Soms wel soms niet.quote:Op maandag 30 september 2024 16:41 schreef drakin het volgende:
[..]
Lees je vaker boeken om daarna de verfilming te zien?
Ik ook. Ik heb veel boeken ontdekt door films. Jaws bijv. Ik kwam er bijna 30 jaar later achter dat deze film op een boek gebaseerd was.quote:Op maandag 30 september 2024 17:05 schreef borisz het volgende:
[..]
Soms wel soms niet.
Japin wel. Kleine Blonde dood niet gelezen om de Film te kijken.
Spel der Tronen las ik na de Serie. LOTR na de films.
Hongerspelen heb ik wel eerst de boeken gelezen.
Als ik nadenk over welke verfilmingen het boek recht doen, pfff, dan komen "The Silence of the Lambs.", "Das Boot" en "Das Parfum – Die Geschichte eines Mörders" of "Perfume: The Story of a Murderer" naar boven.quote:Op maandag 30 september 2024 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb veel boeken ontdekt door films. Jaws bijv. Ik kwam er bijna 30 jaar later achter dat deze film op een boek gebaseerd was.
Ook heb ik heel vaak lopen schuimbekken over waardeloze verfilmingen van goede boeken.
Peyton Place is daarvan het beste voorbeeld.
De boeken zijn rauw, staan vol met moord, incest, overspel, dronkenschap, verkrachtingen, afkopen van ongewenste zwangerschappen, en dan komt die kutserie met zijn zoetsappige liefdesperikelen tussen Alison en Rodney.
In de hele serie is geen Selena te bekennen die door haar eigen stiefvader is verkracht en daarna abortus laat plegen. Geen woord over de moeder van Selena, een labiele zielige alcoholische vrouw die zichzelf ophangt.
quote:Op maandag 30 september 2024 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik ook. Ik heb veel boeken ontdekt door films. Jaws bijv. Ik kwam er bijna 30 jaar later achter dat deze film op een boek gebaseerd was.
Ook heb ik heel vaak lopen schuimbekken over waardeloze verfilmingen van goede boeken.
De boeken zijn rauw, staan vol met moord, incest, overspel, dronkenschap, verkrachtingen, afkopen van ongewenste zwangerschappen, en dan komt die kutserie met zijn zoetsappige liefdesperikelen tussen Alison en Rodney.
In de hele serie is geen Selena te bekennen die door haar eigen stiefvader is verkracht en daarna abortus laat plegen. Geen woord over de moeder van Selena, een labiele zielige alcoholische vrouw die zichzelf ophangt.
wat ik vreselijk knap vind is dat ze Brokeback Mountain, een novella van net an 60 paginas hebben kunnen verfilmen als een film van ruim 2 uurquote:Op maandag 30 september 2024 17:41 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Vanwege de vele personages en het op en neer springen in de tijd duurt het even om in het verhaal te zitten.quote:Everyone knows about the Cambridge Spies from the Fifties, identified and broken up after passing national secrets to the Soviets for years. But no spy ring was ever unearthed at Oxford. Because one never existed? Or because it was never found…?
2022: Former spy Simon Sharman is eking out a living in the private sector. When a commission to delve into the financial dealings of a mysterious Russian oligarch comes across his desk, he jumps at the chance.
But as Simon investigates, worrying patterns begin to emerge. His subject made regular trips to Oxford, but for no apparent reason. There are payments from offshore accounts that suddenly just… stop.
Has he found what none of his former colleagues believed possible, a Russian spy ring now nestled at the heart of the British Establishment? Or is he just another paranoid ex-spook left out in the cold, obsessed with redemption?
Geen slechte film, maar ook geen geweldige, de hype was erg overdreven.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat ik vreselijk knap vind is dat ze Brokeback Mountain, een novella van net an 60 paginas hebben kunnen verfilmen als een film van ruim 2 uur
Die zag ik gisteren langskomen op de conferentie waar ik wasquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[ afbeelding ]
Ook leuk dat ik een Nederlands spreekwoord leerde kennen in dit Engelse boek over software:
"Een schip op het strand is een baken op zee"
Boek of het spreekwoordquote:Op vrijdag 11 oktober 2024 18:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die zag ik gisteren langskomen op de conferentie waar ik was
Het boek werd genoemd in een presentatie over developer joy en developer productivity.quote:
Ah oke cool.quote:Op vrijdag 11 oktober 2024 19:36 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het boek werd genoemd in een presentatie over developer joy en developer productivity.
Boek over het ontstaan van de Baader-Meinhof Groep, hier beter bekend als de Rote Armee Fraktion, tot aan de Duitse Herfst in 1977. Zeer gedetailleerd boek. Ik vind het geen gemakkelijk boek (1000 pagina's, meer dan een jaar mee bezig geweest), al komt dat ook doordat ik het in de originele Duitse taal gelezen heb. Heeft me geen begrip opgeleverd voor de acties of zelfs beweegredenen van de RAF.quote:Stefan Austs Buch ist keine Anklageschrift und nicht das Plädoyer eines Verteidigers, es ist auch kein Urteil, weder in juristischer noch in moralischer Hinsicht. Es soll ein Protokoll sein, eine Chronik der Ereignisse vom Juni 1967, als der Student Benno Ohnesorg von einem Polizisten erschossen wurde, bis zum "Deutschen Herbst" 1977, der Entführung und späteren Ermordung des Arbeitgeberpräsidenten Hanns Martin Schleyer, der Entführung und Befreiung der Passagiere und Besatzungsmitglieder der Lufthansa-Maschine "Landshut" und den Selbstmorden im Hochsicherheitstrakt von Stammheim.
Detaillierter und brisanter denn je: Eine Fülle neuer Fakten, die zu einem großen Teil erst durch Austs akribische Recherchen ans Tageslicht kommen, macht diese Neuausgabe möglich und notwendig. Neben neuem Fotomaterial wertet der Autor eine Vielzahl neu aufgefundener und erst heute freigegebener Ermittlungsakten sowie private Aufzeichnungen und Aussagen von Zeitzeugen aus.
Ik vind the green mile en Shawshank redemption ook wel aardige films.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 17:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als ik nadenk over welke verfilmingen het boek recht doen, pfff, dan komen "The Silence of the Lambs.", "Das Boot" en "Das Parfum – Die Geschichte eines Mörders" of "Perfume: The Story of a Murderer" naar boven.
Verder kom ik niet. Wellicht iets voor een apart topic?
Te Hollywood sprookjequote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind the green mile en Shawshank redemption ook wel aardige films.
quote:
Ja, ik heb Waanzin gelezen, vond hem ook goed!quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 15:44 schreef Fok-it het volgende:
Iemand hier het nieuwste boek van Lionel Shriver al gelezen?
Aanradertje
Ik vind van the green mile het boek wel echt veel beter dan de film.quote:Op zaterdag 12 oktober 2024 11:27 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik vind the green mile en Shawshank redemption ook wel aardige films.
De Joona Linna serie van Lars Keplerquote:
Douglas Adams gelezen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pyramides van Terry Pratchett
In mijn beleving een van de beste schrijvers.
Goed boek, lees het nuquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:31 schreef TargaFlorio het volgende:
A Spy Alone - Charles Beaumont
[ afbeelding ]
[..]
Vanwege de vele personages en het op en neer springen in de tijd duurt het even om in het verhaal te zitten.
ben nu bij de voor laatste, raising steam (op stoom in nl). compliment ook aan Ruurd Groot die onder artiesten naam Venugopalan Itekot de vertalingen deedquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 17:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Pyramides van Terry Pratchett
In mijn beleving een van de beste schrijvers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |