hmm, wat hebben zij wat wij niet hebben? Het begint met een 'S'en 'eindigt op terke man', die stiekem van binnen diep onzeker zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:40 schreef Perrin het volgende:
Europa speelt geopolitiek geen rol van betekenis meer.
[ x ]
Een coherent beleid, militaire macht.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hmm, wat hebben zij wat wij niet hebben? Het begint met een 'S'en 'eindigt op terke man', die stiekem van binnen diep onzeker zijn.
Vooral meer slagkracht en wel een defensie die niet uitgehold is. De EU is gewoon 1 brok bureaucratie.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
hmm, wat hebben zij wat wij niet hebben? Het begint met een 'S'en 'eindigt op terke man', die stiekem van binnen diep onzeker zijn.
En ook dat. Gelukkig zitten we door heel Europa met provinciale politici opgescheept die denkt dat alles goedkomt als je je terugtrekt achter je grensjes.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een coherent beleid, militaire macht.
Je hebt twee opties als EU. Of je wordt een federaal Europa, wat ik niet zie werken want je zit gewoon met x aantal verschillen. Of je neemt een stap terug en gaat het anders inrichten, per domein bijvoorbeeld zoals een NAVO domein defensie is, wat de slagkracht kan verbeteren.quote:Op donderdag 13 februari 2025 08:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook dat. Gelukkig zitten we door heel Europa met provinciale politici opgescheept die denkt dat alles goedkomt als je je terugtrekt achter je grensjes.
Dat gaat nooit gebeuren , helaasquote:Op donderdag 13 februari 2025 08:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je hebt twee opties als EU. Of je wordt een federaal Europa, wat ik niet zie werken want je zit gewoon met x aantal verschillen.
maar een EU NATO dat zal moeten., met zo een idioot als Poetin naast jequote:Of je neemt een stap terug en gaat het anders inrichten, per domein bijvoorbeeld zoals een NAVO domein defensie is, wat de slagkracht kan verbeteren.
Huidige weg is doodlopend. Kunnen niks behalve reguleren en extra landen toevoegen. Wat de problemen alleen maar meer vergroot
Niet alleen op defensiegebied maar ook gewoon op energie, politie, infrastructuur en vast nog een paar. Als losse organisaties en dus niet als onderdeel van de EU met een parlement en tig lobbyisten etc etc.quote:Op donderdag 13 februari 2025 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat gaat nooit gebeuren , helaas
[..]
maar een EU NATO dat zal moeten., met zo een idioot als Poetin naast je
Wat enorm dom is, de EU moet haar eigen weg gaan, en vooral pro EU zijn. Maar kortzichtigheid is troef blijkbaar.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:38 schreef Hanca het volgende:
Deze had ik nog niet opgeschreven bij de Trumpfans, maar blijkbaar ziet de Estse regering Trump enorm zitten: https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/
Ik denk echt dat de periode Trump de EU vooral vleugellam en niet sterker zal maken: de EU wordt verdeeld in pro-Trump en anti-Trump.
Pro EU heeft natuurlijk ook niet voor iedereen dezelfde betekenis. De EU als een soort federale staten zie ik in elk geval de komende decennia niet gebeuren. En ja, dus is iedereen vooral "pro-eigen land". En pro-eigen land zijn en rekening houden met je eigen kiezers kan dus verzanden in pro- of anti-Trump, aangezien niemand geen mening heeft over Trump.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat enorm dom is, de EU moet haar eigen weg gaan, en vooral pro EU zijn. Maar kortzichtigheid is troef blijkbaar.
En daar mag je politici zoals onze Wilders en zijn Europese collegae bij optellen die er op de één of andere, voor mij mysterieuze, reden alles aan gelegen zijn de EU slap te houden.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat enorm dom is, de EU moet haar eigen weg gaan, en vooral pro EU zijn. Maar kortzichtigheid is troef blijkbaar.
Ze;f koers zetten, actie ondernemen, niet reageren op Trump maar initiatief nemen, het houden, Trump laten reageren ipv te reageren op wat trump doet. Voortouw nemen.
Godvergeten slappe zakken
Jammer Jammer de GBL is tegen. Huilquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daar mag je politici zoals onze Wilders en zijn Europese collegae bij optellen die er op de één of andere, voor mij mysterieuze, reden alles aan gelegen zijn de EU slap te houden.
Ik bedoel te zeggen, aan Wilders&Co. en hebben we ook geen fukk, ze proberen de boel zelfs te saboteren lijkt het wel. Waar andere partijen, weliswaar veel en veel te laat en te langzaam, het licht lijken te gaan zien.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jammer Jammer de GBL is tegen. Huil
Klopt.quote:Wat de neuk hebben PvdA, VVD, CDA, GL etc gedaan PRO een sterk daadkrachtig Europa? Tijdens de oorlog in Jugoslavie waren het allemaal laffe honden en daarna geen fuck geleerd.
Dit zijn figuren die een sterke(re) EU in de weg staan. Net als die andere slappe figuren dat zijn.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom haal je Wilders is er bij? Ben je teleur gesteld in die Putinpijper? Wilders, Baudet, le Pain, AfD zijn allemaal naar zijn pijpen, bewust of onbewust. VS, China, Rusland hebben allemaal belang bij een verdeelde EU.
Inderdaad, door dat soort oppositie in eigen huis durft amper nog iemand de serieuze stappen naar voren te zetten die echt nodig zijn om Europa relevant te houden…quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zijn figuren die een sterke(re) EU in de weg staan. Net als die andere slappe figuren dat zijn.
Dat is ook wel erg sterk een generatiedingetje. Voor de jongere generaties is een verenigd Europa met steeds sterker vervagende grenzen gewoon een gegeven.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:22 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij staat de gemiddelde inwoner van de EU jullie gedroomde "sterke EU" in de weg, bijna niemand voelt zich Europeaan en ook bijna niemand wil een sterke EU. De meeste mensen vinden dat de EU minder macht en niet meer macht moet krijgen. En dat moet je dus niet forceren, dan krijg je zoiets als de brexit.
Pro-eigen land is iig niet jezelf compleet laten domineren door de partijen die zichzelf wél geopolitiek serieus nemen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 11:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pro EU heeft natuurlijk ook niet voor iedereen dezelfde betekenis. De EU als een soort federale staten zie ik in elk geval de komende decennia niet gebeuren. En ja, dus is iedereen vooral "pro-eigen land". En pro-eigen land zijn en rekening houden met je eigen kiezers kan dus verzanden in pro- of anti-Trump, aangezien niemand geen mening heeft over Trump.
Jongere generaties stemmen meer dan gemiddeld PVV, AfD, de ook Eurokritische Die Linke, RN, FPÖ, Fratelli d'Italia e.d. Geen idee waar jij vandaan haalt dat de jeugd een verenigd Europa wil. Ja, op de universiteiten, maar dat is geen dwarsdoorsnede.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is ook wel erg sterk een generatiedingetje. Voor de jongere generaties is een verenigd Europa met steeds sterker vervagende grenzen gewoon een gegeven.
Daarom moet men ook gewoon vooruit. Juist door de oren te laten hangen naar de boze oudere achterban krijg je gekkigheid als een Brexit, waarvan de gemiddelde Brit gewoon spijt heeft.
Europa als gegeven beschouwen kan natuurlijk prima samen opgaan met een grafheuvel aan asielzoekers en dergelijkequote:Op donderdag 13 februari 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jongere generaties stemmen meer dan gemiddeld PVV, AfD, de ook Eurokritische Die Linke, FPÖ, Fratelli d'Italia e.d. Geen idee waar jij vandaan haalt dat de jeugd een verenigd Europa wil. Ja, op de universiteiten, maar dat is geen dwarsdoorsnede.
Ik denk dat ze het grenzenloze wel als een gegeven zien (ze weten niet beter), maar dat een heel groot deel van de jeugd echt niet per ongeluk op "eigen land eerst" partijen stemmen, dat is gewoon hun mening.quote:Op donderdag 13 februari 2025 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Europa als gegeven beschouwen kan natuurlijk prima samen opgaan met een grafheuvel aan asielzoekers en dergelijke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |