Nee, de zanger, niet de componist. De componist en tekstschrijver leven beiden nog.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 09:52 schreef PippenScottie het volgende:
Ik sta altijd doodsangsten uit als dit topic bovenaan mijn lijstje staat.
En dan slaak ik een zucht van verlichting als het de geriatrische componist van het Love Boat thema is. Met oprechte deelneming aan de nabestaanden van de beste man, uiteraard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, de zanger, niet de componist. De componist en tekstschrijver leven beiden nog.
Even nagezocht, maar hier niet genoemdquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij kijken op ONS alle seizoenen van Love Boat en helaas zitten we nu in seizoen 9 en daarin wordt het thema niet meer gezongen door Jack Jones maar door Dionne Warwick en daar kan ik maar niet aan wennen.
Niet goed gekeken, wantquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Even nagezocht, maar hier niet genoemd
Cissy Houston (91) moeder van Whitney en tante van Dionne, op 7 oktober overleden aan de gevolgen van Alzheimer.
https://apnews.com/articl(...)7acd599ee3f16fb997c6
quote:Op maandag 7 oktober 2024 23:01 schreef iggyinthehouse het volgende:
Cissy Houston (moeder van) overleden
91 jaar oud
https://www.rtl.nl/boulev(...)MUgrZaFedeQ&sfnsn=wa
Excuses, te rap gescrolled danquote:
Gewoon Ctrl-F gebruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:41 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Excuses, te rap gescrolled dan
Ik zap er soms langs en dan zoek ik altijd naar bekende bijrollen en/of figuren die later bekend werden. Zoals Ted Danson en de buurman in Married with chirldren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Wij kijken op ONS alle seizoenen van Love Boat en helaas zitten we nu in seizoen 9 en daarin wordt het thema niet meer gezongen door Jack Jones maar door Dionne Warwick en daar kan ik maar niet aan wennen.
Typerende naam. We zitten in een tijd dat er steeds meer gaan volgen.quote:
quote:
Brent Mydland en Vince Welnick stonden er ook bij.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 03:55 schreef OProg het volgende:
[..]![]()
Ik hoop dat daar boven Jerry Garcia en Pigpen klaar stonden om verder te jammen.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 10:32 schreef DrDentz het volgende:
Ik zie ook wel veel mensen met t-shirtjes van hem lopen, best een populaire artiest volgens mij
Ben er bang voor.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 23:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Typerende naam. We zitten in een tijd dat er steeds meer gaan volgen.
Ik ook...quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 14:19 schreef Polomeneer het volgende:
[..]
Ben er bang voor.
Ben bang voor de dag dat we de naam Leland Sklar gaan zien in dit topic
En Keith Godchauxquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 12:34 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Brent Mydland en Vince Welnick stonden er ook bij.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Manuel 'Guajiro' Mirabal, de trompettist van de Cubaanse muziekgroep Buena Vista Social Club, is maandag op 91-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de organisatie Instituto Cubano de la Música via Facebook. Mirabal overleed in zijn woonplaats Havana.
"Eenvoudig en bescheiden, maar met een lange en vruchtbare artistieke carrière van meer dan zeventig jaar", schrijft het muziekinstituut over Mirabal. "Zijn dood is een betreurenswaardig verlies voor de Cubaanse muziek en cultuur."
De trompettist was lid van verscheidene orkesten en richtte zelf het Tropicana Orchestra op. Ook ontving hij in zijn leven meerdere onderscheidingen, waaronder die voor nationale cultuur en voor zijn werk als voorman van de vakbond van mensen in de culturele sector. De uitvaart van Mirabal is dinsdag.
Buena Vista Social Club brak in 1997 wereldwijd door met het gelijknamige album. De grootste hit werd het nummer Chan Chan.
https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
Oeh wel een heldquote:Op maandag 4 november 2024 09:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
Quincy Jones overleden, 91 jaar oud
https://www.theguardian.c(...)%20by%20his%20family.
Grootheid!quote:Op maandag 4 november 2024 09:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
Dat is wel een grotequote:Op maandag 4 november 2024 09:02 schreef iggyinthehouse het volgende:
Absoluut. Ik heb geloof ik niet veel platen waarhij op speelt.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Drummer Roy Haynes (99)
[ afbeelding ]
Een grootheid in de jazz.
Pfoe nou idd, de naam zei me niet direct iets, maar de lange lijst aan namen waar hij mee gewerkt heeft is echt heel indrukwekkend.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Drummer Roy Haynes (99)
[ afbeelding ]
Een grootheid in de jazz.
Legendarische figuur. Invloedrijk. Belangrijk.quote:Op donderdag 14 november 2024 22:47 schreef Ulx het volgende:
Shel Talmy, 87.
Produceerde o.a. My Generation van The Who en veel nummers van The Kinks. En deze:
Bekijk deze YouTube-video
Hier wil ik echt even bij stil staan. Ik draai nu zijn solo-album uit 1973, "Still". Wat een prachtig dromerig album is wat helaas te weinig waardering kreeg. Maar hij was vooral van die prachtige teksten op de eerste 4 albums van King Crimson. Begin jaren negentig zat ik - vele jaren later - te luisteren naar die prachtige teksten. "I Talk to the Wind", uiteraard, "The Court of the Crimson King" en albums daarna. later was er ook het schitterende "Lizard", zowel muzikaal als tekstueel een meesterwerk. En dan moet ik echt nog zijn teksten voor de Italianen van P.F.M. benoemen. Hij is niet meer.quote:Op vrijdag 15 november 2024 15:16 schreef fripper het volgende:
https://dgmlive.com/news/peter-sinfield-has-died
Peter Sinfield, tekstschrijver van (oa) King Crimson en Emerson, Lake & Palmer ....
Op die hits speelt Petersen dus niet mee. De ware parels van The Bee Gees vinden we dan ook in de jaren zestig, de band waarin Colin Petersen drumde.quote:Op dinsdag 19 november 2024 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Colin Petersen, een voormalig drummer van de Bee Gees, is op 78-jarige leeftijd overleden.
Dat melden meerdere media als The New York Times, People en Deadline op basis van een Facebookbericht op de pagina genaamd The Best of the Bee Gees.
Op die Facebookpagina is maandag een bericht gedeeld waarin staat dat Petersen is overleden. Niet vermeld wordt wanneer of waaraan. Petersen drumde van 1967 tot en met 1969 in de band.
"Met pijn in ons hart maken we het overlijden bekend van onze dierbare Colin 'Smiley' Petersen", luidt het bericht. "Hij verrijkte onze levens en bond onze groep samen met liefde, zorg en respect. We weten niet hoe we verder moeten zonder zijn stralende glimlach en diepe vriendschap."
De Bee Gees was een popgroep rond de tweelingbroers Robin Gibb, Maurice Gibb en hun oudere broer Barry Gibb. Bekende hits van de Bee Gees zijn onder meer Stayin' Alive, Night Fever en You Should Be Dancing. Van de drie broers leeft alleen Barry nog.
Bron: De Telegraafquote:Glenn De Gendt van de Vlaamse boyband Get Ready! is op 50-jarige leeftijd overleden. Dat meldt persbureau Belga. Hij overleed thuis door zelfdoding.
Get Ready! werd in 1995 opgericht. De Gendt behoorde samen met Jimmy Samijn, Jean-Marie (JM) Desreux en Koen Bruggemans tot de oorspronkelijke leden. De mannen scoorden eind jaren negentig in België hits met Diep, Marjolijn en Laat. De Gendt kampte al jaren met verschillende gezondheidsproblemen.
Marc Debouver, manager en oprichter van de band, reageert in naam van de band verslagen. „We hebben het nieuws vannacht vernomen. Dit komt echt heel hard aan. We zijn er echt kapot van. Het is misschien onnozel, maar die vier jongens zijn mijn kinderen. We hebben een lange weg afgelegd, met veel ups en downs.”
De band zou er volgend jaar na een afscheidstournee mee stoppen. „Dit is niet het einde wat we voor ogen hadden”, zegt Debouver. „Volgend weekend hadden ze nog een optreden, er kwam 26 april een groot afscheid. Ik heb geen idee wat dat nu gaat worden – of dat het überhaupt doorgaat. Ik kan er absoluut nog niet aan denken.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |