Dat is voor anderen, toch? Dan lijkt het me geen probleem.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:07 schreef Hanca het volgende:
Ben benieuwd hoe PVV kiezers dit vinden, Madlener wil dat binnen 10 jaar een kwart van alle fietsers een helm draagt: https://www.volkskrant.nl(...)aat-dragen~b6438de9/
VVDers dan, toch ook deel van dit kabinet...quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is voor anderen, toch? Dan lijkt het me geen probleem.
Daarvan vindt een deel al veel langer dat kwetsbare fietsers te veel worden beschermd ten opzichte van de hardwerkende BMW rijder.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVDers dan, toch ook deel van dit kabinet...
Bepaalde mythen zoals linkse potverteerders en 'alle grenzen open' kom je moeilijk vanaf.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:34 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD is een ramp, helaas komen we er niet vanaf waarschijnlijk ook niet bij een nieuw kabinet
Klopt, zie je ook bij wielrenners (15 jaar geleden had geen amateur een helm op tijdens de training, is nu bijna 100%) en schaatsers. Maar daar ging het me niet om: dit lijkt me nou net het type bemoeizicht waar VVDers en PVVers een hekel aan hebben.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:27 schreef Lichtloper het volgende:
De weerstand die wij Nederlanders hebben tegen het dragen van een helm is ook wel gewoon raar natuurlijk. Ik draag zelf ook nooit een helm en mijn kinderen ook niet, maar welbeschouwd slaat dat nergens op.
Toen ik begon met skiën droeg ook niemand een helm, en 10 jaar later droeg iedereen er een. Die sociale normen kunnen best snel veranderen.
Of zo'n regenjas aan op de fiets, daar zag je vro9eger alleen 'geiten' mee, terwijl niet helemaal doorweekt ergens aankomen natuurlijk een stuk fijner is dan wel.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:27 schreef Lichtloper het volgende:
De weerstand die wij Nederlanders hebben tegen het dragen van een helm is ook wel gewoon raar natuurlijk. Ik draag zelf ook nooit een helm en mijn kinderen ook niet, maar welbeschouwd slaat dat nergens op.
Toen ik begon met skiën droeg ook niemand een helm, en 10 jaar later droeg iedereen er een. Die sociale normen kunnen best snel veranderen.
Net als een gordel in de auto, mensen die dat betutteling vinden mogen voortaan de lijken oprapen van snelwegen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, zie je ook bij wielrenners (15 jaar geleden had geen amateur een helm op tijdens de training, is nu bijna 100%) en schaatsers. Maar daar ging het me niet om: dit lijkt me nou net het type bemoeizicht waar VVDers en PVVers een hekel aan hebben.
Ik vind het beter te schrijven: dat ene PVV-lid is niet welkomquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:51 schreef Perrin het volgende:
Je ziet dit steeds meer. Tijd om in verzet te komen.
[ x ]
Dit is natuurlijk net zo goed walgelijk. PVVers zijn overal gewoon welkom. Mensen uitsluiten is altijd een slecht idee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Er moet weer een sociaal stigma op hufterigheid komen. Dit is een goed middel. Ik juich het toe.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk net zo goed walgelijk. PVVers zijn overal gewoon welkom. Mensen uitsluiten is altijd een slecht idee.
Volgens mij is dit gewoon een domme troll. Ga eens van twitter af joh.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 20:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Klopt, de overdreven media-aandacht (en de media die grotendeels een kant kiest) geeft alleen maar aan hoe ver de media in het algemeen van de bevolking af staat. Dat is niet een ontwikkeling exclusief aan Nederland.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 19:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat de bulk van de Nederlanders helemaal niet zo bezig is met transgenders, moslims of minderheidsgroepen.
Zeker bij de eerste en laatste heb je een extreem kamp op beide kanten die enorm veel aandacht krijgen terwijl het volgens mij een verwaarloosbaar deel is van de bevolking.
Kijk, dat je geweigerd wordt omdat je Marokkaan bent, in discotheken of supermarkten (als scholier), is natuurlijk ongewenst. Dat is discriminatie op basis van herkomst.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:09 schreef Vis1980 het volgende:
De politici iets kwalijk nemen is prima, maar de stemmer weigeren gaat nergens over. En tot nu toe staat de rechtsstaat nog steeds overeind en dat laat zien dat het in ieder geval op het moment nog werkt.
Dat je dat zegt over Wilders of Faber, daar kan ik nog inkomen. Ik heb ook geen behoefte die mensen te spreken. Maar mensen weigeren vanwege hun politieke voorkeur, dan ben je niks beter en misschien wel slechter dan alles waar de PVV voor staat. Wat mij betreft is iedere PVV stemmer altijd welkom en ik wil er ook rustig een gesprek over politiek mee voeren. Moet die PVVer wel accepteren dat ik wat meer waarde hecht aan feiten dan aan onderbuik, maar wie weet hoe zo'n gesprek loopt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:07 schreef Perrin het volgende:
Precies. De grens van wat politiek en maatschappelijk acceptabel is, is inmiddels ver overschreden.
Dit is heel lang in Nederland best wel vaak voor gekomen. In het verzuilde Nederland, daarvoor met de communisten en de katholieken, en daarna ook met de centrum democraten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:21 schreef Hanca het volgende:
Maar mensen weigeren vanwege hun politieke voorkeur, dan ben je niks beter en misschien wel slechter dan alles waar de PVV voor staat.
Precies! Zoals ik eerder heb gezegd: met de communisten werd destijds heel anders omgesprongen. Die werden ontslagen uit overheidsdienst, om mee te beginnen. De mogelijkheden om openbaar te spreken werden ernstig beperkt. Van de Zendtijd voor Politieke Partijen werden ze geweerd.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zou je tolerant moeten zijn voor intolerante mensen?
Ik ben er ook achter gekomen dat een aantal kennissen PVV hebben gestemd en heb hun debiele beweegredenen aangehoord, veelal van het niveau Duitsland jaren 30, en zij zijn echt in mijn achting gedaald hoor. Ik had hen verstandiger ingeschat, maar mijn inziens zegt dat wel iets over hoe (immoreel en bedenkelijk) zo’n persoon in elkaar zit.
Tot nu toe zijn alle PVV-ers die ik gesproken heb zware racisten met ideeën die, als ik die online zou posten, mij hoog op de lijstjes van de opsporingsinstanties zou plaatsen (je hoort echt de meest misselijkmakende ideeën langskomen als PVV-ers in het dagelijks leven het gevoel hebben vrijuit te kunnen spreken).
Er is een harde groep die inderdaad tegen onze rechtsstaat zijn, maar ook veel kiezers wilden Wilders simpelweg wel eens aan het werk zien. Nu is het wel de kunst voor die laatste groep om dat niet meer te doen. Het probleem is juist dat als we gaan weigeren op basis van 'intolerantie' je op een gegeven moment niemand meer overhoudt. Het is nogal een vaag begrip en iedereen kun je ervan beschuldigen. Je ziet nu juist de PVV politiek willen bedrijven op het aanwijzen van 'intolerante' mensen, maar in de praktijk wordt intolerantie nogal verschillend ingezet.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Waarom zou je tolerant moeten zijn voor intolerante mensen?
Ik ben er ook achter gekomen dat een aantal kennissen PVV hebben gestemd en heb hun debiele beweegredenen aangehoord, veelal van het niveau Duitsland jaren 30, en zij zijn echt in mijn achting gedaald hoor. Ik had hen verstandiger ingeschat, maar mijn inziens zegt dat wel iets over hoe (immoreel en bedenkelijk) zo’n persoon in elkaar zit.
Tot nu toe zijn alle PVV-ers die ik gesproken heb zware racisten met ideeën die, als ik die online zou posten, mij hoog op de lijstjes van de opsporingsinstanties zou plaatsen (je hoort echt de meest misselijkmakende ideeën langskomen als PVV-ers in het dagelijks leven het gevoel hebben vrijuit te kunnen spreken).
Nou ja, zo'n ondernemer heeft toch ook de vrijheid om toe te laten wie hij of zij wil, of niet?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:09 schreef Vis1980 het volgende:
De politici iets kwalijk nemen is prima, maar de stemmer weigeren gaat nergens over.
Ja, hoe ga je het handhaven, moet iedereen zijn stembriefje meenemen?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n ondernemer heeft toch ook de vrijheid om toe te laten wie hij of zij wil, of niet?
Stopwatch erbij voor het timen voor wanneer de eerste domme uitspraak volgtquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 21:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, hoe ga je het handhaven, moet iedereen zijn stembriefje meenemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |