abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215411520
Slechtste Jodenmop ooit en tekst over basisinkomen bezorgd bij buren Anne Frankhuis
https://www.geenstijl.nl/5179572/rutger-eichmann
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:30:17 #62
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215411541
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:27 schreef Aether het volgende:
Slechtste Jodenmop ooit en tekst over basisinkomen bezorgd bij buren Anne Frankhuis
https://www.geenstijl.nl/5179572/rutger-eichmann
Ik snap niet eens wat er grappig aan moet zijn. Gewoon smakeloos.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:30:36 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215411955
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:30 schreef MissButterflyy het volgende:

Ik snap niet eens wat er grappig aan moet zijn. Gewoon smakeloos.
Dat dus. Verder geen aandacht aan besteden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215413252
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 23:59 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me wel eens af wat voor simpele ziel je moet zijn om antisemitisch te worden. Als je de regering van Israe en Joden niet kan scheiden dan ben je echt zo dom als het achterend van een varken.
Dus als je de regering van Israël en Judaisme/Joden niet kunt (of wilt) scheiden, ben je antisemiet? Daar ligt voor jou de scheidslijn. Anderen dom noemen om domme redenen, is een domheid in zichzelf.

Je kan je opmerking beter richten aan de huidige regering van Israel, volgens mij zijn zij het die deze scheiding totaal niet kennen, gezien ze mogelijk de meest die-hard zionististch orthodoxe regering zijn die Israël ooit heeft gekend.

Bijv, als Netanyahu een biblisch verhaal aanhaalt, om zn troepen of de bevolking moed in te spreken, of als hij argumenten biblisch verpakt. Dan is hij imho bezig die scheiding -die jij zo belangrijk vindt- te vervagen. Ben je het daarmee eens?
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:08:10 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215413291
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:05 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Dus als je de regering van Israël en Judaisme/Joden niet kunt (of wilt) scheiden, ben je antisemiet? Daar ligt voor jou de scheidslijn. Anderen dom noemen om domme redenen, is een domheid in zichzelf.

Je kan je opmerking beter richten aan de huidige regering van Israel, volgens mij zijn zij het die deze scheiding totaal niet kennen, gezien ze mogelijk de meest die-hard zionististch orthodoxe regering zijn die Israël ooit heeft gekend.
Top. Ben jij nu PVV'er.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215413303
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Top. Ben jij nu PVV'er.
que? Al zou Wilders morgen exact hetzelfde zeggen als ik nu hier type, dan maakt mij dat geen PVVer. Lijkt me sterk, gezien Wilders z'n pro-Israel standpunt.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:14:10 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215413922
quote:

[..]

Bijv, als Netanyahu een biblisch verhaal aanhaalt, om zn troepen of de bevolking moed in te spreken, of als hij argumenten biblisch verpakt. Dan is hij imho bezig die scheiding -die jij zo belangrijk vindt- te vervagen. Ben je het daarmee eens?
Antisemitisme is een hekel aan Joden in het algemeen. Zelfs als ze helemaal niet in Israel wonen of ook maar enige band met dat land hebben. Los daarvan zullen ook niet alle Joden in Israel het eens zijn met hun regering.

Iemand die de regering van Israel denkt als reden te zien dat Joden in het algemeen slecht zijn, is nogal een simpele.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 00:47:43 #68
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215415114
quote:
Uit cijfers van het meldpunt Meld.Online Discriminatie blijkt dat het aantal meldingen van online antisemitisme sinds 7 oktober 2023 met 48% is toegenomen, ten opzichte van het jaar ervoor.
Ik denk niet dat antisemitisme an sich is gegroeid, maar alleen de online uitingen. Omdat men nu denkt dat het 'geaccepteerd wordt'. En daar moeten we iets tegen doen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_215415125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk niet dat antisemitisme an sich is gegroeid, maar alleen de online uitingen. Omdat men nu denkt dat het 'geaccepteerd wordt'. En daar moeten we iets tegen doen.
Goeie post. Ik denk dit ook.
pi_215415128
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 00:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Er staat dat het aantal meldingen van online antisemitisme met 48% is toegenomen.
Ik denk persoonlijk dat het cijfer voor online antisemitisme wel met 200% is toegenomen. Of meer.
Omdat men lekker anoniem de onderbuik kan legen. Social media is wat dit soort dingen betreft geen verheven uitvinding geweest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215415148
quote:

[..]

Dat moet de regering van Israël voor zichzelf maar weten. Ze hebben geen zeggenschap over alle joden over de hele wereld.
Je kunt joden over de hele wereld niet verantwoordelijk houden voor wat iemand in Israël roept.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 30 oktober 2024 @ 08:27:25 #72
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215416111
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
...

Iemand die de regering van Israel denkt als reden te zien dat Joden in het algemeen slecht zijn, is nogal een simpele.
Het is ook, al vele eeuwen lang, een omgekeerde redenering. Momenteel wordt de reden gegeven van wat er in Israël gebeurt, voor het bestaan van Israël was het dat Joden kinderen ontvoerden en opaten, epidemieën veroorzaakten, Christus vermoord hadden, allerhande complotten smeedden, zwendelden, de lijst is eindeloos.

Het is niet voor niets dat de Stolpersteine en andere monumenten voor de Holocaust nu gevandaliseerd worden. Israël bestond niet eens toen de gebeurtenissen die erdoor herdacht worden plaatsvonden.

Als Israël zichzelf morgen met rozenblaadjes strooiend opheft dan schiet overmorgen iemand een synagoge overhoop omdat ie liever lelies had.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 08:29:26 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215416127
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het is ook, al vele eeuwen lang, een omgekeerde redenering. Momenteel wordt de reden gegeven van wat er in Israël gebeurt, voor het bestaan van Israël was het dat Joden kinderen ontvoerden en opaten, epidemieën veroorzaakten, Christus vermoord hadden, allerhande complotten smeedden, zwendelden, de lijst is eindeloos.

Het is niet voor niets dat de Stolpersteine en andere monumenten voor de Holocaust nu gevandaliseerd worden. Israël bestond niet eens toen de gebeurtenissen die erdoor herdacht worden plaatsvonden.

Als Israël zichzelf morgen met rozenblaadjes strooiend opheft dan schiet overmorgen iemand een synagoge overhoop omdat ie liever lelies had.
Ja, ik kan er sowieso met mijn pet niet bij waarom je een hekel zou hebben aan een hele groep in het algemeen in plaats van aan aanwijzbare individuen. Dan ben je ook een simpele.
pi_215416159
Ik ben 100% anti-Netanyahu en de huidige fascistische zuiveringspolitiek daar. Ik sta volledig achter wat de VN mededeelt. Maar ik ben niet tegen de inwoners van Israël of Joodse mensen.
pi_215416187
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja, ik kan er sowieso met mijn pet niet bij waarom je een hekel zou hebben aan een hele groep in het algemeen in plaats van aan aanwijzbare individuen. Dan ben je ook een simpele.
Dat gebeurd bij elk groep. Als IS iets doet gaan er ook een hoop mensen naar de moslims kijken terwijl overgrote deel van de moslims IS liever ziet verdwijnen. Het grote verschil zit op politiek niveau. Dat men roept om keiharde acties als het om islamofobie gaat maar bijna niks laat horen als het om antisemitisme gaat.

In Amsterdam wordt al jaren een Joodse school omringt met hoge hekken waarbij ik denk "nou mevrouw Halsema, wat ga jij allemaal doen om ervoor te zorgen dat dat niet meer nodig is?".
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 30 oktober 2024 @ 08:38:46 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215416193
quote:
7s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat gebeurd bij elk groep. Als IS iets doet gaat ook iedereen naar de moslims kijken terwijl overgrote deel van de moslims IS liever ziet verdwijnen. Het grote verschil zit op politiek niveau. Dat men roept om keiharde acties als het om islamofobie gaat maar bijna niks laat horen als het om antisemitisme gaat.

In Amsterdam wordt al jaren een Joodse school omringt met hoge hekken waarbij ik denk "nou mevrouw Halsema, wat ga jij allemaal doen om ervoor te zorgen dat dat niet meer nodig is?".
Wat verwacht jij precies dat mevrouw Halsema doet?
pi_215416276
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 21:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Antisemitisme is een hekel aan Joden in het algemeen. Zelfs als ze helemaal niet in Israel wonen of ook maar enige band met dat land hebben. Los daarvan zullen ook niet alle Joden in Israel het eens zijn met hun regering.

Helder, dank! Maar toch denk ik dat de laatste zin precies andersom is, àls je dan een punch wilt uitdelen aan antisemieten.

Dan is het: antisemieten denken dat Judaisme -en daarmee dus haar aanhangers die Jood zijn- slecht is, en inherent daaraan Israel, wat een Joodse staat is.

En dan nog kloptie niet, er zijn ook antisemitische Joden (zat, zoek maar via Google hoeveel), en zelfs de meest hardnekkige antisemiet zal toegeven dat niet iedere Jood slecht is. Zo zwart wit als jij t wilt stellen, is het niet.

Ikzelf heb veel mensen die Jood zijn, hoog zitten op basis van hun verdiensten aan kunst, muziek, filosofie, politie, revolutionair, etc. Maar toch denk ik dat Judaisme, netals Islam en Christendom, niet goed is voor mensen in t algemeen.

Het maakt geen betere mensen, het is een placebo. En ook hier, geloof ik weer wél in de kracht van placebo, het brengt mensen mogelijk tot grote prestaties; ten goede en ten slechte. Waar ik tegen ben is het je beroepen op een identiteit, alsof het een fysiek biologisch kenmerk is.

Dat is niet met wetenschap te verklaren, ik kan mij slechts beroepen op mijn enige échte kenmerk: Mens, zoogdier, aardbewoner, man.

Ik heb geen extra, fictieve, op een niet-bewezen God gebaseerde, identiteit waar ik mij op kan beroepen; nog wìl ik dat. Ookal hebben wij mènselijke wet & regelgeving die religieuze identiteit erkend en beschouwt als fysiek/biologisch kenmerk.. het bestaat niet.

Mens, zoogdier, aardbewoner. Dat is de enige waarheid die emperisch vaststaat. De rest is door mensen verzonnen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Buikbrein op 30-10-2024 09:41:37 ]
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:46:08 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215416591
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 08:54 schreef Buikbrein het volgende:

[..]
Helder, dank! Maar toch denk ik dat de laatste zin precies andersom is, àls je dan een punch wilt uitdelen aan antisemieten.

Dan is het: antisemieten denken dat Judaisme -en daarmee dus haar aanhangers die Jood zijn- slecht is, en inherent daaraan Israel, wat een Joodse staat is.

En dan nog kloptie niet, er zijn ook antisemitische Joden (zat, zoek maar via Google hoeveel), en zelfs de meest hardnekkige antisemiet zal toegeven dat niet iedere Jood slecht is. Zo zwart wit als jij t wilt stellen, is het niet.

Ikzelf heb veel mensen die Jood zijn, hoog zitten op basis van hun verdiensten aan kunst, muziek, filosofie, politie, revolutionair, etc. Maar toch denk ik dat Judaisme, netals Islam en Christendom, niet goed is voor mensen in t algemeen.

Het maakt geen betere mensen, het is een placebo. En ook hier, geloof ik weer wél in de kracht van placebo, het brengt mensen mogelijk tot grote prestaties; ten goede en ten slechte. Waar ik tegen ben is het je beroepen op een identiteit, alsof het een fysiek biologisch kenmerk is.

Dat is niet met wetenschap te verklaren, ik kan mij slechts beroepen op mijn enige échte kenmerk: Mens, zoogdier, aardbewoner, man.

Ik heb geen extra, fictieve, op een niet-bewezen God gebaseerde, identiteit waar ik mij op kan beroepen; nog wìl ik dat. Ookal hebben wij mènselijke wet & regelgeving die religieuze identiteit erkend en beschouwt als fysiek/biologisch kenmerk.. het bestaat niet.

Mens, zoogdier, aardbewoner. Dat is de enige waarheid die emperisch vaststaat. De rest is door mensen verzonnen.
Ik heb ook niks met geloof en vind het een dom verzinsel. Maar dat maakt me geen antisemiet. Ik denk namelijk niet dat Joden vanwege hun Jood zijn gevaarlijk en slecht zijn. Bovendien vindnen antisemieten Joden duidelijk veel meer een probleem dan christenen of moslims.

En de regering Netanyahu is er duidelijk een enorm potje van aan het maken. Maar ook dat is geen reden om Joden om hun Jood zijn te gaan haten. Aangezien Joods zijn niet automatisch gekoppeld is aan verantwoordelijkheid voor wat Netanyahu doet.
pi_215416685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb ook niks met geloof en vind het een dom verzinsel. Maar dat maakt me geen antisemiet. Ik denk namelijk niet dat Joden vanwege hun Jood zijn gevaarlijk en slecht zijn. Bovendien vindnen antisemieten Joden duidelijk veel meer een probleem dan christenen of moslims.

En de regering Netanyahu is er duidelijk een enorm potje van aan het maken. Maar ook dat is geen reden om Joden om hun Jood zijn te gaan haten. Aangezien Joods zijn niet automatisch gekoppeld is aan verantwoordelijkheid voor wat Netanyahu doet.
Hier kan ik me deels in vinden, met het risico op onbegrip want laten we eerlijk zijn: dit is een héél ingewikkeld verhaal, vol met valkuilen, plot-twists, inversies, en een extreem lang verleden.

Judaisme kan nog altijd gevaarlijk zijn, waarbij meerendeel Joodse mensen zich er zèlf niet van bewust zijn.. laten we nièt aannemen dat elk Joods persoon van de hoed en de rand weet, noch daarin geinteresseerd is.

Dan over de antisemieten, kan ik je melden dat er een paradigm-shift heeft plaatsgevonden de afgelopen 10 jaar: Christendom wordt wel degelijk gezien als een groot probleem door 'antisemieten' en ook niet-antisemitische theologen en antropologen en Rabijnen buigen zich al jaren over deze kwestie.. of Christendom een facilitaire, complementaire rol speelt t.a.v. Judaisme.

Pin mij er niet op vast, ik probeer dit correct over te brengen, maar "ze" zeggen dat Christendom en Judaisme als een batterij elkaar complementeren.. een plus, een min, is energie en vooruitgang voor het geheel. Christendom, is bedoeld om de wereld te "vervullen met het idee van de messias en de enige god" (afbraak Paganistische Goden en totale Theologische overwinning, eindigend in dwang tot noachitische wetten). Vele (veelal) Amerikaanse vloggers erkennen nu, dat Christendom het grootste probleem is.

Sorry.. maar ik kan niet ontkennen, dat bovenstaande toch écht behoorlijk is gelukt, er is vrijwel geen plek op aarde waar iemand niet heeft gehoord van Jezus. En Paganistische Goden, behoren tot een ver verleden, begraven onder puin, ruïnes is alles dat we nog hebben.

Right?
pi_215466742
quote:
Terrorist convicted of murdering 4 in Paris synagogue is lecturer at Canadian university

Dr. Hassan Diab was convicted in France and sentenced to life imprisonment for the murder of four people, including one Israeli, in a terrorist attack in Paris in 1980; He fled France and, despite the demand for his extradition, will lecture at Carleton University in Canada
https://www.ynetnews.com/article/rkj6jwh11je
pi_215472073
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 09:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Netanyahu maakt er helemaal geen potje van. Hij ruimt die antisemitische bende van een Hamas en Hezbollah eindelijk op. Dat is de afgelopen 25 jaar niet gebeurd, en je ziet de gevolgen. Maar ook hier geldt het complete gebrek aan eigen verantwoordelijkheid van de Palestijnen en Libanezen die het allemaal toestaan.

In Israel zie je vaak demonstraties tegen de eigen regering, waarom zie je dat nooit in Libanon of Palestina?

Dit is de grote olifant in de kamer: de totaal gehersenspoelde en geradicaliseerde bevolking van Palestina, geen enkele zelfreflectie, geen enkele zelfreinigend vermogen.
  woensdag 6 november 2024 @ 13:39:39 #82
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215496440
NWS / [NWS feedback] doe normaal

[ Bericht 81% gewijzigd door sp3c op 06-11-2024 14:32:13 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 6 november 2024 @ 21:39:39 #83
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215502497
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 oktober 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je alle zaken zou destilleren en extraheren dan denk ik je tot 85/90% normale kritiek komt. Maar de snelste weg om iemand monddood te krijgen is anti-semitisme roepen. Gelukkig werkt dat niet meer. Dat truukje is zóóóóóó vorige eeuw.

:{²
Net zoals islamofobie (belachelijk woord) door bepaalde groeperingen onmiddellijk uit de kast getrokken wordt om terechte kritiek op de islam weg te wuiven en als racisme de beoordelen bedoel je?
pi_215502985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 21:39 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Net zoals islamofobie (belachelijk woord) door bepaalde groeperingen onmiddellijk uit de kast getrokken wordt om terechte kritiek op de islam weg te wuiven en als racisme de beoordelen bedoel je?
Je moet je eens afvragen hoe kritisch die groeperingen op de Islam zouden zijn als die religie door autochtonen aangehangen werd.

Overigens zie ik zelf ook mooie kanten aan de Islam (en geloof in het algemeen) en kan ik het wel appreciëren als mensen gematigd religieus zijn.
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:44:25 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215517892
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2024 @ 11:47:01 #86
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215517925
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:09 schreef ISVV het volgende:

[..]
Je moet je eens afvragen hoe kritisch die groeperingen op de Islam zouden zijn als die religie door autochtonen aangehangen werd.

Overigens zie ik zelf ook mooie kanten aan de Islam (en geloof in het algemeen) en kan ik het wel appreciëren als mensen gematigd religieus zijn.
Het is precies andersom...

Hele bootladingen mensen zijn als de dood om uberhaupt kritiek te geven op de islam - daar waar ze vol op het orgel trappen waar het het christendom betreft - omdat dat kleurtje een dingetje is. Je bent namelijk nogal snel 'racist' en erger dan Hitler wanneer je stelt weinig op te hebben met een religie die in de kern net zo conservatief, dwingend en onderdrukkend is als het christendom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_215518070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is precies andersom...

Hele bootladingen mensen zijn als de dood om uberhaupt kritiek te geven op de islam - daar waar ze vol op het orgel trappen waar het het christendom betreft - omdat dat kleurtje een dingetje is. Je bent namelijk nogal snel 'racist' en erger dan Hitler wanneer je stelt weinig op te hebben met een religie die in de kern net zo conservatief, dwingend en onderdrukkend is als het christendom.
Hoe bedoel je precies andersom? Volgens mij bedoelen we redelijk hetzelfde, of mis ik nu iets?
pi_215518886
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 22:09 schreef ISVV het volgende:
Religie moet gewoon lekker achter de voordeur blijven.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:35:05 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215522239
Van het JMW kreeg ik eerder vandaag deze mail:

quote:
We zijn allemaal diep geschokt door de berichten over het onaanvaardbare geweld tegen Israëliërs afgelopen nacht in Amsterdam. Sinds vanochtend staan we in contact met andere organisaties in Joods Nederland die ondersteuning bieden. Onze maatschappelijk werkers zijn ingezet om mensen die slachtoffer zijn geworden te ondersteunen. Het spreekuur blijft vandaag langer open voor iedereen die behoefte heeft aan een gesprek met een van onze maatschappelijk werkers.

Vanmiddag wordt er een bijeenkomst georganiseerd voor Israëliërs en de Joodse gemeenschap in Amsterdam, waar ook burgemeester Halsema en de driehoek bij aanwezig zullen zijn. Deze bijeenkomst vindt plaats om 15:00 uur in het Diamond Capsule Hotel in Amstelveen aan de Laan van Kronenburg 4-10. Iedereen is welkom om daar naartoe te komen om hun zorgen te uiten en vragen te stellen
.

De driehoek was daar dus ook.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215523055
Kan het enorm gegroeide antisemitisme in ons land ook komen doordat Nederland min of meer een vrijhaven is voor demonstranten en activisten?
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:49:46 #91
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_215523190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:40 schreef core2duo het volgende:
Kan het enorm gegroeide antisemitisme in ons land ook komen doordat Nederland min of meer een vrijhaven is voor demonstranten en activisten?
Toch maar het Iraanse of Noord Koreaanse model kiezen dan?
pi_215523221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:49 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. Het is óf demonstranten de openbare orde laten verstoren, óf een dictatuur.
  vrijdag 8 november 2024 @ 18:54:58 #93
38114 beantherio
pi_215523283
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 18:51 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ja, inderdaad. Het is óf demonstranten de openbare orde laten verstoren, óf een dictatuur.
Die suggestie droop wel van de posting af waarop ik reageerde. Ik vind niet dat Nederland nou echt een vrijhaven is voor demonstranten en activisten laat staat dat het recht op protest beknot zou moeten worden. Sowieso: wat er vannacht gebeurde kun je niet eens een demonstratie noemen.
pi_215523326
quote:

[..]
Dictatuur zou ik zeker niet willen zeggen, maar wat meer hiërarchie, daar valt over te discussiëren. Dat zou men verder kunnen doortrekken dan specifiek deze casus.

Snellere besluiten door de overheid mogelijk, minder ordeverstoring, pubers die gehoorzamen dus minder overlast van hangjongeren. Niemand die de feestvreugde bederft als er eens een sportevenement in een land met dubieus regime plaatsvindt (de gemiddelde mens wil gewoon voetbal kijken). Minder politiek correct gedoe in de media.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:03:04 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215523380
quote:

[..]
Nee man. Ik vind het geweldig hoe woke studentjes en islamisten zichzelf vertonen bij al die 'demonstraties'.

De simplistische slogans (in erbarmelijk Engels, vermengd met wat Arabisch geroeptoeter), de geneusringde paarsharige zij/hen/die types die vrolijk mee marcheren met lieden voor wie homoseksualiteit een zonde betreft die de doodstraf verdient, de paar verdwaalde marksistiese babyboom docenten, de sjaaltjes, de maskers, de onuitroeibare trommels...

Volksvermaak.

En het failliet van woke. Ik kan dat enkel toejuichen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:20:43 #96
38114 beantherio
pi_215523640
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee man. Ik vind het geweldig hoe woke studentjes en islamisten zichzelf vertonen bij al die 'demonstraties'.

De simplistische slogans (in erbarmelijk Engels, vermengd met wat Arabisch geroeptoeter), de geneusringde paarsharige zij/hen/die types die vrolijk mee marcheren met lieden voor wie homoseksualiteit een zonde betreft die de doodstraf verdient, de paar verdwaalde marksistiese babyboom docenten, de sjaaltjes, de maskers, de onuitroeibare trommels...

Volksvermaak.

En het failliet van woke. Ik kan dat enkel toejuichen.
Ik ben ook niet zo'n fan van woke maar als het gaat om de Palestijnen hebben ze moreel gelijk. Zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:21:23 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215523645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:20 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik ben ook niet zo'n fan van woke maar als het gaat om de Palestijnen hebben ze moreel gelijk. Zelfs een kapotte klok geeft twee keer per dag de juiste tijd aan.
Moreel gelijk met wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:23:56 #98
38114 beantherio
pi_215523689
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Moreel gelijk met wat?
Dat het vermoorden van Palestijnse burgers door Israël misdadig is en zo snel mogelijk moet stoppen.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:29:25 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215523780
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:23 schreef beantherio het volgende:

[..]
Dat het vermoorden van Palestijnse burgers door Israël misdadig is en zo snel mogelijk moet stoppen.
Jij denkt dat het gros daarom daar staat?

Schattig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:30:27 #100
38114 beantherio
pi_215523798
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jij denkt dat het gros daarom daar staat?

Schattig.
Ik was altijd al schattig maar dat heeft niets met dit te maken.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:33:37 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215523844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:30 schreef beantherio het volgende:

[..]
Ik was altijd al schattig maar dat heeft niets met dit te maken.
Het gros staat daar om twee redenen:

1. Woke studenten die de 'wereld willen redden', zich nul zorgen maken over wreedheden elders op de werld omdat ze niet eens weten dat er zoiets als een andere wereld buiten hun bubbel bestaat en menen op te moeten komen voor 'mensen van kleur', die automatisch slachtoffer zijn van witte koloniale onderdrukking;

2. Islamisten die het geen reet boeit wat er met mensen en mensenrechten geschiedt, totdat het de 'broeders en zusters' betreft.

Ik hoef niet mee te lopen met een dergelijke tegenstrijdige brigade van schijnheilen om mijn afkeur over Netanyahu en Israëlische kolonisten te uiten.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-11-2024 19:38:38 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:24:24 #102
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215524481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 19:23 schreef beantherio het volgende:

En dat geeft je een legitimatie om in NEDERLAND joden te vervolgen en in elkaar te slaan?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:28:57 #103
38114 beantherio
pi_215524531
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]
En dat geeft je een legitimatie om in NEDERLAND joden te vervolgen en in elkaar te slaan?
Nee natuurlijk niet. Maar het ging dan ook over demonstraties en niet over de rellen van gisteren.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:32:37 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215524595
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:28 schreef beantherio het volgende:

Nee natuurlijk niet. Maar het ging dan ook over demonstraties en niet over de rellen van gisteren.
Dit topic gaat over het toenemende antisemitisme in Nederland.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:38:26 #105
38114 beantherio
pi_215524667
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Dit topic gaat over het toenemende antisemitisme in Nederland.
Nou en? Ik heb al aangegeven waar ik op reageer. Kan me geen barst bommen waar het topic over gaat.
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:42:32 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_215524711
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef beantherio het volgende:

[..]
Nou en? Ik heb al aangegeven waar ik op reageer. Kan me geen barst bommen waar het topic over gaat.
Dat was al langer duidelijk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 november 2024 @ 20:49:08 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215524795
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 20:38 schreef beantherio het volgende:

Ga dan lekker in een ander topic jouw onzin posten en verpest dit topic niet verder. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 november 2024 @ 00:22:12 #108
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215536346
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2024 10:52 schreef Homey het volgende:

[..]
Netanyahu maakt er helemaal geen potje van. Hij ruimt die antisemitische bende van een Hamas en Hezbollah eindelijk op. Dat is de afgelopen 25 jaar niet gebeurd, en je ziet de gevolgen. Maar ook hier geldt het complete gebrek aan eigen verantwoordelijkheid van de Palestijnen en Libanezen die het allemaal toestaan.

In Israel zie je vaak demonstraties tegen de eigen regering, waarom zie je dat nooit in Libanon of Palestina?

Dit is de grote olifant in de kamer: de totaal gehersenspoelde en geradicaliseerde bevolking van Palestina, geen enkele zelfreflectie, geen enkele zelfreinigend vermogen.
Netanyahu richt veel meer schade aan dan nodig is om Hamas een kopje kleiner te maken en probeert de burgerbevolking daar het leven gewoonweg onmogelijk te maken. Hij lapt een hoop oorlogsregels aan zijn laars. Verder is Hamas een dictatoriaal terreurregime, dus je kan het burgers niet echt kwalijk nemen dat ze daar niet tegen gaan demonstreren.

Geen reden uiteraard om dan maar Joden te haten, want Netanyahu is niet de Joodse paus.
pi_215547842
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Netanyahu richt veel meer schade aan dan nodig is om Hamas een kopje kleiner te maken en probeert de burgerbevolking daar het leven gewoonweg onmogelijk te maken. Hij lapt een hoop oorlogsregels aan zijn laars. Verder is Hamas een dictatoriaal terreurregime, dus je kan het burgers niet echt kwalijk nemen dat ze daar niet tegen gaan demonstreren.

Geen reden uiteraard om dan maar Joden te haten, want Netanyahu is niet de Joodse paus.
Denkfout die je overal ziet: de palestijnen kan je wel degelijk kwalijk nemen. Heel veel zelfs.

Sterker nog, het zijn altijd de Palestijnen zelf die oorlogen beginnen, aanslagen plegen en zelf aan onderdrukking doen. In Duitsland had je in elk geval na WOII een sterk moment van zelfreflectie. Vanuit dat ontwaken ontstond democratie en de wederopbouw. En kijk eens naar de Palestijnen. 75 jaar lang grijpen naar geweld, met het vingertje wijzen naar anderen ("die vieze joden"), alles afschuiven op anderen. Nooit enige zelfreflectie.

Dit gedrag zie je ook bij Marokkanen in Nederland. Gewelddadig gedrag, het ligt altijd aan de ander. Generatie op generatie.
pi_215608012
Misschien kunnen we wat leren van de "antisemitisme bestrijding" van onze oosterburen. daar heeft het Duitse parlement kennelijk een resolutie aanvaard dat het jodendom vereenzelvigd met de staat Israel. Kijken hoe dat gaat uitpakken.

„De resolutie bewijst lippendienst aan ‘alle facetten’ van het Joodse leven, maar beperkt dat leven tot één element: de staat Israël.” De ondertekenaars verwerpen de verwarring van hun Joodse identiteit met de „koloniale ideologie van het zionisme en de genocidale daden van Israël”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-dan-dit-a4873290
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215608048
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 13:06 schreef egayalS het volgende:
Misschien kunnen we wat leren van de "antisemitisme bestrijding" van onze oosterburen. daar heeft het Duitse parlement kennelijk een resolutie aanvaard dat het jodendom vereenzelvigd met de staat Israel. Kijken hoe dat gaat uitpakken.

„De resolutie bewijst lippendienst aan ‘alle facetten’ van het Joodse leven, maar beperkt dat leven tot één element: de staat Israël.” De ondertekenaars verwerpen de verwarring van hun Joodse identiteit met de „koloniale ideologie van het zionisme en de genocidale daden van Israël”

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-en-dan-dit-a4873290
:D

Hoe gaat het verliezen?
Intolerant voor intolerantie
pi_215609237
Jodenhaters krijgen weer alle ruimte.

twitter

quote:
Buitenhof: Aharouay linkse NRC, El Hamidi linkse NRC - totale bagatellisering antisemitisme, alleen maar klagen over zielige Marokkaanse jongeren. En politiechef Janny Knol die meedeint op de linkse golven. Ziende blind, stokdoof voor wat aan de hand is. Goed dat ooit evenwichtige Buitenhof steeds minder kijkers trekt in tegenstelling tot WNL op Zondag
  vrijdag 22 november 2024 @ 15:48:08 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215652583
Het kabinet heeft geld en maatregelen aangekondigd:

https://nos.nl/artikel/25(...)h-weer-veilig-voelen
Poef.....gone! ©golfer
pi_215691100
Nederland doet alsof het voorloopt in de strijd tegen antisemitisme https://www.trouw.nl/opin(...)isemitisme~b2a1beaf/

Dus toen Schinas onlangs een reactie moest geven op het antisemitische geweld in Amsterdam, prees hij Nederland niet meer. Hij zei droogjes dat inmiddels 23 EU-landen al een nationaal plan tegen antisemitisme hadden gemaakt, maar dat Nederland nog altijd niet zo ver was. Toen Nederland vorige week uiteindelijk de strategie presenteerde, was het van de 27 EU-landen de 24ste. Dat is niet snel, dat is heel langzaam.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_215691331
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 00:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Netanyahu richt veel meer schade aan dan nodig is om Hamas een kopje kleiner te maken
Hoe weet je dat? Die beoordeling kunnen wij helemaal niet maken.
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:03:41 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215691483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Die beoordeling kunnen wij helemaal niet maken.
Lijkt me vrij eenvoudig gezien mensen doodhongeren niet noodzakelijk is daarin.
pi_215691580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar is dan ook geen sprake van.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215691581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik wacht toch liever de geheel objectieve en deskundige procesgang bij het ICJ af voor mijn oordeel 🤣

Maar goed, zoals Howard al zegt: Israël hongert niemand dood. Ik denk dat je teveel in een bepaalde bubbel zit.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pleun2011 op 26-11-2024 21:17:16 ]
  dinsdag 26 november 2024 @ 21:17:12 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215691651
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is dan ook geen sprake van.
Jawel meneer de praatpop, dat is gewoon het beleid.

https://nos.nl/collectie/(...)-meer-honger-in-gaza
pi_215691720
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel meneer de praatpop, dat is gewoon het beleid.

https://nos.nl/collectie/(...)-meer-honger-in-gaza
Bron: NOS, dus niet betrouwbaar. Ik zou graag eens wat kritische artikelen willen lezen over Hamas, want zij hebben nog wat gijzelaars en zij zouden zich over kunnen geven, om het lijden van hun volk te beëindigen. Maar ik kan zulke artikelen nooit vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')