abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215137116
Hier valt het wel mee met het weer. Gelukkig want ik moet mijn avondeten nog plukken.

Na een productieve ochtend ben ik vanmiddag lekker aan het kokkerellen. Ik ben de tomatenoogst aan het wegwerken. Vanwege mijn handen wel zo simpel mogelijk. Passata, tomaatblokjes, microtomaatjes, soep en shakshuka zit allemaal in potten in de weckketel. Totaal 13 potten, dat is wel eens een stuk meer geweest.

Ik ben alleen de Mexicaanse salsa vergeten. Maar ik doe volgende week vast nog een ronde tomaatblokjes dus dat neem ik dan wel mee.
Spoilers!
  maandag 30 september 2024 @ 15:13:20 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215137123
Hier was het tot een half uur geleden schitterend zomerweer.
En nu lichtgrijs.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215137247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef Tele6 het volgende:
Aw, balen @:vlindertje89 (maar misschien wel fijn dat je nu snapt waar die migraine vandaan kwam)
Ja, vind t irritant natuurlijk, maar ergens idd ook wel fijn dat ik nu een verklaring heb voor de migraine (of althans, denk te hebben, weet natuurlijk helemaal niet zeker of dat het ook echt is).

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:04 schreef Tele6 het volgende:
Het is echt ongelofelijk schijtweer hier. Helpt ook niet dat we aan de kant van het gebouw zitten waar alle regen vol tegenaan klettert. Toch een beetje een jammer dingetje van de herfst :(
Ja, hier is het ook shitweer. Ik was rond 12.15 thuis van kraambezoek (mini hummeltje O+ ) en toen begon het net te regenen, en sindsdien is het vooral de vraag hoe hard het regent, niet of het regent. Ik vind dit ook zo stom. Ik moet ook nog ergens voor 20u de keeperstas terug naar de hockeyclub brengen, want mn keepster heeft keeperstraining dan. Hopelijk is t dan weer droog. Moet jij nog trainen oid vanavond of dat niet?
Zoals dit weekend vond ik wel heerlijk. Droog, zon. Dat het dan vrij fris was vind ik niet erg, dan trek ik wel een dikke trui aan.

quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier valt het wel mee met het weer. Gelukkig want ik moet mijn avondeten nog plukken.

Na een productieve ochtend ben ik vanmiddag lekker aan het kokkerellen. Ik ben de tomatenoogst aan het wegwerken. Vanwege mijn handen wel zo simpel mogelijk. Passata, tomaatblokjes, microtomaatjes, soep en shakshuka zit allemaal in potten in de weckketel. Totaal 13 potten, dat is wel eens een stuk meer geweest.

Ik ben alleen de Mexicaanse salsa vergeten. Maar ik doe volgende week vast nog een ronde tomaatblokjes dus dat neem ik dan wel mee.
Goed bezig! ^O^ hoe is het nu met je handen? En hoe lang moet je ook alweer nog wachten tot je volgende afspraak?

Ik maak vanavond ofwel boerenkool ofwel andijviestamppot, even kijken welke groente eerder op moet. Pan vol, en dan de rest in ziplockzakjes in de vriezer. En morgenochtend dan de ander, bakje mee voor warme lunch op werk (avond boterham ivm hockeytraining en pas rond 17.30 thuis) en ook de rest in de vriezer. Heb ik mooi weer voor paar keer wat lekkers en gezonds in de vriezer liggen.
pi_215137270
@vlindertje89 ik ga niet trainen vanavond, want heb overal spierpijn van gisteren :D
Ik doe vanavond wel wat yoga. En ik heb net voordat het ging regenen een halfuurtje gewandeld.
Ik hoop eigenlijk ook dat het vanavond weer even droog wordt, want dan ga ik wel nog een klein stukje rustig hardlopen. Ik probeer 40 km per week hard te lopen, en dat gaat het makkelijkst als ik bijna elke dag ga en dan telkens een wat kleiner stuk loop.
pi_215137421
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:31 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 ik ga niet trainen vanavond, want heb overal spierpijn van gisteren :D
Ik doe vanavond wel wat yoga. En ik heb net voordat het ging regenen een halfuurtje gewandeld.
Ik hoop eigenlijk ook dat het vanavond weer even droog wordt, want dan ga ik wel nog een klein stukje rustig hardlopen. Ik probeer 40 km per week hard te lopen, en dat gaat het makkelijkst als ik bijna elke dag ga en dan telkens een wat kleiner stuk loop.
Hardlopen valt ook onder trainen, grapjas :D
Bikkel wel hoor ^O^ hoop met je mee dat het nog even droog wordt straks!
pi_215137422
Ik hoop heel hard op droog weer vanavond want maatje en ik gaan een ronde kermis doen.
Vrijwel elk jaar is het prima weer, dit jaar falen de weergoden }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215137824
Thuis en flink nat geworden op de fiets. Net de regencape in de fietstas gedaan voor de volgende bui.
Flink wat werk kunnen doen, paar mensen geholpen. Morgen niet werken want geen spreekuur omdat er geen teamleiders zijn. Morgenmiddag met Elin bloed laten prikken.

Logisch dat je spierpijn hebt @Tele6 van het lezen had ik het al haast

Hopelijk stopt straks de regen bij jullie @Cat-astrophe

Moet nog even zien wat ik straks eet, liefst iets makkelijks, andijviestamppot klinkt heerlijk maar geen andijvie in huis en ik ga er niet meer uit vandaag (en Flink is me te duur).

@AnneX ik vergeet steeds te vragen, wat vond MrX van de opgeruimde schuur? Zag hij mogelijkheden ;) ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_215137892
Myrmarachne (vermoedelijk Myrmarachne formicaria) in de tuin; een spin die doet alsof'ie een mier is :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215138365
Mooi beessie!
pi_215138375
Ik was al lekker om 1530 thuis.
Daarna een uurtje geslapen/op bed gelegen, want straks rijd ik naar Ahoy om te luisteren naar 1000 muzikanten die Earringnrs gaan spelen.
Zo benieuwd *G*

https://www.deearringenik.nl/

nav
https://www.omroepwest.nl(...)ncert-golden-earring
pi_215138438
Wat een gaaf gebeuren dat concert, ben heel benieuwd naar je verslag
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 17:25:50 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138444
Normaal melden de op de VS geilende redacteuren alles uit Amerika, maar nu het echt interessant wordt niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben al ongeveer zes containers onderweg die kant op. Over een week ofzo komen die aan. Als dit even gaat duren dan moeten wij extra dokken, wat we uiteraard doorberekenen. Een of andere hoge pief bij onze klant had al verzocht alstublieft niets meer naar de VS te sturen.

Kost ongeveer 5 miljard dollar per dag, dus hopelijk wordt er snel een akkoord bereikt, maar de politiek zal het wel te druk met zichzelf, de tegenstander en de verkiezingen hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 30-09-2024 18:17:14 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2024 @ 17:37:18 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215138524
Ben al jaaaren niet onder de indruk van de Nederlandse media. Kwaliteitskranten zijn er niet, TV Nieuws is te stupide voor woorden.
pi_215138633
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:01:33 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138675
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben al jaaaren niet onder de indruk van de Nederlandse media. Kwaliteitskranten zijn er niet, TV Nieuws is te stupide voor woorden.
Ze zijn wel goed in het bedenken van nieuwe woorden, bij de steekpartijen in Mannheim, Solingen en nog ergens in D hadden Nederlandse media het over een "mesaanval" :')
Dat woord staat niet eens in de VanDale :')
pi_215138809
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Normaal melden de op de VS geilende redacteuren alles uit Amerika, maar nu het echt interessant wordt niet...
SPOILER
We hebben al ongeveer zes containers onderweg die kant op. Over een week ofzo komen die aan. Als dit even gaat duren dan moeten wij extra dokken, wat we uiteraard doorberekenen. Een of andere hoge pief bij onze klant had al verzocht alstublieft niets meer naar de VS te sturen.

Kost ongeveer 5 miljard dollar per dag, dus hopelijk wordt er snel een akkoord bereikt, maar de politiek zal het wel te druk met zichzelf, de tegenstander en de verkiezingen hebben.
Of de aandeelhouders van de bedrijven liever zelf meer geld willen dan de arbeiders. Meer betalen is niet heel ingewikkeld en tevens de snelste weg naar een oplossing.
  maandag 30 september 2024 @ 18:19:15 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215138822
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ze zijn wel goed in het bedenken van nieuwe woorden, bij de steekpartijen in Mannheim, Solingen en nog ergens in D hadden Nederlandse media het over een "mesaanval" :')
Dat woord staat niet eens in de VanDale :')
Ik moet aan die piraat uit Pipi Langkous denken, Messen Jokke, (Mesjokke)
pi_215138935
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De methode zoals David Zilber bij Noma toepaste; door je ferment in een vacuümzak te doen, kunnen schimmelsporen en endosporen van bacteriën er niet in en als er al schimmelsporen in zitten, dan hebben die zuurstof nodig om te ontwikkelen, en in een vacuümzak zit geen zuurstof.

Je Lactobacillus heeft geen zuurstof nodig dus die doet't gewoon.
Godverpielekes, das wel verdomd lastig met een Silvercrest vacumeerder die liefst alles nat zuigt en dan niet meer vacumeert
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215138948
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Godverpielekes, das wel verdomd lastig met een Silvercrest vacumeerder die liefst alles nat zuigt en dan niet meer vacumeert
Het hoeft niet perfect vacuüm, beetje royale zak en zo veel mogelijk er uit.

Neem een zak van drie keer de inhoud, laat'm kort zuigen en dan sealen. De zak vult vanzelf met CO2.
pi_215138950
Of laat überhaupt niet zuigen, rol je ingrediënten op en sealen maar.
  maandag 30 september 2024 @ 18:36:09 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215138997
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 18:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of laat überhaupt niet zuigen, rol je ingrediënten op en sealen maar.
Kan je beter een Zip Lock gebruiken.
pi_215139012
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 18:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kan je beter een Zip Lock gebruiken.
Die springt open zodra je ferment start.
pi_215139015
Je krijgt overdruk, de zakken blazen op als balonnen.
  maandag 30 september 2024 @ 18:40:06 #125
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215139037
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 18:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die springt open zodra je ferment start.
Niet helemaal vol doen, half vullen en strak oprollen. Als ie opzwelt,CO2 er uit laten.
pi_215139069
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik gebruik dit bij vochtig spul. Werkt niet 100% maar wel beter dan niets https://vacuumsealers.nl/(...)en/vochtabsorberend/
pi_215139075
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 17:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb een familie die nogal van de tuinen en fruitbomen is enzo, en van kleins af aan ben ik opgevoed met het concept dat appels en peren vanaf 10 oktober geoogst kunnen worden, voor optimale zoetheid enzo... Dus je bent niet heel laat ofzo.

(Waarom niet 11 oktober? MIjn jongste tante is op 10 oktober geboren ;))
Oh ja, hier moest ik nog op reageren. Appels hebben allemaal zo hun eigen ras. En sommige rassen zijn vroegrijp - zo beginnen de Drentse Bellefleuren al in augustus. En die zijn *niet* bewaarbaar dus die moeten direct opgegeten worden of tot cider of appelmoes verwerkt. Andere appels, bijvoorbeeld Schone van Boskoop, of Lunterse Pippeling, zijn laat rijp. Die pluk je pas eind oktober. En zoals veel appels is plukrijp nog niet gelijk aan eetrijp; die Renettes kunnen beter nog even liggen.

https://www.landleven.nl/(...)-je-appels-plukrijp/

Dit is een heel klein lijstje van redelijk bekende appelsoorten en hun pluktijd:

Dit is een wat uitgebreidere lijst: https://library.wur.nl/sp(...)App/IndTijd/Atij.htm
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215139119
Ineens zonnetje er bij en zo warm dat ik de zelfgemaakte limoncello uit de vriezer heb gevist :s)
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:48:38 #129
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215139127
Proost
pi_215139216
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 13:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Drie keer raden wie vanochtend ineens weer oud bloed had. Kan wel de migraine van gister verklaren.. wel gek, ik kon altijd maanden tot zelfs meer dan een jaar doorslikken zonder doorbraakbloeding of oud bloed. Nu had ik in aug maar een keer stopweek genomen toen ik voor de derde keer in paar maanden tijd wat oud bloed had (meestal slik ik dan gewoon door en is het dan na een dag alweer weg). Twaalf dagen na weer starten al eerste keer doorbraakbloeding, en nu is het 26 dagen na die keer en dus alweer oud bloed. Hopelijk wordt de tijd ertussen weer steeds langer..

Vervelend @:Clubsoda dat vandaag zo'n dag is!
Ja, maar ook wel verklaarbaar. Er zijn heel verdrietige omstandigheden rondom een collega. Dat raakt me emotioneel een geeft ook kopzorgen omdat ik helaas leidinggevende graag 'goed' wil doen. Plus meerdere ruknachten afgelopen week. Spanning en slaapgebrek is een mooi recept.

Wat stom van bloedingen :(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215139716
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja, maar ook wel verklaarbaar. Er zijn heel verdrietige omstandigheden rondom een collega. Dat raakt me emotioneel een geeft ook kopzorgen omdat ik helaas leidinggevende graag 'goed' wil doen. Plus meerdere ruknachten afgelopen week. Spanning en slaapgebrek is een mooi recept.

Wat stom van bloedingen :(
Ah, ja, die combinatie helpt niet mee nee. Wat verdrietig! Het is natuurlijk mooi dat je het als leidinggevende goed wil doen, maar moet ook niet ten koste gaan van jezelf :* hopelijk in elk geval betere nachten op korte termijn, dat die factor in elk geval beter wordt.. sterkte met de situatie in elk geval! :*

Ja, ik vind t ook stom. Zeker als er dan migraine bij komt. Maargoed. Hopelijk snel weer weg met wel pil blijven slikken en dan ook lang weg. Heb wel volgende week even dubbele afspraak bij huisarts gemaakt, had er sowieso eentje voor bespreken bloeduitslagen cholesterol (deze week prikken), dus dan ook meteen maar even dit bespreken, omdat het zo anders is dan ik gewend ben. Even dubbelchecken of het echt gewoon doorbraakbloeding is/normaal is of niet (en vorige keer had ik even gebeld naar assistente, die zei als keer gebeurt niet erg, maar als op korte termijn weer gebeurt misschien wel even bespreken).

