Blijft toch een gaar gedoe, met dat registreren enzo. Ik ben toch blij dat hier gewoon je stempas in de bus valt en dat je wel of niet stemt en dat ook net stemmen gewoon je goed recht isquote:Op zondag 6 oktober 2024 07:02 schreef OMG het volgende:
O, maar je moet je zeker wel registreren. Vriendin van m'n vrouw die maar 1 keer niet heeft gestemd was van de voter roll gepurged.
Ja en nee, het is dat m'n vrouw blijft checken, maar de vriendin van m'n vrouw waar ik over postte zou net zo goed nog geregistreerd moeten zijn. Maar goed, zonder register zoals we dat in NL kennen is dit gok ik de next best thing? Hoe dan ook nog steeds kut.quote:Op zondag 6 oktober 2024 07:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Blijft toch een gaar gedoe, met dat registreren enzo. Ik ben toch blij dat hier gewoon je stempas in de bus valt en dat je wel of niet stemt en dat ook net stemmen gewoon je goed recht is
Ja, als de systemen verder niet op orde zijn is registreren wel de beste optie. Zo lang je maar bij het stemmen een officieel ID moet laten zien is het ook wel prima verder. Geen idee hoe dat verder in detail gaat daar, maar het principe zal vast niet heel anders zijn? Als in: jezelf identificeren, stem uitbrengen en er wordt geregistreerd dat jij hebt gestemd, maar uiteraard niet wt jij hebt gestemd.quote:Op zondag 6 oktober 2024 07:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja en nee, het is dat m'n vrouw blijft checken, maar de vriendin van m'n vrouw waar ik over postte zou net zo goed nog geregistreerd moeten zijn. Maar goed, zonder register zoals we dat in NL kennen is dit gok ik de next best thing? Hoe dan ook nog steeds kut.
Uiteraard, en zoals eerder vermeldt vinden er weer eens fouten plaats. Wanneer ik me hier in IN m'n rijbewijs moet vernieuwen heb ik 3x bewijs nodig dat ik woon waar ik woon, dus al de grappen en grollen over "ik ga de volgende verkiezing ook stemmen" van 1 of andere BNW debiel zijn gewoon complete onzin.quote:Op zondag 6 oktober 2024 07:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, als de systemen verder niet op orde zijn is registreren wel de beste optie. Zo lang je maar bij het stemmen een officieel ID moet laten zien is het ook wel prima verder. Geen idee hoe dat verder in detail gaat daar, maar het principe zal vast niet heel anders zijn? Als in: jezelf identificeren, stem uitbrengen en er wordt geregistreerd dat jij hebt gestemd, maar uiteraard niet wt jij hebt gestemd.
Immigranten? Je bedoelt vooral illegalen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 05:58 schreef Kijkertje het volgende:
Ik heb die Amerikaanse droom nooit zo begrepen. Roem en rijkdom blijft altijd voorbehouden aan de happy few, dat kan nooit iedereen worden. Het was gewoon eeuwenlang een betere optie dan de armoede in het thuisland of een vluchthaven voor criminelen en slachtoffers van geloofsvervolgingen. Voor de oorspronkelijke bevolking was die Amerikaanse droom hun ondergang om nog maar niet te spreken wat een ellende het was voor de zwarte bevolking en tegenwoordig mogen immigranten helemaal niet meer meedoen aan die 'Amerikaanse droom'
Illegale immigranten de mensen die je kunt uitbuiten en gebruikt worden door de mensen die een Amerikaanse droom willen beleven en deze illegalen dan graag voor een appel en een ei laten werken. Dat de Republikeinen daar tegen zijn is erg bizar, aangezien ze daarmee 50% van de arbeiders in de Amerikaanse landbouw gaan uitzetten.quote:Op zondag 6 oktober 2024 08:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Immigranten? Je bedoelt vooral illegalen.
Nee, het is uitsluitend MAGA die compleet over de rooie gaat. Maar dat zijn dan ook dezelfde figuren die zich wijs laten maken dat ee federale overheid de getroffen gebieden volledig in de steek laat.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:35 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Kamala Harris pleegt hier politieke harakiri, miljoenen naar Libanon terwijl de lijken in het water drijven in de VS.
De Amerikanen zijn dan ook not amused gezien de enorme ratio die ze krijgt.
Maar als we de slaven bevrijden hoe word het katoen dan geplukt?quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Illegale immigranten de mensen die je kunt uitbuiten en gebruikt worden door de mensen die een Amerikaanse droom willen beleven en deze illegalen dan graag voor een appel en een ei laten werken. Dat de Republikeinen daar tegen zijn is erg bizar, aangezien ze daarmee 50% van de arbeiders in de Amerikaanse landbouw gaan uitzetten.![]()
Wat is het plan van de republikeinse denktank om deze grote groep wegvallende goedkope arbeiders op te gaan vangen. Tarieven op groente import zetten en een loonlijst spiraal laten ontstaan in de landbouw sector waardoor de voedselprijzen inflatie daar door het dak zal gaan.
Ah je hebt de 30.000 reacties allemaal gelezen…..quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, het is uitsluitend MAGA die compleet over de rooie gaat. Maar dat zijn dan ook dezelfde figuren die zich wijs laten maken dat ee federale overheid de getroffen gebieden volledig in de steek laat.
Die Gunther Eagleman is verder ook een prominente MAGA-pauper, een notoire verspreider van leugens.
Overheden in de VS zouden ook hard op moeten treden tegen uitbuiting van (illegale) immigranten, die vaak voor een appel en een ei werk doen. Die mensen zouden op z'n minst het minimumloon moeten krijgen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar als we de slaven bevrijden hoe word het katoen dan geplukt?
Dat is eigenlijk wat je zegt hier.
De moderne slaven worden niet bevrijd die worden volgens jou en andere maga napraters toch uitgezet, dus verklap ons dan hoe dat de landbouw sector dat grote arbeids verlies in de VS moet gaan opvangen?quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Maar als we de slaven bevrijden hoe word het katoen dan geplukt?
Dat is eigenlijk wat je zegt hier.
30k reacties op X zegt helemaal niks.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je hebt de 30.000 reacties allemaal gelezen…..
30k magas en bots.quote:Op zondag 6 oktober 2024 09:58 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah je hebt de 30.000 reacties allemaal gelezen…..
Dan moeten ze daar naar handelen. De landbouw bijvoorbeeld kan wel wat innovatie gebruiken. Het gebruiken van illegalen is een keuze die helaas gefaciliteerd word door de overheid.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overheden in de VS zouden ook hard op moeten treden tegen uitbuiting van (illegale) immigranten, die vaak voor een appel en een ei werk doen. Die mensen zouden op z'n minst het minimumloon moeten krijgen.
Maar feit is dat uitzetten van miljoenen illegalen gevolgen gaat hebben voor bedrijven in bepaalde sectoren. Op deze manier onttrek je miljoenen werknemers en consumenten uit de economie.
In Texas heeft 40 procent van de bouwvakkers een buitenlandse achtergrond, en daar zitten ook veel illegalen tussen.
Snap best dat je immigratie aan wil pakken, het probleem is dat veel sectoren in de VS afhankelijk zijn van deze groep mensen. Zijn ze er niet meer - of houd je ze buiten de deur - dan leidt dat onvermijdelijk tot personeelstekorten en prijsstijgingen.
Dat hoeft niet erg te zijn, maar het is wel de realiteit.
Het zegt dat het een oerdomme tweet is. De lijken drijven in het water in de oostelijke staten en Kamala vind het dan een goed idee om te tweeten dat er miljoenen naar Libanon gaan.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
30k reacties op X zegt helemaal niks.
Dus eerst faciliteert een overheid dit en onder de Republikeinen zouden dan opeens de miljoenen Illegale arbeidsmigranten uitgezet gaan worden. Ik kom dagelijks langs de efteling die sprookjes zijn geloofwaardiger als de doorzichtige oppertunitische leugens van Republikeinen dat hun daadwerkelijk iets aan illegale arbeiders gaan doen.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar naar handelen. De landbouw bijvoorbeeld kan wel wat innovatie gebruiken. Het gebruiken van illegalen is een keuze die helaas gefaciliteerd word door de overheid.
Nee, jouw soort mensen vindt het een oerdomme tweet. Wie een beetje verstand heeft snapt best dat het een het ander niet uitsluit. Maar de boze MAGA-hordes, die alles haten wat niet blank en Amerikaans is, zijn natuurlijk weer over de zeik.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:11 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het zegt dat het een oerdomme tweet is. De lijken drijven in het water in de oostelijke staten en Kamala vind het dan een goed idee om te tweeten dat er miljoenen naar Libanon gaan.
Als ik in een van die staten zou wonen zou ik ook flink over de zeik zijn ongeacht mijn politieke voorkeur.
Dus geen wapens meer naar Isral?quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:13 schreef Chivaz het volgende:
De VS levert wapens aan Isral, Isral bombardeert Libanon en vervolgens geeft de VS weer geld uit aan Libanon zodat ze geholpen kunnen worden. De Amerikaanse belastingbetaler die het al moeilijk genoeg heeft mag opdraaien voor de kosten…….
Ik denk niet dat de bouwsector plots veel minder mensen nodig heeft door 'innovatie'.quote:Op zondag 6 oktober 2024 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan moeten ze daar naar handelen. De landbouw bijvoorbeeld kan wel wat innovatie gebruiken. Het gebruiken van illegalen is een keuze die helaas gefaciliteerd word door de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |