abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215417247
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:10 schreef rawdemin het volgende:

[..]
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.

Weet iemand anders een goed (uiteraard liefst gratis) hardloopschema voor de HM/M die gewoon lekker wél op hartslag gaat? :P Ik hou van een simpel/strak schema zodat ik braaf als een lemming 's avonds m'n training opstart en hij zelf zegt "Hup, rennen xx mins". (en gewoon simpel in Garmin te importeren is, zodat ik niet zodirect eerst een avond bezig ben een hele calender vol te prakken met workouts)
Ik volg het schema van Ben Parkes, die zijn niet op hartslag, maar op verwachte eindtijd.
Zijn leuke afwisselende trainingen.

Beginners schema is gratis te downloaden, gevorderde kost 8 euro.

https://benparkes.com/?sr(...)FZmjtnzCBexjahj81wrT
pi_215417279
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 10:50 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik snap je helemaal O+ Is zeker wat voor te zeggen!
Denk dat m'n gevoel ook vooral komt door wielrenners op een autoweg ipv fietspad :+, en dat ik daarom vind dat je op je eigen pad moet blijven om te voorkomen dat mensen ook zo denken over hardlopers. Ja, ik heb veel tijd om na te denken tijdens duurloopjes :D
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzo ;)
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:03:46 #34
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215417288
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:01 schreef twist02 het volgende:

[..]
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzo ;)
O+!

Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't. :r
pi_215417303
Ik heb een schema van Runnersworld, maar die moet je dus wel zelf invoeren inderdaad :+

Schema's die on-the-fly aangepast worden door je Garmin (waar het laatst over ging), zijn echt mijn persoonlijke nachtmerrie geloof ik :@
Dat trekt mijn hoofd echt niet :X

Mijn Z2 tempo ligt rond de 7.00min/km ofzo, en dan moet ik nog steeds heel goed opletten op m'n ademhaling, om m'n hartslag laag genoeg te houden. Ik ben nog geen Z2 fan, geloof ik...

[ Bericht 4% gewijzigd door twist02 op 30-10-2024 11:15:24 ]
  woensdag 30 oktober 2024 @ 11:39:47 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_215417483
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:

[..]
O+!

Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't. :r
*poetst zijn racefiets maar weer eens schoon :P

Rennen op scheve tegels denk ik om naar trailruntraining. Ook een soort Urban Trail dus
F means you're fucked
pi_215417583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.

Wat ik me kan herinneren:
- intervallen van 1 min snel 1 min rust
- 30 sec snel met 1 min rust
- 3 of 4 of 5 min snel, met 3 min rust
- 8x800m met 400m rust
- tempotraining van 15 tot 45 min op HM wedstrijdtempo
- tempotraining met 15 tot 30 min op 10k wedstrijdtempo

Heb ik allemaal langs zien komen in ca 12 weken Coach Greg.
Oh, dit zou ik heel leuk vinden O+ . Ik heb nu het 5k programma, maar zou evt. nog kunnen switchen naar 10k.

Ik ga me maar even omkleden voor m’n kwartiertje hobbelen. Op de één of andere manier werkt het voor mij wel heel goed dat mijn horloge zegt dat ik moet hardlopen vandaag :D .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_215417680
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:

[..]
O+!

Ben een keertje met zo'n clubje 'mannen' meegegaan op de racefiets, 12 man 2 aan 2 kort op elkaar 34kmph over het fietspad racen, je ziet alleen de rug van degene voor je en aan het geschreeuw van de 2 op kop moet je blind sturen. Behalve 5km op kop is het ook niet moeilijk om in de slipstream hoge snelheden te halen.
Was eens maar nooit meer , doodeng :+.

Fiets liever alleen of met max vier op relaxed tempo :).

[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 30-10-2024 12:08:40 ]
pi_215417718
Zondag een wedstrijd in Dordrecht, doen er hier meer mee?
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24. :).
  woensdag 30 oktober 2024 @ 12:23:59 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215417862
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24. :).
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215418100
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.
Klopt die ja.
pi_215418129
Die heb ik vorig jaar gelopen, mooie loop maar toen was het wel slecht weer met regen en behoorlijk harde wind. Daarnaast was ik te laat bij de start omdat het een drama was om een parkeerplek te vinden. Daardoor veel te snel gestart en dat later moeten bekopen.
pi_215418162
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:07 schreef En1gma het volgende:
Die heb ik vorig jaar gelopen, mooie loop maar toen was het wel slecht weer met regen en behoorlijk harde wind. Daarnaast was ik te laat bij de start omdat het een drama was om een parkeerplek te vinden. Daardoor veel te snel gestart en dat later moeten bekopen.
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen? :P

Ik ga trouwens met de fiets/trein juist om parkeer stress te voorkomen :).

De voorspellingen zijn zondag wel goed, zonnetje met 11 graden. Dus de singlet kan weer aan.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 13:20:52 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_215418195
Ik mocht net nog even ontspannen 'Race Pace Practice K's' lopen. Al neemt ik het voorgenomen tempo met een schep zout aangezien het een trail is :P. Maar, desalwelteplus: Zondag m'n langste afstand ooit lopen, 21km :o
pi_215418223
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen? :P

Ik ga trouwens met de fiets/trein juist om parkeer stress te voorkomen :).

De voorspellingen zijn zondag wel goed, zonnetje met 11 graden. Dus de singlet kan weer aan.
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.
pi_215418368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:20 schreef GotC het volgende:
Ik mocht net nog even ontspannen 'Race Pace Practice K's' lopen. Al neemt ik het voorgenomen tempo met een schep zout aangezien het een trail is :P. Maar, desalwelteplus: Zondag m'n langste afstand ooit lopen, 21km :o
*O* Ben benieuwd naar je uitgebreide race verslag
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_215418540
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Ik doe mee. Laatste 6km is windje mee zoals het er nu uitziet 8-)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215419298
Morgen maar weer eens proberen of het gaat. Na de marathon vier weken geleden eigenlijk nog maar twee of drie keer iets gelopen. Ook veel moe en verkouden laatste week, helpt allemaal niet.

Ik heb wel zin om weer zin in lopen te hebben.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  woensdag 30 oktober 2024 @ 22:05:28 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215423758
21 km @GotC hoe dan? _O_

Zin om weer zin te hebben heeft geen zin @mosselmossel, zodra het je weer zint komt de zin vanzelf wel :P

Ik liep 3x 8min met wederom de meest stijve poten van het noordelijk halfrond. Maar verder best soepel. En best een mijlpaal weer!
pi_215424233
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 13:24 schreef En1gma het volgende:

[..]
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.
Tnx, heb een plekje gereserveerd in Q park. Als het goed is kan ik zo inrijden :P
pi_215424290
Zaterdagavond een 5km en zondag de 10mi debuut dus die 5km ga ik rustig aandoen in de achterhoede.

Zit inmiddels op 150 loopjes na 10 maanden goed voor 1.720km!
  donderdag 31 oktober 2024 @ 08:58:30 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_215425805
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Morgen maar weer eens proberen of het gaat. Na de marathon vier weken geleden eigenlijk nog maar twee of drie keer iets gelopen. Ook veel moe en verkouden laatste week, helpt allemaal niet.

Ik heb wel zin om weer zin in lopen te hebben.
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_215425843
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 08:58 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.
Heb ik ook altijd moeite mee. Maar ik ga vanavond wel weer. Moet bezig blijven want de meest slecht maanden komen er weer aan vol met eten, borrels en bankhangen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215426610
quote:
99s.gif Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes

Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.

Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.

Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
En weer tijd voor een nieuwe :{ ;(
(garantie *O*)
pi_215426628
quote:
99s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]
(garantie *O*)
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.
pi_215426912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:59 schreef rawdemin het volgende:

[..]
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.
ik sla hem op ^O^

Die dingen mogen best kapot gaan aangezien ze intensief gebruikt worden. Maar de huidige geeft soms gewoon verkeerde data. van 140 naar 180 terwijl het tempo/effort niet veranderd.

Mijn data wat doe je ;(
pi_215426917
quote:
99s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]
(garantie *O*)
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?

Je wilt namelijk niet dat de hoge hartslag door iets anders dan de borstband veroorzaakt wordt.

Just to be sure :)
pi_215426998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 11:38 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?

Je wilt namelijk niet dat de hoge hartslag door iets anders dan de borstband veroorzaakt wordt.

Just to be sure :)
Ik heb hem op verzoek schoongemaakt en het kastje gereset (hoe noem je die dingen?) (batterij eruit)

De hartslag/effort was niet hoger dan normaal, gisteren kon ik gewoon praten maar had wel een laatste km die gemiddeld op 183 uitkwam met pieken van 195+. Ik heb 2 verschillende kastjes aan de band gehangen de afgelopen weken. Lopen met alleen Optische hartslag geeft een aantal wat bij wel bij dit gevoel past.

De ene keer doet hij het goed en heb ik een gemiddelde hartslag van 145 bij een LDL van 13 km, de dag erop schiet hij bij een LDL van 7 naar gemiddeld 165, met pieken boven de 190. Waar het tempo, ondergrond, wind en hoogtemeters niet zijn veranderd en ruim 90sec per km boven het 5km wedstrijdtempo ligt.

Ik denk ergens een half-los contact ofzo
pi_215433476
Vanavond tijdens een rustige duurloop (25k) gewoon 2x naar de wc gemoeten, tankstation en bosjes :')

Snap er weinig van, tijden geen last en kdenk van de laatste 6 runs die ik deed voor etenstijd ik er 4 als een haas terug moest voor de wc. Eet altijd nog iets maximaal 2 uu voor de start.
Gelukkig sochtends en smiddags nooit last maar irritant wordt het wel.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_215439819
Bij een Garmin plan kun je van de loopjes eenvoudig de datum wijzigen als je toch een dag later wilt lopen bijvoorbeeld. Kan het kloppen dat dat bij de laatste, de race day, niet kan?
  vrijdag 1 november 2024 @ 18:40:47 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215439859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Nober het volgende:
Zaterdagavond een 5km en zondag de 10mi debuut dus die 5km ga ik rustig aandoen in de achterhoede.

Zit inmiddels op 150 loopjes na 10 maanden goed voor 1.720km!
In oktober de 2.000km grens gepasseerd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 november 2024 @ 09:40:31 #62
426493 crew  PippenScottie
pi_215445111
Voor het eerst in drie weken weer een 5 km gelopen. Het ging niet van harte.

We zijn in Duitsland voor een lang weekend weg en ik had voor vannacht een hotel aan de voet van de Rijn bij Koblenz. Er startte ook een parkrun vlakbij het hotel, dat heeft mogelijk meegespeeld bij de keuze voor het hotel.

Nou moeten jullie weten dat wij in een vrij chaotisch huis wonen en ik een last minute pakker ben. Dus vanochtend kwam ik er achter dat ik niet mijn lange hardloopbroek had meegenomen, maar een maillot van mijn vrouw. Ik had ook geen korte broek mee, dus ik was een beetje in paniek.

Ik heb uiteindelijk voor een plan b gekozen, lopen in mijn zwembroek. Dat was helaas wel een speedo, maar gelukkig zo’n halflange. Ik hoefde me geen zorgen te maken dat ik door de Duitse zedenpolitie werd opgepakt.

De tijd viel uiteindelijk nog mee. Nu is het Fruhstuck tijd
My friends all drive horses
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')