abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215295069
Gewoon proberen te verhuizen, desnoods via woningruil
Vote Republican, and get a 10 percent discount on your next Walmart visit!
pi_215347246
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt mensen die erg op hun hielen lopen en van ijsberen houden wat bij niet te beste vloeren toch als flink stampen over komt.
Gisterenavond weer (ik was 8 uur thuis) en vanaf half 9 begon het stampen weer tot en met half 12 en met maar 2 keer een stilte van een half uur. Ik lag klaarwakker in bed, krijg er paniekaanvallen van inmiddels. Voel me echt superslecht op het moment. Het is geen leven meer om zo te moeten leven, elke dag en bijna de hele dag door als ik thuis ben

[ Bericht 0% gewijzigd door Rozebladje op 23-10-2024 06:06:13 ]
pi_215347250
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef over_hedge het volgende:
https://www.politie.nl/in(...)geluidsoverlast.html

Meld overlast bij verhuurder
Huur je een woning of ben je eigenaar van een appartement? Meld de overlast dan bij de verhuurder of de vereniging van eigenaars (VVE). De verhuurder of VVE moet soms iets aan de overlast doen. Flatgebouwen en woningen van woningbouwverenigingen hebben vaak woonregels of huishoudelijke reglementen. Daarin kunnen regels staan over het voorkomen van geluidsoverlast. Houdt een eigenaar zich niet aan de regels? Dan staat er soms ook in wat de VVE dan kan doen. Bijvoorbeeld een boete geven.
Ik huur de woning (het is wel sociale sector). In mijn geval zou de verhuurder er dus iets aan moeten doen. Is het ook mogelijk voor mij om de politie te bellen, bijvoorbeeld na 8 uur? Op bordje met huishoudregels in trappenhuis staat wel dat na 20:00 uur geen herrie moet worden gemaakt. Hoe zit dat met stampend lopen?
pi_215347252
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
Persoonlijk zou ik nog een keet aanspreken

Daarna een brief (even zorgen dat je bewijs hebt ervan dat je geklaagd hebt) waarin je zegt de woningbouw/wijkagent te contacteren

Daarna de instanties afgaan en bewijs verzamelen
Ik ben van plan om vanavond nog een laatste keer aan te bellen, want van hen moet het niet komen. Ik heb ook meer dan tien geluidsfragmenten gemaakt die ik kan laten horen aan ze, ik heb ook zin om te dreigen met politie bellen etc. Inmiddels boeit het me niet dat ons contact verslechterd. Ik heb sinds juni al heel veel last van ze. Nu dat broertje is komen wonen, blijkt dat hij letterlijk de hele dag thuis zit en max maar half uurtje buiten boodschappen doet. Verder stampt hij tot s avonds laat door. Dus van 16 sept t/m 23 okt zit hij hele dagen alleen maar thuis en elke keer als ik thuis ben, hoor ik hem. Dat ik weet wat er allemaal in hun huishouden gebeurt, is echt een grote inbreuk op mijn privacy en ook rust.
pi_215347254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
Je woont gewoon in een huis met zeer matige geluidsdemping.
Daar zijn normen voor, worden die wel gehaald?
Overlast begint vaak bij geluiden vanaf 40 dB(A) ’s nachts en 50 dB(A) overdag binnen een woning. In de avond na 8 uur mag je niet meer dan 40 DB herrie maken, zij komen daar ruim aan. Jammer dat ik hier geen geluidsfragmenten kan laten horen
pi_215347255
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou de verstandhouding wel proberen goed te houden. Misschien kun je ze een keer uitnodigen om jouw kant te horen. Wie weet opent dat ogen.
Turken hebben vaak kleedjes. Zij ook?
Zij hebben laminaat
pi_215347261
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De normen hoeveel geluid een oude vloer zou door mogen laten die er volgens Ludo blijkbaar zouden moeten zijn .
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Alle kennis en tips kan ik nu wel gebruiken. In de avond ga ik weer naar ze toe en deze keer ben ik bang dat ik er compleet met een gestrekt been in ga. Ben ze meer dan spuugzat.
pi_215347266
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:27 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet onaardig, maar als hier een buur ineens aan de deur staat die ik niet goed ken met de boodschap dat "Wederzijds respect belangrijk is en dat ik wel wat meer rekening met ze kan houden" zou dat niet direct mijn genegenheid voor die persoon opwekken. Ik zou eerder een keer met een koffie/koekje/wijntje/biertje bij elkaar langs gaan. Beginnen over iets leuks, en dan afdraaien naar geluidsoverlast.

Maargoed, dat lukt niet altijd met iedereen... Vandaar dat buurtbemiddeling bestaat :) . Ik ben vrij pragmatisch dus bij dit soort dingen denk ik altijd meteen in oplossingen, soms best drastisch, zoals 100 km verhuizen. Lukt het jou nog om oplossingen te kunnen zien ? (zijn er best wat aangedragen in dit topic die een stuk minder extreem zijn). Of wil je vooral je verhaal kwijt?
Ik wil ook oplossingen horen en tips over bijv geluidsnormen (Rotterdam en woning is van 1913). Alles is welkom. En ja mijn geklaag tussendoor komt omdat ik inmiddels last heb van zeer onrustig gevoel, niet meer goed kunnen slapen. Ben daarvoor al naar de huisartspraktijk gegaan. Dus het gaat helemaal niet goed met mij op het moment.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rozebladje op 23-10-2024 06:07:24 ]
pi_215347270
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik toch eerst voor de verhuurder gaan. Als ik de OP zo lees kan er ook sprake zijn van overbewoning. En een verhuurder is daarnaast ook verantwoordelijk voor woongenot.
De verhuurder kan wel buurtbemiddeling inschakelen.
Ze wonen momenteel maar met zijn 2en sinds 15 september.
pi_215347272
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:37 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Nogmaals ik zou beiden inschakelen. Voor jezelf in kaart brengen waaruit de overlast precies bestaat , met andere buren of mensen in de omgeving proberen te praten , misschien zijn er meer mensen met klachten. Onderzoek bij de gemeente de regelgeving en praat met die buren . maar als dat niet kan schakel buurtbemiddeling in.
In Rotterdam heb ik het volgende gevonden qua regelgeving: overlast begint vaak bij geluiden vanaf 40 dB(A) ’s avonds na 22:00 uur en 50 dB(A) overdag binnen een woning.
pi_215347279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:11 schreef ludovico het volgende:
Voor appartementen gelden er specifieke geluidsnormen met betrekking tot contactgeluid. Deze normen zijn vastgelegd in het Bouwbesluit 2012. Hieronder worden de belangrijkste geluidsnormen genoemd: 1. Contactgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 53 decibel (dB) tussen woningen op verschillende verdiepingen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 56 dB tussen woningen op verschillende verdiepingen. 2. Luchtgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 33 dB tussen woningen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 35 dB tussen woningen. Deze geluidsnormen zijn bedoeld om de overdracht van contactgeluid (geluid dat ontstaat door direct contact met de vloer, zoals voetstappen) en luchtgeluid (geluid dat zich door de lucht verplaatst, zoals stemgeluid) tussen appartementen te beperken. Het doel is om de geluidsoverlast voor bewoners te verminderen en een goede geluidsisolatie te waarborgen. Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen.
contactgeluidsisolatie en luchtgeluidsisolatie? Lastige termen. Stampen is natuurlijk wel contactgeluid. Ik kan niet zo snel vinden hoeveel max DB dit in een woning mag zijn. Appartement waarin ik woon, is van 1913. Dus vrij oud.
pi_215347283
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:20 schreef Elan het volgende:
Verhuizen, heeft geen enkele zin om dit soort mensen aan te spreken zij zien of willen het probleem niet zien.
Ik heb besloten om mezelf niet zo snel te laten wegpesten plus ik kan momenteel ook niet weg. Mijn huur is rond 860 euro, dat is nog redelijk. En huur van 1500 kan ik gewoon niet betalen.
pi_215347289
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 16:46 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Mensen vinden het sowieso niet leuk als hun buren hen betichten van geluidsoverlast. Al helemaal niet als ze daarvoor daadwerkelijk schuldig zijn.

Als je het echt wilt oplossen, moet je het op een andere manier aanpakken.

"Hoe kunnen we deze situatie oplossen, zodat we ons allebei prettig voelen in ons eigen huis?" komt op de tegenpartij een stuk minder intimiderend over dan "Jij moet voortaan stoppen met dit en dat doen, want ik voel mij daardoor niet veilig in mijn eigen huis. Ook als je zegt: "Je moet net als iedereen rekening houden met jouw buren." geef je daarmee tegelijkertijd aan dat je geen respect voor ze opbrengt en een lage dunk hebt voor hen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik zeg niet dat je iets fout doet en ik neem jouw verhaal serieus. Alleen wat ik ervan vind, doet er niks toe. Het gaat erom wat jouw buren vinden. Als zij zich aangevallen voelen door jou - ook als zij zoiets over zichzelf hebben afgeroepen - gaan ze in de tegenaanval.

Het zou helemaal mooi zijn als de woningbouw hun vloer zo goed kan isoleren dat ze kunnen stampen wat ze willen, zonder dat jij er last van hebt.

Als de conflicten opgelost zouden kunnen worden, associeer je hen ook minder als bedreiging en kan je automatisch meer geluiden die bij hen vandaan komen, verdragen.

Anders zit er vrees ik niks anders op dan verhuizen.
Ik zit in een sociale huurwoning, verhuizen kan ik niet 1 2 3. Ik betaal nu rond 860 euro hoor. Door mijn bovenburen extra 860 euro huur te moeten betalen straks vind ik andere extreme.

Ik heb inmiddels al 4 keer voor hun deur gestaan en ze hebben echt zo een houding van: hou je bek dicht en pleur op. Totaal geen empathie. Dus mijn frustratielevel is heel hoog nu. Terwijl ik al de vorige keren heel netjes heb geprobeerd te overleggen. Ik kom in het algemeen ook niet streng of vervelend over. Desondanks kwam geen oplossing vanuit hun of enige vorm van begrip. Heb ik echt nog nooit meegemaakt.
De hoofdbewoner had ik nooit last van, maar zijn broertje van rond 25 jaar heb ik heel veel last van.
pi_215347291
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 02:55 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Probeer vooral zelf minder last te hebben.
Oordopjes, noise canceling.

Het probleem met teveel leefgeluid (wat echt is) is dat het aan je gaat vreten, waardoor alles erger wordt.

Sluit dat uit, geef jezelf rust.
Het maakt niet uit of je gelijk hebt, maar zorg voor jezelf ipv je gelijk halen.
elke dag met oordopjes lopen, is geen leven. Heb het geprobeerd. Ik kan dat ook niet jaren volhouden.
pi_215347294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 02:49 schreef De_Pel het volgende:
Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat (familie van) buurman daadwerkelijk 12+ uur loopt te stampen. 47.000 stappen per dag.

Aanspreken, verhuurder/woningbouw benaderen, muziek opzetten zijn anders een beetje de opties.

Door o.a. de schrijfstijl, paniekaanvallen etc. vraag ik mij wel af of TS zelf wellicht uitdagingen zoals ASS ervaart.
Ik heb geen ASS.

Nu zit die hoofdbewoner op te staan om naar zijn werk te gaan ;( bam poets bam. Hij maakt weer andere herrie ipv stampgeluiden. Echt ben zo kwaad. Dit al om 6 uur 's ochtends. Bizar dat ik voor mijn geklaag nooit last had in deze vroege ochtenduren. Volgens mij wel een bewijs dat ze het expres doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rozebladje op 23-10-2024 06:06:13 ]
pi_215347295
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 07:32 schreef Doemaarmee het volgende:
Gewoon proberen te verhuizen, desnoods via woningruil
Woningruil zou ik wel willen doen, maar zo snel al niet. Ik zit nog maar 2,5 jaar in dit huis. Plus er zitten veel voorwaarden aan woningruil, het moet een zwaarwegende reden zijn en de gegevens van die andere moeten ook allemaal kloppen. Als dat fout zit, zit ik zonder huis. Ik heb ook nadeel dat ik twee hoog woon zonder lift waardoor het minder aantrekkelijk is voor een ander. Enige voordeel is dat mijn huidige woning groot is en vrij centraal is, maar verder is het een oud huis met houten vloeren en plafond is volgens mij gipsplaten en daartussen is lucht. Dus alles is extra gehorig.
pi_215347300
Heeft iemand kennis over contactgeluid. Extra advies, ondersteuning, echt alles van jullie is welkom! Mijn psyche is helemaal naar de klote en ik moet in de avond aanbellen bij zeer onwelwillende buren, hier heb ik totaal geen zin in. Alles in mijn lichaam houdt mij tegen om te gaan, zo een slechte energie hebben ze mij de afgelopen keren gegeven. Ik voel mij daarnaast ook heel geintimideerd als alleenstaande vrouw om zo tegenover twee volwassen mannen te staan naast dat ik me onveilig in mijn eigen huis voel en ja, geluidsoverlast geeft mij een heel onveilig gevoel. Ik heb nog nooit zoveel overlast in mijn leven ervaren.

Ik woonde hiervoor notabene in een pand in een piepklein studiootje, er woonden in totaal 6 mensen in dat pand en op elke miniverdieping waren er twee studio's.
Ik had een 120 kg wegende buurman boven mij met een nog dunnere plafond dan mijn huidige plafond en zelfs hij liep rustig! Hij klopte zelfs een keer aan of ik last van hem had, heel netjes. Er woonden allemaal studenten in pand naast ons en zelfs zij hielden rekening met ons en altijd begripvol en meedenkend zijn. Studenten van 19 jaar versus volwassen mannen die nu boven mij wonen! Er zijn in mijn leven altijd buren uit zichzelf naar me toegekomen om eventueel geluidsoverlast te bespreken.

In mijn huidige straat stond er een keer een buurjongen in deuropening van complex naast die van mij en hij wist dat ik naast hem woonde (Ik had hem nog nooit in mijn leven gezien) en zelfs hij vroeg of ik last had van zijn muziek (die hij maar 1 keer per 3 maanden draaide). Ik zei van niet en hij gaf uit zichzelf aan dat de muur tussen ons dan ook heel dik is. Dus hele fijne ervaringen met allemaal anderen gehad. Ik voelde me gezien en serieus genomen.

Dus je kan zeggen dat ik hele andere ervaringen met mijn bovenburen heb die er momenteel wonen. Zijn hele botte onaardige mensen. Die in mijn gezicht liegen en beloven iets te doen, dat amper 2 weken volhouden en dan schijt hebben. Nooit een keer ook uit zichzelf aanbellen of ik geen last meer heb. Gewoon hele simpele asociale mensen zijn.

[ Bericht 10% gewijzigd door Rozebladje op 23-10-2024 06:22:55 ]
pi_215347361
Ben je al bij andere bewoners gaan informeren of zij ook last hebben van die mensen?
Samen sta je vaak sterker bij een verhuurder, bemiddelaar of politie
pi_215347366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Iedereen zou stampende persoon 12 uur lang vervelend vinden. Hele dag door.
Ik had het op vakantie een week lang, kan mij idd voor stellen dat dit om gek van te worden is.

Denk dat de wijkagent de beste optie is in ieder geval
pi_215347764
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 05:59 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Ik heb geen ASS.

Nu zit die hoofdbewoner op te staan om naar zijn werk te gaan ;( bam poets bam. Hij maakt weer andere herrie ipv stampgeluiden. Echt ben zo kwaad. Dit al om 6 uur 's ochtends. Bizar dat ik voor mijn geklaag nooit last had in deze vroege ochtenduren. Volgens mij wel een bewijs dat ze het expres doen.
hoe vervelend ook
doordat jij er (gezien je postings) 24/7 mee bezig bent
en elk zuchtje hoort
ga je ook denken dat mensen expres dingen doen, terwijl ze waarschijnlijk dit geluid al maakten maar je het eerder niet hebt gehoord
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
pi_215347890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 06:10 schreef Rozebladje het volgende:
Zijn hele botte onaardige mensen.
Je oordeelt nogal over hen, alleen maar op basis van wat negatieve ervaringen. Afgezien van die aanvaringen, ken je hen verder niet.

Op die manier kan je conclusies trekken en jezelf daarmee helemaal gek maken, terwijl het niet waarschijnlijk is dat al die mensen niet voor rede vatbaar zijn. Daarbij, waarom zouden ze welwillend zijn naar jou toe als jij andersom heel negatief over hen oordeelt?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:05:49 #122
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215347903
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 05:45 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
In Rotterdam heb ik het volgende gevonden qua regelgeving: overlast begint vaak bij geluiden vanaf 40 dB(A) ’s avonds na 22:00 uur en 50 dB(A) overdag binnen een woning.
Wat ik bedoelde: breng in kaart waaruit de overlast precies bestaat( hou bij wat je dagelijks hoort, zorg voor bewijs wat je klacht evt kan ondersteunen) praat met buren of andere mensen in je omgeving, misschien zijn er meer mensen met klachten, zet je klachten op papier en onderzoek de regelgeving bij je gemeente en onderneem actie!!!
Schakel buurtbemiddeling in en ga met hun praten voordat het helemaal uit de hand loopt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:08:47 #123
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215347937
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je oordeelt nogal over hen, alleen maar op basis van wat negatieve ervaringen. Afgezien van die aanvaringen, ken je hen verder niet.

Op die manier kan je conclusies trekken en jezelf daarmee helemaal gek maken, terwijl het niet waarschijnlijk is dat al die mensen niet voor rede vatbaar zijn. Daarbij, waarom zouden ze welwillend zijn naar jou toe als jij andersom heel negatief over hen oordeelt?
En dit ja.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:38 #124
194233 Friday12
Originele kloon
pi_215348159
Mischien verkeerde ondervloer?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:35:47 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215348188
Als een fervent hebber van kutburen (het soort wat je door een houtversnipperaar zou willen duwen) voel ik je, TS.
Geen tips voor je die binnen de wet vallen dus ik hou mijn bek.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')