quote:Op dinsdag 3 december 2024 21:01 schreef snabbi het volgende:
[..]Ik denk dat het hem in artikel 10 lid 4 zit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik lees in artikel 10 een aantal bullets. Met 8 lees ik dat de andere banken er voor opdraaien (max 0.5% per jaar bovenop de normale contributie voor de gelden die zij verzekeren). In bullet 9 wordt wel verwezen, dat een lidstaat iets moet regelen met funding, maar ik lees daar niet direct uit dat de uiteindelijke rekening dan naar de belastingbetaler gaat.Ofwel: De lidstaat verplicht het garantiestelsel onmiddellijk weer aan te vullen tot 0,8% als daartoe verzocht wordt. Daarna kan de lidstaat het weer proberen te verhalen op de resterende banken (het door jou aangegeven lid 8).quote:Depositogarantiestelsels hebben recht op een bedrag dat gelijk is aan het bedrag van die bijdragen tot het in lid 2 van dit artikel bedoelde streefbedrag, dat de lidstaat op verzoek onmiddellijk ter beschikking van deze depositogarantiestelsels zal stellen en dat uitsluitend voor de bij artikel 11 vastgestelde doeleinden mag worden gebruikt.quote:Als ik google op dgs belastingbetaler zie ik ook een ding uit de tweede kamer:
https://www.tweedekamer.n(...)hZLuJyVWdJUnL3eC3TwR
Daarin staat op de laatste pagina:Over zou gaan tot is ambtenarentaal voor "gaan doen, maar het lijkt ons onwaarschijnlijk dat dit ooit gaat voorkomen" (en zegt niets over of het een verplichting is of een keuze).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de zinsnede "over zou gaan" lijkt mij meer op een "keuze" dan een "verplichting".
[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 04-12-2024 10:30:35 ]Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Het ging over de grootte van het land (volgens jou) en dat is wat anders dan het aantal belastingbetalers. Plus het DGS i.p.v. "een bepaalde financiële tegenvaller".quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:40 schreef stavromulabeta het volgende:
waarom jij denk dat er geen relatie is tussen het vermogen van een land om een bepaalde financiële tegenvaller te verdisconteren en de hoeveelheid belastingbetalers waarover die tegenvaller verdeeld kan worden.
Is nog niet actief denk ik? Zie de aanbieding nog niet terug in de appquote:Op woensdag 4 december 2024 16:49 schreef zeeland6 het volgende:
CE bank
Beste relatie,
Ben je al in een feeststemming? Mooi! We hebben een speciaal aanbod voor je. Ter introductie van ons 3-maands Termijndeposito doen we er nog een schepje bovenop: Bij nieuwe stortingen vanaf 15.000 euro en belegging in een 3-maands Termijndeposito krijg je nu 3,20% rente per jaar in plaats van de gebruikelijke 2,80% per jaar!
Dit aanbod geldt tot en met 23 december 2024, wees er snel bij!
Staat er mij wel in de App. Wellicht heb je er te weinig geld op staan.quote:Op woensdag 4 december 2024 16:57 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Is nog niet actief denk ik? Zie de aanbieding nog niet terug in de app
Ik lees dat als dat er een voorschot kan plaatsvinden, wat in mijn ogen anders is dan dat de belastingbetaler er voor opdraait. Ik kon overigens ook nog een passage vinden op de site van DNB:quote:Op woensdag 4 december 2024 09:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem in artikel 10 lid 4 zit:
[..]
Ofwel: De lidstaat verplicht het garantiestelsel onmiddellijk weer aan te vullen tot 0,8% als daartoe verzocht wordt. Daarna kan de lidstaat het weer proberen te verhalen op de resterende banken (het door jou aangegeven lid 8).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ok, not my cup of tea.quote:Over zou gaan tot is ambtenarentaal voor "gaan doen, maar het lijkt ons onwaarschijnlijk dat dit ooit gaat voorkomen" (en zegt niets over of het een verplichting is of een keuze).
Gedaan. Over 6 maanden zien we wel verder, alhoewel ik vermoed dat de rente blijft dalen.quote:Op woensdag 4 december 2024 17:19 schreef zeeland6 het volgende:
ING Spaardeposito
Je geld vastzetten met een vaste looptijd tegen een vaste rente.
Je kunt nu tijdelijk vanaf 2 december 2024 een 6-maands Spaardeposito met een vaste rente van 2,50% openen. Dit rentepercentage is op jaarbasis en geldt voor een Spaardeposito met inleg vanaf ¤25.000.
Ja zo voel ik het ook. Zet nu het eea vast voor 4/5 jaar tegen 2.9%.quote:Op woensdag 4 december 2024 20:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Gedaan. Over 6 maanden zien we wel verder, alhoewel ik vermoed dat de rente blijft dalen.
Wel als de rente blijft dalen, maar daar heb je geen zekerheid over. Is dus een gokquote:Op woensdag 4 december 2024 21:06 schreef Patroon het volgende:
Bij Leaseplanbank 2.75% voor 1 jaar. Dat is toch veel aantrekkelijker dan 2.5% voor 6 maanden?
Ik zie geen aanwijzingen dat de rente op korte termijn weer gaat stijgen.quote:Op donderdag 5 december 2024 11:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel als de rente blijft dalen, maar daar heb je geen zekerheid over. Is dus een gok
Je kunt beter beleggen. Sparen schiet allemaal niet zo op.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zie geen aanwijzingen dat de rente op korte termijn weer gaat stijgen.
Heb jaar geleden geld vastgezet voor 2 jaar a 3.3% en ergens anders nog wat voor 3.45% voor 1 jaar...beide pakken nog goed, uit, maar het blijft een gok. Spreiden is het beste
Daarom zeg ik ook spreiden...quote:Op donderdag 5 december 2024 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt beter beleggen. Sparen schiet allemaal niet zo op.
Veel beter! Gewoon spreiden via ETF('s) en regelmatig inleggen.quote:Op donderdag 5 december 2024 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kunt beter beleggen. Sparen schiet allemaal niet zo op.
Precies. Beleggen biedt genoeg spreidingsmogelijkheden. Heb je sparen helemaal niet voor nodig.quote:Op donderdag 5 december 2024 19:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Veel beter! Gewoon spreiden via ETF('s) en regelmatig inleggen.
Maar je wil wel geld achter de hand hebben voor onvoorziene kosten. Een belegging kan je ook verkopen, maar dat is niet verstandig als ze laag staan. Met dat spaargeld kan je prima een deposito ladder maken.quote:Op donderdag 5 december 2024 21:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Beleggen biedt genoeg spreidingsmogelijkheden. Heb je sparen helemaal niet voor nodig.
Ja, maar dat geld staat daar, omdat ik het op korte termijn nodig heb of nodig denk te hebben. Niet zo zeer omdat ik sparen nu zo interessant vindt of om te spreiden.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar je wil wel geld achter de hand hebben voor onvoorziene kosten. Een belegging kan je ook verkopen, maar dat is niet verstandig als ze laag staan. Met dat spaargeld kan je prima een deposito ladder maken.
quote:Hou dit AUB een spaartopic. Discussiëren over speculeren en beleggen kan hier: http://forum.fok.nl/topicchain/85 of over crowdfinance kan hier: Topicreeks: Crowdfunding topic
Deposito (ladder) prima. Maar dan staat het geld ook gedurende een periode vast.quote:Op donderdag 5 december 2024 22:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar je wil wel geld achter de hand hebben voor onvoorziene kosten. Een belegging kan je ook verkopen, maar dat is niet verstandig als ze laag staan. Met dat spaargeld kan je prima een deposito ladder maken.
3 maanden 3,55% bij Credit Europe Bank als je daar nog geen klant was?quote:Op vrijdag 6 december 2024 16:18 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb tot nu toe steeds kunnen profiteren van tijdelijke hoge spaarrente. Op dit moment krijg ik bij Garantibank 3,5% maar dat loopt af per 31-12 a s, hopelijk is er tegen die tijd weer een ander aanbod
daar was ik eerder dit jaar klant toen ze ook zoiets haddenquote:Op vrijdag 6 december 2024 18:02 schreef snabbi het volgende:
[..]
3 maanden 3,55% bij Credit Europe Bank als je daar nog geen klant was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |