abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215236651
ROTTERDAM- Microbioloog Rogier Louwen, die door het Erasmus MC werd ontslagen, nadat hij ernstige tekortkomingen in de PCR vaststelde is nu volledig vrijgesproken door het Landelijk Orgaan Wetenschappelijke Integriteit (LOWI).

Het LOWI heeft op 16 juni al geoordeeld dat er geen sprake is van schending van de wetenschappelijke integriteit door Louwen. Van de vijf door het EMC gegrond verklaarde klachtonderdelen, werden er vier van tafel geveegd, waaronder vermeende inhoudelijke tekortkomingen in de PCR-artikelen en invloed van niet-wetenschappelijke voorkeuren.

Louwen toonde in zijn studie aan dat de RT-PCR-test niet alleen positief aanslaat op stukjes sars-cov-2, maar ook op de aanwezigheid van onder meer bacteriën en menselijk DNA. Deze bevindingen, die volgens Louwen het landelijke testbeleid onderuit haalden, werden slecht ontvangen door het EMC. Hij vermoedt dat actieve tegenwerking ervoor zorgde dat zijn resultaten niet gepubliceerd konden worden.

Louwen werd in 2022 door het EMC ontslagen vanwege zijn wetenschappelijk onderbouwde kritiek op de covid-19 prikken en de RT-PCR-test. Na zijn ontslag werden er klachten tegen hem ingediend, waarin werd gesteld dat hij de wetenschappelijke integriteit zou hebben geschonden.

Het recente oordeel van het LOWI is een overwinning voor Louwen, die nu volledig is vrijgesproken van de beschuldigingen. Dit toont het belang van wetenschappelijke integriteit en de noodzaak om ruimte te bieden voor kritische wetenschappelijke discussies.

BRON

Jeetje, wat zal er nog meer ontrafeld gaan worden in den toekomst?
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_215236733
Haha, al die sukkels die zich hebben laten vaccineren adhv deze testen.
pi_215236771
Laten we Hugo eens voor een tribunaal zetten
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:52:13 #4
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_215236807
Prikwappies: just trust the science bro!

Wakkere mensen: understand the science
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 16:57:04 #5
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_215236850
Sommige mensen zijn echt obsessief met corona bezig en openen dit soort topics kraaiend van geluk. Ondertussen is de rest van de samenleving al verder gegaan met leven.
pi_215236879
Wij mochten in den beginne niet tornen aan het orakel der wetenschap. De wetenschap had het laatste woord en we dienden allen te buigen. Ook op dit forum. Kritiek werd gecensureerd en gemakshalve weggewuifd als zijnde complotten. Ik wist wel beter destijds. En gelukkig maar.
pi_215236928
Langzaam maar zeker krijgen de “wappies” gelijk. Kijk ook in wat voor tijd we hebben geleefd, het covidfascisme heeft een maatschappelijke discussie in de weg gestaan en uit angst voor baanverlies etc zijn er mogelijk talloze mensen geweest die zich niet durfden uit te spreken.
pi_215236950
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:57 schreef RichardHammond het volgende:
Sommige mensen zijn echt obsessief met corona bezig en openen dit soort topics kraaiend van geluk. Ondertussen is de rest van de samenleving al verder gegaan met leven.
Als je weigert stil te staan bij misstanden in het verleden ben je gedoemd om die fouten te herhalen. De repressie vanuit de overheid samen met media en big tech hebben voor ongekend veel leed en mogelijk zelfs doden gezorgd.
Jij en de rest van de samenleving is misschien lekker verder gegaan met hun leven maar mensen zoals deze dappere microbioloog hebben een hoge prijs moeten betalen voor hun integriteit.
pi_215237030
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:44 schreef YoopY het volgende:
Dat staat volledig los van elkaar maar goed.

Anyway, PCR test =/= vaccin, maar dat is lastig te begrijpen voor sommigen lees ik.
pi_215237050
quote:
Ze gaan door met kruipen en laarzen likken. Ze zijn geschrokken van hun eigen laffe conformisme, van hun dommige vertrouwen in media en politiek, ze zijn geschrokken van hun eigen domheid en willen het daarom snel vergeten. Doen alsof er niks gebeurd is, gewoon doorlopen mensen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215237220
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ze gaan door met kruipen en laarzen likken. Ze zijn geschrokken van hun eigen laffe conformisme, van hun dommige vertrouwen in media en politiek, ze zijn geschrokken van hun eigen domheid en willen het daarom snel vergeten. Doen alsof er niks gebeurd is, gewoon doorlopen mensen.
En omdat ze weigeren stil te staan bij de misstanden die er waren zijn ze gedoemd om een volgende keer weer te conformeren zonder zelf na te denken of naar andere mensen te luisteren die er verstand van hebben.
pi_215237389
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:01 schreef Viesdik het volgende:
Wij mochten in den beginne niet tornen aan het orakel der wetenschap. De wetenschap had het laatste woord en we dienden allen te buigen. Ook op dit forum. Kritiek werd gecensureerd en gemakshalve weggewuifd als zijnde complotten. Ik wist wel beter destijds. En gelukkig maar.
Beleid werd gestuurd op de belasting van de zorg, en die had hetzelfde verloop als de positieve pcr tests

Dit soort topics lijkt meer op een frustratie waarin iemand is blijven hangen, terwijl de pandemie al lang achter ons ligt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_215237405
quote:

[..]
Nee, iedereen weet dat het beleid werd bepaald aan de hand van onvolledige informatie.

Er is nooit sprake geweest van exacte wetenschap waar niet aan getornd mocht worden.
pi_215237412
Leuk topic
pi_215237421
quote:

[..]
Dit.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215237450
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, iedereen weet dat het beleid werd bepaald aan de hand van onvolledige informatie.

Er is nooit sprake geweest van exacte wetenschap waar niet aan getornd mocht worden.
Jawel, het was geen exacte wetenschap, het was vaak zelf helemaal geen wetenschap, en juist daarom mocht er niet aan getornd worden.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:01:12 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215237452
Man. Covid was echt zon surrealistische tijd he. Ik wist natuurlijk al langer dat we makkelijk beïnvloedbare kuddedieren zijn maar toen drong het pas echt tot me door. Nu zie ik het overal terug, zoals "rustige humanistische mensen" die wanneer het Oekraïne betreft in bloeddorstige oorlogsmenners veranderen.
pi_215237522
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Beleid werd gestuurd op de belasting van de zorg, en die had hetzelfde verloop als de positieve pcr tests

Dit soort topics lijkt meer op een frustratie waarin iemand is blijven hangen, terwijl de pandemie al lang achter ons ligt.
Nee, belasting op de zorg werd gestuurd om beleid te vormen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:43:42 #19
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215237854
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Omdat er iets stinkt aan een periode uit ons leven.

Een fase waarin er een virus rondging waarvoor je moest testen om te weten of je het had. Nu blijkt die test een wassen neus te zijn. Wordt er gefraudeerd met oversterfterapporten. Zijn er WOB/WOO-verzoeken waar twijfelachtige zaken naar voren komen en een zeker beleid werd gepusht. Werd er steevast gelogen over eigenschappen van het vaccin (mate van bescherming, transmissie, bijwerkingen) en zijn er ook nog eens kritische wetenschappers onterecht monddood gemaakt zoals uit de OP blijkt.

Vraag jij je überhaupt wel eens af "waarom"? Of pak je dan het overheidsstencil weer uit de kast om je wat emotionele comfort te bieden?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215237944
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:01 schreef Twiitch het volgende:
Man. Covid was echt zon surrealistische tijd he. Ik wist natuurlijk al langer dat we makkelijk beïnvloedbare kuddedieren zijn maar toen drong het pas echt tot me door. Nu zie ik het overal terug, zoals "rustige humanistische mensen" die wanneer het Oekraïne betreft in bloeddorstige oorlogsmenners veranderen.
_O_
Heel veel sambal
pi_215237970
Totaale kontrolluh mensuh.

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_215237995
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:54 schreef TweedeKlum het volgende:
Totaale kontrolluh mensuh.

:')
Luister jij naar Steen? :X
Heel veel sambal
pi_215237998
Pffffffffffffff
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_215238064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:01 schreef Viesdik het volgende:
Ah, verzonnen censuur tbv de slachtoffers-fetish. Mijn favoriet.
Conscience do cost.
pi_215238093
Wappie verzamel topic
pi_215238116
Kijk ze opeens wel in de wetenschap geloven.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:33:51 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215238277
quote:
dan moet je natuurlijk wel een leven hebben
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:34:59 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215238293
Maar goed, het laat zien dat wetenschap nog steeds een zelfreinigend en corrigerend vermogen heeft, al kan het soms wat duren/
pi_215238302
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Een fase waarin er een virus rondging waarvoor je moest testen om te weten of je het had. Nu blijkt die test een wassen neus te zijn. Wordt er gefraudeerd met oversterfterapporten. Zijn er WOB/WOO-verzoeken waar twijfelachtige zaken naar voren komen en een zeker beleid werd gepusht. Werd er steevast gelogen over eigenschappen van het vaccin (mate van bescherming, transmissie, bijwerkingen) en zijn er ook nog eens kritische wetenschappers onterecht monddood gemaakt zoals uit de OP blijkt.

Vraag jij je überhaupt wel eens af "waarom"? Of pak je dan het overheidsstencil weer uit de kast om je wat emotionele comfort te bieden?
Eens.
En ik heb oorsuizen sinds de vaccinaties.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:38:56 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215238349
Je kunt prima kritisch/skeptisch zijn over het gevoerde beleid. Sterker nog, ik denk dat dat een gezonde houding is.

Dat betekent niet dat je full retard moet gaan en je je informatie van figuren als Willem Engel krijgt. Als er iets me is opgevallen is dat je een enorme meute hebt die het gelaten ondergaat, en aan beide uiteinden had je groepen...full retards.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:39:20 #31
pi_215238357
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:35 schreef halfway het volgende:

[..]
Eens.
Volgens mij een "bekende" bijwerking..je bent in ieder geval niet de enige.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:40:38 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215238382
Niet vaccineren heeft heel nare bijwerking.
pi_215238546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt ik meen 3%.
pi_215238790
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Je kunt prima kritisch/skeptisch zijn over het gevoerde beleid. Sterker nog, ik denk dat dat een gezonde houding is.
Maar vanuit de media en overheid werd je toentertijd gewoon als wappie verklaard en daardoor dus ook door je medemens die zoiets zonder kritiek allemaal volgen. Nee, wat ome Hugo en het OMT zeiden was de enige Grote Waarheid.

Heel goed dit, maar het had liever gewoon tijdens corona gemogen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215238798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet vaccineren heeft heel nare bijwerking.
Wat, een hoestje en een beetje verkouden?
pi_215238817
quote:
En zo leer je dus nooit van je fouten.
pi_215238857
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat is je onderbuik.

quote:
Een fase waarin er een virus rondging waarvoor je moest testen om te weten of je het had.
Zoals bij elk virus.

quote:
Nu blijkt die test een wassen neus te zijn.
Dat blijkt nergens uit.

quote:
Wordt er gefraudeerd met oversterfterapporten.
.

Oversterfte is nooit een argument geweest tijdens de pandemie.

quote:
Zijn er WOB/WOO-verzoeken waar twijfelachtige zaken naar voren komen en een zeker beleid werd gepusht. Werd er steevast gelogen over eigenschappen van het vaccin (mate van bescherming, transmissie, bijwerkingen) en zijn er ook nog eens kritische wetenschappers onterecht monddood gemaakt zoals uit de OP blijkt.

Ik vraag me af waarom sommige mensen zo weinig ruggegraat hebben, dat ze totaal uit balans zijn geraakt en blijven vanwege een pandemie.
pi_215238865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:09 schreef Nober het volgende:

[..]
En zo leer je dus nooit van je fouten.
Wat heb jij geleerd van je fouten tijdens corona?
pi_215238899
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

[..]
Dat blijkt nergens uit.

Ja, nu gaan mensen dus denken dat deze vrijspraak betekent dat de PCR testen niet betrouwbaar waren.
Цой жив
pi_215238942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 17:07 schreef Chivaz het volgende:
Langzaam maar zeker krijgen de “wappies” gelijk. Kijk ook in wat voor tijd we hebben geleefd, het covidfascisme heeft een maatschappelijke discussie in de weg gestaan en uit angst voor baanverlies etc zijn er mogelijk talloze mensen geweest die zich niet durfden uit te spreken.
Het probleem met de wappies is dat ze zichzelf zo overschreeuwen met onzin dat daarin de daadwerkelijke tegenspraak wegebt. Kortom precies wat je niet wilt. Gewoon zelf gedegen onderzoek doen op basis van feiten is belangrijk, maar hou je wel bij je kennis, om een voorbeeld te geven, ik heb me erg op opname cijfers gefocusses, op een gegeven moment schreef een professor van het UMC dat hij bijzonder veel jonge vrouwen op de IC zag, toen ik de cijfers nakeek bleek dat er gedurende die periode maar iets van 6 vrouwelijke patienten in heel Nederland onder de 35 hadden gelegen, nadat ik hem gemailed had gaf hij toe dat zijn beeld mogelijk vertroebeld was en bedankte me voor de correctie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_215238986
Overigens is het heel simpel te zien in de opname cijfers dat vaccineren wel degelijk resultaat had, je ziet dit heel duidelijk terug in de doorslag van de opnames naar leeftijd, gedurende we lager in de leeftijdsgroepen kwamen zag je een terugloop in de leeftijdsgroepen die de weken ervoor gevaccineerd waren, in de grafieken van de UK was dit nog beter te zien.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:22:25 #42
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215239016
Ik geloof dit helemaal niet, zag net ook een geleerde op facebook beschrijven dat dit helemaal niet kan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215239043
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik geloof dit helemaal niet, zag net ook een geleerde op facebook beschrijven dat dit helemaal niet kan.
Die gozer is waarschijnlijk controlled opposition!!!!
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:29:38 #44
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215239110
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ah kijk, een complottertje
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:29:53 #45
pi_215239118
quote:

[..]
Maar vanuit de media en overheid werd je toentertijd gewoon als wappie verklaard en daardoor dus ook door je medemens die zoiets zonder kritiek allemaal volgen. Nee, wat ome Hugo en het OMT zeiden was de enige Grote Waarheid.

Heel goed dit, maar het had liever gewoon tijdens corona gemogen.
Niet alleen media, maar klopt hoor. Het gemak waarmee iemand het label wappie kreeg was bizar.

Dat gezegd hebbende weten jij en ik dat er ook genoeg echte "wappies" waren. Ik heb echt een schijthekel aan dat woord..(gekregen)
pi_215239129
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ah kijk, een complottertje
Jij hebt het over de bijwerking van niet vaccineren. M.a.w. cojona, en dat is een hoestje en een kuchje.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:33:43 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215239169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Jij hebt het over de bijwerking van niet vaccineren. M.a.w. cojona, en dat is een hoestje en een kuchje.
7 miljoen doden en nog veel meer mensen met gevolgen zoals als longcovid. Maar dat zal jij wel weer afdoen met een sneer
pi_215239173
quote:

[..]
Wat heb jij geleerd van je fouten tijdens corona?
Dat je niet zo bang moet laten maken door de staat.
pi_215239186
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet alleen media, maar klopt hoor. Het gemak waarmee iemand het label wappie kreeg was bizar.

Dat gezegd hebbende weten jij en ik dat er ook genoeg echte "wappies" waren. Ik heb echt een schijthekel aan dat woord..(gekregen)
Ik ken genoeg hele verstandige mensen die bewust de keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren zonder daarbij radicaal te zijn en ook gewoon maatregelen in acht hebben genomen. Zelf heb ik ook even getwijfeld maar heb ook gewoon goed onderzoek gedaan met de kennis die ik heb en me laten adviseren door mensen die behoorlijk kundig zijn.
pi_215239211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja, nu gaan mensen dus denken dat deze vrijspraak betekent dat de PCR testen niet betrouwbaar waren.
Alleen de mensen die hun eigen agenda er door proberen te drukken.
pi_215239217
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Was jij dan bang?
Ik niet..
pi_215239224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ben het eens dat de staat zeer zwaar gefaald heeft in met de name de voorlichting, neemt niet weg dat het een erg vervelend virus is geweest waarbij met name relatief veel gezonde zestigers vroegtijdig gestorven zijn.
pi_215239237
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Was jij dan bang?
Ik niet..
Niet voor me zelf, wel voor mijn ouders.
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:39:20 #54
pi_215239245
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ken genoeg hele verstandige mensen die bewust de keuze hebben gemaakt om zich niet te laten vaccineren zonder daarbij radicaal te zijn en ook gewoon maatregelen in acht hebben genomen. Zelf heb ik ook even getwijfeld maar heb ook gewoon goed onderzoek gedaan met de kennis die ik heb en me laten adviseren door mensen die behoorlijk kundig zijn.
Precies. Maar ook die mensen werden door, toegegeven andere mafketels, zo in het wappie kamp gestopt hoor.
pi_215239264
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Precies. Maar ook die mensen werden door, toegegeven andere mafketels, zo in het wappie kamp gestopt hoor.
Ja klopt, ik heb uit solidariteit ook geweigerd de vaccinatie app te gebruiken. Met name Hugo de Jonge is heeft ontzettend veel kwaad gedaan met betrekking tot het vertrouwen van mensen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:43:23 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215239298
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja klopt, ik heb uit solidariteit ook geweigerd de vaccinatie app te gebruiken. Met name Hugo de Jonge is heeft ontzettend veel kwaad gedaan met betrekking tot het vertrouwen van mensen.
Eerlijk, ik denk het overal een complot achter zoeken een gevaarlijker virus is dan Covid
pi_215239327
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
7 miljoen doden en nog veel meer mensen met gevolgen zoals als longcovid. Maar dat zal jij wel weer afdoen met een sneer
Weet je hoe veel mensen er overlijden aan andere ziektes? Natuurlijk was het een groot iets, maar je moet het wel in perspectief plaatsen. Nu met omikron is het gewoon een kuchje en een hoestje.
  Forum Admin vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:45:45 #58
pi_215239330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Eerlijk, ik denk het overal een complot achter zoeken een gevaarlijker virus is dan Covid
Denk niet dat dit complotdenken is. De Jonge heeft wel een paar rare uitspraken gedaan en is ook heel stellig geweest om daar weer op terug te komen. Dat was met mondkapjes.

Desondanks is het vrij redelijk aan te nemen dat hij ook maar roeide met de riemen die hij had.
pi_215239344
Ik vind het echt totale onzin dat ik me drie keer heb laten vaccineren...

Het uitgangspunt had gewoon direct moeten zijn ouderen en kwetsbaren.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:47:27 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215239357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Weet je hoe veel mensen er overlijden aan andere ziektes? Natuurlijk was het een groot iets, maar je moet het wel in perspectief plaatsen. Nu met omikron is het gewoon een kuchje en een hoestje.
Aan Pokken crepeert niemand meer, dankzij vaccinaties, Mazelen kunnen bijzonder naar zijn, maar ga lekker door met je antivax gelul
pi_215239534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is weinig complot aan als je gewoon de feiten volgt, wat bijvoorbeeld interessant is is dat men bezig is met een verzamel app waarin alles van je vastgelegd worden. Ik ben zelf geen rare complotdenker, maar wel erg scherp wat men er doorheen drukt. Wat dat betreft kan ik je aanraden Arno Wellens te volgen die zeer veel goede duiding geeft.
pi_215239562
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Denk niet dat dit complotdenken is. De Jonge heeft wel een paar rare uitspraken gedaan en is ook heel stellig geweest om daar weer op terug te komen. Dat was met mondkapjes.

Desondanks is het vrij redelijk aan te nemen dat hij ook maar roeide met de riemen die hij had.
Hij heeft ronduit gelogen en de boel belazerd:
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:00:13 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215239566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Is weinig complot aan als je gewoon de feiten volgt, wat bijvoorbeeld interessant is is dat men bezig is met een verzamel app waarin alles van je vastgelegd worden. Ik ben zelf geen rare complotdenker, maar wel erg scherp wat men er doorheen drukt. Wat dat betreft kan ik je aanraden Arno Wellens te volgen die zeer veel goede duiding geeft.
Je weet heel goed wat ik bedoel en had het niet over jouw
pi_215239653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Niet voor me zelf, wel voor mijn ouders.
Maar toch niet gevaccineerd.

Kwam die angst puur door de staat?

Ik heb me in het begin wel zorgen gemaakt voor mijn ouders, maar dat was vanwege de onbekendheid met het virus.

De staat was vrij duidelijk: ze moeten snel schakelen op basis van te weinig informatie, we moeten er samen doorheen, totdat er voldoende immuniteit is opgebouwd, hetzij door besmetting, hetzij door een vaccin (als die er komt), gelukkig is het virus voor het gros van de bevolking vrjj onschuldig. Verder worden maatregelen afgewogen op basis van het verloop van de pandemie. En de kwetsbaren beschermen.
pi_215239677
quote:

Dat betekent niet dat je full retard moet gaan en je je informatie van figuren als Willem Engel krijgt. Als er iets me is opgevallen is dat je een enorme meute hebt die het gelaten ondergaat, en aan beide uiteinden had je groepen...full retards.
Je ziet bij al dat soort dingen dat mensen die terecht constateren dat er iets niet klopt en dat er gelogen wordt dat ze dan zelf een geheel alternatief feitencomplex gaan verzinnen. Daar zitten dan weer domme dingen en de beschermers van de leugen gaan die mensen aanvallen op die punten, en negeren de mensen met gefundeerde kritiek.

Maar we hebben inderdaad een grote meute gezien die zich maar wat graag liet manipuleren tot kwaadaardigheid.
pi_215239698
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zo'n app komt er niet.

Alles van je is al vastgelegd.
Het enige wat zo'n app doet is kijken of je, aan de hand van de vastgestelde informatie, voldoet aan bepaalde criteria.

Bijvoorbeeld de QR code: die keek gewoon in de database van de overheid of je voldeed aan de voorwaarden.
pi_215239707
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar toch niet gevaccineerd.

Kwam die angst puur door de staat?

Ik heb me in het begin wel zorgen gemaakt voor mijn ouders, maar dat was vanwege de onbekendheid met het virus.

De staat was vrij duidelijk: ze moeten snel schakelen op basis van te weinig informatie, we moeten er samen doorheen, totdat er voldoende immuniteit is opgebouwd, hetzij door besmetting, hetzij door een vaccin (als die er komt), gelukkig is het virus voor het gros van de bevolking vrjj onschuldig. Verder worden maatregelen afgewogen op basis van het verloop van de pandemie. En de kwetsbaren beschermen.
Ik ben wel gevacinneerd, maar heb me goed ingelezen, goede podcasts beluizerd, en met deskundigen gesproken.
pi_215239719
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat is ook het geval.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:11:56 #69
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215239736
quote:

[..]
Dat is je onderbuik.
[..]
Zoals bij elk virus.
[..]
Dat blijkt nergens uit.
[..]
.

Oversterfte is nooit een argument geweest tijdens de pandemie.
[..]
Ik vraag me af waarom sommige mensen zo weinig ruggegraat hebben, dat ze totaal uit balans zijn geraakt en blijven vanwege een pandemie.
Zo ken ik je weer. Lekker selectief, met oneliners doorspekt, ingaan op een reactie. En daarbij als een hondstrouwe labrador de achterhaalde info oplepelen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215239743
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zo'n app komt er niet.

Alles van je is al vastgelegd.
Het enige wat zo'n app doet is kijken of je, aan de hand van de vastgestelde informatie, voldoet aan bepaalde criteria.

Bijvoorbeeld de QR code: die keek gewoon in de database van de overheid of je voldeed aan de voorwaarden.
Ik ben zelf redelijk deskundig op dit gebied omdat ik dit soort technieken op een veilige manier implementeer, nee men kijkt niet in een database, in Nederland hadden we dat redelijk netjes geïmplementeerd, en heeft men in de Corona app een mooie scheiding gemaakt. Mijn grootste bezwaar is dat men van plan is al dit soort zaken in 1 app te stoppen wat vanuit security perspectief uiterst onverstandig is.
pi_215239767
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je ziet bij al dat soort dingen dat mensen die terecht constateren dat er iets niet klopt en dat er gelogen wordt dat ze dan zelf een geheel alternatief feitencomplex gaan verzinnen. Daar zitten dan weer domme dingen en de beschermers van de leugen gaan die mensen aanvallen op die punten, en negeren de mensen met gefundeerde kritiek.

Maar we hebben inderdaad een grote meute gezien die zich maar wat graag liet manipuleren tot kwaadaardigheid.
Wat klopte er niet, en wat was de leugen?
pi_215239779
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben wel gevacinneerd, maar heb me goed ingelezen, goede podcasts beluizerd, en met deskundigen gesproken.
Ah, dan had ik dat verkeerd begrepen.
pi_215239786
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ah, dan had ik dat verkeerd begrepen.
Geen probleem.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:16:05 #74
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_215239796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:31 schreef Viesdik het volgende:
ROTTERDAM- Microbioloog Rogier Louwen, die door het Erasmus MC werd ontslagen, nadat hij ernstige tekortkomingen in de PCR vaststelde is nu volledig vrijgesproken door het Landelijk Orgaan Wetenschappelijke Integriteit (LOWI).

Het LOWI heeft op 16 juni al geoordeeld dat er geen sprake is van schending van de wetenschappelijke integriteit door Louwen. Van de vijf door het EMC gegrond verklaarde klachtonderdelen, werden er vier van tafel geveegd, waaronder vermeende inhoudelijke tekortkomingen in de PCR-artikelen en invloed van niet-wetenschappelijke voorkeuren.

Louwen toonde in zijn studie aan dat de RT-PCR-test niet alleen positief aanslaat op stukjes sars-cov-2, maar ook op de aanwezigheid van onder meer bacteriën en menselijk DNA. Deze bevindingen, die volgens Louwen het landelijke testbeleid onderuit haalden, werden slecht ontvangen door het EMC. Hij vermoedt dat actieve tegenwerking ervoor zorgde dat zijn resultaten niet gepubliceerd konden worden.

Louwen werd in 2022 door het EMC ontslagen vanwege zijn wetenschappelijk onderbouwde kritiek op de covid-19 prikken en de RT-PCR-test. Na zijn ontslag werden er klachten tegen hem ingediend, waarin werd gesteld dat hij de wetenschappelijke integriteit zou hebben geschonden.

Het recente oordeel van het LOWI is een overwinning voor Louwen, die nu volledig is vrijgesproken van de beschuldigingen. Dit toont het belang van wetenschappelijke integriteit en de noodzaak om ruimte te bieden voor kritische wetenschappelijke discussies.

BRON

Jeetje, wat zal er nog meer ontrafeld gaan worden in den toekomst?
Dat het gehele covid-gedoe en vaccinatie een scam was.

Gelukkig hebben alle betrokkenen voor de rechter moeten, verschijnen en hebben ze hun straf niet weten te ontlopen.

Oh wacht ... :')
pi_215239809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat is ook het geval.
Nee, dat is niet het geval.

Dat blijkt ook uit de cijfers van de besmettingen en de ziekenhuisopnames.
Die 2 volgden elkaar keurig.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:18:14 #76
pi_215239837
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:48 schreef Jahr00n het volgende:
Laten we Hugo eens voor een tribunaal zetten
Om mee te beginnen inderdaad. _O_
pi_215239839
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dat het gehele covid-gedoe en vaccinatie een scam was.

Gelukkig hebben alle betrokkenen voor de rechter moeten, verschijnen en hebben ze hun straf niet weten te ontlopen.

Oh wacht ... :')
Ja, het is net als met al die andere complottheorieën: het heeft weinig van doen met de werkelijkheid.
pi_215239846
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Om mee te beginnen inderdaad. _O_
En dan zien we meteen de eerste vrijspraak.
pi_215239851
Dat er bijzonder winst op vaccinaties gemaakt word is wel duidelijk, maar dat is echt niet anders als met andere medicijnen.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:20:23 #80
pi_215239892
quote:
Tenzij je gestorven bent aan die vaccinaties, die door de overheid min of meer verplicht werden gesteld. En Hugo de Jonge dreigde met 'ik weet waar je huis woont, vriend',

Tenzij je voor je leven gehandicapt bent geraakt door die vaccins. Of kanker hebt ontwikkeld in je lichaam door die vaccins.

Dan gaat het leven toch even niet door.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:25:28 #81
pi_215239982
quote:
En sommigen zijn hun baan verloren doordat ze zich wel uitspraken.

Ik ken iemand persoonlijk die op heel valse wijze zijn baan is kwijtgeraakt, dankzij een kreng van een directrice, omdat hij zich uitsprak tegen de hoax.
Dat heeft mooi een precedent geschapen, want collegae van hem durfden zich vervolgens helemaal niet meer uit te spreken. Censuur werkt, iemand 'kaltstellen' in figuurlijke zin - bijna letterlijk trouwens want hij werd na zijn ontslag zo depressief dat hij bijna zelfmoord heeft gepleegd, dat heeft dit loeder van een directrice ook op haar geweten, want vervolgens doet niemand meer zijn of haar bek open, want iedereen is bang de volgende te zijn.
pi_215240078
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Tenzij je gestorven bent aan die vaccinaties, die door de overheid min of meer verplicht werden gesteld. En Hugo de Jonge dreigde met 'ik weet waar je huis woont, vriend',

Tenzij je voor je leven gehandicapt bent geraakt door die vaccins. Of kanker hebt ontwikkeld in je lichaam door die vaccins.

Gelukkig is ook dat vooral fantasie.

Verder hoor ik je niet over de doden door Covid, niet over mensen die blijvende gezondheidsschade door Covid, etc.
Het is veelzeggend.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:30:37 #83
pi_215240094
quote:

[..]
Eens.
Sterkte man. Echt klote. ;(

Hopelijk word je snel beter.
pi_215240095
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
En sommigen zijn hun baan verloren doordat ze zich wel uitspraken.

Ik ken iemand persoonlijk die op heel valse wijze zijn baan is kwijtgeraakt, dankzij een kreng van een directrice, omdat hij zich uitsprak tegen de hoax.
Dat heeft mooi een precedent geschapen, want collegae van hem durfden zich vervolgens helemaal niet meer uit te spreken. Censuur werkt, iemand 'kaltstellen' in figuurlijke zin - bijna letterlijk trouwens want hij werd na zijn ontslag zo depressief dat hij bijna zelfmoord heeft gepleegd, dat heeft dit loeder van een directrice ook op haar geweten, want vervolgens doet niemand meer zijn of haar bek open, want iedereen is bang de volgende te zijn.
Ik zou een wappie ook snel aan de kant zetten.
pi_215240120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, het laat zien dat wetenschap nog steeds een zelfreinigend en corrigerend vermogen heeft, al kan het soms wat duren/
Ja fantastisch. Zelfreinigend 3 jaar na dato... -O-
pi_215240228
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:32 schreef YoopY het volgende:

[..]
Want?
pi_215240244
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Jawel, het was geen exacte wetenschap, het was vaak zelf helemaal geen wetenschap, en juist daarom mocht er niet aan getornd worden.
Ik ga ook altijd in discussie bij het rode stoplicht over wie het eerste mag oversteken.
pi_215240253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 18:08 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Nee, belasting op de zorg werd gestuurd om beleid te vormen.
Leuk verzonnen, maar vere van de waarheid.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:43:44 #89
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215240271
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ga ook altijd in discussie bij het rode stoplicht over wie het eerste mag oversteken.
Daar zit met de verkeersveiligheid dan ook een zwaarwegend argument in om de regels te volgen.
pi_215240298
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Want?
Laten we eerlijk zijn. Bij de volgende(gezondheids) crisis gaat het precies weer zo. Er wordt niets geleerd van fouten.
pi_215240323
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:19 schreef raptorix het volgende:
Dat er bijzonder winst op vaccinaties gemaakt word is wel duidelijk, maar dat is echt niet anders als met andere medicijnen.
Dit was echter wel lucratief met 90 miljard winst.
pi_215240325
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar zit met de verkeersveiligheid dan ook een zwaarwegend argument in om de regels te volgen.
Het bestrijden van een pandemie lijkt mij ook best wel zwaarwegend.
pi_215240336
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:49 schreef halfway het volgende:

[..]
En heel veel verlies: van de bijna 100 covid vaccins die in ontwikkeling waren heeft slechts een handvol het gered.
pi_215240349
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:49 schreef halfway het volgende:

[..]
Dat is echt klein bier, als je medicijnen wilt verkopen moet je vooral spul maken waarvan mensen niet beter worden/blijven.
pi_215240365
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Sterkte man. Echt klote. ;(

Hopelijk word je snel beter.
Nee, ze hebben het opgegeven.
pi_215240368
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:46 schreef YoopY het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn. Bij de volgende(gezondheids) crisis gaat het precies weer zo. Er wordt niets geleerd van fouten.
Het probleem is dat het heel erg gepolitiseerd is geworden.
Dat maakt een reflectie vrijwel onmogelijk.
Mensen willen bloed zien, ipv nuchter terugkijken en daarvan leren voor in de toekomst.
pi_215240398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:52 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is echt klein bier, als je medicijnen wilt verkopen moet je vooral spul maken waarvan mensen niet beter worden/blijven.
Oh shit.

De wereldwijde farmaceutische markt heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt. Voor 2023 werd de totale wereldwijde farmaceutische markt geschat op ongeveer 1,6 biljoen Amerikaanse dollar .22 mei 2024
pi_215240419
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Oh shit.

De wereldwijde farmaceutische markt heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke groei doorgemaakt. Voor 2023 werd de totale wereldwijde farmaceutische markt geschat op ongeveer 1,6 biljoen Amerikaanse dollar .22 mei 2024
Wat is je punt precies? Dat die bedrijven sluiten? Kennelijk ben je niet zo goed bekent met hoe medicijnontwikkeling werkt.
pi_215240472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat is je punt precies? Dat die bedrijven sluiten? Kennelijk ben je niet zo goed bekent met hoe medicijnontwikkeling werkt.
Ik hoef geen punt te maken. Jij schijnbaar wel.
pi_215240478
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:00 schreef halfway het volgende:

[..]
Ik hoef geen punt te maken. Jij schijnbaar wel.
Ik ben ongeneeslijk chronisch ziek, en jij?
pi_215240508
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nou ja, roep niet te hard. Vandaag de dag worden op dat vlak echt gigantische sprongen gemaakt met behulp van (gerichte) AI. Dat betekent dat deze ontwikkelingen op dit moment een vrijwel exponentiële groei meemaken.
pi_215240629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben ongeneeslijk chronisch ziek, en jij?
Gaat je niks aan :W
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:16:28 #103
pi_215240718
quote:

[..]

Waarom is Hugo tegen de vaccinatie van zijn eigen kinderen?
Wat weet hij dat wij niet weten?
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:19:37 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215240769
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:32 schreef YoopY het volgende:

[..]
Als je wonderen verwacht, hou het bij helende edelstenen
pi_215240790
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Weet je welke wereldleider bekend staat dat hij enorme angst had en nog steeds heeft voor covid?
Angst waardoor hij extreme maatregelen neemt om te voorkomen dat hij ooit het virus oploopt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:26:05 #106
pi_215240919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Weet je welke wereldleider bekend staat dat hij enorme angst had en nog steeds heeft voor covid?
Angst waardoor hij extreme maatregelen neemt om te voorkomen dat hij ooit het virus oploopt.
Ik geloof Kim uit de Volksrepubliek Korea.

Inderdaad, ook Rusland nam maatregelen en drong vaccinaties op. Azerbijan houdt zelfs nu nog de grens met Georgie dicht vanwege covid (althans dat is de officiele reden). Klopt, alle wereldleiders gingen of gaan full-retard en lijken te lijden aan chronische smetvrees en hypochondrie, of doen in elk geval alsof.
Niemand gaat vrijuit hierin.

Dit is van epische proporties.

Bizar.
Bijzonder.
Fascinerend.

We lijken te zijn overgenomen door iets ...
pi_215241025
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:26 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik geloof Kim uit de Volksrepubliek Korea.

Inderdaad, ook Rusland nam maatregelen en drong vaccinaties op.
Nope. En het was inderdaad jouw grote held Putin die er alles aan deed om zelf een vaccin te ontwikkelen, zoveel mogelijk volk te vaccineren en die vanaf dag 1 enorm paranoïde was om het virus op te lopen. Allerlei veiligheidspersoneel dat elke oppervlakte waar hij kwam moest reinigen voordat hij daar plaats nam en iedereen die hij ontmoette waar hij bewust 10 meter afstand van wou houden om te voorkomen dat hij besmet werd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215241100
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Juist! Wel is het pijnlijk dat het zover heeft moeten komen. En het moet een persoonlijk drama voor Louwen zijn. Vreselijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:36:02 #109
pi_215241164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nope. En het was inderdaad jouw grote held Putin die er alles aan deed om zelf een vaccin te ontwikkelen, zoveel mogelijk volk te vaccineren en die vanaf dag 1 enorm paranoïde was om het virus op te lopen. Allerlei veiligheidspersoneel dat alles waar hij kwam moesten reinigen voordat hij daar kwam en iedereen die hij ontmoette waar hij bewust 10 meter afstand van wou houden om te voorkomen dat hij besmet werd.
Oke, dat is klote dus.
Ik schreef al, elke leider deed er aan mee, aan die onzin. Helaas ook Poetin.
Uiteindelijk blijken alle wereldleiders elkaar ook weer te ontmoeten tijdens bizarre rituelen in Bohemian Groove en bij de vrijmetselaars. Poetin is hoogstwaarschijnlijk zeer goed bevriend met Zelensky en Rutte, maar alleen de schermen. Zou met echt niets verbazen eigenlijk.

Sowieso de mensen - vooral mannen, want vrouwen hoeven nooit het leger in, tot zover feminisme :') - die sneuvelen horen toch maar bij het gepeupel. Zelensky zelf slaat nog geen deuk in een pakje boter, Poetin wel, maar vecht zelf ook niet mee, Rutte kan bijzonder goed fietsen en heeft al zijn fietsdiploma's maar gaat zelf niet vechten, Kim vecht zelf ook niet (lukt niet eens met die obesitas naar Amerikaanse proporties van hem) enzovoorts.

Dus ja, wellicht is hierin mijn vertrouwen in onze grote leider Poetin ongegrond. Dus terechte opmerking. Is ook iets waar ik zelf niet uitkom.

Misschien maar vertrouwen in de Heere Jezus in plaats van allerlei corrupte leiders die rariteiten en capriolen uithalen tijdens vreemde 'verkleedpartijtjes'.
pi_215241173
quote:

[..]
Eens.
Ik ook.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:38:14 #111
pi_215241201
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ook.
Sterkte. Echt klote lijkt me. :{
pi_215241266
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:38 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Sterkte. Echt klote lijkt me. :{
Ik kan er goed mee leven, maar het is wel erg verdrietig. Ik heb het op locatie bij de tweede vaccinatie gemeld aan een aanwezige arts (ik had een soort intake vanwege medicatie die ik neem). Die lachte me nog net niet uit. Niemand heeft het ooit serieus genomen. Ik heb wel een melding bij Lareb gedaan.

Overigens zou ik die vaccinaties nu weer nemen.
pi_215241321
quote:

[..]
Dat vraag ik me af hoor. Of ze wel het verstandelijke vermogen hebben om te zien dat ze zelf erg fout zitten. Vaak hoor je ze hun eigen foute gedrag namelijk goedpraten en bagatelliseren.
pi_215241358
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:36 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Oke, dat is klote dus.
Ik schreef al, elke leider deed er aan mee, aan die onzin. Helaas ook Poetin.
Uiteindelijk blijken alle wereldleiders elkaar ook weer te ontmoeten tijdens bizarre rituelen in Bohemian Groove en bij de vrijmetselaars. Poetin is hoogstwaarschijnlijk zeer goed bevriend met Zelensky en Rutte, maar alleen de schermen. Zou met echt niets verbazen eigenlijk.

Sowieso de mensen - vooral mannen, want vrouwen hoeven nooit het leger in, tot zover feminisme :') - die sneuvelen horen toch maar bij het gepeupel. Zelensky zelf slaat nog geen deuk in een pakje boter, Poetin wel, maar vecht zelf ook niet mee, Rutte kan bijzonder goed fietsen en heeft al zijn fietsdiploma's maar gaat zelf niet vechten, Kim vecht zelf ook niet (lukt niet eens met die obesitas naar Amerikaanse proporties van hem) enzovoorts.

Dus ja, wellicht is hierin mijn vertrouwen in onze grote leider Poetin ongegrond. Dus terechte opmerking. Is ook iets waar ik zelf niet uitkom.

Misschien maar vertrouwen in de Heere Jezus in plaats van allerlei corrupte leiders die rariteiten en capriolen uithalen tijdens vreemde 'verkleedpartijtjes'.
Het is wèl opvallend dat je een voorliefde hebt voor totalitaire regimes.
Dat staat wel haaks op hoe je voor de rest in het leven lijkt te staan.
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:47:25 #115
pi_215241371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan er goed mee leven, maar het is wel erg verdrietig. Ik heb het op locatie bij de tweede vaccinatie gemeld aan een aanwezige arts (ik had een soort intake vanwege medicatie die ik neem). Die lachte me nog net niet uit. Niemand heeft het ooit serieus genomen. Ik heb wel een melding bij Lareb gedaan.

Huh. Je zou nu weer vaccinaties nemen, dat snap ik niet. Of is het een typo? :{
  vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:48:34 #116
pi_215241384
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is wèl opvallend dat je een voorliefde hebt voor totalitaire regimes.
Dat staat wel haaks op hoe je voor de rest in het leven lijkt te staan.
Dat klopt.
Geen idee hoe dat komt.
Ik ben gewoon raar.
pi_215241509
quote:

[..]
Ik ook.
Echt?! Toevallig heb ik ook oorsuizen maar dan van jarenlange arbeid in een luide omgeving. (ondanks goede op maat gemaakte oorbescherming; autoplastieken)

Lijkt me bijzonder naar om te krijgen na een prikje. Dat is een behoorlijk vette bijwerking als je het mij vraagt.
pi_215241517
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Was jij dan bang?
Ik niet..
Je was anders degene die tot voor kort nog zei dat je niet kon weten dat je misschien wel kon sterven aan corona als jongere. Wie weet zou diegene wel kwetsbaar. Ook al was het toen al duidelijk dat je zei dat diegene wel eens de loterij kon winnen qua odds. Diegene die de risicoanalyse deden en dachten: mwoah, laat maar waren de wappies
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_215241531
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 23:00 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je was anders degene die tot voor kort nog zei dat je niet kon weten dat je stierf aan corona als jongere. Wie weet zou diegene wel sterven. Ook al was het toen al duidelijk dat je zei dat diegene wel eens de loterij kon winnnen qua odds.
Ik kan hier geen touw aan vastknopen.
pi_215242764
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Huh. Je zou nu weer vaccinaties nemen, dat snap ik niet. Of is het een typo? :{
Nee, ik zou het weer doen. Vanwege gezondheidsproblemen heb ik gevreesd dat ik erg ziek zou worden. Ik vind het nog steeds fantastisch dat er zo snel een vaccin was.

Van alle vormen van kennis vertrouw ik het meest op wetenschap. Maar ik vind het abject als met de waarheid een loopje wordt genomen uit collectivistische redenen. Het is belangrijk dat kritisch tegengeluid mogelijk is en daar open voor wordt gestaan.
pi_215242794
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:59 schreef YoopY het volgende:

[..]
Echt?! Toevallig heb ik ook oorsuizen maar dan van jarenlange arbeid in een luide omgeving. (ondanks goede op maat gemaakte oorbescherming; autoplastieken)

Lijkt me bijzonder naar om te krijgen na een prikje. Dat is een behoorlijk vette bijwerking als je het mij vraagt.
Ik kan niet 100% zeker weten dat het door het vaccin kwam. Na de eerste vaccinatie werd ik een beetje ziek (niet heel erg), kreeg ik last van mijn buis van Eustachius en ineens was er een piep. Oorzakelijk verband lijkt mij voor de hand liggen, maar nog steeds wordt niet onderkend dat het een bijwerking kan zijn van het type vaccin dat ik heb gehad. Op papier komt het dus niet door het vaccin.

Op mijn werk ontmoette ik afgelopen jaar iemand die hetzelfde heeft meegemaakt. Dat was voor het eerst dat iemand wilde geloven dat er een oorzakelijk verband zou kunnen zijn (naast mijn partner).
pi_215242801
Wetenschap is het wantrouwen van wat als kennis aangenomen wordt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215242821
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:16 schreef Akathisia het volgende:
Wetenschap is het wantrouwen van wat als kennis aangenomen wordt.
Dat lijkt me een wat beperkte definitie, maar twijfel is essentieel voor wetenschap. Als je niet meer kunt twijfelen, ben je een gelovige of activist geworden.
pi_215242839
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:05 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, ik zou het weer doen. Vanwege gezondheidsproblemen heb ik gevreesd dat ik erg ziek zou worden
Het was en blijft een gok natuurlijk, maar heb je niet het idee dat je risico's aan het stapelen was gezien de veranderlijke aard van het virus? Dus je nam een vaccin, nam daarmee een risico, terwijl je binnen een bepaalde periode (zo kort als enkele maanden) weer vogelvrij geraakte voor een volgende mutatie van het virus. Nu had je dan wel wat betere bescherming dan zonder, maar allerminst een garantie van afdoende weerbaarheid om niet goed ziek te worden. Daarom heb je ook talloze volgeprikten gezien die een half jaar of jaar na de laatste prik alsnog gevloerd werden door het virus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 12-10-2024 08:35:50 ]
pi_215242890
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is en blijft een gok natuurlijk, maar heb je niet het idee dat je risico's aan het stapelen was gezien de veranderlijke aard van het virus? Dus je nam een vaccin, nam daarmee een risico, terwijl je binnen een bepaalde periode (zo kort als enkele maanden) weer vogelvrij geraakte voor een volgende mutatie van het virus. Nu had je dan wel wat betere bescherming dan zonder, maar allerminst een garantie van afdoende weerbaarheid om niet goed ziek te worden. Daarom heb je ook talloze volgeprikten gezien die een half jaar of jaar na de laatste prik alsnog gevloerd werden door het virus.
Ik was er niet volledig gerust op. Daarom ben ik lang voorzichtig geweest. Toen ik zelf corona had gehad, veranderde er iets. Ik kwam er goed doorheen. De derde vaccinatie heb ik nooit meer gehaald. En onze dochter is helemaal niet gevaccineerd. Zij is van het gezin het ergst ziek geweest van corona trouwens. Dat vond ik wel opmerkelijk.
pi_215242981
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je wordt inderdaad niet serieus genomen dat klopt.
Vorig jaar toch nog flink corona gehad met een dubbele longontsteking. Dus nee ik neem geen vaccinaties meer.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:55:08 #127
pi_215243034
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, ik zou het weer doen. Vanwege gezondheidsproblemen heb ik gevreesd dat ik erg ziek zou worden. Ik vind het nog steeds fantastisch dat er zo snel een vaccin was.

Van alle vormen van kennis vertrouw ik het meest op wetenschap. Maar ik vind het abject als met de waarheid een loopje wordt genomen uit collectivistische redenen. Het is belangrijk dat kritisch tegengeluid mogelijk is en daar open voor wordt gestaan.
Misschien heb ik iets te vaak Jensen gekeken of de Andere Krant gelezen, maar ik adviseer je heel sterk om echt nooit meer een vaccin te nemen. En zeker geen vaccin tegen covid. Misschien beter helemaal nergens meer een prik tegen.
Ik was nooit anti-vaccin, maar sinds de covid-hoax vertrouw ik niets meer. :{
pi_215243043
quote:

[..]
Ik ook.
Wat is daar het mechanisme achter? Vaccin zou toch nooit effect op je trommelvlies moeten hebben?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215243061
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is daar het mechanisme achter? Vaccin zou toch nooit effect op je trommelvlies moeten hebben?
Ik denk zenuwbeschadiging.
pi_215243068
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Misschien heb ik iets te vaak Jensen gekeken of de Andere Krant gelezen, maar ik adviseer je heel sterk om echt nooit meer een vaccin te nemen. En zeker geen vaccin tegen covid. Misschien beter helemaal nergens meer een prik tegen.
Klopt.
pi_215243075
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:49 schreef halfway het volgende:

[..]
Je wordt inderdaad niet serieus genomen dat klopt.
Vorig jaar toch nog flink corona gehad met een dubbele longontsteking. Dus nee ik neem geen vaccinaties meer.
Was je vorig jaar gevaccineerd?
pi_215243090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was er niet volledig gerust op. Daarom ben ik lang voorzichtig geweest. Toen ik zelf corona had gehad, veranderde er iets. Ik kwam er goed doorheen. De derde vaccinatie heb ik nooit meer gehaald. En onze dochter is helemaal niet gevaccineerd. Zij is van het gezin het ergst ziek geweest van corona trouwens. Dat vond ik wel opmerkelijk.
Dus je dochter is niet gevaccineerd, en het ergst ziek geweest.
Wat is daar opmerkelijk aan?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:04:44 #133
pi_215243094
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt.
Laatste Jensen was echt weer geweldig. O+ _O_ _O_ _O_ https://jensen.nl/ aflevering Angst en Schuldgevoel! Echt kijkgenot. O+

Niet alle kranten van De Andere Krant zijn even goed, de vredeseditie was episch en uitermate interessant leesvoer, artikelen over alle oorlogen die de VS gestart, nu ja alle oorlogen die de VS gestart is ook weer niet, dan zou het een boek moeten worden van ruim 500 pagina's, dat past nooit in een krant. :P

Soms kan ik gewoon niet wachten tot de Andere Krant weer in de winkel ligt. Bazenkrant. _O_ _O_ _O_
pi_215243099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Ik ben geen medicus en er is geen medicus die het idee serieus genoeg neemt om erover te praten. Mijn gok: vaccin > effect op afweersysteem > problemen met buis van Eustachius en vochtophoping in middenoor > tinnitus.

Bij het Janssenvaccin is het wel een inmiddels erkende bijwerking.
pi_215243119
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus je dochter is niet gevaccineerd, en het ergst ziek geweest.
Wat is daar opmerkelijk aan?
Opvallend is misschien een beter woord. Het verschil tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd was in ons gezin groot.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:09:37 #136
pi_215243132
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Ik ben geen medicus en er is geen medicus die het idee serieus genoeg neemt om erover te praten. Mijn gok: vaccin > effect op afweersysteem > problemen met buis van Eustachius en vochtophoping in middenoor > tinnitus.

Bij het Janssenvaccin is het wel een inmiddels erkende bijwerking.
Ik zal wel weer teveel 'wappie' zijn, maar ik heb nooit in het bestaan van covid geloofd.
Dus waarom een vaccin nemen tegen een niet-bestaand iets? Je gaat toch ook geen vaccin nemen tegen een mogelijke beet van een vliegende roze eenhoorn?

Jensen bevestigt dat covid nooit bestaan heeft, maar ook zonder Jensen is dit voor mij altijd duidelijk geweest.

Enfin, het blijft je eigen beslissing verder om je wel of niet te laten vaccineren.

Sterkte in elk geval met je gezondheid, welke beslissing je ook neemt. Oorsuizen lijkt me geen pretje. :{
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:10:58 #137
pi_215243140
Ik geloof liever in de Heere Jezus dan in Klaus Schwab of Bill Gates.
pi_215243158
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Dat vind ik in het algemeen een onzinnig advies. Het is goed om kritisch te blijven, je in de materie te verdiepen en omstandigheden mee te wegen, maar op voorhand tegen elk vaccin zijn is niet beter dan een blind geloof.
pi_215243172
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 08:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik denk zenuwbeschadiging.
Maar dat zou dan ook op andere plekken tot beschadigingen en bijwerkingen moeten leiden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_215243183
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Ik zal wel weer teveel 'wappie' zijn, maar ik heb nooit in het bestaan van covid geloofd.
Dus waarom een vaccin nemen tegen een niet-bestaand iets? Je gaat toch ook geen vaccin nemen tegen een mogelijke beet van een vliegende roze eenhoorn?

Jensen bevestigt dat covid nooit bestaan heeft, maar ook zonder Jensen is dit voor mij altijd duidelijk geweest.

Enfin, het blijft je eigen beslissing verder om je wel of niet te laten vaccineren.

Sterkte in elk geval met je gezondheid, welke beslissing je ook neemt. Oorsuizen lijkt me geen pretje. :{
Ik vind Jensen niet geloofwaardig als wetenschapper en medicus. Maar het is aan jou om te kiezen waar je op bouwt. Ik kan me goed voorstellen dat je sceptisch bent t.a.v. wat jij als overheidspropaganda ziet. Dat daar sprake van is, zie ik zelf ook.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:17:07 #141
pi_215243192
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind Jensen niet geloofwaardig als wetenschapper en medicus. Maar het is aan jou om te kiezen waar je op bouwt. Ik kan me goed voorstellen dat je sceptisch bent t.a.v. wat jij als overheidspropaganda ziet. Dat daar sprake van is, zie ik zelf ook.
Daar heb je ook wel weer een punt.
Terechte opmerking. ^O^
pi_215243203
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Laatste Jensen was echt weer geweldig. O+ _O_ _O_ _O_ https://jensen.nl/ aflevering Angst en Schuldgevoel! Echt kijkgenot. O+

Niet alle kranten van De Andere Krant zijn even goed, de vredeseditie was episch en uitermate interessant leesvoer, artikelen over alle oorlogen die de VS gestart, nu ja alle oorlogen die de VS gestart is ook weer niet, dan zou het een boek moeten worden van ruim 500 pagina's, dat past nooit in een krant. :P

Soms kan ik gewoon niet wachten tot de Andere Krant weer in de winkel ligt. Bazenkrant. _O_ _O_ _O_
Gezien de wartaal die je op dit forum verspreid ben je aardig vergiftigd door de propaganda van De Andere Krant.
Daarin ben je niet de enige, we hebben hier een heel subforum met slachtoffers van dergelijke propaganda.
Maar dat is verder je eigen keuze.
Het klinkt als een heroïne verslaving: je kunt niet wachten op de volgende shot. Niet beseffende hoe die je de vernieling in helpt.
pi_215243235
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Maar dat zou dan ook op andere plekken tot beschadigingen en bijwerkingen moeten leiden.
Ik heb ruim een jaar gedacht dat mijn tinnitus zou verdwijnen als ik geen vocht meer in mijn middenoor had. Maar dat is maar een lekengedachte geweest. Blijvende schade klinkt mij plausibel in de oren (pun intended).

Je vraag gaat niet alleen over het coronavaccin maar ook over tinnitus. Er is nog steeds weinig bekend over wat het precies is en wat het veroorzaakt (behalve blootstelling aan harde geluiden), laat staan hoe het te genezen. Dat is dubbel ellendig voor mij geweest, de onbekendheid met bijwerkingen van het vaccin enerzijds en het gebrek aan kennis over tinnitus anderzijds.

Er is maar één erkende behandeling voor tinnitus: therapie. Daarom heb ik mijn aandacht gaandeweg verlegd naar acceptatie. Hier posten over mijn tinnitus zou ik eigenlijk niet moeten doen, want dan raak ik gefrustreerd en lijd ik er sterker onder.
pi_215243269
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen verdedigen wat deze man is aangedaan. Ontslagen worden omdat uit jouw onderzoek iets volgt wat politiek ongewenst is.

En nee, dit is geen incident. Wereldwijd zag je dit. Google eens op Jay Bhattacharya zou ik zeggen.

We hebben in de pandemie gezien dat grondrechten en bescherming tegen een autoritaire overheid zelfs in de Westerse wereld direct de deur uitgingen toen het onhandig bleek. De enige conclusie die daaruit getrokken kan worden is dat onze vrijheden die we jaarlijks vieren op 5 mei een fabeltje zijn. Stiekem afgepakt. Merk je alleen als je ze nodig hebt.

Deze discussie is dus actueel en gaat niet over Covid. Het gaat over hoe overheden omgaan met hun onderdanen. Over de rule of law.

Trouwens: ik schreef stiekem afgepakt, maar inmiddels hebben overheden geleerd dat de meeste mensen grondrecht schendingen van anderen toejuichen en is het stiekeme al aan het verdwijnen en gaan de erosie op moordend tempo door. Zie Canada waar een vader die zich blijft verzetten tegen de transitie van zijn minderjarige dochter de cel in gaat, maar een ‘professor’ die op social media Hamas niet alleen steunt, maar zelfs oproept tot uitroeiing van Israël ongehinderd blijft.

Dat staat allemaal los van Covid, want die tijd kunnen we inderdaad niet terugdraaien. Waar dit om draait is voorkomen dat ook het Westen hard afglijdt richting China als het gaat om vrijheden.

En voor degenen die het maar toe blijven juichen. Vanzelf kom je een keer aan de beurt. Ben je een leraar en mag je ineens het land niet meer verlaten. Of zoals deze week nav een motie: krijg je een boete opgelegd omdat je het gore lef hebt om de EU te verlaten.
pi_215243277
quote:

[..]

Roeien met de riemen die je hebt of ronduit liegen. Daar zit wel een verschil tussen.

Gewoonweg ongeschikt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215243285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:
Ik snap werkelijk niet hoe mensen kunnen verdedigen wat deze man is aangedaan. Ontslagen worden omdat uit jouw onderzoek iets volgt wat politiek ongewenst is.
Dat is inderdaad een grote schande.
pi_215243305
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 21:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Oh shit.

Eerlijk is eerlijk. Die verwachting bestond al langer.
Een combinatie van nieuwe technieken, de 'pipeline' van ontwikkelingen en het steeds ouder worden van de bevolking. Die tendens is sinds 2010-2015 al gaande.

Heeft vrij weinig met covid te maken.
1947-2016
pi_215243318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Het is wel een symptoom van een virusinfectie.
pi_215243340
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:44 schreef YoopY het volgende:
Niemand heeft zich laten vaccineren nav een pcr test.
pi_215243344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:27 schreef VEM2012 het volgende:

En nee, dit is geen incident. Wereldwijd zag je dit. Google eens op Jay Bhattacharya zou ik zeggen.

We hebben in de pandemie gezien dat grondrechten en bescherming tegen een autoritaire overheid zelfs in de Westerse wereld direct de deur uitgingen toen het onhandig bleek. De enige conclusie die daaruit getrokken kan worden is dat onze vrijheden die we jaarlijks vieren op 5 mei een fabeltje zijn. Stiekem afgepakt. Merk je alleen als je ze nodig hebt.

Deze discussie is dus actueel en gaat niet over Covid. Het gaat over hoe overheden omgaan met hun onderdanen. Over de rule of law.

Trouwens: ik schreef stiekem afgepakt, maar inmiddels hebben overheden geleerd dat de meeste mensen grondrecht schendingen van anderen toejuichen en is het stiekeme al aan het verdwijnen en gaan de erosie op moordend tempo door. Zie Canada waar een vader die zich blijft verzetten tegen de transitie van zijn minderjarige dochter de cel in gaat, maar een ‘professor’ die op social media Hamas niet alleen steunt, maar zelfs oproept tot uitroeiing van Israël ongehinderd blijft.

Dat staat allemaal los van Covid, want die tijd kunnen we inderdaad niet terugdraaien. Waar dit om draait is voorkomen dat ook het Westen hard afglijdt richting China als het gaat om vrijheden.

En voor degenen die het maar toe blijven juichen. Vanzelf kom je een keer aan de beurt. Ben je een leraar en mag je ineens het land niet meer verlaten. Of zoals deze week nav een motie: krijg je een boete opgelegd omdat je het gore lef hebt om de EU te verlaten.
Jamaar, je moet gewoon niet zeuren en doorgaan met je leven...

Werkelijk... hoe kun je zo denken?
1947-2016
pi_215243376
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb ruim een jaar gedacht dat mijn tinnitus zou verdwijnen als ik geen vocht meer in mijn middenoor had. Maar dat is maar een lekengedachte geweest. Blijvende schade klinkt mij plausibel in de oren (pun intended).

Je vraag gaat niet alleen over het coronavaccin maar ook over tinnitus. Er is nog steeds weinig bekend over wat het precies is en wat het veroorzaakt (behalve blootstelling aan harde geluiden), laat staan hoe het te genezen. Dat is dubbel ellendig voor mij geweest, de onbekendheid met bijwerkingen van het vaccin enerzijds en het gebrek aan kennis over tinnitus anderzijds.

Er is maar één erkende behandeling voor tinnitus: therapie. Daarom heb ik mijn aandacht gaandeweg verlegd naar acceptatie. Hier posten over mijn tinnitus zou ik eigenlijk niet moeten doen, want dan raak ik gefrustreerd en lijd ik er sterker onder.
Ik ken verschillende mensen met tinnitus, heb zelf al 40 jaar een milde vorm.
Ik ken niemand bij wie het is over gegaan.
Oorzaken zijn soms te achterhalen: een kennis heeft tinnitus nadat hij het ziekenhuis was ingeslagen, andere na een virusinfectie. Ik heb geen idee hoe ik er zelf aangekomen ben. Mijn vader heeft het ook.
pi_215243392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Opvallend is misschien een beter woord. Het verschil tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd was in ons gezin groot.
Maar als een ongevaccineerd persoon zieker wordt van Covid dan een gevaccineerd persoon, dan is dat toch in de lijn der verwachting?
pi_215243418
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Robert Jensen gelooft zelf echt niet in al die onzin hoor. Hij heeft een doelgroep gevonden die gevoelig zijn voor samenzweringen en dergelijke. Hij weet flink veel geld te verdienen daardoor.

Tegelijkertijd is het treurig dat iemand met het talent als Robbert Jensen heeft gekozen voor deze carrière move
pi_215243419
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jamaar, je moet gewoon niet zeuren en doorgaan met je leven...

Werkelijk... hoe kun je zo denken?
Omdat dit topic is gekaapt door over Covid te zeuren, ipv de kern van dit artikel.
pi_215243428
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat dit topic is gekaapt door over Covid te zeuren, ipv de kern van dit artikel.
En dat is volgens jou?
1947-2016
pi_215243432
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:49 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Robert Jensen gelooft zelf echt niet in al die onzin hoor. Hij heeft een doelgroep gevonden die gevoelig zijn voor samenzweringen en dergelijke. Hij weet flink veel geld te verdienen daardoor.

Tegelijkertijd is het treurig dat iemand met het talent als Robbert Jensen heeft gekozen voor deze carrière move
Hetzelfde geldt voor De Andere Krant: die verdient lekker aan complotdenkers, door ze te geven wat ze willen.

Daarom lees je in die krant hoeveel oorlogen de VS is gestart, maar niet hoeveel Rusland is begonnen.
pi_215243437
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dat is volgens jou?
Die heeft VEM samengevat.
pi_215243439
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:49 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Talent?

:D
1947-2016
pi_215243444
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die heeft VEM samengevat.
Je eigen woorden.
1947-2016
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:54:38 #160
pi_215243454
En zolang er geen tribunalen komen, blijven overheden en geheime genootschappen of wie er ook voor verantwoordelijk is, gewoon doorgaan met tirannie en wordt het telkens erger.

Wie zit waar achter?

Die periode was walgelijk. Vrouwen die in elkaar werden gemept door de politie omdat ze 'vrijheid, liefde geen dictatuur' riepen.

Diezelfde politie die bij melding huiselijk geweld weigert de persoon te arresteren, want geen prioriteit en zo. Maar wel een vrouw die roept ' vrijheid, liefde, geen dictatuur' in elkaar slaan en in de boeien slaan.

De tirannie stopt alleen als we massaal niet meer mee doen met het circus.
pi_215243458
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Talent?

:D
Jensen kon geweldig interviewen aangezien zijn Engels beter is dan 90% van de bekende Nederlanders. Ook telefoon terreur (technisch gezien jan paparazzi) blijft legendarisch
pi_215243479
Wat overigens voor mij uit het terugkijken naar de pandemie volgt is dat de politiek heel zwaar diende te leunen op de kennis van mensen die direct of indirect verbonden waren aan de farmaceutische industrie en daarmee het beleid feitelijk werd geboetseerd door mensen die direct of indirect een groot financieel belang hadden bij datzelfde beleid.

Wat heel veel ellende kan schelen is wetgeving maken op basis waarvan er zodra een pandemie is uitgeroepen de farmaceutische industrie op dat moment in dienst komt te staan van de mensheid en nog maar zeer beperkt winst mag maken. Dat is ook prima te rechtvaardigen, want de overheden hebben veel geld vrijgemaakt voor ontwikkeling van het vaccin, de industrie gevrijwaard van claim en de marketing op zich genomen.

Daar zou je nu al over moeten onderhandelen met de industrie.

Maarre: gaat niet gebeuren, want de farmaceutische industrie heeft veel macht gekocht.
pi_215243490
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:55 schreef Michie_ het volgende:

[..]
Jensen kon geweldig interviewen aangezien zijn Engels beter is dan 90% van de bekende Nederlanders. Ook telefoon terreur (technisch gezien jan paparazzi) blijft legendarisch
Zijn talkshows waren best leuk, op die monologen na. Dat was een hoop gefrustreerd gezeur.
Helaas koos hij de richting van die monologen, en ging voor full wappie.
Dat zie je meer: bijvoorbeeld de verpleegkundige DR Campbell in Engeland. Die kwam er achter dat met full wappie covid er meer geld te verdienen valt dan met zijn serieuze wetenschappelijke videos.
En hij wordt daarvoor op handen gedragen.
Op BNW gaan ze helemaal los als je DR Campbell een verpleegkundige noemt.
pi_215243522
Wat een mooie overwinning voor de wetenschap en erkenning voor onderzoeksresultaten die het door overheden gewenste narratief van wetenschappelijke publicaties van repliek dient, maar die weggemoffeld, weggehoond en gecanceld moest worden.

Hopelijk leidt dit naar meer wetenschappelijk debat, hoor en wederhoor op allerlei andere wetenschappelijke gebieden, zoals bv de klimaat en stikstof problematiek.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:04:12 #165
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215243525
quote:
Bijna, bijna had ik me ook gevaccineerd. Ben zo blij dat ik het niet heb gedaan.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215243531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:58 schreef VEM2012 het volgende:
Wat overigens voor mij uit het terugkijken naar de pandemie volgt is dat de politiek heel zwaar diende te leunen op de kennis van mensen die direct of indirect verbonden waren aan de farmaceutische industrie en daarmee het beleid feitelijk werd geboetseerd door mensen die direct of indirect een groot financieel belang hadden bij datzelfde beleid.

Wat heel veel ellende kan schelen is wetgeving maken op basis waarvan er zodra een pandemie is uitgeroepen de farmaceutische industrie op dat moment in dienst komt te staan van de mensheid en nog maar zeer beperkt winst mag maken. Dat is ook prima te rechtvaardigen, want de overheden hebben veel geld vrijgemaakt voor ontwikkeling van het vaccin, de industrie gevrijwaard van claim en de marketing op zich genomen.

Daar zou je nu al over moeten onderhandelen met de industrie.

Maarre: gaat niet gebeuren, want de farmaceutische industrie heeft veel macht gekocht.
Maar zou het verloop van de pandemie dan anders zijn geweest?
Alle maatregelen waren politieke beslissingen, waarbij soms veel strengere maatregelen werden genomen dan geadviseerd werd door het OMT.

Ik denk dat de les van de pandemie vooral is dat er breder moet worden gekeken bij de advisering. Dus niet alleen vanuit de medische hoek, maar ook de maatschappelijke, economische, psychologische, etc.

De overweging is altijd of de gekozen maatregel niet schadelijker is dan de kwaal.

Plus dat een breed gedragen advies ook een breder draagvlak heeft.
pi_215243544
quote:
Langzaam maar zeker krijgen de “wappies” gelijk.
Nee, de wappies zijn onderdeel van het probleem.
Door alles ver in het belachelijke te trekken creëerden ze een tegenreactie, waarbij eenieder die sceptisch was gezien werd als wappie.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:08:00 #168
pi_215243549
Ik was nooit echt geinteresseerd in Jensen, Blckbx, de Andere Krant.

Tot covid.

Er zijn zoveel heftige, compleet idiote dingen gebeurd die werkelijk niemand mij uit kan leggen, het is alsof ik van 2020-2022 in een ander portaal, andere dimensie heb geleefd. Dit is niet eens meer iets van de derde dimensie. Dit is bijna buitenaards, absurdistisch. Had een script van Monty Python kunnen zijn.

Echt kijk de beelden terug uit die tijd, idioten met mondkapjes, zelfs als ze alleen in de auto zaten, idioten met dubbele mondkapjes en daar weer een soort groot masker dat lassers normaal gesproken gebruiken erover heen, contant geld was ineens besmettelijk, je mocht niet meer naar de sportschool maar wel jezelf volvreten bij de Mc (word je echt gezond van ook :') ), militairen aan de grens met Slowakije (we kunnen geen illegalen tegenhouden, maar tijdens covid kon het ineens miraculeus wel), het was echt absurd, absurd, absurd!

Dus ja, dan kan het zomaar zijn dat je alle vertrouwen verliest.

En voor al die mensen die nu nog veel vertrouwen hebben in de overheid, kijk die beelden maar eens terug. Het politiegeweld, hoe idioot mensen zich gedroegen, het volslagen krankzinnige beleid, kijk alles terug. Ik word op een gegeven moment zo boos dat ik wel weg moet klikken. Echt pislink ben ik als ik die beelden terug kijk.

Misschien was die covid hoax niet zo handig en zeker niet de absurde maatregelen die hierop volgden wereldwijd (China was helemaal krankjorum toen). Tsja, nu hebben de overheden veel mensen verloren die niets meer geloven die ze voorheen als medestander hadden. Niet slim.
pi_215243574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:58 schreef VEM2012 het volgende:
.

Is dat niet gewoon het gevolg wat er altijd gebeurt als we kapitalisme zonder regulatie laten plaats vinden?
pi_215243615
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik was nooit echt geinteresseerd in Jensen, Blckbx, de Andere Krant.

Tot covid.

Er zijn zoveel heftige, compleet idiote dingen gebeurd die werkelijk niemand mij uit kan leggen, het is alsof ik van 2020-2022 in een ander portaal, andere dimensie heb geleefd. Dit is niet eens meer iets van de derde dimensie. Dit is bijna buitenaards, absurdistisch. Had een script van Monty Python kunnen zijn.

Echt kijk de beelden terug uit die tijd, idioten met mondkapjes, zelfs als ze alleen in de auto zaten, idioten met dubbele mondkapjes en daar weer een soort groot masker dat lassers normaal gesproken gebruiken erover heen, contant geld was ineens besmettelijk, je mocht niet meer naar de sportschool maar wel jezelf volvreten bij de Mc (word je echt gezond van ook :') ), militairen aan de grens met Slowakije (we kunnen geen illegalen tegenhouden, maar tijdens covid kon het ineens miraculeus wel), het was echt absurd, absurd, absurd!

Dus ja, dan kan het zomaar zijn dat je alle vertrouwen verliest.

En voor al die mensen die nu nog veel vertrouwen hebben in de overheid, kijk die beelden maar eens terug. Het politiegeweld, hoe idioot mensen zich gedroegen, het volslagen krankzinnige beleid, kijk alles terug. Ik word op een gegeven moment zo boos dat ik wel weg moet klikken. Echt pislink ben ik als ik die beelden terug kijk.

Misschien was die covid hoax niet zo handig en zeker niet de absurde maatregelen die hierop volgden wereldwijd (China was helemaal krankjorum toen). Tsja, nu hebben de overheden veel mensen verloren die niets meer geloven die ze voorheen als medestander hadden. Niet slim.
Dus met andere woorden: je mistte het verstandelijk vermogen om de situatie te begrijpen, en daarom klamp je je nu vast aan charlatans als De Andere Krant en Jensen.
Daarin ben je niet de enige: ik heb dat bij meerdere mensen gezien..

Het jammere is dat ze er in blijven hangen, of zelfs steeds radicaler lijken te worden.
Het is net alsof de moderne mens geen enkele ruggegraat meer heeft en daardoor niet tegen een stootje kan.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:18:49 #171
pi_215243665
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Bijna, bijna had ik me ook gevaccineerd. Ben zo blij dat ik het niet heb gedaan.

Goed dat je je niet hebt laten vaccineren.
Ik heb helaas een grote onherstelbare fout gemaakt in 2021 me wel te laten injecteren, tweemaal. Ik ben echt een ongelooflijk sukkel. Ik ben niet trots op mezelf. ;(

Vertrouw op Allah, vertrouw op God. Vertrouw nooit op sukkels als Klaus Schwab, Bill Gates en dergelijke. Dat zijn satanisten. Zoals de meeste mensen aan de top. Het leven is niet eenvoudig en de verleidingen te kiezen voor de makkelijke weg, de weg van de duisternis, zijn legio. De Weg naar Allah is smal en moeilijk.

Ik wou dat ik sterker was in spiritueel opzicht.

Fantastisch dat je je niet hebt laten vaccineren. Mijn oprecht respect!
pi_215243781
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:18 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Goed dat je je niet hebt laten vaccineren.
Ik heb helaas een grote onherstelbare fout gemaakt in 2021 me wel te laten injecteren, tweemaal. Ik ben echt een ongelooflijk sukkel. Ik ben niet trots op mezelf. ;(

Vertrouw op Allah, vertrouw op God. Vertrouw nooit op sukkels als Klaus Schwab, Bill Gates en dergelijke. Dat zijn satanisten. Zoals de meeste mensen aan de top. Het leven is niet eenvoudig en de verleidingen te kiezen voor de makkelijke weg, de weg van de duisternis, zijn legio. De Weg naar Allah is smal en moeilijk.

Ik wou dat ik sterker was in spiritueel opzicht.

Fantastisch dat je je niet hebt laten vaccineren. Mijn oprecht respect!
Wat voor schade heb je daaraan overgehouden?
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:35:24 #173
pi_215243834
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Moeilijk ademen soms. Soms ook gevoel dat ik stik, alhoewel ik dat laatste gelukkig al een tijdje niet gehad heb, Mijn waarde in mijn nieren zijn veel te hoog, heel raar, de dokter dacht dat ik alcoholist ben, maar ik drink misschien drie glaasjes bier op jaarbasis.
Wat ziekenhuis scans gehad, onregelmatige hartslag. Maar een oorzaak weten ze niet en mijn arts denkt dat het aan de vaccinatie ligt.
Had ik allemaal daarvoor niet.

Vervolgens maar mijn toevlucht gezocht tot de Heere Jezus. Uiteindelijk moet toch iedereen een keer voor Zijn Aangezicht verschijnen. Hopelijk kan ik nog een tijdje op deze planeet blijven.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:42:24 #174
pi_215243915
En ook gewoon angst dat ik spoedig sterf vanwege dat gif, Joost mag weten wat daar allemaal voor narigheid in zit, dat ik mezelf heb laten inspuiten.

Kan ik uberhaupt nog werkelijk tot God komen na vaccinatie? Is dit niet iets satanisch dat ik heb laten inspuiten waardoor mijn ziel voor eeuwig verloren is? :'(

Geen enkele geldelijke vergoeding kan daar iets aan veranderen, Zelfs al zou de directeur van Pfizer morgen zijn excuses bij me komen aanbieden - wat hij zeker moreel verplicht is aan me - dan nog en al zou hij me een schadeloosstelling van 1 miljoen euro geven, wat heb ik eraan als mijn ziel niet meer naar God kan vanwege deze satanische injectie?
God is geen politicus, God is niet omkoopbaar.

Ik ben een mongool echt. :'( :'( :'(
pi_215243996
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar zou het verloop van de pandemie dan anders zijn geweest?
Alle maatregelen waren politieke beslissingen, waarbij soms veel strengere maatregelen werden genomen dan geadviseerd werd door het OMT.

Ik denk dat de les van de pandemie vooral is dat er breder moet worden gekeken bij de advisering. Dus niet alleen vanuit de medische hoek, maar ook de maatschappelijke, economische, psychologische, etc.

De overweging is altijd of de gekozen maatregel niet schadelijker is dan de kwaal.

Plus dat een breed gedragen advies ook een breder draagvlak heeft.
Ik denk zeker dat er dan minder drang was geweest om te vaccineren. En ook dat jongeren niet zouden zijn gevaccineerd. Achteraf bezien denk ik dat vaccinatie voor dezelfde categorie had moeten zijn als de categorie die de griepprik aangeboden krijgt.

Overigens: zelfs als het verloop dit keer niet anders is geweest hierdoor, dan nog hoor je simpelweg de schijn van belangenverstrengeling niet te hebben.

Dat is per definitie fout.
pi_215244013
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon het gevolg wat er altijd gebeurt als we kapitalisme zonder regulatie laten plaats vinden?
Nou hebben we nergens kapitalisme zonder regulatie, maar waar ik vooral op doel is dat je heel erg scherp moet zijn en blijven op belangenverstrengeling.

In de VS is dat compleet losgelaten en dat is heel ernstig. De EU is er ook extreem vatbaar voor en daar worden ook honderden miljarden gestolen (een ander woord heb ik er niet voor) die hard nodig zijn om met name de kwetsbaren te ondersteunen.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:25:41 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215244244
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:35 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Moeilijk ademen soms. Soms ook gevoel dat ik stik, alhoewel ik dat laatste gelukkig al een tijdje niet gehad heb, Mijn waarde in mijn nieren zijn veel te hoog, heel raar, de dokter dacht dat ik alcoholist ben, maar ik drink misschien drie glaasjes bier op jaarbasis.
Wat ziekenhuis scans gehad, onregelmatige hartslag. Maar een oorzaak weten ze niet en mijn arts denkt dat het aan de vaccinatie ligt.
Had ik allemaal daarvoor niet.
Natuurlijk... :')

Zal ik eens een diagnose doen? Het zit bij jou allemaal tussen de oren. En iedereen die jouw pohi een beetje kent weet dat.

Je bent een goede opvolger van @Lambiekje ...
pi_215244384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk zeker dat er dan minder drang was geweest om te vaccineren. En ook dat jongeren niet zouden zijn gevaccineerd. Achteraf bezien denk ik dat vaccinatie voor dezelfde categorie had moeten zijn als de categorie die de griepprik aangeboden krijgt.

Overigens: zelfs als het verloop dit keer niet anders is geweest hierdoor, dan nog hoor je simpelweg de schijn van belangenverstrengeling niet te hebben.

Maar de drang tot vaccinatie kwam van de overheid.
pi_215244460
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar de drang tot vaccinatie kwam van de overheid.
Maar dat werd ingefluisterd door de adviseurs die vrijwel allemaal banden hebben met de farmaceutische industrie.

Het is ook niet zo dat zoiets per sé bedoeld is om zoveel mogelijk geld te harken. Meer een vorm van: if you got a hammer, every problem looks like a nail.
pi_215244567
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 09:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Klinkt zeer vervelend, sterkte!. Ik heb een vriend die het heeft en dat is vanwege harde geluiden. Komt ook terug bij hem als hij in een kroeg staat zonder oordoppen.
pi_215244576
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:31 schreef Wantie het volgende:

[..]
Breinrot.
pi_215244596
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal hoe het werkt er moest ook groepsimmuniteit opgebouwd worden. Maar we hebben ongelofelijk veel geluk met omnikron gehad.

Overigens ken ik ook jonge gezonde mensen die al jaren met longcovid lopen en amper iets kunnen ondernemen vanwege overprikkeling. Daar tegenover staat mijn oma van 93 die er relatief weinig last van heeft gehad. Het is een heel ander type virus dan de griep met andere slachtoffers.

Wat betreft die belangenverstrengeling ben ik het helemaal met je eens.
pi_215244860
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat werd ingefluisterd door de adviseurs die vrijwel allemaal banden hebben met de farmaceutische industrie.

Het is ook niet zo dat zoiets per sé bedoeld is om zoveel mogelijk geld te harken. Meer een vorm van: if you got a hammer, every problem looks like a nail.
Maart 2020 werd al gesproken over vaccinatie, en al vanaf het begin van de pandemie was er een race tegen de klok om een vaccin te ontwikkelen.

Het klinkt wel heel BNW om te stellen dat alle deskundigen buigen naar de farmaceutische industrie, en iedereen zich als een mak schaap gedraagt en dat niet ziet op een enkele verhevene na.

Bovendien waren er een kleine 100 bedrijven die een vaccin hebben ontwikkeld, daar miljarden in hebben geïnvesteerd. En een stuk of 5 zijn toegepast. De rest haalde de eindstreep niet, of te laat.

Plus dat bijvoorbeeld Rusland hun eigen vaccin ook pushte. Ook door de farmaceutische industrie?

Als we puur kijken naar vaccinatie tegen een infectieziekte, dan is gebruikelijk dat de hele bevolking wordt gevaccineerd, om zo brede immuniteit te bereiken.
Helaas bleek later dat dit niet haalbaar is met Covid.

Maar of je hard kunt stellen dat vaccinatie helemaal niets deed betwijfel ik.
Als je bijvoorbeeld naar Dansen met Janssen kijkt: onbeschermde jongeren worden losgelaten.
Meteen schoten de besmettingscijfers omhoog, gevolgd door de ziekenhuisopnames.

Verder zie ik het ook bij mijzelf: mijn partner was als eerste volledig gevaccineerd. Ik kreeg toen Covid. Mijn partner niet. Terwijl we hetzelfde bed delen etc.
Later, tijdens Delta, blijkt een ongevaccineerde vriendin besmet met Covid, en die besmet onder andere mijn partner.
Ik ben niet in contact met haar geweest, en raak niet besmet.
Mijn partner ontwikkelt verder geen ziekteverschijnselen en gaat gewoon aan het werk. Daar is iedereen gevaccineerd, en niemand raakt besmet.

Houdt het vaccin besmetting tegen? In ieder geval onvoldoende, maar dat het helemaal niets doet geloof ik niet.
pi_215244875
quote:
De pandemie die geen pandemie was.

De Europese regeringen zouden zich tijdens de bestrijding van de Mexicaanse griep ten onrechte hebben laten beïnvloeden door de de commerciële belangen van de farmaceutische industrie.

In 2009 was ik herstellend van een gebroken been, ik kan mij totaal de Mexicaanse griep gekte niet herinneren
of zou het virus alleen in het midden van Nederland geweest zijn, in Groningen in er in ieder geval niet

[ Bericht 8% gewijzigd door Kickstart op 12-10-2024 12:51:51 ]
pi_215244977
quote:
Ja, de griep die in Mexico flink tekeer ging, maar hier dood sloeg vanwege immuniteit onder de Europese bevolking.
Toen was men te voortvarend, wat honderden miljoenen heeft gekost, bij Covid was men te traag, wat honderden miljarden heeft gekost.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:53:11 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245011
quote:

Ik ben overigens wel benieuwd of je van plan bent om FSME te nemen als je naar een risicoland afreist. Of een rabies vaccin als je het vermoeden hebt dat je met een rabies besmet dier in aanraking bent geweest.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:53:50 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:01:52 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal hoe het werkt er moest ook groepsimmuniteit opgebouwd worden. Maar we hebben ongelofelijk veel geluk met omnikron gehad.

Overigens ken ik ook jonge gezonde mensen die al jaren met longcovid lopen en amper iets kunnen ondernemen vanwege overprikkeling. Daar tegenover staat mijn oma van 93 die er relatief weinig last van heeft gehad. Het is een heel ander type virus dan de griep met andere slachtoffers.

Dit dus, een collega van mij draait nu al een paar jaar noodgedwongen minder uren omdat hij simpelweg voor zijn vrouw (nu in de 40) moet zorgen omdat die longcovid heeft...
pi_215245114
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Covid zelf of verkoudheid in het algemeen kan ook oorsuizen geven. Al blijft het moeilijk om een echt verband aan te tonen, omdat het een kwaal is die meer en meer mensen treft. Waarbij geluidstrauma vaak de grote dader is, maar het wordt vaak genoeg totaal niet duidelijk wat het de oorzaak is van het gepiep.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215245168
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, de griep die in Mexico flink tekeer ging, maar hier dood sloeg vanwege immuniteit onder de Europese bevolking.
Toen was men te voortvarend, wat honderden miljoenen heeft gekost, bij Covid was men te traag, wat honderden miljarden heeft gekost.
In Nederland toch ook slachtoffers geeist en buiten Azië hebben we het geluk gehad dat de orginele Sars epidemie niet om zich heen heeft geslagen.

Ik studeerde in 2010 in Singapore en toen al waren daar hittebeeld camera's bij het vliegveld en krijg je van de universiteit een thermometer mee om er voor te zorgen dat je bij griepverschijnselen je zelf zou isoleren.
pi_215245240
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 10:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik heb het niet gedaan puur vanwege de reden dat ik zelf fit ben en niet tot de risicogroepen behoor. Ik heb mij wel even zorgen gemaakt om mijn ouders, maar toen ze zich zelf hadden gevaccineerd was ik zelf een beetje meer gerustgesteld.
pi_215245316
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 20:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem met de wappies is dat ze zichzelf zo overschreeuwen met onzin dat daarin de daadwerkelijke tegenspraak wegebt. Kortom precies wat je niet wilt. Gewoon zelf gedegen onderzoek doen op basis van feiten is belangrijk, maar hou je wel bij je kennis, om een voorbeeld te geven, ik heb me erg op opname cijfers gefocusses, op een gegeven moment schreef een professor van het UMC dat hij bijzonder veel jonge vrouwen op de IC zag, toen ik de cijfers nakeek bleek dat er gedurende die periode maar iets van 6 vrouwelijke patienten in heel Nederland onder de 35 hadden gelegen, nadat ik hem gemailed had gaf hij toe dat zijn beeld mogelijk vertroebeld was en bedankte me voor de correctie.
Ik heb absoluut geen problemen hoe je dit probleem heb benaderd. Ik heb zelfs geen problemen met de mensen die wel alles hebben gedaan wat de overheid van ze had verlangd. Mijn issue is vooral dat je niet openlijk voor je mening mocht uitkomen en de personen die dat wel deden werden meteen bestempeld als wappies.
pi_215245531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb absoluut geen problemen hoe je dit probleem heb benaderd. Ik heb zelfs geen problemen met de mensen die wel alles hebben gedaan wat de overheid van ze had verlangd. Mijn issue is vooral dat je niet openlijk voor je mening mocht uitkomen en de personen die dat wel deden werden meteen bestempeld als wappies.
Dat is niet echt waar, er was genoeg kritiek van experts. Die zijn echt niet als wappies neergezet. Zie Maarten Keulemans die genoeg onderbouwde kritiek heeft gegeven.

Wat er wel gebeurde is dat een grote groep wappies het debat ging overschreeuwen met desinformatie en gewoon keiharde leugens. Waarbij de echte kritiek ondersneeuwde. Mede doordat men begon te denken: "oh God daar heb je er weer één".
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_215245606
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:17 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Dat is niet echt waar, er was genoeg kritiek van experts. Die zijn echt niet als wappies neergezet. Zie Maarten Keulemans die genoeg onderbouwde kritiek heeft gegeven.

Wat er wel gebeurde is dat een grote groep wappies het debat ging overschreeuwen met desinformatie en gewoon keiharde leugens. Waarbij de echte kritiek ondersneeuwde. Mede doordat men begon te denken: "oh God daar heb je er weer één".
Was het maar zo, als je openlijk er voor uit kwam om jezelf niet te vaccineren werd je uitgemaakt voor wappie of een enorm asociaal mens omdat je anderen in gevaar bracht. Totaal geen respect voor eigen keuzes en maximale sociale druk om een ieder maar te dwingen om te vaccineren.
Ik kan mij aan Ab de veearts nog herinneren die op TV vertelde dat de ongevaccineerden maar massaal op een eiland gezet moesten worden.
Of dat de “wappies” een tegengeluid mochten laten horen en wie nodigen ze uit? Femke Louise die daar tegenover Ab de veearts en Aboutaleb zich zelf moest verdedigen.
Er was geen enkele ruimte voor kritiek op beleid en geen respect voor persoonlijke vrijheid.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:34:46 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245614
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:31 schreef Chivaz het volgende:

Was het maar zo, als je openlijk er voor uit kwam om jezelf niet te vaccineren werd je uitgemaakt voor wappie of een enorm asociaal mens omdat je anderen in gevaar bracht. Totaal geen respect voor eigen keuzes en maximale sociale druk om een ieder maar te dwingen om te vaccineren.
Ik kan mij aan Ab de veearts nog herinneren die op TV vertelde dat de ongevaccineerden maar massaal op een eiland gezet moesten worden.
Of dat de “wappies” een tegengeluid mochten laten horen en wie nodigen ze uit? Femke Louise die daar tegenover Ab de veearts en Aboutaleb zich zelf moest verdedigen.
Er was geen enkele ruimte voor kritiek op beleid en geen respect voor persoonlijke vrijheid.
Dat was dan ook wel een beetje het niveau van al die wappies natuurlijk... :')
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:36:47 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je haar presenteert als de stem van de “wappies” dan snap ik dat ja. Kortom de propaganda heeft bij jouw goed zijn werk gedaan.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:40:32 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245640
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:36 schreef Chivaz het volgende:
Als je haar presenteert als de stem van de “wappies” dan snap ik dat ja. Kortom de propaganda heeft bij jouw goed zijn werk gedaan.
Iemand die Ab Osterhaus "Ab de Veearts" noemt gaat anderen er wel even op wijzen dat ze in propaganda trappen... Uhu... :')

Maar goed, laten we nou niet net doen alsof hooggeleerd Nederland massaal aan het demonstreren was...
pi_215245656
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Iemand die Ab Osterhaus "Ab de Veearts" noemt gaat anderen er wel even op wijzen dat ze in propaganda trappen... Uhu... :')

Maar goed, laten we nou niet net doen alsof hooggeleerd Nederland massaal aan het demonstreren was...
Ik was zijn achternaam vergeten, bedankt daar voor. Je wist ieder geval meteen over wie ik het had.
pi_215245658
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omicron was m.i. geen geluk, maar een logische stap die al vanaf het begin werd voorspeld. De meest succesvolle variant van een virus is namelijk heel besmettelijk, maar niet al te ziekmakend.

En echte immuniteit zat m.i. ook nooit echt in de kaarten. Het virus was effectief, maar dat was omdat het bij de gevaccineerden ervoor zorgt dat als ze ziek worden de kans dat de ziekte een ernstig verloop krijgt miniem is.

Ook ten aanzien van long covid is het niet zo dat dit effect uniek is aan dit virus. Maar goed, over dit soort zaken kunnen we lang discussiëren en beiden zijn we goedwillende amateurs at best. ;)

Wat vaststaat is dat het RIVM inmiddels meent dat vaccinatie van de groep tot 24 jaar (uit mijn hoofd, ik kan hier mis zitten) onverantwoord is omdat de potentiële nadelen niet meer opwegen tegen de voordelen. Dat heeft alles te maken met dat het Covid virus heel weinig vat had op jongeren en de ernstige gevallen exponentieel toenamen met het stijgen van de leeftijd.

Met die wetenschap van nu kunnen we wel stellen dat b.v. Dansen met Janssen onverantwoord was. Overigens niet alleen met de wetenschap van nu, want dat je na een prik direct het uitgaansleven in kon duiken terwijl we wisten dat er 14 dagen overheen gingen voordat het vaccin echt goed werkte, was met enig logisch nadenken ook met de kennis van toen volstrekt onverantwoord en heeft ook geleid tot veel extra besmettingen.

En het is met de belangenverstrengeling die op de loer ligt voor tegenstanders wel heel gemakkelijk om te vermoeden dat dit specifieke beleid is bedacht om 'zoveel mogelijk vaccins aan jongeren te verkopen'.

Onder de streep gaat het ook helemaal niet om wat belangenverstrengeling was en wat niet en ik denk dat het nog vele jaren zal duren voordat echt is uitgekristalliseerd wat er goed is gegaan en wat fout is gegaan, waarbij ik denk dat het grote publiek nooit echt neutraal daarover zal worden geïnformeerd... Het gaat erom dat deze belangenverstrengeling per definitie een gevaar is.

Vergelijk het met off piste gaan wanneer je expliciet bent gewaarschuwd voor lawines. Het is helemaal niet relevant dat het goed is afgelopen. Je moet nooit dat risico willen lopen.

Ik typ dit alles in de wetenschap dat we het daar helemaal over eens zijn overigens.
pi_215245689
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Idd en dan afvragen waarom ze toch wappie genoemd worden...
pi_215245707
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omicron was m.i. geen geluk, maar een logische stap die al vanaf het begin werd voorspeld. De meest succesvolle variant van een virus is namelijk heel besmettelijk, maar niet al te ziekmakend.

En echte immuniteit zat m.i. ook nooit echt in de kaarten. Het virus was effectief, maar dat was omdat het bij de gevaccineerden ervoor zorgt dat als ze ziek worden de kans dat de ziekte een ernstig verloop krijgt miniem is.

Ook ten aanzien van long covid is het niet zo dat dit effect uniek is aan dit virus. Maar goed, over dit soort zaken kunnen we lang discussiëren en beiden zijn we goedwillende amateurs at best. ;)

Wat vaststaat is dat het RIVM inmiddels meent dat vaccinatie van de groep tot 24 jaar (uit mijn hoofd, ik kan hier mis zitten) onverantwoord is omdat de potentiële nadelen niet meer opwegen tegen de voordelen. Dat heeft alles te maken met dat het Covid virus heel weinig vat had op jongeren en de ernstige gevallen exponentieel toenamen met het stijgen van de leeftijd.

Met die wetenschap van nu kunnen we wel stellen dat b.v. Dansen met Janssen onverantwoord was. Overigens niet alleen met de wetenschap van nu, want dat je na een prik direct het uitgaansleven in kon duiken terwijl we wisten dat er 14 dagen overheen gingen voordat het vaccin echt goed werkte, was met enig logisch nadenken ook met de kennis van toen volstrekt onverantwoord en heeft ook geleid tot veel extra besmettingen.

En het is met de belangenverstrengeling die op de loer ligt voor tegenstanders wel heel gemakkelijk om te vermoeden dat dit specifieke beleid is bedacht om 'zoveel mogelijk vaccins aan jongeren te verkopen'.

Onder de streep gaat het ook helemaal niet om wat belangenverstrengeling was en wat niet en ik denk dat het nog vele jaren zal duren voordat echt is uitgekristalliseerd wat er goed is gegaan en wat fout is gegaan, waarbij ik denk dat het grote publiek nooit echt neutraal daarover zal worden geïnformeerd... Het gaat erom dat deze belangenverstrengeling per definitie een gevaar is.

Vergelijk het met off piste gaan wanneer je expliciet bent gewaarschuwd voor lawines. Het is helemaal niet relevant dat het goed is afgelopen. Je moet nooit dat risico willen lopen.

Ik typ dit alles in de wetenschap dat we het daar helemaal over eens zijn overigens.
Bij Omicron inderdaad.
Maar je suggereert zelf dat het ook in de periode daarvoor betrof terwijl dat niet is wat het rivm stelt.
pi_215245727
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maart 2020 werd al gesproken over vaccinatie, en al vanaf het begin van de pandemie was er een race tegen de klok om een vaccin te ontwikkelen.

Het klinkt wel heel BNW om te stellen dat alle deskundigen buigen naar de farmaceutische industrie, en iedereen zich als een mak schaap gedraagt en dat niet ziet op een enkele verhevene na.

Bovendien waren er een kleine 100 bedrijven die een vaccin hebben ontwikkeld, daar miljarden in hebben geïnvesteerd. En een stuk of 5 zijn toegepast. De rest haalde de eindstreep niet, of te laat.

Plus dat bijvoorbeeld Rusland hun eigen vaccin ook pushte. Ook door de farmaceutische industrie?

Als we puur kijken naar vaccinatie tegen een infectieziekte, dan is gebruikelijk dat de hele bevolking wordt gevaccineerd, om zo brede immuniteit te bereiken.
Helaas bleek later dat dit niet haalbaar is met Covid.

Maar of je hard kunt stellen dat vaccinatie helemaal niets deed betwijfel ik.
Als je bijvoorbeeld naar Dansen met Janssen kijkt: onbeschermde jongeren worden losgelaten.
Meteen schoten de besmettingscijfers omhoog, gevolgd door de ziekenhuisopnames.

Verder zie ik het ook bij mijzelf: mijn partner was als eerste volledig gevaccineerd. Ik kreeg toen Covid. Mijn partner niet. Terwijl we hetzelfde bed delen etc.
Later, tijdens Delta, blijkt een ongevaccineerde vriendin besmet met Covid, en die besmet onder andere mijn partner.
Ik ben niet in contact met haar geweest, en raak niet besmet.
Mijn partner ontwikkelt verder geen ziekteverschijnselen en gaat gewoon aan het werk. Daar is iedereen gevaccineerd, en niemand raakt besmet.

Houdt het vaccin besmetting tegen? In ieder geval onvoldoende, maar dat het helemaal niets doet geloof ik niet.
Jij lijkt niet te begrijpen hoe het werk in de praktijk.

Ik weet niet of je een beetje van voetbal houdt, maar ik hoop dat je de analogie begrijpt. Stel dat Sjaak Swart (oud-Ajax speler die een ongekende en prachtige passie heeft voor die club, maar daardoor niet heel erg objectief is) een top scheidsrechter zou zijn. Zou jij als je voor Feyenoord bent hem de wedstrijd Feyenoord - Ajax willen laten fluiten?

Het antwoord is nee. En daarmee is niet gezegd dat Sjaak Swart niet integer is. Veel mensen zijn integer en zeker topscheidsrechters zullen integer zijn. Maar integer zijn helpt niet afdoende.

Ander voorbeeld: ik ben jurist. Geconfronteerd met een maatschappelijk probleem zal ik de oplossing sneller geneigd zijn om te zoeken in het juridische dan iemand die geen jurist is. Het bekende: if you got a hammer, every problem looks like a nail.

En daar bovenop komt gewoon nog dat heel veel mensen als het om zichzelf verrijken gaat helemaal niet zo integer blijken. In de VS bleek b.v. dat er 163 miljard (geen typo) is gestolen van het Paycheck Protection Program.

Zou de farmaceutische industrie, die bepaald niet bekend staat om integriteit, dan niet ook verleid kunnen worden met miljarden gratis geld?

We zijn allemaal mensen...
pi_215245743
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In Nederland toch ook slachtoffers geeist en buiten Azië hebben we het geluk gehad dat de orginele Sars epidemie niet om zich heen heeft geslagen.

Ik studeerde in 2010 in Singapore en toen al waren daar hittebeeld camera's bij het vliegveld en krijg je van de universiteit een thermometer mee om er voor te zorgen dat je bij griepverschijnselen je zelf zou isoleren.
Was toch gewoon dat de ziekte veel beter te herkennen was, waardoor je het veel beter in kon dammen? Een van de grootste problemen bij Covid was dat heel veel mensen non symptomatisch waren.
pi_215245775
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Bij Omicron inderdaad.
Maar je suggereert zelf dat het ook in de periode daarvoor betrof terwijl dat niet is wat het rivm stelt.
Het klopt dat ze het niet hebben gesteld (omdat ze ook niet aan het terugkijken waren naar beleid uit het verleden, maar huidig beleid). Maar de argumenten die ze gebruiken zijn 1:1 toepasbaar op destijds.

Het was al heel vroeg duidelijk dat jongeren slechts heel zelden ernstig ziek werden van Covid. De gedachte van de overheid was waarschijnlijk dat na vaccinatie deze jongeren anderen niet meer zouden besmetten. En dat is simpelweg niet gebleken. Weliswaar is er data op basis waarvan je zou kunnen denken dat de kans iets kleiner zou zijn (al zijn die onderzoeken bepaald niet bullitproof), maar daar moet je ook tegenover stellen dat eenmaal gevaccineerd men niet meer hoefde te testen voor een toegangsbewijs en men zich veiliger waande, waardoor logischerwijs men minder voorzichtig werd.

Hoe dat dan in de echte wereld aan cijfers uitpakt is een gok, maar laten we wel zijn: het zou zomaar eens kunnen dat hierdoor meer besmettingen zijn geweest dan zonder die groep te vaccineren.

En ja, koe in de kont enzo. Maar misschien is het ook wel een belangrijke les om niet maar te hopen op een positief effect en vervolgens de negatieve effecten die je op je vingers uit kan tellen (zeker bij Dansen met Janssen die groep direct vrij te laten) te negeren.

Dat is niet echt heel verstandig vind ik. En voor de goede orde: dat vond ik ook al toen ik nog niet de staart van de koe omhoog aan het tillen was.
pi_215245781
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij lijkt niet te begrijpen hoe het werk in de praktijk.

Ik weet niet of je een beetje van voetbal houdt, maar ik hoop dat je de analogie begrijpt. Stel dat Sjaak Swart (oud-Ajax speler die een ongekende en prachtige passie heeft voor die club, maar daardoor niet heel erg objectief is) een top scheidsrechter zou zijn. Zou jij als je voor Feyenoord bent hem de wedstrijd Feyenoord - Ajax willen laten fluiten?

Het antwoord is nee. En daarmee is niet gezegd dat Sjaak Swart niet integer is. Veel mensen zijn integer en zeker topscheidsrechters zullen integer zijn. Maar integer zijn helpt niet afdoende.

Ander voorbeeld: ik ben jurist. Geconfronteerd met een maatschappelijk probleem zal ik de oplossing sneller geneigd zijn om te zoeken in het juridische dan iemand die geen jurist is. Het bekende: if you got a hammer, every problem looks like a nail.

En daar bovenop komt gewoon nog dat heel veel mensen als het om zichzelf verrijken gaat helemaal niet zo integer blijken. In de VS bleek b.v. dat er 163 miljard (geen typo) is gestolen van het Paycheck Protection Program.

Zou de farmaceutische industrie, die bepaald niet bekend staat om integriteit, dan niet ook verleid kunnen worden met miljarden gratis geld?

We zijn allemaal mensen...
Je hebt te maken met een pandemie door een infectieziekte. Op het moment dat er een vaccin beschikbaar komt waarbij met de kennis van toen de verwachting was dat deze de verspreiding van het virus kon tegengaan, is de oplossing van de volledige bevolking vaccineren niet bepaald vergezocht.
Ik zie niet in waarom daar een door geld gedreven bias voor nodig is.

Zelf suggereer je met Dansen met Jansen ook dat het vaccin dus bescherming tegen verspreiding biedt.
Immers: bij Dansen met Jansen werd niet gewacht totdat het vaccin beschermde, maar werd de jongere meteen behandeld als volledig gevaccineerd.
En zorgde voor een enorme piek in de besmettingen.
En dat was op zich niet het probleem volgens jouw logica (jongeren worden niet ernstig ziek), maar vervolgens stroomden de ziekenhuizen vol.
En dat was waar het mis ging.
pi_215245828
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klopt dat ze het niet hebben gesteld (omdat ze ook niet aan het terugkijken waren naar beleid uit het verleden, maar huidig beleid). Maar de argumenten die ze gebruiken zijn 1:1 toepasbaar op destijds.
Dat is puur jouw mening, die je op het rivm projecteert.

quote:
Het was al heel vroeg duidelijk dat jongeren slechts heel zelden ernstig ziek werden van Covid. De gedachte van de overheid was waarschijnlijk dat na vaccinatie deze jongeren anderen niet meer zouden besmetten.
Of de gedachte is dat pas bij Omicron de voordelen van het vaccineren van jongeren niet opweegt tegen de nadelen.

quote:
En dat is simpelweg niet gebleken. Weliswaar is er data op basis waarvan je zou kunnen denken dat de kans iets kleiner zou zijn (al zijn die onderzoeken bepaald niet bullitproof), maar daar moet je ook tegenover stellen dat eenmaal gevaccineerd men niet meer hoefde te testen voor een toegangsbewijs en men zich veiliger waande, waardoor logischerwijs men minder voorzichtig werd.
Bij Dansen met Jansen werden onbeschermde jongeren los gelaten, wat een piek in de besmettingen opleverde.
Daarvoor mocht je alleen los met een covidpas.
Dat geeft wel iets indicatie dat het vaccin toch wat invloed had op de verspreiding.

quote:
Hoe dat dan in de echte wereld aan cijfers uitpakt is een gok, maar laten we wel zijn: het zou zomaar eens kunnen dat hierdoor meer besmettingen zijn geweest dan zonder die groep te vaccineren.
Een gekke conclusie: vaccineren leidt tot meer besmettingen?

quote:
En ja, koe in de kont enzo. Maar misschien is het ook wel een belangrijke les om niet maar te hopen op een positief effect en vervolgens de negatieve effecten die je op je vingers uit kan tellen (zeker bij Dansen met Janssen die groep direct vrij te laten) te negeren.

Dat is niet echt heel verstandig vind ik. En voor de goede orde: dat vond ik ook al toen ik nog niet de staart van de koe omhoog aan het tillen was.
En nu probeer je het naar je eigen gelijk te buigen.
pi_215245861
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je hebt te maken met een pandemie door een infectieziekte. Op het moment dat er een vaccin beschikbaar komt waarbij met de kennis van toen de verwachting was dat deze de verspreiding van het virus kon tegengaan, is de oplossing van de volledige bevolking vaccineren niet bepaald vergezocht.
Ik zie niet in waarom daar een door geld gedreven bias voor nodig is.

Zelf suggereer je met Dansen met Jansen ook dat het vaccin dus bescherming tegen verspreiding biedt.
Immers: bij Dansen met Jansen werd niet gewacht totdat het vaccin beschermde, maar werd de jongere meteen behandeld als volledig gevaccineerd.
En zorgde voor een enorme piek in de besmettingen.
En dat was op zich niet het probleem volgens jouw logica (jongeren worden niet ernstig ziek), maar vervolgens stroomden de ziekenhuizen vol.
En dat was waar het mis ging.
Waar het daar misging was dat men niet meer ging testen en men onterecht het idee had gekregen veilig te zijn. Daardoor ging men ineens risico nemen wat onverantwoord was en ging het virus in die groep fors rond, waardoor zij weer mensen konden besmetten die wel risico liepen.

Het probleem was niet het vaccineren. Het vaccin was er en had bewezen positief effect op de ernst van het verloop van de ziekte. Dat maakt niet dat je meteen iedereen moet vaccineren. Immers, de griepprik heeft een vergelijkbaar effect. En toch krijgen alleen mensen die voldoen aan bepaalde criteria een uitnodiging (ik heb de mijne gisteren ontvangen).

Als je de CEO van de Farmaceut die de vaccins levert gaat vragen welke mensen tot die groep dienen te horen zal die een grotere groep aanwijzen dan wanneer je iemand vraagt die geen enkel financieel belang daarbij heeft (maar wel deskundig is uiteraard). Dat lijkt mij logisch.

Daarom is het denk ik heel belangrijk om de financiële prikkel weg te nemen.

Geldt natuurlijk ook voor al die andere steunprogramma's die compleet zijn leeggeroofd.
pi_215245886
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is puur jouw mening, die je op het rivm projecteert.
[..]
Of de gedachte is dat pas bij Omicron de voordelen van het vaccineren van jongeren niet opweegt tegen de nadelen.
[..]
Bij Dansen met Jansen werden onbeschermde jongeren los gelaten, wat een piek in de besmettingen opleverde.
Daarvoor mocht je alleen los met een covidpas.
Dat geeft wel iets indicatie dat het vaccin toch wat invloed had op de verspreiding.
[..]
Een gekke conclusie: vaccineren leidt tot meer besmettingen?
[..]
En nu probeer je het naar je eigen gelijk te buigen.
Het is een onderbouwde mening waar jij geen inhoudelijk verweer op hebt. ;)

Maar begrijp ik goed dat je ontkent dat al vroeg duidelijk was dat jongeren zelden ziek werden van Covid? Ik kan mij het plaatje in de media nog steeds voor de geest halen hoor...

Als er een piek komt als je jongeren zonder getest te zijn toelaat in uitgaansgelegenheden zegt dat niets ten aanzien van het vaccin, maar alles ten aanzien van het nut om te testen... Dat lijkt mij evident.

En ja, vaccineren kan tot meer besmettingen leiden, net zoals winterbanden voor meer ongevallen kunnen zorgen als het winters weer is. Of dat zo is, is een tweede, maar om het bij winterbanden te houden: als mensen met winterbanden gaan denken dat ze gewoon over de sneeuw kunnen rijden alsof het gewoon regent, dan zijn ze onveiliger bezig dan de persoon die met zomerbanden rijdt en wetende dat die geen grip heeft heel voorzichtig rijdt.

Ik probeer verder niets naar mijn eigen gelijk te buigen, ik ben graag het koe in de kont argument voor. Dansen met Janssen was direct controversieel.
pi_215245891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar het daar misging was dat men niet meer ging testen en men onterecht het idee had gekregen veilig te zijn. Daardoor ging men ineens risico nemen wat onverantwoord was en ging het virus in die groep fors rond, waardoor zij weer mensen konden besmetten die wel risico liepen.
Ze gedroegen zich dus zoals de groep gevaccineerden.

En die groep leverde geen probleem op, maar toen onbeschermde jongeren zich daaraan toevoegen en de vrijheid kregen, die volgens coronacritici hen onterecht was afgenomen, toen ging het mis.

quote:
Het probleem was niet het vaccineren. Het vaccin was er en had bewezen positief effect op de ernst van het verloop van de ziekte.
Waarom was het dan een probleem als de jongeren zonder vaccin de ruimte kregen hun sociale leven op te pakken?

quote:
Dat maakt niet dat je meteen iedereen moet vaccineren. Immers, de griepprik heeft een vergelijkbaar effect. En toch krijgen alleen mensen die voldoen aan bepaalde criteria een uitnodiging (ik heb de mijne gisteren ontvangen).

Als je de CEO van de Farmaceut die de vaccins levert gaat vragen welke mensen tot die groep dienen te horen zal die een grotere groep aanwijzen dan wanneer je iemand vraagt die geen enkel financieel belang daarbij heeft (maar wel deskundig is uiteraard). Dat lijkt mij logisch.

Daarom is het denk ik heel belangrijk om de financiële prikkel weg te nemen.

Geldt natuurlijk ook voor al die andere steunprogramma's die compleet zijn leeggeroofd.
Maar even resume: vaccineer de risicogroepen, en laat de jongeren met rust.
En dan is het opgelost..

Dat is niet wat we zagen met dansen met Janssen.

Dus dan wordt het eerder: vaccineer de risicogroepen en sluit de jongeren op.
pi_215245908
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze gedroegen zich dus zoals de groep gevaccineerden.

En die groep leverde geen probleem op, maar toen onbeschermde jongeren zich daaraan toevoegen en de vrijheid kregen, die volgens coronacritici hen onterecht was afgenomen, toen ging het mis.
[..]
Waarom was het dan een probleem als de jongeren zonder vaccin de ruimte kregen hun sociale leven op te pakken?
[..]
Maar even resume: vaccineer de risicogroepen, en laat de jongeren met rust.
En dan is het opgelost..

Dat is niet wat we zagen met dansen met Janssen.

Dus dan wordt het eerder: vaccineer de risicogroepen en sluit de jongeren op.
Ben je nu serieus aan het suggereren dat die bejaarden die gevaccineerd waren ook het uitgaansleven in doken?

Verder is er helemaal geen data beschikbaar ten aanzien van de besmettingscijfers hoeveel daarvan kwam van gevaccineerden en ongevaccineerden. Dus daar kunnen wij beiden geen uitspraken over doen.

Waar heb ik gezegd dat het een probleem was als jongeren zonder vaccin de ruimte kregen hun sociale leven op te pakken? Ik vind dat namelijk niet.

Ik heb nergens gezegd dat de jongeren met rust gelaten zouden moeten worden. Ik vind dat het beleid veel meer toegespitst had moeten zijn op de risicogroepen.

Dat kan ook inhouden dat je als jongere zodra je opa en oma gaat bezoeken je een test doet.
pi_215245922
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar begrijp ik goed dat je ontkent dat al vroeg duidelijk was dat jongeren zelden ziek werden van Covid? Ik kan mij het plaatje in de media nog steeds voor de geest halen hoor...
Zelden betekent niet nooit.
En het rivm meldt pas bij Omicron dat de voordelen van vaccineren niet opwegen tegen de nadelen.
Dat hebben ze niet gezegd bij Delta.
Jij doet net alsof het rivm toen heeft liggen slapen.

quote:
Als er een piek komt als je jongeren zonder getest te zijn toelaat in uitgaansgelegenheden zegt dat niets ten aanzien van het vaccin, maar alles ten aanzien van het nut om te testen... Dat lijkt mij evident.
Gevaccineerden worden niet getest.
Dat was geen probleem, de besmettingen bleven binnen de perken.

Voeg daar onbeschermde jongeren aan toe en het gaat mis.

Als het vaccin geen besmettingen tegen gaat, waarom ging het pas mis toen onbeschermde jongeren ongetest het uitgaansleven binnen kwamen?

quote:
En ja, vaccineren kan tot meer besmettingen leiden, net zoals winterbanden voor meer ongevallen kunnen zorgen als het winters weer is. Of dat zo is, is een tweede, maar om het bij winterbanden te houden: als mensen met winterbanden gaan denken dat ze gewoon over de sneeuw kunnen rijden alsof het gewoon regent, dan zijn ze onveiliger bezig dan de persoon die met zomerbanden rijdt en wetende dat die geen grip heeft heel voorzichtig rijdt.
Dus men had meer restricties moeten opleggen, zoals meer lockdowns, avondklokken, etc...

Blijft toch de vraag staan waarom de QR code werkte, tot dansen met Janssen.

quote:
Ik probeer verder niets naar mijn eigen gelijk te buigen, ik ben graag het koe in de kont argument voor. Dansen met Janssen was direct controversieel.
Alles was controversieel.
Totaan 5G door vaccinatie.

Scholen open was controversieel, scholen dicht was controversieel....
Grenzen open was controversieel grenzen dicht was controversieel...
Ten tijde van crisis is alles controversieel. Je kunt het nooit goed doen bij iedereen.
pi_215245931
Ik vind het wel grappig hoe ieder corona topic aan de start volstaat met mensen die nog steeds heul boos zijn. Alsof ze het jaren later nog steeds afspreken met elkaar :').

Maar degene die ze als eerste in de zeik neemt krijgt vervolgens verreweg de meeste likes. _O-
pi_215245949
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ben je nu serieus aan het suggereren dat die bejaarden die gevaccineerd waren ook het uitgaansleven in doken?
Noem je mij nu bejaard?

quote:
Verder is er helemaal geen data beschikbaar ten aanzien van de besmettingscijfers hoeveel daarvan kwam van gevaccineerden en ongevaccineerden. Dus daar kunnen wij beiden geen uitspraken over doen.
Feit blijft dat het pas uit de hand liep toen onbeschermden geen restricties meer hadden..
quote:
Waar heb ik gezegd dat het een probleem was als jongeren zonder vaccin de ruimte kregen hun sociale leven op te pakken? Ik vind dat namelijk niet.
Jij haalde zelf aan dat juist daardoor de besmettingen zijn toegenomen en de jongeren vervolgens de risicogroepen hebben besmet.

Daardoor gingen we weer richting overbelasting van de zorg gingen en heeft het kabinet op de rem moeten trappen en de privileges weer van de jongeren afgepakt.

quote:
Ik heb nergens gezegd dat de jongeren met rust gelaten zouden moeten worden. Ik vind dat het beleid veel meer toegespitst had moeten zijn op de risicogroepen.

Dat kan ook inhouden dat je als jongere zodra je opa en oma gaat bezoeken je een test doet.
Maar die test werkt niet volgens het artikel.

Los van dat testen voordat je naar oma ging al heel gebruikelijk was.

En de meeste oma's lieten zich vaccineren.
Dat zag je in de ziekenhuisopnames: 80% was ongevaccineerd.

Maar dat is een andere discussie.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:49:58 #215
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_215245988
Heb meteen een afspraak gemaakt voor mijn jaarlijkse prik. Thanks voor de herinnering.
pi_215245991
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zelden betekent niet nooit.
En het rivm meldt pas bij Omicron dat de voordelen van vaccineren niet opwegen tegen de nadelen.
Dat hebben ze niet gezegd bij Delta.
Jij doet net alsof het rivm toen heeft liggen slapen.
[..]
Gevaccineerden worden niet getest.
Dat was geen probleem, de besmettingen bleven binnen de perken.

Voeg daar onbeschermde jongeren aan toe en het gaat mis.

Als het vaccin geen besmettingen tegen gaat, waarom ging het pas mis toen onbeschermde jongeren ongetest het uitgaansleven binnen kwamen?
[..]
Dus men had meer restricties moeten opleggen, zoals meer lockdowns, avondklokken, etc...

Blijft toch de vraag staan waarom de QR code werkte, tot dansen met Janssen.
[..]
Alles was controversieel.
Totaan 5G door vaccinatie.

Scholen open was controversieel, scholen dicht was controversieel....
Grenzen open was controversieel grenzen dicht was controversieel...
Ten tijde van crisis is alles controversieel. Je kunt het nooit goed doen bij iedereen.
Ik zeg helemaal niet dat het RIVM toen heeft zitten slapen. Ik zeg alleen dat de bevindingen die ze noemen 1:1 toepasbaar zijn op de situatie toen.

De reden waarom het bij die jongeren duidelijk een probleem was (want dat het bij gevaccineerden daarvoor geen probleem was, daar is geen ondersteunende data over voorhanden) is meest waarschijnlijk gelegen in iets dat besloten ligt in de titel Dansen met Janssen. Men deed dit om te kunnen gaan feesten. En ik neem aan dat jij ook nog wel kan herinneren dat je dan heel close bent met meerderen (al hou je het alleen maar bij praten, de luide muziek maakt dat je geen 1,5 meter afstand kan houden en dat de praktijk eerder 1,5 cm is en dat is dus zonder de dames waar je mee versmelt ;)).

Anders gezegd: je bent appels met peren aan het vergelijken. En gebruikt daarbij een onbewezen vooronderstelling.

En nee, wat jij concludeert over meer lockdowns etc. volgt niet uit wat ik schreef. Ik heb ook helemaal niets gezegd over de QR code. Maar aangezien je ernaar vraagt: als je als overheid zelftests gratis beschikbaar had gesteld, dan zouden heel veel mensen die vrijwillig gebruikt hebben (nu kostte het geld, tenzij via de officiële weg, die weer tijd en moeite kostte). En b.v. verzorgingstehuizen hadden wel een QR kunnen vragen. En iedereen. Had het vrijwillig gemaakt. Dat was prima geweest.

Let wel: er zijn nu nog mensen die mondkapjes gebruiken. Zelfs als ze alleen in de auto zitten (paar weken geleden nog gezien in Malta, waar de mensen panisch waren).
pi_215246008
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Noem je mij nu bejaard?
[..]
Feit blijft dat het pas uit de hand liep toen onbeschermden geen restricties meer hadden..
[..]
Jij haalde zelf aan dat juist daardoor de besmettingen zijn toegenomen en de jongeren vervolgens de risicogroepen hebben besmet.

Daardoor gingen we weer richting overbelasting van de zorg gingen en heeft het kabinet op de rem moeten trappen en de privileges weer van de jongeren afgepakt.
[..]
Maar die test werkt niet volgens het artikel.

Los van dat testen voordat je naar oma ging al heel gebruikelijk was.

En de meeste oma's lieten zich vaccineren.
Dat zag je in de ziekenhuisopnames: 80% was ongevaccineerd.

Maar dat is een andere discussie.
Voor de goede orde: ik las vandaag ergens een quote van jou dat ik vermoed dat je 60+ bent. Dat is bijna bejaard vind ik. Spreek mij nog een keer daarop aan als ik 60 geworden ben, dan ben ik van mening veranderd. ;)

Wanneer was het dat onbeschermden geen restricties hadden? Of bedoel je Dansen met Janssen? Dat was een combinatie van geen restricties icm dat je mensen vertelt dat ze veilig zijn.

De test werkte wel. Hij gaf alleen ook valse positieven. Maar dat is niet onveilig. ;)
pi_215246071
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor de goede orde: ik las vandaag ergens een quote van jou dat ik vermoed dat je 60+ bent. Dat is bijna bejaard vind ik.
Een aanname plus jouw mening maakt mij bejaard _O-

Anyway, ik ben geen 60+.

quote:
Spreek mij nog een keer daarop aan als ik 60 geworden ben, dan ben ik van mening veranderd. ;)
Wie weet ben jij eerder dan ik 60.

quote:
Wanneer was het dat onbeschermden geen restricties hadden? Of bedoel je Dansen met Janssen? Dat was een combinatie van geen restricties icm dat je mensen vertelt dat ze veilig zijn.
Er is niet gezegd dat ze veilig zijn. Iedereen wist dat Janssen een incubatietijd van 2 weken had.

quote:
De test werkte wel. Hij gaf alleen ook valse positieven. Maar dat is niet onveilig. ;)
Oh, storm in glas water dus.
pi_215246109
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een aanname plus jouw mening maakt mij bejaard _O-

Anyway, ik ben geen 60+.
[..]
Wie weet ben jij eerder dan ik 60.
[..]
Er is niet gezegd dat ze veilig zijn. Iedereen wist dat Janssen een incubatietijd van 2 weken had.
[..]
Oh, storm in glas water dus.
Ik heb niet geschreven dat jij bejaard bent (ik ben jurist, weet je nog?). En ik identificeer mijzelf een stuk jonger dan zou volgens uit mijn geboortejaar. ;)

En nee, geen storm in een glas water. Zie mijn eerste post waarin ik zo duidelijk uiteen heb gezet wat hier de kern is dat zelfs jij er naar verwees. ;)

We hadden zomaar voor de tweede keer deze week overeenstemming.
pi_215246135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 15:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik zeg helemaal niet dat het RIVM toen heeft zitten slapen. Ik zeg alleen dat de bevindingen die ze noemen 1:1 toepasbaar zijn op de situatie toen.
Maar dat is jouw mening, niet het standpunt van het RIVM.

quote:
De reden waarom het bij die jongeren duidelijk een probleem was (want dat het bij gevaccineerden daarvoor geen probleem was, daar is geen ondersteunende data over voorhanden) is meest waarschijnlijk gelegen in iets dat besloten ligt in de titel Dansen met Janssen. Men deed dit om te kunnen gaan feesten. En ik neem aan dat jij ook nog wel kan herinneren dat je dan heel close bent met meerderen (al hou je het alleen maar bij praten, de luide muziek maakt dat je geen 1,5 meter afstand kan houden en dat de praktijk eerder 1,5 cm is en dat is dus zonder de dames waar je mee versmelt ;)).
Kortom, datgene dat voor die tijd alleen gevaccineerden mochten doen zonder test.

quote:
Anders gezegd: je bent appels met peren aan het vergelijken. En gebruikt daarbij een onbewezen vooronderstelling.

En nee, wat jij concludeert over meer lockdowns etc. volgt niet uit wat ik schreef. Ik heb ook helemaal niets gezegd over de QR code.
Hoeft ook niet, de Jansens kregen een QR code.
Dus in feite gaat het daar over.

En die QR code ging goed: alles wat je eerder omschreef mocht je daarmee doen.
En het is heus niet zo dat alleen 60+ zich liet vaccineren.

quote:
Maar aangezien je ernaar vraagt: als je als overheid zelftests gratis beschikbaar had gesteld, dan zouden heel veel mensen die vrijwillig gebruikt hebben
Ze werden vrijwillig gebruikt.

quote:
(nu kostte het geld, tenzij via de officiële weg, die weer tijd en moeite kostte). En b.v. verzorgingstehuizen hadden wel een QR kunnen vragen. En iedereen. Had het vrijwillig gemaakt. Dat was prima geweest.

Let wel: er zijn nu nog mensen die mondkapjes gebruiken. Zelfs als ze alleen in de auto zitten (paar weken geleden nog gezien in Malta, waar de mensen panisch waren).
Ja, ik zie ze ook nog steeds.
Maar dat moet diegene zelf weten.
Ik ga daar geen aannames over doen, gevolgd door een vernietigend oordeel.
pi_215246184
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar dat is jouw mening, niet het standpunt van het RIVM.
[..]
Kortom, datgene dat voor die tijd alleen gevaccineerden mochten doen zonder test.
[..]
Hoeft ook niet, de Jansens kregen een QR code.
Dus in feite gaat het daar over.

En die QR code ging goed: alles wat je eerder omschreef mocht je daarmee doen.
En het is heus niet zo dat alleen 60+ zich liet vaccineren.
[..]
Ze werden vrijwillig gebruikt.
[..]
Ja, ik zie ze ook nog steeds.
Maar dat moet diegene zelf weten.
Ik ga daar geen aannames over doen, gevolgd door een vernietigend oordeel.
Euh, je doet juist heel veel aannames.

En welk vernietigend oordeel doel je op?
pi_215246309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Euh, je doet juist heel veel aannames.
Niets menselijks is mij vreemd.
quote:
En welk vernietigend oordeel doel je op?
Oh, ik doel niet op jou hoor, maar ik heb anderen wel horen oordelen als we iemand met een mondkapje tegen kwamen.
Ik ga daar altijd tegen in. Je weet niet wat het motief van iemand is om die te dragen.
pi_215246312
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn moeder is overleden aan gevolgen van Mexicaanse griep. Ze had geen weerstand tijdens haar stamceltransplantatie (dankzij chemokuur). Mexicaanse griep is toen fataal geworden.
pi_215246549
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat was een van de paden. Het muteerde eerst in het gevaarlijkere delta variant vandaar dat er met omnikron in het begin, naar wat bleek, ook een overreactie was in nieuwe maatregelen. Er zijn trouwens voldoende virussen die dat patroon niet volgen.

Minder ernstig verloop zorgt ook voor minder symptomen die het virus verspreiden. Moet eerlijk bekennen dat ik dit jaar waarschijnlijk niet mijn vaccin ga halen omdat ik er niet erg ziek van wordt en het volgens mij pas alweer gehad heb.

Dat zou nu nieuw beleid kunnen zijn, je ziet ook niet meer zoveel reclame voor vaccineren en maatregelen. Ergens heb ik daar een hekel aan want momenteel komen sommige collega's weer half dood werken met alle risico's van dien.

Er zijn in die periode veel fouten gemaakt ik werkte toen en doe dat nu nog steeds voor een zorgstichting en de onzin die ik het RIVM in het begin heb zien uitslaan om maar geen leegloop en paniek onder zorgpersoneel te veroorzaken is stuitend (heb toen ook in COR het zorgpersoneel topic daarover geopend). Ik begrijp het maar in zekere zin werden er gewoon medewerkers opgeofferd in de eerste golf want men wist nog niet wat het was en wat de gevolgen waren. Overigens is in dat tijdperk toen ook onderzocht of zorgpersoneel net als militairen verplicht konden worden om te komen draven. Dat is uiteindelijk nooit uitgevoerd maar het vorderen van verpleeghuizen wel. Een van de onze is omgebouwd tot een massief hospice om het ziekenhuis te ontlasten.

COR / Zorgpersoneel verzameltopic.

Er is inderdaad gefraudeerd en er zullen belangen meegespeeld hebben maar over het algemeen was alles erop gericht om de bevolking te beschermen tegen een onbekend gevaar. Een daarbij zijn (grote) fouten gemaakt maar voor mijn gevoel was, vanuit de overheid, winstmaximalisatie er daar niet een van.

Dansen met Jansen was idd fout en te voorzien maar mensen/jongeren zaten toen al 1,5 jaar semi opgesloten en er was druk om hoop te geven dus ik snap het enigzins.
Hoe het een en ander geanalyseerd gaat worden is inderdaad een vraagteken ik gok dat we dat pas over 20+ jaar weten.
pi_215246555
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Was toch gewoon dat de ziekte veel beter te herkennen was, waardoor je het veel beter in kon dammen? Een van de grootste problemen bij Covid was dat heel veel mensen non symptomatisch waren.
Hij was veel dodelijker dus minder verspreiding. Maar de angst zat er toen nog goed in. Je zag trouwens dat tijdens corona die landen ook veel beter voorbereid waren. Veel westerse landen hadden bijna alles wegbezuinigd op wat teams na voor kleinschalige uitbraken van ebola, schurft, etc na.
pi_215247397
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 22:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Waarom is Hugo tegen de vaccinatie van zijn eigen kinderen?
Wat weet hij dat wij niet weten?
https://dpa-factchecking.com/netherlands/210705-99-261371/
pi_215247458
quote:
En, hebben zijn kinderen al gedeeld dat ze zich hebben laten inenten?

Overigens mag ik hopen dat ze het niet gedaan hebben, absoluut van de gekke om minderjarigen dit vaccin te geven.
pi_215248029
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 19:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En, hebben zijn kinderen al gedeeld dat ze zich hebben laten inenten?

Overigens mag ik hopen dat ze het niet gedaan hebben, absoluut van de gekke om minderjarigen dit vaccin te geven.
Mij lijkt dat ze dat lekker zelf mogen beslissen.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:14:41 #229
pi_215248138
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik ben overigens wel benieuwd of je van plan bent om FSME te nemen als je naar een risicoland afreist. Of een rabies vaccin als je het vermoeden hebt dat je met een rabies besmet dier in aanraking bent geweest.
Ik denk niet meer inderdaad. Ik vertrouw overheden niet meer. En ik kan niet controleren wat er in zo'n prik zit.
Ik zal me laten adviseren op dat moment door een antroposofische arts.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik ben mijn vertrouwen voor altijd kwijt. De covid-tijd was bizar en that what has been seen, can not been unseen. Helaas.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:17:31 #230
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215248168
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:14 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik denk niet meer inderdaad. Ik vertrouw overheden niet meer. En ik kan niet controleren wat er in zo'n prik zit.
Ik zal me laten adviseren op dat moment door een antroposofische arts.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ik ben mijn vertrouwen voor altijd kwijt. De covid-tijd was bizar en that what has been seen, can not been unseen. Helaas.
In het geval van rabies heb je 48 uur de tijd. Daarna ga je gewoon dood. Dus win vooral snel advies in...
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:30:17 #231
pi_215248267
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 12:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Bron?
Op X wederom ergens. Ik houd niet alles bij wat ik waar gelezen heb, dan moet ik honderden bladwijzers aan gaan maken.
Anders zet ik er vervolgens wel bij 'informatie gevonden op X'.
Ik heb het ergens gelezen, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Het lijkt me trouwens ook niet dat iemand van de zittende politici zich daadwerkelijk heeft laten inspuiten met dat gif. Ze hebben wel wat nep-opnames gemaakt voor de buhne, maar zal wel gewoon water zijn geweest of een spuit zonder naald wat je in een speelgoedwinkel koopt.
pi_215248273
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mij lijkt dat ze dat lekker zelf mogen beslissen.
Ik heb geen idee hoe oud zijn kinderen zijn, maar als ze jonger dan 16 zijn lijkt mij dat niet helemaal kloppen.

Hoe dan ook wil ik maar aangeven dat de fact check onder de streep alleen maar bevestigt dat zijn kinderen op dat moment niet gevaccineerd waren.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:38:55 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215248327
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Op X wederom ergens. Ik houd niet alles bij wat ik waar gelezen heb, dan moet ik honderden bladwijzers aan gaan maken.
Anders zet ik er vervolgens wel bij 'informatie gevonden op X'.
Ik heb het ergens gelezen, maar ik kan het niet meer terugvinden.

Het lijkt me trouwens ook niet dat iemand van de zittende politici zich daadwerkelijk heeft laten inspuiten met dat gif. Ze hebben wel wat nep-opnames gemaakt voor de buhne, maar zal wel gewoon water zijn geweest of een spuit zonder naald wat je in een speelgoedwinkel koopt.
Broodje aap dus.

quote:
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:45:39 #234
pi_215248399
Enfin, de overheden wereldwijd hebben een heleboel mensen verloren die hun vertrouwen permanent in de overheid hebben opgezegd, vanwege wantoestanden tijdens de nep-pandemie.

Ik ben nooit vaccin kritisch geweest, maar ik zou nu zelfs geen regulier ziekenhuis meer bezoeken. Buiten de antroposofie - antroposofische ziekenhuizen bestaan niet naar mijn weten - vertrouw ik geen enkele arts meer en zeker geen overheidspersoneel.

En heel veel mensen in mijn omgeving, ook voorheen plichtsgetrouw stoffige ambtenaren, met mij.

Vertrouwen komt de voet en gaat te paard.

In 2019 zou ik nooit geïnteresseerd zijn geweest in de Andere Krant of Jensen. Of stichting Vaccinvrij. En was ik ook veel minder gelovig.
pi_215248426
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Enfin, de overheden wereldwijd hebben een heleboel mensen verloren die hun vertrouwen permanent in de overheid hebben opgezegd, vanwege wantoestanden tijdens de nep-pandemie.

Ik ben nooit vaccin kritisch geweest, maar ik zou nu zelfs geen regulier ziekenhuis meer bezoeken. Buiten de antroposofie - antroposofische ziekenhuizen bestaan niet naar mijn weten - vertrouw ik geen enkele arts meer en zeker geen overheidspersoneel.

En heel veel mensen in mijn omgeving, ook voorheen plichtsgetrouw stoffige ambtenaren, met mij.

Vertrouwen komt de voet en gaat te paard.

In 2019 zou ik nooit geïnteresseerd zijn geweest in de Andere Krant of Jensen. Of stichting Vaccinvrij. En was ik ook veel minder gelovig.
Die gaan vanzelf dood
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 20:55:09 #236
pi_215248483
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die gaan vanzelf dood
Over 60-70 jaar inderdaad.
De informatie ook weer overgedragen aan hun kinderen en dan moeten de wereldoverheden niet meer een rotgeintje uithalen bij de nieuwe generatie natuurlijk.

En ik weet niet eens of we gaan sterven, want het zijn heel rare tijden. Grote kans toch dat de Heere God, de Heere Jezus in gaat grijpen, vanwege teveel duistere praktijken en de teloorgang van de vrije wil van de mens (beloofd door God en overheden trachten dit teniet te doen middels technologie en transhumansme). Als Jezus terugkeert blijven de mensen leven, omdat er een nieuwe Hemel en een nieuwe aarde komt en het oude zal niet meer zijn.

Amen. O+
pi_215248531
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De informatie ook weer overgedragen aan hun kinderen en dan moeten de wereldoverheden niet meer een rotgeintje uithalen bij de nieuwe generatie natuurlijk.

En ik weet niet eens of we gaan sterven, want het zijn heel rare tijden. Grote kans toch dat de Heere God, de Heere Jezus in gaat grijpen, vanwege teveel duistere praktijken en de teloorgang van de vrije wil van de mens (beloofd door God en overheden trachten dit teniet te doen middels technologie en transhumansme). Als Jezus terugkeert blijven de mensen leven, omdat er een nieuwe Hemel en een nieuwe aarde komt en het oude zal niet meer zijn.

Amen. O+
God heeft Trump alvast vooruit gestuurd. Hij zal zelf binnenkort ook wel komen dan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:02:44 #238
pi_215248561
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:59 schreef Hallojo het volgende:

[..]
God heeft Trump alvast vooruit gestuurd. Hij zal zelf binnenkort ook wel komen dan.
Vermits Trump geen gecontroleerde oppositie is dan.
pi_215248875
Denk dat het nog wel een jaar of twintig duurt met hoe de vork precies in de steel zit m.b.t. mRNA vaccins en bijwerkingen, late-effecten. Het komt allemaal vanzelf wel. Als mensen een weloverwogen keuze maken om zich niet te vaccineren dan is dat prima. Er zijn echt wel studies die aantonen dat door het vaccin het spike eiwit tot expressie kan komen in o.a. hartspierweefsel en dat wil je niet.
pi_215249018
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:55 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
De huidige beleidsmakers zijn al veel eerder dood. En nieuwe generaties trekken zich weinig aan van het verleden. Daarom maken mensen keer op keer dezelfde fouten.

En de overgrote meerderheid van de bevolking gaat gewoon verder met hun leven en veranderen hun houding niet mbt de overheid.

quote:

Amen. O+
We schijnen nog steeds met oversterfte te maken te hebben.
pi_215249041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:37 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat het nog wel een jaar of twintig duurt met hoe de vork precies in de steel zit m.b.t. mRNA vaccins en bijwerkingen, late-effecten. Het komt allemaal vanzelf wel. Als mensen een weloverwogen keuze maken om zich niet te vaccineren dan is dat prima. Er zijn echt wel studies die aantonen dat door het vaccin het spike eiwit tot expressie kan komen in o.a. hartspierweefsel en dat wil je niet.
Maar het virus dat je hart kan aantasten, daar heeft men dan weer geen enkel probleem mee.
pi_215249049
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Vermits Trump geen gecontroleerde oppositie is dan.
Oftewel Satan?

Heeft God wat te doen...
pi_215249076
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee hoe oud zijn kinderen zijn, maar als ze jonger dan 16 zijn lijkt mij dat niet helemaal kloppen.
Dat hangt van Hugo af.

quote:
Hoe dan ook wil ik maar aangeven dat de fact check onder de streep alleen maar bevestigt dat zijn kinderen op dat moment niet gevaccineerd waren.
En dat er niet een of ander complot achter schuil gaat.

Verder lijkt het me niet echt interessant of zijn kinderen wel of niet gevaccineerd zijn.
pi_215249334
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat hangt van Hugo af.
[..]
En dat er niet een of ander complot achter schuil gaat.

Verder lijkt het me niet echt interessant of zijn kinderen wel of niet gevaccineerd zijn.
Ik hoop dat Hugo een betere vader is dan een bestuurder. Verder interesseert het mij allemaal niet zo.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:37:14 #245
pi_215249405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik hoop dat Hugo een betere vader is dan een bestuurder. Verder interesseert het mij allemaal niet zo.
Hij is docent basisonderwijs, hij zal zeker een goede liefhebbende vader zijn,
Als persoon lijkt het me een aardige man.

Maar politiek is hij verschrikkelijk.
Datzelfde heb ik met Mark Rutte ook. Prima studentikoze gozer, leuk om een biertje mee te drinken, maar hij had beter gewoon docent kunnen blijven op het Johan de Wit en niet voor de politiek moeten kiezen. Dan had hij heel veel pubers gelukkig kunnen maken door de toffe docent te zijn en deze pubers een goede toekomst te kunnen geven.
Nu heeft hij het tegenovergestelde bewerkstelligt met zijn doctrine van nihilisme en stort hij ons ook nog even een derde wereldoorlog in vanuit zijn positie als oorlogshitser bij de Noord Atlantische Terroristische Organisatie. Spijtig. Het had allemaal zo mooi kunnen zijn. Docent is een eervol beroep. Oorlogshitser is dat geenszins
pi_215249446
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Hij is docent basisonderwijs, hij zal zeker een goede liefhebbende vader zijn,
Als persoon lijkt het me een aardige man.

Maar politiek is hij verschrikkelijk.
Datzelfde heb ik met Mark Rutte ook. Prima studentikoze gozer, leuk om een biertje mee te drinken, maar hij had beter gewoon docent kunnen blijven op het Johan de Wit en niet voor de politiek moeten kiezen. Dan had hij heel veel pubers gelukkig kunnen maken door de toffe docent te zijn en deze pubers een goede toekomst te kunnen geven.
Nu heeft hij het tegenovergestelde bewerkstelligt met zijn doctrine van nihilisme en stort hij ons ook nog even een derde wereldoorlog in vanuit zijn positie als oorlogshitser bij de Noord Atlantische Terroristische Organisatie. Spijtig. Het had allemaal zo mooi kunnen zijn. Docent is een eervol beroep. Oorlogshitser is dat geenszins
Onbegrijpelijk dat jij als Poetin liefhebber problemen hebt met oorlog.
Rusland is onder zijn bewind betrokken (geweest) bij bijna 20 militaire post Sovjet conflicten, en zijn troepen zijn daarnaast flink bezig in Afrika.
pi_215249521
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar het virus dat je hart kan aantasten, daar heeft men dan weer geen enkel probleem mee.
Door virus of vaccin zijn totaal verschillende ziektebeelden. Die moet je niet met elkaar vergelijken.
pi_215249541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Door virus of vaccin zijn totaal verschillende ziektebeelden. Die moet je niet met elkaar vergelijken.
Ik bepaal zelf wat ik wel of niet met elkaar vergelijk.
pi_215250142
quote:

Volgens mij veroordeel je hier vooral persoonlijkheid.

Net als mensen die Baudet, Orban of Trump haten. Ze doen niet eens de moeite om te luisteren en gaan mee in het mainstream stigma.
pi_215250515
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 00:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Volgens mij veroordeel je hier vooral persoonlijkheid.

Net als mensen die Baudet, Orban of Trump haten. Ze doen niet eens de moeite om te luisteren en gaan mee in het mainstream stigma.
Baudet is knettergek maar zegt dus inderdaad ook 50% van de keren shit die wel klopt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215250896
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Onbegrijpelijk dat jij als Poetin liefhebber problemen hebt met oorlog.
Rusland is onder zijn bewind betrokken (geweest) bij bijna 20 militaire post Sovjet conflicten, en zijn troepen zijn daarnaast flink bezig in Afrika.
Dat is als tegengas tegen het westen, lees VS. De VS wil gewoon alles en iedereen domineren. Zelfs Nederland luistert als een schoothondje.
pi_215250978
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:34 schreef halfway het volgende:

[..]
Dat is als tegengas tegen het westen, lees VS. De VS wil gewoon alles en iedereen domineren. Zelfs Nederland luistert als een schoothondje.
Als tegengas tegen het westen vecht Poetin oorlogen in de voormalige Sovjet Unie?

Het wordt steeds gekker 8)7
pi_215251058
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als tegengas tegen het westen vecht Poetin oorlogen in de voormalige Sovjet Unie?

Het wordt steeds gekker 8)7
Maak ervan wat je wilt joh.
pi_215251094
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 09:06 schreef halfway het volgende:

[..]
Maak ervan wat je wilt joh.
Dit staat er:

quote:

Dat is als tegengas tegen het westen, lees VS. De VS wil gewoon alles en iedereen domineren
  zondag 13 oktober 2024 @ 16:55:50 #255
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215255305
Een topic over een test die niet goed werkte, maar totaal niks te maken heeft met covid zelf, de ernstigheid van de ziekte of de gevolgen van de ziekte voor een grote groep (long covid). Maar de antivaxx debieltjes gelijk weer: SiE jE WEl!!! Wuh sijn BeDrogUH!!!

Echt hoe kunnen deze mensen functioneren? Als je een IQ hebt waarmee je net in de pot kunt poepen. Maar veel meer ook niet kan. :') ergens is het dan nog wel knap ook dat je dan nog kan "meedoen" met de maatschappij. :')
pi_215259259
twitter
pi_215259554
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:55 schreef RealistAtheist het volgende:
Een topic over een test die niet goed werkte, maar totaal niks te maken heeft met covid zelf, de ernstigheid van de ziekte of de gevolgen van de ziekte voor een grote groep (long covid). Maar de antivaxx debieltjes gelijk weer: SiE jE WEl!!! Wuh sijn BeDrogUH!!!

Echt hoe kunnen deze mensen functioneren? Als je een IQ hebt waarmee je net in de pot kunt poepen. Maar veel meer ook niet kan. :') ergens is het dan nog wel knap ook dat je dan nog kan "meedoen" met de maatschappij. :')
Heb je ook echt de gehele discussie gelezen?
pi_215259805
quote:

[..]
Aan de hand van dit topic pik je de incells er makkelijk uit.

Wel makkelijk voor de AIVD zo.
  maandag 14 oktober 2024 @ 11:06:31 #259
37887 Dauthi
Progressive
pi_215259863
Het toont weer eens aan dat wetenschappelijke instellingen worden gerund door subjectieve emo-politiek en niet door wetenschap.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 14 oktober 2024 @ 11:15:05 #260
37887 Dauthi
Progressive
pi_215259976
quote:
En wanneer je je eens afvraagt "hoe kon dat toch gebeuren?", zoals bijvoorbeeld over de holocaust, dan komt dat dus door het sentiment dat door RichardHammond wordt verwoord en waar 36 mensen een plusje voor hebben gegeven.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')