Succes alvastquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Iedereen alvast veel succes gewenst zondag in Eindhoven (of elders)! Ik ga knallen op de halve in 040
Heb daar nooit gelopen maar heb daar wel een aantal keer dat mountainbike parcour gefietst, dat was redelijk pittig...quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:17 schreef PippenScottie het volgende:
Er is eind deze maand een trail run in de duinen van Schoorl. Dat lijkt me wel tof, het is mijn achtertuin en er is een instap-afstand van 12 km die wel moet lukken.
Heeft iemand deze wel eens gelopen?
Deze zal ook wel snel uitverkocht zijnquote:Op zaterdag 12 oktober 2024 16:37 schreef Nober het volgende:
Zondag 27 oktober opent de inschrijving voor de marathon van Amsterdam 2025.
Klopt het dat je net als in Rotterdam ook voor de marathon van Amsterdam je startnummer op moet gaan halen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 21:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Deze zal ook wel snel uitverkocht zijn
50ste editie, 750 jaar Amsterdam.
Ophalen kan donderdag t/m zondag.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Klopt het dat je net als in Rotterdam ook voor de marathon van Amsterdam je startnummer op moet gaan halen?
En het kan niet op zondag.
Amsterdam is volgende week pas.quote:Op zondag 13 oktober 2024 07:36 schreef PippenScottie het volgende:
Zet hem op. Eindhoven, Groningen, Amsterdam, Hilligersberg en wie en wat ik allemaal vergeten ben.
Succes met de wind. Maar vooral veel plezier!
Er doet vast wel iemand mee aan de Sloterplasloop.quote:Op zondag 13 oktober 2024 07:58 schreef Tracksmith het volgende:
[..]
Amsterdam is volgende week pas.
Chicago is ook vandaag.
Ja ze sturen niks op maar willen dat je langs komt op de expo. En zondag kun je ook je startnummer ophalen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 23:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Klopt het dat je net als in Rotterdam ook voor de marathon van Amsterdam je startnummer op moet gaan halen?
En het kan niet op zondag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je wordt goed in wat je traint.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:28 schreef twist02 het volgende:
Iemand tips of inzichten?Lopen jullie meer op hartslag(zone) of meer op tempo?
quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:28 schreef twist02 het volgende:
Ik heb wat input nodig
Over een maand of 4 dus m'n eerste halve marathon en wil daar wel echt naartoe gaan trainen. Hoef geen wereldtijd te lopen, maar wil -op een manier die realistisch is voor mij- er wel zoveel mogelijk uit proberen te halen.
3x per week hardlopen moet wel te doen zijn (nu vaak 2x), dus vooral variatie lijkt me belangrijk: interval, korte duurlopen met wat tempowerk en lange rustige duurlopen.
Die laatste vind ik eigenlijk nog het lastigste, want hoe rustig is 'rustig' of 'easy'?
Lees veel over hartslagzones, en dan met name zone 2, maar dan moet ik echt zo fucking traag lopen dat het alleen maar frustreert![]()
Tegelijkertijd staan mijn hartslagzones ook nog ingesteld op het gemiddelde, dus echt accuraat zijn die misschien ook niet eens...
Lees ook vuistregels dat je bijv. je snelste 5km tempo moet pakken, en daar 2 minuten bij moet tellen. Dat voelt nog steeds traag, maar al wel minder.
Iemand tips of inzichten?Lopen jullie meer op hartslag(zone) of meer op tempo?
Ik ga voor zones zelf meestal af op hoe ik me voel ipv hartslagzones. Met hartslag heb ik gewoon geen idee wat eraan klopt (schijnbaar zitten horloges er regelmatig naast) en hoe mijn zones zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duurlooptempo is voor mij dat ik nog hele gesprekken kan voeren met loopmaatjes zonder naar adem te happen. Ik kan makkelijk tijdens het lopen een reepje eten. Als ik aan zo'n duurloop begin, heb ik het gevoel dat ik dat tempo eeuwig zal kunnen volhouden.
HM-tempo is vlot maar ik kan nog wel zinnen uitspreken. Heb nog een beetje de puf om om me heen te kijken.
5k-tempo: met moeite kan je misschien een paar woorden zeggen. Maar je bent niet aan het sprinten
Ja, dit idee kreeg ik dus ook al...quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zolang je hartslagzones niet zijn bepaald tijdens een sport medische keuring zou ik, in welke je zone je traint, met een hele vrachtlading aan zout nemen,
Ik heb (nog) niet per se een streeftijd, maar denk dat ik 6.00/km vol zou moeten kunnen houden (bij de halve). Dus met m'n 5km-tempo + 2 minuten of halve-marathon-tempo + 1 minuut zou 7.00/km wel een mooi duurlooptempo moeten zijn, toch?quote:Op gevoel is rustig of easy dat je tijdens het lopen nog normaal een gesprek kunt voeren. Wanneer ik zelf een rustige duurloop zou doen zit ik zo 1 minuut a 1 minuut 20 boven mijn marathon tempo. In elk geval zou ik ervoor zorgen dat je duurlopen niet langer duren dan de beoogde tijd die je kwijt denkt te zijn aan het besteden van de halve marathon. Het herstellen daarvan kost dan veel te veel tijd.
Ja, die tips lees ik ook veel inderdaad, maar ik loop altijd alleen (zonder in mezelf te pratenquote:Op zondag 13 oktober 2024 13:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ga voor zones zelf meestal af op hoe ik me voel ipv hartslagzones. Met hartslag heb ik gewoon geen idee wat eraan klopt (schijnbaar zitten horloges er regelmatig naast) en hoe mijn zones zitten.
Duurlooptempo is voor mij dat ik nog hele gesprekken kan voeren met loopmaatjes zonder naar adem te happen. Ik kan makkelijk tijdens het lopen een reepje eten. Als ik aan zo'n duurloop begin, heb ik het gevoel dat ik dat tempo eeuwig zal kunnen volhouden.
HM-tempo is vlot maar ik kan nog wel zinnen uitspreken. Heb nog een beetje de puf om om me heen te kijken.
5k-tempo: met moeite kan je misschien een paar woorden zeggen. Maar je bent niet aan het sprinten
Als je liever op tijd loopt heb je ook genoeg online calculators waar je een recente snelste tijd kan invullen (dus 5k in 25:00) en dan geeft hij je trainingstempo's (in een range) en wedstrijdtempo's.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:53 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ja, die tips lees ik ook veel inderdaad, maar ik loop altijd alleen (zonder in mezelf te praten) en ik heb behoefte aan wat meetbaarders zeg maar...
Ah tof, dank jequote:Op zondag 13 oktober 2024 14:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je liever op tijd loopt heb je ook genoeg online calculators waar je een recente snelste tijd kan invullen (dus 5k in 25:00) en dan geeft hij je trainingstempo's (in een range) en wedstrijdtempo's.
bijv. https://runninglevel.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |