abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215178091
Waar we Tink willen helpen met een nogal ingrijpende keuze…
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215178242
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 17:14 schreef Troel het volgende:

[..]
Heb je niet een derde persoon waar je af en toe kan luchten hierover?
Dit vind ik wel een goeie! Is er een vriendin bijvoorbeeld die je gewoon even kan appen om de boel kwijt te kunnen? Zonder dat ze daar iets mee hoeft.

Of, misschien gek, maar zou het helpen om het naar jezelf te appen? Wel even het typen, maar dan hoeft het niet naar je partner.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het vervelend is om steeds als je zelf niet thuis bent dit soort berichtjes te ontvangen, want juist als je niet thuis bent zou je even rust van thuis moeten hebben, zeker in jullie situatie met Jewel :*
pi_215178519
@Tink89 Succes met beslissen. Je hebt het er al langer over en dit lijkt me een hele mooie kans, als je het geld kunt missen en het praktisch geregeld krijgt.
Ga inderdaad vooral een paar dagen meelopen. En praat met leerkrachten over de werkdruk, hun frustraties en hoe ze het combineren met hun gezin.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:18:16 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_215179539
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 14:40 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik moest hier even heel hard om lachen :')
Nou ik ben blij dat ik er voor ik er aan begon achter kwam hoor,
Alleen maar respect voor mensen die in het onderwijs werken, maar het is niks voor mij, ik raak al overprikkeld als ik langs een speelplaats vol krijsende kinderen loop.
Maar voor twee uur wandelen met 11 honden draai ik mijn hand niet om.
Ieder zijn ding toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215179974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 20:18 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Nou ik ben blij dat ik er voor ik er aan begon achter kwam hoor,
Alleen maar respect voor mensen die in het onderwijs werken, maar het is niks voor mij, ik raak al overprikkeld als ik langs een speelplaats vol krijsende kinderen loop.
Maar voor twee uur wandelen met 11 honden draai ik mijn hand niet om.
Ieder zijn ding toch?
Daar zeg je me wat. Ik hoorde dat de opleiding in Duitsland anders is ingericht. Je doet eerst 3 jaar theorie en daarna moet je 2 jaar stage lopen (volledig eigen klas draaien). Daar is dus geen enkel praktijkonderdeel tijdens de eerste jaren. Het gebeurt dus best wel eens dat de praktijk niet is wat men ervan verwacht. Best onhandig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215180738
Dankjulliewel voor de tips, ons netwerk is klein en de mensen in onze vriendenkring kampen met hun eigen problemen. Ben zelf niet zo goed in onderhouden van vriendschappen. Dus die derde persoon is er niet echt. Maar appen naar mijzelf is wel een idee dat ik kan proberen, bedankt.

Sorry voor de ego-posts.
pi_215180745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2024 22:36 schreef Schanu het volgende:
Sorry voor de ego-posts.
Nee dus, he :P
Dat mág je hier zeker spuien. Mensen proberen alleen mee te denken hoe je het daarnaast 'makkelijker' voor jezelf kunt maken.
:*
pi_215180768
quote:
Dankjulliewel voor de tips, ons netwerk is klein en de mensen in onze vriendenkring kampen met hun eigen problemen. Ben zelf niet zo goed in onderhouden van vriendschappen. Dus die derde persoon is er niet echt. Maar appen naar mijzelf is wel een idee dat ik kan proberen, bedankt.

Sorry voor de ego-posts.
Don’t be sorry. Daar zijn fora of topics als deze ook voor. :) Spuien, adviseren, ouwehoeren, support. :)
pi_215181044
quote:

Sorry voor de ego-posts.
Ik ben dan wel met name een meelezer, maar mijn dm/pm staat altijd voor je open! Spui die gerust helemaal vol als je het daarmee voor jezelf en vrouw wat dragelijker kan maken :Y
:* sterkte met de situatie, het lijkt me bijzonder pittig
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 06:30:37 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215182008
Schanu: als het helpt, geef ik je gerust m'n nummer en mag je mij appen. Ventileren zonder dat je me ermee belast en zonder oordeel ofzo vanaf mijn kant. Echt, met liefde. Ik weet hoe belangrijk het is om je verhaal kwijt te kunnen zonder dat je de ander ermee opzadelt.

En de tt, ik vind het zo lief! O+ O+ O+

Ik ga de komende weken meelopen en dan de knoop doorhakken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215182197
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 06:30 schreef Tink89 het volgende:
Schanu: als het helpt, geef ik je gerust m'n nummer en mag je mij appen. Ventileren zonder dat je me ermee belast en zonder oordeel ofzo vanaf mijn kant. Echt, met liefde. Ik weet hoe belangrijk het is om je verhaal kwijt te kunnen zonder dat je de ander ermee opzadelt.

En de tt, ik vind het zo lief! O+ O+ O+

Ik ga de komende weken meelopen en dan de knoop doorhakken.
SQ doet nu pabo, misschien kan je ook eens naar haar ervaringen vragen :)
pi_215182234
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:12 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh, da's ook tof!

Tink, ik heb geen zij instroom gedaan maar wel deeltijd verkort pabo na mijn eerste studie. En werk nu al jaren in het (speciaal) onderwijs. Als ik je kan helpen met vragen, laat het gerust weten.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:47:21 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_215183972
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 08:12 schreef Aure het volgende:

[..]
Nog niet. SQ is nu bezig met het geschiktheidsonderzoek :) . Als alles goed is, start ze als zij-instromer in februari 2025.
  Manager PR/Moderator zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:53:20 #14
269689 crew  Viv
pi_215184007
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nog niet. SQ is nu bezig met het geschiktheidsonderzoek :) . Als alles goed is, start ze als zij-instromer in februari 2025.
Wat tof, @SQ O+
pi_215185371
Hier ook een zij-instromer, in september 2018 gestart en juli 2020 geslaagd. Dus als je vragen hebt roep maar O+

Wel kleine kanttekening; 'mijn' groep was de eerste zij-instroomgroep toen sinds 12 jaar ofzo (iig in onze regio) dus er is wel eea veranderd sinds ik het deed. :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_215185375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 12:53 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat tof, @:SQ O+
Dit! O+
pi_215185558
Het is dat ik m'n handen vol heb aan m'n eigen gezin en daardoor meer flexibiliteit (en geld :') ) nodig heb, want anders zou ik ook wel weer het onderwijs in willen O+
pi_215185679
Het onderwijs trekt mij op zich ook wel, maar dan zie ik weer de vervelende kinderen waarvan er ook in elke klas wel minimaal 1 zit, in meer of mindere mate, en ben ik weer genezen. Als ik soms zie waar de leerkrachten mee moeten dealen zou ik niet met ze willen ruilen (kinderen die leerkrachten slaan of in het gezicht spugen, of zelf gewoon apathisch met hun hoofd tegen een muur gaan beuken). En dan heb ik het nog niet over de ouders…

Ik ben regelmatig iets op de gang aan het doen met een groepje en zie daardoor ook vooral de excessen, hoop ik, maar dat is genoeg om daar niet voor te kiezen. Nu krijg ik dergelijke kinderen gewoon niet in mijn hulpgroepje of kan ik ze naar de leerkracht terug sturen bij gedoe.
pi_215186168
quote:

[..]
Ohh ik dacht dat ze al was begonnen! Bijna dan :D
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:12:56 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215186447
Ik zit hier echt met open mond te kijken hoeveel van jullie hier ambities hebben om het onderwijs in te gaan! :o
Ik moet er serieus niet aan denken! Dat vlammetje is echt niet gaan wakkeren hier sinds ik kinderen heb, het tegendeel zelfs misschien. :@
Echt dikke _O_ voor diegenen die er echt voor gaan! O+
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:45:12 #21
176471 oh-oh
pi_215186723
Die kinderen lijken me dan echt oprecht nog minder erg dan de meeste ouders :D :') :X
Vroeger was er echt niet zoveel bemoeienis toch?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_215187031
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:12 schreef BE het volgende:
Ik zit hier echt met open mond te kijken hoeveel van jullie hier ambities hebben om het onderwijs in te gaan! :o
Bijzonder, he. Kennelijk toch een bepaalde doelgroep hier ofzo ;)

Ik zit dus in het onderwijs. Zo gekomen omdat ik eerst een aan onderwijs verwante studie deed en vond dat ik niet goed een baan in die richting kon doen zonder onderwijservaring. Nu dus daar blijven plakken, als leerkracht. Wel SO, want regulier geeft me toch wat minder voldoening. Maar ik doe dit echt niet tot aan mijn pensioen, hoor. :@
pi_215187084
quote:
Ik moet er serieus niet aan denken! Dat vlammetje is echt niet gaan wakkeren hier sinds ik kinderen heb, het tegendeel zelfs misschien. :@
Nou, dit. Ik heb enorm veel respect voor leerkrachten op welke school dan ook. Voor mijn huidige werk kom ik vaak op scholen en zit dan af en toe een uur te observeren in een klas. Ik ben altijd weer blij als ik na een uur weer weg mag…
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:40:16 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_215187278
Ik ben jaren geleden gestart met de pabo, maar autisten horen niet voor de klas hoorde ik in het derde jaar. Zou wel voor de klas willen, maar ben geen zij-instroom en paar jaar geen inkomsten is geen optie met studerend kind en eentje bijna studerend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215187282
quote:
Inderdaad. Van mijn leven niet. :D
pi_215187387
Ik heb dat met heel veel beroepen :) Laat mij maar lekker kantoormiepje zijn.

Ik word wel omringd door mensen met duidelijke beroepskeuzes. In het onderwijs, de zorg, maatschappelijk werk. Alleen in mijn schoonfamilie werkt iedereen afgezien van 1 zwager op een kantoor.

Wat jij doet, zou ik ook niet kunnen hoor BE.
pi_215187471
quote:
Hier ook!
Moet er persoonlijk niet aan denken.
Diep respect voor iedereen die in het onderwijs werkt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_215187608
Onderwijs is ook niet aan mij besteed. Zorg ook niet trouwens. Wel jammer want het zijn betekenisvolle beroepen maar het is echt niks voor mij. Hier ook een kantoormiep.
pi_215187812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 21:07 schreef Kyara het volgende:
Onderwijs is ook niet aan mij besteed. Zorg ook niet trouwens. Wel jammer want het zijn betekenisvolle beroepen maar het is echt niks voor mij. Hier ook een kantoormiep.
Zoveel banen hebben veel betekenis. Hoeven we niet allemaal te willen en uit te voeren. :)
Godzijdank. En niet elke docent of verzorgende is oprecht geschikt voor hun werk.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:13:47 #30
176471 oh-oh
pi_215188226
BE heeft een beroep wat ik echt heel tof zou vinden als ik met mensen wilde werken! Echt.
( Groucho Marx )
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:30:36 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215188350
Ik zie mezelf niet snel in de zorg, maar dat toch nog wel eerder dan onderwijs.

Maar ik wil nooit meer iets anders dan wat ik nu doe! O+
Vandaag ook weer begonnen bij zó’n leuke familie met zó’n leuke klik. Suggesties aandragen en zien hoe blij zij daar weer van worden. Heerlijk!

Maar goed, nogmaals, diep respect voor wie wel het onderwijs in gaat, dat is toch ook wel veel liefdewerkoudpapier! :Y
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:05:52 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_215188606
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 22:30 schreef BE het volgende:
Ik zie mezelf niet snel in de zorg, maar dat toch nog wel eerder dan onderwijs.

Maar ik wil nooit meer iets anders dan wat ik nu doe! O+
Vandaag ook weer begonnen bij zó’n leuke familie met zó’n leuke klik. Suggesties aandragen en zien hoe blij zij daar weer van worden. Heerlijk!

Maar goed, nogmaals, diep respect voor wie wel het onderwijs in gaat, dat is toch ook wel veel liefdewerkoudpapier! :Y
Wat jij doet is ook wel zorg, vind ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_215188740
Mijn roeping lag echt in de zorg, ik deed ook een opleiding tot verpleegkundige, maar toen kreeg ik een auto-ongeluk en kreeg ik rugklachten.
Nu ben ik ook een kantoortruus 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:35:46 #34
176471 oh-oh
pi_215188782
Als ik moest kiezen tussen zorg en onderwijs koos ik wel onderwijs.
Ik studeerde uiteindelijk toch drie jaar volwassenen educatie. Maar ja, niks mee gedaan.
( Groucho Marx )
pi_215188831
brrr, zorg lijkt me echt verschrikkelijk :D Alleen iets als chirurg ofzo lijkt me nog wel interessant, dan ben je veel minder bezig met wakkere patiënten. Alleen in een kinderdagverblijf werken lijkt me nog erger dan de zorg...

Maar ik zou eerlijk gezegd geen enkele baan kunnen noemen waar ik heel blij van zou worden op langere termijn. Ja, iets als verslaggever bij een reisprogramma of reis-influencer die alles gesponsord krijgt, maar niets realistisch. Ik hoop dat mijn kinderen wel een dergelijke roeping krijgen, wat het dan ook is.
pi_215189140
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 19:45 schreef oh-oh het volgende:
Die kinderen lijken me dan echt oprecht nog minder erg dan de meeste ouders :D :') :X
Vroeger was er echt niet zoveel bemoeienis toch?
Ligt er wel een beetje aan waar je lesgeeft. Maar tegenwoordig wordt er vaker boos naar de leerkracht gekeken bij een laag cijfer, ipv naar de leerling :+
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:40 schreef Troel het volgende:
Ik ben jaren geleden gestart met de pabo, maar autisten horen niet voor de klas hoorde ik in het derde jaar. Zou wel voor de klas willen, maar ben geen zij-instroom en paar jaar geen inkomsten is geen optie met studerend kind en eentje bijna studerend.
Waarom ben je geen zij-instroom? Puur omdat je ooit al pabo hebt gedaan? Daar zijn wel andere opties voor, een collega die nu onderwijsassistent is gaat ook in deeltijd de pabo afmaken.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 20:51 schreef exode het volgende:
Ik heb dat met heel veel beroepen :) Laat mij maar lekker kantoormiepje zijn.

Ik word wel omringd door mensen met duidelijke beroepskeuzes. In het onderwijs, de zorg, maatschappelijk werk. Alleen in mijn schoonfamilie werkt iedereen afgezien van 1 zwager op een kantoor.

Wat jij doet, zou ik ook niet kunnen hoor BE.
Ik dacht dat je vrouw leerkracht was? :D
pi_215189734
Ik zou best in het onderwijs kunnen werken denk ik maar dan liever voortgezet of hoger. Ik ga toch meer aan op het meer cognitieve stukje. Ik vind het huiswerk van mijn brugklasser stiekem ook superleuk :') ik heb ook een poos deels aan de universiteit lesgegeven en geef nu nog af en toe postdoctoraal onderwijs. Naast mijn zorgbaan :P ik doe wel patiëntenzorg maar vooral poliklinisch en niets lichamelijke. Ik zou ook niet direct verpleegkundige hoeven zijn bijvoorbeeld. Of dokter.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 6 oktober 2024 @ 06:36:47 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_215189772
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:48 schreef tombolafan het volgende:

[

[..]
Waarom ben je geen zij-instroom? Puur omdat je ooit al pabo hebt gedaan? Daar zijn wel andere opties voor, een collega die nu onderwijsassistent is gaat ook in deeltijd de pabo afmaken.
[..]

Omdat ik in het derde jaar gestopt ben na die opmerking (mentor gaf aan dat ze me nooit een voldoende zou geven voor communicatie). Ik was toen jong en naief en nu zou ik mogelijk juist fanatieker worden en het tegendeel bewijzen, maar toen niet. Dus geen opleiding afgerond, dus geen zij-instroom. Ik heb wel mijn propedeuse, dat levert me bij een onderwijsstudie vrijstellingen op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 oktober 2024 @ 08:01:49 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215190014
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:05 schreef livelink het volgende:

[..]
Wat jij doet is ook wel zorg, vind ik.
Ja, ok, maar hoewel ik echt heel veel voldoening haal uit de laatste verzorging van overledenen (ik haat het woord afleggen) kan ik me bijvoorbeeld niks voorstellen bij het wassen en verzorgen van levende mensen.
En ik heb al helemaal diepe bewondering voor de mensen die met mensen met dementie werken. Dag in, dag uit die verwarring, agressie, repeterende handelingen of verhalen. Petje af om daar mee om te gaan. :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2024 23:46 schreef FlyingFish het volgende:
brrr, zorg lijkt me echt verschrikkelijk :D Alleen iets als chirurg ofzo lijkt me nog wel interessant, dan ben je veel minder bezig met wakkere patiënten. Alleen in een kinderdagverblijf werken lijkt me nog erger dan de zorg…
Nou… ik weet niet of ik het voor altijd zou willen doen, maar zet mij dan maar op de groep baby’s tot 1 jaar. :Y O+
Van die kleintjes die in je nek nestelen! O+
pi_215190037
Ik kan in het cultuuronderwijs werken maar dat wil ik niet :P ik werk wel in de culturele sector. Eerst een baan die wat meer "in het veld" was en nu wel echt een kantoorbaan, maar super leuke organisatie en de leukste sector O+ al is het altijd billen knijpen in deze sector :P
pi_215190045
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 00:48 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ligt er wel een beetje aan waar je lesgeeft. Maar tegenwoordig wordt er vaker boos naar de leerkracht gekeken bij een laag cijfer, ipv naar de leerling :+
[..]
[..]
Ik dacht dat je vrouw leerkracht was? :D
Die noem ik geen schoonfamilie :)
pi_215190133
Onderwijs dacht ik wel wat te vinden. maar na een keertje meelopen was ik er wel van genezen. Nog wel een poos vrijwilliger geweest bij puberende statushouders, maar dan is de leraar er om te tot de orde te roepen :D

Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ben vooral lekker aan het moederen. Maar nu de pubers zichzelf opeens redden (heerlijk) moet ik maar eens kijken wat ik later wil worden :P

Even wat anders: dekbedden. Wat is nou echt een goede. Oudste heeft echt een nieuwe nodig, een koude kamer dus ook een goede nodig. Ik zie door het dons de eend niet meer :X
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:14:44 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215190243
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:
Onderwijs dacht ik wel wat te vinden. maar na een keertje meelopen was ik er wel van genezen. Nog wel een poos vrijwilliger geweest bij puberende statushouders, maar dan is de leraar er om te tot de orde te roepen :D

Ik weet nog steeds niet wat ik wil. Ben vooral lekker aan het moederen. Maar nu de pubers zichzelf opeens redden (heerlijk) moet ik maar eens kijken wat ik later wil worden :P

Even wat anders: dekbedden. Wat is nou echt een goede. Oudste heeft echt een nieuwe nodig, een koude kamer dus ook een goede nodig. Ik zie door het dons de eend niet meer :X
Niet de allergoedkoopste, maar ook niet de allerduurste 4-seizoenen van Ikea. Dan is er altijd iets te wisselen en te kiezen voor als het toch net te warm of net te koud is.
pi_215190262
Ik heb een hbo diploma maatschappelijk werk en werk doodleuk in een bedrijfskantine. :P
#loser. :')
pi_215190378
@vencodark Niet jezelf omlaag halen!
pi_215190442
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:51 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier zweer ik bij een wollen dekbed. Ik had dat vroeger als kind ook en dat was heerlijk. Toen we gingen samenwonen hebben we een wat goedkoper dekbed gehad maar dat was het toch niet. Dus uiteindelijk weer een wollen dekbed (4-seizoenen)

We hadden toen niet de duurste (1-jarig wol) maar de versie die er na komt. Heeft blijkbaar niets te maken met de warmte maar met de zachtheid van de wol. Hoe ouder het schaap hoe stugger de wol.

Ik kan zelf niet zoveel met het fluffy van dons.
pi_215190444
Ik heb geen dekbed want zweter :@
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
  zondag 6 oktober 2024 @ 09:56:21 #48
176471 oh-oh
pi_215190483
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 08:16 schreef exode het volgende:

[..]
Die noem ik geen schoonfamilie :)
Maar is je schoonfamilie niet haar familie?
@Venco je vindt je werk toch leuk? Dat is wat telt. En dat is ook al heel wat.
( Groucho Marx )
pi_215190552
Ik denk dat als je vraagt waar mensen oorspronkelijk voor opgeleid zijn (of van plan waren te gaan doen) en wat ze nu doen, dat heel ver uit elkaar kan liggen.
En als je vraagt wie er blij is met zijn werk, krijg je weer andere antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 06-10-2024 10:43:33 (Beter verwoord) ]
pi_215190584
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:56 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Maar is je schoonfamilie niet haar familie?
@:venco je vindt je werk toch leuk? Dat is wat telt. En dat is ook al heel wat.
Klinkt als een raadsel zo ;) maar als ik over mijn schoonfamilie schrijf, bedoel ik mijn verloofde dus niet.

Maar voor de zekerheid:
Mijn hele schoonfamilie bestaat uit kantoormiepjes en kantoorpikkies behalve 1 zwager en mijn verloofde
:) :)

In mijn familie juist het tegenovergestelde. Ik ben een kantoorchick en mijn zwager is ambtenaar op kantoor. De rest inclusief mijn volwassen neefjes en volwassen nichtje zien kantoorwerk als een soort strafkamp.
pi_215190651
Ik ben gewoon niet opgeleid, na de Havo mijn P op de HBO journalistiek gehaald en toen gestopt en gaan werken. Mijn eerste fulltime baantje via het uitzendbureau was kranten uitpluizen op zoek naar nieuwbouwprojecten en ze lastigvallen over ingebouwde stofzuigersystemen. Dat was echt een hersendode bezigheid.
pi_215190686
Ik ben arbeidsongeschikt maar ga begeleid werken.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_215190689
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:01 schreef Hupje het volgende:
Ik denk dat als je vraagt waar mensen oorspronkelijk voor opgeleid zijn (of van plan waren te gaan doen) en wat ze nu doen, dat heel ver uit elkaar ligt.
En als je vraagt wie er blij is met zijn werk, krijg je weer andere antwoorden.
Ik doe precies waar ik voor ben opgeleid. Alleen stop ik daar dit jaar nog mee en ga me laten omscholen O+ Ik ga de zorg uit, ben er klaar mee.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 oktober 2024 @ 10:09:59 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215190695
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:17 schreef vencodark het volgende:
Ik heb een hbo diploma maatschappelijk werk en werk doodleuk in een bedrijfskantine. :P
#loser. :')
Niks loser!
Hier hbo communicatie & multimedia design en zit thuis, maar dat maakt me niet minder, en jou ook niet :*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215190923
Ik heb allemaal rechtenstudies gefaald en ben toen de cultuurhoek in gegaan en dat is echt de beste beslissing ooit geweest voor mij O+ maar zijn wel echt twee uitersten :P
pi_215190948
Ik doe precies waar ik voor opgeleid ben :Y dat was niet wat ik oorspronkelijk wilde studeren (dat was geneeskunde). Gedurende mijn studie werd me steeds duidelijker wat ik precies wilde en toen ben ik dat maar gaan doen. Dus na 4 jaar studeren, promoveren en 6 jaar postdoctoraal opgeleid worden heb ik dat punt twee jaar geleden bereikt O+ en nu werk ik nog maar 3 dagen, geniet van mijn gezin en ben me ondertussen aan het ontwikkelen in mijn rol als manager en daarna zie ik wel wat ik verder nog wil in mijn werk.
pi_215190973
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 10:39 schreef Aure het volgende:
Ik heb allemaal rechtenstudies gefaald en ben toen de cultuurhoek in gegaan en dat is echt de beste beslissing ooit geweest voor mij O+ maar zijn wel echt twee uitersten :P
Hoeveel rechtenstudies zijn er? :D
  zondag 6 oktober 2024 @ 10:48:40 #58
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215190975
Ik doe ongeveer waar ik voor opgeleid ben. En het scheelt dat ik in mijn vakgebied wel in zorg of onderwijs kan werken, in staffuncties. Ik ben in elk geval wel klaar met de commerciële hoek.
pi_215191056
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier zweer ik bij een wollen dekbed. Ik had dat vroeger als kind ook en dat was heerlijk. Toen we gingen samenwonen hebben we een wat goedkoper dekbed gehad maar dat was het toch niet. Dus uiteindelijk weer een wollen dekbed (4-seizoenen)
Dat vind ik juist de hel.
2 stel geprobeerd maar altijd openstaande tunneltjes waardoor we koude lucht binnen kon. Ril.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215191466
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 11:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat vind ik juist de hel.
2 stel geprobeerd maar altijd openstaande tunneltjes waardoor we koude lucht binnen kon. Ril.
Daar herken ik me helemaal niet in dat er ergens koude lucht door naar binnen komt. Geen idee of ik daar dan geluk mee heb, of gewoon het goede dekbed heb gekozen.

Onderwijs zou ik niet in kunnen werken, dat trekt me echt helemaal niet.
Zorg ook niet trouwens. Het enige wat me in die branche wel iets lijkt is ambulance verpleegkundige, maar als ik hoor wat voor agressie er is tegen hulpverleners, dan pas ik. (En het feit dat ik me helemaal zou moeten omscholen, want geen zorg achtergrond. Ik kom niet verder dan EHBO, al komt daar ook wel af en toe een ambulance aan te pas, vandaar mijn interesse er voor denk ik).
pi_215191474
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 09:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

We hadden toen niet de duurste (1-jarig wol) maar de versie die er na komt. Heeft blijkbaar niets te maken met de warmte maar met de zachtheid van de wol. Hoe ouder het schaap hoe stugger de wol.

Ik kan zelf niet zoveel met het fluffy van dons.
Wij hadden vroeger van die dikke wollen dekens. Maar op een goed koude dag was het water in mijn vaasjes op de vensterbank bevroren. Dan wil je alle dekens die je kunt vinden :D

Bij C blijft het binnen wel iets warmer gelukkig.

Hier thuisblijfmoeder met een bachelor biomedische technologie. De master net niet gehaald ivm een zwangerschap, pnd en nog een zwangerschap :D
Maar die wereld is hobby, maar niet om in te werken.
pi_215191501
Ik heb veel bewondering voor mensen in de zorg en het onderwijs maar ik zou het zelf niet kunnen.
Ik blijk ook minder ambitieus dan ik altijd dacht te zijn. Qua opleiding wetenschappen gedaan (master) maar onderzoek trok mij uiteindelijk totaal niet. Beetje per ongeluk de it ingerold en nooit meer weggegaan. Kantoormiep kan ik me moeilijk noemen want ik werk 80% thuis :P . Ik wil leuke (mentaal) uitdagende dingen doen en mijn collega's helpen maar daar houdt het een beetje op. Geen grote maatschappelijke doelen dienen ofzo. Ik vind het stressvrije aspect daarvan wel fijn. Er gaat niemand dood als ik een slechte dag heb. Die rust in mijn hoofd werkt goed voor mij.
pi_215191530
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:19 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Wij hadden vroeger van die dikke wollen dekens. Maar op een goed koude dag was het water in mijn vaasjes op de vensterbank bevroren. Dan wil je alle dekens die je kunt vinden :D

Bij C blijft het binnen wel iets warmer gelukkig.

Hier thuisblijfmoeder met een bachelor biomedische technologie. De master net niet gehaald ivm een zwangerschap, pnd en nog een zwangerschap :D
Maar die wereld is hobby, maar niet om in te werken.
Wollen deken heb ik dan weer geen ervaring mee. Maar lijkt me wel anders weer als een dekbed. Gelukkig dat het bij C wel wat warmer blijft dan dat het echt vriest binnen :D
pi_215191590
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 12:29 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wollen deken heb ik dan weer geen ervaring mee. Maar lijkt me wel anders weer als een dekbed. Gelukkig dat het bij C wel wat warmer blijft dan dat het echt vriest binnen :D
Ja, en toen de kleinkinderen kwamen werd er binnen een jaar een cv geïnstalleerd met radiatoren op de slaapkamers :D

(Oude boerderij, beneden kreeg rond die tijd wel dubbelglas. Boven niet)
pi_215191863
Ik heb mijn P gehaald op de pabo en op de docentenopleiding geschiedenis. En nu werk ik in een lunchroom.

Er komt een dag dat ik écht weet wat ik later worden wil.

Onderwijs trekt me nog steeds altijd, maar de meeste ontwikkelingen (qua methodes, vrijheden, ouders) trek ik niet en zouden me teveel frustraties opleveren.
pi_215191892
Ik heb zo'n 20 jaar geleden voor de klas gestaan in het VO. Dat heb ik 2 jaar volgehouden en daarna geswitcht naar de cijfertjes, wat ik nu dus bijna 20 jaar doe.
Echt heel veel respect voor mensen in het onderwijs en ook de zorg _O_ . Ik zou het niet kunnen.
pi_215192022
Wij hebben een wollen deken uit de oudheid zeg maar, die leggen we over ons dekbed in de winter. Wij slapen altijd met raam open dus best koud. En niets kan op tegen die wollen deken, heerlijk.

B slaapt met een Stoov kruik, hij heeft vaak pijn in zijn voeten 's nachts en alleen warmte helpt dan (en masseren maar dat probeer ik toch te voorkomen middenin de nacht).

Wij hebben een top 4seizoenen dekbed dankzij Mush. Anti allergeen :)
https://www.bol.com/nl/nl(...)cm/9200000032764146/
pi_215192027
13 jaar geleden, de laatste keer dat het écht koud was (in de nacht -20 geloof ik), hebben we een 4-seizoenen wollen dekbed gekocht. Vet duur. Maar ik zweer erbij. We gebruiken maar zelden beide tegelijk, het dikste deel is in principe voldoende in de winter van tegenwoordig. Maar ik hou van het gewicht. Het liefst zou ik zo’n ouderwetse zware sprei willen, maar mijn lief vindt dat te warm.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_215192068
Ik kan niet tegen wollen vullings, B ook niet. Die wollen deken ligt in echt koude nachten op het 4 seizoendekbed en een laken (ik kan niet slapen zonder laken :) Ding gaat zelfs mee op vakantie). Dan gaat het wel goed.

Verloofde is een enorme koukleum, in de winter warmt ze haar kant van het bed voor met een electrisch deken en ze slaapt met minstens 1 kruik.
B heeft het buiten zijn pijnlijke voeten juist altijd bloedheet. Die ligt heel lang onder zijn zomerdekbed in een onderbroek.
pi_215192150
Het lijkt me heel leuk om in het onderwijs te werken als bijv. ib’er. Maar hoe je daar komt, geen idee. De meeste ib’ers stromen door vanuit een gewone onderwijsbaan, maar lesgeven wil ik echt niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215192216
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 14:03 schreef SaskiaR het volgende:
Het lijkt me heel leuk om in het onderwijs te werken als bijv. ib’er. Maar hoe je daar komt, geen idee. De meeste ib’ers stromen door vanuit een gewone onderwijsbaan, maar lesgeven wil ik echt niet.
Als IB-er ben je de schakel tussen leerkrachten, ouders, directie en andere instanties. Vanuit mijn ervaring vind ik het belangrijk dat een IB-er wel onderwijservaring heeft omdat je dan het makkelijkst adviezen kunt geven aan leerkrachten en ook die vertaalslag van onderwijs(termen) kunt geven aan ouders.
In een andere functie in mijn afstudeerstage vond ik het in ieder geval heel lastig om dat te doen zonder zelf ervaring te hebben voor de klas.
pi_215192264
Logisch inderdaad, maar ik ben beter in het organiseren en regelen van dingen dan in het lesgeven😁Dus het zal er helaas wel niet van komen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_215192414
Fijn te lezen dat het dekbed bevalt exode :) Zoon slaapt nog steeds onder de helft ervan, nu met een fleece dekentje erbovenop. Bij erge kou gaat deel 2 er los bovenop.
Ik kan ook niet tegen wol (en warmte), krijg er een droge en prikkende keel van en heb dan ook een laken en een heel dun anti allergeen sprei. Nu met ook een fleece deken en in de winter nog een sprei. Laagjes O+ want altijd warm.

Eerste wat zoon altijd doet, ook in de winter: zodra hij thuis komt zn kleding uit en een korte broek en tanktop aan :D Heeft het altijd warm. Zal wel erfelijk zijn want ik heb hetzelfde :+

Zoon is met zn vader op stap en hij belde mij, uiteraard :') Nieuwe lading funko's van Deadpool en Wolverine, of ik wilde betalen? Euh, neuh, vraag maar aan je vader. Ben benieuwd met wat ie zo thuiskomt :D
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_215192738
Ik haalde mijn P in journalistiek, besloot toen (het huidige volgens mij?) Management en Recht te doen en begon op een backoffice bij een uitzendbureau. Hbo+ arbeidsrecht gedaan, doorgegroeid naar arbeidsrecht jurist en na bijna 15 jaar bij datzelfde uitzendbureau nu werkzaam als bedrijfsjurist bij een ander (kleiner en leuker) uitzendbureau.

Mijn droom om oorlogscorrespondent te worden is ergens in duigen gevallen :') in plaats daarvan dus al 17 jaar saai kantoorwerk. Respect voor iedereen die een carrière switch heeft durven aangaan of dat gaat doen. Ik heb dat zelf nooit gedurfd, veel te eng zo'n verandering :@

Hier ligt het winterdekbed er alweer op. Bij de kinderen niet, maar die slapen in dikke onesies. Die hebben wel hun zwaartedeken er alweer op liggen, dat maakt het ook wel extra warm (ik wil zelf ook wel zo'n deken, heerlijk O+ ).

Ik ging vrijdagmiddag om half 5 naar huis, althans dat was de planning, er reed een scooter in de verkeerde richting op het fietspad tegen mijn auto aan toen ik vanaf het parkeerterrein de weg op wilde rijden. Scooter total loss, voorkant van onze auto aan duigen, maar godzijdank waren de scooterrijder en de bijrijder oke (wel onderzocht in de ambulance). Politie gaf aan dat de scooterrijder fout zat, de politie controleert daar ook met grote regelmaat op spookrijders. Hopelijk zeggen de verzekeringen dat ook aangezien ik vanaf een parkeerterrein kwam... gelukkig wel all risk verzekerd :X
pi_215192971
Pff, wat een gedoe weer Schanu. Hopelijk leren ze er van…

Wij hebben het hele jaar door dezelfde deken op het bed liggen. Ons huis is matig geïsoleerd, maar eenmaal in bed is het al snel warm genoeg. Alleen in de winter doe ik nog wel eens een elektrische deken eronder om voor te verwarmen, maar die gaat het bed weer uit zodra ik er in stap.

Zoon slaapt het hele jaar door onder een dun zomerdekentje. Of nouja, daar begint hij onder. Hij heeft het nogal snel warm dus meestal ligt hij er alsnog niet onder als hij een pyjama aan heeft.
pi_215193087
Ja ach. Ik vind het weleens zonde van mijn potentie en moeite die in de opleiding gestoken is.
Zonder faalangst en als ik mijn zoon niet had gekregen had het wellicht anders gelopen.

Maar goed, werk is zeker leuk en ik werk er al ruim 14 jaar. Ik hoor bij het meubilair. :P Geen gedoe.
  zondag 6 oktober 2024 @ 15:39:24 #77
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215193175
dat heb ik ook. Ik werk weliswaar in mijn vakgebied maar niet op mijn "niveau".
  FOK!fotograaf zondag 6 oktober 2024 @ 15:50:17 #78
148247 taxibabe
pi_215193292
Ik ben ooit begonnen aan een hoveniersopleiding, maar mijn rug liet mij in de steek en moest ik stoppen. Uiteindelijk tig baantjes gehad (administratief en secretarieel), via werk diverse opleidingen gedaan om toch wat diploma's te krijgen. Via via een baan gekregen bij de FNV (onderzoek) en later campagnemedewerker Zorg VVT, dus acties en manifestaties organiseren. Daar ook MHBO Projectmanagement gehaald, maar moest na 8 jaar weer weg wegens bezuinigingen.

Nu werk ik sinds kort weer bij de gemeente, ondersteuner onderwijshuisvesting, vooral klokuren voor gymmen berekenen, schoolzwemmen en andere administratieve taken.

Dus zijdelings wel te maken met zorg en onderwijs, maar daadwerkelijk in de zorg of het onderwijs werken, neh dat is niks voor mij. Ik ben toch wel meer een kantoormiep.
  zondag 6 oktober 2024 @ 16:33:31 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_215193811
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 15:31 schreef vencodark het volgende:
Ja ach. Ik vind het weleens zonde van mijn potentie en moeite die in de opleiding gestoken is.
Zonder faalangst en als ik mijn zoon niet had gekregen had het wellicht anders gelopen.

Maar goed, werk is zeker leuk en ik werk er al ruim 14 jaar. Ik hoor bij het meubilair. :P Geen gedoe.
Dat maakt je zeker geen faalhaas, maar als je het zo omschrijft snap ik op zich wel dat je het zonde vindt. :*.

Ik hou alleen enorm van de gedachte dat je opleiding geen fluit uit maakt en dat (vrijwel) iedereen alsnog wel ergens op zijn pootjes landt. O+
Ik ben opgeleid tot bibliothecaresse (:D) maar heb afgezien van mijn stage nooit in een bibliotheek gewerkt. Mijn eerste baan was bij een internationale bibliotheek-vereniging dus ik heb er uiteindelijk heel wat van binnen gezien, maar nooit als zodanig gewerkt.
pi_215193884
Ik ben precies gaan doen waar ik voor opgeleid ben (logopedist en taalkundige), hbo bachelor, pre-master en master gedaan. Je kunt wel vrij ‘weinig’ met mijn specifieke studies, al heeft taalwetenschap er wel voor gezorgd dat m’n horizon wat verbreed is.
Ik werk wel in het onderwijs en dat vind ik erg leuk. Vooral het voor de klas staan, al doe ik dat bij mijn huidige school maar twee uurtjes per week. Verder doe ik veel werk achter de computer, in een soort ondersteunende functie. Cognitief een stuk uitdagender dan bij mijn vorige school, maar ik mis de dynamiek soms wel van veel voor de klas en veel met leerlingen werken. Daarom geniet ik extra van uitjes met leerlingen waar ik bij kan zijn.

Ik ga ooit nog wel een lesbevoegdheid Nederlands halen, maar nu ik zwanger ben, duurt dat wel weer vijf jaar. Ga ik niet aan beginnen als ik nog kinderen thuis heb lopen. Hopelijk kan ik ‘m dan in ruim een jaar halen. Tegen die tijd maar eens in verdiepen, wellicht is er dan weer van alles veranderd.
pi_215194074
Ik heb mijn hbo opleiding in de gezondheidszorg net niet afgemaakt. Eindstreep was in zicht, maar toen viel ik uit.
Nu soms wel spijt dat ik het niet heb afgemaakt, maar het is alleen maar een voltijds opleiding en dan zou ik helemaal overnieuw moeten beginnen (inclusief bijna 2 uur reizen enkele reis) dat is niet haalbaar.

Daarna heb ik mbo kinderopvang gedaan en gewerkt op de peuterspeelzaal.
Dat wil ik niet meer.

Intussen al 15 jaar thuis, moederen. Ik zou wel iets willen, maar weet niet zo goed wat.
Onderwijs trekt me niet, ik zie mezelf niet voor de klas staan. Maar remedial teacher lijkt me dan wel leuk bijvoorbeeld.
Of toch iets in de gezondheidszorg, medisch secretaresse of biomedisch analist oid. Kinderfysiotherapeut lijkt me leuk, orthodontie assistente en orthopedisch instrument maker.
Ik zou ook best wel weer een opleiding willen doen, maar ik durf er niet aan te beginnen :')
Fake it till you make it...
pi_215194426
Ik heb nog weleens sollicitaties gedaan hoor, die richting op maar inmiddels moet ik er niet aan denken daar serieus mee aan de slag te gaan.
Mijn vorige psycholoog/praktijkondersteuner met wie ik weleens een babbeltje maak, stuurde daar weleens op aan.
Dat een carrièreswitch nog altijd kan, als oppepper voor mijn eigenwaarde.
Maar ik heb er eigenlijk geen oren naar. Denk dat de faalangst toch wel een blijvend dingetje is en al dat gedoe en gestress er om heen.
Laat mij dan maar ‘mindful’ broodjes smeren. :P
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:16:16 #83
176471 oh-oh
pi_215194813
Ik heb geen faalangst maar ik kan niet leren en heb nu dus wel examenstress maar ik weet ook dat ik het wel kan als het echt moet, en kies dingen waarbij ik moet onderpresteren.
Qua werk blijf ik er echt bij dat ik rechten was gaan studeren als ik als scholier een weekje met mijn latere baas op het advocatenkantoor mee had mogen draaien. Strafrecht kicks ass!
Maar toen ik op het vwo dat was dat echt de meest afschuwelijke studie die er bij zat in mijn ogen :D
( Groucho Marx )
  FOK!fotograaf zondag 6 oktober 2024 @ 18:31:50 #84
148247 taxibabe
pi_215194981
In eerdere arbeidsonderzoeken kwam bij mij ook naar voren dat ik geschikt zou zijn voor managementfuncties. Maar ook ik heb enorme faalangst en spreekangst voor groepen. Bij de FNV moest ik regelmatig briefings presenteren voor acties. Drama was dat altijd, terwijl mijn collega's niks in de gaten hadden ging ik dood van binnen.

Nou.. laat mij dan maar lekker kantoormiep zijn waarbij ik een leidinggevende heb. De mededeling van boventalligheid bij de FNV viel in mijn bevallingsverlof, dus daarna ontslagvergoeding en lang WW. Lekker 5 jaar bij mijn zoon kunnen zijn. Nu gaat hij naar school en ben ik weer voor 12 uur/week aan het werk onder schooltijd.
  zondag 6 oktober 2024 @ 18:36:02 #85
176471 oh-oh
pi_215195064
Ik was dus eerst winkelmiep, toen kantoormiep en nu thuiswerkmiep 😂
( Groucho Marx )
pi_215195805
quote:

[..]
Wat tof! Ik loop een jaar voor, ben in februari bij Fontys begonnen. :) Hopelijk haalt ze het! Mocht ze vragen hebben kan ze altijd een berichtje sturen.
pi_215195953
Ik wilde naar de pabo op mijn zeventiende maar ging naar het conservatorium, want er was destijds een lerarenoverschot en iedereen vond het zonde van mijn talent als ik naar de pabo ging. Nu doe ik, na vele omzwervingen in en buiten het onderwijs, alsnog de pabo. Toch weet ik niet of ik nu wel in het basisonderwijs had gewerkt als ik het destijds al had gedaan, dus geen vervelende gevoelens over dat het zo gelopen is. :)
pi_215196132
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 17:40 schreef vencodark het volgende:
Ik heb nog weleens sollicitaties gedaan hoor, die richting op maar inmiddels moet ik er niet aan denken daar serieus mee aan de slag te gaan.
Mijn vorige psycholoog/praktijkondersteuner met wie ik weleens een babbeltje maak, stuurde daar weleens op aan.
Dat een carrièreswitch nog altijd kan, als oppepper voor mijn eigenwaarde.
Maar ik heb er eigenlijk geen oren naar. Denk dat de faalangst toch wel een blijvend dingetje is en al dat gedoe en gestress er om heen.
Laat mij dan maar ‘mindful’ broodjes smeren. :P
Ik heb een universitaire bachelor (heb m’n masterscriptie nooit afgeschreven) waarmee ik in een supermarkt werk. Ik heb periodes gehad dat ik er van baalde en echt wat anders wilde gaan zoeken (meestal in onrustige periodes met een nieuwe manager) maar nu vind ik het eigenlijk wel heel relaxt. Nooit werk mee naar huis, veel afwisseling, gezellige collega’s die gewoon zeggen waar het op staat… Elke nieuwe bedrijfsleider doet weer het aanbod om het management in te gaan als ik meer wil gaan werken, maar ik heb geen zin in het gezeik dat daarbij komt kijken (personeelsmanagement, onhaalbare doelen etc). Fulltime zou ik er niet aan moeten denken om hier te werken, maar twee dagen per week is prima en geeft me de flexibiliteit om elke vakantie betaald vrij te kunnen zijn.

Ik heb nu als streven om als de kinderen naar de middelbare gaan een ‘echte’ baan te gaan zoeken. Dan zitten ze niet meer te wachten op een moeder die veel op school helpt.
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:14:48 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215196206
Ik slaap onder een zwaartedeken, aanrader! Ik heb die van 8 kilo van ikea, maar action heeft ze geloof ik ook tegenwoordig.

En als iemand voor een klein prijsje een texels wollen 4 seizoenendekbed in 240 x 220 wil overnemen, geef een gil! We hebben er drie nachten onder geslapen en zijn toen terug naar dons gegaan. Ik kon niet wennen aan geen fluffie zachte laag op me. Vond wol te dun en stug aanvullen, te weinig volume. Was wel lekker warm!

En ik ga eerst eens meelopen en dan hak ik de knoop door. Spannend, maar het is nooit te laat voor een carrièreswitch. Met een hbo-diploma (of meer, zoals bij mij) kun je je bevoegdheid of in deeltijd flexibel halen of als zij-instromer. Ik kon m'n bevoegdheid nl's voor het VO al in één jaar in flexibele deeltijd halen. Maar da's onbetaald... Dus dan maar zij-instroom in het PO. En dan ooit de stap naar vakleerkracht muziek of ib'er ofzo. Zit nu op hr-beleid in het onderwijs, ook leuk. Ik ga iig nooit meer iets echt commercieels doen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:38:15 #90
176471 oh-oh
pi_215196401
Oh dat dekbed klinkt wel heel goed!
Maar ik moet even niks kopen want ik heb mijn extra baan opgezegd dus ik moet even opnieuw budgetteren🙄.
En ik heb al die kale warme kruikjes in bed dus nooit last van kou. Naakthonden ftw!
( Groucho Marx )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 6 oktober 2024 @ 20:45:32 #91
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215196474
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:38 schreef oh-oh het volgende:
Oh dat dekbed klinkt wel heel goed!
Maar ik moet even niks kopen want ik heb mijn extra baan opgezegd dus ik moet even opnieuw budgetteren🙄.
En ik heb al die kale warme kruikjes in bed dus nooit last van kou. Naakthonden ftw!
Wat wil je nu gaan doen qua werk?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215196499
Wij slapen onder een Zenzo dekbed, die is temperatuur regulerend.
Man is veel warmbloediger dan ik ben maar met deze kunnen we vrijwel het hele jaar onder hetzelfde dekbed slapen slapen. En lekker het hele jaar hetzelfde gewicht wat ik wel prettig vind.

Daarbij ook nog een speciale topper met een warme en koude kant al is dat effect volgens mij weg met een molton maar mijn man zweert bij die koele kant in de zomer
(Met de koude nachten leek het mij gisteren wel tijd om de topper om te flippen.... We hebben de hele zomer niet op de koude kant gelegen :') ) Tot zover dus de meerwaarde van een speciale topper :D
  zondag 6 oktober 2024 @ 20:59:40 #93
176471 oh-oh
pi_215196585
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 20:45 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wat wil je nu gaan doen qua werk?
Ik werk nog gewoon voor een zorgverzekering vanuit huis hoor, max 32 uur maar meer kan altijd. Ik deed daar nog een baan naast, daar ben ik mee gestopt.
( Groucho Marx )
pi_215197020
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 16:33 schreef BE het volgende:

[..]
Dat maakt je zeker geen faalhaas, maar als je het zo omschrijft snap ik op zich wel dat je het zonde vindt. :*.

Ik hou alleen enorm van de gedachte dat je opleiding geen fluit uit maakt en dat (vrijwel) iedereen alsnog wel ergens op zijn pootjes landt. O+
Ik ben opgeleid tot bibliothecaresse (:D) maar heb afgezien van mijn stage nooit in een bibliotheek gewerkt. Mijn eerste baan was bij een internationale bibliotheek-vereniging dus ik heb er uiteindelijk heel wat van binnen gezien, maar nooit als zodanig gewerkt.
Werken in de bieb lijkt me dus echt heerlijk :D
Lekker rustig tussen boeken O+

Waarschijnlijk zou ik het na een tijdje veel te rustig vinden. Nu dus horeca en daar is het juist heeeeel veel geluid en prikkels en daar ga ik best goed op.
pi_215197102
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:47 schreef LeSage het volgende:

[..]
Werken in de bieb lijkt me dus echt heerlijk :D
Lekker rustig tussen boeken O+
Het boekendeel lijkt mij ook leuk. Maar al die bejaarden met hun computervragen, daar zou ik echt niet geschikt voor zijn _O-
pi_215197214
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 21:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Het boekendeel lijkt mij ook leuk. Maar al die bejaarden met hun computervragen, daar zou ik echt niet geschikt voor zijn _O-
Oh jammer, die was ik helemaal vergeten eigenlijk _O-
Ik ging eigenlijk ook vooral voor de boeken!
pi_215197246
Lekker rustig tussen de boeken lijkt me heerlijk maar de bieb is tegenwoordig geen stilte ruimte meer met allemaal boeken.
Onze bieb heeft zelfs inpandige horeca, misschien voor jou wel de ideale combi @LeSage
  zondag 6 oktober 2024 @ 22:13:26 #98
176471 oh-oh
pi_215197305
Ik heb ooit 1 dag in de academische boekhandel hier gewerkt.
Dat was echt de sufste dag van mn leven 😂.
Echt in de pauze jankend mijn bestie gebeld, die is me om sluit komen halen, langste dag van mijn leven was dat. Hij lacht er nog om!
( Groucho Marx )
pi_215197320
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2024 22:08 schreef Elleska het volgende:
Lekker rustig tussen de boeken lijkt me heerlijk maar de bieb is tegenwoordig geen stilte ruimte meer met allemaal boeken.
Onze bieb heeft zelfs inpandige horeca, misschien voor jou wel de ideale combi @:LeSage
Haha, mijn droom is mijn eigen boekenhandel met creatieve afdeling (papier, wol) en een koffiehoek daarbij.
Ik vermoed ook dat het pittig is om zoiets draaiende te houden met iets van winst. Helaas.
pi_215197664
Ik heb een aantal jaar in een universitaire bieb gewerkt. Ik vond het tof! Als student achter de balie, toen nog per vakgebied. Als het rustig was, kon ik lekker struinen in het magazijn O+. Later doorgestroomd naar een grote-mensenbaan bij de afdeling acquisitie. Heerlijke tijd gehad!

Inmiddels is er nog maar 1 balie voor alle vakgebieden, zijn km’s magazijn wegbezuinigd en moet alles van tevoren online worden aangevraagd (wat niet al sowieso online beschikbaar is). Een hele beroepsgroep gedegradeerd tot ophalen van online bestellingen :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')