Ik kijk persoonlijk wat meer rechtse content dus ik kan hier niet over oordelen. Maar komt het misschien niet omdat rechts over het algemeen meer aanwezig is op YouTube?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:10 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Anekdotisch, maar het valt mij wel op hoeveel anti-linkse content ik gesuggereerd krijg op YouTube. Terwijl dat niet per se in mijn algoritme past.
In het huidige politieke landschap is dat gewoon extreem-rechts. Net zoals dat Christelijk content in de Amerikaanse context Trump helpt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Right leaning of Christian content is nog steeds geen extreem rechts.
Ja zo werkt het niet, je bent nu de definitie aan het oprekken om zo je gelijk te halen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het huidige politieke landschap is dat gewoon extreem-rechts. Net zoals dat Christelijk content in de Amerikaanse context Trump helpt.
Wat dus niet strookt met dat het alleen op Twitter een plek heeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik kijk persoonlijk wat meer rechtse content dus ik kan hier niet over oordelen. Maar komt het misschien niet omdat rechts over het algemeen meer aanwezig is op YouTube?
'Right leaning' betekent in de Amerikaanse verhoudingen momenteel iets anders dan in de jaren 90. Nu betekent dit gewoon 'Trump leaning'.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja zo werkt het niet, je bent nu de definitie aan het oprekken om zo je gelijk te halen.
DaT Is OuD NiEuWs eN DoEt Er NieT MeEr Aan ToE!?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet dat zijn laatste termijn eindigde met de bestorming van het Capitool, waarbij nota bene een dode viel. Je weet dat de bestorming werd aangejaagd door leugens die door Trump werden verspreid, en die hij tot op de dag van vandaag blijft herhalen. Je weet dat hij zijn VP opriep de verkiezingsuitslag ongeldig te verklaren, met als gevolg dat Pence met de dood werd bedreigd door Trumps aanhangers. Je weet dat vrijwel zijn gehele kabinet, inclusief zijn VP, van de daken schreeuwt dat Trump een gevaar is voor het land en ver uit de buurt gehouden moet worden van het ambt.
En dan gaan ze aan talkshowtafels een beetje quasi-lollig lopen doen over Trumps rare uitspraken. Waar ben je dan in vredesnaam mee bezig als journalist of host?
Waar zijn je bronnen dat extreem rechts gepromoot wordt op Youtube?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je jou weer met je onzin ("het enige platform").
https://www.nbcnews.com/t(...)ent-resea-rcna155478
https://www.techpolicy.pr(...)mendation-algorithm/
Maar in ons eigen land is dit nog erger momenteel:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)tste-podium-a4187022
https://medium.com/@:newm(...)radical-b2dfff98e23c
oneens, maar misschien eens kunnen kiezen omdat het ons weer doet realiseren wat democratie is en waarom het belangrijk is.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:33 schreef Alexandrian het volgende:
POL / Trump vs. Goliath: letterlijke wederkomst van de Messias?
[poll=7948]
Kijk eens dat laatste linkje door. PVV en FvD zwaar oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:51 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waar zijn je bronnen dat extreem rechts gepromoot wordt op Youtube?
Het feit dat jij nu de namen van die partijen post op een openbaar forum houdt dus in dat jij de naamsbekendheid van de extreem rechtse partijen en dus extreem-rechts vergroot op het internet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk eens dat laatste linkje door. PVV en FvD zwaar oververtegenwoordigd.
De naamsbekendheid daarvan ligt al op het mogelijke maximum (bron: Ipsos). Helaas. Wilders is de meest bekende politicus van het land, Baudet is nummer drie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:57 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het feit dat jij nu de namen van die partijen post op een openbaar forum houdt dus in dat jij de naamsbekendheid van de extreem rechtse partijen en dus extreem-rechts vergroot op het internet.
quote:What is it about Harris that drives billionaires back to a man so many of them have condemned? Each are billionaires in their own way. Some, such as Musk, want specific deregulatory benefits from Trump. A softer touch on Tesla’s self-driving cars and more federal contracts for his Starlink satellites are obvious upsides. Alone among Trump’s big backers, Musk’s fortune has fallen during the Biden years. He seems to blame that on over-regulating Democrats, not on his own business decisions.
Others, like Miriam Adelson, widow of the late gaming magnate Sheldon Adelson, think Trump would be better for Israel. Hamm is motivated by Trump’s vow to lift Biden’s freeze on Alaskan Arctic drilling and his LNG export ban. Last May, Trump asked 20 oil and gas executives for a billion dollars in exchange for open season on drilling. The $14.1mn he has raised since then comes nowhere near that. But it is 10 times what Biden and since then Harris have received from energy donors. Likewise, crypto enthusiasts, such as Cantor Fitzgerald’s Howard Lutnick, want regulators off bitcoin’s back. They also want Trump to block the US Federal Reserve from launching a central bank digital currency. Trump has pledged to add bitcoin to the Fed’s balance sheet.
All billionaires care about the expiry next year of a large chunk of Trump’s 2017 Tax Act. Yet his 21 per cent corporate rate is permanent and the 20 per cent capital gains tax would be unaffected. The largest hit to the very rich would be a halving of the inheritance tax exemption to $13.6mn. But there are myriad ways to game estate duty. If Harris won, she would almost certainly have to deal with a Republican Senate, which would block her plans to tax unrealised capital gains. The tax difference in practice between Trump and Harris would be pennies on the dollar.
What, then, is driving the rich back to Trump? The missing piece is psychology. When you are as rich as Croesus, paranoia about losing it all takes hold. Your sense of reality changes. In 2010, Schwarzman likened Barack Obama’s plans to close the so-called carried interest loophole — which allows private equity owners to pay a lower tax rate than their secretaries, in Warren Buffett’s words — to the Nazi invasion of Poland. Neither accounting expertise nor historical knowledge could explain his bizarre analogy.
Je snapt mijn punt niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De naamsbekendheid daarvan ligt al op het mogelijke maximum (bron: Ipsos). Helaas. Wilders is de meest bekende politicus van het land, Baudet is nummer drie.
Negeren kan ook natuurlijk. Daar kiest de NYT nu voor
[ x ]
Obama is een begaafd spreker en weet mensen te raken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 22:26 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Hier moest ik wel weer ff om gniffelen
Dit dus, er is nauwelijks aanbod dat rechts bedient op TV en dat heeft als gevolg dat ze vooral vertrokken zijn naar YouTube.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:17 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.![]()
Hoeveel keer zoveel hits denk je dat een video van Wilders tov een video van een kamerlid van de SP krijgt? Als je dus zoekt op loze algemene termen zoals "Politiek" dan krijgen dit soort video's dus in de basis voorrang. Dit staat compleet los van de politieke voorkeur , maar van het aantal hits, engagement en meer factoren.
When browsing videos about Dutch politics, YouTube mainly recommends video’s with the (radical) right playing the main role
No shit sherlock!
De FvD was jarenlang kind aan huis in talkshows, toen ze nog maar een paar zetels hadden. Dat ze niet meer verschijnen is hun eigen keuze. Omvolkingsdenkers zijn de populairste migratie deskundigen op televisie.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, er is nauwelijks aanbod dat rechts bedient op TV en dat heeft als gevolg dat ze vooral vertrokken zijn naar YouTube.
FvD bijvoorbeeld is online behoorlijk sterk vertegenwoordigt maar zitten al jaren nergens meer aan tafel. Hetzelfde geld voor de PVV maar die kiezen er zelf voor om nergens aan tafel te gaan zitten.
Het algoritme promoot vooral extremen, of dat nu links of rechts is vanwege engagement.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
YouTube heeft iig een algoritme dat extreem-rechts heel erg promoot, dat is nu wel meermaals bewezen.
Dat blijkt dus niet uit de door mij gedeelde onderzoeken en zeker niet voor ons landje (in Amerika is dat al iets beter).quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:30 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Het algoritme promoot vooral extremen, of dat nu links of rechts is vanwege engagement.
Ook Harris kan volgens je artikel SS niet garanderen. Logisch ook want dat vraagt enorme belastingverhogingen die door de hele bevolking gevoeld gaan worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:50 schreef AnneX het volgende:
Snapt de kijker het? Hahahaha stunt: trump bakt frietjes.
[ x ]
Duitse generaals waren voor een groot deel juist geen nazi's...quote:Op woensdag 23 oktober 2024 17:40 schreef AnneX het volgende:
Kennis van geschiedenis is verwaarloosbaar/ niet aanwezig/ overschat:
[ x ]
Gaat om landen die geen mensen met strafblad toelaten denk ik. Als Trump visum zou aanvragen om te reizen naar USA dan zou dat afgewezen zijn vanwege zijn strafblad.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 16:36 schreef AnneX het volgende:
Nou was tie toch al niet zo reislustig…of welkom hier en daar.
Alleen #16 begrijp ik niet zo goed.
[ x ]
Of hij vertrekt naar SA en mag niet meer de USA ín?!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 18:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gaat om landen die geen mensen met strafblad toelaten denk ik. Als Trump visum zou aanvragen om te reizen naar USA dan zou dat afgewezen zijn vanwege zijn strafblad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |