quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Mja ik had liever ook de Jumbo gehad, maar voor als je snel ff 1 of 2 dingetjes moet hebben is het wel handig,
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb wijn. Dus jullie weten hoe laat het is
Daffy fapquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef devzero het volgende:
En dan de zaadjes roosteren en eten als snackje
Halloween ook tegen jouquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:08 schreef kree het volgende:
halloween, duivels feest... Ik ben ertegen
Kan je alle zaadjes roosteren ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef devzero het volgende:
Beëlzebub's blessings to thee, my brother!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:08 schreef kree het volgende:
tis overgewaaid uit Amerika dat. niks Nederlands aanquote:
Zaad kun je ook in witte sportsokken doen @Kissingbirdquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:07 schreef devzero het volgende:
Foekepotterij, lul!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef kree het volgende:
[..]
tis overgewaaid uit Amerika dat. niks Nederlands aan
wat was er mis met rollepotterij ?
Moet je wel een magnetron hebben.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef aeque het volgende:
[..]
Zaad kun je ook in witte sportsokken doen @:kissingbird
Je viert neem ik aan ook geen kerst?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:08 schreef kree het volgende:
Doe je wel aan allerheiligen of is dat alleen voor de katholieke kerk?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef kree het volgende:
[..]
Dat is ander zaadquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef aeque het volgende:
[..]
Midwinterfeest!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je viert neem ik aan ook geen kerst?
Ach wat waait er niet over. Het feest zelf is niks mis mee en is beter dan allerheiligen of weet ik veel hoe die dag heet waar kinderen met lampionnen over straat gaan. Maar het commerciële aspect maakt het een beetje jammer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef kree het volgende:
[..]
nouja weet je, natuurlijk veranderd het zo in de loop der tijden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Beëlzebub's blessings to thee, my brother!
Dat is Sint Maarten. Twee weekjes laterquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:11 schreef aeque het volgende:
[..]
Ach wat waait er niet over. Het feest zelf is niks mis mee en is beter dan allerheiligen of weet ik veel hoe die dag heet waar kinderen met lampionnen over straat gaan. Maar het commerciële aspect maakt het een beetje jammer.
Afgelopen jaar kon ik Halloween echt wel waarderen!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:11 schreef aeque het volgende:
[..]
Ach wat waait er niet over. Het feest zelf is niks mis mee en is beter dan allerheiligen of weet ik veel hoe die dag heet waar kinderen met lampionnen over straat gaan. Maar het commerciële aspect maakt het een beetje jammer.
jaja ken deze, het gaat niet om..... eigenlijk denk, maar het idee erachter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:10 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Je viert neem ik aan ook geen kerst?
Zo goed ben ik dus met die feestdagen bekend.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is Sint Maarten. Twee weekjes later
ja klopt het is eigenlijk met al die dingen hetzelfde.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:11 schreef aeque het volgende:
[..]
Hahaha Kree, denk aan je naastenliefde! Die bejaarden zitten vaak om een praatje verlegen en kunnen soms wel wat hulp gebruiken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:05 schreef kree het volgende:
[..]
ja best wel jah. hahahaha
nu heb ik een hekel aan supermarkten he.... want staat er weer een bejaarde voor je de weg te blokkeren enzo en kan alles niet vinden.
Naja heb er die paar euro extra voor over gewoon
Kan zeker maar gaat niet gebeurenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:09 schreef aeque het volgende:
[..]
Ach, niet alles waar je niet zozeer het nut van inziet moet gelijk verboden worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:11 schreef kree het volgende:
[..]
nouja weet je, natuurlijk veranderd het zo in de loop der tijden.
Maar ik zie niet zozeer het nut ervan in enzo. Het idee is eigenlijk hetzelfde als rollepotterij weet je snoepje of paar centjes. (naja zullen nu wel euro zijn)
Nooit zie ik dat kinderen meer doen?
Moeten we dan pompoenen en duivelsbeelden neerzetten en angstaanjagende dingen ofzo?
Ik weet niet hoor ben er niet 100% tegen.
Als mensen dat willen prima.
maar zeker ook niet voor dus ook.
Hebben koeien staarten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is Sint Maarten. Twee weekjes later
Jij stopt geen zaad in sportsokken?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:15 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Kan zeker maar gaat niet gebeuren [ afbeelding ]
In Brabant heet het "rommelpotterij"quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:13 schreef kree het volgende:
[..]
ja klopt het is eigenlijk met al die dingen hetzelfde.
maargoed dat rollenpotterij of hoe het in andere regio's ook heet?
Jullie kennen het versje denk wat je zong aan de deur?
Dat is volgens mij wat Nederlands?
Dat weet je niet he, van junior.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:15 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Kan zeker maar gaat niet gebeuren [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Hahaha Kree, denk aan je naastenliefde! Die bejaarden zitten vaak om een praatje verlegen en kunnen soms wel wat hulp gebruiken.
En de nachten daar zijn lang, ook al komen ze niet snel op gang.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:17 schreef maily het volgende:
[..]
In Brabant heet het "rommelpotterij"
ook zo ja. enne ben altijd vriendelijk hoor en wil nog wel eens praatje aangaan dan ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:14 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Hahaha Kree, denk aan je naastenliefde! Die bejaarden zitten vaak om een praatje verlegen en kunnen soms wel wat hulp gebruiken.
Oh, dus jij bent die oude man die altijd het gangpad versperd met zijn wagentje en ipv aan de kant gaat, met iedereen een praatje wil houdenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
ook zo ja. enne ben altijd vriendelijk hoor en wil nog wel eens praatje aangaan dan ook.
Maar er zitten ook wel vaak bejaarde chagrijnen bij die vinden dat het complete looppad waar ik door moet met mijn karretje van hun en hun bejaarde buurvrouw is.....
en krijg je al een kwaaie blik als ik zeg mag ik er ff door.
"Die vermaledijde jeugd van tegenwoordig ook met hun Walkmans, Rollerskates en beatmuziek!!!"quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
ook zo ja. enne ben altijd vriendelijk hoor en wil nog wel eens praatje aangaan dan ook.
Maar er zitten ook wel vaak bejaarde chagrijnen bij die vinden dat het complete looppad waar ik door moet met mijn karretje van hun en hun bejaarde buurvrouw is.....
klopt helemaal, maar Halloween is iig geen traditie hier in NL voor zover ik had iig van jeugd. dus of het Keltisch is of niet (wat btw logisch is) want hun emigreerden naar USA nu dus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach, niet alles waar je niet zozeer het nut van inziet moet gelijk verboden worden.
Het leven slaat nergens op, geniet gewoon van de dingen die leuk zijn.
Ik zou het liefst ook bepaalde tradities bewaard zien blijven en verwaterende/vervuilende/vervangende invloeden het liefst zien verdwijnen, maar het is nutteloos je er tegen te verzetten.
Go with the flow or be doomed.
Chips met dipsaus een lekkere worst? Toastjes met iets?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik heb trek in wat lekkers te snacken vanavond #viesdik
maar ik weet niet wat
nouja zelfde idee, maar je snapt wat ik bedoel, zal wel wat a anders zijn in dialect enzo onder provinciesquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:17 schreef maily het volgende:
[..]
In Brabant heet het "rommelpotterij"
Ja ik was er ook nooit een voorstander van omdat het niet traditioneel Nederlands is, maar hoe m'n vorige buurt het georganiseerd had was echt serieus leuk! En ik denk dat ik de 31e er gewoon met Mini-ToT naar toe ga!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef kree het volgende:
[..]
klopt helemaal, maar Halloween is iig geen traditie hier in NL voor zover ik had iig van jeugd. dus of het Keltisch is of niet (wat btw logisch is) want hun emigreerden naar USA nu dus.
En komt het mss via dat weer terug. maar no way dat Halloween een Europees iets is zolang ik leef.
Ik ga zo even bij Appie kijken of er nog van die kaasgrillworsten liggen die je zelf moet afbakkenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef Lovely het volgende:
[..]
Chips met dipsaus een lekkere worst? Toastjes met iets?
haha wie weet over 20 jaar wel ofzoquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef devzero het volgende:
[..]
Oh, dus jij bent die oude man die altijd het gangpad versperd met zijn wagentje en ipv aan de kant gaat, met iedereen een praatje wil houden
Ah is dat lekkerder dan koude plakjes wat in bakjes zit?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Ik ga zo even bij Appie kijken of er nog van die kaasgrillworsten liggen die je zelf moet afbakken
Bami met satésaus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef AardappelSchotel het volgende:
Ik heb trek in wat lekkers te snacken vanavond #viesdik
maar ik weet niet wat
yup, het is totaal anders als ik was in mijn jeugd, maar krijg het hooguit mee van mijn neefjes van 8 ofzo dan het idee wat ik toen had en was is sowieso anders nu.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef ToT het volgende:
[..]
"Die vermaledijde jeugd van tegenwoordig ook met hun Walkmans, Rollerskates en beatmuziek!!!"
Eet ik meestal met een dipsausquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:25 schreef ToT het volgende:
Ik heb maar een zak Dorito's opengescheurd.
nouja daarom, ik ben er dus daarom niet opzich tegen. maar het verdringt wel een beetje het "oud Hollandse" zoals ik het kon uit mijn jeugd. of dat nu jammer is of niet. tja. weet niet kan het lastig zeggen want ik ga niet meer langs de deuren en heb geen kinderen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:23 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik was er ook nooit een voorstander van omdat het niet traditioneel Nederlands is, maar hoe m'n vorige buurt het georganiseerd had was echt serieus leuk! En ik denk dat ik de 31e er gewoon met Mini-ToT naar toe ga!
De draaiorgel mag van mij ook wel verdwijnen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:26 schreef kree het volgende:
[..]
nouja daarom, ik ben er dus daarom niet opzich tegen. maar het verdringt wel een beetje het "oud Hollandse" zoals ik het kon uit mijn jeugd. of dat nu jammer is of niet. tja. weet niet kan het lastig zeggen want ik ga niet meer langs de deuren en heb geen kinderen.
Groot gelijk dat je je boodschappen laat bezorgenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
die is hier echt al jaren en jaren weg. bij jou nog wel?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:27 schreef ToT het volgende:
[..]
De draaiorgel mag van mij ook wel verdwijnen.
Vergeet de smartvipes niet!!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:22 schreef ToT het volgende:
[..]
"Die vermaledijde jeugd van tegenwoordig ook met hun Walkmans, Rollerskates en beatmuziek!!!"
Vind ik van welquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:24 schreef Lovely het volgende:
[..]
Ah is dat lekkerder dan koude plakjes wat in bakjes zit?
Heb ik al opquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:24 schreef maily het volgende:
[..]
Bami met satésaus.
Wijntje erbij afbeelding
Ik hoorde er laatst hier nog eentje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:28 schreef kree het volgende:
[..]
die is hier echt al jaren en jaren weg. bij jou nog wel?
hahaha hij kwam hier door de straten vroeger, met zijn centenbakje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik hoorde er laatst hier nog eentje.
Doet me denken aan m'n eerste baantje, in de binnenstad waar ik toen werkte.
Draaiorgel bleef daar maar staan draaien.
De bedrijfsleider van de Bakker Bart daar kwam met een gevulde koek aangezet: "Hier, en nu opflikkeren want je jaagt al m'n klanten weg!"
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:29 schreef kree het volgende:
Eigenlijk zou de NCRV wagen terug moeten?
Of heette dat ding zo? Kan het me vaagjes herinneren.
Beetje alla in flodder stijl series. zou dat nog best handig vinden
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:32 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.bndestem.nl/t(...)-9-jarigen~a1bd7e3f/
Ga je mee naar Frankrijk om alle schimmelkazen te eten?quote:
nee joh hoe heet dat die soort omgebouwde vrachtwagen supermarkt?quote:
Leve de man van de SRV van je hieperdepiep hoezee!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh hoe heet dat die soort omgebouwde vrachtwagen supermarkt?
SRV man was hetquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh hoe heet dat die soort omgebouwde vrachtwagen supermarkt?
juist die ja, LOL moest ff zoeken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Leve de man van de SRV van je hieperdepiep hoezee!
ALLE schimmelkazen zeg je?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ga je mee naar Frankrijk om alle schimmelkazen te eten?
Alles minstens 1x geprobeerd hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:35 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
ALLE schimmelkazen zeg je?
En walnoot!quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:36 schreef AardappelSchotel het volgende:
[..]
Met honing op een toostje
Haha ik weet precies waar je het over hebtquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:20 schreef kree het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |