Ook, ik zou beiden inschakelenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:31 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik toch eerst voor de verhuurder gaan. Als ik de OP zo lees kan er ook sprake zijn van overbewoning. En een verhuurder is daarnaast ook verantwoordelijk voor woongenot.
De verhuurder kan wel buurtbemiddeling inschakelen.
In het geval van huur, vind ik verhuurder altijd eerste aanspreekpunt bij overlast.quote:
Nogmaals ik zou beiden inschakelen. Voor jezelf in kaart brengen waaruit de overlast precies bestaat , met andere buren of mensen in de omgeving proberen te praten , misschien zijn er meer mensen met klachten. Onderzoek bij de gemeente de regelgeving en praat met die buren . maar als dat niet kan schakel buurtbemiddeling in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:33 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
In het geval van huur, vind ik verhuurder altijd eerste aanspreekpunt bij overlast.
Pfoe ik ben geen expert maar bij mij zijn ze ook wezen testen vanwege contactgeluid. Maar ik woon op een tegelvloer.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je ons hier dan eens die normen laten zien?
quote:Voor appartementen gelden er specifieke geluidsnormen met betrekking tot contactgeluid. Deze normen zijn vastgelegd in het Bouwbesluit 2012. Hieronder worden de belangrijkste geluidsnormen genoemd: 1. Contactgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 53 decibel (dB) tussen woningen op verschillende verdiepingen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale contactgeluidsisolatie van 56 dB tussen woningen op verschillende verdiepingen. 2. Luchtgeluidsisolatie: - Voor nieuwbouwappartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 33 dB tussen woningen. - Voor bestaande appartementen geldt een minimale luchtgeluidsisolatie van 35 dB tussen woningen. Deze geluidsnormen zijn bedoeld om de overdracht van contactgeluid (geluid dat ontstaat door direct contact met de vloer, zoals voetstappen) en luchtgeluid (geluid dat zich door de lucht verplaatst, zoals stemgeluid) tussen appartementen te beperken. Het doel is om de geluidsoverlast voor bewoners te verminderen en een goede geluidsisolatie te waarborgen. Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen.
Gpt:quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfoe ik ben geen expert maar bij mij zijn ze ook wezen testen vanwege contactgeluid. Maar ik woon op een tegelvloer.
Chatgpt:
[..]
Jij slaat nogal eens de plank mis.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:34 schreef SemperLibertas het volgende:
Toch een koekje van eigen deeg geven. Ruiten eruit gooien, stankoverlast veroorzaken, een weekend lang feesten in je appartement, etc. etc.
Sommige mensen leren nooit en dan blijf je zelf gefrustreerd achter. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Zorg altijd dat je de gekste bent, of doet alsof, want dan worden ze bang van je en doen ze niks meer om je op stang te jagen. Kost even wat energie, maar op lange termijn heb je wel rust.
Succes.
WTF ! Bij jou zit zit echt een steekje los.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:34 schreef SemperLibertas het volgende:
Toch een koekje van eigen deeg geven. Ruiten eruit gooien, stankoverlast veroorzaken, een weekend lang feesten in je appartement, etc. etc.
Sommige mensen leren nooit en dan blijf je zelf gefrustreerd achter. Wie niet horen wil, moet maar voelen. Zorg altijd dat je de gekste bent, of doet alsof, want dan worden ze bang van je en doen ze niks meer om je op stang te jagen. Kost even wat energie, maar op lange termijn heb je wel rust.
Succes.
Klinkt nogal gefrustreerd. Heb je last van je buren ofzo?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:34 schreef SemperLibertas het volgende:
Succes.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij slaat nogal eens de plank mis.
Mensen, mensen, ik denk alleen in oplossingen. Ietwat onorthodox, maar het werkt wel. Soms moet je het pad van de Rede verlaten en doen waar de situatie om vraagt. Dit lost zich niet op door eindeloos geduld en diplomatie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:39 schreef Puzzie het volgende:
[..]
WTF ! Bij jou zit zit echt een steekje los.
Bij mijn weten moet je aangifte doen als jouw ruiten worden ingegooid, althans dat is mijn persoonlijke ervaring .quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
[..]
Mensen, mensen, ik denk alleen in oplossingen. Ietwat onorthodox, maar het werkt wel. Soms moet je het pad van de Rede verlaten en doen waar de situatie om vraagt. Dit lost zich niet op door eindeloos geduld en diplomatie.
Nee hoor, want aangiftes blijven gewoon op de plank liggen tenzij er urgentie is. En als je het slim doet dan is er geen bewijs natuurlijk. Toegegeven, het is niet de meest chique oplossing, maar wel een heel effectieve.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Bij mijn weten moet je aangifte doen als jouw ruiten worden ingegooid, althans dat is mijn persoonlijke ervaring .
Maar sowieso raar om dit soort tips te geven die alleen maar olie op het vuur zouden gooien.
Het is geen oplossing, het escaleert alleen maar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee hoor, want aangiftes blijven gewoon op de plank liggen tenzij er urgentie is. En als je het slim doet dan is er geen bewijs natuurlijk. Toegegeven, het is niet de meest chique oplossing, maar wel een heel effectieve.
Bah..quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:01 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Nee hoor, want aangiftes blijven gewoon op de plank liggen tenzij er urgentie is. En als je het slim doet dan is er geen bewijs natuurlijk. Toegegeven, het is niet de meest chique oplossing, maar wel een heel effectieve.
Dan gaat het om wie de langste adem heeftquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is geen oplossing, het escaleert alleen maar.
Het een sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:23 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is R&P en je kunt echt vervelend lijden onder constant geluidsoverlast. Ik weet er alles van.
Iets van je afschrijven en empathie krijgen van anderen kan helpen doordat je steun krijgt en daardoor actie gaat ondernemen.
Maar men geeft liever hulp in vormen van advies. Zo werkt de mensheid. En ik geef liever wat empathie.
Plus TS vroeg ook om advies/tipsquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:23 schreef greysbones het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit
TS negeert vooral berichten waarbij ook advies wordt gegeven
Zoekrichting?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gpt:
"
Het is belangrijk op te merken dat deze geluidsnormen kunnen variëren afhankelijk van de specifieke situatie en het type gebouw. Daarom is het raadzaam om de geldende wet- en regelgeving te raadplegen voor de meest actuele geluidsnormen voor contactgeluid in appartementen."
Wat hebben mensen hier nu weer aan zo'n typisch GPT antwoord wat er omheen draait en niets concreets van de echte regelgeving vermeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |