Hahahaha same here. Ik word oud.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 07:05 schreef _UserName_ het volgende:
20 jaar geleden was ik rond deze tijden aan het feesten, tegenwoordig lig k dan al op een oor. Kijk het de in de ochtend wel terug. Hoewel, de sprint en de race zelf gaat dan nog wel.
Toen RB nog opperdominant was werd er nota bene hier al gewaarschuwd voor een dergelijk scenario. Maar goed RB had Mexicaanse dollartekens in hun ogen en bleven maar verdergaan met hem. Of ze moeten denken dat Max een dusdanig wereldwonder is dat de teamgenoot er per definitie al aan ten onder gaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:38 schreef Donderkonijn het volgende:
Dat valt me nu pas op, maar alle Ferrari's, Mercedessen en Mclaren's staan dus gewoon voor Perez. Statistisch zou het eigenlijk niet slechter kunnen bijna. Dat betekent dus gewoon dat hij vrijwel nooit punten afsnoept van enige concurrentie wat hem compleet nutteloos maakt.
Toch wel bizar ja, het team krijgt zoveel sponsoring binnen dat ze bij god niet weten wat ze met het geld moeten doen, want het is veel meer dan ze uberhaupt uit mogen geven. Maar ja, welke coureur die beter is dan Perez, beschikbaar is, niet al geprobeerd is, geen rookie is, en geen problemen binnen het op zal leveren zou je daar moeten plaatsen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Toen RB nog opperdominant was werd er nota bene hier al gewaarschuwd voor een dergelijk scenario. Maar goed RB had Mexicaanse dollartekens in hun ogen en bleven maar verdergaan met hem. Of ze moeten denken dat Max een dusdanig wereldwonder is dat de teamgenoot er per definitie al aan ten onder gaat.
Het is het schuld van het team. Alleen Max was belangrijk. Kampioen in beide divisies werden ze toch wel. Ook al klaagde Perez over de auto.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 09:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Toen RB nog opperdominant was werd er nota bene hier al gewaarschuwd voor een dergelijk scenario. Maar goed RB had Mexicaanse dollartekens in hun ogen en bleven maar verdergaan met hem. Of ze moeten denken dat Max een dusdanig wereldwonder is dat de teamgenoot er per definitie al aan ten onder gaat.
Jep.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 10:11 schreef franklop het volgende:
Misschien wel het belangrijkste weekend van het jaar voor de rest van het seizoen.
Als je teamgenoot de dominante overwinningen aaneen rijgt en je zelf strijdt voor de kruimels, ligt het toch echt aan jezelf. Die teamgenoot laat zien waar de auto hoort. En dat sluit ook niet meteen uit dat het aan de auto ligt, want we zien nu wat er gebeurt als je feedback van Perez helemaal negeert.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is het schuld van het team. Alleen Max was belangrijk. Kampioen in beide divisies werden ze toch wel. Ook al klaagde Perez over de auto.
Interessant om te zien dat als Max niet wint het aan de auto ligt en als Perez niet presteert het aan Perez ligt
De auto's zijn niet gelijkwaardig. Het is geen Mclaren.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je teamgenoot de dominante overwinningen aaneen rijgt en je zelf strijdt voor de kruimels, ligt het toch echt aan jezelf. Die teamgenoot laat zien waar de auto hoort. En dat sluit ook niet meteen uit dat het aan de auto ligt, want we zien nu wat er gebeurt als je feedback van Perez helemaal negeert.
Verstappen haalt gewoon het maximale uit de auto, dat doet ie al jaren. Het feit dat hij nu ook zulke problemen heeft gehad is het bewijs dat RB er een zooitje van gemaakt heeft, iets dat ook gewoon erkend wordt.
Als je het geen echte sport vindt, wat doe je hier dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De auto's zijn niet gelijkwaardig. Het is geen Mclaren.
Uberhaupt is het 90% auto's dat uitmaakt waar je eindigt. Daarom is het ook geen echte sport.
Waarop baseer je dat?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De auto's zijn niet gelijkwaardig. Het is geen Mclaren.
Uberhaupt is het 90% auto's dat uitmaakt waar je eindigt. Daarom is het ook geen echte sport.
Je zou een punt hebben, maar ook toen de auto vorig jaar gewoon goed was bakte Perez er zo goed als niks van. En als Max de overwinningen aan een rijgt en jij komt meerdere malen niet eens tot Q2..... dat ligt het toch echt aan jezelf.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is het schuld van het team. Alleen Max was belangrijk. Kampioen in beide divisies werden ze toch wel. Ook al klaagde Perez over de auto.
Interessant om te zien dat als Max niet wint het aan de auto ligt en als Perez niet presteert het aan Perez ligt
In het begin waren ze gelijkwaardigquote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:15 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Je zou een punt hebben, maar ook toen de auto vorig jaar gewoon goed was bakte Perez er zo goed als niks van. En als Max de overwinningen aan een rijgt en jij komt meerdere malen niet eens tot Q2..... dat ligt het toch echt aan jezelf.
2021 zegt anders.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De auto's zijn niet gelijkwaardig. Het is geen Mclaren.
Uberhaupt is het 90% auto's dat uitmaakt waar je eindigt. Daarom is het ook geen echte sport.
Lol. Dat geloof je toch zelf niet? Zo'n beetje het halve veld is beter dan Perez. Max al helemaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In het begin waren ze gelijkwaardig
Er is hier niemand die beweert dat het puur aan Verstappen lag. Maar je insinueert nu dat Verstappen niet zo goed is, hetgeen onzin is.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 11:43 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is het schuld van het team. Alleen Max was belangrijk. Kampioen in beide divisies werden ze toch wel. Ook al klaagde Perez over de auto.
Interessant om te zien dat als Max niet wint het aan de auto ligt en als Perez niet presteert het aan Perez ligt
Zo structureel winnen met een snellere auto is zo makkelijk nog niet. Dat hebben Max, en eerder Lewis, en eerder Schumacher, en eerder.... supergoed gedaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:46 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Er is hier niemand die beweert dat het puur aan Verstappen lag. Maar je insinueert nu dat Verstappen niet zo goed is, hetgeen onzin is.
Perez zat er dichter bij, ja, maar was niet gelijkwaardig. Dat ging goed totdat ze een verkeerde afslag gemaakt hebben, wat de balans verstoorde, waar Perez niet mee kon omgaan en Verstappen wel.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
In het begin waren ze gelijkwaardig
*quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Perez zat er dichter bij, ja, maar was niet gelijkwaardig. Dat ging goed totdat ze een verkeerde afslag gemaakt hebben, wat de balans verstoorde, waar Perez niet mee kon omgaan en Verstappen wel.
Lijkt me om Williams te gaan.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)-rijhoogte/10663334/
Welk team zou hier nadeel van gaan ondervinden?
quote:The International Federation has confirmed that targeted inspections will take place during the United States Grand Prix weekend in response to growing suspicions about a system that may allow a car to modify its height while in parc fermé.
Motorsport.com has learned from multiple sources that after the Singapore Grand Prix, discussions took place between some teams and representatives of the FIA’s technical department. The subject concerns a team (currently unidentified) that may have found a way to adjust the height of the car in the T-Tray area between qualifying and the race.
Waarom denk je dat?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt me om Williams te gaan.
Mclaren is ook sinds Miami een stuk sneller.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Omdat die sinds ze een nieuwe vloer hebben opeens een stuk sneller zijn.
Wordt er niet juist bedoeld dat je hierdoor beide dagen snel bent, omdat je de boel na kwalificeren nog aan kan passen voor de race? Of ik begrijp het verkeerd.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:06 schreef Starflyer het volgende:
Het voordeel zal vooral in de kwalificatie zijn en minder in de race (of ze moeten de hoogte ook tijdens de race kunnen aanpassen).
Dus zou het om een team gaan dat relatief sneller is in de kwalificatie (en in het geval dat het ook tijdens de race aangepast kan worden, aan het einde van de race).
Dat begrijp je goed:quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wordt er niet juist bedoeld dat je hierdoor beide dagen snel bent, omdat je de boel na kwalificeren nog aan kan passen voor de race? Of ik begrijp het verkeerd.
quote:waardoor de rijhoogte tussen de kwalificatie en de race aangepast kan worden.
Ferrariquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:06 schreef Starflyer het volgende:
Het voordeel zal vooral in de kwalificatie zijn en minder in de race (of ze moeten de hoogte ook tijdens de race kunnen aanpassen).
Dus zou het om een team gaan dat relatief sneller is in de kwalificatie (en in het geval dat het ook tijdens de race aangepast kan worden, aan het einde van de race).
ALS dat zo is ben ik het hartgrondig met je eens maar eerst maar eens de feiten afwachten. Ohneewacht het is F1 dus we gaan het nooit te weten komenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 17:19 schreef Evenstar het volgende:
McLaren zou mij niet verbazen. Zijn doen het onder alle omstandigheden goed, kwalificatie, low fuel, high fuel, auto lijkt het altijd optimaal te doen. Als ze dat bereiken d.m.v. dit soort trucjes worden ze hopelijk keihard bestraft (wie het ook mag zijn), want dit is niet meer de grenzen opzoeken, maar gewoon keihard de regels overtreden.
Televaag, niet gelezen. Niemand weet het.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:50 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ik dacht, zal Red Bull wel niet zijn want dan heeft het niet goed geholpen.Blijkbaar wel.
Nee, je hebt er (normaal gesproken) geen voordeel van in de race, omdat je dan in principe al met een hogere rijhoogte rijdt.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 15:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wordt er niet juist bedoeld dat je hierdoor beide dagen snel bent, omdat je de boel na kwalificeren nog aan kan passen voor de race? Of ik begrijp het verkeerd.
In de kwalificatie misschien welquote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:50 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ik dacht, zal Red Bull wel niet zijn want dan heeft het niet goed geholpen.Blijkbaar wel.
Ah ja klinkt logisch hoe jij het uitlegt. Ik zag het als, omdat je de keuze van de kwalificatie kunt aanpassen, ben je dus ook snel in de race. In plaats van hoe jij het beschrijft dat je normaal gesproken dus een andere keuze zou maken tijdens de kwalificatie. Op zich komt het wel op hetzelfde neer, maar inderdaad dan heeft het in eerste instantie vooral invloed op de kwalificatie.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, je hebt er (normaal gesproken) geen voordeel van in de race, omdat je dan in principe al met een hogere rijhoogte rijdt.
Maar door de rijhoogte te kunnen verhogen na de kwalificatie, kun je tijdens de kwalificatie dus met een lagere rijhoogte rijden, dan zonder dit systeem, en ben je dus in de kwalificatie sneller, dan dat je anders zou zijn.
Mocht het tijdens de race ook aangepast kunnen worden, kun je dus aan het einde van de race met een lagere rijhoogte gaan rijden, waardoor je dan ook sneller bent dan dat je normaal gesproken zou zijn.
Niet helemaal waar, als je niet kan verstellen moet je een compromis vinden in de hoogte tijdens kwali en race.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 18:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Nee, je hebt er (normaal gesproken) geen voordeel van in de race, omdat je dan in principe al met een hogere rijhoogte rijdt.
Maar door de rijhoogte te kunnen verhogen na de kwalificatie, kun je tijdens de kwalificatie dus met een lagere rijhoogte rijden, dan zonder dit systeem, en ben je dus in de kwalificatie sneller, dan dat je anders zou zijn.
Mocht het tijdens de race ook aangepast kunnen worden, kun je dus aan het einde van de race met een lagere rijhoogte gaan rijden, waardoor je dan ook sneller bent dan dat je normaal gesproken zou zijn.
In de race is het sowieso een compromis, want het heeft vooral te maken met het gewicht van de auto en wanneer de splitter de grond raakt. In de race begin je met volle tanks, en moet je de auto dus hoog afstellen om de grond niet te raken. Naarmate de auto lichter wordt, zou je lager kunnen rijden, maar dat kan/mag dus niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 19:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, als je niet kan verstellen moet je een compromis vinden in de hoogte tijdens kwali en race.
Als je wel kan verstellen kan je dus voor beide de ideale hoogte instellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |