Nogal inderdaad. Het is schandalig antisemitisme en het toejuichen van terrorisme, verhuld onder een flinterdun laagje sociale gerechtigheid.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Het komt niet zo vaak voor, maar ook Yesilgöz heeft wel eens gelijk. Die demonstraties hebben weinig met steun aan onschuldige Palestijnen te maken, en heel veel met het toejuichen van terrorisme tegen de joodse bevolking van Israël. Op een dag waar we dat leed zouden moeten herdenken gaan 'demonstreren' voor de Palestijnse zaak is bijzonder ongepast, en dat de NS, met haar historie, dat allemaal laat gebeuren is veelzeggend.
Een enorm dieptepunt dat zelfs in POL opkomen voor Palestijnse zaak gelijk wordt gesteld aan verheerlijken van terrorisme.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Het komt niet zo vaak voor, maar ook Yesilgöz heeft wel eens gelijk. Die demonstraties hebben weinig met steun aan onschuldige Palestijnen te maken, en heel veel met het toejuichen van terrorisme tegen de joodse bevolking van Israël. Op een dag waar we dat leed zouden moeten herdenken gaan 'demonstreren' voor de Palestijnse zaak is bijzonder ongepast, en dat de NS, met haar historie, dat allemaal laat gebeuren is veelzeggend.
Helemaal gelijk. Pro-vrede demonstraties zijn dit ook gewoon niet.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:38 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt niet kiezen hoeveel mensen er op je stemmen en Omtzigt heeft terecht gezegd dat er in ons stelsel geen ruimte is voor bewust een paar zetels binnen halen. Dat was ondemocratisch geweest, met zoveel restzetels was de verdeling geen afspiegeling meer geweest van de echte verhoudingen. En alleen in een enkele kieskring mee doen gaat niet omdat iedereen overal mag stemmen: dan had je waarschijnlijk een hoop 'stem-toerisme' gehad.quote:Op zondag 6 oktober 2024 23:27 schreef 111210 het volgende:
[..]
Nsc of eigenlijk omtzigt heeft gewoon een grote fout gemaakt door meteen groots uit te pakken ipv met 3/4/5 zetels meedoen en de komende jaren een degelijke partij op de kaart te zetten en uit te bouwen.
Bij die eerste persco wist je gewoon al dat dit fout zou gaan en zeer snel afgelopen is.
Dat doe ik niet, je leest niet goed. Maar de mensen die daar staan, op deze dag, hebben (grosso modo) helemaal niks met 'de Palestijnse zaak' (die we dan voor het gemak maar even definiëren als het einde aan menselijk leed en een route naar een eigen staat, in elk geval alles zonder geweldscomponent). Dit is een soort misselijke herdenking van een aanslag met vele honderden doden tot gevolg.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een enorm dieptepunt dat zelfs in POL opkomen voor Palestijnse zaak gelijk wordt gesteld aan verheerlijken van terrorisme.
Yesilgöz heeft grotendeels een punt maar het blijft een vals mens. Eenzijdig verbonden met de CIDI lobby en wat ze hier ook doet is olie op het vuur gooien. Ze gooit bestuurders bij voorbaat voor de bus. Het is het oppoken van Telegraaf sentimenten en welhaast hopen dat het uit de hand loopt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 07:03 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
In Nederland: aandacht vragen voor de onderdrukking van de Palestijnen, cq terreur van Israel wordt al vele jaren verketterd tot jodenhaat .
Als iemand roept : 'rot op zionisten' dan is dat kritiek op een gewelddadig kolonialisme.
Ik zeg of schrijf zoiets in principe niet , juist omdat de boze ondertoon van deze woorden wordt uitgelegd als jodenhaat....
En die boosheid zie je op de demonstraties tegen de zionistische massamoorden.
Idd sommigen groffe uitingen zijn of lijken jodenhaat .... maar niet alle
Maar Nederland moet zich loswerken uit het holocaustrauma en niet zo snel mensen beschuldigen van jodenhaat.
Palestine will be free... en dat land ligt tussen the river and the sea.. Feitelijk waar.
Beste Arend Jan... ook in jouw tijd als VVD-er dachten veel partijleden als Yesilgoz nu verwoord
Ik ken een aantal mensen die vanavond naar een sit-in gaan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, je leest niet goed. Maar de mensen die daar staan, op deze dag, hebben (grosso modo) helemaal niks met 'de Palestijnse zaak' (die we dan voor het gemak maar even definiëren als het einde aan menselijk leed en een route naar een eigen staat, in elk geval alles zonder geweldscomponent). Dit is een soort misselijke herdenking van een aanslag met vele honderden doden tot gevolg.
Gezellig bevlogen provoceren op de dag van de massamoord van Hamas.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik ken een aantal mensen die vanavond naar een sit-in gaan.
En ik kan je zeggen dat zij veel méér met de Palestijnse zaak hebben dan de gemiddelde Nederlander. En ze zijn al helemaal geen fan van Hamas.
Je weet de beweegredenen van de mensen die demonstreren niet. Omdat er misschien eentje erbij zit die Hamas steunt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Dit is geen herdenking. Dit is een demonstratie om weer om aandacht te vragen voor de Palestijnse zaak.
De harde woorden uit Amerika zijn ook minder geworden en dat heeft alles te maken met de aankomende verkiezingen. Het komt hun heel erg goed uit dat Netanyahu (die overigens bij het vallen van kabinet vervolgd kan worden voor corruptie en machtsmisbruik) nu gaat vechten met Hezbollah en Iran. Daar gaat alle aandacht nu naartoe. Trump staat natuurlijk aan de kant van Israel en de Democraten worstelen nogal met hun standpunt. Binnen de spectrum van hun kiezers heb je mensen die grofweg verdeeld geen wapenleveranties willen aan Israel en aan andere kant juist wel. Dus ze zullen nu tot en met de verkiezingen niets meer gaan zeggen over vele doden elke dag in Gaza.
Ik heb de indruk dat jij géén idee hebt van de problemen die de nieuwe Omgevingswet én het DSO met zich brachten en brengen..quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wet was al van 2016, toen waren beide Kamers er mee eens. Invoering was toen gepland voor 2018, dat werd 2019, toen werd het 2021. Toen stemde beide Kamers nogmaals voor invoering in 2021, toen werd het toch 1 jan 2022, toen werd het 1 jun 2022, toen werd het 1 jan 2023, toen werd het 1 jun 2023, toen stemden de Kamers weer voor invoering op 1 jan 2024.
Op een gegeven moment moet je hem ook invoeren. De gemeentes leken nooit aan te gaan geven dat ze hier klaar voor zouden zijn. Dit was zo langzamerhand pure laksheid bij de gemeentes, die weigerden een aangenomen wet in te voeren.
Moet je natuurlijk wel scherp zijn op problemen in de uitvoering en die aanpakken. Maar nog langer wachten was echt absurd geweest, als ze op de weigergemeentes gingen wachten, dan was de wet in 2050 nog niet ingevoerd. Er zijn ook gemeentes die er wel klaar voor waren en waar het nu prima loopt.
Dat ^quote:Op zondag 6 oktober 2024 22:36 schreef [quote]
[b]Op zondag 6 oktober 2024 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, of die wet was gewoon een schoolvoorbeeld van alle onuitvoerbare ellende die er in de afgelopen jaren uit Den Haag is komen rollen.
Maar waarom moet dat perse vandaag gebeuren?quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En ik kan je zeggen dat zij veel méér met de Palestijnse zaak hebben dan de gemiddelde Nederlander. En ze zijn al helemaal geen fan van Hamas.
Je weet de beweegredenen van de mensen die demonstreren niet. Omdat er misschien eentje erbij zit die Hamas steunt wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Dit is geen herdenking. Dit is een demonstratie om weer om aandacht te vragen voor de Palestijnse zaak.
Onwaarquote:Op zondag 6 oktober 2024 22:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want het werkt bij het grootste deel van de gemeentes prima. Er zijn gewoon gemeentes geweest die niemand vrij hebben gemaakt voor de invoering. 8 jaar lang niet. Dan houdt het een keer op.
Mensen die er mee werken geven mij aan dat het prima gaat. De voortgangsupdates vanuit het ministerie zijn ook beter dan verwacht. De problemen zitten vooral bij een aantal zeer kleine gemeentes. Tenminste: als je iets over problemen leest, gaat dat altijd over zulke kleintjes. Ik kan me voorstellen dat die budgettaire problemen hadden om voor een goede implementatie te zorgen, maar aan de andere kant is 8 jaar de tijd krijgen wel voldoende zou je zeggen.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat jij géén idee hebt van de problemen die de nieuwe Omgevingswet én het DSO met zich brachtEen en brengen..
Weigergemeenten
Pro vrede demonstreren, waarbij je allebei de kanten af keurt en je uitspreekt over de onschuldige slachtoffers aan beide kanten: helemaal prima. Een kant kiezen in dit conflict vind ik al absurd, omdat er geen goede kant is. Israël maakt veel te veel slachtoffers, maar vecht de dodelijkste terroristische organisatie van het moment. Beide kanten zijn dus gewoon fout, daarom alleen demonstreren voor vrede. Maar ook dat demonstreren voor vrede: liever net niet vandaag.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De harde woorden uit Amerika zijn ook minder geworden en dat heeft alles te maken met de aankomende verkiezingen. Het komt hun heel erg goed uit dat Netanyahu (die overigens bij het vallen van kabinet vervolgd kan worden voor corruptie en machtsmisbruik) nu gaat vechten met Hezbollah en Iran. Daar gaat alle aandacht nu naartoe. Trump staat natuurlijk aan de kant van Israel en de Democraten worstelen nogal met hun standpunt. Binnen de spectrum van hun kiezers heb je mensen die grofweg verdeeld geen wapenleveranties willen aan Israel en aan andere kant juist wel. Dus ze zullen nu tot en met de verkiezingen niets meer gaan zeggen over vele doden elke dag in Gaza.
Ook bij echt grote gemeenten waren en zijn er problemen. Ik heb dit proces -inclusief de vakpublicaties- van zeer nabij gevolgd de afgelopen jaren. Het uitstel van invoering was zeer terecht. Er worden nog steeds artikelen geschreven over hoe e.e.a. aan wet- en regelgeving geďnterpreteerd moet worden (bijv. is het plan nou wel of niet vergunningsvrij? Met 7!!! praktijvoorbeelden). Er komt niet voor niets reparatiewetgeving aan.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die er mee werken geven mij aan dat het prima gaat. De voortgangsupdates vanuit het ministerie zijn ook beter dan verwacht. De problemen zitten vooral bij een aantal zeer kleine gemeentes. Tenminste: als je iets over problemen leest, gaat dat altijd over zulke kleintjes. Ik kan me voorstellen dat die budgettaire problemen hadden om voor een goede implementatie te zorgen, maar aan de andere kant is 8 jaar de tijd krijgen wel voldoende zou je zeggen.
Dat er reparatiewetgeving zou komen was altijd het plan, omdat je pas kan zien of iets werkt als je het gebruikt. Sterker: er waren de eerste 3 maanden ambtenaren op het ministerie vrijgehouden om spoedreparaties aan te brengen voor als het echt mis liep, maar die waren niet nodig.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook bij echt grote gemeenten waren en zijn er problemen. Ik heb dit proces -inclusief de vakpublicaties- van zeer nabij gevolgd de afgelopen jaren. Het uitstel van invoering was zeer terecht. Er worden nog steeds artikelen geschreven over hoe e.e.a. aan wet- en regelgeving geďnterpreteerd moet worden (bijv. is het plan nou wel of niet vergunningsvrij? Met 7!!! praktijvoorbeelden). Er komt niet voor niets reparatiewetgeving aan.
Waarom doe jij dan alsof de enige problemen met de nieuwe Omgevingswet "weigergemeenten" zijn?quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat er reparatiewetgeving zou komen was altijd het plan, omdat je pas kan zien of iets werkt als je het gebruikt. Sterker: er waren de eerste 3 maanden ambtenaren op het ministerie vrijgehouden om spoedreparaties aan te brengen voor als het echt mis liep, maar die waren niet nodig.
helemaal mee eens.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Pro vrede demonstreren, waarbij je allebei de kanten af keurt en je uitspreekt over de onschuldige slachtoffers aan beide kanten: helemaal prima. Een kant kiezen in dit conflict vind ik al absurd, omdat er geen goede kant is. Israël maakt veel te veel slachtoffers, maar vecht de dodelijkste terroristische organisatie van het moment. Beide kanten zijn dus gewoon fout, daarom alleen demonstreren voor vrede. Maar ook dat demonstreren voor vrede: liever net niet vandaag.
Het is niet logisch om op een maandag te demonstreren, dus deze dag is bewust gekozen en kan ik echt niet anders zien dan het trappen op het hart van de mensen die precies een jaar geleden mensen hebben verloren in één van de grootste terroristische aanslagen die er ooit zijn geweest. En dus eigenlijk die terroristische organisatie steunen.
Dat is niet wat ik bedoelde en volgens mij ook niet wat ik zei. Maar er waren in 2022 nog berichten van gemeentes die nog helemaal niet naar de omgevingswet hadden gekeken en er helemaal niemand voor hadden vrijgemaakt. Ja, dan ben je wat mij betreft de landelijke uitrol bewust aan het frustreren.quote:Op maandag 7 oktober 2024 09:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom doe jij dan alsof de enige problemen met de nieuwe Omgevingswet "weigergemeenten" zijn?
Want dat is pertinent niet zo.
Tja, ik zie niet in wat er ondemocratisch is aan restzetels verdelen. Als men weet dat er maar 5 plekken zijn dan hadden er waarschijnlijk ook minder mensen op NSC gestemd.quote:Op maandag 7 oktober 2024 08:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt niet kiezen hoeveel mensen er op je stemmen en Omtzigt heeft terecht gezegd dat er in ons stelsel geen ruimte is voor bewust een paar zetels binnen halen. Dat was ondemocratisch geweest, met zoveel restzetels was de verdeling geen afspiegeling meer geweest van de echte verhoudingen. En alleen in een enkele kieskring mee doen gaat niet omdat iedereen overal mag stemmen: dan had je waarschijnlijk een hoop 'stem-toerisme' gehad.
Omtzigt zat behoorlijk klem omdat ze nodig waren voor elke coalitie (net als VVD). Hij voelde dus een verantwoordelijkheid. Maar hij had de gesprekken al laten klappen, daarna had hij aan zijn plicht voldaan en van Yeşilgöz moeten eisen dat ze ook aan haar plicht zou voldoen door met Timmermans te gaan praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |