Nou volgens mij maakt die beer lekker ruzie met iedereen omdat hij denkt; ik ben lekker grootquote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Bevrijden van de Amerikanen, bevrijden van Blackrock. Bevrijden van het regime in Kiev dat haar eigen burgers terroriseert in het oosten van Oekraine.
Er gebeuren van beide kanten hele erge dingen, dat ben ik met je eens. Zelensky laat ook zijn eigen burgers executeren die weigeren te vechten en de Tisza proberen over te zwemmen naar Hongarije.
Ik ben het met je eens dat oorlog heel erg is en de oorlog had voorkomen kunnen worden als het westen niet telkens was blijven provoceren en middels Oekraine als proxy Rusland probeert te verslaan (hetgeen niet gaat lukken).
Natuurlijk vind ik alle slachtoffer van beide zijde verschrikkelijk.
Amerika had zich niet moeten mengen en Zelensky wilde vrede sluiten in Istanbul maar werd teruggefloten door Boris uit het VK, een land dat blijkbaar een hekel heeft aan vrede.
Je kunt de Russische beer blijven porren natuurlijk en verwachten dat de beer nooit iets terug doet, maar Rusland is geen Irak of Libie dat gewoon op zijn rug gaat liggen en zich overgeeft aan westerse imperialistische krachten.
Misschien had Poetin niet moeten ingrijpen en niet moeten kiezen voor de speciale militaire operatie. Het is een ellendig dilemma.
Kijk, dat klopt helemaal. Je hebt echt geen idee.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik weet het echt niet.
Je bent erg hypocriet zolang jij gebruik maakt van de Westerse genuchten zoals vrijheid van meningsuiting en de vele sociale vangnetten die we hebben. En wereldvreemd zolang je echt achter je woorden staat.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 08:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het verhaal van Lot waarover de man in de video spreekt is ontroerend. Het westen als luie hangmat, maar het is een regio vol verderf en een doorn in de Ogen des Heeren.
Rusland is hard werken, andere taal, bureaucratie, nieuwe mensen, weg van je vrienden en van familie, maar is vroom en geen gedegenereerde plek zoals het westen. Moeilijke keuze.![]()
Onder Jeltsin was Rusland een en al verderf. China was 30 jaar geleden nog een ontwikkelingsland.
Nu is het westen wat Rusland destijds onder Jeltsin was en is China in koopkrachtpariteit nummer een wereldwijd en sowieso nummer een op het gebied van technologie.
Het kan verkeren. Echt rare wending in de geschiedenis.
Tsja Russische Boomknuffelaar klinkt ook leuk. Спасиба!
Excuses, ik spreek die taal ook niet bijster goed.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:29 schreef Zwoerd het volgende:
Als je zo graag in het Russisch wil schrijven, doe dan even wat meer je best in de spelling. Telkens als je het probeert staan er fouten in.
Ah, dat verklaart waarom het zuigt.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb wat zelfstudie gedaan.
Redelijk stabielquote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De Roebel is redelijk stabiel anders de afgelopen jaren. 1 euro = 86 Roebel aantal jaar geleden nog en nu 106 Roebel. Ondanks talloze sancties.
Ik vind het dus allemaal reuze meevallen.
Brics is een samenwerking, landen handelen in hun eigen valuta en niet langer in dollar. BRICS heeft allerlei landen met opkomende economien, terwijl de EU aan het instorten is, zeker nu Duitsland op het punt staat om om te vallen door superhoge gas- en elecktra-tarieven vanwege het opblazen van Nordstream door de Amerikanen en de talloze sancties tegen Rusland waar wij vooral onszelf mee in de voeten schieten, terwijl de Russische economie als een trein gaat (samen met China).
Пака, пака эвропский союез.
Doe het dan gewoon niet als je het probeert via google translate. Komt zielig over.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Excuses, ik spreek die taal ook niet bijster goed.
Ik heb wat zelfstudie gedaan.
Spreek jij Russisch dan?
Niet een eenvoudige taal, wel mooie taal, maar lastig om te leren.
Nordstream is opgeblazen door vijanden van Poetin, omdat Poetin NATO wilde chanteren, Trump heeft daar voor gewaarschuwd in 2018 , hij had gelijk , ook dat de partners meer moeten doen aan defensie , ook gelijkquote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:15 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Thierry is best sympathiek en intelligent. Niets mis met Thierry, al ben ik het niet altijd met hem eens.
Nordstream is opgeblazen door de Amerikanen, wat dus onze politieke vrienden zouden moeten zijn. De Amerikanen die ook ons opleggen dat onze ASML niet met China handel mag drijven.
Met zulke vrienden, heb je geen vijanden meer nodig.
Amerika gaat kopje onder, heel ,heel spoedig. We moeten ons zo snel mogelijk loskoppelen van dit zinkende schip anders gaan we ook kopje onder.
We kunnen maar beter vrienden worden, en hele goede vrienden en excuses maken ook aan Rusland en China onder andere.
China heeft de facto de wereld al overgenomen. De VS, VK, EU is een zinkend schip. Zoals het Romeinse Rijk in haar nadagen.
We zijn arrogant, zelfgenoegzaam geworden, we produceren niets, we parasiteren en de wereld weet dit en kiezen voor BRICS, alleen we weten het zelf blijkbaar nog steeds niet.
Je klets gewoon de Sjerrie filmpjes propaganda na , jij bent niet links, maaar kneiterrechts, ubersturmfuhrer Boomknuffelaarquote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het westen is aan het verliezen, vandaar deze bittere doodsstrijd tussen het westen en BRICS. Oekraïne is een middel om te trachten Rusland kapot te krijgen.
Maar ook deze keer gaat dat falen. Napoleon probeerde Rusland op de knieën te krijgen, Hitler probeerde het en het werd zijn ondergang en nu gaat het westen weer proberen Rusland kapot te maken en ook dit keer zal het westen schromelijk falen en zichzelf pijnlijk dodelijk in de voet schieten.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51104313quote:A severely malnourished student who survived on just 2 yuan ($0.30, £0.20) per day for years to support her brother has died, Chinese media say.
Nou spreek je jezelf tegen. Als Putin zo'n briljant strateeg is, hoe zouden we hem dan uitgelokt kunnen hebben?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 07:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Uitgelokt inderdaad.
Geen idee waarom Poetin uiteindelijk besloten heeft Oekraine te bevrijden, wellicht was dat geen goede beslissing. Poetin is echter een groot strateeg, iemand die bijna overal in uitblinkt,
23% verschil, stabiel.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 06:10 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De Roebel is redelijk stabiel anders de afgelopen jaren. 1 euro = 86 Roebel aantal jaar geleden nog en nu 106 Roebel. Ondanks talloze sancties.
Ik vind het dus allemaal reuze meevallen.
Brics is een samenwerking, landen handelen in hun eigen valuta en niet langer in dollar. BRICS heeft allerlei landen met opkomende economien, terwijl de EU aan het instorten is, zeker nu Duitsland op het punt staat om om te vallen door superhoge gas- en elecktra-tarieven vanwege het opblazen van Nordstream door de Amerikanen en de talloze sancties tegen Rusland waar wij vooral onszelf mee in de voeten schieten, terwijl de Russische economie als een trein gaat (samen met China).
????, ???? ????????? ?????.
Het is toch niet schrikbarend hoger dan voor 2022?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 09:42 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Redelijk stabiel![]()
![]()
![]()
Dit is stabiel, 1% verschil.
[ link | afbeelding ]
Dit, daarentegen, is instabiel, met een verlies van 46%.
[ link | afbeelding ]
Niet goed voor Oekraïne. Maar dat weet je zelf ook wel he?quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Even on topic: hoe is de situatie in Toresk?
De Oekraïners zijn de afgelopen dagen de wijk in het zuidoosten van Toretsk kwijtgeraakt aan de Russen, maar ze hebben de belangrijke hoogte van de kolenmijn in het centrum nog wel in handen.quote:Op donderdag 10 oktober 2024 13:10 schreef inslagenreuring het volgende:
Even on topic: hoe is de situatie in Toresk?
Zou mooi zijn. Dan ook het liefst zo snel mogelijk. Er zijn al teveel jonge mannen gestorven voor een oorlog die over 25 jaar net zo belachelijk lijkt als de eerste wereldoorlog nu.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |