Bedenk ook, dat als het EWF > hypotheekrente, het voor jou geldende loon-&inkomstenbelasting-% geldt (t/m 49,50% aan toe) over het verschil (EWF - rente). Terwijl de HRA altijd via de laagste (36,97%) gaat.quote:Op zaterdag 14 december 2024 09:40 schreef snabbi het volgende:
De enige reden voor mij om deposito's aan te houden is, dat een deel van mijn hypotheek aflossingsvrij is. Zolang de depositorente nog hoger is dan de hypotheek, hou ik sowieso die deposito's aan. Daarna moet ik nog eens goed gaan denken wat ik wil doen. Bij aflossing kom ik al vrij snel op het moment waarbij de eigenwoningforfait groter is dan de rentekosten van het annuïtaire deel. Dus dan moet je met die afbouw via wet Hillen bepalen wat je prettiger vindt. Want om echt te zeggen dat je het kan berekenen met al die variabelen van wat een woz doet, wat het percentage ewf gaat doen en hoe ze op andere manieren aan aftrekconstructies gaan sleutelen.
Ja dat snap ik, ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de berekening voor wel of niet aflossen iets lastiger ligt dan puur de 2 rentepercentages met elkaar te vergelijken. En zelfs al zou je hem helemaal kunnen uitrekenen, elk jaar wordt er weer aan getallen in die berekening gesleuteld, dus je kan niet een optimaal punt berekenen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedenk ook, dat als het EWF > hypotheekrente, het voor jou geldende loon-&inkomstenbelasting-% geldt (t/m 49,50% aan toe) over het verschil (EWF - rente). Terwijl de HRA altijd via de laagste (36,97%) gaat.
Bij mij is het net andersom, vandaar dat ik dat omslagpunt ijselijk goed in de peiling houd.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:59 schreef snabbi het volgende:
Ik ga dat punt ook niet in te veel detail berekenen, want als ik het uiteindelijk moet kiezen, dan betaal ik liever meer belasting dan dat ik rente betaal aan een bank.
Dat snap ik wel. Belasting komt uiteindelijk indirect bij je terug qua betere voorzieningen.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:59 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik wilde er alleen maar mee zeggen dat de berekening voor wel of niet aflossen iets lastiger ligt dan puur de 2 rentepercentages met elkaar te vergelijken. En zelfs al zou je hem helemaal kunnen uitrekenen, elk jaar wordt er weer aan getallen in die berekening gesleuteld, dus je kan niet een optimaal punt berekenen.
Ik ga dat punt ook niet in te veel detail berekenen, want als ik het uiteindelijk moet kiezen, dan betaal ik liever meer belasting dan dat ik rente betaal aan een bank.
quote:Op zaterdag 14 december 2024 18:30 schreef Patroon het volgende:
Dat snap ik wel. Belasting komt uiteindelijk indirect bij je terug qua betere voorzieningen.
Wel heel pessimistisch.quote:Op zaterdag 14 december 2024 20:26 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
uiteindelijk krijg je een grotere overheid met ambtenaren die elkaar bezig houden en de ondernemende burger tegenwerken, die uitkeringen voor klaplopers en luiwammesen in stand houden en als klap op de vuurpijl een AZC tegen je achtertuin aan regelen.
Dit.quote:Op zondag 15 december 2024 18:37 schreef Kopiko het volgende:
Zullen we het weer over sparen enzo gaan hebben
Interessant, of misschien wat voor kool? Spruitjes? want wat ik begrijp is dat Bitcoin over de afgelopen 15 jaar alles, maar dan letterlijk alles verslagen heeft.. aandelen, fondsen, goud, zilver, bonds.. en dat zonder kosten.quote:Op zaterdag 14 december 2024 11:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedenk ook, dat als het EWF > hypotheekrente, het voor jou geldende loon-&inkomstenbelasting-% geldt (t/m 49,50% aan toe) over het verschil (EWF - rente). Terwijl de HRA altijd via de laagste (36,97%) gaat.
Overigens leg ik maandelijks in, in het Wereldwijd Aandelenfonds van Centraal Beheer. Dat heeft 0,028% kosten per jaar en een voortreffelijk rendement. Ik kijk er verder niet naar om, en het groeit als kool.
Oke, zakken van plek 10 naar plek 14-16 in de lijst van banken onder het Nederlandse garantiestelsel. En dan toch beweren dat je bij de meest concurrerende banken hoort. Ja je laat potentieel nog 5 andere aanbieders onder je ja.quote:Op maandag 16 december 2024 15:15 schreef blomke het volgende:
NIBC:
Geachte ......
Wij verlagen op dinsdag 17 december 2024 het rentetarief op de kwartaalspaarrekening. Ondanks deze verlaging blijft NIBC een van de meest concurrerende spaarrentes in Nederland bieden. Kunt u uw spaargeld langer missen? Overweeg dan onze termijndeposito's voor een nog hogere rente.
Gaat van 1,75 naar 1,65%
Je mist de 0.4% kwartaal bonusquote:Op maandag 16 december 2024 15:15 schreef blomke het volgende:
NIBC:
Geachte ......
Wij verlagen op dinsdag 17 december 2024 het rentetarief op de kwartaalspaarrekening. Ondanks deze verlaging blijft NIBC een van de meest concurrerende spaarrentes in Nederland bieden. Kunt u uw spaargeld langer missen? Overweeg dan onze termijndeposito's voor een nog hogere rente.
Gaat van 1,75 naar 1,65%
Ze zijn er alleen op uit zo veel mogelijk klanten met geld binnen te halen tegen de laagst mogelijke kosten.quote:Op maandag 16 december 2024 17:31 schreef snabbi het volgende:
Die reclame uitingen van de banken nemen toch een loopje met de waarheid
Sluiten = opzeggen. Dit kan elke dag.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:18 schreef blomke het volgende:
Open Bank, geeft het ruim vantevoren aan:
"Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 17 februari 2025 naar 2,50%."
Met de mogelijkheid deze op te zeggen:
"Als we niets van je horen, dan beschouwen we de nieuwe rente als aanvaard. Mocht je niet akkoord zijn, dan kun je de rekening makkelijk en gratis opzeggen."
Vraag me dan af of je niet altijd die Spaarrekening op kan zeggen???
Hopelijk wordt het nu een beetje eenvoudiger bij OpenBank, volgens mij was een van de voorwaarden om een bepaald rentepercentage bij OB te krijgen een automatische overschrijving van minstens 600 euro p/m.quote:Omwille van de laatste ontwikkelingen op de financiële markten verlagen we de rente van je Open Spaarrekening vanaf 17 februari 2025 naar 2,50%.1 Het maakt hierbij niet uit of je automatische incasso’s laat afschrijven of maandelijkse overboekingen ontvangt. De rente is in elk geval 2,50%.
De overige voorwaarden veranderen niet.
Lijkt me ook, maar als je onduidelijkheid wilt, moet je bij Open Bank zijn.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef APK het volgende:
In de mail van OpenBank staat ook nog dit:
[..]
Hopelijk wordt het nu een beetje eenvoudiger bij OpenBank, volgens mij was een van de voorwaarden om een bepaald rentepercentage bij OB te krijgen een automatische overschrijving van minstens 600 euro p/m.
Ik kan nu niet echt uit bovenstaand bericht halen of die verplichting vervalt, lijkt mij eigenlijk wel.
Het was de eerste 6 maanden 3,25%, daarna 2,75% als je overschrijvingen deed en 2,5% als je niets deedquote:Op woensdag 18 december 2024 11:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Lijkt me ook, maar als je onduidelijkheid wilt, moet je bij Open Bank zijn.
Ik denk dat een jurist dit verzonnen heeft. Zo van je was een overeenkomst aangegaan met andere voorwaarden en je kan kosteloos opzeggen en dus is het niet bezwarend dat de voorwaarden eenzijdig worden aangepast.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:18 schreef blomke het volgende:
Vraag me dan af of je niet altijd die Spaarrekening op kan zeggen???
Bij elke wijziging bij de ING krijg ik een vergelijkbaar bericht.quote:Op woensdag 18 december 2024 19:43 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ik denk dat een jurist dit verzonnen heeft. Zo van je was een overeenkomst aangegaan met andere voorwaarden en je kan kosteloos opzeggen en dus is het niet bezwarend dat de voorwaarden eenzijdig worden aangepast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |