Einde van het jaar, wisselen van seizoen en weer. Dan krijgen mensen wel vaker wat meer klachten.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O dat is even minder, misschien even een stapje terug doen?
Al hoor je wel heel heel veel mensen momenteel die moe moe en moe zijn.
Niet te hopen dat je wat onder de leden hebt.
Ik houd het op: missgien.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:07 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het heide topique doet er wel aan
Dan zal je toch voor jezelf een stapje terug moeten doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:09 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Einde van het jaar, wisselen van seizoen en weer. Dan krijgen mensen wel vaker wat meer klachten.
Ik hoef gelukkig nog maar weekje of 3 door en dan lekker paar weken vakantie. Komt wel goed. Denk dat ik gewoon beetje oververmoeid ben en wat sneller jank over kleine pijntjes
Welligt, missgien, alz hed meesit en de wint goet sdaadquote:
Dit is wel een beetje hoe jullie daar klinken in limboland.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:11 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Welligt, missgien, alz hed meesit en de wint goet sdaad
Nee, niet echt. Rond kerst en nieuwjaar nog dikke week terug richting mijn ouders. Maar verder niet.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:10 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan zal je toch voor jezelf een stapje terug moeten doen.
Ga je nog op vakantie?
gewoon rustig aan doen, wat vandaag niet af komt komt morgen wel afquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:12 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Rond kerst en nieuwjaar nog dikke week terug richting mijn ouders. Maar verder niet.
Thuis nog genoeg te doen qua klussen en gewoon lekker uitrusten, wandelen etc.
Auwehoer he ker0l what zeg je me nau wa schele wieksende fogel wa auwehoer niet wah?!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:12 schreef aeque het volgende:
[..]
Dit is wel een beetje hoe jullie daar klinken in limboland.
Wat heeft @Fogel ermee te maken?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:13 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Auwehoer he ker0l what zeg je me nau wa schele wieksende fogel wa auwehoer niet wah?!
Muis moet tijdens mijn 'vakantie' nog 2 weken 4 dagen per week werken, dus kan wel gewoon lekker even rustig aan doen met dingen die moeten gebeuren en alles op mijn tempo doen. En meeste van die dingen vind ik wel ergens therapeutisch om te doen. Vrij simpele dingen waar het gewoon IKEA boekje volgen is. Lekker podcast op de achtergrond en rustig aan mijn ding doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:13 schreef Dotteke het volgende:
[..]
gewoon rustig aan doen, wat vandaag niet af komt komt morgen wel af
Goed plan dan, lekker alles op je gemakje doenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Muis moet tijdens mijn 'vakantie' nog 2 weken 4 dagen per week werken, dus kan wel gewoon lekker even rustig aan doen met dingen die moeten gebeuren en alles op mijn tempo doen. En meeste van die dingen vind ik wel ergens therapeutisch om te doen. Vrij simpele dingen waar het gewoon IKEA boekje volgen is. Lekker podcast op de achtergrond en rustig aan mijn ding doen.
Ah hij was voor Noorwegen ook al een buitenlander?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Had @:fogel er maar iets mee te maken, die snapt het tenminste
Moet ik terug gaan lezen?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:16 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Had @:fogel er maar iets mee te maken, die snapt het tenminste
Een limburger dus jaquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:19 schreef aeque het volgende:
[..]
Ah hij was voor Noorwegen ook al een buitenlander?
Nee gewoon onzin.quote:
quote:
Je gunt me niet eens 1 seconde.quote:
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 24-10-2024 14:30SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn gutjesquote:Verder wordt er acht miljoen euro bezuinigd op het bewegingsonderwijs. Het Regionaal Investeringsfonds, dat mbo-studenten beter voorbereidt op een carrière in het bedrijfsleven, krijgt vanaf 2028 helemaal geen subsidie meer. Dat levert dan 27 miljoen euro op. De ministers gaan ervan uit dat de sector en het bedrijfsleven ook zonder subsidie kunnen samenwerken.
Daarnaast wordt er geld weggehaald bij de ondersteuning van zogeheten thuiszitters, leerlingen die niet naar school gaan. Ook voor hoogbegaafdheid zijn miljoenen minder beschikbaar en de subsidie voor godsdienstonderwijs op openbare scholen verdwijnt helemaal.
Hij word beter met al deze nieuwe openbaringenquote:
Met dat laatste kan ik het alleen maar volkomen eens zijn.quote:
Ja, want je zou toch eens leren over een andere godsdienst of cultuur en daarmee een beetje respect voor elkaar krijgenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:33 schreef aeque het volgende:
[..]
Met dat laatste kan ik het alleen maar volkomen eens zijn.
Gutjes voor die grammaticafoutquote:
zullen er nog meer komen met die bezuinigingenquote:
Preciesquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:38 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
zullen er nog meer komen met die bezuinigingen
Cultuur is wat anders dan godsdienst. Alles wat te maken heeft met denkbeeldige almachtige entiteiten hoort thuis in de prullenbak.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja, want je zou toch eens leren over een andere godsdienst of cultuur en daarmee een beetje respect voor elkaar krijgen
De meeste culturen zijn gebaseerd op godsdiensten. Anders kun je de Nederlandse cultuur ook wel weggooien.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:39 schreef aeque het volgende:
[..]
Cultuur is wat anders dan godsdienst. Alles wat te maken heeft met denkbeeldige almachtige entiteiten hoort thuis in de prullenbak.
Cultuur en religie zijn duizenden jaren lang vrij nauw verbonden geweest.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:39 schreef aeque het volgende:
[..]
Cultuur is wat anders dan godsdienst. Alles wat te maken heeft met denkbeeldige almachtige entiteiten hoort thuis in de prullenbak.
Probeer je de nederlandse cultuur, films, boeken, maar eens voor te stellen als bv hindoeïsme de dominante religie was geweest en niet katholiek/protestant.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn duizenden jaren lang vrij nauw verbonden geweest.
Het had er ook al heel anders uitgezien als er nooit de sprong naar christelijk geloof was geweest. Joodse of Romeinse geloof had dan ook een heel andere uitwerking op de west Europese cultuur gehad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:47 schreef devzero het volgende:
[..]
Probeer je de nederlandse cultuur, films, boeken, maar eens voor te stellen als bv hindoeïsme de dominante religie was geweest en niet katholiek/protestant.
Afgeleide van guttegut(tegut).quote:
O ja dat zeg ik ook wel eens gutte grutte gutquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Afgeleide van guttegut(tegut).
Als soort van hoofdschuddend bedoeld
Bij mij, dan.
Absoluut. We zijn het met elkaar eens! Geloof heeft zoveel invloed op de cultuur van een land/regio. Ik ben benieuwd hoe de westerse cultuur er over 200 jaar uit gaat zien nu de meeste kerken een beetje aan het leeg lopen zijn. Alleen zal ik dat niet meemakenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:49 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Het had er ook al heel anders uitgezien als er nooit de sprong naar christelijk geloof was geweest. Joodse of Romeinse geloof had dan ook een heel andere uitwerking op de west Europese cultuur gehad.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Afgeleide van guttegut(tegut).
Als soort van hoofdschuddend bedoeld
Bij mij, dan.
Altijd weer die brabo'squote:De congregatie Dochters van O.L.Vrouw van het Heilig Hart vestigde zich in 1915 vanuit Waalwijk in Tilburg en betrok aan de Bredaseweg een door Frans de Beer ontworpen klooster. De zusters hadden als bijnaam ‘gutjesnonnen’. Dit kwam omdat zij tot in het midden van de jaren zestig een hartvormige kap droegen. De inkeping leek op een gootje, ‘gutje’ in het Tilburgs dialect.
quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
De meeste culturen zijn gebaseerd op godsdiensten. Anders kun je de Nederlandse cultuur ook wel weggooien.
En de meeste sociologen, antropologen etc zijn het er vaak over eens dat cultuur en religie weinig van elkaar schelen. En ik kan dat beamen nadat ik zelf op onderzoek uit moest om het verschil uit te leggen tussen godsdienst/religie en cultuur.
Ter verduidelijking, ik had het over hoe erover wordt lesgegeven. Tijdens mijn godsdienst lessen op het middelbaar ging het toch maar weinig over andere godsdiensten dan het christelijke of laat staan andere culturen. Dat je kinderen/tieners iets leert over andere culturen waar godsdienst dan een onderdeel van is dan vind ik dat iets anders dan de bijna propaganda lessen die ikzelf kreeg.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:41 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn duizenden jaren lang vrij nauw verbonden geweest.
Ben ook katholiek opgevoed maar kuttebolllekakkie heb ik nooit gehoord.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:58 schreef ieniminimuis het volgende:
Als je op de grens van gelovig wordt opgevoed en absoluut niet met religieuze termen mag vloeken. Dan leer je met andere woorden bepaalde uitdrukkingen toch te doen.
Voorbeelden:
mijn gutjes
potverrekoffie
kuttebollekakkie
En ik heb godsdienstles gehad over alle 5 grote geloven en heb daar veel aangehad.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:59 schreef aeque het volgende:
[..]
[..]
Ter verduidelijking, ik had het over hoe erover wordt lesgegeven. Tijdens mijn godsdienst lessen op het middelbaar ging het toch maar weinig over andere godsdiensten dan het christelijke of laat staan andere culturen. Dat je kinderen/tieners iets leert over andere culturen waar godsdienst dan een onderdeel van is dan vind ik dat iets anders dan de bijna propaganda lessen die ikzelf kreeg.
Dat kwam van een ander gezin afquote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:00 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ben ook katholiek opgevoed maar kuttebolllekakkie heb ik nooit gehoord.
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
En ik heb godsdienstles gehad over alle 5 grote geloven en heb daar veel aangehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |