Dat kan niet. Wat wel kan is overstemmen. Maar dan heb je kans dat Van Hijum cs weggaan om niet meer terug te komen. Dan is het einde van het kabinet een feit.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wat ook kan is dat Schoof de ministers uitnodigt op die van NSC na om alsnog de noodverordening erdoorheen te krijgen.
Omtzigt betoogde wel eens dat Rutte dit deed tijdens de corona maatregelen.
Alleen lijkt mij niet dat NSC dit gaat accepteren? Overigens is het een van de redenen dat Mona Keizer haar ontslag kreeg na haar interview in de Telegraaf omdat ze kritisch hierop leek te zijn.
Nou ja einde. Ze kunnen dan demissionair verder toch? Tot er verkiezingen, coalitie en een nieuwe regering er zitquote:Op maandag 14 oktober 2024 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan niet. Wat wel kan is overstemmen. Maar dan heb je kans dat Van Hijum cs weggaan om niet meer terug te komen. Dan is het einde van het kabinet een feit.
Juristen neem ik aan. En dan is er altijd wel een te vinden die voor een zak geld z’n integriteit in de uitverkoop doet. De vraag is wat de waarde van dergelijk partijdig advies is.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd bij wat. Bij welk soort experts kan Faber nou terecht voor advies op dit gebied? Waar vind je die?
Ja. Dat kan. Maar dan moet je wel beseffen dat Rutte3 dat in relatieve rust kon doen omdat de coalitiepartijen en meerderheid hadden in de nieuwe TK. Dat gaat dit rompkabinet niet hebben. En de oppositie is ze al uiterst vijandig gezind.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nou ja einde. Ze kunnen dan demissionair verder toch? Tot er verkiezingen, coalitie en een nieuwe regering er zit
Het boreale clubje in Leiden, en types als Bart Maat (gebruikt door Willem Engel, Blommestijn en co).quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd bij wat. Bij welk soort experts kan Faber nou terecht voor advies op dit gebied? Waar vind je die?
De 'dragende motivering' zou er allang liggen maar schijnt zo summier te zijn dat deze door Uitermark en co direct gaat worden afgeschoten en ligt alleen nog op de plank om de boel te rekken en te kunnen rellen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:50 schreef Tijn het volgende:
Volgens BNR is dit de week van de waarheid voor Faber en haar asielcrisiswet. Zou het echt?
Vergeet ook 'immigratieexpert' Jan van de Beek niet.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het boreale clubje in Leiden, en types als Bart Maat (gebruikt door Willem Engel, Blommestijn en co).
edit: Maes heet die.
Die is officieel geen jurist toch?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook 'immigratieexpert' Jan van de Beek niet.
Nee maar wel een Afrikanenhater dus die zal er wel aan de haren bij worden gesleept. Het gaat niet zozeer om juridisch advies voor de dragende motivering.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die is officieel geen jurist toch?
En niet alleen Uitermark, heel NSC volgens mij. Ook wel logisch, want die dragende motivering is niet te construeren als je de experts mag geloven.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:30 schreef Hanca het volgende:
Uitermark heeft volgens mij allang 'nee' besloten, dat hoor je ook van politiek duiders. Die gaat de noodwet niet laten passeren. Niet voor niets dat van haar ministerie zo veel commentaar gelijk ongelakt werd gestuurd naar de Kamer.
Ik ben absoluut geen expert, maar als je vier maanden nodig hebt om een crisis te motiveren dan mag ik toch ook als leek wel constateren dat het niet kan?quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En niet alleen Uitermark, heel NSC volgens mij. Ook wel logisch, want die dragende motivering is niet te construeren als je de experts mag geloven.
Je verhaal wordt er in ieder geval niet sterker op nee.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen expert, maar als je vier maanden nodig hebt om een crisis te motiveren dan mag ik toch ook als leek wel constateren dat het niet kan?
Dat het geen crisis is was van meet af aan al duidelijk, dat hoefde helemaal niet onderzocht te worden. Bij NSC waren ze alleen zo achterlijk om die noodwet in het regeerakkoord op te laten nemen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen expert, maar als je vier maanden nodig hebt om een crisis te motiveren dan mag ik toch ook als leek wel constateren dat het niet kan?
Maar Tilburg wordt ook helemaal niet rechts bestuurdquote:Op maandag 14 oktober 2024 13:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tilburg staat er economisch zeer rooskleuring tot ca 2030. Sterker nog een van de beste gemeentefinanciën in het land.
Oh, er is vast wel ergens een Leidse neo-conservatieve denktank te vinden die dat niet met je eens is. En daar een mooi adviesrapport over wil schrijven. Zie daar het ‘extern advies’ van Faberquote:Op maandag 14 oktober 2024 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zelfs de groenteboer om de hoek weet dat er geen dragende motivering is. Daar hoef je geen experts voor te benaderen.
Binnen twee weken kunnen we weer een huilende Nicolien verwachten. Bully Wilders weet ook wel waar de zwakke schakel zich bevindt.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Oh, er is vast wel ergens een Leidse neo-conservatieve denktank te vinden die dat niet met je eens is. En daar een mooi adviesrapport over wil schrijven. Zie daar het ‘extern advies’ van Faber
Gewaagde uitspraak. Die weet misschien niks van staatsrecht.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zelfs de groenteboer om de hoek weet dat er geen dragende motivering is. Daar hoef je geen experts voor te benaderen.
Tuurlijk niet. Die zit er alleen om ophef te genereren en dat kan prima met een volgend idioot plan.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gaat Faber opstappen als ze geen steun krijgt?
Of constateren dat het gewoon geen crisis is, immers dan kun je niet 4 maanden rustig gaan nadenken.quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Je hoeft geheel geen rechtskennis te bezitten. Er is duidelijk geen crisis. Dus iederéén snapt dat er geen sprake is van een crisis als je zo'n 4 mnd moet nadenken over een (dragende) motivatiequote:Op maandag 14 oktober 2024 19:44 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak. Die weet misschien niks van staatsrecht.
"De mensen ervaren een crisis" en "met corona kon het ook"quote:Op maandag 14 oktober 2024 19:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Er is duidelijk geen crisis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |