abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215134339
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 09:12 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja mogguh... Niet klagen, dat laat je ook gebeuren dan. Jij bent de baas toch, niet zij? ;)
Helaas is het daarvoor te laat. Ze mogen al 13 jaar in de slaapkamer, als ik ze nu beneden laat maken ze zoveel lawaai dat ik ook geen oog dicht doe.
pi_215135343
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 23:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Noma methode, zakken. 0% kans op contaminatie dus je gooit niets weg vanwege bederf.
Kun je dat iets meer woorden geven?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215135444
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kun je dat iets meer woorden geven?
De methode zoals David Zilber bij Noma toepaste; door je ferment in een vacuümzak te doen, kunnen schimmelsporen en endosporen van bacteriën er niet in en als er al schimmelsporen in zitten, dan hebben die zuurstof nodig om te ontwikkelen, en in een vacuümzak zit geen zuurstof.

Je Lactobacillus heeft geen zuurstof nodig dus die doet't gewoon.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_215135629
?
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 08:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hormonaal? Mijn stiefmoeder die ook zeer regelmatig uitgeschakeld was door migraine heeft na de menopauze nooit meer een aanval gehad.
Voor een deel zeker denk ik.
Maar het was al fors gekelderd, ook een flink verschil toen ik een bril met prisma ging dragen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_215135828
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 12:30 schreef Vanyel het volgende:
?
[..]
Voor een deel zeker denk ik.
Maar het was al fors gekelderd, ook een flink verschil toen ik een bril met prisma ging dragen.
Ik krijg een quote melding van fok op deze post? :D
pi_215135873
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 12:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik krijg een quote melding van fok op deze post? :D
Ik fok mobiel, neemt ie meestal alle gequote berichten mee als ik er meer dan 1 doe voor ik terugga na MyAt. Irritant.
pi_215135974
Drie keer raden wie vanochtend ineens weer oud bloed had. Kan wel de migraine van gister verklaren.. wel gek, ik kon altijd maanden tot zelfs meer dan een jaar doorslikken zonder doorbraakbloeding of oud bloed. Nu had ik in aug maar een keer stopweek genomen toen ik voor de derde keer in paar maanden tijd wat oud bloed had (meestal slik ik dan gewoon door en is het dan na een dag alweer weg). Twaalf dagen na weer starten al eerste keer doorbraakbloeding, en nu is het 26 dagen na die keer en dus alweer oud bloed. Hopelijk wordt de tijd ertussen weer steeds langer..

Vervelend @Clubsoda dat vandaag zo'n dag is!
pi_215136913
Aw, balen @vlindertje89 (maar misschien wel fijn dat je nu snapt waar die migraine vandaan kwam)
pi_215136924
Het is echt ongelofelijk schijtweer hier. Helpt ook niet dat we aan de kant van het gebouw zitten waar alle regen vol tegenaan klettert. Toch een beetje een jammer dingetje van de herfst :(
pi_215137021
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2024 15:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Nog steeds wachtende op wat Spaanse bureaucratie. Wel twee fotos gemaakt vanaf pakweg een kilometer afstand. Eentje zoveel mogelijk focus op het huis, de andere ook met het grootste deel van de tuin er bij
En ons aanstaande huis nog eens vanaf dezelfde plek (rechts tussen de bomen). Nu alleen niet met zoomlens, maar met een 20mm pancake prime lens (en meerdere foto's voor panorama). Links de vallei richting Villanueva de Oscos.

pi_215137116
Hier valt het wel mee met het weer. Gelukkig want ik moet mijn avondeten nog plukken.

Na een productieve ochtend ben ik vanmiddag lekker aan het kokkerellen. Ik ben de tomatenoogst aan het wegwerken. Vanwege mijn handen wel zo simpel mogelijk. Passata, tomaatblokjes, microtomaatjes, soep en shakshuka zit allemaal in potten in de weckketel. Totaal 13 potten, dat is wel eens een stuk meer geweest.

Ik ben alleen de Mexicaanse salsa vergeten. Maar ik doe volgende week vast nog een ronde tomaatblokjes dus dat neem ik dan wel mee.
Spoilers!
  maandag 30 september 2024 @ 15:13:20 #103
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_215137123
Hier was het tot een half uur geleden schitterend zomerweer.
En nu lichtgrijs.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_215137247
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef Tele6 het volgende:
Aw, balen @:vlindertje89 (maar misschien wel fijn dat je nu snapt waar die migraine vandaan kwam)
Ja, vind t irritant natuurlijk, maar ergens idd ook wel fijn dat ik nu een verklaring heb voor de migraine (of althans, denk te hebben, weet natuurlijk helemaal niet zeker of dat het ook echt is).

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:04 schreef Tele6 het volgende:
Het is echt ongelofelijk schijtweer hier. Helpt ook niet dat we aan de kant van het gebouw zitten waar alle regen vol tegenaan klettert. Toch een beetje een jammer dingetje van de herfst :(
Ja, hier is het ook shitweer. Ik was rond 12.15 thuis van kraambezoek (mini hummeltje O+ ) en toen begon het net te regenen, en sindsdien is het vooral de vraag hoe hard het regent, niet of het regent. Ik vind dit ook zo stom. Ik moet ook nog ergens voor 20u de keeperstas terug naar de hockeyclub brengen, want mn keepster heeft keeperstraining dan. Hopelijk is t dan weer droog. Moet jij nog trainen oid vanavond of dat niet?
Zoals dit weekend vond ik wel heerlijk. Droog, zon. Dat het dan vrij fris was vind ik niet erg, dan trek ik wel een dikke trui aan.

quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier valt het wel mee met het weer. Gelukkig want ik moet mijn avondeten nog plukken.

Na een productieve ochtend ben ik vanmiddag lekker aan het kokkerellen. Ik ben de tomatenoogst aan het wegwerken. Vanwege mijn handen wel zo simpel mogelijk. Passata, tomaatblokjes, microtomaatjes, soep en shakshuka zit allemaal in potten in de weckketel. Totaal 13 potten, dat is wel eens een stuk meer geweest.

Ik ben alleen de Mexicaanse salsa vergeten. Maar ik doe volgende week vast nog een ronde tomaatblokjes dus dat neem ik dan wel mee.
Goed bezig! ^O^ hoe is het nu met je handen? En hoe lang moet je ook alweer nog wachten tot je volgende afspraak?

Ik maak vanavond ofwel boerenkool ofwel andijviestamppot, even kijken welke groente eerder op moet. Pan vol, en dan de rest in ziplockzakjes in de vriezer. En morgenochtend dan de ander, bakje mee voor warme lunch op werk (avond boterham ivm hockeytraining en pas rond 17.30 thuis) en ook de rest in de vriezer. Heb ik mooi weer voor paar keer wat lekkers en gezonds in de vriezer liggen.
pi_215137270
@vlindertje89 ik ga niet trainen vanavond, want heb overal spierpijn van gisteren :D
Ik doe vanavond wel wat yoga. En ik heb net voordat het ging regenen een halfuurtje gewandeld.
Ik hoop eigenlijk ook dat het vanavond weer even droog wordt, want dan ga ik wel nog een klein stukje rustig hardlopen. Ik probeer 40 km per week hard te lopen, en dat gaat het makkelijkst als ik bijna elke dag ga en dan telkens een wat kleiner stuk loop.
pi_215137421
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 15:31 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 ik ga niet trainen vanavond, want heb overal spierpijn van gisteren :D
Ik doe vanavond wel wat yoga. En ik heb net voordat het ging regenen een halfuurtje gewandeld.
Ik hoop eigenlijk ook dat het vanavond weer even droog wordt, want dan ga ik wel nog een klein stukje rustig hardlopen. Ik probeer 40 km per week hard te lopen, en dat gaat het makkelijkst als ik bijna elke dag ga en dan telkens een wat kleiner stuk loop.
Hardlopen valt ook onder trainen, grapjas :D
Bikkel wel hoor ^O^ hoop met je mee dat het nog even droog wordt straks!
pi_215137422
Ik hoop heel hard op droog weer vanavond want maatje en ik gaan een ronde kermis doen.
Vrijwel elk jaar is het prima weer, dit jaar falen de weergoden }:|
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_215137824
Thuis en flink nat geworden op de fiets. Net de regencape in de fietstas gedaan voor de volgende bui.
Flink wat werk kunnen doen, paar mensen geholpen. Morgen niet werken want geen spreekuur omdat er geen teamleiders zijn. Morgenmiddag met Elin bloed laten prikken.

Logisch dat je spierpijn hebt @Tele6 van het lezen had ik het al haast

Hopelijk stopt straks de regen bij jullie @Cat-astrophe

Moet nog even zien wat ik straks eet, liefst iets makkelijks, andijviestamppot klinkt heerlijk maar geen andijvie in huis en ik ga er niet meer uit vandaag (en Flink is me te duur).

@AnneX ik vergeet steeds te vragen, wat vond MrX van de opgeruimde schuur? Zag hij mogelijkheden ;) ?
We have far more in common than that which devides us..
pi_215137892
Myrmarachne (vermoedelijk Myrmarachne formicaria) in de tuin; een spin die doet alsof'ie een mier is :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215138365
Mooi beessie!
pi_215138375
Ik was al lekker om 1530 thuis.
Daarna een uurtje geslapen/op bed gelegen, want straks rijd ik naar Ahoy om te luisteren naar 1000 muzikanten die Earringnrs gaan spelen.
Zo benieuwd *G*

https://www.deearringenik.nl/

nav
https://www.omroepwest.nl(...)ncert-golden-earring
pi_215138438
Wat een gaaf gebeuren dat concert, ben heel benieuwd naar je verslag
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 17:25:50 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138444
Normaal melden de op de VS geilende redacteuren alles uit Amerika, maar nu het echt interessant wordt niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben al ongeveer zes containers onderweg die kant op. Over een week ofzo komen die aan. Als dit even gaat duren dan moeten wij extra dokken, wat we uiteraard doorberekenen. Een of andere hoge pief bij onze klant had al verzocht alstublieft niets meer naar de VS te sturen.

Kost ongeveer 5 miljard dollar per dag, dus hopelijk wordt er snel een akkoord bereikt, maar de politiek zal het wel te druk met zichzelf, de tegenstander en de verkiezingen hebben.

[ Bericht 24% gewijzigd door derLudolf op 30-09-2024 18:17:14 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 30 september 2024 @ 17:37:18 #114
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215138524
Ben al jaaaren niet onder de indruk van de Nederlandse media. Kwaliteitskranten zijn er niet, TV Nieuws is te stupide voor woorden.
pi_215138633
  Moderator maandag 30 september 2024 @ 18:01:33 #116
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_215138675
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 17:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben al jaaaren niet onder de indruk van de Nederlandse media. Kwaliteitskranten zijn er niet, TV Nieuws is te stupide voor woorden.
Ze zijn wel goed in het bedenken van nieuwe woorden, bij de steekpartijen in Mannheim, Solingen en nog ergens in D hadden Nederlandse media het over een "mesaanval" :')
Dat woord staat niet eens in de VanDale :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_215138809
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Normaal melden de op de VS geilende redacteuren alles uit Amerika, maar nu het echt interessant wordt niet...
SPOILER
We hebben al ongeveer zes containers onderweg die kant op. Over een week ofzo komen die aan. Als dit even gaat duren dan moeten wij extra dokken, wat we uiteraard doorberekenen. Een of andere hoge pief bij onze klant had al verzocht alstublieft niets meer naar de VS te sturen.

Kost ongeveer 5 miljard dollar per dag, dus hopelijk wordt er snel een akkoord bereikt, maar de politiek zal het wel te druk met zichzelf, de tegenstander en de verkiezingen hebben.
Of de aandeelhouders van de bedrijven liever zelf meer geld willen dan de arbeiders. Meer betalen is niet heel ingewikkeld en tevens de snelste weg naar een oplossing.
  maandag 30 september 2024 @ 18:19:15 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215138822
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ze zijn wel goed in het bedenken van nieuwe woorden, bij de steekpartijen in Mannheim, Solingen en nog ergens in D hadden Nederlandse media het over een "mesaanval" :')
Dat woord staat niet eens in de VanDale :')
Ik moet aan die piraat uit Pipi Langkous denken, Messen Jokke, (Mesjokke)
pi_215138935
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2024 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
De methode zoals David Zilber bij Noma toepaste; door je ferment in een vacuümzak te doen, kunnen schimmelsporen en endosporen van bacteriën er niet in en als er al schimmelsporen in zitten, dan hebben die zuurstof nodig om te ontwikkelen, en in een vacuümzak zit geen zuurstof.

Je Lactobacillus heeft geen zuurstof nodig dus die doet't gewoon.
Godverpielekes, das wel verdomd lastig met een Silvercrest vacumeerder die liefst alles nat zuigt en dan niet meer vacumeert
pi_215138948
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 18:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Godverpielekes, das wel verdomd lastig met een Silvercrest vacumeerder die liefst alles nat zuigt en dan niet meer vacumeert
Het hoeft niet perfect vacuüm, beetje royale zak en zo veel mogelijk er uit.

Neem een zak van drie keer de inhoud, laat'm kort zuigen en dan sealen. De zak vult vanzelf met CO2.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')