quote:Zeker duizend gewonden en paniek door ontplofte Hezbollah-piepers in Libanon
Meer dan duizend mensen in Libanon zijn gewond geraakt doordat hun pieper ontplofte, meldt persbureau Reuters op basis van Libanese veiligheidsfunctionarissen. De ontploffingen hebben op veel plaatsen tot grote paniek geleid.
De piepers zouden door veel Hezbollah-leden op het lichaam worden gedragen, door strijders van de terreurorganisatie, maar bijvoorbeeld ook door medisch personeel. Het is nog niet duidelijk wie of wat erachter zit.
Op sociale media en in lokale media circuleren foto's en video's uit de zuidelijke buitenwijken van hoofdstad Beiroet die mensen tonen die op de stoep liggen met wonden aan hun handen, in de buurt van hun broekzakken of aan hun hoofd.
Een functionaris van Hezbollah noemt de ontploffingen tegenover Reuters de "grootste inbreuk op de veiligheid" sinds de beschietingen tussen Hezbollah en Isral begonnen, in oktober vorig jaar. Het Isralische leger heeft nog niet gereageerd op de berichten.
https://nos.nl/artikel/25(...)h-piepers-in-libanon
Nee. Ik bedoel in Isral. De joodse staat Isral.quote:Op maandag 30 september 2024 17:10 schreef egayalS het volgende:
[..]
Je bedoelt in het door Isral in 1967 bezette stukje van Jeruzalem.
Veel 'buzz' inderdaad nu. Ik gok vandaag nog.quote:
Interessante vrouw. Ik denk dat je het De Balie gesprek ook wel kan waarderen, dat is iets langer en gaat dieper in op allerlei onderwerpen:quote:Op maandag 30 september 2024 17:05 schreef egayalS het volgende:
Goede interview met Libanese journalist Kim ghattas over de recente gebeurtenissen in Libanon Ik volg haar al een tijdje maar wist niet dat ze een Nederlandse moeder had.
quote:Op zondag 29 september 2024 23:20 schreef oblo het volgende:
Interessant gesprek in De Balie met Kim Ghattas. Een hele intelligente vrouw met veel kennis. Vooral interessant als je een geluid vanuit Libanon wil horen.
Helaas maakt Erwin van Veen ook deel uit van het gesprek dus moet je je door zijn stukjes heenworstelen.
Ja, de conservatieve islam heeft niet zoveel met homo- en vrouwenrechten, of rechten voor wie dan ook zolang ze de 'waarheid' niet omarmen.quote:Op maandag 30 september 2024 18:17 schreef Glazenmaker het volgende:
https://nos.nl/video/2539(...)hezbollah-s-probleem
Ik heb het te doen met het Libanon waar de islam niet te baas is. Ook een typisch herhalende cirkel van nieuws daar in die regio. Jarenlang hele stoere dingen roepen, maar zodra de shit aan is smeren de extremistische aanhangers hem en maken ze het iedereens probleem. Heb beelden gezien van Hezbollah gezinnen die op straat gedwongen werden eerst hun Hezbollah symbolen van de auto af te halen voor ze verder mochten. Algehele ontwapening van die club is de enige route naar vrede, maar doe het maar eens met een machteloze VN en een compleet gefaalde centrale overheid tegen tienduizenden jonge kerels met een machinegeweer.
En nee Israel is ook geen lieverdje, maar als je deze doodscult niet wil ontwapenen moet je je schamen. De recent gesneuvelde leider wilde bijvoorbeeld iedere homo vermoorden.
Lijkt me het met opzet verspreiden van valse info. Ik vermoed dat men nu de grensregio sterk in de gaten houdt, met name met infrarood camera's. Hezbollah zal zich gaan voorbereiden en dat geeft de isralisch de kans bewegingen waar te nemen.quote:
Ik wil niet dat Israel optieft, ik wil dat we stoppen met geld in die bodemloze put duwen.quote:Op maandag 30 september 2024 17:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
BNW is verderop.
[..]
Nee hoor, alleen Hamas en Hezbollah zijn Isral aan het aanvallen.
[..]
In feite doe je dat wl, want je wilt dat Isral optyft.
Wat denk je wat voor precedent dat schept.
Het enige geld dat daarheen gaat gaat naar Palestijnen. Je wilt die hulp stopzetten?quote:Op maandag 30 september 2024 18:30 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ik wil niet dat Israel optieft, ik wil dat we stoppen met geld in die bodemloze put duwen.
Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met die miljarden die verdwijnen.
Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met de aanslagen die wij hier te verduren krijgen.
Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen want we betalen nu al 80 jaar en de situatie wordt alleen maar grimmiger. Zowel daar als in Europa.
Waarom wil je die shit en ellende laten voortduren ?
Afgelopen week nog 26.38 miljard naar Israel door de Amerikanen.quote:Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het enige geld dat daarheen gaat gaat naar Palestijnen. Je wilt die hulp stopzetten?
Ow, dus omdat de "lusten", zijn: het feit dat de VS ze miljarden steunt, moeten wij vluchtelingen opnemen, en dat zijn de "lasten".quote:Op maandag 30 september 2024 18:43 schreef Jouska het volgende:
[..]
Afgelopen week nog 26.38 miljard naar Israel door de Amerikanen.
En Europa heeft de afgelopen 80 jaar natuurlijk ook al tientallen zo niet honderden miljarden naar die bodemloze put geduwd.
Kun je nog een keer uitleggen wat Israel te maken geeft met al die migranten weren?quote:Hier lopen de mensen bij de voedselbank, kunnen stroom niet meer betalen, pensioenleeftijd gaat naar 70, huizen zijn niet te betalen.
En we krijgen de shit en ellende op ons dak. Afgelopen maand weer een Syrier die mense overhoop steekt.
Jij bent (neem ik aan) Nederlander. Waarom ben je daar niet bozer over? Waarom al die moeite om Israel in stand te houden in een onleefbare regio ?
Ben jij amerikaan ofzo joh?quote:Op maandag 30 september 2024 18:30 schreef Jouska het volgende:
Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen
Hoeveel geld heeft Nederland volgens jou overgemaakt aan Isral dit jaar?quote:Op maandag 30 september 2024 18:30 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ik wil niet dat Israel optieft, ik wil dat we stoppen met geld in die bodemloze put duwen.
Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met die miljarden die verdwijnen.
Ik snap niet dat Fokkertjes zo blij zijn met de aanslagen die wij hier te verduren krijgen.
Israel mag wat mij betreft doen wat ze willen, maar daar wil ik de kosten niet van betalen want we betalen nu al 80 jaar en de situatie wordt alleen maar grimmiger. Zowel daar als in Europa.
Waarom wil je die shit en ellende laten voortduren ?
Madagaskar , oosten van het Oeral-gebergte , bepaalde kampen in Polen...quote:Op maandag 30 september 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
@:Jouska: Aangezien je nogal eens stelt dat joden uit Europa komen moeten die 7,5 miljoen mensen neem ik aan in Europa worden opgevangen? Gaat dat niet veel meer problemen opleveren? Voor dat vraagstuk moet er wel een definitieve oplossing komen, of niet soms?
Wat amerika uitgeeft daar hebben we niks van te vinden. Ons geld niet, raakt ons nietquote:Op maandag 30 september 2024 18:43 schreef Jouska het volgende:
[..]
Afgelopen week nog 26.38 miljard naar Israel door de Amerikanen.
En Europa heeft de afgelopen 80 jaar natuurlijk ook al tientallen zo niet honderden miljarden naar die bodemloze put geduwd.
Hier lopen de mensen bij de voedselbank, kunnen stroom niet meer betalen, pensioenleeftijd gaat naar 70, huizen zijn niet te betalen.
En we krijgen de shit en ellende op ons dak. Afgelopen maand weer een Syrier die mense overhoop steekt.
Jij bent (neem ik aan) Nederlander. Waarom ben je daar niet bozer over? Waarom al die moeite om Israel in stand te houden in een onleefbare regio ?
Waarom vind je het zo fijn dat Nederland bakken met geld opstuurt naar die regio ?quote:Op maandag 30 september 2024 18:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben jij amerikaan ofzo joh?
Moet je ff mailtje naar de president sturen, dat die ophoud met geld naar israel overmaken.
Even serieus: recht van terugkeer naar Europa zou zonder meer mogelijk moeten zijn, compleet met teruggave van de oorspronkelijke woningen of wat er nu op gebouwd is. Dat is vervelend voor Amsterdam, want de Stopera zal men moeten afbreken net als delen langs en van de Wibautstraat en zo, en uiteraard zullen heel wat mensen moeten worden onteigend, maar als dat moet dan moet dat maar.quote:Op maandag 30 september 2024 18:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Madagaskar , oosten van het Oeral-gebergte , bepaalde kampen in Polen...
Wat mij betreft mogen Israeli's per direct hierheen komen ja. Geen enkel probleem mee.quote:Op maandag 30 september 2024 18:55 schreef Ulx het volgende:
@:Jouska: Aangezien je nogal eens stelt dat joden uit Europa komen moeten die 7,5 miljoen mensen neem ik aan in Europa worden opgevangen? Gaat dat niet veel meer problemen opleveren? Voor dat vraagstuk moet er wel een definitieve oplossing komen, of niet soms?
Welke bakken met geld stuurt Nederland dan? Want waar je eerder mee aan kwam zetten was de usquote:Op maandag 30 september 2024 19:02 schreef Jouska het volgende:
[..]
Waarom vind je het zo fijn dat Nederland bakken met geld opstuurt naar die regio ?
Leg dat eerst eens uit.
Teveel, en de afgelopen 80 jaar ook teveel.quote:Op maandag 30 september 2024 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft Nederland volgens jou overgemaakt aan Isral dit jaar?
Nooit gebeurt.quote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik hoop vooral dat al die rozeharige woke studenten die zich nu maar wat graag voor het karretje van islamisten laten spannen een keer wakker worden.
Joh, de UvA loopt er vol mee.quote:Op maandag 30 september 2024 19:07 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Nooit gebeurt.
Is dit het niveau van het debat hier? Dingen verzinnen om een oorlog goed te praten.
Cognitieve dissonantie vanwege kritische berichten in de bubbel die FOK! heet.quote:Op maandag 30 september 2024 19:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Is het niet verstandiger om de berichten van user Jouska te negeren? Het is warrige onzin die door een 12-jarige lijkt te zijn geschreven. Discussiren met halve garen is nooit erg zinvol.
quote:Op maandag 30 september 2024 19:02 schreef Jouska het volgende:
[..]
Waarom vind je het zo fijn dat Nederland bakken met geld opstuurt naar die regio ?
Nee, dat hoeft van mij niet. Die gasten zijn wmb een beetje door het ijs gezakt.quote:Op maandag 30 september 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het enige geld dat daarheen gaat gaat naar Palestijnen. Je wilt die hulp stopzetten?
Dus jij meent dat al die Free Gaza demonstraties en het barricaderen van universiteiten met arrestaties tot gevolg helemaal niet voor Gaza zijn?quote:Op maandag 30 september 2024 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, de UvA loopt er vol mee.
Verder wordt geen oorlog goedgepraat, er wordt gewezen op de daadwerkelijke agenda van al dat vlaggenzwaaiend volk dat helemaal geen reet geeft om mensenrechten of leed.
Je hebt dus geen ideequote:Op maandag 30 september 2024 19:06 schreef Jouska het volgende:
[..]
Teveel, en de afgelopen 80 jaar ook teveel.
Hangt af van de reden.quote:Waarom zouden we 1 cent overmaken naar Israel ?
Wat is ons voordeel daarvan ?
Precies.quote:Op maandag 30 september 2024 19:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dus jij meent dat al die Free Gaza demonstraties en het barricaderen van universiteiten met arrestaties tot gevolg helemaal niet voor Gaza zijn?
Je lult gewoon uit je nek.quote:Op maandag 30 september 2024 19:06 schreef Jouska het volgende:
[..]
Teveel, en de afgelopen 80 jaar ook teveel.
Waarom zouden we 1 cent overmaken naar Israel ?
Wat is ons voordeel daarvan ?
Kritisch is niet erg, maar stupide is vermoeiend. En welke bubbel..er posten hier genoeg moslims of sympathisanten van moslims. Daar ben ik het nooit mee eens, maar de verzinseltjes van user Jouka zijn een next level van warrigheid. Het heeft geen enkele zin om daar serieus op in te gaan.quote:Op maandag 30 september 2024 19:08 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Cognitieve dissonantie vanwege kritische berichten in de bubbel die FOK! heet.
Alsof ik Adolf zelf weer hoor.quote:Op maandag 30 september 2024 19:05 schreef Jouska het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen Israeli's per direct hierheen komen ja. Geen enkel probleem mee.
Ik wed dat Israeli's binnen no-time volledig geintegreerd zijn in onze Westerse samenleving.
Als jij naar een land als Israel kijkt, en naar de landen om Israel heen...
Moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, Israeli's, , moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, moslims.
Wie is er dan de vreemde eend in de bijt ?
Maakt niet uit, elke cent is teveel voor wat we ervoor terug krijgen zoals aanslagen en vluchtelingen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:05 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Welke bakken met geld stuurt Nederland dan? Want waar je eerder mee aan kwam zetten was de us
Ahhh dus als je niet voor de hele wereld demonstreert ben je niet voor mensenrechten en ben je een racistquote:Op maandag 30 september 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies.
Die bestaat voor het gros namelijk uit twee soorten mensen:
1. Islamisten die verder nooit een flikker geven om leed en schending van mensenrechten wanneer het niet-islamitische of intra-islamitische conflicten betreft (nog geen mars gezien voor Afghaanse vrouwen, Jemen, W-Sahara)...
2. Woke deuggvolk dat vooral kleurtjes ziet, ziet dat islam vooral door mensen van kleur wordt beleden en dus zichzelf opwerpt als white saviour voor het de 'nobele wilden'.
En zo schijnheilig zijn die vertoningen.
Je hoeft niet in discussie te gaan.quote:Op maandag 30 september 2024 19:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Is het niet verstandiger om de berichten van user Jouska te negeren? Het is warrige onzin die door een 12-jarige lijkt te zijn geschreven. Discussiren met halve garen is nooit erg zinvol.
Dat zijn waarschijnlijk christenen, zeker als Iran wint, dus volgens de PVV en zo geen probleem. Joods-Christelijk cultuur en zo.quote:Op maandag 30 september 2024 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Hebben we al zin in de nieuwe Libanese buurman?
Alleen in de schoteltjeswijk waar jij woont. Dure koopwijken blijven daar doorgaans van verschoond.quote:Op maandag 30 september 2024 19:16 schreef Discombobulate het volgende:
Hebben we al zin in de nieuwe Libanese buurman?
quote:Op maandag 30 september 2024 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen in de schoteltjeswijk waar jij woont. Dure koopwijken blijven daar doorgaans van verschoond.
Dus doe mohamed de groeten als je hem ziet.
Kwestie van tijd. De vraag is voor de verkiezingen of na de verkiezingen? Ligt eraan wat tactisch beter is. Daarnaast is Iran opvallend stil.quote:Op maandag 30 september 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Israel gewoon doorpakt ook met Iran omdat de VS toch niks gaat doen en ze het toch niet meer interesseert.
Ik zeg: doen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Israel gewoon doorpakt ook met Iran omdat de VS toch niks gaat doen en ze het toch niet meer interesseert.
Ik denk voor.quote:Op maandag 30 september 2024 19:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. De vraag is voor de verkiezingen of na de verkiezingen? Ligt eraan wat tactisch beter is. Daarnaast is Iran opvallend stil.
Ja jij houdt wel van Call of Duty dat weten we inmiddels wel.quote:
Ja dus dat is 1 van de oplossingen die ik aanhaalde.quote:Op maandag 30 september 2024 19:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat hoeft van mij niet. Die gasten zijn wmb een beetje door het ijs gezakt.
Maar dat zijn we niet verplicht, jouw nogal verwrongen geest fantaseert dat erbij, want bizarre bedragen naar de palestijnen overmaken is blijkbaar een "lust"en dan kan het volgens zwakbegaafd hier niet anders dan dat we ook de "lasten" - vluchtelingen maar accepteren.
![]()
Idee: we maken per direct geen cent meer over naar de palestijnen, en pleuren het land op slot?
Win win?
Hell no, daar ben ik ondertussen te oud voorquote:Op maandag 30 september 2024 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja jij houdt wel van Call of Duty dat weten we inmiddels wel.
Je bent veel te eenzijdig en legt alles op het bordje van Isral. Wat is bijvoorbeeld het belang om Palestijnen te steunen? En ik vermoed dat je helemaal niets weet van de historie van het conflict, dus dan heeft het aandragen van 'oplossingen' ook niet zoveel zin.quote:Op maandag 30 september 2024 19:17 schreef Jouska het volgende:
[..]
Je hoeft niet in discussie te gaan.
Ik zit me gewoon af te vragen wat het belang van de gemiddelde Fokker is om Israel zo te steunen terwijl we er geen nut van hebben, alleen de ellende.
