abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215152545
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Tijn het volgende:
Er is gewoon geen crisis. De verkiezingen waren in november. Er wordt al zeker sinds januari over deze domme crisiswet gepraat in de formatieonderhandelingen. Als je na driekwart jaar vergaderen nog steeds niet goed weet hoe je het in een crisis moet gieten, is er dus geen crisis.
Wilders blaast liever het kabinet op dan dat hij meewerkt aan een spoedwet. Heb nou niet het idee dat hij echt een crisis ervaart.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:26:22 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215152557
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Tijn het volgende:
Er is gewoon geen crisis. De verkiezingen waren in november. Er wordt al zeker sinds januari over deze domme crisiswet gepraat in de formatieonderhandelingen. Als je na driekwart jaar vergaderen nog steeds niet goed weet hoe je het in een crisis moet gieten, is er dus geen crisis.
Ik hoop niet dat ze over de aanstaande kabinetscrisis ook tien maanden moeten nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:27:09 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215152573
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik hoop niet dat ze over de aanstaande kabinetscrisis ook tien maanden moeten nadenken.
Noodwet wegens kabinetscrisis!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:57:22 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215153106
Wat ik ook niet snap, is dat Wilders toch echt akkoord is gegaan met hoe dit kabinet voor de dag komt, maar hij komt op geen enkele manier zijn afspraken na. Ik snap echt niet dat de rest zich zo laat behandelen en dan het meeste nog Schoof.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:58:45 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215153122
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
Wat ik ook niet snap, is dat Wilders toch echt akkoord is gegaan met hoe dit kabinet voor de dag komt, maar hij komt op geen enkele manier zijn afspraken na. Ik snap echt niet dat de rest zich zo laat behandelen en dan het meeste nog Schoof.
Wilders wordt genaaid door NSC die niet verwacht hadden dat de oppositie niet helemaal achterlijk was.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:01:24 #256
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215153150
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders wordt genaaid door NSC die niet verwacht hadden dat de oppositie niet helemaal achterlijk was.
Nee, Wilders heeft geen enkele intentie samen te werken of de Nederlandse rechtsstaat te respecteren. Wilders naait Nederlanders. Stop AUB met net doen alsof het aan de anderen ligt, terwijl Wilders op geen enkele manier politiek bedrijft.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:03:41 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215153188
Stap 1 is de immigratie 'stoppen', stap 2 is mensen die al hier zijn het land uitrijden.
pi_215153281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
Stap 1 is de immigratie 'stoppen', stap 2 is mensen die al hier zijn het land uitrijden.
Nah Stap 1 is Ter Apel nog meer vertiefen, Stap 2 stemmen trekken met gejammer over hoe erg de "asielcrisis" wel niet is. Verder denkt Wilders nie.
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:53:02 #259
436222 Japepk
Padvinder
pi_215153588
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
terwijl Wilders op geen enkele manier politiek bedrijft.
Het probleem is juíst dat hij continu politiek bedrijft. Maar het land besturen, ho maar. (ja, dat doet het kabinet, maar u snapt wat ik bedoel)

Ik mag hopen dat de oppositie het goed onder Wilders' neus wrijft als hij noodgedwongen tóch een spoedwet moet gaan inzetten. Het was toch een halszaak voor hem? En als hij de boel dan laat klappen, heb je een vrij eenvoudig voorbeeld om duidelijk te maken dat hij niet wil; de spoedwet zou ook resultaat hebben gebracht, maar Geertje was eigenwijs. Wensdenken, vrees ik.
't Echte en 't ware!
  woensdag 2 oktober 2024 @ 01:07:09 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215153756
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wilders naait de kiezer. Volgens Wilders zijn act Milders was iedereen welkom want eerst moeten de problemen van elke Nederlander opgelost geworden. En toen had Milders opeens 37 zetels waarvan hij met 41 mensen op de lijst niet eens opgerekend had, een slechte verkiezingsprogramma wat een slap aftreksel was van die van Trump met America first (de Nederlander op 1). En een muur rond Belgie kon hij ook al niet bouwen. Dus werd het een asielcrisis. Want oplossingen heeft Wilders niet, nu niet, nooit niet. De ex mentor van Rutte is hij en zal hij altijd blijven.
pi_215153798
Volgens mij hoort dit allemaal bij het plan van Wilders. Wilders loopt al zo lang mee in de politiek, als het hem werkelijk om fluks handelen te doen was had hij minister Faber direct na haar beëdiging opdracht gegeven om spoedwetgeving uit te werken.

Wilders wil de ruimte om noodwetgeving in te zetten oprekken, met als doel het parlement vaker buitenspel te kunnen zetten. Zie ook dit opinie-artikel: Stop samenwerking met PVV

En als dat niet lukt heeft Wilders als troostprijs NSC opgeblazen (wat overigens hun eigen stomme schuld is) en kan hij andere politieke partijen, de VVD incluis, de schuld blijven geven van het fictieve asielprobleem.
pi_215154184
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
Ik blijf de bal echt bij de NSC leggen die hier zijn gemaakte afspraken niet nakomt.
Ergens in een bijzinnetje iets zeggen over gedragen lijkt me hier een woordenspel.

Faber is trouwens wel erg slecht dat het nog steeds niet voorbereid is.
Overigens kan ik ook niet direct iets vinden over welke maatregelen er onder de spoedwet en/of crisiswet gaan vallen, het lijkt nu meer over de vorm te gaan.
pi_215154277
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 06:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik blijf de bal echt bij de NSC leggen die hier zijn gemaakte afspraken niet nakomt.
Ergens in een bijzinnetje iets zeggen over gedragen lijkt me hier een woordenspel.

Overigens kan ik ook niet direct iets vinden over welke maatregelen er onder de spoedwet en/of crisiswet gaan vallen, het lijkt nu meer over de vorm te gaan.
Dat was geen bijzinnetje, dat zinnetje werd gelijk, nog voor de installatie van de ministers, enorm benadrukt door Omtzigt. Als Wilders het daar niet mee eens was had hij toen aan de bel moeten trekken, hadden ze niet hoeven beginnen. Dat ze zich aan de rechtsstaat houden is juist de hoofdzin uit die hele asielparagraaf en Wilders wil daar onderuit.

Wilders gedraagt zich als een kind dat zijn zin niet krijgt.

De noodwet zou trouwens de spreidingswet intrekken, een tijdelijke vergunningenstop invoeren (dus met het afschaffen van de spreidingswet ook nog eens het aantal asielzoekers in de opvang vergroten, het idee is meer puinhoop veroorzaken) en gezinshereniging beperken. Dat waren de maatregelen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_215154290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was geen bijzinnetje, dat zinnetje werd gelijk, nog voor de installatie van de ministers, enorm benadrukt door Omtzigt. Als Wilders het daar niet mee eens was had hij toen aan de bel moeten trekken. Dat ze zich aan de rechtsstaat houden is juist de hoofdzin uit die hele asielparagraaf en Wilders wil daar onderuit.
Afspraken over de mate waarin ze nog respect voor de rechtsstaat zouden hebben was ook een heel belangrijk onderdeel van de onderhandelingen.
Dat NSC zich toen met een kluitje het riet in heeft laten sturen, doet daar weinig aan af.
pi_215154305
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Afspraken over de mate waarin ze nog respect voor de rechtsstaat zouden hebben was ook een heel belangrijk onderdeel van de onderhandelingen.
Dat NSC zich toen met een kluitje het riet in heeft laten sturen, doet daar weinig aan af.
Gelukkig lijken Uitermark en Van Vroonhoven minder met alle winden mee te waaien dan Omtzigt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator woensdag 2 oktober 2024 @ 08:20:52 #266
5428 crew  miss_sly
pi_215154795
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig lijken Uitermark en Van Vroonhoven minder met alle winden mee te waaien dan Omtzigt.
Ik ben er pas gerust op dat dat inderdaad zo is, als ze werkelijk hun poot stijf houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:25:09 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215154808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:17 schreef Jojoke het volgende:
SGP is tegen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)cht-onwaarschijnlijk

Ik gok dat dit uiteindelijk een crisiswet wordt en geen noodwet. Ook wel terecht.
Spoedwet bedoel je (ipv "crisiswet")?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_215154810
quote:
7s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 08:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben er pas gerust op dat dat inderdaad zo is, als ze werkelijk hun poot stijf houden.
Het signaal van de SGP dat ze het niet aan een meerderheid gaan helpen in de Eerste Kamer kan daarbij wel eens belangrijk zijn, NSC wil toch niet over komen als een partij die minder op heeft met de rechtsstaat dan andere partijen, zoals de SGP?
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:26:36 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215154813
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
En in die crisiswet ook zeker geen afschaffing van de spreidingswet, want de Eerste Kamer is voor de spreidingswet.
*Spoedwet
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:34:13 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215154834
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 06:46 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Welke afspraken komt NSC niet na dan?
En een noodwet moet nu eenmaal aan bepaalde criteria voldoen. Je kunt die niet zomaar van stal trekken omdat een noodwet je wel goed uitkomt..
pi_215154838
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 08:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
*Spoedwet
Een crisiswet is niet per sé gelijk aan een noodwet, een crisiswet zou ook een spoedwet (of zelfs een gewone wet) kunnen zijn.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:35:53 #272
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215154843
Waar is de lange kroepoek gebleven?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:36:02 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215154844
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
NSC heeft zich niet met een kluitje in het riet laten sturen. Ze hebben de belangrijkste juridische toets als voorwaarde gesteld. Wetende dat een noodwet daar in deze situatie niet aan voldoet.
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:37:10 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215154855
quote:
18s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 08:35 schreef Perrin het volgende:
Waar is de lange kroepoek gebleven?
Dat is 2 weken geleden al door Omroep West besproken :P
  woensdag 2 oktober 2024 @ 08:37:34 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215154857
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2024 08:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is 2 weken geleden al door Omroep West besproken :P
Dit mysterie moet tot de bodem uitgezocht :( Hadden ze een conclusie?

edit: aha, opheldering.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')