abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 oktober 2024 @ 11:57:02 #76
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_215260263
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Zoek jij ook of is dit een gokje?
Ik heb in het (recentere) verleden gezocht én gevonden. Of doel je op het gedeelte 'onder de rook van ASML' ? Want nee, daar heb ik niet gezocht, maar daarom zeg ik dan ook dat je wellicht dáár geen succes gaat hebben, maar huizen zijn in het algemeen wel te koop ja.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Sport maandag 14 oktober 2024 @ 11:59:27 #77
274204 crew  Mexicanobakker
pi_215260274
quote:
maandag 14 oktober 2024 11:57 schreef CoolGuy het volgende:[/b]

[..]
Ik heb in het (recentere) verleden gezocht én gevonden. Of doel je op het gedeelte 'onder de rook van ASML' ? Want nee, daar heb ik niet gezocht, maar daarom zeg ik dan ook dat je wellicht dáár geen succes gaat hebben, maar huizen zijn in het algemeen wel te koop ja.
Ja, in Oost-Groningen en Zuid-Limburg kun je nog wel kopen ja, bedankt voor de tip!

quote:
0s.gif Op 0s.gif [b]Op maandag 14 oktober 2024 11:54 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ben je doorstromer of starter?
Starter, helaas.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_215260283
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
maandag 14 oktober 2024 11:57 schreef CoolGuy het volgende:[/b]
[..]
Ja, in Oost-Groningen en Zuid-Limburg kun je nog wel kopen ja, bedankt voor de tip!
[..]
Starter, helaas.
[/quote]

Dan is het daar drama ja. Die expats zwemmen in het geld, niet alle locals kunnen daar tegenop boksen. Ben wat dat betreft blij dat ik in omgeving Nijmegen woon.

Is het in die dorpen richting Belgische grens ook drama?
pi_215260987
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2024 12:02 schreef ISVV het volgende:

[..]
[..]
Starter, helaas.
Dan is het daar drama ja. Die expats zwemmen in het geld, niet alle locals kunnen daar tegenop boksen. Ben wat dat betreft blij dat ik in omgeving Nijmegen woon.

Is het in die dorpen richting Belgische grens ook drama?
[/quote]
qua verkeer wel ja..

kom zelf uit brabant, zuiden, maar ben 20 jaar geleden ook richting het midden verhuisd ivm werk.. toen 6 jaar geleden weer iets meer naar het zuiden... in een klein boerendorpje een mooi huis gekocht..
en hoe graag ik ook naar brabant terug wil, het verkeer vanuit het zuiden terug omhoog is killing.

nu werk ik wel thuis maar mijn vrouw niet.. dat is uren extra reistijd op een dag.
die A67 rondom eindhoven/veldhoven is ook wat dat betreft killing...
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 13:32:17 #80
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215261096
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 11:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat is niet "brrrr", dat is "fijn en hoera"!

Zijn niet persee altijd de leukste mensen hoor, en ik kan het weten ik ben er zelf één.

Maar gekheid op een stokje een buurt wordt heel snel een slaapbuurt of een speelparadijs met alleen maar goedbedeelde mensen, ik heb liever wat rafelrandjes die de boel nog eens opvrolijken. Op een of andere manier moet je vooral culturele dingen niet goed gaan regelen dan is alle lol er snel af. En helaas nemen mensen die een goede opleiding en ditto baan hebben, vaak hun professionaliteit mee om alle leuke initiatieven dood te slaan met administratief geregel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215263748
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar gekheid op een stokje een buurt wordt heel snel een slaapbuurt of een speelparadijs met alleen maar goedbedeelde mensen, ik heb liever wat rafelrandjes die de boel nog eens opvrolijken. Op een of andere manier moet je vooral culturele dingen niet goed gaan regelen dan is alle lol er snel af. En helaas nemen mensen die een goede opleiding en ditto baan hebben, vaak hun professionaliteit mee om alle leuke initiatieven dood te slaan met administratief geregel.
We hebben drugshandelaren in de straat wonen. Dat kan je geen "rafelrandje" noemen, dat zorgt voor overlast en gevaarzetting.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_215263851
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zijn niet persee altijd de leukste mensen hoor, en ik kan het weten ik ben er zelf één.

Meen je dat nou? Ik woon in een slaapbuurt tussen boomers met campers en nette gezinnen met jonge kinderen met van die oer-Hollandse namen. Hier gebeurt nooit wat en ik vind het heerlijk.
  maandag 14 oktober 2024 @ 19:33:34 #83
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215264046
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:19 schreef ISVV het volgende:

[..]
Meen je dat nou? Ik woon in een slaapbuurt tussen boomers met campers en nette gezinnen met jonge kinderen met van die oer-Hollandse namen. Hier gebeurt nooit wat en ik vind het heerlijk.
Ik denk dat de meesten dit wel zo zien maar je krijgt er wel een ontzettende tweedeling van in wijken.
Ik snap wel wat Bosbeetle probeert te zeggen :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 19:52:15 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215264452
quote:

[..]
Zou ik me heel ongemakkelijk en bekeken voelen, vind het wel prettig als ik niet zo opval in het geheel :D
pi_215264579
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Zou ik me heel ongemakkelijk en bekeken voelen, vind het wel prettig als ik niet zo opval in het geheel :D
Haha, mooi toch, dat we het allebei prima vinden zo. Daar gaat het toch om, woonplezier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 14 oktober 2024 @ 20:19:08 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215265043
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja koopt er nog iemand een huis hier of wat?
Ja, vandaag met iemand meegeweest naar de notaris om te tekenen *O*
Dat wordt een mooie levensloopbestendige nieuwbouwwoning, triple glas, grondgebonden warmtepomp, tuintje voor de hond, wordt helemaal leuk O+

Ik heb niet getekend dus, ik was alleen mee om de foto's te maken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 14 oktober 2024 @ 20:25:02 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215265138
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 19:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Je bent bang dat je wel gaat opvallen als de huizen om je heen door de Floris-Jannen en Frederiques van deze wereld gekocht worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215266861
quote:

[..]
Klinkt als mijn buurt, heerlijk :D. En boomers zijn erg leuk naar onze kinderen :Y.
Hiervoor in een dure nieuwbouwwijk gewoond, dat ging alleen maar over wie de grootste tuin had...
Enige voordeel was de enorme overwaarde :9.
  Moderator maandag 14 oktober 2024 @ 21:59:25 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215267006
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 20:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je bent bang dat je wel gaat opvallen als de huizen om je heen door de Floris-Jannen en Frederiques van deze wereld gekocht worden?
Jep,

Als bebaarde langharige bandshirtdragende muziekliefhebende universitair docent zonder kinderen val ik in een wat volksere buurt minder op :Y en zijn sowieso gesprekken wat makkelijker :)

Ik ben niet zo goed met succesvolle mensen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Bosbeetle op 14-10-2024 22:30:23 ]
  Moderator / Redactie FP maandag 14 oktober 2024 @ 23:02:32 #90
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215267888
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 10:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja koopt er nog iemand een huis hier of wat?
Binnenkort gaat mijn huis de verkoop in. Donderdag waardebepaling en in de tussentijd zoeken we naar een mooi huis :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 14 oktober 2024 @ 23:27:16 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215267983
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Jep,

Als bebaarde langharige bandshirtdragende muziekliefhebende universitair docent zonder kinderen val ik in een wat volksere buurt minder op :Y en zijn sowieso gesprekken wat makkelijker :)

En dat weet je zeker of is dat een scenario dat je maar voor jezelf bedacht hebt?

Ik denk dat je hier ook gewoon jezelf zou kunnen zijn.
Weinig Floris-Jannen en Frederiques hier overigens, maar de huizenprijzen beginnen wel bij een tonnetje of 7, dat zijn dan de tweekappers.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215267987
quote:
88s.gif Op maandag 14 oktober 2024 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Jep,

Hoezo ben jij niet succesvol?
  maandag 14 oktober 2024 @ 23:28:55 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215267992
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:27 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Hoezo ben jij niet succesvol?
En dat dus ook, volgens mij val je als universitair docent ook gewoon in die groep.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215267995
Wij hebben afgelopen tijd diverse woningen bekeken, maar telkens nog afgezien van bezichtigen. We hebben zoveel in ons huis geïnvesteerd dat het als verspilling voelt. (Het heeft zichzelf allemaal terugverdiend als we verkopen)

Maar vooral, wat we dan willen gaat weer zoveel werk in zitten... Daar hikken we tegenaan.
  maandag 14 oktober 2024 @ 23:31:04 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215268005
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:29 schreef investeerdertje het volgende:
Wij hebben afgelopen tijd diverse woningen bekeken, maar telkens nog afgezien van bezichtigen. We hebben zoveel in ons huis geïnvesteerd dat het als verspilling voelt. (Het heeft zichzelf allemaal terugverdiend als we verkopen)

Maar vooral, wat we dan willen gaat weer zoveel werk in zitten... Daar hikken we tegenaan.
Eigen regio of de regio uit?