Wederom: 1 cent, voor 'de verdediging van Israel' of weet ik veel wat voor smoesje.quote:Op maandag 30 september 2024 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee
[..]
Hangt af van de reden.
Maar als jij niet kunt benoemen hoeveel en waarvoor, komt daar geen antwoord op.
Binnenkort in uw voortuin als Trump wint en de NAVO valt. Putin gaat doorstomen als het Midden-Oosten in een grootschalige oorlog valt. Zoals de geschiedenis ons heeft geleerd.quote:
Nee, gelieve niet te denken dat mensen hier zo dom zijn, nou ja; allicht de meesten dan niet, dat we niet een topic terug kunnen gaan en daar lezen wat je precies zei.quote:Op maandag 30 september 2024 19:27 schreef Jouska het volgende:
Ja dus dat is 1 van de oplossingen die ik aanhaalde.
Kortom, je lult gewoon uit je nekquote:Op maandag 30 september 2024 19:28 schreef Jouska het volgende:
[..]
Wederom: 1 cent, voor 'de verdediging van Israel' of weet ik veel wat voor smoesje.
Jij vind het dus prima om de shit en ellende weer 80 jaar in stand te houden met hier het gelzaer van messentrekkende Syriers to gevolg ?
quote:Op maandag 30 september 2024 19:29 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Binnenkort in uw voortuin als Trump wint en de NAVO valt. Putin gaat doorstomen als het Midden-Oosten in een grootschalige oorlog valt. Zoals de geschiedenis ons heeft geleerd.
Waar heb je het toch over. Wij hebben helemaal geen invloed op een oplossing. Dit conflict valt niet op te lossen, de extremisten aan beide kanten zullen altijd zand in de motor gooien. Dus wat is dan de beste optie? In mijn ogen een harde aanpak door Isral van Hamas, Hezbollah en al dat andere tuig, omdat Arabieren alleen respect voor je krijgen als ze klappen krijgen. Hup, in je hok en daarna gaan we diplomatie proberen. Dat eindeloze pappen en nathouden, wat de internationale gemeenschap graag ziet, zet helemaal geen zoden aan de dijk.quote:Op maandag 30 september 2024 19:27 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ja dus dat is 1 van de oplossingen die ik aanhaalde.
Maar ik zie hier maar weinig mensen die bereid zijn om dit gebeuren ECHT op te lossen en de emesten zijn voorstander om dit conflict eeuwig in stand te houden.
En dat snap ik dus niet.
Nee. Vreemde conclusie.quote:Op maandag 30 september 2024 19:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh dus als je niet voor de hele wereld demonstreert ben je niet voor mensenrechten en ben je een racist
Dat gaat niet gebeuren. Wanneer die zich vastbijten ergens in dan laten ze niet los en is elke tegenstand dood voor ze. Dialoog is een vloekwoord.quote:Op maandag 30 september 2024 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik hoop vooral dat al die rozeharige woke studenten die zich nu maar wat graag voor het karretje van islamisten laten spannen een keer wakker worden.
Ik leg niet alles op het bordje van Israel. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat als je naar de regio kijkt, Israel de vreemde eend in de bijt is, toch ?quote:Op maandag 30 september 2024 19:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je bent veel te eenzijdig en legt alles op het bordje van Isral. Wat is bijvoorbeeld het belang om Palestijnen te steunen? En ik vermoed dat je helemaal niets weet van de historie van het conflict, dus dan heeft het aandragen van 'oplossingen' ook niet zoveel zin.
Voor mensen buiten Isral gaat dit conflict ook verder dan het Midden-Oosten alleen, er vindt een aanval plaats op het Westen als geheel, op alles waar wij in het Westen belang aan hechten.
idd, volgens The Guardian worden er al kleinschalige raids uitgevoerd nu.quote:
Dus over geld horen we je niet meer.quote:
Dan geef je alleen maar aan dat je de complexiteit van het midden oosten niet begrijpt.quote:Op maandag 30 september 2024 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, gelieve niet te denken dat mensen hier zo dom zijn, nou ja; allicht de meesten dan niet, dat we niet een topic terug kunnen gaan en daar lezen wat je precies zei.
Maar dank voor uiteindelijk je ongelijk toegeven: hoe wij hier om gaan met migranten heeft 0,0 met Israel te maken.
Vandaag een feestje als er weer een Hezbollah kopstuk omgelegd wordt, morgen huilen als je gasprijs omhoog gaatquote:Op maandag 30 september 2024 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, je lult gewoon uit je nek
Natuurlijk is het op te lossen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waar heb je het toch over. Wij hebben helemaal geen invloed op een oplossing. Dit conflict valt niet op te lossen, de extremisten aan beide kanten zullen altijd zand in de motor gooien. Dus wat is dan de beste optie? In mijn ogen een harde aanpak door Isral van Hamas, Hezbollah en al dat andere tuig, omdat Arabieren alleen respect voor je krijgen als ze klappen krijgen. Hup, in je hok en daarna gaan we diplomatie proberen. Dat eindeloze pappen en nathouden, wat de internationale gemeenschap graag ziet, zet helemaal geen zoden aan de dijk.
Rutte heeft tientallen Irakezen opgeblazen, Nederland is militair actief (geweest) in meerdere moslimlanden, waaronder Irak, Afghanistan, Mali, zwarte geschiedenis van Nederland in Bosni, 4 eeuwen Indonesi gekoloniseerd, Koranverbrandingen, Wilders die 20 jaar islam en moslims beledigt, etc.quote:Op maandag 30 september 2024 19:28 schreef Jouska het volgende:
[..]
Wederom: 1 cent, voor 'de verdediging van Israel' of weet ik veel wat voor smoesje.
Jij vind het dus prima om de shit en ellende weer 80 jaar in stand te houden met hier het gelzaer van messentrekkende Syriers to gevolg ?
Precies !!!quote:
Ja, en voordat je dus heel hallucinant in een soort butterfly effect verzand (kan uitdagend zijn voor je), als je wil kijken naar wat precies oorzaak, wat precies gevolg is, kennen we het begrip "causaal verband".quote:Op maandag 30 september 2024 19:38 schreef Jouska het volgende:
[..]
Dan geef je alleen maar aan dat je de complexiteit van het midden oosten niet begrijpt.
Als een Syrier hier iemand overhoop steekt heeft dat niet voor 100% iets met Israel te maken, maar ook niet voor 0%.
quote:FOEI, STOUTE METEORIET. ALLEMAAL JOUW SCHULD
Bij mijn weten heb ik ook niet echt belang bij het bestaan van belgie, ofzo, dat ik weet. Maffe opmerking, weer.quote:Op maandag 30 september 2024 19:43 schreef Jouska het volgende:
[..]
En weer geen antwoord op de vraag wat je belang nu eigenlijk is bij het bestaan van Israel.
Iddd maffe opmerking weerquote:Op maandag 30 september 2024 19:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bij mijn weten heb ik ook niet echt belang bij het bestaan van belgie, ofzo, dat ik weet. Maffe opmerking, weer.
Maar meestal is het beter om er mee te kappen als je aanwezigheid gereduceerd is tot comic relief.
Doe hier je voordeel mee.
Wat als moslims nou eens een Verlichting door zouden maken zoals wij in de 17-de en 18-de eeuw? Gewoon je gezonde verstand gebruiken (voor zover nog niet gehersenspoeld door religieuze teksten) en los komen van de leiband (wat zeg ik: kettingen) van fanatieke religieuze leiders.quote:Op maandag 30 september 2024 19:05 schreef Jouska het volgende:
Als jij naar een land als Israel kijkt, en naar de landen om Israel heen...
Moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, Israeli's, , moslims, moslims, moslims, moslims, moslims, moslims.
Wie is er dan de vreemde eend in de bijt ?
Er moet gewoon all-out oorlog komen tot 1 van de 2 partijen gewonnen heeft. En dan zien we wel wie er gewonnen heeft als de stof gaat liggen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:48 schreef Haags het volgende:
Een aanval op Iran zou opzich best wel goed zijn. Staat Adolf Putin ook niet om te juichen want dan zullen die Iraanse drones ook niet meer zo snel zijn kant op komen. Opruimen dus dat zooitje in Teheran.
Dat zal echter van de islamitische wereld van binnenuit moeten komen, daar kunnen externe krachten denk ik niet bij helpen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat als moslims nou eens een Verlichting door zouden maken zoals wij in de 17-de en 18-de eeuw? Gewoon je gezonde verstand gebruiken (voor zover nog niet gehersenspoeld door religieuze teksten) en los komen van de leiband (wat zeg ik: kettingen) van fanatieke religieuze leiders.
Hoe realistisch is dat ?quote:Op maandag 30 september 2024 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat als moslims nou eens een Verlichting door zouden maken zoals wij in de 17-de en 18-de eeuw? Gewoon je gezonde verstand gebruiken (voor zover nog niet gehersenspoeld door religieuze teksten) en los komen van de leiband (wat zeg ik: kettingen) van fanatieke religieuze leiders.
Dat is Isral want dat is de enige in de regio met nukes.quote:Op maandag 30 september 2024 19:52 schreef Jouska het volgende:
[..]
Er moet gewoon all-out oorlog komen tot 1 van de 2 partijen gewonnen heeft. En dan zien we wel wie er gewonnen heeft als de stof gaat liggen.
Zodra er een partij wint en de andere onderdrukt, draait de situatie om. Binnen no time weer een guerrilla de andere kant op. Niemand moet winnen, niemand moet overwinnen. Ieder land moet de soevereiniteit van een ander land erkennen en respecteren. Dus nooit militair geweld over de grens toepassen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:52 schreef Jouska het volgende:
[..]
Er moet gewoon all-out oorlog komen tot 1 van de 2 partijen gewonnen heeft. En dan zien we wel wie er gewonnen heeft als de stof gaat liggen.
Zei hij met zijn Isralische vlagquote:Op maandag 30 september 2024 19:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Integendeel. Joden en het Jodendom waren hier al voordat het Christendom (en laat staan de Islam) waren opgericht. Kortom, dit is dus hun thuisland. Het bijzondere is ook dat dit zowel door Christelijke als Islamtische geschriften wordt bevestigd.quote:Op maandag 30 september 2024 19:36 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ik leg niet alles op het bordje van Israel. Maar ik neem aan dat je het met me eens bent dat als je naar de regio kijkt, Israel de vreemde eend in de bijt is, toch ?
En omdat in Israel 'westerse' mensen wonen, hebben we daar meer binding mee dan met moslims.
Heel simpel gezeg: als Israel genuked zou worden door Iran zouden we dat allemaal een verschrikking vinden.
Als een ander land in het Midden Oosten weggenuked zou worden zou de reactie "meh" zijn.
Dus wat willen we. Veiligheid voor de Israeli's. Het lijkt me fantastisch als die mensen in vrede zouden kunnen leven. Maar de realiteit is dat ze in een voor hun 'onleefbaar' gebied wonen.
Toch ?
Nou waar wachten we dan nog op ?quote:Op maandag 30 september 2024 19:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is Isral want dat is de enige in de regio met nukes.
Nou, de vraag is of het er ooit van komt. Dergelijke ideologien hangen daar al eeuwen rond, de vraag is hoe je dat omverwerpt. De Arabische Lente leek mij een mooi moment voor een kentering; helaas weer gestrand in onderlinge islamitische conflicten en stammenstrijd.quote:Op maandag 30 september 2024 19:54 schreef Jouska het volgende:
Hoe realistisch is dat ?
En gaan we daar nog 200 jaar op wachten met alle rampzalige gevolgen van dien ?
Ja dat is een leuke theorie maar de praktijk is nu al 80 jaar dat het een oorlogsgebied is. Geen enkel land in de regio respecteert elkaars soevereiniteit. Dagelijk plegen ze militair geweld.quote:Op maandag 30 september 2024 19:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Zodra er een partij wint en de andere onderdrukt, draait de situatie om. Binnen no time weer een guerrilla de andere kant op. Niemand moet winnen, niemand moet overwinnen. Ieder land moet de soevereiniteit van een ander land erkennen en respecteren. Dus nooit militair geweld over de grens toepassen.
De terreur tegen Israli vanuit diverse omringende schurkenstaten, is puur om binnenlandse conflicten af te leiden zoals je bliksem met een bliksemafleider afleidt. Isral = bliksemafleider, bliksem = de islamitische terreurattitude
Nou ja, omdat een nucleaire genocide uitvoeren misschien wel wat ver gaat als je niet existentieel bedreigd wordt als land?quote:Op maandag 30 september 2024 19:57 schreef Jouska het volgende:
[..]
Nou waar wachten we dan nog op ?
Israel heeft in 2006 precies het zelfde gedaan als nu. Libanon aanvallen, paar kopstukken omleggen, terug de grens over naar Israel.
Gevolg is dat ze dagelijk raketten op hun dak krijgen vanuit Libanon, Hezbollah is ontstaan en de Israeli's hebben van 2006 geen dag rust gehad.
Waarom dit halfslachtige ?
Half Iran is genfiltreerd door de Mossad, dus de kans dat de IDF een nuke laat ploffen of Teheran mocht Khamenei gaan denken dat zoiets een optie is is niet uitgesloten. Verder: bespaar me je neppe bezorgdheidsgehuichel.quote:Op maandag 30 september 2024 20:00 schreef Jouska het volgende:
[..]
Ja dat is een leuke theorie maar de praktijk is nu al 80 jaar dat het een oorlogsgebied is. Geen enkel land in de regio respecteert elkaars soevereiniteit. Dagelijk plegen ze militair geweld.
Vrede is geen oplossing.
Waar ik bang voor ben is dat er een moment komt dat Iran nukes heeft of dat de steun voor Israel zo verzwakt is dat er een regen van drones door de Iron Dome gaan en er een miljoen Israeli's dood gaan.
Ik heb het niet over 3000 jaar geleden, ik heb het over nu.quote:Op maandag 30 september 2024 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Joden en het Jodendom waren hier al voordat het Christendom (en laat staan de Islam) waren opgericht. Kortom, dit is dus hun thuisland. Het bijzondere is ook dat dit zowel door Christelijke als Islamtische geschriften wordt bevestigd.
Wat het Westen al veel eerder had moeten doen is met kracht en doortastendheid de daadwerkelijke bron van alle kommer en kwel (Arabische Islamisten) terugdringen naar waar men vandaan komt: een stuk Oostelijker.
En kijk ook naar de flink groeiende Islamtische populaties in het Westen. Met een sterk autoritaire en expansionistische religie zoals de Islam, is dat toch enigszins onheilspellend voor de toekomst. Reken maar dat men de macht ook in het Westen gaat proberen te grijpen als de Islamtische bevolkingsgroepen groot genoeg zijn. De drang voor expansie stopt niet bij Isral.
Mijn idee. In mijn (inmiddels verloochende) gristelijke periode, woonde ik eens een gristelijke conferentie bij in (ik meen) Vierhouten. Daar sprak een evangelist die Bijbels naar communistische Oost-Europese landen smokkelde (kan je nagaan hoe lang geleden). Ben uiteraard alles vergeten wat ie vertelde, maar 1 ding is mij bijgebleven: die evangelist vertelde: "het communisme is geen bedreiging voor de Westerse christenen en cultuur, dat wordt de islam". Eigenlijk wist niemand in die tent waar ie 't over had, was nog middenin de Koude Oorlog.quote:Op maandag 30 september 2024 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
En kijk ook naar de flink groeiende Islamtische populaties in het Westen. Met een sterk autoritaire en expansionistische religie zoals de Islam, is dat toch enigszins onheilspellend voor de toekomst. Reken maar dat men de macht ook in het Westen gaat proberen te grijpen als de Islamtische bevolkingsgroepen groot genoeg zijn. De drang voor expansie stopt niet bij Isral.
Haha radicale islam zien als verlichting, radicale moslims zitten nog zwarter dan zwarte kousen.quote:Op maandag 30 september 2024 19:57 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Zei hij met zijn Isralische vlag
Het nazisme, fascisme en communisme plus de tientallen miljoenen lijken waren NA jouw zogenaamde 'Verlichting', niet ervoor.
De Islam is de echte Verlichting terwijl jij nog in darkness verkeert.
Als defensie experts en generalen trollen zijn oke.quote:
Jep. Straks even 'juichen', want dan zijn Hamas en Hezbollah 'verslagen' en is het weer even een paar jaar wachten tot de nieuwe generatie vol met haat zich op gaat bouwen. En dan weer de hele meuk opnieuw. En daarna weer.quote:Op maandag 30 september 2024 20:11 schreef Momo het volgende:
Jammer dat hier ook weer vele doden gaan vallen onder de burgers de komende tijd... een vicieuze cirkel van geweld en haat.
Het komt er nooit van omdat we daar geen belang bij hebben.quote:Op maandag 30 september 2024 19:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, de vraag is of het er ooit van komt. Dergelijke ideologien hangen daar al eeuwen rond, de vraag is hoe je dat omverwerpt. De Arabische Lente leek mij een mooi moment voor een kentering; helaas weer gestrand in onderlinge islamitische conflicten en stammenstrijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |