abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:18:00 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215344380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Telt TROS Muziekplein ook mee?
Gewoon accijns op alles dat ik niet leuk vind.
pi_215344400
Lekker dagje voor Wilders 1, belastingplan op de tocht en een symbolische motie tegen zero emissie zones waar de gemeenten helemaal niets mee gaan doen _O-

Lekker gewerkt weer :N
pi_215344402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Hexagon het volgende:
En een accijns op streamingsdiensten.
Problemen met bedrijven die wel nog documentaires van kwaliteit verspreiden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:19:54 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215344418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Problemen met bedrijven die wel nog documentaires van kwaliteit verspreiden?
Okay, dan alleen op geestdodende series.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:20:26 #180
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215344430
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee.
[..]
Linksom of rechtsom, dit kabinet mag heel hard gaan zoeken naar een andere vorm van dit geld binnen halen, bezuinigen gaat niet meer (accijns op vapen is al aangedragen door de oppositie als alternatief, anders wordt het vast iets met de accijns op roken, benzine of de kansspelbelasting).
Er is nog wel een leuk potje van enkele miljarden dat naar subsidies voor fossiele industrieën gaat...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:20:54 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215344438
We kunnen ook de vliegtax nog wat omhoog schroeven
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:22:05 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215344459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
Lekker dagje voor Wilders 1, belastingplan op de tocht en een symbolische motie tegen zero emissie zones waar de gemeenten helemaal niets mee gaan doen _O-

Maar we zijn wel lekker boos op asielzoekers. Dat is ook wat waard.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215344475
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:20 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook de vliegtax nog wat omhoog schroeven
Of de dividendbelasting om de VVD te irriteren
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:23:52 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215344491
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Stelletje gebakkenluchtverkopers in dit kabinet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215344515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ook op dat dossiers spelen ze helemaal niets klaar dus voorlopig kijken we naar slecht toneelspel.
pi_215344521
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:19 schreef Faraday01 het volgende:

Ik vind die zero-emissiezones overigens wel een interessante casus. Omdat er een heel duidelijk spanningsveld in zit tussen enerzijds de in een fatsoenlijk land noodzakelijke voorspelbaarheid van beleid en anderzijds het democratisch recht van nieuwe meerderheden om nieuw beleid vast te stellen…
zie email 27 oktober
pi_215344548
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik vind die zero-emissiezones overigens wel een interessante casus. Omdat er een heel duidelijk spanningsveld in zit tussen enerzijds de in een fatsoenlijk land noodzakelijke voorspelbaarheid van beleid en anderzijds het democratisch recht van nieuwe meerderheden om nieuw beleid vast te stellen…
De verantwoordelijk bewindspersoon zegt toch zelf dat Den Haag er niet over gaat en het aan de gemeentes is. Dus deze motie is gebakken lucht van de VVD
pi_215344571
quote:

[..]
Maar dit is toch gewoon gemeentebeleid waar het kabinet zich nooit mee heeft bemoeid?

Het wordt wat als elk rechts kabinet elke linkse gemeenteraad voor de voeten gaat lopen en elk links kabinet elke rechtse gemeenteraad. Een beetje armworstelen tussen verkozen politici, ik weet wel wie daar de dupe van worden...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215344576
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De verantwoordelijk bewindspersoon zegt toch zelf dat Den Haag er niet over gaat en het aan de gemeentes is. Dus deze motie is gebakken lucht van de VVD
Maar dat is natuurlijk in die zin onzin dat uiteindelijk Den Haag overal over gaat. Kwestie van de wet aanpassen (en eventueel een spontane vernietiging).
zie email 27 oktober
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:29:19 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215344593
Draadje:
twitter

Dat treiterende sujet van een Hofhuis heeft gewoon een NWO beurs maar omdat hij in Nederland geen werk kreeg is hij naar Duitsland, naar Ruud Koopmans (goedbetaalde en schnabbelende PVV professor - daar zit goed geld) zijn toko gevlucht.

Krijgt extreem-rechts eindelijk zijn peer-reviewed wetenschapper en expert! Voor nu is de voornaamste adviseur van de regering dus Jan vd Beek, een bierviltjeskunstenaar, een Omvolkings-roeper.

Dit zijn tactieken uit een donker verleden, met alweer een rol voor De Telegraaf (en Wierd Duk).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:29:28 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215344597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook dat is gewoon beschermwaardige Nederlandse cultuur.
Ooraids is geen cultuur
pi_215344599
quote:

[..]
Er is ook nog zoiets als behoorlijk bestuur: een langetermijnvisie waar een burger op kan vertrouwen. Denk ook aan de korting op wegenbelasting voor electrische auto's en dergelijke. Al jaren zijn we heerlijk aan het zwabberen en de gemiddelde particulier weet niet waar die goed aan doet om in te investeren. Warmtepomp? Zonnepanelen? Elektrische auto? Dat zijn investeringen die zich pas op de lange termijn laten uitbetalen. Gaat niet met zwabberbeleid.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215344610
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat is natuurlijk in die zin onzin dat uiteindelijk Den Haag overal over gaat. Kwestie van de wet aanpassen (en eventueel een spontane vernietiging).
Zo werkt het niet, de landelijke regering mag niet zo maar alle verantwoordelijkheden van lagere overheden afpakken, zo werkt een democratie niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:30:31 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215344629
quote:

[..]
In Haarlem is het besluit tot zero-emmissie al in 2015 genomen. Kortom tien jaar tijd om je aan de nieuwe situatie aan te passen.
De onvoorspelbaarheid komt juist door Den Haag en niet door de gemeente.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_215344681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Lijkt me leuk dat ook per noodwet te doen dan :9

Je hebt natuurlijk gelijk dat je het per wet kan regelen, alleen zijn we dan ver voorbij de invoeringsdatum dus zullen de ondernemers de investeringen toch moeten doen om de steden in te komen. Het dient daarmee geen enkel doel de motie dan nog uit te voeren.
pi_215344729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ooraids is geen cultuur
Ik luister het ook niet, maar wat cultuur is wordt niet bepaald door smaak. Anders kon alle abstracte kunst ook wel het raam uit worden gesmeten, zoiets als die net beschadigde Tong in Flevoland kan dan mooi naar de oudijzerboer.
pi_215344771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit is toch gewoon gemeentebeleid waar het kabinet zich nooit mee heeft bemoeid?

Het wordt wat als elk rechts kabinet elke linkse gemeenteraad voor de voeten gaat lopen en elk links kabinet elke rechtse gemeenteraad. Een beetje armworstelen tussen verkozen politici, ik weet wel wie daar de dupe van worden...
Niet helemaal. Het is een wijziging van het RVV: https://wetten.overheid.n(...)4-07-01&g=2024-07-01

De gemeenten gaan over waar ze die borden/zones plaatsen, maar de mogelijkheid daartoe is door het rijk in het leven geroepen.
zie email 27 oktober
pi_215344819
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er is ook nog zoiets als behoorlijk bestuur: een langetermijnvisie waar een burger op kan vertrouwen. Denk ook aan de korting op wegenbelasting voor electrische auto's en dergelijke. Al jaren zijn we heerlijk aan het zwabberen en de gemiddelde particulier weet niet waar die goed aan doet om in te investeren. Warmtepomp? Zonnepanelen? Elektrische auto? Dat zijn investeringen die zich pas op de lange termijn laten uitbetalen. Gaat niet met zwabberbeleid.
Daar ben ik het mee eens hè? Maar tegelijkertijd is democratie ook dat nieuwe meerderheden nieuw beleid mogen maken. Als je dat te veel inkadert gaat het ook schuren.
zie email 27 oktober
pi_215344838
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zo werkt het niet, de landelijke regering mag niet zo maar alle verantwoordelijkheden van lagere overheden afpakken, zo werkt een democratie niet.
Dat kan de landelijke regering uiteindelijk wel als de benodigde wetgeving aangenomen is. Je kunt bij wijze van de grondwet en alle wetgeving zo aanpassen dat je gemeentes helemaal uitkleed en degradeert tot uitvoeringsorganisatie
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:37:18 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215344845
Als Den Haag dit zou terugdraaien is het wat mij betreft echt onbehoorlijk bestuur. Want dan zijn al die ondernemers die zich netjes hebben voorbereid om de aankomende regels, in het nadeel ten opzichte van de concullega's die niets gedaan hebben. Dat kun je echt niet verkopen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')