abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 08:47:00 #101
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216660035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:40 schreef Perrin het volgende:
Europa speelt geopolitiek geen rol van betekenis meer.

[ x ]
hmm, wat hebben zij wat wij niet hebben? Het begint met een 'S'en 'eindigt op terke man', die stiekem van binnen diep onzeker zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 13 februari 2025 @ 08:49:50 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216660052
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
hmm, wat hebben zij wat wij niet hebben? Het begint met een 'S'en 'eindigt op terke man', die stiekem van binnen diep onzeker zijn.
Een coherent beleid, militaire macht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216660062
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vooral meer slagkracht en wel een defensie die niet uitgehold is. De EU is gewoon 1 brok bureaucratie.

Las laatst een bericht van de EC dat ze trots zijn dat de EU de eerste AI wetgeving ter wereld heeft. Zonder dat we zelf noemenswaardige AI hebben :')

Echt totaal kansloos.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 08:51:02 #104
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216660065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een coherent beleid, militaire macht.
En ook dat. Gelukkig zitten we door heel Europa met provinciale politici opgescheept die denkt dat alles goedkomt als je je terugtrekt achter je grensjes.

Net als onze schaduwpremier die denkt dat het nog 2001 is en dat moslims het enige probleem zijn. Van hem hoef je ook niks te verwachten.
pi_216660081
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En ook dat. Gelukkig zitten we door heel Europa met provinciale politici opgescheept die denkt dat alles goedkomt als je je terugtrekt achter je grensjes.
Je hebt twee opties als EU. Of je wordt een federaal Europa, wat ik niet zie werken want je zit gewoon met x aantal verschillen. Of je neemt een stap terug en gaat het anders inrichten, per domein bijvoorbeeld zoals een NAVO domein defensie is, wat de slagkracht kan verbeteren.

Huidige weg is doodlopend. Kunnen niks behalve reguleren en extra landen toevoegen. Wat de problemen alleen maar meer vergroot :')
  donderdag 13 februari 2025 @ 10:48:18 #106
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_216661533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 08:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Je hebt twee opties als EU. Of je wordt een federaal Europa, wat ik niet zie werken want je zit gewoon met x aantal verschillen.

Dat gaat nooit gebeuren , helaas
quote:
Of je neemt een stap terug en gaat het anders inrichten, per domein bijvoorbeeld zoals een NAVO domein defensie is, wat de slagkracht kan verbeteren.

Huidige weg is doodlopend. Kunnen niks behalve reguleren en extra landen toevoegen. Wat de problemen alleen maar meer vergroot :')
maar een EU NATO dat zal moeten., met zo een idioot als Poetin naast je
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216661868
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat gaat nooit gebeuren , helaas
[..]
maar een EU NATO dat zal moeten., met zo een idioot als Poetin naast je
Niet alleen op defensiegebied maar ook gewoon op energie, politie, infrastructuur en vast nog een paar. Als losse organisaties en dus niet als onderdeel van de EU met een parlement en tig lobbyisten etc etc.
  donderdag 13 februari 2025 @ 11:37:19 #108
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216662219
Net op BBC nieuws kwam voorbij dat Trump nu met Putin onderhandeld over Oekraïne. EU en Oekraïne staan buitenspel, jammer jammer huil.
Godverdomme, EU heeft geen ene FUCK bereikt betreffende Oekraïne, zelfs het leveren van steun en wapens continue treuzelen. Geen gas kopen, toch gas kopen.
Net als bij de oorlog in Jugoslavie niet in staat om een vuist te maken en de boel op te lossen. Ook daar was het nodig dat de VS zich er mee ging bemoeien. Geen ruk geleerd van die les.
Echt, wat een prutsers.
pi_216662238
Deze had ik nog niet opgeschreven bij de Trumpfans, maar blijkbaar ziet de Estse regering Trump enorm zitten: https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/

Ik denk echt dat de periode Trump de EU vooral vleugellam en niet sterker zal maken: de EU wordt verdeeld in pro-Trump en anti-Trump.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 13 februari 2025 @ 11:51:09 #110
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216662444
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:38 schreef Hanca het volgende:
Deze had ik nog niet opgeschreven bij de Trumpfans, maar blijkbaar ziet de Estse regering Trump enorm zitten: https://www.volkskrant.nl(...)-wil-vrede~b5c41e0f/

Ik denk echt dat de periode Trump de EU vooral vleugellam en niet sterker zal maken: de EU wordt verdeeld in pro-Trump en anti-Trump.
Wat enorm dom is, de EU moet haar eigen weg gaan, en vooral pro EU zijn. Maar kortzichtigheid is troef blijkbaar.
Ze;f koers zetten, actie ondernemen, niet reageren op Trump maar initiatief nemen, het houden, Trump laten reageren ipv te reageren op wat trump doet. Voortouw nemen.
Godvergeten slappe zakken
pi_216662500
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat enorm dom is, de EU moet haar eigen weg gaan, en vooral pro EU zijn. Maar kortzichtigheid is troef blijkbaar.
Pro EU heeft natuurlijk ook niet voor iedereen dezelfde betekenis. De EU als een soort federale staten zie ik in elk geval de komende decennia niet gebeuren. En ja, dus is iedereen vooral "pro-eigen land". En pro-eigen land zijn en rekening houden met je eigen kiezers kan dus verzanden in pro- of anti-Trump, aangezien niemand geen mening heeft over Trump.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 11:58:47 #112
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216662593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ze;f koers zetten, actie ondernemen, niet reageren op Trump maar initiatief nemen, het houden, Trump laten reageren ipv te reageren op wat trump doet. Voortouw nemen.
Godvergeten slappe zakken
En daar mag je politici zoals onze Wilders en zijn Europese collegae bij optellen die er op de één of andere, voor mij mysterieuze, reden alles aan gelegen zijn de EU slap te houden.
  donderdag 13 februari 2025 @ 12:01:59 #113
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216662661
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En daar mag je politici zoals onze Wilders en zijn Europese collegae bij optellen die er op de één of andere, voor mij mysterieuze, reden alles aan gelegen zijn de EU slap te houden.
Jammer Jammer de GBL is tegen. Huil
Wat de neuk hebben PvdA, VVD, CDA, GL etc gedaan PRO een sterk daadkrachtig Europa? Tijdens de oorlog in Jugoslavie waren het allemaal laffe honden en daarna geen fuck geleerd.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 12:08:00 #114
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216662761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Jammer Jammer de GBL is tegen. Huil
Ik bedoel te zeggen, aan Wilders&Co. en hebben we ook geen fukk, ze proberen de boel zelfs te saboteren lijkt het wel. Waar andere partijen, weliswaar veel en veel te laat en te langzaam, het licht lijken te gaan zien.

Zo'n Wilders lijkt ook nog steeds te denken dat we in 2001 leven. Dat moslims kut zijn zal allemaal wel, maar we hebben tegenwoordig grotere problemen.

quote:
Wat de neuk hebben PvdA, VVD, CDA, GL etc gedaan PRO een sterk daadkrachtig Europa? Tijdens de oorlog in Jugoslavie waren het allemaal laffe honden en daarna geen fuck geleerd.
Klopt.
  donderdag 13 februari 2025 @ 12:12:35 #115
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_216662835
Waarom haal je Wilders is er bij? Ben je teleur gesteld in die Putinpijper? Wilders, Baudet, le Pain, AfD zijn allemaal naar zijn pijpen, bewust of onbewust. VS, China, Rusland hebben allemaal belang bij een verdeelde EU.
  Moderator donderdag 13 februari 2025 @ 12:14:05 #116
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216662856
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Waarom haal je Wilders is er bij? Ben je teleur gesteld in die Putinpijper? Wilders, Baudet, le Pain, AfD zijn allemaal naar zijn pijpen, bewust of onbewust. VS, China, Rusland hebben allemaal belang bij een verdeelde EU.
Dit zijn figuren die een sterke(re) EU in de weg staan. Net als die andere slappe figuren dat zijn.
pi_216662928
quote:
2s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit zijn figuren die een sterke(re) EU in de weg staan. Net als die andere slappe figuren dat zijn.
Inderdaad, door dat soort oppositie in eigen huis durft amper nog iemand de serieuze stappen naar voren te zetten die echt nodig zijn om Europa relevant te houden…
pi_216662976
Volgens mij staat de gemiddelde inwoner van de EU jullie gedroomde "sterke EU" in de weg, bijna niemand voelt zich Europeaan en ook bijna niemand wil een sterke EU. De meeste mensen vinden dat de EU minder macht en niet meer macht moet krijgen. En dat moet je dus niet forceren, dan krijg je zoiets als de brexit.

Wat niet weg neemt dat de EU vaker samen mag trainen e.d. En samen mag inkopen en in elk geval zorgen dat ze meer hetzelfde spul hebben. Meer overleg tussen defensieministers. Maar iets als de bescherming van de kabels en pijplijnen was ook binnen de kortste keren door Europese samenwerking geregeld, het kan dus prima zoals het nu gaat.
pi_216663112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:22 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij staat de gemiddelde inwoner van de EU jullie gedroomde "sterke EU" in de weg, bijna niemand voelt zich Europeaan en ook bijna niemand wil een sterke EU. De meeste mensen vinden dat de EU minder macht en niet meer macht moet krijgen. En dat moet je dus niet forceren, dan krijg je zoiets als de brexit.
Dat is ook wel erg sterk een generatiedingetje. Voor de jongere generaties is een verenigd Europa met steeds sterker vervagende grenzen gewoon een gegeven.

Daarom moet men ook gewoon vooruit. Juist door de oren te laten hangen naar de boze oudere achterban krijg je gekkigheid als een Brexit, waarvan de gemiddelde Brit gewoon spijt heeft.
  donderdag 13 februari 2025 @ 12:35:26 #120
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216663194
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Pro EU heeft natuurlijk ook niet voor iedereen dezelfde betekenis. De EU als een soort federale staten zie ik in elk geval de komende decennia niet gebeuren. En ja, dus is iedereen vooral "pro-eigen land". En pro-eigen land zijn en rekening houden met je eigen kiezers kan dus verzanden in pro- of anti-Trump, aangezien niemand geen mening heeft over Trump.
Pro-eigen land is iig niet jezelf compleet laten domineren door de partijen die zichzelf wél geopolitiek serieus nemen.

Iedereen in Europa laat zich zo gewillig de kaas van het brood eten uit stompzinnige kortzichtigheid.

Voor inwoners van een continent met (nog) relatief hoge welvaart en een hoog opleidingsniveau handelen we collectief echt als een stel slappe idioten die niet verder kijken dan hun neus lang is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216663197
Zowel JEF als Baltic Sentry is puur Europees. Met de laatste had slechts 1 Amerikaan te maken: de bevoegde opperbevelhebber van de NAVO.

JEF: https://www.defensie.nl/o(...)-expeditionary-force
Baltic Sentry: https://magazines.defensi(...)-snmg1-baltic-sentry

We hoeven niet te doen alsof Europa tandeloos op de rug ligt te wachten op de VS, dat is gewoon een totaal verkeerd beeld.

En de EU gedraagt zich steeds meer als een wereldmacht: https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.trouw.nl/buit(...)n-nog-niet~b4be353a/
pi_216663314
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is ook wel erg sterk een generatiedingetje. Voor de jongere generaties is een verenigd Europa met steeds sterker vervagende grenzen gewoon een gegeven.

Daarom moet men ook gewoon vooruit. Juist door de oren te laten hangen naar de boze oudere achterban krijg je gekkigheid als een Brexit, waarvan de gemiddelde Brit gewoon spijt heeft.
Jongere generaties stemmen meer dan gemiddeld PVV, AfD, de ook Eurokritische Die Linke, RN, FPÖ, Fratelli d'Italia e.d. Geen idee waar jij vandaan haalt dat de jeugd een verenigd Europa wil. Ja, op de universiteiten, maar dat is geen dwarsdoorsnede.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 13-02-2025 12:46:38 ]
pi_216663441
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jongere generaties stemmen meer dan gemiddeld PVV, AfD, de ook Eurokritische Die Linke, FPÖ, Fratelli d'Italia e.d. Geen idee waar jij vandaan haalt dat de jeugd een verenigd Europa wil. Ja, op de universiteiten, maar dat is geen dwarsdoorsnede.
Europa als gegeven beschouwen kan natuurlijk prima samen opgaan met een grafheuvel aan asielzoekers en dergelijke ;).
pi_216663501
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2025 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Europa als gegeven beschouwen kan natuurlijk prima samen opgaan met een grafheuvel aan asielzoekers en dergelijke ;).
Ik denk dat ze het grenzenloze wel als een gegeven zien (ze weten niet beter), maar dat een heel groot deel van de jeugd echt niet per ongeluk op "eigen land eerst" partijen stemmen, dat is gewoon hun mening.

33% van de Duitse jongeren stemden bij de EU verkiezing op AfD, 30% van de Franse op Rassemblement National, 33% van de Poolse jongeren op PiS. Dat kun je niet afdoen met 'ze hebben een hekel aan asielzoekers'. Nee, ze hebben gewoon niet zo veel met Eén Europa en zijn echt voor "eigen land eerst".
pi_216663579
Geef nou toe: de gemiddelde PVV jongere heeft toch net zo min wat met Polen als met moslims. Zijn we het Polenmeldpunt al weer vergeten? Die zien Poolse mensen echt niet als een soort landgenoten, zoals Amerikanen elkaar wel zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')