abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215198132
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Onderzoek waaruit blijkt dat meer spreiden de beste oplossing is. Gelukkig kun je dan blijkbaar gewoon goed hard schreeuwen dat weer eens blijkt dat er teveel instroom is.
Er is teveel instroom. Iedere asielzoeker die nu nog Nederland binnenkomt is er namelijk 1 teveel.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_215198150
Precies volgens planning.
Rule of Acquisition #125: "You can't make a deal if you're dead."
  maandag 7 oktober 2024 @ 07:46:16 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215198499
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 00:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Na decennia van probleemontkenning en georganiseerde wegkijkerij is alles wat deze minister doet al oneindig veel beter.
De kans dat ze echte resultaten boekt is niet heel erg groot maar dat geeft niet, er wordt een einde gemaakt aan het blindelings en kritiekloos toelaten van de hele wereld met een zielig verhaal en een debiel geloof.
Tja weer de bekende leugens. Al decennia gaat het tot in den treure over asielzoekers en helemaal niemand wil de hele wereld toelaten. Dat zit enkel in jouw geobsedeerde hoofd. De vraag is ook in hoeverre jij nou zelf een fijner persoon bent als een overlast gevende asielzoeker, als je doelbewust nonsens verkoopt.

Verder zitten in Ter Apel allerlei verschillende soorten mensen dus zullen er ook overlast gevende hufters bij zitten. Ik zie alleen de noodzaak niet zo om dan de asielzoeker als geheel te gaan demoniseren. Dan ben je eerder zelf een hufter.

Maar succes met je minister die tijdens haar "crisis" lekker vakantie gaat vieren in Florida en daarna een bordje komt plaatsen.
pi_215198575
quote:
17s.gif Op zondag 6 oktober 2024 18:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..] Rotterdammers en Amsterdammers zijn gemiddeld wel wat weldenkender [..]
:D _O-
pi_215198584
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 19:34 schreef Inbox het volgende:

[..]
Opvangplekken in de regio :Y
Te beginnen met de regio Amsterdam.
  maandag 7 oktober 2024 @ 08:09:06 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215198596
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 08:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Te beginnen met de regio Amsterdam.
Graag in de grachtengordel en de Zuidas.
pi_215198862
quote:
11s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:55 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
https://www.rtvnoord.nl/c(...)-asielzoekerscentrum

Was wel te verwachten. Dat schorem integreert totaal niet met onze westerse normen en waarden. Goed dat het nu zwart op wit staat. En nu geen spreidingswet maar Deens beleid.

Go Faber! ^O^
Dat schorem? Lekker bezig.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:05:12 #108
504895 Bofjijff
AJAXGODENZONEN SUPERJODEN
pi_215198884
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:01 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat schorem? Lekker bezig.
quote:
Daarbij staat overlast door intimidatie op één, gevolgd door vervuiling, geluidsoverlast, vernieling en diefstal.
schorem ja.
pi_215198896
Ben zeker geen fan van Faber en consorten, integendeel. Maar waarom krijgen die hier nu de schuld van? Het is niet dat het asielzoekercentrum daar in de laatste maanden is gebouwd en volgepropt.
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:14:13 #110
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215198939
Lekker PVV en VVD blijven stemmen mensen ^O^
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
This is a man's world but women hold it up (Carter Fatih, Man)
Het officiële liefje van @Monitor O+
  maandag 7 oktober 2024 @ 09:22:57 #111
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215198985
Een PVV gaat nooit iets doen om daadwerkelijk de overlast van asielzoekers of de immigratie tegen te gaan. Dan zijn ze hun speerpunten kwijt. De PVV gedijt het fijnst als hun stemvolk ontevreden is en een zondebok kan aangewezen worden. Het liefst een aanwijsbare groep die hun stemvolk ook goed kan onderscheiden.

De PVV is er niet om de problemen die hun stemmers hebben op te lossen, de PVV is niet dom of gek.
I assure you. I have no notion of treating men with such respect. That is the way to spoil them. (Jane Austen, Northanger Abbey)
pi_215198989
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:22 schreef ieniminimuis het volgende:
Een PVV gaat nooit iets doen om daadwerkelijk de overlast van asielzoekers of de immigratie tegen te gaan. Dan zijn ze hun speerpunten kwijt. De PVV gedijt het fijnst als hun stemvolk ontevreden is en een zondebok kan aangewezen worden. Het liefst een aanwijsbare groep die hun stemvolk ook goed kan onderscheiden.

De PVV is er niet om de problemen die hun stemmers hebben op te lossen, de PVV is niet dom of gek.
Eigenlijk is de PVV een soort GroenLinks dus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_215199075
quote:

Je zult maar in dit soort complottheorietjes geloven.
pi_215199105
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Je zult maar in dit soort complottheorietjes geloven.
Het is gewoon zo de PVV heeft niets meer dan dat
pi_215199257
quote:

En als de PVV zaken oplost zoals ze in hun verkiezingsbeloften hebben gesteld denk je niet dat de PVV stemmer dan tevreden gaat zijn over de PVV? Dan komen ze toch gewoon met nieuwe verkiezingsbeloftes over zaken die dan spelen en aangezien ze dan bewezen hebben zaken te kunnen oplossen zullen kiezers blijven.

Ik denk eerder dat als ze het niet oplossen dat de stemmers weglopen...

Maar wat jij stelt lees ik vaker van linkse users en is niet meer dan een complottheorie vanuit de onderbuik.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:00:42 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215199262
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 09:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben zeker geen fan van Faber en consorten, integendeel. Maar waarom krijgen die hier nu de schuld van? Het is niet dat het asielzoekercentrum daar in de laatste maanden is gebouwd en volgepropt.
Gezien die actief een verbetering tegenwerken. Zie hun houding tov de spreidingswet.
pi_215199272
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien die actief een verbetering tegenwerken. Zie hun houding tov de spreidingswet.
De spreidingswet is dan ook geen verbetering maar het uitsmeren van de rotzooi totdat we overal een Ter Apel hebben. Kunnen we weer 10 jaar vooruit totdat we in exact dezelfde situatie zitten.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:02:49 #118
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215199277
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:00 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
En als de PVV zaken oplost zoals ze in hun verkiezingsbeloften hebben gesteld denk je niet dat de PVV stemmer dan tevreden gaat zijn over de PVV?

Ik denk eerder dat als ze het niet oplossen dat de stemmers weglopen...

Maar wat jij stelt lees ik vaker van linkse users en is niet meer dan een complottheorie vanuit de onderbuik.
Kiesbelofte 1 was al gebroken voordat ze uberhaupt een kabinet gevormd hadden: verlaging of afschaffen eigen risico. En dat was heel belangrijk, want mevrouw kon niet wachten. Nu komt die verlaging er in 2026.
Kiesbelofte 2 was huurverlaging. De PVV doet niets.
pi_215199285
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:02 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Kiesbelofte 1 was al gebroken voordat ze uberhaupt een kabinet gevormd hadden: verlaging of afschaffen eigen risico. En dat was heel belangrijk, want mevrouw kon niet wachten. Nu komt die verlaging er in 2026.
Ja het wordt toch verlaagd. In een coalitie moet je nou eenmaal concessies doen; je hebt geen alleen heerschappij.

De PVV heeft vol ingezet op asiel. Als ze daar niet op leveren is het wel gedaan met het vertrouwen.
pi_215199288
quote:

Volgens mij is de PVV zo beetje de enige partij die iets probeert, al gaat dat nog met slag en stoot. Vertel me maar welke partijen er in de afgelopen jaren iets aan gedaan hebben om het asielprobleem aan te pakken.
pi_215199289
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:05 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Volgens mij is de PVV zo beetje de enige partij die iets probeert, al gaat dat nog met slag en stoot. Vertel me maar welke partijen er in de afgelopen jaren iets aan gedaan hebben om het asielprobleem aan te pakken.
Dit
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:06:26 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215199295
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:02 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De spreidingswet is dan ook geen verbetering maar het uitsmeren van de rotzooi totdat we overal een Ter Apel hebben. Kunnen we weer 10 jaar vooruit totdat we in exact dezelfde situatie zitten.
Ok en nu?
pi_215199296
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:02 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
De eerste kiesbelofte was een rechts kabinet en als je dat hebt gaat er automatisch een streep door die andere kiesbeloftes.
Цой жив
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:06:31 #124
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215199297
Maar een bordje neer zetten bij de ingang is actief iets proberen ja :Y
pi_215199299
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar een bordje neer zetten bij de ingang is actief iets proberen ja :Y
Er wordt nog steeds ingezet op een noodwet mocht het je ontgaan zijn :!
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:08:35 #126
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215199308
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:07 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Er wordt nog steeds ingezet op een noodwet mocht het je ontgaan zijn :!
En wat lost een noodwet op?
pi_215199343
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:08 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
En wat lost een noodwet op?
Dan kan er een zeer strenge wet ingeschoten worden die niet wordt afgezwakt door de eerste kamer. Als die eenmaal staat zal dat makkelijker zijn om aan te houden.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:14:38 #128
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215199348
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:13 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dan kan er een zeer strenge wet ingeschoten worden die niet wordt afgezwakt door de eerste kamer. Als die eenmaal staat zal dat makkelijker zijn om aan te houden.
Ah dus de democratie omzeilen. Eerst maar eens zien met welke strengere wetten ze aankomen die passen binnen de Europese wetgeving en overige verdragen.
pi_215199360
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Ah dus de democratie omzeilen. Eerst maar eens zien met welke strengere wetten ze aankomen die passen binnen de Europese wetgeving en overige verdragen.
Dat wordt achteraf getoetst. Overigens is dit gewoon wetmatig. Er mag een noodwet worden ingezet wanneer er een crisis is. Daar is niets ondemocratisch aan.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:15:49 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215199361
Een noodwet en dan zijn alle asielzoekers in Ter Apel ineens *poef* verdwenen.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:16:11 #131
504895 Bofjijff
pi_215199364
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
dit zal wel het probleem gaan worden idd. Je kan wel van alles verzinnen en van mij mag het ook een stuk minder maar je zal wel rekening moeten houden hiermee.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:08 #132
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_215199372
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat wordt achteraf getoetst. Overigens is dit gewoon wetmatig. Er mag een noodwet worden ingezet wanneer er een crisis is. Daar is niets ondemocratisch aan.
Een crisis :') Die ze zelf gemaakt hebben :')
Ik wacht ook met smacht op de onderbouwing van deze noodwet.

Dat is een beetje als ik eind van de maand crisis uitroep omdat ik een stukje maand overheb bij mijn salaris terwijl ik niet op mijn geld heb gelet.
pi_215199384
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:16 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dit zal wel het probleem gaan worden idd. Je kan wel van alles verzinnen en van mij mag het ook een stuk minder maar je zal wel rekening moeten houden hiermee.
Het kan heel makkelijk door gewoon te gaan handhaven op het Dublin-akkoord. Alleen asielzoekers die op Schiphol of een of andere haven komen in aanmerking voor asiel. Als je aankomt met een touringcar uit een ander land hoeven we de asielaanvraag niet in behandeling te nemen en gaan ze maar terug. Dat wij aanvragen van asielzoekers die via die wijze aankomen in ons land opnemen is pure solidariteit maar is absoluut niet nodig. :)
pi_215199393
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:

[..]
Een crisis :') Die ze zelf gemaakt hebben :')
Ik wacht ook met smacht op de onderbouwing van deze noodwet.

Dat is een beetje als ik eind van de maand crisis uitroep omdat ik een stukje maand overheb bij mijn salaris terwijl ik niet op mijn geld heb gelet.
Daarin verschillen wij duidelijk van mening.
pi_215199413
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Niemand die dat beweert.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:27:20 #136
504895 Bofjijff
pi_215199438
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het kan heel makkelijk door gewoon te gaan handhaven op het Dublin-akkoord. Alleen asielzoekers die op Schiphol of een of andere haven komen in aanmerking voor asiel. Als je aankomt met een touringcar uit een ander land hoeven we de asielaanvraag niet in behandeling te nemen en gaan ze maar terug. Dat wij aanvragen van asielzoekers die via die wijze aankomen in ons land opnemen is pure solidariteit maar is absoluut niet nodig. :)
dat gaat toch weer op de schop zodat ze evenredig verdeeld gaan worden dus dat is leuk voor eventjes.
pi_215199441
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:04 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ja het wordt toch verlaagd. In een coalitie moet je nou eenmaal concessies doen; je hebt geen alleen heerschappij.

De PVV heeft vol ingezet op asiel. Als ze daar niet op leveren is het wel gedaan met het vertrouwen.
Dat is ook het enige waar ze op inzetten, de rest is in de prullenbak verdwenen een soort alles of niets waarbij de kans op niets erg groot is want die noodwet gaat de eerste kamer nog niet eens door komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Cupfighter op 07-10-2024 10:46:21 ]
pi_215199452
Als je er al maanden tevergeefs over doet hoe deze 'crisis' te formuleren dat het juridisch houdbaar is geeft aan dat er geen crisis is. Bij oorlog, een overstroming of een pandemie dient men direct te acteren en daar is een noodwet voor bedoeld. Niet door eerst doelbewust opvang af te schalen en dan een crisis uit te roepen. Het is ook een hellend vlak want wat is dan het volgende? Het is uitholling van de rechtstaat.

Elke staatsrechtgeleerde die ik op de radio heb gehoord stelt het zo.

Ik hoop op strafrechtvervolging wegens ambtsmisdrijf en sanctionering vanuit Bruxelles mocht men het er door heen drukken.
Rule of Acquisition #125: "You can't make a deal if you're dead."
pi_215199456
Misschien moeten de inwoners van Ter Apel eens met wat "gespreksmateriaal" langs gaan bij het AZC en daar een paar "discussies" voeren met de overlastgevers.

Dat elke dag, en de verhalen verspreiden zich vanzelf over hoe gevaarlijk het is om naar Nederland te gaan.
  maandag 7 oktober 2024 @ 10:41:36 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215199571
quote:
Een spreidingswet en dan zijn alle problemen ineens *poef* verdwenen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215199625
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 07:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja weer de bekende leugens. Al decennia gaat het tot in den treure over asielzoekers en helemaal niemand wil de hele wereld toelaten. Dat zit enkel in jouw geobsedeerde hoofd. De vraag is ook in hoeverre jij nou zelf een fijner persoon bent als een overlast gevende asielzoeker, als je doelbewust nonsens verkoopt.
Dus keiharde probleemontkenning en wegkijkgedrag.
En verder is dit heel slim op de persoon spelen. (daar zijn de deugmensen vaak heel goed in)
quote:
Verder zitten in Ter Apel allerlei verschillende soorten mensen dus zullen er ook overlast gevende hufters bij zitten. Ik zie alleen de noodzaak niet zo om dan de asielzoeker als geheel te gaan demoniseren. Dan ben je eerder zelf een hufter.
In je bent zelf eerder het type hufter dat er zelf netjes bij zit en de lasten van je eigen goede bedoelingen afwentelt op anderen. Waarschijnlijk heb je nog nooit met iemand gesproken die in Ter Apel woont en zijn hele leven in elkaar ziet donderen vanwege de deugende mensen die veilig op grote afstand wonen.
quote:
Maar succes met je minister die tijdens haar "crisis" lekker vakantie gaat vieren in Florida en daarna een bordje komt plaatsen.
Alles op zijn tijd.
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_215199657
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dus keiharde probleemontkenning en wegkijkgedrag.
En verder is dit heel slim op de persoon spelen. (daar zijn de deugmensen vaak heel goed in)
[..]
In je bent zelf eerder het type hufter dat er zelf netjes bij zit en de lasten van je eigen goede bedoelingen afwentelt op anderen. Waarschijnlijk heb je nog nooit met iemand gesproken die in Ter Apel woont en zijn hele leven in elkaar ziet donderen vanwege de deugende mensen die veilig op grote afstand wonen.
[..]
Alles op zijn tijd.
Alles op zijn tijd, allemachtig zeg een crisis willen uitroepen en een noodwet willen invoeren maar eerst ff op vakantie hoor, alles op zijn tijd
Echt, dommer vind je het nergens
pi_215199686
Er gaat daar nog eens een moderne versie van Kristallnacht uitbreken.
I'm on smoko, so leave me alone.
pi_215199768
Zeker is het een hel om te moeten leven met anderen die ook een lid hebben.
pi_215199792
quote:
Het wil maar niet doordringen dat er elke week 1000 van die nepvluchtelingen bijkomen. Dus diegenen die met de spreidingswet ineens poef verdwijnen maken alleen maar plek voor de volgende lichting uitkering en woningbehoeftigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215199871
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het wil maar niet doordringen dat er elke week 1000 van die nepvluchtelingen bijkomen. Dus diegenen die met de spreidingswet ineens poef verdwijnen maken alleen maar plek voor de volgende lichting uitkering en woningbehoeftigen.
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
2. hoe de mensen die zich hier als vluchteling melden met zo min mogelijk overlast opgevangen kunnen worden. Spreiden zoals de wet dat ook voorschrijft is daar een oplossing voor.
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:24:11 #147
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215199953
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 10:55 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Er gaat daar nog eens een moderne versie van Kristallnacht uitbreken.
Je hoeft daar alleen maar een mohammed cartoon voor te tekenen, Niek.
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:25:26 #148
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215199963
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
2. hoe de mensen die zich hier als vluchteling melden met zo min mogelijk overlast opgevangen kunnen worden. Spreiden zoals de wet dat ook voorschrijft is daar een oplossing voor.
Echte vluchtelingen hebben helemaal niet de resources om uberhaupt de reis naar Nederland te maken. 95% heeft hier niks te zoeken.
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:26:47 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215199971
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Als je 1 al niet meer hebt, is het prima te behappen in ter apel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215199992
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Toch jammer dat er geen wet is waarmee je asielzoekers, hoe zal ik het zeggen, zou kunnen spreiden over Nederland.
20 plusjes ook, mijn hemel. Dus vele nieuwe bronnen van infectie aanleggen waar je vervolgens de controle ook over gaat verliezen? Want een concreet plan is er niet. Dan maar de infectie verspreiden door het hele land?

Edit: Ik zie dat ik even heel oneerbiedig infectie(s) zeg. Aan de andere kant: als je dit netjes verwoord ben je extreem-rechts en een racist, dus dat mes snijdt aan 2 kanten i guess.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')