abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:07:29 #251
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215249128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Jawel, want blijkbaar wordt in de koran niet verwezen naar dezelfde Jezus Christus, maar een andere Jezus Christus die niet in de bijbel wordt beschreven. Eentje die niet werkelijk gestorven aan het kruis en uit de dood is opgestaan. Dat is niet de Jezus Christus van de bijbel.
[..]

Exact, maar doet dat ter zake voor de leer, om dit te doorgronden? Want vanwege dat was mn 2e deel van de post, ze ontkennen de verlossing van zondes, maar jij zou bij uitstek moeten inzien dat dat dus andersom werkt zoals uitgelegd.

quote:
Sorry maar hier zeg je zoveel dingen die ik gezegd zou hebben. Ik kan daar zo niet op reageren want die dingen heb ik in een andere discussie gezegd. Dus dan zul je me toch echt moeten citeren voordat ik erop kan reageren.

Verder blijft voor mij de kern hetzelfde: alleen God is egoloos, en we komen alleen tot God als onze zonden vergeven zijn. En onze zonden worden alleen vergeven vanuit Gods genade wanneer we in Jezus Christus geloven. Dus alleen via het geloof in Jezus hebben we toegang tot God en ware egoloosheid. Die egoloosheid die wij in onze hallucinerende toestanden hebben ervaren, zijn illusies, hallucinaties, en zoals ik al eerder heb gezegd, door demonen geïnspireerde valse euforische ervaringen om je op een dwaalspoor te brengen door je te doen geloven dat je zelf god bent, net zoals de slang tegen Adam en Eva zei. Dit is een leugen.
Nee, je weet niet wat psychedelics doen dan, ondanks wellicht ervaring erin, is dit belachelijk sterk onderbouwbaar met Jung's shadowwork, iets wat ik ook al tig keer uitéén heb gezet. De bijbel daarentegen, staat in zn hempie, versus de verbanden (wellicht wel apofenie, maar ik weet beter dan zo'n term, hierom studeer ik net als jij, 20+ jaar hiernaar) die ik in de post erna leg tussen de religies, wat ik ook al veel vaker heb gedaan, en nog nooit een serieus weerwoord op heb gekregen behalve de term apofenie.

Goed, Adam en Eva zijn voor mij geen serieuze mensen, Anima en Animus, de tovenarij en alles is overbodig om deze leren uit te leggen Ali. Zo is Vishnu ook geen figuur op een wolkje, net als dat adam en eva ook niet de eerste mensen waren op aarde. Symboliek heet het.
As above, so below.
pi_215249156
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:07 schreef Mijk het volgende:

[..]
Exact, maar doet dat ter zake voor de leer, om dit te doorgronden? Want vanwege dat was mn 2e deel van de post, ze ontkennen de verlossing van zondes, maar jij zou bij uitstek moeten inzien dat dat dus andersom werkt zoals uitgelegd.
[..]
Nee, je weet niet wat psychedelics doen dan, ondanks wellicht ervaring erin, is dit belachelijk sterk onderbouwbaar met Jung's shadowwork, iets wat ik ook al tig keer uitéén heb gezet. De bijbel daarentegen, staat in zn hempie, versus de verbanden (wellicht wel apofenie, maar ik weet beter dan zo'n term, hierom studeer ik net als jij, 20+ jaar hiernaar) die ik in de post erna leg tussen de religies, wat ik ook al veel vaker heb gedaan, en nog nooit een serieus weerwoord op heb gekregen behalve de term apofenie.

Goed, Adam en Eva zijn voor mij geen serieuze mensen, Anima en Animus, de tovenarij en alles is overbodig om deze leren uit te leggen Ali. Zo is Vishnu ook geen figuur op een wolkje, net als dat adam en eva ook niet de eerste mensen waren op aarde. Symboliek heet het.
Als je het allemaal beter weet dan ik, dan heb ik ook niets nuttigs te zeggen voor je.
pi_215249187
Je zou denken dat het wetenschappelijk denken het christendom helemaal vanuit de wortel zou uitroeien.

Misschien is het dan toch een wonder dat die gekte nog steeds bestaat :)
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:12:27 #254
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215249196
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Als je het allemaal beter weet dan ik, dan heb ik ook niets nuttigs te zeggen voor je.
Nee, jij zegt dat het allemaal leugens zijn, terwijl het vanuit tientallen hoeken sterk te onderbouwen valt, en de tovenarij en alles, helemaal uit nul hoeken, behalve een boek. Dát is waar het hier over gaat. En dat negeer je , cognitieve dissonantie, indoctrinatie? I don't know, you tell me? Logica zit er iig helemaal niet in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:46 schreef Libertarisch het volgende:
Verlichting gaat eerder over non-dualiteit dan liefde.

De non-dualiteit is dat haat ook liefde is.
SPOILER: Yoga Sutra
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig, dat ik nu net deze Yoga Sutra tegen kom, en we weten allebei de roots van Yoga toch :Y)
As above, so below.
pi_215249211
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:12 schreef Mijk het volgende:

[..]
Nee, jij zegt dat het allemaal leugens zijn, terwijl het vanuit tientallen hoeken sterk te onderbouwen valt, en de tovenarij en alles, helemaal uit nul hoeken, behalve een boek. Dát is waar het hier over gaat. En dat negeer je , cognitieve dissonantie, indoctrinatie? I don't know, you tell me? Logica zit er iig helemaal niet in.
[..]
[ afbeelding ]

Grappig, dat ik nu net deze Yoga Sutra tegen kom, en we weten allebei de roots van Yoga toch :Y)
Mijk, nogmaals, 'the proof of the pudding is in the eating'. Ik heb ervaring met beide. Ik heb tientallen keren getript. Ik heb die filosofie jarenlang aangehouden.Ik droeg zelfs alleen nog maar zwart, wit en grijs om dualiteit en de balans daartussen uit te drukken, wilde een yin-yang laten tatoeêren. Ik had mijn eigen bak om paddo's te kweken. En ik heb ook jarenlang ervaring met het Christelijke geloof. Ik weet waar ik het over heb. Verder is het wel goed zo denk ik, ik krijg niet de indruk dat dit gesprek veel zin heeft.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:15:05 #256
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215249220
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Mijk, nogmaals, 'the proof of the pudding is in the eating'. Ik heb ervaring met beide. Ik heb tientallen keren getript. Ik heb die filoosofie jarenlang aangehouden. En ik heb ook jarenlang ervaring met het Christelijke geloof. Ik weet waar ik het over heb. Verder is het wel goed zo denk ik, ik krijg niet de indruk dat dit gesprek veel zin heeft.
Eens, maar die wist ik vantevoren ook wel hoor.
As above, so below.
pi_215249223
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:15 schreef Mijk het volgende:

[..]
Eens, maar die wist ik vantevoren ook wel hoor.
Fijne avond.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:15:35 #258
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215249227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Fijne avond.
Same.
As above, so below.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:29:42 #259
545 dop
:copyright: dop
pi_215249348
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 20:06 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Nee, het is geen mythe. Het is subjectieve wetenschap.

Het is ten eerste gebaseerd op de fundamentele realiteit (bewustzijn) en ten tweede is het in je eigen bewustzijn te verifiëren.

De reden dat ik de Bhagavad Gita respecteer als heilige tekst is omdat het klopt met mijn ervaring.
Het christendom en de bijbel klopt ook in Ali zijn subjectieve wetenschap, het is zijn fundamentele realiteit.
Hij verifieert het ook met zijn eigen bewustzijn.

Toch is het beide een mythe volgens mijn subjectieve ervaring.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215249531
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:29 schreef dop het volgende:

[..]
Het christendom en de bijbel klopt ook in Ali zijn subjectieve wetenschap, het is zijn fundamentele realiteit.
Hij verifieert het ook met zijn eigen bewustzijn.

Toch is het beide een mythe volgens mijn subjectieve ervaring.
Omdat het bewustzijn de fundamentele realiteit is, is meditatie (introspectie) de beste manier om de realiteit te onderzoeken.

Daar waar de wetenschapper extern kijkt, daar kijkt de mediteerder naar binnen.

Ali mediteert niet, hij baseert zich op een boek.
Er is geen meditatie in het christendom, het is niet te vergelijken.
pi_215249549
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:52 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Omdat het bewustzijn de fundamentele realiteit is, is meditatie (introspectie) de beste manier om de realiteit te onderzoeken.

In het Christendom bidden en aanbidden we.
  Moderator zaterdag 12 oktober 2024 @ 22:53:58 #262
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215249550
quote:

[..]

Eens, alleen vraagt meditatie behoorlijk wat van een persoon, maar het is wel de beste methodiek om jezelf uit te vinden ja.
As above, so below.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 01:32:19 #263
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215250301
SPOILER: Virgin Birth
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
As above, so below.
pi_215250324
quote:
11s.gif Op zondag 13 oktober 2024 01:32 schreef Mijk het volgende:
SPOILER: Virgin Birth
Heb je ook gecontroleerd of dit allemaal wel klopt?
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 02:04:49 #265
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215250348
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 01:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Heb je ook gecontroleerd of dit allemaal wel klopt?
Ja, heb even gekeken naar hun maagdenvliezen, deze waren nog in tact. Sommigen waren nog aan het rotten, maargoed, daar lag een boek naast waar in stond dat het echt waar was dat ze uit een maagd geboren werden.

Goed, nu even zonder de directe gelijkenis te trekken met de bijbel;

Attis klopt.
Mithra zou uit een steen geboren zijn.
Van Krishna kan ik me niet voorstellen dat het klopt.
Dionysos dacht ik wel dat het klopte , er zijn er iig in Griekse en Romeinse mythes wel meer geboren vanuit een maagd.

Dit is uit mn hoofd, ik weet dat er nog een paar van die verhalen zijn, en ja, wie gaat nu zeggen welke onzin zijn en welke niet he ! En op basis waarvan dan? Bewijs? Hmm.. Interessante kwestie wel.

Wat vind jij, klopt dit?

SPOILER: :o
As above, so below.
pi_215250367
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:04 schreef Mijk het volgende:

[..]
Ja, heb even gekeken naar hun maagdenvliezen, deze waren nog in tact. Sommigen waren nog aan het rotten, maargoed, daar lag een boek naast waar in stond dat het echt waar was dat ze uit een maagd geboren werden.

Attis klopt.
Dionysos dacht ik wel dat het klopte , er zijn er iig in Griekse en Romeinse mythes wel meer geboren vanuit een maagd.

Dit is uit mn hoofd, ik weet dat er nog een paar van die verhalen zijn, en ja, wie gaat nu zeggen welke onzin zijn en welke niet he ! En op basis waarvan dan? Bewijs? Hmm.. Interessante kwestie wel.

Wat vind jij, klopt dit?

Nee, +- 16 jaar geleden heeft iemand dit volledig onktracht, en een geldprijs beloofd aan degene die kon bewijzen dat het wel waar was.

Die heeft nooit iemand gewonnen.

Hier enkel voorbeelden:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLB886D4AEFFF09877

Het is onzin verspreid door mensen met een agenda, mensen die zich met hand en tand tegen het Chirstelijke geloof verzetten en er alles aan doen om het te ondermijnen.

En Jezus is niet in de winter geboren. "De herdertjes lagen bij nachte, zij lagen bij nacht in het veld".

Denk je dat iemand in de winter buiten in het veld gaat liggen?

Jezus is waarschijnlijk einde lente, begin zomer geboren. Zeker niet in december.

Waarom dan toch 25 december? Dat is inderdaad van de heidenen overgenomen. Zoals zoveel dingen in de Roomse kerk. Maar de Roomse kerk is dan ook gewoon heidendom met een Christelijke vermomming.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 02:20:21 #267
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215250379
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee, +- 16 jaar geleden heeft iemand dit volledig onktracht, en een geldprijs beloofd aan degene die kon bewijzen dat het wel waar was.

Hier enkel voorbeelden:

Het is onzin verspreid door mensen met een agenda, mensen die zich met hand en tand tegen het Chirstelijke geloof verzetten en er alles aan doen om het te ondermijnen.

En Jezus is niet in de winter geboren. "De herdertjes lagen bij nachte, zij lagen bij nacht in het veld".

Denk je dat iemand in de winter buiten in het veld gaat liggen?

Jezus is waarschijnlijk einde lente, begin zomer geboren. Zeker niet in december.

Waarom dan toch 25 december? Dat is inderdaad van de heidenen overgenomen. Zoals zoveel dingen in de Roomse kerk. Maar de Roomse kerk is dan ook gewoon heidendom met een Christelijke vermomming.
Is dit allemaal bewezen?

Er zijn wel degelijk mensen uit een maagd geboren naast Jezus (naar zeggen he, net als bij jezus) het ging mij ook niet om date of birth, maar om de virgin births (dat staat ook in de spoiler).

Verder, voor die andere verhalen, van bijv Attis, of anderen, kan ze opzoeken als je wilt, heb ik even veel bewijs daarvoor als die jongen in de video (of jij) bewijs hebt van dat Maria maagd was. Dat is een standoff, tenzij je biased bent. Één van de twee, dat is gewoon logica.

SPOILER: En een brandende, durf m bijna niet te stellen;
As above, so below.
pi_215250389
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:20 schreef Mijk het volgende:

[..]
Is dit allemaal bewezen?

Er zijn wel degelijk mensen uit een maagd geboren naast Jezus (naar zeggen he, net als bij jezus) het ging mij ook niet om date of birth, maar om de virgin births (dat staat ook in de spoiler).

Verder, voor die andere verhalen, van bijv Attis, of anderen, kan ze opzoeken als je wilt, heb ik even veel bewijs daarvoor als die jongen in de video (of jij) bewijs hebt van dat Maria maagd was. Dat is een standoff, tenzij je biased bent. Één van de twee, dat is gewoon logica.
Wat is allemaal bewezen? Dat het onzin is? Ja, dat is bewezen. De meeste van die zaken komen nergens voor in de literatuur over die personages. Ze zijn verzonnen en in esoterische literatuur gezet omdat die mensen het Christelijke geloof proberen te ondermijnen. Dat kun je verwachten als Jezus zelf onterecht is vervolgd en vermoord. Sommige mensen haten Jezus nu eenmaal.

Het gaat er niet eens om of het echt is gebeud, maar of die personages zoveel gemeen zouden hebben met Jezus, en dat Jezus dus blijkbaar een mythe is gebaseerd op die personages. Dat is niet zo, dat is een fabeltje. En als je je huiswerk niet goed doet en alles maar klakkeloos aanneemt omdat het goed uitkomt, dan trap je daarin en word je een slachtoffer van misleiding.

Er zijn geen andere virgin births. Geen van die goden zou uit een maagd zijn geboren.

Ik hoef niet te bewijzen dat Maria een maagd was om je erop te wijzen dat dat plaatje wat je geplaatst hebt vol valse claims zit.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 02:32:47 #269
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215250403
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Wat is allemaal bewezen? Dat het onzin is? Ja, dat is bewezen. De meeste van die zaken komen nergens voor in de literatuur over die personages. Ze zijn verzonnen en in esoterische literatuur gezet omdat die mensen het Christelijke geloof proberen te ondermijnen.

Het gaat er niet eens om of het echt is gebeud, maar of die personages zoveel gemeen zouden hebben met Jezus, en dat Jezus dus blijkbaar een mythe is gebaseerd op die personages. Dat is niet zo, dat is een fabeltje. En als je je huiswerk niet goed doet en alles maar klakkeloos aanneemt omdat het goed uitkomt, dan trap je daarin en word je een slachtoffer van misleiding.

Er zijn geen andere virgin births. Geen van die goden zou uit een maagd zijn geboren.

Ik hoef niet te bewijzen dat Maria een maagd was om je erop te wijzen dat dat plaatje wat je geplaatst hebt vol valse claims zit.
Mijn vraag was om bewijs dat Maria maagd was toen Jezus geboren werd.
Ik word niet zomaar slachtoffer van misleiding, al deze geboortes hebben wel een Divine Intervention gehad (volgens zeggen, en dit lijk je niet te willen accepteren en daar ligt je room for "growth"; Jezus is ook van een verhaal, onbewezen, van horen zeggen; net als de rest). Ik vind het grappig dat --zodra het jou uitkomt-- "niet persee alles begrepen hoeft te worden",maar als het andersom is, "ik klakkeloos wat geloof", wat natuurlijk de grootst denkbare projectie is die je kunt verzinnen. Als er iemand met serieuze onderbouwingen komt vanuit psychologie, 4, 5 of 10 verschillende leren waar je t zelfde uit kunt trekken, dan ben ik t wel, waar jij met 1 source aan komt; "de bijbel". Dus laten we niet beginnen over klakkeloos aannemen van zaken.

Het ging mij verder ook to-taal niet om te beweren dat "jesus een copy/paste" zou zijn, dat is iets wat jij er zelf totaal bij haalt he. Het ging mij puur even om het Virgin-Birth gedeelte, de rest kon me eigenlijk niet zo gek veel interesseren. Nogmaals; stond in de spoiler.

De anderen wil ik ook nog wel voor je opzoeken, moment.

quote:
Zoroaster (Zarathustra) (Zoroastrianism) Some traditions claim that Zoroaster's mother, Dughdova, conceived him through a divine radiance, thus making his birth miraculous though not always depicted as strictly a virgin birth.

Perseus (Greek mythology) Perseus, the hero who slew Medusa, was born to Danaë after Zeus impregnated her through a shower of gold. Danaë was a virgin when she became pregnant.

Romulus and Remus (Roman mythology) The twin founders of Rome were said to have been born of the virgin Rhea Silvia, who was impregnated by the god Mars.

Huitzilopochtli (Aztec mythology).
Buiten dat ik op je bewijs wacht van Maria's maagdelijkheid, zie ik graag deze ontkracht worden als virgin-births.

Verder plaatste ik het plaatje niet met de boodsschap dat ik daarachter stond, maar van Attis wist ik zeker dat dat verhaal ging. Dus ik dacht leuke om wel ns over te converseren.

PS; Waarom vieren vrijwel álle Christenen dan kerst op 25 dec, beetje hypocriet he, als je aan waarheidsvinding zegt te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mijk op 13-10-2024 03:02:26 ]
As above, so below.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 02:41:49 #270
57816 crew  Mijk
BAM
pi_215250418
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Hier enkel voorbeelden:

Ondertussen probeerde ik deze te kijken, waar hij in de eerste minuut begint over "un-biased observer", tja, dat kan ik voor vanavond even niet meer serieus nemen, morgen nog een poging om dit te kijken ^O^
As above, so below.
pi_215250554
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 22:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
In het Christendom bidden en aanbidden we.
En contemplatie? Ik zie dat wel als gerelateerd aan meditatie.
  zondag 13 oktober 2024 @ 08:13:09 #272
545 dop
:copyright: dop
pi_215250832
quote:

[..]

Ali kijkt ook naar binnen, zoals hij reeds aangaf
Ik mediteer, en ik ben naast jouw daar niet de enige.

Het is allemaal subjectief, jouw ego wil alleen graag dat jij het beter snapt of doet dan de rest.
Dat hopen of denken we uiteindelijk allemaal.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_215251002
quote:
3s.gif Op zondag 13 oktober 2024 02:04 schreef Mijk het volgende:

[..]

Attis klopt.

Wat vind jij, klopt dit?

Als onmenselijk rationalist zeg ik: het valt niet na te gaan of dit alles klopt. Denken dat het klopt, wil niet zeggen dat het klopt. Op basis van mijn kennis van de stand van de huidige medische wetenschap en natuurwetten zeg ik: "er klopt geen reet van". Maar ook bij die stelling kan niet worden nagegaan of het klopt.

Het enige wat ik weet, is dat ik niets weet.
  zondag 13 oktober 2024 @ 09:03:49 #274
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_215251050
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 08:53 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Als onmenselijk rationalist zeg ik: het valt niet na te gaan of dit alles klopt. Denken dat het klopt, wil niet zeggen dat het klopt. Op basis van mijn kennis van de stand van de huidige medische wetenschap en natuurwetten zeg ik: "er klopt geen reet van". Maar ook bij die stelling kan niet worden nagegaan of het klopt.

Het enige wat ik weet, is dat ik niets weet.
Voor wat betreft Maria. In het OT wordt staat een verhaal van een vrouw die na te zijn verkracht het equivalent van het koine woord voor maagd wordt genoemd. Een vrouw is na te zijn verkracht natuurlijk geen maagd meer. De juiste betekenis is dan ook 'jonge vrouw'.
Het zwanger worden 'door de Heilige Geest' behoeft niet te betekenen dat deze geest Maria bezwangerd heeft.
Het is gewoon een katholiek dogma. Een idee van een kerk die in de ogen van Ali satanisch is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_215251062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Geloof is een relatie met God via Jezus Christus. Sommige Christelijke stromingen bevorderen dat, andere verhinderen dat, bijvoorbeeld door een priester tussen mens en Jezus te plaatsen, of een evangelie te prediken dat meer draait om geld en egoïstische belangen, dan om de leer van Jezus.
Zoals in veel evangelische gemeentes, het draait om het ego van de voorganger / evangelist, en z'n zoon er met het geld voor de zending, vandoor gaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 17:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Iedereen die een relatie met Christus heeft en de Heilige Geest heeft gekregen, ervaart dezelfde God. Iedereen die dat niet heeft, niet.
Lekker ongenuanceerd en denigrerend naar mensen die hun gezonde verstand gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 13-10-2024 11:21:45 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')