abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:46:34 #187
426493 crew  PippenScottie
pi_215243384
Ik was van plan rustig aan te doen vandaag. Ik hoef niets te bewijzen en je kan niet altijd all out gaan.
Maar dan begin je met rennen en dan wil je je toch niet laten kennen en dan loop je een parkrun pr van 24.20.

Ik ben toch wel trots aan het worden op mijn parkrun profiel. Bijna rechte lijn van 27.19 naar 24.20. Maar meer dan een minuut er af zie ik niet meer gebeuren.
My friends all drive horses
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:27:38 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215244267
Domme vraag misschien maar bewaren jullie gelletjes in de koelkast?
pi_215244297
Nee, dat liggen ze in de winkel ook niet.
pi_215244708
Nee gewoon in een keukenkastje.
pi_215244997
Ik heb er nog wel een paar over de datum waar ik over twijfel.

Aan de ene kant is het pure suiker, what could go wrong?
Aan de andere kant, buikpijn tijdens het hardlopen om 1 euro te besparen is niet chill. ;(
pi_215245102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2024 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Iedereen alvast veel succes gewenst zondag in Eindhoven (of elders)! Ik ga knallen op de halve in 040 *O*
Succes alvast
Ik loop morgen de 1/4e. Wil ooit nog wel proberen om een Halve te gaan lopen zoals vroeger, maar de motivatie en vooral de discipline om te trainen ontbreekt..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_215245130
Best fris in m'n hempie vanmorgen maar na een minuut of 20 was ik wel geacclimatiseerd en blij met mijn keuze.
  zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:17:17 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_215245155
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Er is eind deze maand een trail run in de duinen van Schoorl. Dat lijkt me wel tof, het is mijn achtertuin en er is een instap-afstand van 12 km die wel moet lukken.

Heeft iemand deze wel eens gelopen?
Heb daar nooit gelopen maar heb daar wel een aantal keer dat mountainbike parcour gefietst, dat was redelijk pittig...
pi_215245261
Vanmorgen handschoenen+ beanie gehaald bij de Aldi en er lag ook een mooi vest, ook maar meegenomen :Y

Straks uitproberen, 31km lange duurloop op easy tempo.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:46:08 #196
pi_215245324
Hebben jullie wel eens last van inspanningshoofdpijn? Ik ben iets te diep gegaan vanochtend en ik heb al twee uur een bonkend hoofd. Het gaat wat beter na een paracetamol en een verzoek aan de kinderen om even geen ruzie te maken.

Hebben jullie tips? Of is het paracetamol, rustig plekje en het gaat vanzelf over?
pi_215245407
Een paracetamol helpt maar wat bij mij nog beter helpt is voldoende drinken. Ik heb het vooral na hele lange duurlopen.
pi_215246320
Zondag 27 oktober opent de inschrijving voor de marathon van Amsterdam 2025.
pi_215246558
Voldoende drinken, een warm bad en een massage zou ik zeggen
pi_215246771
Woensdag 23-24 graden, Eindhoven marathon komt mooi op tijd.

twitter
pi_215249066
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 16:37 schreef Nober het volgende:
Zondag 27 oktober opent de inschrijving voor de marathon van Amsterdam 2025.
Deze zal ook wel snel uitverkocht zijn :Y
50ste editie, 750 jaar Amsterdam.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_215249714
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 21:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Deze zal ook wel snel uitverkocht zijn :Y
50ste editie, 750 jaar Amsterdam.
Klopt het dat je net als in Rotterdam ook voor de marathon van Amsterdam je startnummer op moet gaan halen?

En het kan niet op zondag.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2024 @ 07:36:19 #203
pi_215250722
Zet hem op. Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Hilligersberg en wie en wat ik allemaal vergeten ben.

Succes met de wind. Maar vooral veel plezier!
pi_215250729
Pfoe het valt vies tegen met de wind en kou :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 13 oktober 2024 @ 07:47:13 #205
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_215250748
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Klopt het dat je net als in Rotterdam ook voor de marathon van Amsterdam je startnummer op moet gaan halen?

Ophalen kan donderdag t/m zondag.
pi_215250783
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 07:36 schreef PippenScottie het volgende:
Zet hem op. Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Hilligersberg en wie en wat ik allemaal vergeten ben.

Succes met de wind. Maar vooral veel plezier!
Amsterdam is volgende week pas.
Chicago is ook vandaag.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 oktober 2024 @ 08:01:53 #207
pi_215250792
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 07:58 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
Amsterdam is volgende week pas.
Chicago is ook vandaag.
Er doet vast wel iemand mee aan de Sloterplasloop.
pi_215250838
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2024 23:17 schreef Nober het volgende:

[..]

Ja ze sturen niks op maar willen dat je langs komt op de expo. En zondag kun je ook je startnummer ophalen.
pi_215253529
Ik heb wat input nodig :)

Over een maand of 4 dus m'n eerste halve marathon en wil daar wel echt naartoe gaan trainen. Hoef geen wereldtijd te lopen, maar wil -op een manier die realistisch is voor mij- er wel zoveel mogelijk uit proberen te halen.

3x per week hardlopen moet wel te doen zijn (nu vaak 2x), dus vooral variatie lijkt me belangrijk: interval, korte duurlopen met wat tempowerk en lange rustige duurlopen.

Die laatste vind ik eigenlijk nog het lastigste, want hoe rustig is 'rustig' of 'easy'?
Lees veel over hartslagzones, en dan met name zone 2, maar dan moet ik echt zo fucking traag lopen dat het alleen maar frustreert :{
Tegelijkertijd staan mijn hartslagzones ook nog ingesteld op het gemiddelde, dus echt accuraat zijn die misschien ook niet eens...

Lees ook vuistregels dat je bijv. je snelste 5km tempo moet pakken, en daar 2 minuten bij moet tellen. Dat voelt nog steeds traag, maar al wel minder.

Iemand tips of inzichten? :) Lopen jullie meer op hartslag(zone) of meer op tempo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215253619
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:28 schreef twist02 het volgende:

Iemand tips of inzichten? :) Lopen jullie meer op hartslag(zone) of meer op tempo?

Je wordt goed in wat je traint.
Dus als je traint om op lage hartslag te lopen wordt je daar vanzelf beter in, met uiteindelijk een sneller tempo.

Zolang je hartslagzones niet zijn bepaald tijdens een sport medische keuring zou ik, in welke je zone je traint, met een hele vrachtlading aan zout nemen,

Op gevoel is rustig of easy dat je tijdens het lopen nog normaal een gesprek kunt voeren. Wanneer ik zelf een rustige duurloop zou doen zit ik zo 1 minuut a 1 minuut 20 boven mijn marathon tempo. In elk geval zou ik ervoor zorgen dat je duurlopen niet langer duren dan de beoogde tijd die je kwijt denkt te zijn aan het besteden van de halve marathon. Het herstellen daarvan kost dan veel te veel tijd.
pi_215253679
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:28 schreef twist02 het volgende:
Ik heb wat input nodig :)

Over een maand of 4 dus m'n eerste halve marathon en wil daar wel echt naartoe gaan trainen. Hoef geen wereldtijd te lopen, maar wil -op een manier die realistisch is voor mij- er wel zoveel mogelijk uit proberen te halen.

3x per week hardlopen moet wel te doen zijn (nu vaak 2x), dus vooral variatie lijkt me belangrijk: interval, korte duurlopen met wat tempowerk en lange rustige duurlopen.

Die laatste vind ik eigenlijk nog het lastigste, want hoe rustig is 'rustig' of 'easy'?
Lees veel over hartslagzones, en dan met name zone 2, maar dan moet ik echt zo fucking traag lopen dat het alleen maar frustreert :{
Tegelijkertijd staan mijn hartslagzones ook nog ingesteld op het gemiddelde, dus echt accuraat zijn die misschien ook niet eens...

Lees ook vuistregels dat je bijv. je snelste 5km tempo moet pakken, en daar 2 minuten bij moet tellen. Dat voelt nog steeds traag, maar al wel minder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga voor zones zelf meestal af op hoe ik me voel ipv hartslagzones. Met hartslag heb ik gewoon geen idee wat eraan klopt (schijnbaar zitten horloges er regelmatig naast) en hoe mijn zones zitten.

Duurlooptempo is voor mij dat ik nog hele gesprekken kan voeren met loopmaatjes zonder naar adem te happen. Ik kan makkelijk tijdens het lopen een reepje eten. Als ik aan zo'n duurloop begin, heb ik het gevoel dat ik dat tempo eeuwig zal kunnen volhouden.
HM-tempo is vlot maar ik kan nog wel zinnen uitspreken. Heb nog een beetje de puf om om me heen te kijken.
5k-tempo: met moeite kan je misschien een paar woorden zeggen. Maar je bent niet aan het sprinten
pi_215253722
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Zolang je hartslagzones niet zijn bepaald tijdens een sport medische keuring zou ik, in welke je zone je traint, met een hele vrachtlading aan zout nemen,
Ja, dit idee kreeg ik dus ook al...

quote:
Op gevoel is rustig of easy dat je tijdens het lopen nog normaal een gesprek kunt voeren. Wanneer ik zelf een rustige duurloop zou doen zit ik zo 1 minuut a 1 minuut 20 boven mijn marathon tempo. In elk geval zou ik ervoor zorgen dat je duurlopen niet langer duren dan de beoogde tijd die je kwijt denkt te zijn aan het besteden van de halve marathon. Het herstellen daarvan kost dan veel te veel tijd.
Ik heb (nog) niet per se een streeftijd, maar denk dat ik 6.00/km vol zou moeten kunnen houden (bij de halve). Dus met m'n 5km-tempo + 2 minuten of halve-marathon-tempo + 1 minuut zou 7.00/km wel een mooi duurlooptempo moeten zijn, toch?

Wil inderdaad niet té ver gaan trainen, en het ook echt langzaam opbouwen :)
pi_215253743
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:44 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik ga voor zones zelf meestal af op hoe ik me voel ipv hartslagzones. Met hartslag heb ik gewoon geen idee wat eraan klopt (schijnbaar zitten horloges er regelmatig naast) en hoe mijn zones zitten.

Duurlooptempo is voor mij dat ik nog hele gesprekken kan voeren met loopmaatjes zonder naar adem te happen. Ik kan makkelijk tijdens het lopen een reepje eten. Als ik aan zo'n duurloop begin, heb ik het gevoel dat ik dat tempo eeuwig zal kunnen volhouden.
HM-tempo is vlot maar ik kan nog wel zinnen uitspreken. Heb nog een beetje de puf om om me heen te kijken.
5k-tempo: met moeite kan je misschien een paar woorden zeggen. Maar je bent niet aan het sprinten
Ja, die tips lees ik ook veel inderdaad, maar ik loop altijd alleen (zonder in mezelf te praten ;)) en ik heb behoefte aan wat meetbaarders zeg maar...
pi_215253957
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 13:53 schreef twist02 het volgende:

[..]
Ja, die tips lees ik ook veel inderdaad, maar ik loop altijd alleen (zonder in mezelf te praten ;)) en ik heb behoefte aan wat meetbaarders zeg maar...
Als je liever op tijd loopt heb je ook genoeg online calculators waar je een recente snelste tijd kan invullen (dus 5k in 25:00) en dan geeft hij je trainingstempo's (in een range) en wedstrijdtempo's.

bijv. https://runninglevel.com
pi_215254408
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 14:11 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Als je liever op tijd loopt heb je ook genoeg online calculators waar je een recente snelste tijd kan invullen (dus 5k in 25:00) en dan geeft hij je trainingstempo's (in een range) en wedstrijdtempo's.

bijv. https://runninglevel.com
Ah tof, dank je :)

Op deze manier kan ik in elk geval wat dingen middelen! Het is geen exacte wetenschap natuurlijk, maar een beetje houvast is fijn
pi_215254477
Meld me hier ook maar even :W
Net de 4mijl van Groningen gerend. Zit nu te kijken waar ik hierna voor wil gaan trainen :)
pi_215254822
Gisteren de Landgoed Twente Marathon gelopen. Wat een top evenement! 24 km hardgelopen, 18 gefietst. Leuke stops onderweg met goede muziek. Heel goed georganiseerd en wat een leuk concept!
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')