abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:08:06 #76
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215199788
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:02 schreef Rnie het volgende:
Dus eigenlijk willen jullie, binnen het Amerikaanse verkiezingen topic, het enkel hebben over één presidentskandidaat en diens toekomstige beleidsplannen? Het uitsluiten van de andere, al dan niet door de standpunten die diegene aanneemt (ongeacht waar of niet waar) en vertegenwoordigd worden door een select groepje binnen dit topic, moeten maar verbannen worden naar een plek elders?
[..]
Dit dus.
Nee hoor, maar gewoon niet de hele dag die idiote leugens. Het topic bewust kapot maken met maar blijven liegen.

En dan heb ik het niet over volstrekt onzinnige opmerkingen als "Biden/Harris dictatuur" maar gewoon de echte leugens zoals over stembiljetten
pi_215199826
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee hoor gewoon normale discussie zonder liegende hyperbolen, met normale bronnen ipv alle rotzooi die sommige maga trollen hier keer op keer neerzetten.

Het is niet zo moeilijk. :')
Wat als wij jullie als trollen beschouwden, het enige wat ik voorbij zie komen zijn namelijk posts over "Trump's kleine handjes" en dat Vance "dik" is. Tweets die het niveau van een 5 jarige hebben.

Vertellen de anti-Trumpers eens zonder Trump te noemen waarom Kamala president moet worden. De hele campagne gaat alleen om Trump bashen. Het domste is dat ze het zelf niet eens meer doorhebben.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:08 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nee hoor, maar gewoon niet de hele dag die idiote leugens. Het topic bewust kapot maken met maar blijven liegen.

En dan heb ik het niet over volstrekt onzinnige opmerkingen als "Biden/Harris dictatuur" maar gewoon de echte leugens zoals over stembiljetten
Je begrijpt goed dat dit ook precies hetzelfde voor ons werkt toch? hele dagen door zien wij leugens over Trump/Vance en Elon.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 07-10-2024 11:37:29 ]
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_215199899
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:06 schreef Basp1 het volgende:
Nee hoor gewoon normale discussie zonder liegende hyperbolen, met normale bronnen ipv alle rotzooi die sommige maga trollen hier keer op keer neerzetten.
Dat vind jij natuurlijk, maar vanuit het Trump kamp ben jij diegene die liegende hyperbolen gebruikt en leugenachtige mainstream media bronnen gebruikt om jezelf te onderbouwen. ;)

Het is zoals @Beathoven aangeeft, we hebben het wel over een relevante grote partij die, volgens vele binnen dit topic, BNW talking points aankaart. Het is daarom logisch dat er een selecte groep users zijn die dat hier en elders online verdedigen. Daar is ook helemaal niks mis mee imo. Maar om dit dan te verbannen naar een verdomhoekje en daarmee dus "eigenlijk" die partij buitenspel te zetten en daarmee zijn aanhangers "monddood" maakt, op een plek waar je het JUIST over de beide partijen/standpunten moet hebben, is imo niet de oplossing.

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnie op 07-10-2024 11:27:29 ]
De enige echte.
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:18:38 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_215199901
quote:
15s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Wat als wij jullie als trollen beschouwden, het enige wat ik voorbij zie komen zijn namelijk posts over "Trump's kleine handjes" en dat Vance "dik" is. Tweets die het niveau van een 5 jarige hebben.

Vertellen de anti-Trumpers eens zonder Trump te noemen waarom Kamala president moet worden. De hele campagne gaat alleen om Trump bashen. Het domste is dat ze het zelf niet eens meer doorhebben.
Harris moet niet president worden, Harris is gewoon een kandidaat waar niet heel bijzonder veel op aan te merken is, iemand met een redelijk normale carrière, waarbij kandidaatschap gewoon past. Maar volledig inwisselbaar voor elke andere kandidaat binnen de Democratische partij.

En daar zit toch wel het verschil met iemand als Trump. Uiterlijk doet er niet toe, zelfs zijn nogal grote verzameling discutabele zaken uit het verleden doen er niet toe, maar wat vind jij bijvoorbeeld van 6 januari? Was dat ok?
quote:
Je begrijpt goed dat dit ook precies hetzelfde voor ons werkt toch? hele dagen door zien wij leugens over Trump/Vance en Elon. Vallen wij jullie persoonlijk aan over deze tweets? nee hoor. Wij zijn niet zo emotioneel overspannen en reporten niet elke scheet die hier gepost wordt.
Ik zou graag een stuk minder tweets en stuk meer discussie over de inhoud zien. De "Biden/Harris dictatuur" kan ik helemaal niets mee. Wat is dat? Waar gaat dat over? Wat is er veranderd dat er nu sprake zou zijn van een dictatuur?
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 11:20:02 #80
236264 crew  capricia
pi_215199910
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:18 schreef Rnie het volgende:

[..]
Dat vind jij natuurlijk, maar vanuit het Trump kamp ben jij diegene die liegende hyperbolen gebruikt en leugenachtige mainstream media bronnen gebruikt om jezelf te onderbouwen. ;)
We gebruiken hier gewoon normale bronnen. Geen alternative media.
Lees de OP.

Er is een heel subforum voor alternatieve media.
Brave New World

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215199987
quote:

[..]
Leugenachtige mainstream bronnen ook weer lekker aan het trollen rnie?

In de openingspost staat gewoon een overzicht van normale bronnen. Dat maga trollen hier niet hun gewenste liegend narratief in kunnen vinden en daarom maar andere extreme bronnen moeten posten zegt normale users natuurlijk meer dan genoeg. :W
pi_215200009
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:20 schreef capricia het volgende:

[..]
[modbreak]
We gebruiken hier gewoon normale bronnen. Geen alternative media.
Lees de OP.

Er is een heel subforum voor alternatieve media.
Brave New World

[/modbreak]
Hebben we het dan over dit zinnetje?

quote:
We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[
https://forum.fok.nl/temp(...)censed-2048x1620.jpg
Aangezien er een richtlijn is gegeven, mag je InfoWars raadplegen als bron.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 07-10-2024 11:36:44 ]
De enige echte.
pi_215200066
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:28 schreef Basp1 het volgende:
Leugenachtige mainstream bronnen ook weer lekker aan het trollen rnie?

:? Volgens mij mis je mijn punt. Het gaat erom dat vanuit het oogpunt van een Trump aanhanger JIJ leugenachtige bronnen gebruikt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rnie op 07-10-2024 11:40:48 ]
De enige echte.
pi_215200172
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:35 schreef Rnie het volgende:

[..]
:? Volgens mij mis je mijn punt. Het gaat erom dat vanuit het oogpunt van een Trump aanhanger JIJ leugenachtige bronnen gebruikt.

Ja en?
Цой жив
pi_215200182
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]

Ik denk dat het vooral gaat om de bovenste rij die je mag gebruiken.
Maar dan komt het volgende probleem, hoe zit het met X?
Want hoe ga je daar dan weer mee om? Is het toegestaan om tweets te posten en die te presenteren als absolute waarheid?
En dan zit je nog met opinie, mag je nog opinies posten al zijn die niet verbonden met de MSM?
Ik vind het prima dat er een standaard mag zijn maar dan moet die wel duidelijk gedefinieerd worden.
pi_215200220
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]

Er had natuurlijk 'betrouwbare bronnen' moeten staan. Media die binnen de factual reporting 'high' of 'very high' scoren. Eventueel 'mostly factual' nog, maar dan het liefst niet als enige bron.

Infowars scoort 'very low', dan weet je dus dat je onzin aan het verspreiden bent.

En nee, dat heeft niks met links of rechts te maken. Left voice moet je ook niet gebruiken: https://mediabiasfactcheck.com/left-voice/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215200273
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:

En nee, dat heeft niks met links of rechts te maken.
Helaas heeft het met de meeste bronnen in het totaal gepolariseerde VS alles met links en rechts te maken aangezien onze maga trollen alles wat objectief is al als extreem linkse bias beschouwen. Pas als leugens van Trump zonder kritische noten overgenomen wordt is het objectief en kloppend in het erg bizarre wereldbeeld. :')
pi_215200352
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Helaas heeft het met de meeste bronnen in het totaal gepolariseerde VS alles met links en rechts te maken aangezien onze maga trollen alles wat objectief is al als extreem linkse bias beschouwen. Pas als leugens van Trump zonder kritische noten overgenomen wordt is het objectief en kloppend in het erg bizarre wereldbeeld. :')
Ik geef in de post ook een voorbeeld van een linkse bron die niet betrouwbaar genoeg is. Een echt rechtse bron als de Center Square scoort wel 'mostly factual'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215200412
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja en?
:') :|W
De enige echte.
pi_215200524
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er had natuurlijk 'betrouwbare bronnen' moeten staan. Media die binnen de factual reporting 'high' of 'very high' scoren. Eventueel 'mostly factual' nog, maar dan het liefst niet als enige bron.

Infowars scoort 'very low', dan weet je dus dat je onzin aan het verspreiden bent.

