En wat lost een noodwet op?quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er wordt nog steeds ingezet op een noodwet mocht het je ontgaan zijn
Dan kan er een zeer strenge wet ingeschoten worden die niet wordt afgezwakt door de eerste kamer. Als die eenmaal staat zal dat makkelijker zijn om aan te houden.quote:
Ah dus de democratie omzeilen. Eerst maar eens zien met welke strengere wetten ze aankomen die passen binnen de Europese wetgeving en overige verdragen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan kan er een zeer strenge wet ingeschoten worden die niet wordt afgezwakt door de eerste kamer. Als die eenmaal staat zal dat makkelijker zijn om aan te houden.
Dat wordt achteraf getoetst. Overigens is dit gewoon wetmatig. Er mag een noodwet worden ingezet wanneer er een crisis is. Daar is niets ondemocratisch aan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ah dus de democratie omzeilen. Eerst maar eens zien met welke strengere wetten ze aankomen die passen binnen de Europese wetgeving en overige verdragen.
dit zal wel het probleem gaan worden idd. Je kan wel van alles verzinnen en van mij mag het ook een stuk minder maar je zal wel rekening moeten houden hiermee.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:14 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ah dus de democratie omzeilen. Eerst maar eens zien met welke strengere wetten ze aankomen die passen binnen de Europese wetgeving en overige verdragen.
Een crisis Die ze zelf gemaakt hebbenquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat wordt achteraf getoetst. Overigens is dit gewoon wetmatig. Er mag een noodwet worden ingezet wanneer er een crisis is. Daar is niets ondemocratisch aan.
Het kan heel makkelijk door gewoon te gaan handhaven op het Dublin-akkoord. Alleen asielzoekers die op Schiphol of een of andere haven komen in aanmerking voor asiel. Als je aankomt met een touringcar uit een ander land hoeven we de asielaanvraag niet in behandeling te nemen en gaan ze maar terug. Dat wij aanvragen van asielzoekers die via die wijze aankomen in ons land opnemen is pure solidariteit maar is absoluut niet nodig.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:16 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dit zal wel het probleem gaan worden idd. Je kan wel van alles verzinnen en van mij mag het ook een stuk minder maar je zal wel rekening moeten houden hiermee.
Daarin verschillen wij duidelijk van mening.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:17 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Een crisis Die ze zelf gemaakt hebben
Ik wacht ook met smacht op de onderbouwing van deze noodwet.
Dat is een beetje als ik eind van de maand crisis uitroep omdat ik een stukje maand overheb bij mijn salaris terwijl ik niet op mijn geld heb gelet.
Niemand die dat beweert.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Een noodwet en dan zijn alle asielzoekers in Ter Apel ineens *poef* verdwenen.
dat gaat toch weer op de schop zodat ze evenredig verdeeld gaan worden dus dat is leuk voor eventjes.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het kan heel makkelijk door gewoon te gaan handhaven op het Dublin-akkoord. Alleen asielzoekers die op Schiphol of een of andere haven komen in aanmerking voor asiel. Als je aankomt met een touringcar uit een ander land hoeven we de asielaanvraag niet in behandeling te nemen en gaan ze maar terug. Dat wij aanvragen van asielzoekers die via die wijze aankomen in ons land opnemen is pure solidariteit maar is absoluut niet nodig.
Dat is ook het enige waar ze op inzetten, de rest is in de prullenbak verdwenen een soort alles of niets waarbij de kans op niets erg groot is want die noodwet gaat de eerste kamer nog niet eens door komenquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja het wordt toch verlaagd. In een coalitie moet je nou eenmaal concessies doen; je hebt geen alleen heerschappij.
De PVV heeft vol ingezet op asiel. Als ze daar niet op leveren is het wel gedaan met het vertrouwen.
Een spreidingswet en dan zijn alle problemen ineens *poef* verdwenen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Dus keiharde probleemontkenning en wegkijkgedrag.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja weer de bekende leugens. Al decennia gaat het tot in den treure over asielzoekers en helemaal niemand wil de hele wereld toelaten. Dat zit enkel in jouw geobsedeerde hoofd. De vraag is ook in hoeverre jij nou zelf een fijner persoon bent als een overlast gevende asielzoeker, als je doelbewust nonsens verkoopt.
In je bent zelf eerder het type hufter dat er zelf netjes bij zit en de lasten van je eigen goede bedoelingen afwentelt op anderen. Waarschijnlijk heb je nog nooit met iemand gesproken die in Ter Apel woont en zijn hele leven in elkaar ziet donderen vanwege de deugende mensen die veilig op grote afstand wonen.quote:Verder zitten in Ter Apel allerlei verschillende soorten mensen dus zullen er ook overlast gevende hufters bij zitten. Ik zie alleen de noodzaak niet zo om dan de asielzoeker als geheel te gaan demoniseren. Dan ben je eerder zelf een hufter.
Alles op zijn tijd.quote:Maar succes met je minister die tijdens haar "crisis" lekker vakantie gaat vieren in Florida en daarna een bordje komt plaatsen.
Alles op zijn tijd, allemachtig zeg een crisis willen uitroepen en een noodwet willen invoeren maar eerst ff op vakantie hoor, alles op zijn tijdquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dus keiharde probleemontkenning en wegkijkgedrag.
En verder is dit heel slim op de persoon spelen. (daar zijn de deugmensen vaak heel goed in)
[..]
In je bent zelf eerder het type hufter dat er zelf netjes bij zit en de lasten van je eigen goede bedoelingen afwentelt op anderen. Waarschijnlijk heb je nog nooit met iemand gesproken die in Ter Apel woont en zijn hele leven in elkaar ziet donderen vanwege de deugende mensen die veilig op grote afstand wonen.
[..]
Alles op zijn tijd.
Het wil maar niet doordringen dat er elke week 1000 van die nepvluchtelingen bijkomen. Dus diegenen die met de spreidingswet ineens poef verdwijnen maken alleen maar plek voor de volgende lichting uitkering en woningbehoeftigen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het wil maar niet doordringen dat er elke week 1000 van die nepvluchtelingen bijkomen. Dus diegenen die met de spreidingswet ineens poef verdwijnen maken alleen maar plek voor de volgende lichting uitkering en woningbehoeftigen.
Je hoeft daar alleen maar een mohammed cartoon voor te tekenen, Niek.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:55 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Er gaat daar nog eens een moderne versie van Kristallnacht uitbreken.
Echte vluchtelingen hebben helemaal niet de resources om uberhaupt de reis naar Nederland te maken. 95% heeft hier niks te zoeken.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
2. hoe de mensen die zich hier als vluchteling melden met zo min mogelijk overlast opgevangen kunnen worden. Spreiden zoals de wet dat ook voorschrijft is daar een oplossing voor.
Als je 1 al niet meer hebt, is het prima te behappen in ter apel.quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Er worden 2 dingen door elkaar gehaald:
1. het terugdringen van het aantal (nep)vluchtelingen dat eerst door een dozijn andere veilige landen gereisd is.
2. hoe de mensen die zich hier als vluchteling melden met zo min mogelijk overlast opgevangen kunnen worden. Spreiden zoals de wet dat ook voorschrijft is daar een oplossing voor.
20 plusjes ook, mijn hemel. Dus vele nieuwe bronnen van infectie aanleggen waar je vervolgens de controle ook over gaat verliezen? Want een concreet plan is er niet. Dan maar de infectie verspreiden door het hele land?quote:Op zondag 6 oktober 2024 17:58 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Toch jammer dat er geen wet is waarmee je asielzoekers, hoe zal ik het zeggen, zou kunnen spreiden over Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |