Ja ik ga niet op tv komen. Graag serieuze reacties.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:39 schreef Puzzie het volgende:
De rijdende rechter of meester hoe heet die (Frank oid)
Je zal iig hulp moeten zoeken voor je 'geluidsoverlast'quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:42 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ja ik ga niet op tv komen. Graag serieuze reacties.
Iedereen zou stampende persoon 12 uur lang vervelend vinden. Hele dag door.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Mij bekruipt het gevoel, als ik het zo eens lees, dat er wel wat meer aan de hand is dan 'ik heb geluidsoverlast'.
Eens, voor een eerlijk antwoord is het eerlijke verhaal nodig. Speelt er meer, zover je zelf weet? Zo nee, dan blijft punt 1 relevant.quote:Mij bekruipt het gevoel, als ik het zo eens lees, dat er wel wat meer aan de hand is dan 'ik heb geluidsoverlast'.
In welke zin zou er meer spelen? Nee ik heb totaal geen geluidsoverlast gegeven. Vraag je dit vanwege de houding van de buren tov mij? Ik snap dat ook echt niet. Zij willen hun verantwoordelijkheid niet nemen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Ok, waar te beginnen.
1. Als je gehuurd zit, en je hebt naar eigen zeggen meerdere pogingen ondernomen om het onderling op te lossen, zou je kunnen overwegen om de verhuurder te informeren. Die zullen vaak voorstellen tot mediation, maar dat is alvast een 1e stap.
2.
[..]
Eens, voor een eerlijk antwoord is het eerlijke verhaal nodig. Speelt er meer, zover je zelf weet? Zo nee, dan blijft punt 1 relevant.
Nee heb dat nog niet gedaan, omdat ik het graag onderling wilde oplossen. Maar ik ben heel bang dat ze gaan doen alsof ik overdrijf of dat ze gaan liegen dat ze geen herrie maken. Ze logen ook in mijn gezicht dat ze niet stampend zouden rondlopen totdat ik geluidsfragmenten liet horen. Ik word elke ochtend nu ook wakker van die broer die om half 6 opstaat om naar werk te gaan. Deze mensen zijn heel goed in deflecteren en ze hebben echt complete lak aan mij. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Weet niet hoe ik ermee moet omgaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Al een keer de verhuurder gebeld dat je overlast hebt van je bovenbewoners?
Melding maken bij de verhuurder, dus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:53 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Nee heb dat nog niet gedaan, omdat ik het graag onderling wilde oplossen. Maar ik ben heel bang dat ze gaan doen alsof ik overdrijf of dat ze gaan liegen dat ze geen herrie maken. Ze logen ook in mijn gezicht dat ze niet stampend zouden rondlopen totdat ik geluidsfragmenten liet horen. Ik word elke ochtend nu ook wakker van die broer die om half 6 opstaat om naar werk te gaan. Deze mensen zijn heel goed in deflecteren en ze hebben echt complete lak aan mij. Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Weet niet hoe ik ermee moet omgaan.
De dikgedrukte stukken lezen alsof je wel bovengemiddeld graag het slachtoffer wil zijn. Dat komt ergens uit voort, en dat is niet die geluidsoverlast. Gewoon, de hele intonatie, de verontwaardiging dat iemand iets NIET zielig vindt voor jou..ik weet het niet, er lijkt gewoon meer te zijn dan wat jij beschrijft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:35 schreef Rozebladje het volgende:
Hallo,
Ik heb sinds eind juni ‘24 veel last van bovenburen. Eerste 4 maanden had ik totaal geen last van de nieuwe buurman boven mij. Hiervoor woonde er een man boven mij, 1,5 jaar. Echt nooit last van gehad.
Het begon er eerst mee dat die nieuwe buurman opeens op een maandag eind juni veel stampend rondliep. Daarna stopte het paar dagen.
Daarna werd dit gestamp opeens elke dag, hele dag door.
Er was heel veel herrie, toen ik aanbelde om hierover te klagen. Het bleek dat die man van ong 27 jaar zijn familieleden had uitgenodigd. Ik belde rond 5 juli aan. Toen had ik al dik twee weken erg veel last van herrie. Zijn zus die de deur opendeed zei dat ze er een paar dagen waren en nog een week logeren zouden blijven. Die buurman bleek fulltime werker. Ook legde ze uit dat zijn moeder uit turkije tot eind augustus zou blijven. Dus die was er sinds midden juni ongeveer.
Ik zag 1 klein kind en twee tieners. Die bewoner en zijn moeder waren toen niet thuis. Dus dat verklaarde waarom ik er zoveel last van had, er waren elke dag minimaal 6 mensen boven mij die van smorgensvroeg tot 1 uur snachts hele tijd aan het stampend of kind rennend herrie aan het maken waren. Ze zaten ook elke dag binnen.
Ze was heel defensief en zei dingen als de buren tegenover ons zie ik veel gezichten, en vraag bij je buren tegenover jou of die herrie bij hun komt. Terwijl ik totaal geen last van die mensen heb.
Hele tijd aan het deflecteren, ik kreeg hier een naar gevoel van omdat alle buren hiervoor in mijn leven oftewel zelf naar mij toekwamen of ik wellicht last van hun had (nee) oftewel toonden ze heel veel empathisch vermogen als ik al last had. En probeerden mij te helpen.
Anyway, hierna was geluidsoverlast van de zus en haar kinderen iig afgelopen. Na 1 week gingen zij weg. Het bleef toen 2 weken weer heel rustig totdat die hoofdbewoner weer zwaarvoetig begon te lopen in de avond. Maar het was alleen in de avond, tot niet later dan 10 uur. Dus was te overzien.
Een keer werd ik hier midden augustus wakker van en ging toch wel aanbellen. Hij deed totaal niet begripvol en zei dat hij een bed in elkaar aan het zetten was. En dat hij snapte dat irritant was als ik wakker van werd. Maar toch kwam hij niet over alsof hij erg vriendelijke tov mij stond
Hierna stopte die zware loopgeluiden.
De moeder hoorde ik wel steevast wel altijd als ik thuis was, want zij was elke dag binnen en 3 keer per dag 3 kwartier aan het stofzuigen. Maarja het was niet extreem. Ik kon er mee leven.
Daarna eind augustus ging zij weg naar turkije en 16 september begint er weer herrie. Dat bleek broertje van bewoner die bij hem komt wonen, vanuit Turkije maar spreekt goed NLds. Keihard stampen, niet alleen dat. Enige wat hij doet is thuis zitten en rondlopen. Ben al twee keer geweest om te klagen. Hij zei ooow ik wist dat je last van ons hebt, maar gisteren was ik bezig hier. Ik zei dat hij dus sinsdien gewoon stampend loopt en liet hem zijn geluid horen. Hij gaf toe dat het heel luid was. Maar ik voelde dat hij echt schijt aan mij heeft. Gewoon niet zielig voor mij vinden. En toen had ik het over een langdurige oplossing en verwees hij mij door naar zijn broer, ja hallo ik heb toch last van zijn gestamp toen. Niet zozeer van die werkende broer! Of ga naar gemeente zei hij. Heel raar. Of ik heb ook gisteren last gehad. Gewoon zoveel mogelijk deflecteren. Dit vond ik al echt een red flag.
Het was 2 weken gestopt maar hij loopt weer stampend rond. Zelfde herrie als begin. De hele dag door tot 1 uur snachts.
Ik heb dit ook kunnen opnemen met mijn telefoon. Ik vermoed dat hij ook niet werkt.
Het is echt veel geluid.
Ik ben echt ten einde raad. Situatie is voor mij onleefbaar geworden. Ik ben niet graag meer thuis. Slaap bij mijn ouders of vrienden. Heb last van paniekaanvallen gekregen, omdat ik straight 4 maanden last heb van herrie met alleen van enkele weken rust. Maar ik hoor gewoon in mijn eigen huis te zijn en te kunne leven en normaal te kunnen slapen.
Toen ik sleutel kreeg zei de verhuurder tegen mij dat ik rustig moest doen voor de bewoners beneden mij.
Ik ben in totaal 4 keer geweest en het heeft niets geholpen. Eerst wilde ik koekje van eigen deeg geven maar lijkt mij niet verstandig. Wat kan ik het beste doen?
Ik denk dat deze post goed verwoord wat ik bedoel: CoolGuy in R&P / Heel veel last van bovenburen. Tips?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:50 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
In welke zin zou er meer spelen? Nee ik heb totaal geen geluidsoverlast gegeven. Vraag je dit vanwege de houding van de buren tov mij? Ik snap dat ook echt niet. Zij willen hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Nee verhuurder niet geinformeerd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:57 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik denk dat deze post goed verwoord wat ik bedoel: CoolGuy in R&P / Heel veel last van bovenburen. Tips?
Maar dat laat onverlet wat ik op punt 1 benoemde; heb je de verhuurder al geinformeerd?
Zijn de isolatienormen ondermaats? Kun je dat vaststellen? Heb je dan een poot om op te staan bij de verhuurder? Kan er een vloer in met meer geluidsdemping?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:58 schreef Rozebladje het volgende:
Het erge is dat dit mij heel veel energie kost. Energie die ik in andere zaken moet steken. En het idee dat dit nog heel lang kan duren, beangstigt mij. Ik krijg er psychische klachten door: dus los van de overlast zelf doet het op andere vlakken ook veel met mij.
Je gaat niet bewust zitten stampen, dat kost energie en dat ben jij heus niet waard voor hem, alsof die je bewust zit te sarren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef Rozebladje het volgende:
Nee verhuurder niet geinformeerd.
Ik wil geen slachtoffer zijn, wil gewoon geen constante herrie boven mij. Gekraak en wat lichte loopgeluiden ok. Maar echt bambambam de hele dag elke dag, dat is gewoon niet ok. Los van hoe je denkt dat ik in elkaar zit. En het feit dat hij 2 weken daarna rekeming hield en nu niet meer, bewijst dat hij wel degelijk niet stampend kan rondlopen.
Maar feitelijk ben je er wel slachtoffer van. Los van welke emotie(s) daarbij horen, of juist niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Nee verhuurder niet geinformeerd.
Ik wil geen slachtoffer zijn, wil gewoon geen constante herrie boven mij. Gekraak en wat lichte loopgeluiden ok. Maar echt bambambam de hele dag elke dag, dat is gewoon niet ok. Los van hoe je denkt dat ik in elkaar zit. En het feit dat hij 2 weken daarna rekeming hield en nu niet meer, bewijst dat hij wel degelijk niet stampend kan rondlopen.
Stampen hoort er niet bij als hij ook gewoon normaal kan lopen. Hij stampt echt keihard, bijna opzettelijk. Je hoort het ook keihard nagalmen in trappenhuis. Bij geen enkele andere buren heb ik dat ooit gehoord.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:59 schreef Saboo het volgende:
Tja drie opties. 1. Kijken of je het onderling kunt oplossen, bv. Buurtbemiddeling. 2. Kijken of je aanpassingen aan de woning kunt doen zoals meer isolatie. 3. verhuizen of zorgen dat je z.s.m. kunt verhuizen.
Het klinkt opzich niet alsof je bovenburen iets verkeerd doen, behalve dat ze wat begripvoller kunnen zijn. Gestamp hoort een beetje bij een appartement met bovenburen, maar dat betekent niet dat je visite kunt verbieden. Dat is net zo onredelijk als je benedenbuurvrouw tot waanzin stampen. Ik snap echter wel dat jij er veel last van ervaart.
Ik vrees ook wel dat dat een beetje inherent is aan de huidige woningmarkt, dat je het soms een poosje moet uitzitten op een plek waar je het niet naar je zin hebt. Heb dat ook een paar jaar gehad met een tokkie-buurman die geen goede invloed had op mijn gesteldheid, en uiteindelijk (na een aantal jaren) 100 km verhuisd naar een plek waar ik wél een alternatieve woning kon krijgen (ging hem in de randstad niet worden). Niet ideaal maar uiteindelijk woon ik hier wel fantastisch. Soms is het wat het is en blijft het wat het blijft.
Je hebt mensen die erg op hun hielen lopen en van ijsberen houden wat bij niet te beste vloeren toch als flink stampen over komt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat niet bewust zitten stampen, dat kost energie en dat ben jij heus niet waard voor hem, alsof die je bewust zit te sarren.
Jawel maar toch, blijft staan wat ik zeg, iemand gaat niet bewust zitten stampen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die erg op hun hielen lopen en van ijsberen houden wat bij niet te beste vloeren toch als flink stampen over komt.
Het galmt in de trappenhuis ook flink na. Herrie die hij zelf ook hoort. Hij weet dondersgoed dat hij veel herrie maakt. Nee hij heeft complete lak aan mij en het scheelt hem niet dat ik er last van heb. Dat kan ik ook als opzettelijk verwoorden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat niet bewust zitten stampen, dat kost energie en dat ben jij heus niet waard voor hem, alsof die je bewust zit te sarren.
Het zijn sowieso houten vloeren. Maar het feit dat ze altijd rustiger lopen nadat ik heb geklaagd bewijst dat ze het dus wel kunnen maar gewoon niet willen doen. Wamt gestampt begint altijd weer 2 weken erna.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jawel maar toch, blijft staan wat ik zeg, iemand gaat niet bewust zitten stampen.
Dit moet een vloer naar mijn mening ook gewoon voldoende kunnen dempen dat je niet gek wordt.
Voor mij indicaties dat er wat mis is met die vloer.
je kan nog 20x posten hoe luid je buren wel niet zijn. Maar het antwoord blijft dat je het moet melden bij de verhuurderquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:11 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Het zijn sowieso houten vloeren. Maar het feit dat ze altijd rustiger lopen nadat ik heb geklaagd bewijst dat ze het dus wel kunnen maar gewoon niet willen doen. Wamt gestampt begint altijd weer 2 weken erna.
Er zijn woonregels, tussen 8 pm en 8 am geen harde tv of klussen. Maar ook na 8 pm loopt hij flink stampend rond. Dus die rust pak ik na 8 uur ook niet en word tegenwoordig altijd wakker van de werkende broer die om half 6 opstaat. Eerst echt nooit! Het lijkt alsof hij het expres doet na mijn geklaag.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
Je woont gewoon in een huis met zeer matige geluidsdemping.
Daar zijn normen voor, worden die wel gehaald?
Geloof mij dat je echt horredol kunt worden van geluidsoverlast van de buren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Mij bekruipt het gevoel, als ik het zo eens lees, dat er wel wat meer aan de hand is dan 'ik heb geluidsoverlast'.
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
Je woont gewoon in een huis met zeer matige geluidsdemping.
Daar zijn normen voor, worden die wel gehaald?
Ben al 4 keer geweest en heb ook vriendelijk gezegd dat wederzijds respect erg belangrijk is en of ze aub rekenkng kunnnen houden en dat ik gekraag van houten vloer door lopen snap maar gestamp niet. Ik zei fijne dag en bedankt voor luisteren maar hij gooide deur voor mijn gezicht dicht. Echt nog nooit ben ik zo slecht en respectloos behandeld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou de verstandhouding wel proberen goed te houden. Misschien kun je ze een keer uitnodigen om jouw kant te horen. Wie weet opent dat ogen.
Dat snap ik heel goedquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:15 schreef over_hedge het volgende:
oke nvm je wilt vooral gewoon klagen en de echte antwoorden negeren.
Ik niet. Daar is klb voor.quote:
Wat bedoel je? Bord met leefregels?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?
Na dit gezien te hebbenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:15 schreef over_hedge het volgende:
Ik ben psychisch echt even helemaal op van de stress. Daardoor zijn mijn berichten zo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:15 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb het trouwens nooit meer gedaan, omdat het mij te veel negatieve energie kost en ik gewoon wil oplossen via de verhuurder. Als ik herrie ga maken, ga ik problemen krijgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Na dit gezien te hebben
Rozebladje in K&W / Vervelende buren, tips voor klussen
Vrees ik dat je gelijk gaat krijgen.
TS: Schakel de verhuurder in.
De normen hoeveel geluid een oude vloer zou door mogen laten die er volgens Ludo blijkbaar zouden moeten zijn .quote:
Het is R&P en je kunt echt vervelend lijden onder constant geluidsoverlast. Ik weet er alles van.quote:
Ik bedoel het niet onaardig, maar als hier een buur ineens aan de deur staat die ik niet goed ken met de boodschap dat "Wederzijds respect belangrijk is en dat ik wel wat meer rekening met ze kan houden" zou dat niet direct mijn genegenheid voor die persoon opwekken. Ik zou eerder een keer met een koffie/koekje/wijntje/biertje bij elkaar langs gaan. Beginnen over iets leuks, en dan afdraaien naar geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ben al 4 keer geweest en heb ook vriendelijk gezegd dat wederzijds respect erg belangrijk is en of ze aub rekenkng kunnnen houden en dat ik gekraag van houten vloer door lopen snap maar gestamp niet. Ik zei fijne dag en bedankt voor luisteren maar hij gooide deur voor mijn gezicht dicht. Echt nog nooit ben ik zo slecht en respectloos behandeld.
Ik raad je toch echt buurtbemiddeling aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:19 schreef Rozebladje het volgende:
[..]
Ik heb het trouwens nooit meer gedaan, omdat het mij te veel negatieve energie kost en ik gewoon wil oplossen via de verhuurder. Als ik herrie ga maken, ga ik problemen krijgen.
Plus toen had ik al de intuitie dat het hele moeilijke buren zijn en dat klopte gewoon. Ik wilde het met die spullen gelijk laten ophouden. Ik wilde een snelle oplossing. Nu gaat het waarsch nog maanden duren en veel energie kosten om dit te laten stoppen via de legale manier.
Persoonlijk zou ik toch eerst voor de verhuurder gaan. Als ik de OP zo lees kan er ook sprake zijn van overbewoning. En een verhuurder is daarnaast ook verantwoordelijk voor woongenot.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik raad je toch echt buurtbemiddeling aan.
Daar is ook genoeg info over te vinden op internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |