Zou voor het laatste gaan. Vrijstaand is zoveel prettiger....quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:29 schreef laziness het volgende:
Kortom het is een keuze tussen deze maandlasten en versneld hypotheekvrij kunnen zijn voor pensioendatum of dat vrijstaande huis kopen met hogere hypotheek en tot je pensioen of misschien zelfs nog iets langer hogere maandlasten.
Ja, inderdaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef laziness het volgende:
[..]
In mijn vorige wijk stonden de kopers van de duurdere "a la carte" koophuizen op zijn kop dat er huurhuizen aan de overkant van de sloot werden gebouwd waar ze op uit zouden kijken.
Is uiteindelijk gewoon doorgegaan en het zag er gewoon altijd netjes uit en geen gezeik maar veel mensen staan er niet voor open en vertragen dit soort ontwikkelingen enorm.
In ons vorige huis hoorden we alles van de buren t/m de plonsgeluiden in de WC aan toe. De dag geprezen dat we vrijstaand zijn gaan wonen. Met parkeerruimte op eigen terrein: heerlijk. Nu de laadunit nog!quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze regio was ‘goedkoop’ maar is enorm gestegen, de stap naar vrijstaand is hier niet te maken, maar vrijstaand is inmiddels wel de droom (we horen zo absurd veel van de buren).
Het was een in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk waarbij bekend was dat er huurhuizen in de wijk zouden komen. Maar het was het not in my backyard principe want zij hadden de duurste huizen (op dat moment). Het kon wel elders in de wijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
huurhuizen worden zonder uitzondering slechter behandeld dan koopwoningen.
ik vind het niet gek dat mensen daar niet om staan te springen.
wat @:leandra al zegt. of je maakt het onderdeel van een wijk vanaf het begin of je doet het niet.
maar achteraf (sociale)huurwoingen in een koopwijk doorduwen gaat op weerstand uitkomen
Vrijheid om te reizen en of eerder stoppen met werken etc omdat je huis op je 55ste al is afbetaald is ook een groot goed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou voor het laatste gaan. Vrijstaand is zoveel prettiger....
Dat is echt bizar, dan heb je niet voldoende onderzoek gedaan voor je kocht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Het was een in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk waarbij bekend was dat er huurhuizen in de wijk zouden komen. Maar het was het not in my backyard principe want zij hadden de duurste huizen (op dat moment). Het kon wel elders in de wijk.
tja, dat is aso gedrag. blij dat de huurhuizen er dan kunnen komen. alhoewel ik wel echt overduidelijk groter fan ben van mixen van huur en koop ipv een straat huur en een straat koop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef laziness het volgende:
[..]
Het was een in aanbouw zijnde nieuwbouwwijk waarbij bekend was dat er huurhuizen in de wijk zouden komen. Maar het was het not in my backyard principe want zij hadden de duurste huizen (op dat moment). Het kon wel elders in de wijk.
Hier in de straat ben ik een van de weinigen met koop, de rest is huur. Allemaal huizen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:03 schreef freak1 het volgende:
[..]
tja, dat is aso gedrag. blij dat de huurhuizen er dan kunnen komen. alhoewel ik wel echt overduidelijk groter fan ben van mixen van huur en koop ipv een straat huur en een straat koop.
Sommige dorpjes in Friesland rondom Drachten en Heerenveen, Emmeloord en omstreken, Franeker, van die locaties die nog net te doen zijn qua reistijd als je 1 keer per week/ 2 weken in de regio Haarlem moet werken. Drachten zelf gaat richting hetzelfde prijspeil als hier in de Noordkop. Ik kijk dan specifiek naar nieuwbouw of heel jonge woningen die qua perceel vergelijkbaar zijn met wat we nu hebben en dan net iets ruimer qua woonoppervlak op de begane grond en vrijstaand ipv onze tweekapper.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar welke regio je refereert...
Yep diequote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die universitair docent bedoel je?
Zou niet meer weg willen uit Noord-Hollandquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Sommige dorpjes in Friesland rondom Drachten en Heerenveen, Emmeloord en omstreken, Franeker, van die locaties die nog net te doen zijn qua reistijd als je 1 keer per week/ 2 weken in de regio Haarlem moet werken. Drachten zelf gaat richting hetzelfde prijspeil als hier in de Noordkop. Ik kijk dan specifiek naar nieuwbouw of heel jonge woningen die qua perceel vergelijkbaar zijn met wat we nu hebben en dan net iets ruimer qua woonoppervlak op de begane grond en vrijstaand ipv onze tweekapper.
Nuttige toevoeging welquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou niet meer weg willen uit Noord-Holland
Graag gedaan, waarschijnlijk begrijp je "Noordkop" in @Doedezemaar post niet.quote:
Hier in de Noordkop is het geweldig: strand, natuur, vogels voor Symph en cultuur is ook wel te vinden. Veel leuker dan eerder in Heerhugowaard, daar was daarvan alleen de cultuur iets dichterbij. Maar goed, daar hangt inmiddels ook een (in mijn ogen)serieus prijskaartje aan. En jij woont helemaal in een dure regio.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Zou niet meer weg willen uit Noord-Holland
Onze voormalige buren hebben daar hun hobby van gemaakt volgens mij, en ik zou dat eventueel heel misschien nog kunnen snappen als ze van het ene mooie koophuis direct naar het andere zouden gaan, maar tussendoor gaan ze dus in huurflatjes enzo zitten, de laatste keer zelfs eerst nog weken in een hotel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou de stress van het kopen (laat staan verkopen) niet nog een keer door willen. Mijn vriendin is al wel verder aan het kijken
Begrijp echt niet dat mensen daar lol aan ondervinden.
Ik word al moe van de gedachte alleenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Onze voormalige buren hebben daar hun hobby van gemaakt volgens mij, en ik zou dat eventueel heel misschien nog kunnen snappen als ze van het ene mooie koophuis direct naar het andere zouden gaan, maar tussendoor gaan ze dus in huurflatjes enzo zitten, de laatste keer zelfs eerst nog weken in een hotel.
Nou ja, je houdt wel weinig zooi over dan denk ikquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Onze voormalige buren hebben daar hun hobby van gemaakt volgens mij, en ik zou dat eventueel heel misschien nog kunnen snappen als ze van het ene mooie koophuis direct naar het andere zouden gaan, maar tussendoor gaan ze dus in huurflatjes enzo zitten, de laatste keer zelfs eerst nog weken in een hotel.
Ligt eraan welke generatie je bent. Ben je nu bijv. begin 30 en je ouders hebben een koophuis, dan kan je van de toekomstige erfenis al een fors deel aflossen waarschijnlijk. Natuurlijk hoop ik dat mijn ouders 110+ worden overigens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:02 schreef laziness het volgende:
[..]
Vrijheid om te reizen en of eerder stoppen met werken etc omdat je huis op je 55ste al is afbetaald is ook een groot goed.
Mensen van begin 30 hebben meestal geen boomers als ouders. Tenzij ze een beetje een nakomertje zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:27 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ligt eraan welke generatie je bent. Ben je nu bijv. begin 30 en je ouders hebben een koophuis, dan kan je van de toekomstige erfenis al een fors deel aflossen waarschijnlijk. Natuurlijk hoop ik dat mijn ouders 110+ worden overigens.
Er gaat nog een hoop boomergeld richting de generatie onder ze in ieder geval.
Ja en ze verkopen hun nieuwe meubels ook zo weer via Marktplaats,dat zag ik gebeuren. Ik krijg er kortsluiting in mijn hoofd van. En ik hou van spullen en zooi.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, je houdt wel weinig zooi over dan denk ik
Ouders die in de jaren 80 gekocht hebben, laat ik het zo zeggenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mensen van begin 30 hebben meestal geen boomers als ouders. Tenzij ze een beetje een nakomertje zijn.
Juist wel, mensen van begin 30 hebben juist heel vaak een boomer als ouder, tenzij ze ouders onder de 60 hebben, dan zijn ze of het oudste kind of de ouders waren er heel jong bij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mensen van begin 30 hebben meestal geen boomers als ouders. Tenzij ze een beetje een nakomertje zijn.
Mijn vader is een boomer die niet aflost en private leaseauto’s rijdt, daar valt weinig erfenis te halen, misschien dat z’n Bang&Olufsentv nog wat oplevert.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:27 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ligt eraan welke generatie je bent. Ben je nu bijv. begin 30 en je ouders hebben een koophuis, dan kan je van de toekomstige erfenis al een fors deel aflossen waarschijnlijk. Natuurlijk hoop ik dat mijn ouders 110+ worden overigens.
Er gaat nog een hoop boomergeld richting de generatie onder ze in ieder geval.
Boomers zijn inmiddels toch tussen de 68 en 78 of zoiets toch.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Juist wel, mensen van begin 30 hebben juist heel vaak een boomer als ouder, tenzij ze ouders onder de 60 hebben, dan zijn ze of het oudste kind of de ouders waren er heel jong bij.
Maar het gros van de begin dertigers zal ouders van in de 60 hebben, en de 60-plussers van vandaag zijn boomers.
(De 80-plussers dan weer niet).
Hahaha, toch eens met 'm gaan praten dan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:41 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn vader is een boomer die niet aflost en private leaseauto’s rijdt, daar valt weinig erfenis te halen, misschien dat z’n Bang&Olufsentv nog wat oplevert.
Nee, Boomers zijn geboren in de 20 jaar na de oorlog, dus de generatie 1945-1965.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Boomers zijn inmiddels toch tussen de 68 en 78 of zoiets toch.
Dan hebbben ze op hun tussen hun 38ste en 48ste kinderen gehad en dat was voor die tijd toch een nakomertje.
Ik ben zelf een nakomertje en mijn moeder is 81 dus net pre boomer maar ik ben inmiddels ook 43
Er zal wel geld vrij komen maar dat gaat eerder naar mensen die laat in de 30 zijn niet begin 30
Nou ja, als het eigen woningbezit vroeger 40% was dan betekent dat ook dat er nog een hoop mensen zijn wiens ouders idd geen eigen woning hebben en nooit hebben gehad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:53 schreef laziness het volgende:
Mijn ouders en schoonouders hebben altijd gehuurd dus geen erfenis te verwachten hier![]()
Dacht dat die boom iets scherper was en al wel klaar was in 60quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Boomers zijn geboren in de 20 jaar na de oorlog, dus de generatie 1945-1965.
Laat ‘m lekker z’n geld opmaken, de man is bijna 80. Hij heeft vorig jaar zelfs z’n hypotheek opgehoogd om extra zonnepanelen en een warmtepomp te financieren, slimme zet vond ik datquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 12:50 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hahaha, toch eens met 'm gaan praten dan.
Ook geen boomer dus net nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Laat ‘m lekker z’n geld opmaken, de man is bijna 80. Hij heeft vorig jaar zelfs z’n hypotheek opgehoogd om extra zonnepanelen en een warmtepomp te financieren, slimme zet vond ik dat
Ik denk dat je hier de vinger op de zere plek legtquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 08:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ikzelf heb ook nog nooit iets gezegd wat ik ook zelf niet kan bedenkeneen gesprek met mezelf zou het saaiste gesprek ooit zijn.
Serieusquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de vinger op de zere plek legt
Lijkt mij juist de bom om met mezelf te praten
Moet je je voorstellen hoe je in gesprek met jezelf je associatieve vermogen van nu verdubbelt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Serieusik denk dat ik dan al heel snel uitkom waar ikzelf ook uitkom, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een boek gelezen dat ikzelf niet gelezen heb... Dus als ik daar een inzicht uit op doe kan ik dat zelf ook bedenken
Serieus. Ik ben nogal associatief en normaal moet ik me inhouden omdat bepaald niet de hele wereld zit te wachten op mijn 188 zijpaadjes. Tegen mezelf zou ik lekker los kunnen gaan en alle kanten op lullen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 13:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Serieusik denk dat ik dan al heel snel uitkom waar ikzelf ook uitkom, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een boek gelezen dat ikzelf niet gelezen heb... Dus als ik daar een inzicht uit op doe kan ik dat zelf ook bedenken
Hoezo ik ga ervanuit ikzelf niet ineens andere associaties maakt dan ikzelf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe je in gesprek met jezelf je associatieve vermogen van nu verdubbelt.
Ik denk dat ik snel moe zou worden van al mijn geassocieer en daarnaast zijn het dan niet echt verrassende associaties aangezien ik ze zelf ook al gemaakt had. Ik doe/denk eigenlijk zelden tot nooit iets wat ik zelf niet zou doen/denken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Serieus. Ik ben nogal associatief en normaal moet ik me inhouden omdat bepaald niet de hele wereld zit te wachten op mijn 188 zijpaadjes. Tegen mezelf zou ik lekker los kunnen gaan en alle kanten op lullen.
Wel meer en sneller.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo ik ga ervanuit ikzelf niet ineens andere associaties maakt dan ikzelf.
Erg vermoeiend ik kan die van mezelf al niet bijhoudenquote:
Ik ben vooral benieuwd waarom na al die heisa die komt kijken bij nieuwbouw nu al weer weg. Tenzij uit elkaar kan ik me echt niet voorstellen dat je binnen een jaar alweer weg wilt / zin hebt in weer weg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 14:53 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zag overigens onlangs een makelaar opnames maken bij een huis bij ons tegenover, die huizen zijn ruim een jaar geleden opgeleverd, ben benieuwd naar de vraagprijs en uiteindelijke verkoopprijs.
Baan elders?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom na al die heisa die komt kijken bij nieuwbouw nu al weer weg. Tenzij uit elkaar kan ik me echt niet voorstellen dat je binnen een jaar alweer weg wilt / zin hebt in weer weg.
Nou, ik kijk ook wel naar kavels in het buitengebied, of bouwvallen die dusdanig geprijsd zijn dat ze tegen de vlakte kunnen, maar dat is vooral omdat ik het hele proces zo leuk vond dat ik nog wel een keer een huis wil bouwenquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waarom na al die heisa die komt kijken bij nieuwbouw nu al weer weg. Tenzij uit elkaar kan ik me echt niet voorstellen dat je binnen een jaar alweer weg wilt / zin hebt in weer weg.
Je kan heel veel uitbesteden. Ik ga binnenkort een nieuwe loods laten plaatsen (komt een K&W topic over); begint gewoon met heel veel zooi weggooien. Daarna sorteren, inpakken en laten verhuizen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik word al moe van de gedachte alleenVooral alle rompslomp, parpierwerk en onbegrijpelijk gedoe er omheen. Heb wel heel veel respect voor dat soort mensen, ook de mensen hier in het topic. De huizenmarkt en bijbehorende constructies is echt een paar niveautjes te hoog gegrepen voor mij, is maar gebleken.
@Bosbeetle wordt al moe van de gedachte aan een hypotheekberekening, dus ik snap wel dat hij een ander huis kopen helemaal een moeilijk verhaal vindt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan heel veel uitbesteden. Ik ga binnenkort een nieuwe loods laten plaatsen (komt een K&W topic over); begint gewoon met heel veel zooi weggooien. Daarna sorteren, inpakken en laten verhuizen.
Ik ben een week of 10 geleden verhuisd en ik zou over 10 maanden wel weer kunnen verhuizen. (Geen nieuwbouw, wel vreselijk veel verbouwd.)quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 15:13 schreef laziness het volgende:
[..]
Nieuwbouw is vaak een proces van een jaar (of twee) er aan vooraf ook nog aan stress. Geloof niet dat mijn hart dit voor een derde keer aan kanquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ben een week of 10 geleden verhuisd en ik zou over 10 maanden wel weer kunnen verhuizen. (Geen nieuwbouw, wel vreselijk veel verbouwd.)
Voor nog een betere plek ga ik altijd wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |