abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:00:28 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215268825
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoezo ben jij niet succesvol?
Ik hoop in iedergeval dat ik me niet zo gedraag.

Weinig zo irritant als mensen die denken dat alles wat hun overkomt volledig door hun eigen toedoen is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:01:28 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215268834
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Precies :Y

Het haalt de hele sfeer uit de wijk.
Sowieso zijn deze wijken niet gebouwd voor de breedte van de autos die deze mensen denken nodig te hebben :D
Nou ja, het voordeel van gentrificatie is wel dat de wijk niet (verder) verpaupert.

We kunnen doen alsof het een vies woord is, maar genoeg wijken die daardoor (van de sloophamer) gered zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:03:04 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215268839
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou ja, het voordeel van gentrificatie is wel dat de wijk niet (verder) verpaupert.

We kunnen doen alsof het een vies woord is, maar genoeg wijken die daardoor (van de sloophamer) gered zijn.
Dat is waar
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:04:10 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215268845
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik hoop in iedergeval dat ik me niet zo gedraag.

Weinig zo irritant als mensen die denken dat alles wat hun overkomt volledig door hun eigen toedoen is.
Anderen zien gewoon "de universitair docent, maar hij doet wel normaal", en zien jou net zo goed als succesvol.

En kun je echt niet met Floris-Jan en Frederique, of hou je je dat vooral voor omdat je vindt dat ze de buurt verpesten?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:18:15 #105
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215268956
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:04 schreef Leandra het volgende:

[..]
Anderen zien gewoon "de universitair docent, maar hij doet wel normaal", en zien jou net zo goed als succesvol.

En kun je echt niet met Floris-Jan en Frederique, of hou je je dat vooral voor omdat je vindt dat ze de buurt verpesten?
Ik praat hun taal niet zo goed, het is vrij onmogelijk om gesprekken te hebben over wezenlijke zaken. Met een gemiddelde 'rafelrander' kun je veel sneller over iets interessants praten. Bij de fredriques en Floris Jannen blijft het altijd maar over onzin gaan zoals hypotheken, specifieke etenswaren, autos etc terwijl een rafelrander vaak genoeg iets belachelijks uitkraamt waar je dan een daadwerkelijk gesprek over kunt hebben. De staat van de wereld, de gemoedstoestand, je favoriete soort hond of hoe de wereld eruit zou zien als je knieën andersom schanierden en dat appels prima met peren te vergelijken zijn.

In gesprekken met mensen van die laatste categorie wordt je nog wel eens verrast, in die eerste categorie (moet toegeven zijn vaak ook iets jonger, lepelen meestal cliche na cliche op, dat kan ik zelf ook wel :D daar heb ik geen gesprek met hun voor nodig)

[ Bericht 12% gewijzigd door Bosbeetle op 15-10-2024 08:24:11 ]
pi_215269015
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Het haalt de hele sfeer uit de wijk.
Sowieso zijn deze wijken niet gebouwd voor de breedte van de autos die deze mensen denken nodig te hebben :D
Hebben ze geen eigen oprit dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:26:06 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Hebben ze geen eigen oprit dan?
Zoals leandra al zei ze wonen nogal onder hun 'klasse'

Wat wel een leuke bijkomstigheid is dat de schilder en verpleegster en postbode als ze gespaard hebben nu een een huis met oprit zouden kunnen kopen, omdat malloten als ik teveel voor hun huidige huis betalen, wat nu dus ook gebeurt.

Oude schilders weg :{ , jonge managers terug :r
pi_215269054
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Mwoah.....

quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij de fredriques en Floris Jannen blijft het altijd maar over onzin gaan zoals hypotheken,
Mwoah, Mwoah..........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:30:16 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269060
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zoals leandra al zei ze wonen nogal onder hun 'klasse'
Jij ook overigens ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:30:56 #110
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269065
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Jij ook overigens ;)
Ik hoor bij de ze inderdaad
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:31:46 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269071
Het liefst zou ik in een wijk wonen waar ik niet zou wonen.

Gelukkig heb ik mezelf niet als buurman :D
pi_215269074
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik praat hun taal niet zo goed, het is vrij onmogelijk om gesprekken te hebben over wezenlijke zaken. Met een gemiddelde 'rafelrander' kun je veel sneller over iets interessants praten. Bij de fredriques en Floris Jannen blijft het altijd maar over onzin gaan zoals hypotheken, specifieke etenswaren, autos etc terwijl een rafelrander vaak genoeg iets belachelijks uitkraamt waar je dan een daadwerkelijk gesprek over kunt hebben. De staat van de wereld, de gemoedstoestand, je favoriete soort hond of hoe de wereld eruit zou zien als je knieën andersom schanierden en dat appels prima met peren te vergelijken zijn.

In gesprekken met mensen van die laatste categorie wordt je nog wel eens verrast, in die eerste categorie (moet toegeven zijn vaak ook iets jonger, lepelen meestal cliche na cliche op, dat kan ik zelf ook wel :D daar heb ik geen gesprek met hun voor nodig)
Dit klinkt vooral als een hele lading vooroordelen zonder dat je daadwerkelijk eens gesprekken met ze hebt gehad.
Je bent zelf ook gewoon universitair docent he, dus wat dat betreft pas je zelf ook prima in dat hokje. Het zou zomaar kunnen dat zij ook 'als buitenstaander gezien' in dat hokje passen, maar inhoudelijk gezien ook over andere dingen nadenken en willen praten. Net als jij. :! Ook mensen in het hokje 'Floris-Jan en Frederique' zijn mensen, met allemaal eigen persoonlijkheden en behoeftes. Je bent zelf echt niet de enige uit die heeele groep die over de dingen wil praten waar jij over wil praten.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 15-10-2024 08:38:03 ]
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:38:29 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269117
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Dit klinkt vooral als een hele lading vooroordelen zonder dat je daadwerkelijk eens gesprekken met ze hebt gehad.
Je bent zelf ook gewoon universitair docent he, dus wat dat betreft pas je zelf ook prima in dat hokje. Het zou zomaar kunnen dat zij ook 'als buitenstaander gezien' in dat hokje passen, maar inhoudelijk gezien ook over andere dingen nadenken en willen laten. Net als jij. :! Ook mensen in het hokje 'Floris-Jan en Frederique' zijn met mensen, met allemaal eigen persoonlijkheden en behoeftes.
Prima maar toch lijken vooral die behoeften liggen bij het praten over dingen die iedereen al lang weet :D En als je dan switcht naar iets onvoorspelbaarders dan haakt men af. Het moet wel een beetje normaal (lees saai) zijn want anders vinden we het toch allemaal wel raar (hihi).

Het is een groot stuk mijn voorkeuren, in gesprekken maakt het niet zoveel uit. Maar ze trekken het ook in dingen die georganiseerd worden of hoe dingen geregeld worden, er moet overal een stukje voorspelbaarheid over heen gegooid worden. Want oh my er zal eens iets spontaans gebeuren. Of het zal eens een grensje opzoeken.

En tuurlijk ieder zijn meug helemaal prima maar ik merk gewoon dat de buurt wat saaier wordt. En ook nogmaals ikzelf hoor bij de groep Frederieken hè. Ik maak de buurt nou niet persee kleurrijker. Daarom hoef ik het nog niet leuk te vinden :P
pi_215269150
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Prima maar toch lijken vooral die behoeften liggen bij het praten over dingen die iedereen al lang weet :D En als je dan switcht naar iets onvoorspelbaarders dan haakt men af. Het moet wel een beetje normaal (lees saai) zijn want anders vinden we het toch allemaal wel raar (hihi).

Het is een groot stuk mijn voorkeuren, in gesprekken maakt het niet zoveel uit. Maar ze trekken het ook in dingen die georganiseerd worden of hoe dingen geregeld worden, er moet overal een stukje voorspelbaarheid over heen gegooid worden. Want oh my er zal eens iets spontaans gebeuren. Of het zal eens een grensje opzoeken.
Je praat nog steeds over "ze" alsof iedereen uit die groep dezelfde persoon is.
Je hebt met iemand gepraat waarbij het op die manier ging of die ergens op een bepaalde manier over dacht. Dat zegt iets over die persoon. Niet over de groep waartoe die persoon volgens jou behoort. Want er zijn allerlei redenen waarom anderen jou tot diezelfde groep zouden rekenen, maar jij identificeert je ook niet met de beschrijving die je daar zelf van geeft.

Snap je de ironie?
Jij zegt dat iedereen uit die groep op een bepaalde manier praat waar jij niet zo goed mee kan want niet jouw onderwerpen en te saai en voorspelbaar etc.
Tegelijkertijd zijn er zat mensen die jou tot die groep zouden rekenen.
Terwijl jij dus weet dat die beschrijving voor jou helemaal niet klopt.
Misschien, het is maar een idee, klopt die beschrijving dan dus voor wel meer mensen in die groep niet.. :!

Zie mensen als persoon, niet als groep. Volgens mij zijn er allerlei mensen hier op FOK! waar jij prima inhoudelijke gesprekken en discussies mee kan voeren/hebt gevoerd, die je óók tot die groep zou kunnen rekenen. Die zou je ook zomaar tegen kunnen komen in je buurt/in het echt, als je niet bij voorbaat al op basis van je groepering van die mensen er vanuit gaat dat je niet met ze kan praten want niet interessant.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:44:46 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269151
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:32 schreef vlindertje89 het volgende:
. Je bent zelf echt niet de enige uit die heeele groep die over de dingen wil praten waar jij over wil praten.
Ikzelf heb ook nog nooit iets gezegd wat ik ook zelf niet kan bedenken :O een gesprek met mezelf zou het saaiste gesprek ooit zijn.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:46:23 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269159
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Je praat nog steeds over "ze" alsof iedereen uit die groep dezelfde persoon is.
Je hebt met iemand gepraat waarbij het op die manier ging of die ergens op een bepaalde manier over dacht. Dat zegt iets over die persoon. Niet over de groep waartoe die persoon volgens jou behoort. Want er zijn allerlei redenen waarom anderen jou tot diezelfde groep zouden rekenen, maar jij identificeert je ook niet met de beschrijving die je daar zelf van geeft.

Snap je de ironie?
Jij zegt dat iedereen uit die groep op een bepaalde manier praat waar jij niet zo goed mee kan want niet jouw onderwerpen en te saai en voorspelbaar etc.
Tegelijkertijd zijn er zat mensen die jou tot die groep zouden rekenen.
Terwijl jij dus weet dat die beschrijving voor jou helemaal niet klopt.
Misschien, het is maar een idee, klopt die beschrijving dan dus voor wel meer mensen in die groep niet.. :!

Zie mensen als persoon, niet als groep. Volgens mij zijn er allerlei mensen hier op FOK! waar jij prima inhoudelijke gesprekken en discussies mee kan voeren/hebt gevoerd, die je óók tot die groep zou kunnen rekenen. Die zou je ook zomaar tegen kunnen komen in je buurt/in het echt, als je niet bij voorbaat al op basis van je groepering van die mensen er vanuit gaat dat je niet met ze kan praten want niet interessant.
Ik reken mezelf ook tot die groep (zie alle voorgaande posts) en die beschrijving klopt wel voor mij.

Misschien moet ik het anders verwoorden, de beurt zou een stuk leuker zijn als er minder mensen zoals ik in zouden wonen.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:50:21 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269183
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik reken mezelf ook tot die groep (zie alle voorgaande posts)
En het grappige is dat jij waarschijnlijk wel duurder had kunnen kopen, maar je vond het allemaal maar eng, risico, dit dat, dus in feite woon jij ook nog eens niet alleen "onder je stand" qua opleiding, maar ook qua wijk en wat je had kunnen kopen.

Maar wel anderen de gentrificatie verwijten :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:51:19 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269190
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
En het grappige is dat jij waarschijnlijk wel duurder had kunnen kopen, maar je vond het allemaal maar eng, risico, dit dat, dus in feite woon jij ook nog eens niet alleen "onder je stand" qua opleiding, maar ook qua wijk en wat je had kunnen kopen.

Maar wel anderen de gentrificatie verwijten :D
Ook verwijt ik mezelf die gentrificatie, in de eerste post hierover zei ik dat ik me schaamde hiervoor.

Btw duurder was echt niet gelukt hoor.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:56:27 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269213
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ook verwijt ik mezelf die gentrificatie, in de eerste post hierover zei ik dat ik me schaamde hiervoor.

Btw duurder was echt niet gelukt hoor.
Ik dacht dat je nog een bonk spaargeld had, maar bij jou was vooral het lange twijfelen de oorzaak, je had in 2019-2021 veel rianter kunnen kopen dan je nu gedaan hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215269214
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik reken mezelf ook tot die groep (zie alle voorgaande posts) en die beschrijving klopt wel voor mij.
Als die beschrijving echt op jou van toepassing zou zijn, dan zou je het toch juist prima met ze moeten kunnen vinden?

Blijkbaar klopt die beschrijving niet, want je schrijft dat als je dan over wat onvoorspelbaars praat men afhaakt, terwijl jij dat juist leuk vindt. Ook schrijf je dat voor hen over alles een sausje van voorspelbaarheid gegooid moet worden, ook in dingen organiseren en dat je merkt dat de buurt saaier wordt daardoor, en dat vind je niet leuk. Jij zou dat dus liever anders zien.
Jij vindt het dus juist leuk om onvoorspelbaardere gesprekken te hebben, en vindt het niet leuk als de buurt saaier wordt door meer voorspelbaarheid. Dan wil je dus wat anders dan wat je omschrijft dat de groep waar jij jezelf toe rekent wil.
Goh, misschien is dat dan dus niet wat iedereen in die groep wil. Of nouja, dat weten we zeker, want jij rekent je tot die groep, maar wil wat anders dan jij zegt dat 'zij' willen. Dat is toch tegenstrijdig, dat zie je zelf toch ook wel?

Nogmaals, dat je met specifieke mensen die toevallig volgens jou tot een bepaalde groep horen, een bepaalde ervaring hebt gehad, betekent niet dat alle andere mensen uit die groep hetzelfde zijn of willen. Met jezelf als illustratie daarvan.
pi_215269265
om eerlijk te zijn @Bosbeetle klinkt het wel een beetje egocentrisch..

jij bent een leuk persoon om om je heen te hebben, de nieuwe generatie tweeverdieners zijn dat niet en de lager opgeleiden cq arbeiders die zijn wel leuk.
zo zitten er hier nog wel een paar in deze discussie, groep X wil ik om me heen hebben die is leuk, groep Y is stom, ik ben heel uniek en wel leuk en de wereld moet maar blij met mij zijn en groep Z is zum kotsen en alleen maar kut.

sure, iedereen hier geeft het een beetje een andere naam en een andere omschrijving, maar het is wel heel veel egocentrisch geneuzel.

onderaan de streep is het voor de hele woningmarkt echt niet zo moeilijk;
de wijken met lagere inkomens verpauperen. links of rechtsom. noem mij 1 succesvolle sociale woningbouw of lage inkomenswijk waar het een succes is geworden. dat is er gewoon niet. uiteindelijk draait het om geld, denk aan de Bijlmer, denk aan Zuilen, denk aan Kanaleneiland. dat zijn wijken die kapot verpauperen als je daar alleen lage inkomens ingooit. en terecht ook, als jij een klein inkomen te besteden hebt dan gaat dat niet op aan luxe, onderhoud en aanverwante zaken. zeker niet als je al het gevoel hebt dat je huisbaas je uitknijpt. en aan het einde van een lange dag heb je echt geen zin om nog uren te kletsen met een buurman die het net zo zwaar heeft.

en de wijken waar hogere inkomens binnen komen, daar worden huizen verkocht, daar knappen mensen hun huizen op, daar vinden mensen het belangrijk dat de leefomgeving verbeterd, zijn mensen geinteresseerder in hun buren en wie waar woont.

en ja, de wannabe's, want daar heb je het over, die 1 gemiste salarisbetaling van een failliesement afzitten heb je overal. te grote autos, te dure partner, te duur huis, alles op de pof, niks opbouwen maar vooral bezig met uiterlijk vertoon, dat heb je overal. de aanstellerige rappers met hun gehuurde autos, de bruiloften vol met gehuurde autos, het oppervlakkige leven, tja, dat blijf je houden., dat is een groep apart. maargoed, dat is de groep alternatieven, rockers, punkers, boomers, gen Z etc etc ook.

heeft allemaal niet zoveel met de woningmarkt te maken. ben je bekend met het Baader-Meinhof fenomeen? omdat je zo overtuigd bent dat je wijk met de wannabe;'s naar de knoppen gaat zie je dat alleen nog maar om je heen..

zolang er mensen komen met gevulde portemonnees, zullen huizen verkocht blijven worden.
wanneer er meer geld in wijken gepompt worden worden die wijken links of rechtsom beter.

als je zoveel twijfelt of de wijk nog wel bij je past en als je je zo nodig wil blijven afzetten tegen groepen, zou ik ook een beetje bij mezelf te rade gaan waar het probleem dan ligt.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:31:42 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:08 schreef freak1 het volgende:
om eerlijk te zijn @:bosbeetle klinkt het wel een beetje egocentrisch..

jij bent een leuk persoon om om je heen te hebben, de nieuwe generatie tweeverdieners zijn dat niet en de lager opgeleiden cq arbeiders die zijn wel leuk.
zo zitten er hier nog wel een paar in deze discussie, groep X wil ik om me heen hebben die is leuk, groep Y is stom, ik ben heel uniek en wel leuk en de wereld moet maar blij met mij zijn en groep Z is zum kotsen en alleen maar kut.

sure, iedereen hier geeft het een beetje een andere naam en een andere omschrijving, maar het is wel heel veel egocentrisch geneuzel.

onderaan de streep is het voor de hele woningmarkt echt niet zo moeilijk;
de wijken met lagere inkomens verpauperen. links of rechtsom. noem mij 1 succesvolle sociale woningbouw of lage inkomenswijk waar het een succes is geworden. dat is er gewoon niet. uiteindelijk draait het om geld, denk aan de Bijlmer, denk aan Zuilen, denk aan Kanaleneiland. dat zijn wijken die kapot verpauperen als je daar alleen lage inkomens ingooit. en terecht ook, als jij een klein inkomen te besteden hebt dan gaat dat niet op aan luxe, onderhoud en aanverwante zaken. zeker niet als je al het gevoel hebt dat je huisbaas je uitknijpt. en aan het einde van een lange dag heb je echt geen zin om nog uren te kletsen met een buurman die het net zo zwaar heeft.

en de wijken waar hogere inkomens binnen komen, daar worden huizen verkocht, daar knappen mensen hun huizen op, daar vinden mensen het belangrijk dat de leefomgeving verbeterd, zijn mensen geinteresseerder in hun buren en wie waar woont.

en ja, de wannabe's, want daar heb je het over, die 1 gemiste salarisbetaling van een failliesement afzitten heb je overal. te grote autos, te dure partner, te duur huis, alles op de pof, niks opbouwen maar vooral bezig met uiterlijk vertoon, dat heb je overal. de aanstellerige rappers met hun gehuurde autos, de bruiloften vol met gehuurde autos, het oppervlakkige leven, tja, dat blijf je houden., dat is een groep apart. maargoed, dat is de groep alternatieven, rockers, punkers, boomers, gen Z etc etc ook.

heeft allemaal niet zoveel met de woningmarkt te maken. ben je bekend met het Baader-Meinhof fenomeen? omdat je zo overtuigd bent dat je wijk met de wannabe;'s naar de knoppen gaat zie je dat alleen nog maar om je heen..

zolang er mensen komen met gevulde portemonnees, zullen huizen verkocht blijven worden.
wanneer er meer geld in wijken gepompt worden worden die wijken links of rechtsom beter.

als je zoveel twijfelt of de wijk nog wel bij je past en als je je zo nodig wil blijven afzetten tegen groepen, zou ik ook een beetje bij mezelf te rade gaan waar het probleem dan ligt.
Ho ho ik zeg nergens dat ik een leuk persoon ben, dat zul je ook nooit uit mijn mond horen. Ik zou ook zeker mezelf niet om me heen willen hebben. De wereld was sowieso een stukje beter zonder mij erin :)

Verder ben ik het wel eens met je analyse.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 15-10-2024 09:37:46 ]
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:36:05 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269450
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 08:56 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Als die beschrijving echt op jou van toepassing zou zijn, dan zou je het toch juist prima met ze moeten kunnen vinden?

Blijkbaar klopt die beschrijving niet, want je schrijft dat als je dan over wat onvoorspelbaars praat men afhaakt, terwijl jij dat juist leuk vindt. Ook schrijf je dat voor hen over alles een sausje van voorspelbaarheid gegooid moet worden, ook in dingen organiseren en dat je merkt dat de buurt saaier wordt daardoor, en dat vind je niet leuk. Jij zou dat dus liever anders zien.
Jij vindt het dus juist leuk om onvoorspelbaardere gesprekken te hebben, en vindt het niet leuk als de buurt saaier wordt door meer voorspelbaarheid. Dan wil je dus wat anders dan wat je omschrijft dat de groep waar jij jezelf toe rekent wil.
Goh, misschien is dat dan dus niet wat iedereen in die groep wil. Of nouja, dat weten we zeker, want jij rekent je tot die groep, maar wil wat anders dan jij zegt dat 'zij' willen. Dat is toch tegenstrijdig, dat zie je zelf toch ook wel?

Nogmaals, dat je met specifieke mensen die toevallig volgens jou tot een bepaalde groep horen, een bepaalde ervaring hebt gehad, betekent niet dat alle andere mensen uit die groep hetzelfde zijn of willen. Met jezelf als illustratie daarvan.
Hoezo zoals ik al zei ik vind het leuk om in gesprekken verrast te worden, ik heb mijzelf nog nooit verrast. Ik zou het ontzettend saai vinden om met mezelf een gesprek te hebben, juist omdat ik alles wat ik bedenk zelf al weet.

Ik vind ook dat ik zelf behoor bij de mensen die het in de wijk minder leuk maken. Dat je vind dat sommige mensen dingen goed aanpakken betekent niet persee dat je dat zelf kunt. Dat maakt die anderen juist zo leuk dat ze niet zoals mij zijn.

En inderdaad die mensen lijken op mij waarschijnlijk dat ik het daarom minder goed met ze kan vinden :D

Goed punt ik denk ook bij nader inzien dat men niet afhaakt omdat ik iets onvoorspelbaars aansnijd maar op een of andere manier is het voor mij gewoon een stuk moeilijker om een gesprek gaande te houden met mensen die 'het goed voor elkaar hebben' waarschijnlijk hebben die wel iets beter te doen dan een gesprek hebben met een random bewoner in hun wijk. :D
pi_215269469
Ik weet welke wijk je bedoelt. Het is ook een fijne wijk; dichtbij het centrum en het station. Een mooi park heel dichtbij. Voorzieningen als leuke hippe (vegan :P) bakkerijtjes. Er worden leuke activiteiten georganiseerd. Ik vind het niet gek dat jonge hoogopgeleide mensen daarheen trekken. Ik denk zelf wel dat het een plek is waar mensen uiteindelijk ook weer weggaan (zeker als er meerdere kinderen komen), omdat de huizen vaak niet heel groot en comfortabel zijn. Maar als je begin 30 bent, nog aan een gezin gaat beginnen etc, is het een perfecte plek vind ik.

Ik snap verder wel wat er wordt bedoeld met dat er nu alleeb maar jonge, hoogopgeleide mensen komen wonen die vooral heel erg correct lijken en daarmee wat saai. Aan de andere kant denk ik ook: als je dat niks vindt, had je er ook voor kunnen kiezen om dat vele geld elders te besteden. Gentrificatie is daar allang aan de gang. Je betaaalt toch al snel 450.000-500.000 voor een woning van misschien 100m2 en waar het niet goed geïsoleerd is, oud is, etc. Ga dan naar een wijk als Holtenbroek bijvoorbeeld. Dat is juist een wijk met daadwerkelijk een mix van mensen en echt wat meer rafelrandjes. Maar gek genoeg willen de meeste hoogopgeleide mensen dat niet. De huizen zijn daar vaak ook nieuwer, beter, groter voor hetzelfde geld. Maar het lijkt erop dat die mix voor veel mensen toch minder aantrekkelijk is, al zeggen ze het wel (om correct over te komen ofzo?). De voorkeur blijft toch uitgaan naar de hippere buurten, ondanks de sowieso mindere kwaliteit van de woningen.

Ik geloof de meeste mensen dus niet helemaal die zeggen ‘jammer van die gentrificatie, de wijk wordt er niet beter op. Maar ik tel toch 450.000 euro neer voor zo’n huis, al had ik een beter en groter huis kunnen kopen in een minder gewilde wijk waar daadwerkelijk sprake is van een diversiteit aan mensen’. Denk dat het soms ook maar interessant doen is. :P
pi_215269496
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:38 schreef Ixia het volgende:
Ik weet welke wijk je bedoelt. Het is ook een fijne wijk; dichtbij het centrum en het station. Een mooi park heel dichtbij. Voorzieningen als leuke hippe (vegan :P) bakkerijtjes. Er worden leuke activiteiten georganiseerd. Ik vind het niet gek dat jonge hoogopgeleide mensen daarheen trekken. Ik denk zelf wel dat het een plek is waar mensen uiteindelijk ook weer weggaan (zeker als er meerdere kinderen komen), omdat de huizen vaak niet heel groot en comfortabel zijn. Maar als je begin 30 bent, nog aan een gezin gaat beginnen etc, is het een perfecte plek vind ik.

Ik snap verder wel wat er wordt bedoeld met dat er nu alleeb maar jonge, hoogopgeleide mensen komen wonen die vooral heel erg correct lijken en daarmee wat saai. Aan de andere kant denk ik ook: als je dat niks vindt, had je er ook voor kunnen kiezen om dat vele geld elders te besteden. Gentrificatie is daar allang aan de gang. Je betaaalt toch al snel 450.000-500.000 voor een woning van misschien 100m2 en waar het niet goed geïsoleerd is, oud is, etc. Ga dan naar een wijk als Holtenbroek bijvoorbeeld. Dat is juist een wijk met daadwerkelijk een mix van mensen en echt wat meer rafelrandjes. Maar gek genoeg willen de meeste hoogopgeleide mensen dat niet. De huizen zijn daar vaak ook nieuwer, beter, groter voor hetzelfde geld. Maar het lijkt erop dat die mix voor veel mensen toch minder aantrekkelijk is, al zeggen ze het wel (om correct over te komen ofzo?). De voorkeur blijft toch uitgaan naar de hippere buurten, ondanks de sowieso mindere kwaliteit van de woningen.

Ik geloof de meeste mensen dus niet helemaal die zeggen ‘jammer van die gentrificatie, de wijk wordt er niet beter op. Maar ik tel toch 450.000 euro neer voor zo’n huis, al had ik een beter en groter huis kunnen kopen in een minder gewilde wijk waar daadwerkelijk sprake is van een diversiteit aan mensen’. Denk dat het soms ook maar interessant doen is. :P
you're not wrong.

ik heb grof geld betaald voor een huis in een slaapwijk. groot huis, bedrijfspand erbij. en geen mensen met rafelrandjes.
heerlijk.
als ik s'avonds thuiskom dan zetik de fiets op het terrein en de volgende ochtend is die er nog. niet een "grappige" buurman die even en fiets nodig had. of een feestganger die op weg naar huis niet meer wilde lopen.

het zijn prachtige verhalen hoe juist de volksbuurten zo fijn zijn om in te wonen. maar als puntje bij paaltje komt dan wil niemand er wonen als je anders kan betalen.
en dank u meneer Dood,
pi_215269518
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ho ho ik zeg nergens dat ik een leuk persoon ben, dat zul je ook nooit uit mijn mond horen. Ik zou ook zeker mezelf niet om me heen willen hebben. De wereld was sowieso een stukje beter zonder mij erin :)

Verder ben ik het wel eens met je analyse.
ik vraag me af waar deze zelfspot dan wel nep-wegcijferende insteek vandaan komt.
als je echt geloofd dat de wereld beter was zonder jou, heb je psychologische hulp nodig.
en dank u meneer Dood,
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:48:53 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269536
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:38 schreef Ixia het volgende:

Ja inderdaad Holtenbroek is veel te ver van het station af. En daar wil je inderdaad niet wonen (althans ik niet) dat is vooral een sfeer ding, ik heb het niet zo op gallerijflats al zit er hier ook een, die ondanks het leuke bloemetje dat erop geschilderd is er nog niet uitziet.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:52:00 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269559
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:47 schreef freak1 het volgende:

[..]
ik vraag me af waar deze zelfspot dan wel nep-wegcijferende insteek vandaan komt.
als je echt geloofd dat de wereld beter was zonder jou, heb je psychologische hulp nodig.
Hoezo ik ben van mening dat de wereld überhaupt wel met wat minder mensen kan, volgensmij is de grondstoffen/mens verhouding al een tijdje teveel naar mens gedraaid. Dus met 1 minder zijn er meer grondstoffen voor de anderen :)

De wereld wordt er in ieder geval niet slechter op als ik er niet zou zijn. Betekent niet dat ik direct suïcidale gedachten heb hoor.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:05:56 #129
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215269625
Of je verhuist naar de provincie naar zo'n klein dorp dat de Floris-Jannen en de rafelrandjes nog gewoon door elkaar wonen omdat er helemaal geen verschillende wijken zijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:07:03 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269631
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja koopt er nog iemand een huis hier of wat?
Ik kan assendorp aanraden :Y

Hele leuke buurt woont alleen wel één oude zemelaar, maar die is er vrijwel nooit en is makkelijk te negeren :)
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:08:21 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215269642
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:05 schreef laziness het volgende:
Of je verhuist naar de provincie naar zo'n klein dorp dat de Floris-Jannen en de rafelrandjes nog gewoon door elkaar wonen omdat er helemaal geen verschillende wijken zijn.
Ik ben nogsteeds wel verliefd op Zwolle. En daarbij is er geen werk (op redelijke afstand) op de plek die jij benoemd.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:16:54 #132
244125 laziness
pi_215269690
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik ben nogsteeds wel verliefd op Zwolle. En daarbij is er geen werk (op redelijke afstand) op de plek die jij benoemd.
Er is een universiteit op 35 auto minuten van mijn dorpje met 9 straten. Maar het is een keuze die zeker niet iedereen wil maken, dat snap ik.
Wilde enkel aangeven dat die tweedeling in samenstellingen van wijken in kleinere dorpen vaak minder of niet is. De grote stad heeft dit veel sneller.
pi_215269696
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:29 schreef investeerdertje het volgende:
Wij hebben afgelopen tijd diverse woningen bekeken, maar telkens nog afgezien van bezichtigen. We hebben zoveel in ons huis geïnvesteerd dat het als verspilling voelt. (Het heeft zichzelf allemaal terugverdiend als we verkopen)

Maar vooral, wat we dan willen gaat weer zoveel werk in zitten... Daar hikken we tegenaan.
Ik herken het wel een beetje, al gaat het in ons geval om nieuwbouw. We wonen er bijna 2 jaar en de tuin is net klaar, deze week komen de laatste screens en we komen eindelijk aan het regelen van de afmaakklusjes toe en negeren de onuitgepakte dozen nog steeds. We hebben de verhuizing nog niet helemaal verwerkt volgens mij. En dan elders weer met een kaal huis en geen tuin en weer alles moeten regelen en dan ook nog een heel andere regio, naast het inpakken/uitpakken, het werd ons voor nu toch wat te veel.
Met de openhuizenroute hebben we wel een paar huizen bekeken, en eentje is echt wat we willen, maar nu toch de knoop doorgehakt om de komende jaren hier te blijven. De prijzen in onze regio zijn enorm gestegen, daar zouden we echt wel van kunnen profiteren, maar dan moeten we wel de regio uit. Er zijn wel specifieke regio’s die voor ons in aanmerking komen, ik had echt visioenen van oost-groningen enzo, maar er blijkt nog wel een tussencategorie te zijn.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:18:42 #134
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269699
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik kan assendorp aanraden :Y

Hele leuke buurt woont alleen wel één oude zemelaar, maar die is er vrijwel nooit en is makkelijk te negeren :)
Die universitair docent bedoel je? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215269765
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 09:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hoezo ik ben van mening dat de wereld überhaupt wel met wat minder mensen kan, volgensmij is de grondstoffen/mens verhouding al een tijdje teveel naar mens gedraaid. Dus met 1 minder zijn er meer grondstoffen voor de anderen :)

De wereld wordt er in ieder geval niet slechter op als ik er niet zou zijn. Betekent niet dat ik direct suïcidale gedachten heb hoor.
okay.
en welke acties onderneem je daarvoor even los van op het forum posten dat de wereld prima is zonder jou?
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:29:55 #136
244125 laziness
pi_215269767
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik herken het wel een beetje, al gaat het in ons geval om nieuwbouw. We wonen er bijna 2 jaar en de tuin is net klaar, deze week komen de laatste screens en we komen eindelijk aan het regelen van de afmaakklusjes toe en negeren de onuitgepakte dozen nog steeds. We hebben de verhuizing nog niet helemaal verwerkt volgens mij. En dan elders weer met een kaal huis en geen tuin en weer alles moeten regelen en dan ook nog een heel andere regio, naast het inpakken/uitpakken, het werd ons voor nu toch wat te veel.
Met de openhuizenroute hebben we wel een paar huizen bekeken, en eentje is echt wat we willen, maar nu toch de knoop doorgehakt om de komende jaren hier te blijven. De prijzen in onze regio zijn enorm gestegen, daar zouden we echt wel van kunnen profiteren, maar dan moeten we wel de regio uit. Er zijn wel specifieke regio’s die voor ons in aanmerking komen, ik had echt visioenen van oost-groningen enzo, maar er blijkt nog wel een tussencategorie te zijn.
Ook herkenbaar.
Er is hier nog veel meer moois te krijgen dan wij nu gekocht hebben. Vrijstaand met meer grond O+
Maar ik heb het nu 2x gedaan nieuwbouw en ik wil niet meer hoor. Wat een stress gedoe.
Dus dan kom je uit op bestaande bouw die niet al te oud is.
Maar ik woon dus al in een goedkope regio dus nog eens profiteren zit er niet in. We hebben wel onze vorige overwaarde die wel weer vrijvalt en als we dit huis verkopen en de hypotheek aflossen maar vrijstaand is wel gewoon echt duurder en de rente staat ook hoger, al zitten wij niet zo heel laag zelfs met 3.8%.

Kortom het is een keuze tussen deze maandlasten en versneld hypotheekvrij kunnen zijn voor pensioendatum of dat vrijstaande huis kopen met hogere hypotheek en tot je pensioen of misschien zelfs nog iets langer hogere maandlasten.

Maar goed wij mogen het sowieso nog niet verkopen tenzij de gemeente een uitzonderingstoestemming geeft op het anti speculatiebeding dus we kunnen er nog even over denken :+
pi_215269774
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:05 schreef laziness het volgende:
Daar woon ik. Is heerlijk wonen hoor.
pi_215269789
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
amen to that.
geen grote stad, lekkere rustige plekken waar ruimte is voor jezelf en iedereen.
en noem het intolerant, maar voor onzin is er in deze omgeving weinig plek..
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:36:34 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik ook, het is behoorlijk gemêleerd hier qua *status*, ook in de "mindere" wijken staan riante vrijstaande woningen waardoor de wijk wel goed blijft.
Plus dat er wel sociale huur verkocht is aan zittende huurders, dat houdt de wijk ook goed.

Maar als ik in het dorp in de kroeg zit weet ik niet of iemand in een rijtjeshuis of vrijstaand woont, ook niet als ik de wijk wel weet.

En dan zit ik nog in de buurt van de randstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215269820
Wat ik ook bizar vindt, gisteren reed ik nog door Eindhoven, de stad waar ik ben geboren en opgegroeid. En dan om je door wijken met huizen van bijna 100 jaar oud. Wel rijtjeshuizen en vroeger, in mijn jeugd, woonden daar Jan en Alleman, waren als het ware volksbuurten. Nu zijn die helemaal opgeknapt en huizen van boven ¤ 500.000. Niet voor iedereen te koop.
pi_215269841
Het dorp waar ik nu woon heeft niet eens een wijk. Maar zes straten en verder alleen maar buitengebied waar boerderijen, villa's en hutjes op de hei door elkaar staan. Heerlijk.
pi_215269843
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat ik ook bizar vindt, gisteren reed ik nog door Eindhoven, de stad waar ik ben geboren en opgegroeid. En dan om je door wijken met huizen van bijna 100 jaar oud. Wel rijtjeshuizen en vroeger, in mijn jeugd, woonden daar Jan en Alleman, waren als het ware volksbuurten. Nu zijn die helemaal opgeknapt en huizen van boven ¤ 500.000. Niet voor iedereen te koop.
tja;

ze zijn wel voor iedereen te koop. iedereen met meer dan 500K. en zoals de markt lijkt te lopen is dat een grote groep. we kunnen hier allemaal blijven zemelen over dat de huizenprijzen zo hoog zijn, en dat zijn ze ook, maar ze zijn niet "te" hoog. zolang die huizen verkocht blijven worden als warme broodjes, is er blijkbaar dat geld.

zie o.a.
https://www.nu.nl/economi(...)onger-en-rijker.html
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:41:47 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269851
Maar goed, ook qua nieuwbouw wordt heel afwisselend gebouwd: sociale huur, sociale koop (tussenwoning meestal), vrije sector huur, levensloop bestendig, reguliere rij- en hoekwoningen, tweekappers, vrijstaand.

Als je er beleid van maakt dan kun je best afwisselende wijken hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215269868
Onze regio was ‘goedkoop’ maar is enorm gestegen, de stap naar vrijstaand is hier niet te maken, maar vrijstaand is inmiddels wel de droom (we horen zo absurd veel van de buren). Nu maar proberen die geluiden te accepteren, want we kunnen zo’n verhuizing nu echt niet aan. 3 verhuizingen in 10 jaar was al wat veel, plus daar tussenin nog het huis van mijn overleden schoonmoeder leeghalen en verkopen. Dat huis is trouwens onlangs weer verkocht, die kopers hebben aardig gecashed (was ook wel nodig want ze gingen scheiden)
pi_215269883
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:40 schreef freak1 het volgende:

[..]
tja;

ze zijn wel voor iedereen te koop. iedereen met meer dan 500K. en zoals de markt lijkt te lopen is dat een grote groep. we kunnen hier allemaal blijven zemelen over dat de huizenprijzen zo hoog zijn, en dat zijn ze ook, maar ze zijn niet "te" hoog. zolang die huizen verkocht blijven worden als warme broodjes, is er blijkbaar dat geld.

zie o.a.
Nee is prima hoor. Maar ik bedoel meer dat het vroeger min of meer volksbuurten waren en nu redelijk sjieke wijken.
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:45:45 #146
244125 laziness
pi_215269890
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ook qua nieuwbouw wordt heel afwisselend gebouwd: sociale huur, sociale koop (tussenwoning meestal), vrije sector huur, levensloop bestendig, reguliere rij- en hoekwoningen, tweekappers, vrijstaand.

Als je er beleid van maakt dan kun je best afwisselende wijken hebben.
In mijn vorige wijk stonden de kopers van de duurdere "a la carte" koophuizen op zijn kop dat er huurhuizen aan de overkant van de sloot werden gebouwd waar ze op uit zouden kijken.
Is uiteindelijk gewoon doorgegaan en het zag er gewoon altijd netjes uit en geen gezeik maar veel mensen staan er niet voor open en vertragen dit soort ontwikkelingen enorm.
pi_215269906
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef laziness het volgende:

[..]
Nou in mijn vorige wijk stonden de kopers van de duurdere "a la carte" koophuizen op zijn kop dat er huurhuizen aan de overkant van de sloot werden gebouwd waar ze op uit zouden kijken.
Is uiteindelijk gewoon doorgegaan en het zag er gewoon altijd netjes uit en geen gezeik maar veel mensen staan er niet voor open en vertragen dit soort ontwikkelingen enorm.
huurhuizen worden zonder uitzondering slechter behandeld dan koopwoningen.
ik vind het niet gek dat mensen daar niet om staan te springen.
wat @Leandra al zegt. of je maakt het onderdeel van een wijk vanaf het begin of je doet het niet.
maar achteraf (sociale)huurwoingen in een koopwijk doorduwen gaat op weerstand uitkomen
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:49:03 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215269919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:40 schreef freak1 het volgende:

[..]
tja;

zie o.a.
Plus dat men graag kijkt naar vroeger, toen vader op zondag het vleesch sneed, en er van zijn salaris een huis betaald kon worden.

Nou, niet helemaal, want het percentage koopwoningen lag toen op 40%, terwijl dat nu >60% is.
Ergo, meer dan de helft van de gezinnen kon helemaal geen huis kopen van het gezinsinkomen.

Tegenwoordig kan meer dan de helft dat wel.
Dat het gezinsinkomen niet meer alleen het salaris van vader is, en dat hij niet meer alleen op zondag het vleesch snijdt heeft daar inderdaad mee te maken.

Mensen maken de fout alleen naar het bedrag te kijken.
Oeh, ¤ 454.000 dat is een miljoen gulden!!!11!!11!!
Maar ze kijken niet naar het gezinsinkomen dat ze nu hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215269921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nee is prima hoor. Maar ik bedoel meer dat het vroeger min of meer volksbuurten waren en nu redelijk sjieke wijken.
tja. kijk eens naar de arbeiderswoningen in hartje utrecht. gebouwd voor de arbeiders zodat de "bovenklasse" buiten de troep van de stad kon wonen maar ondertussen zijn dat ook miljoenenpandjes.

ik vind het geen slecht ding. laat die markt maar zijn werk doen.
en dank u meneer Dood,
pi_215269924
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 10:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Er zijn wel specifieke regio’s die voor ons in aanmerking komen, ik had echt visioenen van oost-groningen enzo, maar er blijkt nog wel een tussencategorie te zijn.
Ben wel benieuwd naar welke regio je refereert...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')