abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215270074
Ja melden dus.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215270080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je hebt mensen die erg op hun hielen lopen en van ijsberen houden wat bij niet te beste vloeren toch als flink stampen over komt.
Jawel maar toch, blijft staan wat ik zeg, iemand gaat niet bewust zitten stampen.
Dit moet een vloer naar mijn mening ook gewoon voldoende kunnen dempen dat je niet gek wordt.
Voor mij indicaties dat er wat mis is met die vloer.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215270081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je gaat niet bewust zitten stampen, dat kost energie en dat ben jij heus niet waard voor hem, alsof die je bewust zit te sarren.
Het galmt in de trappenhuis ook flink na. Herrie die hij zelf ook hoort. Hij weet dondersgoed dat hij veel herrie maakt. Nee hij heeft complete lak aan mij en het scheelt hem niet dat ik er last van heb. Dat kan ik ook als opzettelijk verwoorden.
pi_215270085
Je woont gewoon in een huis met zeer matige geluidsdemping.
Daar zijn normen voor, worden die wel gehaald?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215270092
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jawel maar toch, blijft staan wat ik zeg, iemand gaat niet bewust zitten stampen.
Dit moet een vloer naar mijn mening ook gewoon voldoende kunnen dempen dat je niet gek wordt.
Voor mij indicaties dat er wat mis is met die vloer.
Het zijn sowieso houten vloeren. Maar het feit dat ze altijd rustiger lopen nadat ik heb geklaagd bewijst dat ze het dus wel kunnen maar gewoon niet willen doen. Wamt gestampt begint altijd weer 2 weken erna.
pi_215270104
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:11 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Het zijn sowieso houten vloeren. Maar het feit dat ze altijd rustiger lopen nadat ik heb geklaagd bewijst dat ze het dus wel kunnen maar gewoon niet willen doen. Wamt gestampt begint altijd weer 2 weken erna.
je kan nog 20x posten hoe luid je buren wel niet zijn. Maar het antwoord blijft dat je het moet melden bij de verhuurder
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:12:42 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215270108
Ik zou de verstandhouding wel proberen goed te houden. Misschien kun je ze een keer uitnodigen om jouw kant te horen. Wie weet opent dat ogen.
Turken hebben vaak kleedjes. Zij ook?
pi_215270112
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
Er zijn woonregels, tussen 8 pm en 8 am geen harde tv of klussen. Maar ook na 8 pm loopt hij flink stampend rond. Dus die rust pak ik na 8 uur ook niet en word tegenwoordig altijd wakker van de werkende broer die om half 6 opstaat. Eerst echt nooit! Het lijkt alsof hij het expres doet na mijn geklaag.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:13:25 #34
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270116
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
Mij bekruipt het gevoel, als ik het zo eens lees, dat er wel wat meer aan de hand is dan 'ik heb geluidsoverlast'.
Geloof mij dat je echt horredol kunt worden van geluidsoverlast van de buren.

Ik had een bovenbuurman die het schijnbaar gepast vond om geen ondervloer onder zijn laminaat aan te brengen, terwijl laminaat verboden was. Dan ook nog eens altijd met harde zolen in huis te sloffen, ja niet lopen, maar echt sloffen. Van midden in de nacht tot overdag. Vooral 's nachts vervelend als je probeert te slapen. Oh en meneer ging ook op rare tijden even een liedje fluiten.

Daarvoor zat er een man die 1x in de 2 weken zijn kinderen op bezoek kreeg in het weekend. Laat ik zo zeggen dat je een tv niet eens meer kon verstaan.

Dus ik snap TS prima als er zoveel mensen op bezoek zijn in een gehorige woning.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_215270121
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef ludovico het volgende:
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?
pi_215270124
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:12 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zou de verstandhouding wel proberen goed te houden. Misschien kun je ze een keer uitnodigen om jouw kant te horen. Wie weet opent dat ogen.
Ben al 4 keer geweest en heb ook vriendelijk gezegd dat wederzijds respect erg belangrijk is en of ze aub rekenkng kunnnen houden en dat ik gekraag van houten vloer door lopen snap maar gestamp niet. Ik zei fijne dag en bedankt voor luisteren maar hij gooide deur voor mijn gezicht dicht. Echt nog nooit ben ik zo slecht en respectloos behandeld.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:15:26 #37
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270127
Verhuurder inschakelen
Trotste mama van Ambar
pi_215270129
oke nvm je wilt vooral gewoon klagen en de echte antwoorden negeren. ^O^
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:16:21 #39
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270133
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:15 schreef over_hedge het volgende:
Dat snap ik heel goed :6
Trotste mama van Ambar
pi_215270135
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Dat snap ik heel goed :6
Ik niet. Daar is klb voor.
pi_215270137
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?
Wat bedoel je? Bord met leefregels?
Ik zit nu bij een vriend om mentaal tot rust te komen en werk af te maken. Als ik thuis ben, schrijf ik het wel op.
pi_215270148
quote:
Na dit gezien te hebben

Rozebladje in K&W / Vervelende buren, tips voor klussen

Vrees ik dat je gelijk gaat krijgen.

TS: Schakel de verhuurder in. :)
pi_215270149
quote:
Ik ben psychisch echt even helemaal op van de stress. Daardoor zijn mijn berichten zo.
pi_215270159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Na dit gezien te hebben

Rozebladje in K&W / Vervelende buren, tips voor klussen

Vrees ik dat je gelijk gaat krijgen.

TS: Schakel de verhuurder in. :)
Ik heb het trouwens nooit meer gedaan, omdat het mij te veel negatieve energie kost en ik gewoon wil oplossen via de verhuurder. Als ik herrie ga maken, ga ik problemen krijgen.
Plus toen had ik al de intuitie dat het hele moeilijke buren zijn en dat klopte gewoon. Ik wilde het met die spullen gelijk laten ophouden. Ik wilde een snelle oplossing. Nu gaat het waarsch nog maanden duren en veel energie kosten om dit te laten stoppen via de legale manier.
pi_215270175
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Wat bedoel je?
De normen hoeveel geluid een oude vloer zou door mogen laten die er volgens Ludo blijkbaar zouden moeten zijn .
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:23:35 #46
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ik niet. Daar is klb voor.
Het is R&P en je kunt echt vervelend lijden onder constant geluidsoverlast. Ik weet er alles van.
Iets van je afschrijven en empathie krijgen van anderen kan helpen doordat je steun krijgt en daardoor actie gaat ondernemen.

Maar men geeft liever hulp in vormen van advies. Zo werkt de mensheid. En ik geef liever wat empathie.
Trotste mama van Ambar
pi_215270205
niemand die zegt dat het niet vervelend is
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:27:28 #48
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_215270206
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Ben al 4 keer geweest en heb ook vriendelijk gezegd dat wederzijds respect erg belangrijk is en of ze aub rekenkng kunnnen houden en dat ik gekraag van houten vloer door lopen snap maar gestamp niet. Ik zei fijne dag en bedankt voor luisteren maar hij gooide deur voor mijn gezicht dicht. Echt nog nooit ben ik zo slecht en respectloos behandeld.
Ik bedoel het niet onaardig, maar als hier een buur ineens aan de deur staat die ik niet goed ken met de boodschap dat "Wederzijds respect belangrijk is en dat ik wel wat meer rekening met ze kan houden" zou dat niet direct mijn genegenheid voor die persoon opwekken. Ik zou eerder een keer met een koffie/koekje/wijntje/biertje bij elkaar langs gaan. Beginnen over iets leuks, en dan afdraaien naar geluidsoverlast.

Maargoed, dat lukt niet altijd met iedereen... Vandaar dat buurtbemiddeling bestaat :) . Ik ben vrij pragmatisch dus bij dit soort dingen denk ik altijd meteen in oplossingen, soms best drastisch, zoals 100 km verhuizen. Lukt het jou nog om oplossingen te kunnen zien ? (zijn er best wat aangedragen in dit topic die een stuk minder extreem zijn). Of wil je vooral je verhaal kwijt?
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:29:16 #49
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270214
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:19 schreef Rozebladje het volgende:

[..]
Ik heb het trouwens nooit meer gedaan, omdat het mij te veel negatieve energie kost en ik gewoon wil oplossen via de verhuurder. Als ik herrie ga maken, ga ik problemen krijgen.
Plus toen had ik al de intuitie dat het hele moeilijke buren zijn en dat klopte gewoon. Ik wilde het met die spullen gelijk laten ophouden. Ik wilde een snelle oplossing. Nu gaat het waarsch nog maanden duren en veel energie kosten om dit te laten stoppen via de legale manier.
Ik raad je toch echt buurtbemiddeling aan.
Daar is ook genoeg info over te vinden op internet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:31:49 #50
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270228
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:29 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik raad je toch echt buurtbemiddeling aan.
Daar is ook genoeg info over te vinden op internet.
Persoonlijk zou ik toch eerst voor de verhuurder gaan. Als ik de OP zo lees kan er ook sprake zijn van overbewoning. En een verhuurder is daarnaast ook verantwoordelijk voor woongenot.
De verhuurder kan wel buurtbemiddeling inschakelen.
Trotste mama van Ambar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')