En nee, dat heeft niks met links of rechts te maken. Left voice moet je ook niet gebruiken: https://mediabiasfactcheck.com/left-voice/
Dat bepaalde users hun clownsneus enkel in dit topic laten zien als ze het over dat soort onderwerpen kunnen hebben zegt natuurlijk ook voldoende.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215200530
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2024 12:09 schreef Rnie het volgende:

[..]
:') :|W
Ja ik ben serieus. Wat boeit het wat er in het verknipte wereldbeeld van de Trump-aanhanger afspeelt. Hier moet gewoon de Fok policy gehandhaafd worden.
Цой жив
pi_215200547
quote:

[..]

Het is zoals @:Beathoven aangeeft, we hebben het wel over een relevante grote partij die, volgens vele binnen dit topic, BNW talking points aankaart. Het is daarom logisch dat er een selecte groep users zijn die dat hier en elders online verdedigen. Daar is ook helemaal niks mis mee imo. Maar om dit dan te verbannen naar een verdomhoekje en daarmee dus "eigenlijk" die partij buitenspel te zetten en daarmee zijn aanhangers "monddood" maakt, op een plek waar je het JUIST over de beide partijen/standpunten moet hebben, is imo niet de oplossing.

Mainstream bronnen maken ook melding van de BNW-onzin die Trump en zijn MAGA-volgers verspreiden, maar die gooien er meestal meteen een factcheck tegenaan.

Het is prima om zulke bronnen te gebruiken als we het hier hebben over BNW-achtige onderwerpen. Het wordt echter een ander verhaal als je wappie-bronnen gaat posten die volledig meegaan in die onzin, zonder ook maar een kritische noot te plaatsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator maandag 7 oktober 2024 @ 12:27:07 #93
236264 crew  capricia
pi_215200638
quote:

[..]

Het is zoals @:Beathoven aangeeft, we hebben het wel over een relevante grote partij die, volgens vele binnen dit topic, BNW talking points aankaart. Het is daarom logisch dat er een selecte groep users zijn die dat hier en elders online verdedigen. Daar is ook helemaal niks mis mee imo. Maar om dit dan te verbannen naar een verdomhoekje en daarmee dus "eigenlijk" die partij buitenspel te zetten en daarmee zijn aanhangers "monddood" maakt, op een plek waar je het JUIST over de beide partijen/standpunten moet hebben, is imo niet de oplossing.

Het maakt niet uit welk 'kamp' je aanhangt.
Maar hier gelden gewoon de normale POL-regels die hier al jaren gelden.

Als een Trump of een Biden aanhanger met allerlei alternatieve feiten komt, zul je dat met normale bronnen moeten kunnen onderbouwen.

Anders valt er helemaal niets meer te discussiëren omdat iedereen zijn eigen feiten maar gaat verzinnen.
Op basis van normale bronnen voeren we hier de discussie met elkaar. Als je dat niets vindt, dan is POL wellicht niet het juiste subforum voor je.

En nu weer ontopic graag. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 07-10-2024 12:37:32 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215200859
On topic de lieden waar trump zich mee omringd heeft voor zijn crypto droom, zijn blijkbaar niet helemaal van onbesproken gedrag.

The serial entrepreneurs behind Donald J. Trump’s new cryptocurrency project have left a trail of lawsuits, unpaid debt and tax liens.

Ik snap sowieso niet dat een zakenman in de VS zo aan verkiezing kan meedoen en tegelijkertijd zijn eigen zaken kan blijven bevoordelen. Dat is toch een observeerbare vorm van nepotisme.
pi_215201105
Ja, het plaatsen van tweets om zaken te verduidelijken of samen te vatten doe ik voortdurend. Sic.
Meestal / altijd om dat anderen het netter of diplomatieker beschrijven.
Zoals:
Dat was weer een mooie en duidelijke samenvatting van Joe on Morning Joe op msnbc.
https://www.msnbc.com/mor(...)attempt-221059141693
  maandag 7 oktober 2024 @ 14:31:29 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215201872
Het grootste dagblad van N-Carolina heeft een artikel over de leugens die er door Trump en de Republikeinen worden verspreid over de hulpverlening, uiteraard met fact-checks, dus vooral niet lezen als je liever in politiek gemotiveerde bullshit blijft geloven.

Het is een lang artikel, te lang om hier integraal te plaatsen, maar de volgende punten gaan specifiek over FEMA, een hulporganisatie die hier van het weekend ook zwart werd gemaakt door de usuals...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron: https://www.charlotteobse(...)rticle293523249.html

https://mediabiasfactcheck.com/charlotte-observer/

[ Bericht 1% gewijzigd door kladderadatsch op 07-10-2024 14:56:12 ]
pi_215202273
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:18 schreef mcmlxiv het volgende:
En daar zit toch wel het verschil met iemand als Trump. Uiterlijk doet er niet toe, zelfs zijn nogal grote verzameling discutabele zaken uit het verleden doen er niet toe, maar wat vind jij bijvoorbeeld van 6 januari? Was dat ok?
Het hele punt is vooral het eindeloze ontkennen van feiten. Wat mij betreft worden hihi Trump met zijn kleine handjes tweets ook geweerd. Maar 6 januari was een aanval op de democratie. Er worden op hoog niveau rechtszaken over gevoerd en er zijn talloze mensen in de gevangenis beland. Daar moet je hier in dit topic gewoon niet meer over twijfelen.

Trump is een veroordeelde crimineel en verkrachter. Dat zijn 2 harde vasstaande feiten. Daar moet je hier in dit topic gewoon niet meer over twijfelen. Wil je dat wel, dan kun je naar BNW, waar je het over samenzweringstheorieen kan hebben.

En ga zo maar door.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_215202850
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 14:31 schreef kladderadatsch het volgende:
Het grootste dagblad van N-Carolina heeft een artikel over de leugens die er door Trump en de Republikeinen worden verspreid over de hulpverlening, uiteraard met fact-checks, dus vooral niet lezen als je liever in politiek gemotiveerde bullshit blijft geloven.

Het is een lang artikel, te lang om hier integraal te plaatsen, maar de volgende punten gaan specifiek over FEMA, een hulporganisatie die hier van het weekend ook zwart werd gemaakt door de usuals...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron: https://www.charlotteobse(...)rticle293523249.html

https://mediabiasfactcheck.com/charlotte-observer/
Bij Maga zitten ze in een cult en is het alleen de vraag wie er uit de cult gaan, wie er bijkomen etc etc.

Ik ben al lang gestopt met volgen van alle veelal democratische mediakanalen die Trump als billboard voor al hun gecreeerde nieuws hebben en dat met clickbait-titels dragen als in dat iedere dag dat hij wat roept zijn 'most embarrassing' zou zijn. Met Trump als open kraan is het net als jaren een dronken schoolverlater volgen die denkt dat hij iets van de wereld weet. Zelfs als Trump de pijp uit zou gaan dan is daar nog de Maga-kant van zijn familie en Musk waar je ieder moment dat ze een scheet laten een 'holy shit, what just happened' artikel over kunt schrijven.

Tip voor iedereen hier: maak van Trump je onderwerp op youtube en elders. :')

Qua factchecken moet je er al helemaal niet aan beginnen. Ja, een Harris heeft ook weleens wat, maar als je 1 avond een speech hebt gehad van Trump waar de factcheckers knettergek de tent verlaten, dan hoef je dat niet z'n levenlang te doen.

De doelgroep is de simpleton, de cultvolger. Die zijn echt niet met feiten of dingen 'die dichter tegen de waarheid aanliggen' bezig. Trump is negeerbaar wat berichtgeving betreft. De stembusgang is het enige wat rest en dat is maar net of de orkaan je kant net raakt of net mist. Ik denk dat we gewoon maar weer van het ergste uit moeten gaan.

Al het andere is meegenomen en haalt bij Rusland in elk geval het laatste restje wind uit de zeilen, zodat ook andere radicaal rechtse regeringen hun momentum kwijtraken, mocht het Harris gaan worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 07-10-2024 16:32:24 ]
  maandag 7 oktober 2024 @ 16:37:57 #99
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_215202977
Nee, de doelgroep zijn in dit geval de mensen die in het getroffen gebied wonen. Trump en z'n clan zijn al dagen bezig om hulporganisaties zwart te maken en omdat deze krant haar meeste lezers heeft in het gebied dat het zwaarst getroffen is, is het dus geen 'click-bait' maar noodzakelijke informatie. Afgezien daarvan worden er hulpverleners bedreigd door mensen die alle crap van MAGA nog geloven ook.
pi_215203503
Nog niet half bekomen van Helene, en er komt alweer een orkaan aan. Milton, ontstaan in de Golf van Mexico, schijnt Florida niet te kunnen missen. WKN / [ACTUEEL] Zware orkaan Milton op weg naar Yucatan en dan Florida
quote:
4s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:28 schreef aloa het volgende:
Drie actieve systemen momenteel. De gevaarlijkste lijkt Milton te zijn, die in de Golf van Mexico ligt.
Milton is ontstaan ten oosten van Mexico en lijkt landfall te gaan maken in Florida, als een major hurricane. De 2e in korte tijd.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')