abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:32:14 #51
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik toch eerst voor de verhuurder gaan. Als ik de OP zo lees kan er ook sprake zijn van overbewoning. En een verhuurder is daarnaast ook verantwoordelijk voor woongenot.
De verhuurder kan wel buurtbemiddeling inschakelen.
Ook, ik zou beiden inschakelen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:33:48 #52
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215270241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:32 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ook, ik zou beiden inschakelen
In het geval van huur, vind ik verhuurder altijd eerste aanspreekpunt bij overlast.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:35:31 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215270253
Alleen al de wetenschap dat je buurtbemiddeling en/of de verhuurder hebt ingeschakeld, geeft wat verlichting.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:37:42 #54
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
In het geval van huur, vind ik verhuurder altijd eerste aanspreekpunt bij overlast.
Nogmaals ik zou beiden inschakelen. Voor jezelf in kaart brengen waaruit de overlast precies bestaat , met andere buren of mensen in de omgeving proberen te praten , misschien zijn er meer mensen met klachten. Onderzoek bij de gemeente de regelgeving en praat met die buren . maar als dat niet kan schakel buurtbemiddeling in.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215270289
Afgezien van de tips die al gegeven zijn: Noisecancelling koptelefoon c.q. oordojes een (tijdelijke) oplossing?
pi_215270562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?
Pfoe ik ben geen expert maar bij mij zijn ze ook wezen testen vanwege contactgeluid. Maar ik woon op een tegelvloer.

Chatgpt:

quote:
Voor appartementen gelden er specifieke geluidsnormen met betrekking tot contactgeluid. Deze normen zijn vastgelegd in het Bouwbesluit 2012. Hieronder worden de belangrijkste geluidsnormen genoemd: 1. Contactgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 53 decibel (dB) tussen woningen op verschillende verdiepingen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 56 dB tussen woningen op verschillende verdiepingen. 2. Luchtgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 33 dB tussen woningen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 35 dB tussen woningen. Deze geluidsnormen zijn bedoeld om de overdracht van contactgeluid (geluid dat ontstaat door direct contact met de vloer, zoals voetstappen) en luchtgeluid (geluid dat zich door de lucht verplaatst, zoals stemgeluid) tussen appartementen te beperken. Het doel is om de geluidsoverlast voor bewoners te verminderen en een goede geluidsisolatie te waarborgen. Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215270644
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Pfoe ik ben geen expert maar bij mij zijn ze ook wezen testen vanwege contactgeluid. Maar ik woon op een tegelvloer.

Chatgpt:
[..]

Gpt:
"
Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen."

Wat hebben mensen hier nu weer aan zo'n typisch GPT antwoord wat er omheen draait en niets concreets van de echte regelgeving vermeld. :')
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:34:34 #58
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215270748
Toch een koekje van eigen deeg geven. Ruiten eruit gooien, stankoverlast veroorzaken, een weekend lang feesten in je appartement, etc. etc.

Sommige mensen leren nooit en dan blijf je zelf gefrustreerd achter. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Zorg altijd dat je de gekste bent, of doet alsof, want dan worden ze bang van je en doen ze niks meer om je op stang te jagen. Kost even wat energie, maar op lange termijn heb je wel rust.

Succes.
Le Diable
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:37:33 #59
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215270774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:34 schreef SemperLibertas het volgende:
Toch een koekje van eigen deeg geven. Ruiten eruit gooien, stankoverlast veroorzaken, een weekend lang feesten in je appartement, etc. etc.

Sommige mensen leren nooit en dan blijf je zelf gefrustreerd achter. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Zorg altijd dat je de gekste bent, of doet alsof, want dan worden ze bang van je en doen ze niks meer om je op stang te jagen. Kost even wat energie, maar op lange termijn heb je wel rust.

Succes.
Jij slaat nogal eens de plank mis. :')
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:39:21 #60
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270794
quote:

Succes.
WTF ! Bij jou zit zit echt een steekje los.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:40:30 #61
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270805
Dit is niet de KLB of ONZ.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215270847
quote:

Succes.
Klinkt nogal gefrustreerd. Heb je last van je buren ofzo?
pi_215270859
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:40 schreef Puzzie het volgende:
Dit is niet de KLB of ONZ.
Dit.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:49:06 #64
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215270898
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Jij slaat nogal eens de plank mis. :')
quote:
81s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:39 schreef Puzzie het volgende:

[..]
WTF ! Bij jou zit zit echt een steekje los.
Mensen, mensen, ik denk alleen in oplossingen. Ietwat onorthodox, maar het werkt wel. Soms moet je het pad van de Rede verlaten en doen waar de situatie om vraagt. Dit lost zich niet op door eindeloos geduld en diplomatie.
Le Diable
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 12:52:05 #65
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215270928
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
[..]
Mensen, mensen, ik denk alleen in oplossingen. Ietwat onorthodox, maar het werkt wel. Soms moet je het pad van de Rede verlaten en doen waar de situatie om vraagt. Dit lost zich niet op door eindeloos geduld en diplomatie.
Bij mijn weten moet je aangifte doen als jouw ruiten worden ingegooid, althans dat is mijn persoonlijke ervaring .
Maar sowieso raar om dit soort tips te geven die alleen maar olie op het vuur zouden gooien.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:01:56 #66
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215271019
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:52 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Bij mijn weten moet je aangifte doen als jouw ruiten worden ingegooid, althans dat is mijn persoonlijke ervaring .
Maar sowieso raar om dit soort tips te geven die alleen maar olie op het vuur zouden gooien.
Nee hoor, want aangiftes blijven gewoon op de plank liggen tenzij er urgentie is. En als je het slim doet dan is er geen bewijs natuurlijk. Toegegeven, het is niet de meest chique oplossing, maar wel een heel effectieve.
Le Diable
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:03:19 #67
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215271029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nee hoor, want aangiftes blijven gewoon op de plank liggen tenzij er urgentie is. En als je het slim doet dan is er geen bewijs natuurlijk. Toegegeven, het is niet de meest chique oplossing, maar wel een heel effectieve.
Het is geen oplossing, het escaleert alleen maar.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:03:50 #68
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215271033
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Bah..
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:04:56 #69
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215271048
quote:
13s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:03 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Bah..
*) *;
Le Diable
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:05:23 #70
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215271053
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:03 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het is geen oplossing, het escaleert alleen maar.
Dan gaat het om wie de langste adem heeft
Le Diable
pi_215271203
Verhuizen, heeft geen enkele zin om dit soort mensen aan te spreken zij zien of willen het probleem niet zien.
blablablabla
pi_215271226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 11:23 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Het is R&P en je kunt echt vervelend lijden onder constant geluidsoverlast. Ik weet er alles van.
Iets van je afschrijven en empathie krijgen van anderen kan helpen doordat je steun krijgt en daardoor actie gaat ondernemen.

Maar men geeft liever hulp in vormen van advies. Zo werkt de mensheid. En ik geef liever wat empathie.
Het een sluit het ander niet uit
TS negeert vooral berichten waarbij ook advies wordt gegeven
Anderen spreken vrij
één stem wordt stilgezet
recht is niet voor elk
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:41:50 #73
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_215271397
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 13:23 schreef greysbones het volgende:

[..]
Het een sluit het ander niet uit
TS negeert vooral berichten waarbij ook advies wordt gegeven
Plus TS vroeg ook om advies/tips :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_215271424
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 12:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gpt:
"
Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen."

Wat hebben mensen hier nu weer aan zo'n typisch GPT antwoord wat er omheen draait en niets concreets van de echte regelgeving vermeld. :')
Zoekrichting?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215272866
Mensen vinden het sowieso niet leuk als hun buren hen betichten van geluidsoverlast. Al helemaal niet als ze daarvoor daadwerkelijk schuldig zijn.

Als je het echt wilt oplossen, moet je het op een andere manier aanpakken.

"Hoe kunnen we deze situatie oplossen, zodat we ons allebei prettig voelen in ons eigen huis?" komt op de tegenpartij een stuk minder intimiderend over dan "Jij moet voortaan stoppen met dit en dat doen, want ik voel mij daardoor niet veilig in mijn eigen huis. Ook als je zegt: "Je moet net als iedereen rekening houden met jouw buren." geef je daarmee tegelijkertijd aan dat je geen respect voor ze opbrengt en een lage dunk hebt voor hen.

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik zeg niet dat je iets fout doet en ik neem jouw verhaal serieus. Alleen wat ik ervan vind, doet er niks toe. Het gaat erom wat jouw buren vinden. Als zij zich aangevallen voelen door jou - ook als zij zoiets over zichzelf hebben afgeroepen - gaan ze in de tegenaanval.

Het zou helemaal mooi zijn als de woningbouw hun vloer zo goed kan isoleren dat ze kunnen stampen wat ze willen, zonder dat jij er last van hebt.

Als de conflicten opgelost zouden kunnen worden, associeer je hen ook minder als bedreiging en kan je automatisch meer geluiden die bij hen vandaan komen, verdragen.

Anders zit er vrees ik niks anders op dan verhuizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')