Vandaag hele dag toch ook nog wel wat last van hoofdpijn en zwaar hoofd, ondanks de milde hoofdpijn gisteren. Dat ik van 2-4.30 wakker lag vannacht omdat kutmensen het leuk vonden om vuurwerk af te steken ofzo heel dichtbij met meerdere harde knallen hielp denk ik niet mee :( . Lekker vroeg naar bed straks.
pi_215139817
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Hardlopen valt ook onder trainen, grapjas :D
Bikkel wel hoor ^O^ hoop met je mee dat het nog even droog wordt straks!
Deze grapjas is net terug van 4,5 km joggen in de storm en regen en duisternis. Rare hobby eigenlijk.

Wel droog naar huis gefietst na werk, dus al met al niks te klagen :P
pi_215139922
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 19:58 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Deze grapjas is net terug van 4,5 km joggen in de storm en regen en duisternis. Rare hobby eigenlijk.

Ik vind het een rare hobby, ja :P . Maar ik hou dan ook helemaal niet van hardlopen, en al helemaal niet in de storm en regen en duisternis. Ik heb vast ook hobbies die anderen raar vinden ;)
pi_215139993
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik vind het een rare hobby, ja :P . Maar ik hou dan ook helemaal niet van hardlopen, en al helemaal niet in de storm en regen en duisternis. Ik heb vast ook hobbies die anderen raar vinden ;)
Research naar dweilrobots :Y

Heb je eigenlijk een conclusie bereikt op dat gebied?

Ik heb bij nog een paar mensen geïnformeerd wat ze zouden doen met ¤1200. B zou ¤1200 aan lego kopen. Broertje zou een mountainbike kopen of ¤1200 aan outdoorkleding. M'n collega zou een nieuwe bril kopen. En m'n andere collega zou twee geiten kopen en een huisje voor zijn twee geiten en voer voor de geiten. (Niemand die ook een dweilrobot wil iig)
  maandag 30 september 2024 @ 20:39:45 #136
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215140429
Op dit moment wil ik voor 1200 euro adventskalenders kopen. Het seizoen begint weer *O*
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2024 @ 20:44:33 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215140464
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:39 schreef gcjoel het volgende:
Op dit moment wil ik voor 1200 euro adventskalenders kopen. Het seizoen begint weer *O*
Die is in augustus al besteld :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 30 september 2024 @ 20:45:54 #138
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215140476
quote:
80s.gif Op maandag 30 september 2024 20:44 schreef borisz het volgende:

[..]
Die is in augustus al besteld :P
Bierkalender zeker? Die zijn er altijd vroeg bij maar dat lust ik niet.

Mijn vriend heeft zelfs een advent voor de advent kalender. ;(
pi_215140493
quote:

[..]

Weirdo O+

quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ugh, dat is allemaal matig. Sterkte.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:39 schreef gcjoel het volgende:
Ja! Ik doe ook eindelijk mee met de adventskalenderclub *O* Ik heb bij DM twee theekalenders gekocht, van Yogi en Clipper.
Spoilers!
pi_215140502
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb bij nog een paar mensen geïnformeerd wat ze zouden doen met ¤1200. B zou ¤1200 aan lego kopen. Broertje zou een mountainbike kopen of ¤1200 aan outdoorkleding. M'n collega zou een nieuwe bril kopen. En m'n andere collega zou twee geiten kopen en een huisje voor zijn twee geiten en voer voor de geiten. (Niemand die ook een dweilrobot wil iig)
Haha, bijvoorbeeld!
Ja, ik geloof dat de conclusie vooralsnog is dat als ik een paar compromissen wil sluiten, ik ook ¤650 kan uitgeven en dan wél een mooie upgrade heb (fancy dock met dweilvuller, vieswaterreservoir en automatische stofleging, roterende dweilen, automatische dweilschoonmaak en droging, automatisch meten hoe vies het water is bij dweilen en of dus nog keer moet met nieuw schoon water, uitschuifbare dweil voor dicht langs de kant) maar wel maar zo'n beetje de helft kwijt ben. Als ik die laatste twee opties ook nog op wil geven, kan 't zelfs voor ¤530 ongeveer. In beide gevallen heb ik wat minder zuigkracht (maar alsnog >3x zoveel als nu), niet de uitschuifbare zijborstel en niet de dividebrush (twee rollers waarbij het haar dan naar het midden ertussen geleid zou moeten worden zodat t dan opgezogen wordt ipv vastdraait). Maar dat scheelt dan dus wel ¤550-670 euro - zou ze dus zelfs allebei kunnen kopen voor hetzelfde geld.

8 en 9 oktober is er Amazon Prime days, en black friday enzo komt er ook weer aan. Dus ik denk dat ik wacht tot er een goede deal aan komt, en dan wel een van die twee 'goedkopere' koop. Ik kan nu de simpelere (Qrevo S) kopen voor ¤532 bij de Duitse roborock site, of de uitgebreidere (Qrevo Pro) voor ¤735. Voor de S is dat volgens mij een van de betere deals die je kunt krijgen, de Pro is al wel paar keer rond ¤650 geweest. Ik bestel alleen liever via Amazon dan Duitse roborock site ivm garantie/terugsturen als niet bevalt (bij Duitse voor eigen kosten), en daar zijn ze nu ¤650/800, dus even kijken of het met een van die acties wel rond ¤530/650 komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 30-09-2024 20:55:56 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2024 @ 20:49:51 #141
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_215140509
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Bierkalender zeker? Die zijn er altijd vroeg bij maar dat lust ik niet.

Mijn vriend heeft zelfs een advent voor de advent kalender. ;(
Ja Beer in a box.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 30 september 2024 @ 20:59:23 #142
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215140572
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Weirdo O+
[..]
Ugh, dat is allemaal matig. Sterkte.
[..]
Ja! Ik doe ook eindelijk mee met de adventskalenderclub *O* Ik heb bij DM twee theekalenders gekocht, van Yogi en Clipper.
Leuk! Ik ga ook een thee kalender bij DM kopen weer.
Heb er nu een met moestuinzaden van feggies *O*
  maandag 30 september 2024 @ 21:00:09 #143
63722 z80
I fink you freaky
pi_215140579
quote:

[..]

Ik ging met de fiets naar de sportschool. Terwijl er een auto voor het grijpen staat. Jas en broek hangen nu aan de waslijn na te druppen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 30 september 2024 @ 21:01:48 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_215140593
quote:

[..]

1200¤ is een leuke vakantie in Verwegistan. :)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_215140642
Thuis van kerremis.

Wel lollig om te zien dat de outdoor gear van maatje steeds meer wordt uitgebreid sinds hij mij kent.
Waar hij in het begin nog met leren schoenen door het bos struinde (en ik dus de droge en stofvrije paadjes moest zoeken) kwamen er eerst Skechers, daarna een softshell jack en inmiddels zijn er ook echte wandelschoenen aangeschaft. Waarvan de veters wel wat ingewikkeld bleken. Ideaal voor een potentieel regenachtige kermis.
Maar we hielden het droog *O*

Eerst naar de kamelenderby want die moet ik altijd doen. Deelnemersveld vol bezet (14 man)… maatje won _ _O_ Zocht een prijsje uit, die halverwege de kermis aan mij geschonken werd ‘want ik ben zijn maatje’. Dus nu ben ik een prachtige kamelen sleutelhanger rijker O+

Daarna curryworst eten want ook dat is traditie.
En de ouderwetse cakewalk in. Maatje stormde iets te enthousiast de loopband op. Kudos voor de kermisgast die de achterover vallende kerel opving en hem op de een of ander manier min of meer rechtop hield tot hij boven was. Ik wandel wel waardig via de zijkant, thankyouverrymuch :7 Collega bij de tweede loopband had het drama gezien en zette zich al meteen schrap achter maatje zodat die nu daadwerkelijk rechtop boven kwam. Ik *wandel*.

Daarna een soort spookhuis in wat niet eng was. Want de echte was veel te eng ‘met een echt spookmens ook :D ‘.
En toen hadden we de zeven terreinen gehad en eindigden we perfect op 5 minuten wandelen van zijn woning.

En begon het te stortregenen terwijl ik naar huis fietste. Maar dat is niet erg, want nu lig ik lekker in pyjama onder kat op de bank.

Woensdag weer *O* Dan met vriendin en vuurwerk kijken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215140665
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]
DM kalenders O+

Binnenkort op strooptocht. Eentje voor de poezzies en eentje met Balnea of zo.
Thee (en chocomel) adventskalender heb ik elders gepreordered en komt ergens volgende week.

En daar zal het vast niet bij blijven, denk ik :+
pi_215140688
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 20:59 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Omg. Weet niet wat dat is maar ik moet het hebben.
Spoilers!
pi_215140691
En intussen heeft @Dr_Flash hotelletje geboekt voor onze kerstmarkt activiteiten O+

SPOILER
pi_215140700
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
twee kamers dit keer, driedubbel
Lekker zes kamers betalen dalek :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_215140735
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2024 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Lekker zes kamers betalen dalek :+
Volgens mij zouden we dan nu niet veel duurder uit zijn dan die faalkeer van twee (?) jaar terug waar ik last minute nog moest boeken :')
pi_215140741
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Volgens mij zouden we dan nu niet veel duurder uit zijn dan die faalkeer van twee (?) jaar terug waar ik last minute nog moest boeken :')
Nee denk het ook niet :+
pi_215140765
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Omg. Weet niet wat dat is maar ik moet het hebben.
Helaas, ik moet het niet hebben. Ze zetten er exact bij wat er in zit. Dat levert toch geen lol op man }:|
Spoilers!
pi_215140771
Cat en maatje verhalen O+
Spoilers!
  maandag 30 september 2024 @ 21:21:51 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215140792
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Helaas, ik moet het niet hebben. Ze zetten er exact bij wat er in zit. Dat levert toch geen lol op man }:|
Nee dat is echt stom. Ik heb mijn vriend laten checken of het niet te basic is. En zelf dus niet gekeken.

Bij veel kalenders in de winkel staat het ook vaak op de achterkant. ;(
  maandag 30 september 2024 @ 21:22:12 #155
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_215140798
quote:
En intussen heeft @:dr_Flash hotelletje geboekt voor onze kerstmarkt activiteiten O+

SPOILER
Waar gaan jullie? *O*
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 21:24:12 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215140816
quote:

[..]

Een bouwstofzuiger, Ooni pizzaoven en fruitbomen :D
pi_215140822
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee dat is echt stom. Ik heb mijn vriend laten checken of het niet te basic is. En zelf dus niet gekeken.

Bij veel kalenders in de winkel staat het ook vaak op de achterkant. ;(
Tof dat jij het nog niet weet!
Spoilers!
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 21:25:35 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215140826
quote:
En intussen heeft @:dr_Flash hotelletje geboekt voor onze kerstmarkt activiteiten O+

SPOILER
Ja verdomme, die vraag wou ik dus stellen :P

Welke kerstmarkt gaan jullie bezoeken?
pi_215140833
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Waar gaan jullie? *O*
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aachen
pi_215140846
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 21:22 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Waar gaan jullie? *O*
Aachen!

quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:+

Aachen dus :)

Voor Fles een expeditie, voor mij een uur rijden. Maar dat vind ik twee weken na ingreepje dikke prima.
pi_215140851
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor Fles een expeditie
Ja Fles komt nooit ergens, dat scheelt :P
pi_215140871
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Cat en maatje verhalen O+
Het is echt een lieve jongen O+

Over een paar weken lunchafspraak, evt filmpje erbij. Of wandelen. Effe kijken wat het weer doet.
En de keer daarna denk ik weer zwemmen, want dat vindt hij echt fantastisch en nu hij steeds beter durft te zeggen waar hij zin in heeft dan duikt die wens regelmatig op. Dobberen O+ (en hij oerwoudgeluiden onder en boven water :+ )
pi_215140876
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2024 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja Fles komt nooit ergens, dat scheelt :P
Pesies, jij bent ook een projectje _O- _O-
pi_215140884
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Pesies, jij bent ook een projectje _O- _O-
:wtf:
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 21:37:27 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215140946
Aha, geen idee wat ik van Aachen moet verwachten eigenlijk :)

Aangezien het met Köln in een spreekwoord wordt genoemd zal het wel leuk zijn :+
pi_215141007
quote:

[..]

Over een paar weken lunchafspraak, evt filmpje erbij. Of wandelen. Effe kijken wat het weer doet.
En de keer daarna denk ik weer zwemmen, want dat vindt hij echt fantastisch en nu hij steeds beter durft te zeggen waar hij zin in heeft dan duikt die wens regelmatig op. Dobberen O+ (en hij oerwoudgeluiden onder en boven water :+ )
Wat leuk dat hij zo los komt.
pi_215141250
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 21:37 schreef derLudolf het volgende:
Aha, geen idee wat ik van Aachen moet verwachten eigenlijk :)

Aangezien het met Köln in een spreekwoord wordt genoemd zal het wel leuk zijn :+
Best leuke markten, ben er jaren geleden al een keer geweest.
pi_215141428
quote:

[..]

Hij klinkt heel lief in je verhalen. Jullie hebben elkaar wel gevonden geloof ik O+
Spoilers!
pi_215142251
Goedemorgen. Wat is het nog donker.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 06:46:03 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_215142274
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2024 18:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh ja, hier moest ik nog op reageren. Appels hebben allemaal zo hun eigen ras. En sommige rassen zijn vroegrijp - zo beginnen de Drentse Bellefleuren al in augustus. En die zijn *niet* bewaarbaar dus die moeten direct opgegeten worden of tot cider of appelmoes verwerkt. Andere appels, bijvoorbeeld Schone van Boskoop, of Lunterse Pippeling, zijn laat rijp. Die pluk je pas eind oktober. En zoals veel appels is plukrijp nog niet gelijk aan eetrijp; die Renettes kunnen beter nog even liggen.

https://www.landleven.nl/(...)-je-appels-plukrijp/

Dit is een heel klein lijstje van redelijk bekende appelsoorten en hun pluktijd:
[ afbeelding ]

Dit is een wat uitgebreidere lijst: https://library.wur.nl/sp(...)App/IndTijd/Atij.htm
Tnx! We hebben hier dus allerlei onbekende appelbomen die in ons bos opduiken..
Ik ben van plan om bordjes te maken met waar ze staan.en ik hoop dat plantnet kan helpen met uitzoeken welke soorten het dan zijn..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_215142436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 06:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Tnx! We hebben hier dus allerlei onbekende appelbomen die in ons bos opduiken..
Ik ben van plan om bordjes te maken met waar ze staan.en ik hoop dat plantnet kan helpen met uitzoeken welke soorten het dan zijn..
Plantnet zou ik niet teveel hulp van verwachten; het zijn allemaal appelbomen.
Appels onderscheiden gaat het beste aan de hand van de appels en daar heb je dan een pomoloog bij nodig.
Dat is nogal een lokale kunst, in elk geval, wanneer er lokale rassen gebruikt zijn.

Dit zijn hier de lokale experts: https://www.fruithof-frederiksoord.nl/pagina.php?pagina=FAQ
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:31:35 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215143098
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 06:34 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen. Wat is het nog donker.
Ja, okee.

Maar NU NOG :o
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:34:32 #173
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215143112
Mogge. Vandaag komen bouwvakkers voor een hoop geld de schuur repareren. Die schuur die we iver een paar jaar toch af willen breken :'( Blijft kut maar instortingsgevaar is ook niet grappig.
Spoilers!
pi_215143170
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 08:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Vandaag komen bouwvakkers voor een hoop geld de schuur repareren. Die schuur die we iver een paar jaar toch af willen breken :'( Blijft kut maar instortingsgevaar is ook niet grappig.
Oh écht…met windkracht 5 of meer slaap je niet echt lekker.
Én je hebt er vast plezier van.

‘Mijn’ 1 1/2 mannen zijn al een uurtje aan de gang in de postzegeltuin. Vrijdag, gister zeiknat en vandaag ook buien. En doorgaan hè _O_
*ervaren tuinman met stagiair.
pi_215143406
Mogge!
Niet uitgeslapen maar wel lekker lang in bed blijven liggen. En naar buiten kijkend heel blij da er geen spreekuur is, wat een zeikweer.
Elin is momenteel niet heel blij, die krijgt vanmiddag bloedonderzoek en mag niet eten. Om 7 uur mocht ze nog wat hebben, maar de brokjes zijn weg en da’s niet de bedoeling :D
pi_215143417
Hallo. Pittig weekend was pittig. Inmiddels hebben we alle spullen weer thuis. Vandaag 2 bussen en de aahanger uitpakken en opruimen, huis aan kant maken en vast voorbereiden voor morgen en overmorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215143625
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:18 schreef Blues het volgende:
Daarna een uurtje geslapen/op bed gelegen, want straks rijd ik naar Ahoy om te luisteren naar 1000 muzikanten die Earringnrs gaan spelen.
Zo benieuwd *G*

nav
Komt wel erg dichtbij zo :o
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:40:31 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215143675
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 08:44 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh écht…met windkracht 5 of meer slaap je niet echt lekker.
Én je hebt er vast plezier van.

‘Mijn’ 1 1/2 mannen zijn al een uurtje aan de gang in de postzegeltuin. Vrijdag, gister zeiknat en vandaag ook buien. En doorgaan hè _O_
*ervaren tuinman met stagiair.
Helaas, we gaan er geen plezier van hebben. Het voegt helemaal niets toe behalve geen instortingsgevaar.

Wat een klus ook bij jullie. Lekker in de blubber. Hier ook blubber waar ze in de schuur werken want daar stroomt het water naar binnen, over tientallen jaren ingeklinkte modder en paardenpoep.

Ik ben overigens ook benieuwd wat MrX vindt van jouw opruimklus in de schuur.
Spoilers!
pi_215143943
De mannen gaan onverstoorbaar verder. Op de knieën. Tegels en klinkers eruit en erin. Grindterras ligt. Één ronde koffie gehad.
Over 1 1/2 week komen de plantjes en tuinhulp om ze erin te zetten.

Je kunt ook een varken gaan houden in de blubs. 😉
Is de kleding al binnen? Doe je een pas sessie met een vriendin?

MnX vond het “opgeruimd” de eerste keer dat hij de fiets terugzette.

“Hoe heeft zij dat voor elkaar gekregen?” De zware keukenblokken op hun plek.
Toen kwam ik thuis en liet alles zien: 2e ronde: kasten staan waterpas, water en afvoer werken, gekit.
“Dit is een begin”…
Nu is het afwachten…
pi_215143956
@fietsie hoe is het met moeders? Is zij al begonnen met Efudix?
Is het een grote plek om te behandelen?
Voor mij zijn het bovenlip en neus over 2 weken.
pi_215144016
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:18 schreef Blues het volgende:
Zo benieuwd *G*

nav
En?

Hoe klonk het? Waren er ook bandleden?
pi_215144021
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Hallo. Pittig weekend was pittig. Inmiddels hebben we alle spullen weer thuis. Vandaag 2 bussen en de aahanger uitpakken en opruimen, huis aan kant maken en vast voorbereiden voor morgen en overmorgen.
Lekker bezig _O_
pi_215144033
En FoK! is vandaag jarig! 25 jaar 🎉
pi_215144040
Vijf op een rij 🙃
pi_215144049
Ik heb de verwarming aangezet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_215144296
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Gisteravond hier ook. En direct even doorwarmen naar 21o.
Nu ‘gewoon’ 19o
pi_215144369
Doordeweekse Duitslandinkoop *O*

Nadat ik vanochtend nog even goed geoefend had voor de toets Frans uiteraard :P
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:15:14 #188
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215144565
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

Beter vandaag dan Donderdag, dan is alles dicht, ook de bakkers enzo
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:16:22 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_215144579
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
oh ja Tag der deutschen Einheit
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:17:50 #190
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215144591
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
oh ja Tag der deutschen Einheit
AKA Tag der Solidaritätsbeitrag
pi_215144665
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
En?

Hoe klonk het? Waren er ook bandleden?
Zie fb en/of insta O+
Het was tegelijkertijd triest en overweldigend mooi.
pi_215144684
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:55 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues woensdag weer een aflevering
https://www.vogelbescherm(...)-waterland-vogelland
Tnx voor de tip!
pi_215144689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 09:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Komt wel erg dichtbij zo :o
Why?
pi_215144694
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Boks
En we hebben een nieuw energiecontract afgesloten vast voor 3 jaar bij dezelfde boer.
pi_215144712
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Why?
Ik nam ff aan dat je Ahoy Rotterdam bedoelde :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_215144764
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik nam ff aan dat je Ahoy Rotterdam bedoelde :D
Ja daar was ik.

En google maps liet me op de heenweg zo'n bijzondere route rijden _O- in de regen -O-
Terug niks aan handje, 120/130 pom pom pom
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:57:17 #197
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215144875
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 10:15 schreef AnneX het volgende:
De mannen gaan onverstoorbaar verder. Op de knieën. Tegels en klinkers eruit en erin. Grindterras ligt. Één ronde koffie gehad.
Over 1 1/2 week komen de plantjes en tuinhulp om ze erin te zetten.

Je kunt ook een varken gaan houden in de blubs. 😉
Is de kleding al binnen? Doe je een pas sessie met een vriendin?

MnX vond het “opgeruimd” de eerste keer dat hij de fiets terugzette.

“Hoe heeft zij dat voor elkaar gekregen?” De zware keukenblokken op hun plek.
Toen kwam ik thuis en liet alles zien: 2e ronde: kasten staan waterpas, water en afvoer werken, gekit.
“Dit is een begin”…
Nu is het afwachten…
Hert oorspronkelijke plan was ook om varkens te houden O+ Maar dan niet in een schuur, haha. Die beestjes moeten lekker buiten hun dingen kunnen doen. Maar dat plan gaat sowieso niet door. Ik hoop nog steeds op kippen maar dat gebeurt ook maar niet.

De eerste pakketten kleding komen vandaag binnen. Ik ga zeker een passessie met een vriendin houden :Y

Je meneer ziet vast weer heel veel mogelijkheden om meer rommel kwijt te kunnen nu. Waarom heb je eigenlijk die tweede keuken?
Spoilers!
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:58:33 #198
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_215144888
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:02 schreef Clubsoda het volgende:

Nadat ik vanochtend nog even goed geoefend had voor de toets Frans uiteraard :P
Door de weeks is zo veel beter :Y Al is het gewoon altijd druk in de DM volgens mij.
Spoilers!
pi_215144925
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klopt. Het oorspronkelijke plan om donderdag tijdens een studiedag van de grote naar Xanten te gaan is ook snel overboord gegooid. Overal druk en niks is open.
pi_215144942
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Door de weeks is zo veel beter :Y Al is het gewoon altijd druk in de DM volgens mij.
Ik blijk een collega te hebben die bijna wekelijks daar naar toe gaat en best wel dingen mee wil nemen *O*
pi_215145012
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 11:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Maar niet met Hollanders :+
  dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:12:29 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215145113
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2024 12:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Klopt. Het oorspronkelijke plan om donderdag tijdens een studiedag van de grote naar Xanten te gaan is ook snel overboord gegooid. Overal druk en niks is open.
En file op de A12
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')