezingen en "een totaal opgeblazen Capitool bestorming". Dit land gaat naar de kloten zo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215432532
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als het zo doorgaat met dat opstoken wel ja. Gelukkig hebben die cruisechepen met asielzoekers al beveiliging.
Maar dat er wat meer tegenwicht geboden moet worden tegen het oprukkende fascisme lijkt me buiten kijf staan.
We kunnen moeilijk blijven doen alsof het normaal is wat er gebeurt.
Harde Weimar-vibes zo.
pi_215432648
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 21:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat zei ik nou verkeerd? Ik zei alleen iets over dat je geen Powned en Telegraaf cameras ziet wanneer Turken in elkaar worden geslagen of moskeeën worden aangevallen. Dat lijkt me heel politiek.
Nee, dat is media en past meer in het subforum tv. De politiek gaat niet over de inhoud van de media.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215432990
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is media en past meer in het subforum tv. De politiek gaat niet over de inhoud van de media.
De politiek gaan hand in hand.

Ik noem dit kabinet niet zomaar het kabinet Circus 6
pi_215433004
Ronald Plasterk was nagenoeg bijna mp als columnist van De Telegraaf
  vrijdag 1 november 2024 @ 08:47:47 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215434670
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 23:06 schreef Origami94 het volgende:
Ronald Plasterk was nagenoeg bijna mp als columnist van De Telegraaf
Exact. Dit was ook een move om De Telegraaf helemaal aan je kant te krijgen (terwijl je ondertussen de NPO sloopt of monddood maakt).

Dezelfde Telegraaf van nu de Democraten beschuldigen van verkiezingsfraude (en zwijgen over islamofobie en islamofobisch geweld).

Huiveringwekkend artikel weer vandaag:

Vanuit Uruguay, waar hij woont, bouwt oud-bankier Gert Jan Mulder (66) op de achtergrond aan een radicaal-rechts Nederland. Hij is geldschieter van rechtse complotdenkers en onderhoudt korte lijnen met PVV, FvD en de omroep Ongehoord Nederland. Wie is deze man?
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~bd90c6d5/

"Partijen voor het volk". Vanuit Uruguay genoeglijk zien hoe de vrienden uit Rusland het Europees continent gaan slopen (als het aan PVV en FvD ligt).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_215435081
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2024 08:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Exact. Dit was ook een move om De Telegraaf helemaal aan je kant te krijgen (terwijl je ondertussen de NPO sloopt of monddood maakt).

Dezelfde Telegraaf van nu de Democraten beschuldigen van verkiezingsfraude (en zwijgen over islamofobie en islamofobisch geweld).

Huiveringwekkend artikel weer vandaag:

Vanuit Uruguay, waar hij woont, bouwt oud-bankier Gert Jan Mulder (66) op de achtergrond aan een radicaal-rechts Nederland. Hij is geldschieter van rechtse complotdenkers en onderhoudt korte lijnen met PVV, FvD en de omroep Ongehoord Nederland. Wie is deze man?
https://www.volkskrant.nl(...)-nederland~bd90c6d5/

"Partijen voor het volk". Vanuit Uruguay genoeglijk zien hoe de vrienden uit Rusland het Europees continent gaan slopen (als het aan PVV en FvD ligt).
Ziet er uit als zo'n typisch persoon die je bij Harry Mens zou kunnen zien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 november 2024 @ 09:54:17 #96
38496 Perrin
pi_215435127
Vanuit Uruguay :')
pi_215435132
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:54 schreef Perrin het volgende:
Vanuit Uruguay :')
Vanuit een daadwerkelijk omgevolkt land die extreemrechtse complottheorie verspreiden is ook wel weer typisch.
  vrijdag 1 november 2024 @ 09:56:34 #98
38496 Perrin
pi_215435142
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Vanuit een daadwerkelijk omgevolkt land die extreemrechtse complottheorie verspreiden is ook wel weer typisch.
En hoezo ga je je in je hutje daar zó fulltime bezighouden met het land dat je verliet?

Zal een psycholoog ongetwijfeld iets steekhoudends over kunnen zeggen. (en/of de belastingdienst :P)
pi_215435218
quote:
Een zekere ijdelheid is Mulder niet vreemd, blijkt uit zijn uitingen op sociale media. Zo presenteert hij zichzelf consequent met zijn doctorstitel en schreef hij bij een zelfportret op X: ‘Het is fantastisch hoeveel ik ervan geniet om naar mezelf te kijken. Goed uitziend, intelligent, vrij.’
🤓
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  vrijdag 1 november 2024 @ 10:10:09 #100
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215435222
Het wordt gewoon eens tijd dat iedereen die ook maar een roebel aanneemt uit Rusland om hun belangen te dienen met grofharde repressie wordt aangepakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')