Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 00:04 |
![]() ![]() Autódromo Hermanos Rodríguez ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 00:13 |
Hier ben ik het mee eens. Had geen moer uitgemaakt voor de stand trouwens. Maar dan nog. Willekeur. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 00:15 |
Denk dat F1 maar gewoon een soort van time-trial moet gaan worden, want wheel to wheel racing is aan het uisterven. Er is ook absoluut geen consequent gedrag vanuit de stewards en dan heb ik het echt niet alleen over Max en Norris. Perez vs Lawson, Lawson vs Colapinto en nog vele anderen. Men is teveel aan het mierenneuken, aanpassen, redenen verzinnen om te straffen of juist niet etc. Als ik de actie van Austin bekijk met die van Mexico dan vind ik de actie van Austin meer een straf voor Max waard dan deze. Daar ligt Max bij de apex misschien marginaal voor, maar haalt de bocht absoluut niet, omdat hij te laat remt. Norris haalt buiten de baan in en krijgt maar 5s straf, terwijl er een 10s straf op staat. Nu ligt hij marginaal achter bij de apex, vooral omdat Norris belachelijk laat remt en de bocht ook nooit zou hebben gehaald. Max haalt de bocht wel. Norris haalt weer buiten de baan in en geeft de plek niet terug. Nu krijgt Norris geen straf voor buiten de baan inhalen, maar Max wel meteen de volle 10s, terwijl hij maar marginaal achter lag bij de apex en de bocht gewoon haalde. Hoe the fuck moet je dan racen en hoe is dit te rijmen met de 5s straf van vorige week? T7 staat wat mij betreft niet ter discussie, terechte straf, ook de volledige 10s zijn terecht. Was dom, gevaarlijk, geen excuus etc. Als je dan naar acties van Perez, Lawson, Stroll, Colapinto etc kijkt valt er de ene keer wel straf en de andere keer niet. Er ligt een dik groot onderdeel midden op de baan, net langs de ideale lijn, maar geen (V)SC etc. Het klopt van geen kant meer. Verder heeft dit weinig met Max te maken voor mij, maar hij is er op dit moment bij betrokken dus logisch dat ik hem als voorbeeld gebruik. | |
THEFXR | maandag 28 oktober 2024 @ 00:19 |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 00:20 |
Je gaat er wel vrij makkelijk vanuit dat Norris de bocht niet zou hebben gehaald. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 00:24 |
En je zegt “Lando remde belachelijk laat” Ja dat is een beetje wat racing is he, een mooie uitremactie. En Max geeft hem geen inch. Dan denk ik: waarom niet? Racen draait erom dat je samen door de bocht kan en vecht voor je positie. Niet dat je elkaar eraf gaat duwen. | |
Nebelwerfer | maandag 28 oktober 2024 @ 00:27 |
Dan zijn ze bij Viaplay doorgaans realistischer. Nu ook in eerste instantie op de hand van Max, om vervolgens tot realistische conclusies te komen. | |
SiGNe | maandag 28 oktober 2024 @ 00:27 |
Stroll krijgt sowieso zelden straf voor z'n divebombs, altijd degenen die hij aanvalt. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 00:28 |
Nog ff over die save van Charles Was natuurlijk bizar knap, maar ook weer een bewijs van hoeveel insane grip een F1 auto heeft. Wisten we natuurlijk al, maar ook mooi om te bewijs zien als een auto niet op, maar naast de baan zit. | |
PzKpfw | maandag 28 oktober 2024 @ 00:31 |
Wat is insane grip? | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 00:37 |
Ik ga voor de lol nog ff het F1Tv commentaar en het sky commentaar luisteren van het moment van de wedstrijd (namelijk Lando VS Max) Kijken hoe de diverse analisten het ervaarden ![]() | |
W.H.I.S.T.L.E | maandag 28 oktober 2024 @ 00:43 |
NL | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 00:56 |
Oke dat commentaar was niet zo heel bijzonder. Nu nog even Norris zijn onboord gekeken en hij had die bocht (4) eigenlijk al gehaald maar Max dwong hem gewoon van de baan af anders gingen ze crashen. Dus moest Norris wel het gras op. Maar verder zoals ik al zei: prachtige inhaalactie van Lando en zo kennen we hem weer. Vond hem vorige week wat te bangig, maar hij is echt weer terug. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 01:03 |
(lol) | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 01:27 |
Jurysport F1. | |
PzKpfw | maandag 28 oktober 2024 @ 02:35 |
De FIA zag de ideale gelegenheid om de titelstrijd weer nieuw leven in te blazen. | |
DeeBee | maandag 28 oktober 2024 @ 06:05 |
Ongekende Red Bull troep ![]() Gewoon treurige midfieldbak ondertussen, wat een drama Debiele acties van VER, maar ineens met 2 x 10s gaan strooien is ook wel weer peak FIA | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 07:39 |
Cruciaal blijft voor mij: forcing another driver off the track is 10 seconden. Oké. We zijn het er volgens mij allemaal over eens dat dat niet consequent wordt toegepast, want er zijn voorbeelden te over waar dat niet gebeurde. Niet alleen dat er geen straf wordt uitgedeeld, maar ook waarbij het maar 5 seconden is. Dat laatste zou dan dus telkens het geval zijn wanneer er verzachtende omstandigheden zijn. Kan iemand mij uitleggen waarom die hier niet zouden gelden dan? Norris steekt de van af en pakt gewoon de positie. Hij ondervindt letterlijk 0 nadeel. Dit is puur vanwege het hele week in de bus blazen voor McLaren en het feit dat er een bevoordeelde Brit bij de stewards zit. Exact deze actie had in alle andere situaties waarbij Verstappen niet betrokken zijn zo waarschijnlijk niet eens onderzocht. Hooguit had de partij Verstappen geroepen dat de ander de plek zou moeten teruggeven. Maar echt never nooit een 10 seconden penalty. | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 07:53 |
Charles under investigation omdat hij fuck heeft gezegd in de FIA press conference?? Hopelijk straffen ze deze rapper ook. [ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 28-10-2024 08:00:27 ] | |
schommelstoel | maandag 28 oktober 2024 @ 08:01 |
Max Verstappen over straf na confrontatie met Lando Norris: ‘Ik ga niet janken, zo ben ik niet’ Dit is toch gewoon een sneer richting Mclaren lijkt mij? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:07 |
Zou raar zijn omdat elk team elkaar een pootje probeert te lichten als het kan. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:12 |
Dat zie je correct. | |
schommelstoel | maandag 28 oktober 2024 @ 08:12 |
Stella en Zak van McLaren zijn de laatste tijd wel heel erg bezig. En Lando begint het ook te leren, alleen probeerde er op terug te komen in het interview. Dat hij niet wil klagen en ook wel hard met Max wil racen. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 08:20 |
Lando is dan ook een behoorlijk schijnheilig figuur. De actie was nog niet eens voorbij of hij hing al op de radio. Nog een paar bochten verder nog een keer en nog een keer, steeds maar weer benadrukken hoe gevaarlijk het wel niet was. Daarna na de race is het opeens het liefste jongetje van de klas. Goed afgekeken van Lewis hoe het moet en hoe je de al op Briste handen zijnde media moet en kan bespelen. Men roept altijd hoe kut RB is en hoe vals ze kunnen spelen, maar als ik Horner was geweest had ik het nog veel vuiler gespeelt als je ziet hoe McLaren het aanpakt. | |
RotatoR | maandag 28 oktober 2024 @ 08:23 |
"race nietig verklaren" ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:24 |
Zo chanant weer die man met zijn “FIA fuck you”![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:24 |
Heel die apex regel is natuurlijk ongekende bullshit. Zie bij de start maar weer. Max haalt Sainz in, prima actie maar hij houdt opnieuw geen centimeter ruimte vrij voor Sainz en dwingt hem gewoon buiten de baan terwijl hij er gewoon nog naast zit. Carlos kan dan alleen nog maar vol in de ankers gaan en 6 posities verliezen of zijn tripje buiten de baan houden. Als je wheel to wheel racing wilt zien zijn dit nu precies die acties waarbij men toch echt geacht moet worden ruimte te laten voor de ander, en dat is met die idiote apex regel natuurlijk totaal niet aan de orde. | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 08:24 |
Dat niet Max maar Norris vorige week een straf kreeg is omdat in de Driving Standard Guidelines niet staat dat de verdediger op de baan moet blijven als die voor ligt bij de apex. Omgekeerd staat er wel in dat de verdediger ruimte moet laten als de aanvaller voor ligt bij de apex. Dat laatste deed Max niet, dus kreeg hij nu straf. Alleen is 10s wel veel als je ziet dat Norris zelf de bocht ook niet had kunnen halen. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:26 |
Wat ben ik blij dat Olav Mol het commentaar niet meer doet. Mijn hemel. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:27 |
Over welke bocht heb je het nu? | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 08:27 |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 08:29 |
T4 | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:30 |
Heb je de onboard gezien? Daaruit blijkt dat die de bocht al had gehaald maar alsnog moest uitwijken voor Max. | |
schommelstoel | maandag 28 oktober 2024 @ 08:31 |
Consequent zijn FIA, Max en Leclerc samen schoffelen. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:31 |
Stewards zeggen hetzelfde als ik over bocht 4 zo te zien.
| |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 08:33 |
Dat is hun taak. Horner deed hetzelfde met Toto/Mercedes en nu ook. Horner verpakt het alleen veel beter. Stella is een beetje een jankend kind in de supermarkt en Zak Brown de Temu versie van Toto Wolff. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:33 |
‘Max is een groot coureur, die heeft dit niet nodig’. Dat soort onzin waarmee je direct impliceert dat je zelf wel netjes bent en bovendien boven de partijen staat, terwijl je in feite alleen probeert de media, het publiek en nog erger de scheidsrechter probeert te beïnvloeden. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:36 |
Oh nu Lando de nieuwe concurrent is van Max gaat hij hetzelfde pad op als Lewis. Sterkte lieve Lando. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:37 |
Wat Max deed in bocht 8 was dan ook gewoon gevaarlijk. Reed bijna zichzelf eruit ook nog. Er was echt niemand die dat oké vond En Lando rijdt op dat moment vol adrenaline rond. Niet raar dat die er wat van zegt. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 08:37 |
Ja, dat die apex regel bullshit is wel duidelijk. Helemaal met je eens, want enige doel van de coureurs is nu voorliggen bij de apex, zodat je kan afdwingen dat de bocht van jou is. Mijn grootste issue in dit geval is dat de ene keer wel verzachtende omstandigheden worden verzonnen en de andere keer wordt dat genegeerd. Ze kunnen het op 1001 manier spinnen, maar het is niet consequent en wordt dus zo teveel een jurysport. Vooral als je dan ook nog eens duidelijk partijdige mensen bij de steward hebt zitten zoals een Herbert. Het is duidelijk dat het niet werkt. Dit keer werd Max genaaid, vorige week zat iedereen te gillen dat Norris werd genaaid. Niemand lijkt tevreden. Denk ook dat de stewards door hele mediacircus behoorlijk worden beïnvloed, want McLaren en de Britten hebben er alles aan gedaan om er voor te zorgen dat Max in een kwaad daglicht kwam te staan (en blijft staan). Luister voor de gein even naar F1TV. Zij hebben bijv. zonder gekheid iedere 2-3 ronden weer uitgehaald richting Max. Bijna bij iedere gevecht genoemd hoe kut Max is en hoe geweldig de rest is met wheel to wheel racen etc en dat is dan zogenaamd "onpartijdig" vs een Sky. | |
franklop | maandag 28 oktober 2024 @ 08:37 |
De Max Verstappen fanclub, ik had geen andere mening verwacht daar. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:38 |
En Max z’n straf komt ook weer door de Britse media ![]() Tsjonge jonge ze weten ook niet van ophouden die Britten! | |
Adames | maandag 28 oktober 2024 @ 08:41 |
die man is niet goed | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 08:43 |
Gezellig | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:45 |
Colapinto kreeg gisteren ook 10 seconden aan de broek. Na alle (terechte) heisa van vorige week zal men het doel hebben gesteld het dan maar wat harder te bestraffen. En dat is gebeurd. Ik zal dus verre van willen spreken dat Max genaaid werd want hij had eenmaal eens echt niet de apex, maar haalt vervolgens wel weer zijn trucje uit door de auto van de tegenstander buiten de baan te dwingen. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 08:47 |
Ik mis de race battles van de jaren 2000 tot 2010 ongeveer. Lekker wheelbangen en al. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 08:49 |
Verder terechte straffen voor Max, maar alleen die 10s hoort gewoon 5s te zijn. De hoogte is touw aan vast te knopen. Verder mag Johnny Herbert echt geen stewards bij een race zijn. Die heeft soort vendetta richting Max en Alonso (aka alles wat niet brits is) Die kan nooit neutraal oordelen. | |
DeeBee | maandag 28 oktober 2024 @ 08:50 |
Deze auto's zijn verder ook een verschrikking om mee te racen, lekker log door die sector 2 in Mexico die 2m breed is, elke move wordt automatisch een incident door die Pirelli troep i.c.m. een ton wegende monsters... | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 08:54 |
Dat is knap als je er 15 km/uur harder ingaat dan in je snelste ronde. Of enig andere ronde. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 08:56 |
Zoals ik al zei: stewards zeggen hetzelfde als ik. The Stewards believe that the maneuver was done in a safe and controlled manner and that Norris would have been able to make the maneuver on the track had he not been forced off the track by Verstappen Wat is jouw bron voor die informatie over dat die er 15 harder doorheen zou zijn gegaan? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 08:57 |
Dat is dus net wat Max ook altijd doet in zo'n situatie. Heel laat remmen en de apex pakken. Max dwingt daarna de tegenstander nog buiten de baan, heb ik Lando nog niet zien doen. | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:00 |
De telemetriedata, waar de stewards blijkbaar niet naar gekeken hebben. ![]() | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 09:00 |
Olav Mol kan echt niet meer. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:01 |
Daarbij als je inhaalt dan rij je altijd een heel andere lijn dan als je een snelle ronde neerzet. En hij remde waarschijnlijk later, maar ook harder. | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:02 |
Als inhaler moet je ook de bocht kunnen halen. Max haalde hier de bocht wel, Lando niet. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 09:02 |
Maar als iemand een bocht gewoon haalt maakt het toch geen bal uit hoe hard iemand in eerdere ronden, waarin hij nota bene niet in gevecht is, de bocht aanpakt? | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:04 |
Wie zegt dat hij de bocht gehaald zou hebben? Dat blijkt nergens uit, imho. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 09:04 |
Dat blijkt uit de beelden? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 09:05 |
En als we nu echt gaan meenemen dat Max hem geen ruimte geeft en Lando daardoor de bocht niet haalt en dat gaan aanhalen als ''Lando haalt de bocht niet'' zijn we wel echt klaar hoor. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:06 |
Zal zo wel ff een onboard still hier laten zien. Dat maakt het al lang duidelijk. Telemetry zegt niet alles. | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 09:07 |
Het is invulling of gewoon wensdenken, ik heb de indruk dat voor het stoeltje van 2025 Perez de hete adem van Lawson in zijn nek voelt. Perez zou tijdens de race op de big screens een herhaling gezien hebben van het Lawson Collapinto gevecht waar hij Lawson een 'idiot' noemde. Misschien was het nog vanwege hun onderlinge battle die toch wel erg ver ging. Maar na de race laat Perez geen kans liggen om overal zijn kritiek op Lawson geven, over Lawson op de baan en vooral over Lawson buiten de baan. Perez maakt zich zorgen? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:09 |
Oh, nu ineens niet? | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 09:09 |
Telemetrie laat alleen even zien dat Lando DRS en een lekkere slipstream had. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:09 |
Nee, sowieso al niet. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:09 |
Die zelfde teemetrie zegt namelijk ook dat Lando veel harder decelereert. | |
TornadoDK | maandag 28 oktober 2024 @ 09:11 |
Sowieso raar dat een steward/scheidsrechter uit een land komt van een titelfavoriet. Dit is bij geen enkele andere serieuze sport denkbaar dat dit kan. | |
koemleit | maandag 28 oktober 2024 @ 09:12 |
Zou het? | |
Monolith | maandag 28 oktober 2024 @ 09:13 |
Toch fijn dat we hier zoveel gekwalificeerde psychologen rond hebben lopen. | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 09:16 |
Heb ik collegae hier ![]() | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 09:16 |
Wat minder fijn is is dat er wat minder users zijn die begrijpend kunnen lezen..... | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 09:17 |
Het gaat vooral om context. Verder ook wel flauw om op de man te spelen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:18 |
Ik denk dat er weinig mensen zijn die de straf(fen) onterecht vinden. Het gaat om de zwaarte ervan. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:19 |
Bocht niet gehaald? Mwah.. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:20 |
Of wil je zeggen dat die er alsnog was afgegaan als Max er niet zat? | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:21 |
Helemaal mee eens. Vorige week was 5s en gisteren 10s voor hetzelfde vergrijp, dus daar zit geen logica in. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 09:21 |
Welkom bij de FIA-Goden. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:22 |
Lando deed niet hetzelfde als Max. Max forceert namelijk Norris het verf op en pakt ermee een positie. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:23 |
Als ik het goed gezien/gelezen heb, zou Norris ook 10 seconden moeten krijgen omdat dit de standaard straf is. Maar blijkbaar dus verzachtende omstandigheden (wat onzin is). En zo maak je de sport kapot ja. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:25 |
Door dit soort acties zie ik Max ook nog wel eerder stoppen met F1, want het haalt plezier uit het racen weg. Wat ik eerder al post ik mis het wheelbangen en racen op het randje van vroeger. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 09:26 |
Het word sowieso wel een WK-titel van de armoede. Verstappen heeft al sinds juni geen hoofdrace meer gewonnen en Norris heeft er 3 van de 20 gewonnen. Nou, geweldig allemaal. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:26 |
WDC = WDC. Max pakt hem toch wel trouwens. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:27 |
Straks is dat ook het doel, om Verstappen uit de F1 te krijgen ![]() | |
DombohetOlifantje1 | maandag 28 oktober 2024 @ 09:28 |
7 verschillende racewinnaars. Zoals F1 moet zijn. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 09:30 |
Het is wel vermakelijk hoor, daar niet van. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:30 |
![]() Uit dit ook niet? | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 09:31 |
Nou t gaat weer lekker hier. Het is weer een groot BNW. Terwijl het uiteindelijk gewoon RB is die het heeft laten lopen en Max die denkt dat hij koste wat kost de punten dan maar op deze manier binnen moet harken | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 09:34 |
Mwah. Dressuur, kunstschaatsen, turnen? Dat het kan wil niet zeggen dat de jurylid partijdig is. Dat laat onverlet dat Johnny Herbert als steward bijzonder controversieel is. Connelly wordt ook van bias beschuldigd alleen dat is nog steeds op basis van Japan 2016. Nu acht seizoenen verder is hij bij heel veel wedstrijden van Verstappen aanwezig geweest en kan je toch moeilijk meer spreken van bias | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:38 |
I stand corrected. | |
Wienerschnitzels | maandag 28 oktober 2024 @ 09:38 |
Wat zijn eigenlijk de regels van een nieuw geval? Want Max krijgt nu 2 straffen voor eigenlijk hetzelfde gevecht, terwijl als hij hem in bocht 4 en daarna in bocht 5 van de baan had gereden hij geen 2 straffen had gekregen (in ieder geval ik kan mij niet een situatie herinneren waarin iemand dan 2 straffen krijgt). | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 09:38 |
Het is en blijft mensenwerk. Je bent zelf moderator op dit forum. Hoe vaak hoor je mensen wel niet zeggen dat ze het niet logisch vinden hoe notes of band worden toegepast. Of waarom bepaalde posts gewijzigd worden en andere mogen blijven staan. Bij mensenwerk is het gewoon heel moeilijk alles als een robot te doen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2024 09:39:06 ] | |
byah | maandag 28 oktober 2024 @ 09:39 |
Ik zie het nog wel gebeuren dat Verstappen er aan het einde van het seizoen mee kapt. | |
Wienerschnitzels | maandag 28 oktober 2024 @ 09:40 |
Daarom stond vorige week ook heel duidelijk in het decision document waarom ze 5 en niet de standaard 10 gaven. Prima logica als je gewoon de documenten leest. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:42 |
Welnee. Sleept gewoon nr. 4 binnen en dan het volgend seizoen krijgen we weer een fantastisch gevecht om de titel. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:43 |
Smiley niet gezien? ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 09:46 |
Lawson biedt excuses aan voor opsteken van middelvinger naar Pérez in Mexico ![]() Mooi gebaar. (het excuses) | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 09:48 |
De zwaarte van de straf is al jaren een onderwerp van discussie, alleen toen was de algemene consensus juist dat een straf van 5 seconden te licht was. Zowel bij de fans als coureurs. Dus is besloten om vanaf 2024 een standaard 10 seconden tijdstraf toe te passen. An sich prima dat Verstappen 2 x 10 krijgt. Alleen voelt het krom omdat het gaat om hetzelfde gevecht in 4 vier bochten waarbij Norris na die eerste bocht gewoon voor Verstappen de baan weer op komt. | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 09:49 |
Ik hoop nog altijd op een comeback van Hamilton. Misschien dat het gaat lukken met Ferrari. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:49 |
Het is vooral krom dat Norris dus eigenlijk niet dezelfde straf kreeg vorige week. Verder mee eens ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:50 |
Nou, 4 teams die meedoen ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:51 |
Zin in ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 09:51 |
Dus als ik ergens loop en jou een klap wil geven, maar jij net op dat moment voorover bukt, omdat iemand anders wat liet vallen en jij dat wilde oprapen. Dan zou de politie je aangifte niet moeten accepteren? Omdat je gewoon geen klap hebt geïncasseerd? Ik vind het heel fout om naar de uitkomst te kijken, bij het voetbal snap ik het nog wel dat een scheidsrechter soms niet fluit en kijkt naar voordeel. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:52 |
Dan wordt het wel leuker ja ![]() | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:52 |
Diezelfde logica (die ze bij Gasly toepasten ) kan ik ook op het T4-incident toepassen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:53 |
Red Bull gaat overigens geen right of review indienen. | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 09:54 |
Dat spreekt dan ook wel boekdelen denk ik. | |
Nober | maandag 28 oktober 2024 @ 09:55 |
En is de uitslag nog aangepast? | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 09:56 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 09:56 |
Het zou voor de uitslag niets uitmaken ook. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 09:58 |
Ja maar is dat sarcasme? Het is sowieso niet alleen jouw post maar hoe iedereen die zich hier als Max-fan laat gelden en het alleen maar over het verschil van die 5 seconden heeft. Niet omdat het enig verschil in de uitslag van gisteren zou maken, maar omdat het onderdeel zou zijn van een veel groter complot van de FIA. Dat zijn geen Max-fans meer, dat zijn Max-wappies | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 09:59 |
Mja, ze weten zelf ook wel dat Max fout zat, vooral bocht zeven was nogal belachelijk te noemen. Ik ben het wel eens met de kritiek op de straffen maar overduidelijk zat Max fout. | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 10:00 |
Dat zeiden ze bij mclaren ook. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 10:00 |
Waarom zouden ze? | |
Nober | maandag 28 oktober 2024 @ 10:01 |
Update: https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Mexico_City_Grand_Prix Komt regelmatig voor dat ze uren na de race nog straffen uitdelen. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 10:05 |
Colapinto een 10s? Onterecht vind ik. Lawson duwde hem eraf rijdt vervolgens tegen zijn achterband op | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:08 |
Er is ook echt helemaal niemand die vindt dat wat Max in bocht 7 deed goed was. Alleen heb je hier een stel zogenaamd objectieven die zichzelf ver boven de Verstappen fans plaatsen (maar in feite alleen maar trollen) die niet kunnen lezen en alleen maar bezig zijn met roepen hoe slecht het allemaal wel niet was en blijven herhalen dat de straf volkomen terecht was in deze hoogte in de hoop op reacties. Dan kunnen ze weer zeggen dat zij niet met een oranje bril kijken en veel objectiever zijn enzo. En zo draaien we vrolijk door in een rondje. Nogmaals: niemand betwist de straf voor bocht 7/8, het gaat over bocht 4. Maar lezen is lastig als je wilt trollen. | |
RotatoR | maandag 28 oktober 2024 @ 10:09 |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 10:11 |
Kan niet klikken, maar zal wel een geweldige sneer zijn. | |
DeeBee | maandag 28 oktober 2024 @ 10:13 |
Tacotroep | |
greysbones | maandag 28 oktober 2024 @ 10:14 |
Het dient ook geen enkel nut Omdat de kans dat er iets mee gebeurt zo klein is | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 10:14 |
Het is ook een geweldige sneer. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 10:14 |
Volgens mij moet je even FOK sluiten en lekker een wandeling gaan maken. gratis tip. ![]() Kan het jou nou schelen wat een paar foktrollen vinden.... | |
greysbones | maandag 28 oktober 2024 @ 10:15 |
De waarheid mag best benoemd worden | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 10:16 |
Dat er gekeken wordt naar contact of uitkomst is al jaren een bron van ergenis bij (veel) fans. Helemaal eens. Als een coureur kiest om uit te wijken, om contact te mijden, dan kan de andere coureur die een fout maakt er gewoon vanaf komen zonder straf. Legio voorbeelden helaas. Beetje een oudje maar goed vergelijkbaar Leclerc die Hamilton wijd duwt bij Monza 2019. Onbestraft. Tijd 02:25 Verstappen Bottas Monza 2018. Bestraft Tijd: 03:22 Aan de ene kant begrijp ik dat handhaven lastig is, om een straf te geven terwijl ze beide door kunnen met het gevecht op de baan, maar zo maakt het straffen ook meteen arbitrair. En zeker als de stewards meenemen wat de actuele status is van het lopende kampioenschap | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:16 |
Dit roep ik ook al maanden. Maar de Britten bezitten de schijnheiligheid om te acteren dat zij boven de partijen staan en objectief zijn. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:17 |
Waarom dat precies? Er zitten hier genoeg users die wel prima comments leveren. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 10:18 |
Ieder geval mag steward geen commentator of presentator zijn bij een F1 broadcaster. Anders kan steward zijn mening heerlijk via tv uitzendingen bezigen. | |
greysbones | maandag 28 oktober 2024 @ 10:18 |
De politie gaat geen aangifte opnemen als er geen klap is uitgedeeld | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:19 |
Precies. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 10:24 |
En wat is daarmee het probleem? | |
Droopie | maandag 28 oktober 2024 @ 10:28 |
Lang verhaal kort, scheidsrechters zijn in het algemeen nooit consequent, om de eenvoudige reden dat het mensen zijn. Dat zie je met voetbal, basketball, honkbal, zelfs met een VAR is er altijd ruimte voor eigen interpretatie. Bij bepaalde sporten kan je dat uitsluiten, bv in Honkbal gaan ze volgend met hawkeye de pitches beoordelen. Dan is 100% correct, zelfde als met tennis. Rest, is het een shouderduw of een shouderbeuk, met buitenspel wanneer verlaat de bal de voet, je kan er zo een topic over openen en mensen lopen helemaal leeg, geloof me ![]() Maar het is en blijft mensenwerk. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 10:30 |
Beetje net zoals er mensen zijn die 10s voor Colapinto overdreven vonden, maar 10s voor Verstappen in T4 terecht. Identieke acties, maar omdat het iemand anders is, hebben ze plots een andere mening. Dat niet met 10s bestraffen was pas belachelijk geweest. Verschil is dat er nu één steward is. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 10:30 |
True. Maar zo'n Herbert zou in deze fase van het kampioenschap gewoon niet meer bij de stewards mogen zitten. Op een WK of EK voetbal worden arbiters uit landen die ver komen ook naar huis gestuurd. | |
Whiskers2009 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:30 |
Doen ze nooit | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 10:30 |
https://www.de-strafrecht(...)-zware-mishandeling/
| |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 10:32 |
Red Bull lodge a petition for request to review Hamilton penalty | |
TornadoDK | maandag 28 oktober 2024 @ 10:32 |
Dit vind ik persoonlijk dan ook geen serieuze sporten, slechts mijn mening he. Je moet als sport dat niet eens willen dat het gezegd kan worden. Gewoon uit landen zoeken die het liefst niet meedoen of op zijn minst niet om de prijzen strijden. | |
TheFreshPrince | maandag 28 oktober 2024 @ 10:32 |
Het zou ook niets veranderen aan de uitslag. Norris zou in Texas nog een plek naar voren gaan als ze de straf terug draaiden. Max had zo'n slechte race dat hij met of zonder 10 seconden straf op dezelfde plek gefinisht zou zijn. Ze zouden beide 10 seconden straffen moeten terugdraaien om een plekje te stijgen en die kans is nihil. | |
Droopie | maandag 28 oktober 2024 @ 10:34 |
Snap je punt compleet, maar zou je dan stewards uit China of Qatar willen? Wij kunnen zeggen ja maar stewards mogen geen kampioenen beoordelen. Dan krijg je daarna geen Spaanse stewards meer want... | |
greysbones | maandag 28 oktober 2024 @ 10:35 |
Probeer het maar ![]() | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 10:40 |
PR technisch geeft dat alleen maar problemen. Juryleden moeten vooral op de achtergrond blijven. Als ze publiekelijk hun mening mogen verkondigen krijg je snel vragen over de neutraliteit van die persoon. Dit is een persoonlijke mening. | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 10:42 |
Het verschil hier is dat de hoogste en laagste score niet meetellen, waardoor de (potentiële) bias teniet gedaan wordt. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 10:42 |
De dagen van Perez bij RBR lijken me onderhand ook wel geteld? Zelfs Horner kan dit niet meer blijven verdedigen. | |
Droopie | maandag 28 oktober 2024 @ 10:43 |
Er mag best een woordvoerder zijn die de beslissing van de stewards uitlegt, verbaast me eigenlijk dat die er in de formule 1 niet is, maar idd. zou de stewards nooit zelf in het publiek laten reageren. Kwestie van tijd dat ze dan beveiliging voor hun huis zouden krijgen. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 10:45 |
Doet ie ook niet meer getuige zijn antwoord gisteren. | |
TheFreshPrince | maandag 28 oktober 2024 @ 10:46 |
Z'n teamgenoot heeft 20 seconden met uitgeschakelde motor voor zich uit zitten staren in de pits en eindigde alsnog voor hem. | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 10:48 |
Checo is mentaal gebroken. Weer in Q1 eruit, niet goed in zijn startvak etc. Dit kan gewoon echt niet meer. | |
TornadoDK | maandag 28 oktober 2024 @ 10:55 |
Dat klopt wel precies politie gaat geen aangifte opnemen van iets wat niet is gebeurt ![]() Note: poging tot mishandeling bestaat niet voor het recht. | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 10:57 |
Al het hele seizoen heeft Max geen enkele hulp van Perez. En maar domme fouten maken zonder ook maar een grammetje zelfreflectie... | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 10:58 |
2025 rijdt iemand anders er als ik Horner zo lees ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 11:03 |
Toch jammer ergens. | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 11:06 |
Als ik jou met een mes wil steken, maar mis, dan worden er echt wel juridische stappen ondernemen. Hetzelfde als ik een granaat voor je deur leg die niet afgaat. Maar goed, we gaan dan teveel off-topic ik heb eerder een artikel geplaatst hierover. | |
Breekfast | maandag 28 oktober 2024 @ 11:10 |
Dat denk ik ook. Checo is echt wel in potentie een betere coureur dan wat hij nu laat zien. Maar mentaal is er inderdaad iets bij hem geknakt lijkt het. | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 11:18 |
Checo probeerde gisteren gewoon FL van Lando af te pakken samen met Lawson | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 11:22 |
Ipv tijdstraffen kan je coureurs ook gewoon de gele kaart geven en zo niet rood. Inclusief VAR | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 11:28 |
Dat deed Leclerc ook. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 11:32 |
Heb je het stuk gemist dat Lawson zijn halve voorvleugel miste? | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 11:32 |
Er zijn dus echt figuren die RBR beschuldigen van vals spel door RB weer in te zetten ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 11:37 |
Die late move van Perez was nog niet eens het probleem. Het probleem was dat die Lawson probeerde op te sluiten en op te laten geven. Dat werkte niet en eindstand was: lawson gooide lekker zijn wiel tegen Perez zijn sidepod en Perez wedstrijd was voorbij. Gewoon TO TAAL onnodig en dom. Perez was gewoon absolutely on a roll tot dat moment hè.. | |
franklop | maandag 28 oktober 2024 @ 11:40 |
Zowel Leclerc als Perez waren sneller uiteindelijk. Perez was uiteindelijk niet nodig, maar voor zelfde geld maar Leclerc een fout of iets. | |
TornadoDK | maandag 28 oktober 2024 @ 11:41 |
Dan heb je het over zware mishandeling of misschien zelfs poging tot doodslag. poging tot zware mishandeling/doodslag kan wel. Een klap is gewone mishandeling en poging tot mishandeling kan juridisch niet dus daarbij maakt met resultaat wel degelijk een verschil. Edit: voor de strafmaat maakt het ook wel degelijk verschil of je zware mishandeling wel of niet lukt dus het hele voorbeeld gaat totaal niet op. [ Bericht 7% gewijzigd door TornadoDK op 28-10-2024 11:54:44 ] | |
WheeledWarrior | maandag 28 oktober 2024 @ 11:54 |
Als Perez gewoon het hele seizoen top-6 had gereden met die auto dan had hij Verstappen veel meer geholpen dan af en toe een kruimel van de snelste ronde proberen te pakken. | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 11:55 |
Wat was het ook alweer? 9 tienden? 'Poging'. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 12:02 |
Hij was sneller dan Lando, dus missie geslaagd. | |
ootjekatootje | maandag 28 oktober 2024 @ 12:02 |
En dit mag wel? | |
franklop | maandag 28 oktober 2024 @ 12:04 |
En dat met een beschadigde wagen. Had niet verwacht dat hij sneller zou zijn. Doel was Lando geen extra puntje, dus missie geslaagd. | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 12:04 |
Lando had 'm toen al niet meer want Lawson was al sneller geweest. Lando deed ook geen poging meer. Leclerc ging er voor op dat moment. Het ging er dus om om het punt weg te halen bij Ferrari. Er waren 3 gasten op de baan die op dat moment voor de FL gingen waardoor Mclaren ook geen schijn van kans had en het liet varen. | |
Breekfast | maandag 28 oktober 2024 @ 12:11 |
Ja, af en toe de McLaren's in de weg zitten zou al ontzettend hebben geholpen. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 12:12 |
Het was geen garantie dat Lando er niet nogmaals onder ging komen, Lawson was niet zo veel sneller. Het was ook geen garantie dat Leclerc foutloos ging blijven. Het ging 100% om Lando. | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 12:28 |
Er waren meerdere redenen. Dus 100% om lando ben ik het niet mee eens. | |
Red_85 | maandag 28 oktober 2024 @ 12:29 |
Wat ook niet mee hielp is die ene uitvalbeurt in Melbourne. Bizar genoeg. | |
RamboDirk | maandag 28 oktober 2024 @ 12:55 |
Perez is een parodie op een f1 coureur. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 12:57 |
Bizar genoeg denk ik dat als Perez in de resterende 4 races 4x de FL weg haalt bij McLaren (Norris) hij meer functie heeft dan dat hij 6e wordt. Voor één van Max zijn concurrenten eindigen gaat hem toch niet lukken. | |
greysbones | maandag 28 oktober 2024 @ 13:09 |
Ja dan neemt hij punten weg En zolang hij niet voor lando kan finishen is dat het meest nuttige dat hij kan doen | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 13:22 |
Voor de zekerheid elke race pitlane start en compleet nieuwe engine voor de best mogelijke prestaties. Dan kan hij ook niet crashen bij de start. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 13:22 |
Wat Bottas deed in de laatste fase van 2021 seizoen. | |
TheFreshPrince | maandag 28 oktober 2024 @ 13:23 |
Hoe harder hij beweerde F1 kampioen te worden, hoe harder z'n prestaties achteruit zijn gegaan. Zou me niet verbazen dat als hij vandaag te horen krijgt dat z'n contract niet verlengd wordt, hij de laatste 4 races ineens weer "erbij" zit. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 13:24 |
Zijn contract is al verlengd ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 28 oktober 2024 @ 13:25 |
Ik bedoel, als z'n contract niet verlengd zou worden dat er dan druk wegvalt. Fictief scenario. Misschien niet zo fictief, want wil RedBull echt met hem door volgend jaar? | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 13:27 |
Daar zit toch een prestatie clausule in. | |
ESF1Gamer | maandag 28 oktober 2024 @ 13:28 |
Dat mag je wel hopen | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 13:52 |
Horner hint op einde Pérez bij Red Bull: 'Komt een moment voor moeilijke beslissing' NOS zegt dit al. Als Perez die slotfase van het seizoen nog weet te herstellen kan die zijn zitje nog veilig stellen denk ik. Anders wordt het exit! | |
ootjekatootje | maandag 28 oktober 2024 @ 14:10 |
Zoontje oprichter Mc Laren was ook steward gisteren… | |
Wienerschnitzels | maandag 28 oktober 2024 @ 14:18 |
Niet alles geloven wat je op random F1 sites leest. | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 14:19 |
Alsof dat iets zegt tegenwoordig. | |
RAVW | maandag 28 oktober 2024 @ 15:42 |
Toch vreemd dat Max 2 keer 10 Sec kreeg terwijl de bewijzen er toch zijn dat Nor doordrukte terwijl die achter MAX reed , van beide keren zijn er duidelijke fotos ![]() De bovenste ging hij bewust de korte weg , en gaf die plek niet terug aan Mas en dan de tweede is dat Max zijn positie terug pakt op Nor waar hij gewoon recht op had. Dus hoe zo 20 sec. Nor had hier gewoon allang niet meer mogen zitten de tweede keer. | |
Adames | maandag 28 oktober 2024 @ 15:44 |
Net als vorige week zijn dit zeer slechte regels, maar wel correct nageleefd | |
RAVW | maandag 28 oktober 2024 @ 15:52 |
Dus als je doel bewust recht door rijd en je snijdt een bocht hier door af en je geeft ej plek niet terug krijgt de andere een 10 Sec.... Dan zal voor mij bij elke bocht als er iemand naast me zet bewust recht door schieten en de bocht afsnijden. Volgende week niet gaan miepen dat Nor in de hekken hangt want dit lok je er wel mee uit omdat straffen bijd eeen wel toe te passen en bij de andere niet. Heb gisteren veel; meer mensen gezien die buitende baan gedrukt werden. Maar geen 10 sec hebben gehad. In het geval van Lec had ook kunnen zeggen over Nor dat hij hem te veel pushed door dat hij daarom van de baan schoot. Het is maar hoe je de regels wil maken. Nor had hier gewoon meer afstand moeten houden omdat Lec gewoon rustig op het gas kon gaan . ![]() Maar dit is wel een beetje hoe de Formule 1 nu gaat worden..... | |
opgebaarde | maandag 28 oktober 2024 @ 15:55 |
Ik weet niet wat die twee foto's bewijzen. Van bovenaf krijgen we een beter beeld van bocht 4. Over de hoeveelheid hele en halve centimeters die essentieel waren voor de beslissing ![]() ![]() ![]() En nu is er twijfel of Norris met die snelheid de bocht wel zou hebben kunnen voltooien. Zo ver het er toe doet, dat was vorige week bij Max ook niet van belang. Anyway zie deze post van Chevy, Norris was in de bocht veel sneller dan anders maar zou de bocht waarschijnlijk wel binnen de lijnen hebben kunnen voltooien
| |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 16:06 |
Waarom denk je dat Norris bij die eerste het gras op stuurde? Ik weet toevallig het antwoord: als die binnen de baan was gebleven was die in botsing gekomen met Max. | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 16:55 |
Bij de eerste wacht je op de beoordeling van de stewards. Als Norris in overtreding is moet hij de plek opgeven of hij krijgt een penalty. De tweede is eigen rechter spelen en dat is zelden verstandig. Grootste probleem is dat een tijdstraf van 10 seconden vroeg in de race vaak wel goed te maken is. In vrije lucht met een snellere auto maak je wel een gat groot genoeg om er geen last van te hebben. Laat in de race is het wat lastiger maar in Austin lukte het ook bijna om in een paar ronden de 5 seconden te pakken. Geen idee hoe je dat op moet lossen. Misschien schalende straffen? 5 seconden als je hem binnen 10 rondes uitzit, 10 bij 11-20, 15 bij 21-30, etc. Dan moet je continue een bak sneller zijn om echt voordeel te hebben en je kan vasthouden aan je strategie of je strategie aanpassen. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 17:39 |
Geen tijd om zelf te checken, maar klopt dit? Ik vind het een kut site, maar omdat ze echt naar FIA verwijzen dacht ik wel "huh". https://gp33.nl/f1-nieuws(...)n-komt-met-statement | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 17:41 |
https://www.fia.com/docum(...)son/season-2024-2043 Betekent helemaal niks maar die site heeft er wel mooi twee kliks bij. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 17:44 |
Bedankt voor het checken, dacht al dat het niks was, maar je weet maar nooit met die lui. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 17:54 |
Ik zat net nog even andere documenten na te lezen waar 10s straffen zijn verminderd naar 5s i.v.m. verzachtende omstandighede. Denk dat ze daar echt van af moeten. Of het is een straf waard en dan geef je een straf of het is geen straf waard en je laat ze racen. Nu is het totaal willekeurig en proberen de stewards de gedachten van coureurs te lezen en dat is niet hoe het zou moeten zijn. Norris kreef maar 5s straf, Russel ook maar 5s straf, omdat ze vonden dat Russell het waarschijnlijk niet met opzet had gedaan. Knap dat ze dat kunnen invullen voor iemand ![]() Verander apex regel en maak er een standaard straf van, 5s of 10s of 15s maakt niet uit, maar als je een overtreding begaat dan gewoon pats volledige straf zonder mitsen en maren. Nu s het echt niet gek dat RB en Max-fans roepen dat de stewards partijdig kunnen zijn. Herbert heeft al vaker laten merken Max te "haten" en als je als de zoon van de oprichter van McLaren beslissingen neemt die McLaren in de kaart spelen dan heb je ook wel alle schijn tegen. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar je kan dit echt wel anders aanpakken en alle gezeur voor zijn. Net zoals ze bij EK's en WK's geen scheidsrechters van de overgebleven landen laten fluiten. Net zoals ze in de Premier League tegenwoordig vragen van welke clubs de scheidsrechters fans zjin etc. etc. Het is echt niet zo'n gekke gedachte. | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2024 @ 17:59 |
Lando kreeg in Austin 5 seconde tijdstraf omdat Max zelf ook buiten de baan ging. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 18:02 |
Ja, weet ik, maar dat moet niet uitmaken. Heeft hij buiten de baan ingehaald? Ja, dus 10s straf, klaar. Dan had Max voor T8 ook maar 5s kunnen krijgen, want dan kan je ook zo beredeneren dat hij probeerde zijn plek terug te pakken die Norris buiten de baan had afgepakt. (is niet zo, maar je kan allerlei kromme kronkels gaan verzinnen om minder straf te geven). | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 18:04 |
Het document is wel offline gehaald en vervangen door een nieuw document waar de strafpunten bij zijn opgenomen. Die stonden niet in het eerste document. | |
Starflyer | maandag 28 oktober 2024 @ 18:08 |
Zoon van een voormalige eigenaar van McLaren, niet de oprichter. Dat was Bruce McLaren. Na zijn dood heeft Teddy Mayer het team overgenomen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 18:19 |
Sinds wanneer is de mening van een troll aanleiding om te geloven dat het ook echt niet klopt? Ik vind er trouwens wel wat in zitten: wat nou als Tom Coronel (een coureur) en de zoon van Mateschitz steward zouden zijn in Norris in Amerika 10 seconden hebben gegeven? Hoe zou dan de Britse pers reageren? Maar wij moeten het allemaal maar ondergaan en als je er twijfels bij hebt dan moet je maar je oranje bril af doen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 18:21 |
Dan is hier toch ook vijf seconde op zijn plaats omdat Norris gewoon de plek kreeg? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 18:27 |
Omdat verzachtende omstandigheden blijkbaar. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 18:41 |
Norris had in Austin helemaal geen andere keus dan Max in te halen omdat die bijna haaks op de rij-richting van Lando stond. Maar het belangrijkste is dat hij ook daar door Max buiten de baan werd gedwongen. Echter, omdat hij bij de apex achter lag had hij geen recht op de plek en had 'm dus meteen terug moeten geven. Het buiten de baan raken is niet Lando zijn schuld geweest en dus geen 10 maar 5. Het lijkt mij zo klaar als een klontje. "Driver 4 had no other option than go of track too" staat er in de verdict of woorden van gelijke strekking | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 18:47 |
Deze "troll" heeft anders wel bijna altijd gelijk. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 18:56 |
