abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 oktober 2024 @ 08:35:06 #1
862 Arcee
Look closer
pi_215398904
Joe Biden, President van de Verenigde Staten

Kamala Harris, Vice-President van de Verenigde Staten

2024 Presidentsverkiezingen
Democratische Kandidaat: Kamala D. Harris
Republikeinse Kandidaat: Donald J. Trump

Democratische Vice-President Kandidaat: Tim Walz
Republikeinse Vice-President Kandidaat: James David "JD" Vance

House of Representatives:
Republican (220)
Democratic (212)
Vacant (3)

United States Senate:
Republican (49)
Democratic (47)
Independents (4)
Tiebreaker VP Harris (D)

Speaker of the House:
Mike Johnson (R)

Majority Leader of the House:
Steve Scalise (R)
Minority Leader of the House:
Hakeem Jeffries (D)

President of the Senate:
Kamala Harris (D)

Senate Majority Leader
Chuck Schumer (D)
Senate Minority Leader:
Mitch McConnell (R)

Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 oktober 2024 @ 09:02:30 #2
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215399103
Begin de dag met een lach :)

Deze clip van de Klanrally van gisteren was nog niet voorbij gekomen...een pareltje

twitter

Ik acht overigens de kansen van Donnie om nog te winnen na deze haatavond...nihil. wat een freakshow!
pi_215399223
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 08:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ben benieuwd hoe onze huis-MAGA's en Trump-apologeten terugkijken op deze haatbijeenkomst.

@:Chivaz en @:HowardRoark, what say you?
Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215399236
Don’t you! All of you don’t react pls.
pi_215399240
quote:
10s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:41 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ook dat! Doet-ie al jaren :Y

[ x ]
[ x ]
[ x ]

Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_215399346
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mooi is dat altijd ja. Trump (en zijn autoritaire collega's wereldwijd) hebben er geen probleem mee mensen om de haverklap fascist te noemen, maar worden helemaal hysterisch als ze zelf zo genoemd worden. :')
De projectie bij de conservatieve maga cult volgers is ernstig vervormd en men wilt de observeerbare totalitaire en autoritaire opmerkingen van hun idolen niet zien..
pi_215399397
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou graag voorbeelden zien van deze vermeende haat? Met alleen een krantenkop kan ik niets.
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.

twitter

En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.

Maar er waren meer bijzondere sprekers:

twitter

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_215399452
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Filmpjes zijn echt overal te vinden, maar ik zal je een handje helpen. En het gaat het hier niet om de reactie van Baldwin, maar om de bijgevoegde video.

[ x ]

En ja, ik snap dat de man een 'komiek' is. Maar je treedt niet op in een of andere comedyclub, maar geeft een speech tijdens een politieke bijeenkomst. En dan laat je je zo uit over Puerto Ricanen, wetende dat je spreekt op een rally van een man die zich in het verleden al vaker negatief uitliet over Puerto Rico en de mensen die daar vandaan komen.
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.
quote:

[ x ]
Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?
quote:
[ x ]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.

Maar de andere kant roept toch ook van alles over Trump? Ik zie dus niet waarom dit laatste wel kan, maar tegelijkertijd wordt verwacht dat Republikeinen netjes blijven over Harris. Dit is natuurlijk niet hoe het spelletje werkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215399494
Maga is gewoon full tilt nazi gegaan. Dit wordt door de gebruikelijke excuus Truusjes als komedie uitgelegd. News at 11.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:05:14 #10
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_215399500
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:25 schreef AnneX het volgende:
Don’t you! All of you don’t react pls.
Waarom niet? Ik vind het altijd wel leuk om op jou te reageren ;)

Daarom, speciaal voor jou...The Lord of the Incels!

twitter
pi_215399523
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zoals je zelf al aangeeft, dit is een comedian. Dus wat is hier nu precies racistisch aan dan? Probeer dit eens te onderbouwen.
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.

Ik heb het trouwens nergens gehad over 'racisme', maar over 'haat'.

quote:
Dit begrijp ik ook niet. Miller is toch een Amerikaan?
[..]
Dit is inderdaad hysterisch en raar.

Maar de andere kant roept toch ook van alles over Trump? Ik zie dus niet waarom dit laatste wel kan, maar tegelijkertijd wordt verwacht dat Republikeinen netjes blijven over Harris. Dit is natuurlijk niet hoe het spelletje werkt.
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.

Verder is het nou juist precies andersom. Trump doet al sinds 2015 niets anders dan zijn politieke tegenstanders beschimpen. Zelfs zijn partijgenoten moeten het dikwijls ontgelden. Trump suggereerde zelfs dat DeSantis (de grote held van Chivaz) een pedofiel is. Maar nu doe jij overkomen alsof Republikeinen slechts reageren op felle uitlatingen uit het Democratische kamp. Knul, we volgen deze gekkigheid nu al bijna tien jaar. Ga iemand anders voor de gek houden.

En dit:

twitter
pi_215399525
Ben wel een beetje klaar met die "Trump bedoelt dat helemaal niet"-sane washers...

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_215399613
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:04 schreef Barbusse het volgende:
Maga is gewoon full tilt nazi gegaan. Dit wordt door de gebruikelijke excuus Truusjes als komedie uitgelegd. News at 11.
Voorbeelden van nazisme tijdens deze rally?
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wat vind je er nou van dat zulke uitspraken worden gedaan tijdens een politieke bijeenkomst? Nogmaals, hij staat niet in de lokale comedy club.
Ik vind alle politieke rallies in de VS tenenkrommend. Dat er bekendheden uit de kast worden gehaald om stemmen te winnen is simplistisch en toont ook aan dat het niet meer om de inhoud gaat. Deze rally is daar weer een voorbeeld van.
quote:
Ik heb het trouwens nergens gehad over 'racisme', maar over 'haat'.
Er is ook geen sprake van 'haat'. 'Spot' zou je misschien nog een argument voor kunnen maken, maar dat krijg je dus meestal met een comedian.
quote:
[..]
Nogmaals, jij vroeg om voorbeelden van 'vermeende haat'. U vraagt, wij draaien.

Verder is het nou juist precies andersom. Trump doet al sinds 2015 niets anders dan zijn politieke tegenstanders beschimpen. Zelfs zijn partijgenoten moeten het dikwijls ontgelden. Trump suggereerde zelfs dat DeSantis (de grote held van Chivaz) een pedofiel is. Maar nu doe jij overkomen alsof Republikeinen slechts reageren op felle uitlatingen uit het Democratische kamp. Knul, we volgen deze gekkigheid nu al bijna tien jaar. Ga iemand anders voor de gek houden.

En dit:

[ x ]
Nee, ik heb niet gezegd dat Republikeinen slechts reageren op uitlatingen van het Democratische kamp. Ik gaf aan dat er aan beide kanten nogal discutabele dingen wordt gezegd over de politieke tegenstander.
pi_215399623
twitter

Ze gaan wel echt all in he met muh Hitler etc.
pi_215399628
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Maar het is Chivaz die in een bubbel zit hoor die smerige fascist.
pi_215399632
Aardig stukje achtergrondinfo over nationale polls vs polls in swing states:
https://www.natesilver.net/p/the-state-of-play-in-the-7-states
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215399720
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Typisch ook dat een ieder in dit topic de talking points 1 op 1 heeft overgenomen van de media.
Jij noemt jezelf een fascist ?
pi_215399740
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Jij noemt jezelf een fascist ?
Lekker in zijn slachtofferrol laten wentelen deze fantast. :D
pi_215399787
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 10:16 schreef Chivaz het volgende:
Talking points? De media?

Nee hoor, we luisteren gewoon naar wat er zoal is gezegd tijdens die bijeenkomst. Zoals dit pareltje:

twitter

'The whole fucking party, a bunch of degenerates. Lowlifes, jew-haters and lowlifes. Everyone of them'.

Gezellige boel.
pi_215399872
quote:

[..]

[ x ]

[ x ]

[ x ]
Hakken over de sloot situatie zou kunnen. Maar er wordt nu al geschreven dat als Trump verliest, dit de reden is geweest. En dat was niet slim.
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:41:51 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215399879

In New York heb je dus ook niet ultra-rechtse tabloids. De hypocrisie rondom Israel en antisemitisme is inderdaad stuitend. Maar dat zien we ook in eigen land met Annabel 'mooie ovens' Nanninga en Bart Nijman (tweede link). Het huidige regeringsbeleid maakt de samenleving dan ook minder weerbaar tegen discriminatie en antisemitisme; die draai gaat hoe dan ook komen (net als met homo-kwesties e.d.).

Orban is er ook zo één; zijn beleid is diep antisemitisch.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:46:48 #22
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215399934
Vind dat we het in Nederland toch beter doen, met een debat net voor de verkiezingen.
Het debat tussen Trump en Kamala is iedereen al lang vergeten.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:27:27 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215400288
Ayaan Hirsi Ali steunt openlijk Trump. Kwaadaardig. Harris zou voor anarchie zorgen ofzo.

Musk met zijn nazi-letters MAGA pet (het lettertype dat de nazis gebruikten)

Waar zijn we beland?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:38:54 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215400382
Ja maar 'woke'...

twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 28 oktober 2024 @ 11:47:51 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215400497
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')