abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215148040
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:17 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Houdt PVV zich een keer aan hun belofte, is het weer niet goed :+
Ze houden zich aan hun belofte als het ziekenhuis ook daadwerkelijk op niveau blijft. En dat zie ik niet snel gebeuren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:57:47 #202
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215148291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:16 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Een regio met 300.000 inwoners hoort een eigen ziekenhuis te hebben. Hoe doet er niet toe.
Ik sta er een beetje dubbel in. Het risico van sluiten (van voorzieningen) is een neerwaartse spiraal van krimp.

Maar eigenlijk moet zoiets niet op zichzelf staan. Dat vereist meer dan zomaar een ziekenhuisje open houden. Nederland was daar ooit wel redelijk goed in, om consensus gedreven, door de Grote Drie en de polder, tot gedurig en decentraal beleid te komen. Totdat Pim kwam.

Je kunt zo je gedachtes hebben bij dat de randen van Nederland krimpregios zijn (waar BBB lekker populistisch campagne mee voerde en ook VVD senator Casper van de Berg leuk mee doet), te midden van een groene zee aan groei. De randen zijn krimpgebieden maar net over de grens is er groei. Kijkend naar andere grensregio's in de ontwikkelde wereld kan dat vast anders (bijv. Denemarken-Zweden, ver weg van de Zweedse hoofdstad).

Als je die kaart ziet, en er zijn nog meer kaartjes zoals dit, dan vraagt dat denkwerk. Het zou kunnen dat je dan een ziekenhuis open moet houden, in plaats van sluiten > nog meer krimp > nog meer sluitingen. Sommigen hebben daar vast meer voor door geleerd dan ik.

P.S. nationalistisch Nexit beleid (of alles dat maar naar deze richting ruikt) zal deze grensregios vast vooruit helpen maar niet heus... en toch massaal PVV stemmen, juist in Limburg. (klik link voor bron)

[ Bericht 3% gewijzigd door Klopkoek op 01-10-2024 18:04:31 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_215148723
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 17:16 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Een regio met 300.000 inwoners hoort een eigen ziekenhuis te hebben. Hoe doet er niet toe.
De regio heeft een ziekenhuis voor 's nachts en dit ziekenhuis zou open blijven voor poliklinische zorg. De SEH zit nu vooral duimen te draaien, met enorme kosten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215148881
Iran gaat raketten op Israël vuren...

benieuwd of wilders nederlandse troepen richting midden oosten wil sturen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_215149098
Schoof wil zelf de ministerraad voorzitten, als hij er op vrijdag niet is verschuift de ministerraad naar maandag: https://www.ad.nl/politie(...)ng-leiden~a3a396cd3/

Ik zou Agema ook niet vertrouwen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:10:16 #206
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215149195
De gewone burger gaat dus opdraaien voor het WIA fiasco -O-
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:10:17 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215149197
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
Iran gaat raketten op Israël vuren...

benieuwd of wilders nederlandse troepen richting midden oosten wil sturen
Lijkt me stug, Wilders wil toch vooral terug achter de dijken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:11:28 #208
346939 Janneke141
pi_215149214
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:10 schreef HiDiHo het volgende:
Dat wisten we toch al?
pi_215149228
quote:
Ja, wie anders?
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:14:29 #210
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215149261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, wie anders?
Ik mag toch hopen dat er iemand verantwoordelijk voor wordt gehouden
Amateurs :{w
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:16:59 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215149304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:14 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Is er iemand verantwoordelijk gehouden bij toeslagenaffaire?

Daar heb je je antwoord.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:17:55 #212
346939 Janneke141
pi_215149323
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:14 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Wie je ook verantwoordelijk houdt, die kun je niet een tikkie van 300 miljoen sturen. Dit is altijd voor rekening van de belastingbetaler, hoe onterecht dat eigenlijk ook is, maar het kan niet anders.

Wat veel vervelender is: van de totale kosten van dit soort correctie-operaties komt misschien een derde terecht bij de benadeelden, en de rest gaat op aan overhead. Dus degenen die de teringzooi gemaakt hebben, creëren voor zichzelf uiteindelijk een heleboel inkomen. Er worden wat middenmanagers geslachtofferd en de top blijft zitten, of krijgt een nieuwe ABD-baan.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:21:24 #213
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215149370
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wie je ook verantwoordelijk houdt, die kun je niet een tikkie van 300 miljoen sturen. Dit is altijd voor rekening van de belastingbetaler, hoe onterecht dat eigenlijk ook is, maar het kan niet anders.

Wat veel vervelender is: van de totale kosten van dit soort correctie-operaties komt misschien een derde terecht bij de benadeelden, en de rest gaat op aan overhead. Dus degenen die de teringzooi gemaakt hebben, creëren voor zichzelf uiteindelijk een heleboel inkomen. Er worden wat middenmanagers geslachtofferd en de top blijft zitten, of krijgt een nieuwe ABD-baan.
Ik mag toch hopen dat er op zijn minst wat ontslagen gaan vallen bij diegene die verantwoordelijk zijn.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:22:49 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215149397
quote:
Waar reageer je op? Linkje?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:24:26 #215
346939 Janneke141
pi_215149428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:21 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat er op zijn minst wat ontslagen gaan vallen bij diegene die verantwoordelijk zijn.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:24:45 #216
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_215149437
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zit eenvandaag te kijken

dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:24:49 #217
346939 Janneke141
pi_215149439
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)os-meer-dan-gedacht/
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:33:15 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215149571
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:24 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Ik zit eenvandaag te kijken

[ afbeelding ]
quote:
Thanks! ^O^
pi_215150007
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:21 schreef HiDiHo het volgende:
Het zou belachelijk zijn om mensen bij het UWV verantwoordelijk te houden voor een probleem dat ontstaan doordat de politiek een hallucinant arbeidsongeschiktheidsstelsel heeft opgetuigd. Daar zit het echte probleem niet bij het UWV zelf. Het is precies hetzelfde verhaal als bij de Belastingdienst.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:56:56 #220
346939 Janneke141
pi_215150072
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:54 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Het zou belachelijk zijn om mensen bij het UWV verantwoordelijk te houden voor een probleem dat ontstaan doordat de politiek een hallucinant arbeidsongeschiktheidsstelsel heeft opgetuigd. Daar zit het echte probleem niet bij het UWV zelf. Het is precies hetzelfde verhaal als bij de Belastingdienst.
Het UWV is al vele jaren een volstrekt incompetente organisatie, waar de top de schuld aan alles en iedereen geeft behalve zichzelf. Dat ze met onwerkbare Haagse wetgeving moesten werken doet daar niets aan af.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:59:54 #221
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215150160
quote:
Weten jullie nog dat de notulen van de ministerraad over de toeslagenaffaire werden vrijgegeven? Wat het meeste bleef hangen was het sensibiliseren van Omtzigt (Hoekstra).

Maar w.m.b. veel frappanter was dat er werd gesproken over soortgelijke casussen elders en de waarschuwing voor precedentwerking. Met name door VVD ministers maar ook de D66 knakker die nu bij de NS zit.

Ik heb zoiets van: beter er vroeg bij zijn. In plaats van later ingrijpen. Maar misschien is het nu net wel de bedoeling om een sfeer te creeren van verdere versobering van het stelsel en 'de overheid kan niks'. Het is nu al niet makkelijk om een (volledige) WIA uitkering te krijgen (deels ook wel terecht maar er zijn bizarre gevallen van twee armen missen en dan toch geen WIA).

Helemaal bizar is Box 3: het is nu al besloten dat deze compensatie niet opgehaald gaat worden bij de vermogenden. Die krijgen dus met terugwerkende kracht een tax cut, zou je kunnen zeggen. Degenen die hiervoor opdraaien zijn de 'gewone mensen' en eigenlijk ook de kapitaalkrachtigen met 'niet dood en actief' geld. Want sommige lasten voor het bedrijfsleven gaan nog steeds omhoog. Je zou kunnen zeggen: het is beter om stilstaand geld te belasten dan geld dat innovatie en banen creeert.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:00:29 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215150191
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 19:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het UWV is al vele jaren een volstrekt incompetente organisatie, waar de top de schuld aan alles en iedereen geeft behalve zichzelf. Dat ze met onwerkbare Haagse wetgeving moesten werken doet daar niets aan af.
Jullie hebben allebei gelijk. Tenminste als ik @Kowloon goed interpreteer. Namelijk dat hij het niet noodzakelijkerwijs over de top van het UWV heeft. Maar meer over de lagen daaronder, tot aan de uitvoerend medewerkers.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:04:33 #223
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215150293
Als Wilders niet wil samenwerken en niet eens de intentie heeft het land te regeren, dan is het voor hem tijd om zijn koffers in te gaan pakken en zich niet meer op het politieke toneel te laten zien. Misschien dat ze in schurkenstaten zitten te wachten op alleenheersers die niet zo houden van democratie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:05:50 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_215150325
quote:

[..]
Dat stelsel dateert van Balkenende-1, met de LPF (en CDA/VVD). Toen is het ontwerp gemaakt. Het is uiteindelijk ingevoerd tijdens Balkenende-2

Paars-2 had een eigen ontwerp in de la liggen maar dat werd om politieke redenen in de vuilcontainer gegooid (ik zeg hiermee niet dat dit een veel beter plan was, geen idee, alleen dat nogal snel iets anders werd ontworpen).

https://www.eerstekamer.n(...)werk_en_inkomen_naar

Leuk detail: Wilders stemde vóór het nieuwe ontwerp. Bij de VVD ging hij voorheen over dit onderwerp.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:09:45 #225
12221 Tijn