Ik liep vanmiddag door Zuid en dat vond ik wel leuk op stukjes.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_215268050
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Eigen regio of de regio uit?

Ik liep vanmiddag door Zuid en dat vond ik wel leuk op stukjes.
Yup. Daar zijn zeker mooie stukjes ❤️

Helaas niet perse voor onze wensen.
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:38:37 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215268666
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2024 23:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
En dat weet je zeker of is dat een scenario dat je maar voor jezelf bedacht hebt?

Ik denk dat je hier ook gewoon jezelf zou kunnen zijn.
Weinig Floris-Jannen en Frederiques hier overigens, maar de huizenprijzen beginnen wel bij een tonnetje of 7, dat zijn dan de tweekappers.
Beide groepen mensen wonen hier, en als er iets leuks te doen is, zoals de maandelijkse concerten op het plein spreek ik de groep mensen die aan de rand rafelen, maar de groep die zit te wijnen en eigenlijk weinig met de muziek heeft wordt steeds groter. En dat vind ik jammer. (Ik woon trouwens al 18 jaar in deze wijk ook toen ik in Schiedam woonde woonde ik hier in het weekend) Ik zie het langzaam gebeuren en ik ben er dus ook zelf schuldig aan, vandaar dat ik in de eerste post hierover aangaf dat ik mezelf hier deels de schuld van geef en wel een beetje voor schaam.

Maar ik denk dat gentrificatie niet alleen in zwolle gebeurt.

Ik vind het voornamelijk belachelijk dat men voor jaren 30 rijtjeswoningen vier ton durft te vragen. Waardoor mensen zoals mijn vrienden hier niet kunnen komen wonen.

Laat ik het zo zeggen ik woon nu in de straat met een schilder, verpleegster, postbode, muzikanten en jongerenwerkers. En de nieuwste bewoners zijn zorgmanagers, mensen van wie ik het beroep niet weet met te grote electrische autos en dus ik. En ik vind het jammer dat die eerste categorie hier niets meer kan kopen. En ja ik kan met de eerste categorie mensen veel beter gesprekken voeren dan de latere dus ik praat wel uit ervaring.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 15-10-2024 07:50:26 ]
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:52:37 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215268736
Dat komt dus eigenlijk vooral omdat die tweede groep ook al niets meer "op hun eigen stand" (als je dat verschil dan toch wilt duiden) kan kopen, want laten we eerlijk zijn: Floris-Jan en Frederique zijn niet voor hun lol in een arbeiderswijk gaan wonen.

Dat hele "we willen graag een jaren 30 woning" is leuk, maar daarmee bedoelen ze eigen die ruime interbellum tweekapper of vrijstaande woning in een heel andere wijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:56:21 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215268782
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 07:52 schreef Leandra het volgende:
Dat komt dus eigenlijk vooral omdat die tweede groep ook al niets meer "op hun eigen stand" (als je dat verschil dan toch wilt duiden) kan kopen, want laten we eerlijk zijn: Floris-Jan en Frederique zijn niet voor hun lol in een arbeiderswijk gaan wonen.

Dat hele "we willen graag een jaren 30 woning" is leuk, maar daarmee bedoelen ze eigen die ruime interbellum tweekapper of vrijstaande woning in een heel andere wijk.
Precies :Y

Het haalt de hele sfeer uit de wijk.
Sowieso zijn deze wijken niet gebouwd voor de breedte van de autos die deze mensen denken nodig te hebben :D
  dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:58:32 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215268804
Ik heb hier overigens van alles in de wijk; schilders, dierenartsen, een luchtverkeersleider, een huisartsassistente, een politie-agent, een vrachtwagenchauffeuse, verder een aantal ZZP'ers in verschillende categorieën, zowel het fysieke werk als de "consultant", een caissière van de AH.
Echt er is een hoop variatie en niemand kijkt tegen elkaar op of naar elkaar neer.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')