En tevens: door het buiten de baan gedwongen worden was het ook geen tracklimit overtreding![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 18:59 |
Ik vind vooral de tien seconden straf voor T4 onzin. Norris pakt daar gewoon de plek. Ik vind zelfs de straf daardoor überhaupt totale onzin. Ik denk ook dat wanneer je even je best doet en zoekt je talloze voorbeelden vindt waarbij vergelijkbare kwesties niet eens onderzocht zijn omdat het probleem zich al vanzelf heeft opgelost. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 19:00 |
Colapinto en Lawson in T1. Dat probleem heeft zichzelf absoluut opgelost in T2. | |
TweedeKlum | maandag 28 oktober 2024 @ 19:08 |
Het is puur politiek. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 19:19 |
Het ging bij de straf in T4 ook niet om het inhalen of buiten de baan raken. Het is een bestraffing voor het van de baan duwen van Lando terwijl die het recht op de bocht had. Max had moeten remmen zodat Lando zijn racelijn had kunnen afmaken. Dat alleen is al standaard 10 seconden. Max duwde Carlos in bocht 1 van de baan maar dat werd niet bestraft om Max daar net voor lag. | |
Nattekat | maandag 28 oktober 2024 @ 19:21 |
In dat geval remde Carlos ook daadwerkelijk te laat. Hij gaf zichzelf in ieder geval de schuld dat ie lag te slapen. | |
#ANONIEM | maandag 28 oktober 2024 @ 19:22 |
Ik snap de zuurheid niet zo, toen een beslissing werd gemaakt die Max aan zijn eerste kampioenschap hielp, was elke Hamilton fan zuur en met een gekleurde bril aan het kijken. Nu is het opeens allemaal politiek... Ik denk dat het mensenwerk is en dat het altijd anders kan lopen, en ja, iedereen zal het anders zien, maar uiteindelijk worden keuzes gemaakt en als dat arbitrair voelt, troost je dan aan het feit dat het soms ook in het voordeel kan vallen in de coureur waar jij voor bent. Ergens is dat arbitraire ook wel iets moois, betekent dat dingen ook nog wel open kunnen liggen. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2024 19:23:43 ] | |
KlapMongeaul | maandag 28 oktober 2024 @ 19:29 |
- sfeermakerij - [ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 28-10-2024 20:11:46 ] | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 19:32 |
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantage Straf zou dus ook puur moeten zijn voor "gaining a lasting advantage" en daar staat normaal gesproken 10s op. Dat hele geneuzel achteraf om toch maar minder straf te geven is gewoon onzin en zorgt juist voor niet consequent gedrag. Of het nou terecht is of niet doet er niet toe. Het zorgt voor gezeik over de radio, teambazen die van alles en nog wat roepen, haat tussen de fans etc. etc. Had Norris een voordeel? Ja. Heeft hij zijn voordeel vrijwillig opgegeven? Nee. .. dus gewoon 10s straf. Heeft Russel Bottas van de baan geduwd en hebben de stewards gezegd dat zijn beweging onder iemand van de baan duwen viel? Ja ... dus gewoon 10s straf en niet gaan kutten dat hij het niet opzettelijk heeft gedaan of wat dan ook. Als ze dat vorige week zo hadden aangepakt dan had niemand nu kunnen zeuren over Max. Ja Max duwde Norris van de baan, maar Norris had die plek wel gewoon gepakt uiteindelijk, dus Norris had na T4 weinig nadeel ondervonden van wat Max had gedaan. Dat kan je dan ook als iets gebruiken waardoor je 5s zou kunnen geven. Ik snap gewoon niet waarom jij en een paar anderen dit niet willen inzien of begrijpen. T8 zegt niemand iets over, want dat was gewoon volkomn terecht. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 19:42 |
Fact: left the track at turn 12 and gained a lasting advantage Maar dat "left the track" neem je dus niet mee in je betoog terwijl dat de basis is van de regel. Ik denk dat er eerder overwogen is om Norris 0 sec straf te geven in Austin omdat Verstappen zichzelf in een positie gereden had dat hij zich niet meer kon verdedigen. In mijn ogen was die 5 al niet perse nodig maar die rijdersvakbond is zelf met de apex-regel gekomen dus dat hebben ze gehonereerd. Overigens denk ik wel dat ze op de achtergrond wel degelijk een einde willen maken aan het buiten de baan forceren, wie het ook doet. | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2024 @ 19:54 |
Eens. De stewards hebben dit geëtter zelf veroorzaakt door behoorlijn inconsequent te zijn en te zoeken naar excuses om de straf te verlagen. Vorige week had ook 2x 10 seconden moeten zijn. | |
Keyos | maandag 28 oktober 2024 @ 19:56 |
Wel bijzonder dat de driver die je nu het meeste hoort (Russel) het vorige week nog oneens was met z’n straf. Heb de 2 situaties nog even vergeleken (Max T4 en Russel vorige week). Heel veel verschillen die 2 acties niet van elkaar aangezien ze beide naar links gingen, beide de binnenbocht hadden en beide achter lagen bij de apex. Russel kreeg daar 5 sec, Max 10. Eerlijk gezegd bestaat uit die 2 acties vooral het verschil dat Bottas op de rem ging, terwijl hier Norris naar buiten reed, maar super wezenlijk verschillen ze niet (al was die van Max wel iets agressiever). Als Russel niet vindt dat hij een straf verdiende maar wel vindt dat wat Max hier in T4 doet niet zou moeten kunnen, dan wordt het een lastig verhaal die allemaal… | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2024 @ 20:00 |
Kunnen ze prima een eind aan maken: plek teruggeven, anders een drive-through | |
Peterselieman | maandag 28 oktober 2024 @ 20:04 |
Wel gek dat de stewards Norris niet bestraft hebben voor inhalen door de baan af te snijden. Dat in combinatie met mijn vorige post zou toch duidelijkheid moeten scheppen? | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 20:11 |
"However in mitigation, a 5 second penalty is imposed instead of the standard 10 second penalty because the Stewards determine that the forcing off track was not deliberate, and the driver of Car 63 was in control of the car at all times." Volgens de interpretatie van de stewards deed Russell het niet opzettelijk, en Max wel. | |
Keyos | maandag 28 oktober 2024 @ 20:18 |
Ben het ook helemaal eens dat Max hem er harder ingooide, tegelijkertijd was de uitkomst voor de verliezer van de bocht wel vergelijkbaar. Maar als Russel het niet eens is met zijn straf, waar is hij het dan nu wel over eens? Agh ja, we zien het allemaal wel. | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 21:12 |
Toch apart dat een obvious mclaren connectie in de jury mocht blijven zitten. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:18 |
Wat ik maar blijf herhalen is dat Norris 0 nadeel ondervond van het buiten de baan duwen. Je hoeft niet steeds de regel op de dreunen, die ken ik wel. Maar als in heel veel gevallen gezocht wordt naar verzachtende omstandigheden (die staan niet beschreven) dan vind ik dat hier ook de verzachtende omstandigheid op gaat dat de positie gewoon gewonnen is en het zogenaamde slachtoffer geen enkel nadeel heeft ondervonden (anders dan in andere gevallen waarbij iemand bijvoorbeeld door het grind moet, vuile banden geeft etcetera). Zeker wanneer je (hoewel ze het los van elkaar zeggen te hebben beoordeeld) in hetzelfde duel toch al voor een latere situatie toch al tien seconden gaat opleggen. Dan lijkt me dat meer dan voldoende en kun je je niet aan de indruk onttrekken dat de vooringenomenheid van tenminste één van de stewards en daarbij de lobby van McLaren een enorme invloed heeft gespeeld. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:20 |
Volgens mij is er niemand die wil betogen dat hetgeen ik Abu Dhabi gebeurde helemaal normaal was. Maar Verstappen was wel de terechte wereldkampioen. | |
Evenstar | maandag 28 oktober 2024 @ 21:20 |
...en dat is dus precies waar het mis gaat "interpretatie". Dat kunnen ze op allerlei manieren spinnen en niemand kan mij laten geloven dat daar dan niet bepaalde andere dingen bij gaan spelen, zoals de duidelijke 'haat", even gebrek aan een ander woord, van Herbert richting Max of andere belangen. Dat interpretatie deel moet juist weg. De feiten moeten bestraft worden, niet interpretaties..... It was not deliberate ,,,, dan is het dus wat mij betreft nog gevaarlijker van Russell heeft dus geen enige idee wat die doet of wat zijn actie kan veroorzaken. Wat is dat voor een onzin beredenering? Dit is precies waar het misgaat. Stewards moeten feiten beoordelen, niet hun eigen idiote mening. | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:22 |
Zijn jullie nog steeds boos. Na Oostenrijk en Texas boos zijn ![]() | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 21:25 |
Oostenrijk is een mooi voorbeeld om aan te halen ja, Max word van de baan geduwd en geen penalty voor Lando. Lando rijdt tegen Max aan en Max krijgt een penalty. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:26 |
Ik troost me met de gedachte dat zonder alle shit Norris 13 punten was ingelopen en nu maar 10. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 21:26 |
Ik hoor al mensen zeggen dat zelfs Leclerc nog WK kan worden. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 21:26 |
In feite is het best bijzonder dat Max de penalty niet kreeg in Austin, zal wel geen Herbert als Steward aanwezig geweest zijn. | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:26 |
Het enige wat je de FIA kan verwijten is dat ze niet zoals in 2021 iedereen hard laten rijden en de race dood fluiten. Maar goed dat gebeurde dus in Oostenrijk en kwamen ze op terug | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 21:27 |
Herbert was steward. | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:27 |
Tijdens het remmen bijsturen moet gewoon kunnen | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2024 @ 21:27 |
Achja, de pers heeft weer een boel om over te schrijven om met clickbait titels te komen. Het is gelukkig ook deze week weer raceweek. Sprintrace Brazilie. Laat daar de aandacht naartoe gaan. Dat geneuzel over regeltjes en wat er dan allemaal niet klopt is slaapverwekkend. | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 21:28 |
Klopt | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 21:29 |
Zoals Lando ook deed in Austin bedoel je? wie zou de penalty gehad hebben als Max niet reageerde en tegen Lando knalde? | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:30 |
Mooi dat je mij gelijk geeft ![]() | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 21:34 |
Er is een verschil tussen naar de racelijn gaan en juist van de racelijn afwijken en naar binnen snijden. Max ging naar de racelijn en Lando sneed naar binnen. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 21:34 |
Pakt Max hier nu die gridstraf vanwege motorwissel? | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 21:35 |
Komend weekend toch een wissel of begreep ik dat verkeerd? | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 21:35 |
Dan had hij voor Norris moeten finishen in Mexico. Het kan als Norris/Verstappen 2x uitvallen en Leclerc alles wint. Onwaarschijnlijk maar theoretisch mogelijk. | |
spectrumanalyser | maandag 28 oktober 2024 @ 21:38 |
Marko schijnt gezegd te hebben dat de problemen bij Verstappen komen door de motor, en dat daarom zeer waarschijnlijk in Brazilie de motor gewisseld gaat worden. Geen absolute zekerheid dus. Lijkt mij voor een sprintweekend wel een puik idee. | |
PirE | maandag 28 oktober 2024 @ 21:39 |
Brazilië is de enige logische optie voor een wissel. | |
Nieuwschierig | maandag 28 oktober 2024 @ 21:48 |
Ik vermoed dat ook zonder de inbreng van McLaren ze de manier van verdedigen van Verstappen gewoon zat zijn. Je kunt dat discriminatie, of haat of bias noemen maar Max dwingt ze steeds in een positie dat ze een beslissing moeten nemen en dar is de sport niet voor bedoeld. Er moet gewoon fair gereden worden en elkaar wat ruimte geven. Verstappen is er veel te vaak bij betrokken en vooral als hij een puntenvoorsprong heeft en gebaat is bij uitval van beiden. Dit is allemaal begonnen in Brazilie 2021, weer verdwenen door de superieure auto's van RB in 22 en 23 maar nu het weer man tegen man is, is het weer raak. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 oktober 2024 @ 21:52 |
Dat heb ik ook gehoord, en dat in Brazilië makkelijker in te halen is. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 oktober 2024 @ 21:58 |
Dat vind ik dus bias. Ik vind die manier van verdedigen helemaal niet zo’n probleem. Maar wanneer Verstappen het doet wordt er, omdat hij een hoge (niet Britse) boom is wordt er wanneer hij iets doet meteen een enorme heisa om gemaakt. Het beste voorbeeld was Oostenrijk dit jaar. Verstappen deed helemaal niks vreemds (Sainz deed en jaar eerder exact hetzelfde) maar meteen werden alle Britse kanonnen ingezet en wordt weer de ‘optelsom’ van stal gehaald en wordt gedaan alsof we weer ‘de oude Max zien’. T8 is geen discussie, terechte penalty. Oostenrijk en T4 slaan nergens op. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 22:11 |
Elk team waar Max voor zou rijden, zou bovendien graag zien dat Max zijn positie goed verdedigt, dat is immers nogal essentieel onderdeel van het racen en zeker als je de minder snelle auto hebt. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 22:13 |
Wat mij betreft word de DRS er ook uit gesloopt want dat zorgt juist voor deze situaties omdat het snelheidsverschil enorm is. | |
ChevyCaprice | maandag 28 oktober 2024 @ 22:14 |
Gaat er sowieso al uit. Alleen wordt t vervangen door actieve vleugels dacht ik | |
Origami94 | maandag 28 oktober 2024 @ 22:16 |
Hoeveel strafpunten heeft Max nu op zijn licentie? Als ik het goed heb tel ik er 6 | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 22:17 |
Klopt ja, ik ben benieuwd hoe die auto's het gaan doen met dat concept. Veel minder neerwaartse druk ook en kleinere auto's. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 22:17 |
6 idd. | |
Netsplitter | maandag 28 oktober 2024 @ 22:21 |
Iets kleiner. Iets. | |
bedachtzaam | maandag 28 oktober 2024 @ 22:22 |
Maar ook 20 cm smaller toch? Edit: van 200cm naar 190cm en wielbasis van 360cm naar 340cm [ Bericht 7% gewijzigd door bedachtzaam op 28-10-2024 22:28:50 ] | |
THEFXR | maandag 28 oktober 2024 @ 23:13 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Bonobo11 | maandag 28 oktober 2024 @ 23:50 |
Een vretende Kamphues, nee Dank je | |
RAVW | dinsdag 29 oktober 2024 @ 03:53 |
Hier word dus duidelijk uitgelegd wat ik dus ook al ziet en waar andere hier dus niet zien wat er echt gebeurd. Lando is hier de foute, en zoals ik al zei ... de volgende keer niet klagen dat Nor in de muur hang want Max was het eerste bij de Apex. Dat ga je straks krijgen dat ze gaan vechten om het eerste in de bocht aan te komen Nor remde gewoon veel te laat was al veel verder dan waar Max en Sai remde, puur alleen om het eerste bij de Apex te zijn. Ook zijn stuur beweging richting Max , en ook de twee keer dat hij buiten de baan vliegt omdat hij zijn auto niet onder controle kon houden na het veel te laat remmen. Het is niet voor niets dat ik Zondag al zei dat Nor gewoon zwart had moeten krijgen. De binnen kant heeft ALTIJD voorrang. https://racingnews365.nl/(...)40yNdxnv0kWJ_Ja_WPag [ Bericht 14% gewijzigd door RAVW op 29-10-2024 04:01:36 ] | |
schommelstoel | dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:37 |
McLaren CEO Zak Brown believes that the two 10-second time penalties handed to Max Verstappen for his moves on Lando Norris during the Mexico City Grand Prix were “probably not enough”, with the American calling for “good clean racing moving forward”.![]() ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:38 |
Laat remmen is tegenwoordig fout? Tsja. Als dat al niet meer mag. | |
Managarm | dinsdag 29 oktober 2024 @ 07:52 |
Het mcLaren-model ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:43 |
Zak is nog erger dan Toto. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:17 |
Conform jouw trollmodus mogen alleen concurrenten van Verstappen dat. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:19 |
Rini dankjewel. | |
Nattekat | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:20 |
Kom je nu pas achter? | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:21 |
Met zijn geblèr krijgt hij wel steeds zijn zin. Ik vrees dat we de laatste bizarre acties van de FIA nog niet gezien hebben. We zien een volstrekt normale actie in T4, 13 in een dozijn en de voice over die we krijgen is alsof het levensgevaarlijk was en de Britjes vallen over elkaar heen om het te bevestigen en te doen alsof het nóg erger was. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:23 |
Nee, maar ik zeg het gewoon ![]() Ze zijn bang voor Max. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:28 |
Wat me irriteert is dat het allemaal kritiekloos opgeschreven wordt, omdat ze weten dat het clicks oplevert. Niemand die eens doorvraagt en zegt: wat lul je nou allemaal. Leg eens uit wat er zo gevaarlijk is dan. | |
Evenstar | dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:58 |
Wij van WC-eend verhaal, dus ja dat gaat niet veranderen, niet todat een grote groep niet Britse coureurs gaan roepen "en nu is het genoeg" en daar moeten coureurs zoals Sainz, Leclerc, maar ook vooral Alonso voortouw in nemen, want niemand gaat Max serieus nemen omdat hij er zo direct bij betrokken is. De andere vinden het allemaal maar best, want het komt hun ook goed uit. Ik ga nog wel zien hoe Leclerc hier mee om gaat volgend jaar als hij Lewis als teamgenoot heeft en al zijn acties uitvergroot gaan worden door de Britten. | |
S95Sedan | dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:12 |
Met Zeik en Stella is dat hele team inmiddels afgegleden, al maanden dat die lui constant over alles lopen te janken maar ondertussen doen of hun neus bloedt als het over McLaren zelf gaat zoals met bijvoorbeeld die illegale vleugels waar ze races lang profijt van hebben gehad. | |
Evenstar | dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:15 |
Ik zeg Robert Doornbos en Chalerm Yoovidhya als nieuwe stewards in Brazilië en dan gaan wij eens kijken hoe de Britten gaan reageren als Norris ergens een straf voor krijgt ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:20 |
Dat is gewoon niet waar. 1e bij de apex heeft voorrang. Dat is ook waarom Max in Austin niet in te halen was. Die remde steeds zo laat dat hij de bocht niet vloeiend kon nemen maar wel als eerste bij de apex was. Dit is het nieuwe racen. Tot er iets beters wordt bedacht. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:31 |
Nou ja zwart is ook zowat. Met de huidige regels dat je dus je neus voor op de apex moet hebben en de bocht is de jouwe is wel far off van waar we eigenlijk waren en zouden moeten zijn. - Wie de binnenkant van de bocht heeft, dicteert - Als je 'wie als eerste bij de apex is' nu gebruikt, dan kan je Villeneuve-style inhaalacties verwachten wat niet perse de manier is. Want je remt gewoon later dan te laat en haalt de bocht zelf niet meer, maar je krijgt wel de stewards mee omdat je als eerste bij de Apex was. Ook al zit je aan de buitenkant en had je nooit de inhaalactie een succes kunnen laten blijken. Gaat nergens over dit. In Austin T12 had Max de binnenkant, in Mexico T4 had Max de binnenkant. Mexico T8 was gewoon een onzinactie. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:31 |
En dan André van Duin als commentator! | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:33 |
Muh gras, muhn gras!!!!!! | |
R_Nest | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:34 |
Daar kijk ik echt naar uit! | |
opgebaarde | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:42 |
Lewis is het met je eens | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:44 |
Het probleem is dat ook Nederlandse media de Britten vaak als autoriteit zien. Zo van: Damon Hill vindt dit. Martin Brundle zegt dat. Terwijl ik wat Damon Hill vindt net zo serieus neem als waar Coronel vindt. Dat is een fanboy en die komt daar ook gewoon voor uit. Maar wat Britten vinden is minstens zo biased. Dat hoef je helemaal niet serieus te behandelen. Het zegt niks, het is niet de waarheid ofzo, integendeel haast. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:47 |
Lewis' signature move. Hij laat zn auto naar buiten rollen. Albon en Perez (dacht ik) laten hier genoeg ruimte over maar Lewis stuurt ruimer in en laat de auto in 1 beweging iets verder naar buiten rollen. Op YT onder Oops I did it again zijn er een stuk of 15 van dit soort acties over zijn hele carriere + de bekendste: Copse met Max. Dit is niet de binnenkant van de bocht claimen, dit is causing a collision. | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:55 |
Dit is precies waarom de apex-regel bedacht is. Want toen was de discussie altijd wie de "race-lijn" volgde. Met allerlei filmpjes en anematies hoe die zelfde bocht eerder genomen waren. Dus dat werkte ook al niet. | |
PzKpfw | dinsdag 29 oktober 2024 @ 12:58 |
Het zou mooi zijn als Max dit seizoen nog kampioen wordt en de F1 dan met een grote middelvinger verlaat. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:02 |
En nu is het dus wie het eerst bij de apex is. Prima, dan rem ik 30 meter later en ga 'jamaar die bocht was van mijjjjjj' zeuren. Werkt toch ook niet? Terugkijkend, was dit niet om de grote Lewis te beschermen als engeltje terwijl hij hier gewoon 'causing a collision' aan zijn broek had moeten krijgen? Het wordt allemaal zo ingewikkeld als je willekeur wil toepassen en afgelopen weekenden waren daar weer bewijs van. Vergeet niet eerder dit jaar op Oostenrijk T3. Ook een arbitrair moment waar Max bestraft is geweest. | |
Red_85 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:02 |
Jaartje rust en dan WEC. Feest op Le Mans. 200.000 extra toeschouwers die week. Zijn lethargische blik afgelopen weekend in het vierkantje na de race verraadde veel. Hij heeft 3 kampioenschappen, 2 meer dan zijn doel ooit. Hij heeft 60+ overwinningen, meer dan ooit gedacht. Hij is er klaar mee met dat gezeik. Zou me niets verbazen. Helemaal niets. Na 2028 is het sowieso over. Heel misschien doet hij een Alonso'tje of een Raikonnentje en komt hij later terug. Maar alleen als hij dat rustig kan doen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:08 |
Kreeg die ook ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:11 |
Ik heb liever dat hij nog even blijft sturen | |
greysbones | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:11 |
Perez ![]() | |
ESF1Gamer | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:22 |
Ga eerst naar jezelf kijken Perez ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:30 |
Dit is niet heel slim Checo. | |
Evenstar | dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:35 |
Probleem is echter niet dat Nederlandse media het serieus neemt, maar de hele wereld. Sky, F1TV, allemaal in handen van Britse commentatoren en pundits die alles bepalen. Combineer dat met Britse coureurs (Lewis eerst, Norris nu) en je hebt een prima combinatie om de tegenstanders van de Britten zwart te maken. Nu is het Max, maar Vettel, Rosberg, Alonso, Schumacher hebben het allemaal meegemaakt. In de tijd van Schumachter etc was er tenminste geen social media leger. Nu gebruiken de teambazen/teamleiders social media om via hun fans (en de Britten) druk te zetten op de FIA en de stewards. | |
Starflyer | dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:12 |
Horner vond het niet veel. https://www.the-race.com/(...)mexican-gp-f1-crash/ | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:15 |
Brundle is een van de belangrijkste F1 kenners ter wereld. En hij is ook nog eens fan van Verstappen. Dus als hij kritiek geeft dan weet je dat het gebalanceerd is. Althans, volgens mijn mening. Hij zal geen pro British bias hebben. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:24 |
Wild om zich heen aan het slaan. Het wordt wat pathetisch, Perez in de Red Bull en überhaupt in de F1. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:31 |
Fan is een wat groot woord lijkt me, als je hem wat langer volgt. Los daarvan, Verstappen ging dit weekend in één van de twee situaties duidelijk over de grens van wat je zou moeten toestaan en of dat dan 5 of 10 seconde straf is kun je over discussiëren. Maar 2x10 sec voor situaties waarbij er één zeer vergelijkbaar was met de situatie vorige week waar notabene Norris een straf voor kreeg in dezelfde rol als deze week, dat is gewoon politiek. Prima als er vanaf nu een andere interpretatie van de regels wordt gehanteerd, maar dat is het niet. Want ook dit weekend werd een vrijwel identiek geval (Perez/Lawson) afgedaan als 'no further investigation'. Het is dus puur de duimschroeven aandraaien bij Verstappen om Brown te pleasen. En, de hedendaagse F1 kennende, het kampioenschap spannender te maken. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 oktober 2024 @ 15:03 |
Volgens de stewards was het geen gelijkwaardig geval omdat dit keer Norris voor zat bij de apex en Verstappen hem eraf duwde. Dat is dus niet politiek, maar een zeer goed onderbouwde stelling. Waarom zouden ze in hemelsnaam Brown willen pleasen? | |
Managarm | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:15 |
Ik denk dat ze die auto's een heel stuk kleiner moeten maken, dan is er weer ruimte. Die regel van hij lag er een centimeter voor, weet de coureur dat? Zitten er sensors in de auto die melden dat de auto naast hem een centimeter eerder de bocht inging? | |
greysbones | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:20 |
er zijn een aantal coureurs die precies weten hoe groot de auto is en die van zijn tegenstander | |
Managarm | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:43 |
Dat weten ze allemaal, het gaat erom of ze weten of iemand er een centimeter voor zit. | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 oktober 2024 @ 16:51 |
Nee, maar zo zijn de regels nu eenmaal. Die gelden toch voor iedereen? En Verstappen maakt er juist het meeste gebruik van (sommigen zeggen misbruik) omdat hij een puntenvoorsprong heeft en het hem goed uitkomt als beide de finish niet halen. Ik ga niet in op irrelevant gezeik over Lewis want schijnbaar is dat dé manier om het forum zo gezellig Nederlands te maken. En Max zoekt de problemen vooral zelf op, omdat hij niet kan meekomen en toch voor wil blijven. Z'n goed recht maar het is echt niet zo dat hij elke keer bestraft wordt en de tegenstander niet. Het enige waar ik enige bias ten opzicht van Max verwacht is dat hij te vaak bij incidenten betrokken is en net als Magnussen meer in de gaten gehouden wordt. | |
pmponer | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:23 |
Norris deed gewoon een verstappentje, het uitbuiten van de regels en had het geluk nu ca 1cm voor te zitten op de apex. De rest is geweest op maar Brazillie, ik ben benieuwd of Max daar een nieuwe motor pakt. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:34 |
Ze moeten die raketmotor van Mercedes erin schroeven. ![]() | |
Wienerschnitzels | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:38 |
Gelukkig is er in Brazilië niet zo'n bocht die altijd voor gedoe zorgt. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:44 |
Zoiets waar Britten nog jaren naar blijven wijzen zou echt afschuwelijk zijn ja. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:53 |
Klopt, maar het zou wel prettig zijn als de serieuze Nederlandse media zich wat meer zouden afzetten tegen de Britten. Door bijvoorbeeld onomwonden te zeggen dat ze onzin uitkramen. Maar daar lijkt een soort taboe op te rusten. Ik volg bijvoorbeeld De Boordradio van Nu.nl en daar krijgen ze er geen genoeg van om maar zoveel mogelijk ‘neutraal’ te zijn en vooral niet zaken te vooroordelen die je rustig mag veroordelen. Verder een prima podcast, maar in deze wel storend. En ik weet dat ze in UK niet wakker liggen van Nu.nl, maar het zou wel fijn zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze in Spanje alles slaafs serieus nemen wat van dat eiland komt. | |
Donderkonijn | dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:54 |
loooooool. Als je kampioen word worden moet je dat juist NIET zijn. Wat heeft die gast gesnoven? |