Ik volg het schema van Ben Parkes, die zijn niet op hartslag, maar op verwachte eindtijd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 09:10 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik ook op hartslag lopen, alleen die stomme schema's lopen allemaal te *(^(*%-en met tempo's. Volgens mijn sporttest (als ik hem goed geïnterpreteerd heb) zit mijn z2 tussen 114-145 zit, op zich kom ik dat ook wel met 5:40, alleen niet zo lang, na 15-30 mins ga ik naar z3. In mijn beleving ga je dan helemaal mis met je easy training (tenminste, als je de 80/20 theorie aanhoudt). Maarja ik haal nu natuurlijk verschillende trainingsmethodes door elkaar die niet door elkaar heen te gebruiken zijn.
Weet iemand anders een goed (uiteraard liefst gratis) hardloopschema voor de HM/M die gewoon lekker wél op hartslag gaat?Ik hou van een simpel/strak schema zodat ik braaf als een lemming 's avonds m'n training opstart en hij zelf zegt "Hup, rennen xx mins". (en gewoon simpel in Garmin te importeren is, zodat ik niet zodirect eerst een avond bezig ben een hele calender vol te prakken met workouts)
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzoquote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik snap je helemaalIs zeker wat voor te zeggen!
Denk dat m'n gevoel ook vooral komt door wielrenners op een autoweg ipv fietspad, en dat ik daarom vind dat je op je eigen pad moet blijven om te voorkomen dat mensen ook zo denken over hardlopers. Ja, ik heb veel tijd om na te denken tijdens duurloopjes
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor. Ik ben wel een hele 'brave' hardloper, die heel netjes aan de kant loopt enzo
*poetst zijn racefiets maar weer eens schoonquote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:
[..]!
Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't.
Oh, dit zou ik heel leuk vindenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 21:24 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Huh, misschien heb jij een andere Garmin Coach dan ik. Er zitten echt wel meer soorten intervallen in dan alleen de 20 sec strides.
Wat ik me kan herinneren:
- intervallen van 1 min snel 1 min rust
- 30 sec snel met 1 min rust
- 3 of 4 of 5 min snel, met 3 min rust
- 8x800m met 400m rust
- tempotraining van 15 tot 45 min op HM wedstrijdtempo
- tempotraining met 15 tot 30 min op 10k wedstrijdtempo
Heb ik allemaal langs zien komen in ca 12 weken Coach Greg.
Ben een keertje met zo'n clubje 'mannen' meegegaan op de racefiets, 12 man 2 aan 2 kort op elkaar 34kmph over het fietspad racen, je ziet alleen de rug van degene voor je en aan het geschreeuw van de 2 op kop moet je blind sturen. Behalve 5km op kop is het ook niet moeilijk om in de slipstream hoge snelheden te halen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 11:03 schreef GotC het volgende:
[..]!
Ik ben ook een brave loper op fietspaden. Laatst week ik uit naar de berm ivm wielrenner, wist hij het nóg voor elkaar te krijgen om me slechts op een haar na te missen. Klootzakken zijn 't.
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Zondag een wedstrijd in Dordrecht, doen er hier meer mee?
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24..
Klopt die ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Drechtstedenloop toch? Had graag de HM gelopen, maar dat clasht met prive bezigheden.
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen?quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:07 schreef En1gma het volgende:
Die heb ik vorig jaar gelopen, mooie loop maar toen was het wel slecht weer met regen en behoorlijk harde wind. Daarnaast was ik te laat bij de start omdat het een drama was om een parkeerplek te vinden. Daardoor veel te snel gestart en dat later moeten bekopen.
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:13 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
De start is om half 2 geloof hoe kun je daar te laat komen?
Ik ga trouwens met de fiets/trein juist om parkeer stress te voorkomen.
De voorspellingen zijn zondag wel goed, zonnetje met 11 graden. Dus de singlet kan weer aan.
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:20 schreef GotC het volgende:
Ik mocht net nog even ontspannen 'Race Pace Practice K's' lopen. Al neemt ik het voorgenomen tempo met een schep zout aangezien het een trail is. Maar, desalwelteplus: Zondag m'n langste afstand ooit lopen, 21km
Ik doe mee. Laatste 6km is windje mee zoals het er nu uitzietquote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:07 schreef Sport_Life het volgende:
Zondag een wedstrijd in Dordrecht, doen er hier meer mee?
Ik wil mn PR verbreken dus even gekeken wat die ook alweer was op de HM. In 2020 1u24, dus ik heb mn horloge geprogrammeerd om uit te komen onder de 1u24..
Tnx, heb een plekje gereserveerd in Q park. Als het goed is kan ik zo inrijdenquote:Op woensdag 30 oktober 2024 13:24 schreef En1gma het volgende:
[..]
Zoals gezegd, vanwege de parkeerproblematiek.
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 16:21 schreef mosselmossel het volgende:
Morgen maar weer eens proberen of het gaat. Na de marathon vier weken geleden eigenlijk nog maar twee of drie keer iets gelopen. Ook veel moe en verkouden laatste week, helpt allemaal niet.
Ik heb wel zin om weer zin in lopen te hebben.
Heb ik ook altijd moeite mee. Maar ik ga vanavond wel weer. Moet bezig blijven want de meest slecht maanden komen er weer aan vol met eten, borrels en bankhangen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 08:58 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vind het weer lastig in het donker te lopen, merk ik. Door veranderingen op het werk (ander project) kan ik minder thuiswerken en moet ik weer veel 's avonds lopen.
En weer tijd voor een nieuwequote:Op maandag 23 september 2024 10:49 schreef CaLeX het volgende:
In 14 maanden ben ik al toe aan mijn 4de borstband van Garmin. Vorige twee zijn vervangen onder garantie, nu na 3 maanden geeft hij echt onrealistische waardes
Gisteren een loopje van 4km op 6:42 gemiddeld met 180 gem HR en een loopje van 6km op 6:49 met 178 (warming up/cooling down met een wedstrijd er tussen). Bij de cooling down heb ik de borstband maar afgedaan op een gegeven moment, anders had het nog hoger gelegen. Waar ik vorige week op 145 zat bij 6:03 (9km) gemiddeld.
Er is wel een update geweest bij garmin, maar aangezien ik niemand anders er over gehoord heb betwijfel ik of het daar aan ligt.
Heeft iemand een tip? of koop ik gewoon weer een nieuwe.
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En weer tijd voor een nieuwe![]()
![]()
(garantie)
ik sla hem opquote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:59 schreef rawdemin het volgende:
[..]
Mocht je garantie afgelopen zijn. Koop gewoon een Polar H10, schijnt 'de beste' te zijn en (op sommige rare momenten na) is kennelijk ook het nauwkeurigst.
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En weer tijd voor een nieuwe![]()
![]()
(garantie)
Ik heb hem op verzoek schoongemaakt en het kastje gereset (hoe noem je die dingen?) (batterij eruit)quote:Op donderdag 31 oktober 2024 11:38 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Hebben ze m ook gecheckt of gelijk vervangen voor een nieuwe?
Je wilt namelijk niet dat de hoge hartslag door iets anders dan de borstband veroorzaakt wordt.
Just to be sure
In oktober de 2.000km grens gepasseerd.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 23:14 schreef Nober het volgende:
Zaterdagavond een 5km en zondag de 10mi debuut dus die 5km ga ik rustig aandoen in de achterhoede.
Zit inmiddels op 150 loopjes na 10 maanden goed voor 1.720km!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |