quote:
Op zondag 6 oktober 2024 18:12 schreef Meke het volgende:[..]
Ja we hebben geboekt!
Ik ben er nog nooit geweest, dus wil sowieso alle stomme toeristische dingen doen

Denk dat we op zo'n hop on hop off gaan in elk geval
En we gaan naar toneelstukken

Van Harry P en Stranger Things

Als je al geboekt hebt sla ik de vliegvelden even over

Om te reizen met de metro in Londen heb je tegenwoordig geen Oyster card meer nodig. Als je contactloos kan betalen via je bankpas of telefoon hoort dat gewoon te werken

Er is een limiet hoeveel je per dag betaalt. Reis je meer dan dat, dan reis je gratis

Die limiet ligt zo dat dagpassen niet interessant zijn om te kopen.
Als je heel graag een bepaald stuk wil zien moet je daar gewoon kaartjes voor kopen. Maakt het je minder uit welk stuk je gaat zien dan kan je via TKTS of TodayTix op de dag zelf kaarten met korting kopen. Ik vind het dan zelf prettig om ruim op tijd in de buurt van het theater te zijn en daarna op zoek gaan naar wat te eten in de buurt.
Musea in Londen zijn veelal gratis te bezoeken. British Museum heeft veel mummies, Natural History Museum heeft dino's en dieren, Science Museum heeft belangrijke uitvindingen... opties genoeg dus

Soms wordt er wel aangemoedigd om een donatie te maken, maar dat ben je niet verplicht.
Camden Town heeft een markt, veel vintagespullen, bijzondere kleding en opvallend veel poffertjeskramen. Ik vond het broodje worst van een halve meter ook leuk, maar daar zal jij als vegetariër misschien anders over denken

Prima plek om wat uurtjes door te brengen

Harrods is... bijzonder

Massa's spullen die je niet wil hebben voor veel te veel geld. Ik had er een keer een porseleinen aap gevonden met een gouden slotjesbeugel en een vraagprijs van vele duizenden euro's

Het is ook behoorlijk groot, dus je kan er aardig wat tijd doorbrengen. Er zitten ook meerdere restaurants in en je kan er een high tea doen, maar goedkoop is het niet. Op Youtube staan zat video's waarin mensen op zoek gaan naar de beste high tea van Londen, vaak ook voor verschillende prijspunten. Handig als je niet 80 euro p.p. kwijt wil zijn zonder het te beseffen. Een andere Britse traditie is de Sunday roast, een nogal uitgebreide lunch op zondag. Kan je in veel pubs wel krijgen, maar zelf nog nooit gedaan.
Als je goedkoop wat wil drinken en/of eten kan je naar Wetherspoon's, een pubketen die aardig verspreid is. Het eten is niet briljant, maar je kan wel voor 15 euro klaar zijn.
Via de bus zal je waarschijnlijk de belangrijkste landmarks wel zien. Soms heb je de optie om voor een bus te gaan met live commentaar wat de chauffeur de gelegenheid geeft wat extra geintjes uit te halen. Dat vond ik destijds in Dublin een leuke toevoeging
In London Zoo kon ik heel dichtbij een luiaard en wat ringstaartmaki's komen

Ze hebben er ook andere dieren die ik in Nederland niet gezien heb.
London Dungeon is supertoeristisch en vergelijkbare dingen heb je in meer plaatsen (waaronder ook gewoon Amsterdam), maar ik vond het destijds wel grappig. Het is wel 10 jaar geleden dat ik er geweest ben, als het niet meer is. Ook supertoeristisch zijn de winkels rondom Leicester Square, zoals M&M's World

Er zit daar ook een speciale Legowinkel en heel veel winkels die Amerikaans snoep verkopen.
In Londen heb je ook een aantal speakeasies, dus verborgen kroegen

Ben ik zelf nog niet geweest, maar lijkt me wel grappig een keer mee te maken. De naam die ik heb onthouden is Mayor of Scaredy Cat Town. Met die naam kom je ook makkelijk bij artikelen waarin vergelijkbare café's worden genoemd.