Maar voldoet het ook aan de tweede eis?quote:
Zit al even te kijken, maar veel hangt af van de versie welke je hebt. In mijn versie zo te zien niet.quote:Op maandag 21 oktober 2024 20:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar voldoet het ook aan de tweede eis?
Bankrek inlezen?...quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:19 schreef Hanca het volgende:
Ik kan je ook mijn eigen gebouwde excelboekhouding sturen. Vrij simpel, rechtstreeks bankrekeningen inlezen vanuit csv
Wij gebruiken ook Conscribo en dat werkt prima. Je kan anderen toegang geven tot het pakket en dan volgens mij zelfs nog alleen tot bepaalde grootboekrekeningen zodat ze daar hun voorschot en uitgaven kunnen. Wij werken ook met voorschotten maar ik boek dat zelf af als het op is en ze me bonnetjes geven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 21:33 schreef Janneke141 het volgende:
We hadden bedacht dat 20 euro per maand zo'n beetje het maximum vonden dat we eraan uit willen geven. De landelijk overkoepelende organisatie raadt Conscribo aan, dat zit wel onder die grens. E-boekhouden ook wel zo te zien, maar in beide kan ik volgens mij niet werken met de losse deel-kasboeken.
Kijk, dat klinkt interessant. Werkt dat voor de 'leken' die ermee moeten werken een beetje gebruiksvriendelijk?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 08:01 schreef Zedi het volgende:
[..]
Wij gebruiken ook Conscribo en dat werkt prima. Je kan anderen toegang geven tot het pakket en dan volgens mij zelfs nog alleen tot bepaalde grootboekrekeningen zodat ze daar hun voorschot en uitgaven kunnen. Wij werken ook met voorschotten maar ik boek dat zelf af als het op is en ze me bonnetjes geven.
Verder de standaard functionaliteiten als koppeling met bankrekening en opslaan van bijlage (de factuur) bij je uitgaven.
Denk dat je het mensen wel kan leren door een goed stappenplan/voorbeeld te maken. Hangt er wel een beetje af hoe ingewikkeld de uitgaven zijn, als het voor een persoon altijd van voorschot rekening X naar kostenpost Y gaat is het bijna niet fout te doen. Alleen als de gebruiker zelf moet gaan bepalen of het post Y, Z of … is dan heb je meer kans op fouten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 10:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kijk, dat klinkt interessant. Werkt dat voor de 'leken' die ermee moeten werken een beetje gebruiksvriendelijk?
Ik vind het een draak (rudimentair, alles handmatig inboeken, geen bankkoppeling of import mogelijkheid) en TS zoekt iets online / in de cloud.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:21 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik zou het kasboek template van dhr. Kesting gebruiken (google is your friend) maar het lijkt erop dat je die al gebruikt...
Ik gebruik dat template nu een jaar of 12
Ik maak voor de vereniging gebruik van Excel en daar houd ik alle inkomsten en uitgaven in bij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:14 schreef Meke het volgende:
Ik heb twee dingen: misschien dat @:luctor.et.emergo hier tips over heeft? Volgens mij is hij er een tijdje geleden ook mee bezig geweest (En anders heb dat ik verkeerd onthouden, sorry Luc )
En ik weet niet om wat voor soort vereniging het gaat, maar wellicht komen jullie in aanmerking voor Techsoup? Zij zorgen ervoor dat software vaak goedkoper beschikbaar is voor non-profits!
Bank trans is leuk en gratis boekhouden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind het een draak (rudimentair, alles handmatig inboeken, geen bankkoppeling of import mogelijkheid) en TS zoekt iets online / in de cloud.
Toen ik penningmeester werd, heb ik Kesting (waar de vorige penningmeesters 6 jaar mee gewerkt hebben) meteen "uitgefaseerd" (lees: richting prullenbak) en overgestapt op BankTrans. Ook niet online maar heeft verder alle functionaliteit en flexibiliteit die ik bij Kesting miste. En BankTrans is gratis!
Wil @:TS perse functionaliteit als meerdere users, online-in de cloud, koppeling met ledenadministratie etc. etc. dan schiet BankTrans ook tekort en kom je idd op een betaalde keuze als Conscribo.
Wat ik bij Conscribo dan weer mis, zijn dagboeken. Het hangt heel erg op grootboekrekeningen (met een 'dagboeknaam' zoals 1100 - Kas).
Just my 2 cents.
Kan gewoonquote:Op woensdag 30 oktober 2024 01:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bank trans is leuk en gratis boekhouden?
Ik zoek wat voor <50 transacties per jaar.
Ik zal het een keer een blik geven.quote:
Nee, ik ga echt zelf aan de slag. Ik kan best veel met Excel, dus ik wil het dan ook echt zo hebben dat het precies aansluit bij onze situatie en behoeftes. Grootste uitdaging is vooral om het zo te maken dat mijn opvolger er in de toekomst mee vooruit kan zonder dat ik als helpdesk moet blijven fungeren. En dat het makkelijk aanpasbaar is als er in de vereniging wat verandert.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 02:23 schreef ludovico het volgende:
https://excel-boekhouden.nl/downloaden
Misschien werkt dit? Ziet er beter uit dan dat kesting.
Snap ik, ben wel benieuwd naar hoe je het opzet overigens.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, ik ga echt zelf aan de slag. Ik kan best veel met Excel, dus ik wil het dan ook echt zo hebben dat het precies aansluit bij onze situatie en behoeftes. Grootste uitdaging is vooral om het zo te maken dat mijn opvolger er in de toekomst mee vooruit kan zonder dat ik als helpdesk moet blijven fungeren. En dat het makkelijk aanpasbaar is als er in de vereniging wat verandert.
Link is dood.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 13:21 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik zou het kasboek template van dhr. Kesting gebruiken (google is your friend) maar het lijkt erop dat je die al gebruikt...
Ik gebruik dat template nu een jaar of 12
Het globale plan is als volgt:quote:Op woensdag 30 oktober 2024 12:28 schreef ludovico het volgende:
Snap ik, ben wel benieuwd naar hoe je het opzet overigens.
Is al behoorlijk wat opzicht.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 10:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het globale plan is als volgt:
Het minimaal aantal noodzakelijke balansrekeningen, want die zijn voor ons wat minder interessant.
Een aantal winst/verliesrekeningen die we verenigingsbreed inzetten, en een aantal die we onderverdeeld willen hebben over de verschillende onderdelen. Om dubbel werk te voorkomen krijgen alle onderdelen een nummer tussen 11 en 99 (hebben ze eigenlijk al) zodat die samen met een xx00-hoofdrekening een rekening vormen. Als er dan een keer een onderdeel bijkomt of verdwijnt hoef je niet tien verschillende rekeningen aan te passen.
Er komen drie invoerbladen: een voor de bankrekeningen, een voor de los ingeleverde kasboeken en een handmatig invoerblad die eigenlijk alleen maar bedoeld is voor balansposten (het maken van reserveringen en, indien nodig, bijhouden van vorderingen). Op het bankblad voer ik zelf de rekeningnummers in, op de ingeleverde kasboeken staan ze al dus dat wordt echt alleen maar plakken. Via powerquery moet het dan één tabel met alle transacties worden.
Die tabel vervolgens bewerken tot het een net grootboek wordt. Die is meer voor de vorm: voor ons eigen overzicht en bestuurswerk plak ik er nog wel wat bladen achter die naar believen Som-alsen naar grootboekrekening, verenigingsonderdeel of nog wat andere dingen. De BTW-situatie is bij ons dermate simpel dat dat waarschijnlijk gewoon een los invoerblad wordt, dat is praktischer dan een koppeling met andere bladen.
Tot slot nog een blad achteraan die een overzicht geeft van alle bedragen die moeten worden meegenomen naar het bestand van het volgende jaar. Het oude systeem deed dat met macro's maar daar wil ik vanaf.
Zoiets. Komen vast nog twintig beren op de weg, maar het idee ligt er.
Nou ja, dat was dus de twijfel voor de start van dit topic. Maar die keuze hebben we, op basis van wat er beschikbaar is, wat wij willen en wat we ervoor willen betalen, inmiddels gemaakt. Iemand anders zou in dezelfde situatie misschien een andere keuze maken. Ik heb trouwens penningmeesters van vier soortgelijke verenigingen in de buurt gesproken, waarvan er drie in Excel werken en de vierde gebruikt Conscibo.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 12:49 schreef ludovico het volgende:
Is dat niet groot genoeg dat het teveel tijd kost om niet aan een professioneel programma te gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |