Wilders blaast liever het kabinet op dan dat hij meewerkt aan een spoedwet. Heb nou niet het idee dat hij echt een crisis ervaart.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Tijn het volgende:
Er is gewoon geen crisis. De verkiezingen waren in november. Er wordt al zeker sinds januari over deze domme crisiswet gepraat in de formatieonderhandelingen. Als je na driekwart jaar vergaderen nog steeds niet goed weet hoe je het in een crisis moet gieten, is er dus geen crisis.
Ik hoop niet dat ze over de aanstaande kabinetscrisis ook tien maanden moeten nadenken.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Tijn het volgende:
Er is gewoon geen crisis. De verkiezingen waren in november. Er wordt al zeker sinds januari over deze domme crisiswet gepraat in de formatieonderhandelingen. Als je na driekwart jaar vergaderen nog steeds niet goed weet hoe je het in een crisis moet gieten, is er dus geen crisis.
Noodwet wegens kabinetscrisis!quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze over de aanstaande kabinetscrisis ook tien maanden moeten nadenken.
Wilders wordt genaaid door NSC die niet verwacht hadden dat de oppositie niet helemaal achterlijk was.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
Wat ik ook niet snap, is dat Wilders toch echt akkoord is gegaan met hoe dit kabinet voor de dag komt, maar hij komt op geen enkele manier zijn afspraken na. Ik snap echt niet dat de rest zich zo laat behandelen en dan het meeste nog Schoof.
Nee, Wilders heeft geen enkele intentie samen te werken of de Nederlandse rechtsstaat te respecteren. Wilders naait Nederlanders. Stop AUB met net doen alsof het aan de anderen ligt, terwijl Wilders op geen enkele manier politiek bedrijft.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders wordt genaaid door NSC die niet verwacht hadden dat de oppositie niet helemaal achterlijk was.
Nah Stap 1 is Ter Apel nog meer vertiefen, Stap 2 stemmen trekken met gejammer over hoe erg de "asielcrisis" wel niet is. Verder denkt Wilders nie.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
Stap 1 is de immigratie 'stoppen', stap 2 is mensen die al hier zijn het land uitrijden.
Het probleem is juíst dat hij continu politiek bedrijft. Maar het land besturen, ho maar. (ja, dat doet het kabinet, maar u snapt wat ik bedoel)quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 23:01 schreef Vis1980 het volgende:
terwijl Wilders op geen enkele manier politiek bedrijft.
Wilders naait de kiezer. Volgens Wilders zijn act Milders was iedereen welkom want eerst moeten de problemen van elke Nederlander opgelost geworden. En toen had Milders opeens 37 zetels waarvan hij met 41 mensen op de lijst niet eens opgerekend had, een slechte verkiezingsprogramma wat een slap aftreksel was van die van Trump met America first (de Nederlander op 1). En een muur rond Belgie kon hij ook al niet bouwen. Dus werd het een asielcrisis. Want oplossingen heeft Wilders niet, nu niet, nooit niet. De ex mentor van Rutte is hij en zal hij altijd blijven.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wilders wordt genaaid door NSC die niet verwacht hadden dat de oppositie niet helemaal achterlijk was.
Ik blijf de bal echt bij de NSC leggen die hier zijn gemaakte afspraken niet nakomt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
Wat ik ook niet snap, is dat Wilders toch echt akkoord is gegaan met hoe dit kabinet voor de dag komt, maar hij komt op geen enkele manier zijn afspraken na. Ik snap echt niet dat de rest zich zo laat behandelen en dan het meeste nog Schoof.
Dat was geen bijzinnetje, dat zinnetje werd gelijk, nog voor de installatie van de ministers, enorm benadrukt door Omtzigt. Als Wilders het daar niet mee eens was had hij toen aan de bel moeten trekken, hadden ze niet hoeven beginnen. Dat ze zich aan de rechtsstaat houden is juist de hoofdzin uit die hele asielparagraaf en Wilders wil daar onderuit.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik blijf de bal echt bij de NSC leggen die hier zijn gemaakte afspraken niet nakomt.
Ergens in een bijzinnetje iets zeggen over gedragen lijkt me hier een woordenspel.
Faber is trouwens wel erg slecht dat het nog steeds niet voorbereid is.
Overigens kan ik ook niet direct iets vinden over welke maatregelen er onder de spoedwet en/of crisiswet gaan vallen, het lijkt nu meer over de vorm te gaan.
Afspraken over de mate waarin ze nog respect voor de rechtsstaat zouden hebben was ook een heel belangrijk onderdeel van de onderhandelingen.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was geen bijzinnetje, dat zinnetje werd gelijk, nog voor de installatie van de ministers, enorm benadrukt door Omtzigt. Als Wilders het daar niet mee eens was had hij toen aan de bel moeten trekken. Dat ze zich aan de rechtsstaat houden is juist de hoofdzin uit die hele asielparagraaf en Wilders wil daar onderuit.
Gelukkig lijken Uitermark en Van Vroonhoven minder met alle winden mee te waaien dan Omtzigt.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afspraken over de mate waarin ze nog respect voor de rechtsstaat zouden hebben was ook een heel belangrijk onderdeel van de onderhandelingen.
Dat NSC zich toen met een kluitje het riet in heeft laten sturen, doet daar weinig aan af.
Ik ben er pas gerust op dat dat inderdaad zo is, als ze werkelijk hun poot stijf houden.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig lijken Uitermark en Van Vroonhoven minder met alle winden mee te waaien dan Omtzigt.
Spoedwet bedoel je (ipv "crisiswet")?quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:17 schreef Jojoke het volgende:
SGP is tegen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)cht-onwaarschijnlijk
Ik gok dat dit uiteindelijk een crisiswet wordt en geen noodwet. Ook wel terecht.
Het signaal van de SGP dat ze het niet aan een meerderheid gaan helpen in de Eerste Kamer kan daarbij wel eens belangrijk zijn, NSC wil toch niet over komen als een partij die minder op heeft met de rechtsstaat dan andere partijen, zoals de SGP?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben er pas gerust op dat dat inderdaad zo is, als ze werkelijk hun poot stijf houden.
*Spoedwetquote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
En in die crisiswet ook zeker geen afschaffing van de spreidingswet, want de Eerste Kamer is voor de spreidingswet.
Welke afspraken komt NSC niet na dan?quote:Op woensdag 2 oktober 2024 06:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik blijf de bal echt bij de NSC leggen die hier zijn gemaakte afspraken niet nakomt.
Ergens in een bijzinnetje iets zeggen over gedragen lijkt me hier een woordenspel.
Faber is trouwens wel erg slecht dat het nog steeds niet voorbereid is.
Overigens kan ik ook niet direct iets vinden over welke maatregelen er onder de spoedwet en/of crisiswet gaan vallen, het lijkt nu meer over de vorm te gaan.
Een crisiswet is niet per sé gelijk aan een noodwet, een crisiswet zou ook een spoedwet (of zelfs een gewone wet) kunnen zijn.quote:
NSC heeft zich niet met een kluitje in het riet laten sturen. Ze hebben de belangrijkste juridische toets als voorwaarde gesteld. Wetende dat een noodwet daar in deze situatie niet aan voldoet.quote:Op woensdag 2 oktober 2024 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Afspraken over de mate waarin ze nog respect voor de rechtsstaat zouden hebben was ook een heel belangrijk onderdeel van de onderhandelingen.
Dat NSC zich toen met een kluitje het riet in heeft laten sturen, doet daar weinig aan af.
Dat is 2 weken geleden al door Omroep West besprokenquote:
Dit mysterie moet tot de bodem uitgezochtquote:Op woensdag 2 oktober 2024 08:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is 2 weken geleden al door Omroep West besproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |