Een vraagje over een R&P topic dat nu loopt van een terugkerende poster (ik verlink het bewust liever niet, ik neem aan dat wel duidelijk is welke TS het betreft, mits een mod dat niet ziet, kan deze me DMen);
Ikzelf heb ongeveer een jaar terug in een van zijn eerdere R&P-topics twee notes gekregen en mijn posts werden toen verwijderd, omdat ik daar een mogelijke diagnose benoemde en hem aanraadde dat eens te bespreken met zijn behandelende arts.
Nu begrijp en ondersteun ik de regel dat het niet de bedoeling is op basis van erg beperkte en eenzijdige informatie van een Topicstarter met vermeende amateur-diagnoses te gaan rondsmijten.
Zoals hier gesteld in de Huisregels over diagnoses en zelf-diagnoses:
STING in R&P / Welkom op R&P - Onze huisregelsIk had echter het ook heel voorzichtig geformuleerd, zonder aan te geven dat hij dat zou hebben, maar wel dat veel symptomen die hij noemde, een opvallende overeenkomst hebben ermee en hij dat zou kunnen bespreken met zijn arts verder.
Ik heb die verwijderde posts en notes gezien als aanwijzing dat ook zoiets niet gepost mag worden, geen enkele diagnose benoemen, mits de TS al zelf ermee aankomt en daarvoor openstaat (het is in dat topic heel duidelijk dat de TS zelf weigert die diagnose te overwegen, er zelfs enigszins aggressief en afwijzend op reageert; niet wenst dat dat benoemd wordt, claimt dat ook zijn artsen het 'oneerlijk' vinden, als dat gezegd wordt in discussies).
Echter, het valt me op dat nu, in een hernieuwd en herhalend topic van dezelfde TS, door andere posters, waaronder ook een R&P moderator zélf nu veelvuldig die diagnose herhaald wordt, welke eerder in mijn posts benoemd stond, die verwijderd werden (verder terecht imho, mits de regel is dat dat niet mag).
Kan hierover duidelijkheid gegeven worden?
Is het nu wel of niet toegestaan zulk een diagnose te benoemen (door users die nooit een mogelijkheid hebben via wat online posts zulk een diagnose met zekerheid te kunnen stellen), ook als de Topicstarter pertinent weigert dat te overwegen en claimt dat ook zijn behandelende artsen erop tegen zijn dat te benoemen?
Vervolgens, als zulke diagnoses niet benoemt _mag_ worden (of als dat wel mag en de TS daarop zeer instabiel lijkt te reageren
(recentelijk benoemde hij ook paniekaanvallen, schijnbaar in verband met zijn posts in dat topic en reacties erop, wat imho best wel een rand opzoeken is...), terwijl het gedrag van TS voortdurend juist continue terugvalt op een gedrag dat overduidelijk neerkomt op die aandoening:
Namelijk het continue zoeken van "bevestiging" van zijn zelfbeeld door anderen, waaronder dan het aankondigen van het plaatsen van fotos van hemzelf waarop zijn aandoening zichtbaar is, maar waarvan 99% van de reacties zijn eigen zelfbeeld weerspreken en hem dus erop wijzen dat het vooral een psychisch iets is.... Wat is verder het nut zulk een topic open te houden?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25