Geen idee. Lijkt me dat dit gauw duidelijk wordt als hij het serieus meent.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En onder welke voorwaarden precies?
-Geen Toetreding tot NAVOquote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
-Geen Toetreding tot NAVO
-Rusland krijgt de Donetsk gebieden, mogelijk wel culturele/taal keuze voor Ukrainers.
-Rusland trekt zich in geheel terug en acccepteert eventueel peacekeepers in de een DMZ.
-Ukraine mag zich enomisch voegen bij EU, moet echter op defensief gebied gematigd zijn.
-Stappenplan vanuit westen voor opheffen sancties Rusland
-Rusland mag zich niet bemoeien met Iran.
Ik denk dat de meeste mensen de situatie van Rusland wat overschatten, qua land is het nog redelijk, maar men is de afgelopen maanden weer hele divisies aan gemobiliseerd materiaal verloren.
Dat gaat Poetin niet doen en dat weet Zelensky ook wel , daar is Poetin de man niet naarquote:
quote:Afgelopen weekend meldden Oekraïense media dat er zes soldaten uit Noord-Korea zijn omgekomen bij een aanval op Russische troepen in de Donetsk-regio.
Deze informatie is nog niet officieel bevestigd. De Zuid-Koreaanse regering heeft wel gereageerd op de berichten in de media.
Het is volgens Zuid-Korea zeer aannemelijk dat Noord-Korea ook soldaten stuurt om de Russische troepen te ondersteunen als onderdeel van zijn militaire samenwerking met Rusland.
Oh, dat was gewoon mijn idee voor wat mogelijk isquote:
Ah zoquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh, dat was gewoon mijn idee voor wat mogelijk is
Het enige grote struikelblok is dat Rusland nu relatief veel ingezet heeft om tot deze positie te komen. Ik denk dat de komende 3 maanden cruciaal zijn, als Ukraine een hard blok kan zetten dan zullen de Russen redelijk uitgeput qua troepen zijn.quote:
Ik zag de voorwaarde: oekraine krijgt veiligheidsgarantie van de VS a'la japan, zuid-korea, filipijnen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 14:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
heb je zelf verzonnenquote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
-Rusland krijgt de Donetsk gebieden, mogelijk wel culturele/taal keuze voor Ukrainers.
-Rusland trekt zich in geheel terug en acccepteert eventueel peacekeepers in de een DMZ.
-Ukraine mag zich enomisch voegen bij EU, moet echter op defensief gebied gematigd zijn.
Ik denk dat de meeste mensen de situatie van Rusland wat overschatten, qua land is het nog redelijk, maar men is de afgelopen maanden weer hele divisies aan gemobiliseerd materiaal verloren.
quote:Ook Unilever weg uit Rusland en Belarus
Unilever heeft de omstreden divisie uit Rusland van de hand gedaan. De levensmiddelenfabrikant heeft het dochterbedrijf verkocht aan de Russische industriële fabrikant Arnest Group. Ook de divisie uit Belarus wordt overgedaan aan het concern, dat eerder al de Russische divisie van Heineken kocht.
Hoeveel de Arnest Group heeft betaald maakt Unilever niet bekend, maar eerder schreef de Britse zakenkrant Financial Times dat Unilever 500 miljoen dollar zou kunnen krijgen voor de Russische onderdelen. Eerder zei Unilever al dat het de waarde van de afdeling in Rusland volledig had afgeschreven.
Naar Heineken maakte de Arnest Group vorig jaar het symbolische bedrag van 1 euro over.
En vergeet de uitputting van de Russische economie niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het enige grote struikelblok is dat Rusland nu relatief veel ingezet heeft om tot deze positie te komen. Ik denk dat de komende 3 maanden cruciaal zijn, als Ukraine een hard blok kan zetten dan zullen de Russen redelijk uitgeput qua troepen zijn.
Grondstoffen? Het Kremlin wil gewoon koste wat kost geen Oekraïne bij de EU. Want dan komen alle Russen erachter dat je dan kan werken in heel de Unie, en willen ze er ook bij. Weg Putin en co.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het gaat ook weer om grondstoffen. Net als in Congo, horen we weinig over, gebeuren ook heel verschrikkelijke dingen, sneuvelen ook vele mensen maar ik blijkbaar niet zo erg, want zijn geen witte mensen. Smartph0nes moeten wel lekker goedkoop geproduceerd worden.
Als Rusland niets doet wordt Oekraine geheel Blackrock, Monsanto, helemaal slaaf van de VS. Liefst was het opgelost zonder een schot te lossen. Elke dode is er een teveel, welke afkomst iemand ook heeft.
De VS blijven nu eenmaal irritant doen en oorlogen maken, hommeles stoken, zoals ze altijd doen. Rusland haalt uiteindelijk uit. Terecht? Tsja misschien niet. Ik weet het echt niet.
Zelensky wil dit zeer zeker, Poetin zal dit ook van harte ondertekenen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een lage valuta koers is normaal gesproken niet zo'n probleem. Maar rusland is (afgezien van fossiel) een import land, de export wordt betaald in Yuan, Roepie en Dollar. Dus rusland heeft geen stimulus van een goedkope roebel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 00:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niks aan de hand. rusland haalt net als ik gewoon wat geld van de spaarrekening als de betaalrekening wat te laag staat.. wat is inderdaad het probleem daarmee.
Is ook niet zo dat russische bedrijven onderling steeds meer in Chinese Yen betalen, heel normaal wanneer je een goede handelsrelatie hebt. Het is niet dat China rusland bij de ballen heeft. Dat denken alleen smerige blanke kapitalistische westerlingen.
Bijna alles wat Rusland momenteel exporteert wordt in andere valuta betaalt dan roebels. Het enige voordeel wat Rusland dus heeft bij een lage roebel zijn ze dus ook al kwijt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Een lage valuta koers is normaal gesproken niet zo'n probleem. Maar rusland is (afgezien van fossiel) een import land, de export wordt betaald in Yuan, Roepie en Dollar. Dus rusland heeft geen stimulus van een goedkope roebel.
Bovendien is de basisrente 19%, en stijgt de inflatie nog steeds.
DAT is waarom de roebelkoers t.o.v. dollar, Yuan, en roepie zo desastreus is.
Gast, Rusland is zo'n beetje het enige land wat werkelijk alles zelf kan produceren (net als de VS).quote:Op donderdag 10 oktober 2024 17:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Een lage valuta koers is normaal gesproken niet zo'n probleem. Maar rusland is (afgezien van fossiel) een import land, de export wordt betaald in Yuan, Roepie en Dollar. Dus rusland heeft geen stimulus van een goedkope roebel.
Bovendien is de basisrente 19%, en stijgt de inflatie nog steeds.
DAT is waarom de roebelkoers t.o.v. dollar, Yuan, en roepie zo desastreus is.
Betrouwbaarheid?quote:
Rusland produceert juist vrij weinig, op delfstoffen en wapens na.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gast, Rusland is zo'n beetje het enige land wat werkelijk alles zelf kan produceren (net als de VS).
Rusland gaat geen bezet gebied teruggeven denk ik.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 15:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, net zoals de hele wereld. En waarom zouden we met een goedkope werkplaats in Azië.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Rusland produceert juist vrij weinig, op delfstoffen en wapens na.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 18:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gast, Rusland is zo'n beetje het enige land wat werkelijk alles zelf kan produceren (net als de VS).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |