Kleine aanpassingquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in selectief sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
Breng ze nou niet op ideeėn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:12 schreef monkyyy het volgende:
Misschien dat de Chinezen onze kritieke infrastructuur wel willen opkopen.
Topheffing is het noorden en oosten en zuiden nog verder afsnijden vande smerige randstadquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:57 schreef Jippie het volgende:
Om de bouw en het onderhoud van nieuwe snelwegen te financieren wil het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat mogelijk geld gaan ophalen bij private investeerders. Zij kunnen hun investering dan weer terugverdienen door op snelwegen tol te gaan heffen. Daar denkt minister Barry Madlener (PVV) over na, vertelt hij in het BNR-programma De Nationale Autoshow.
Madlener ziet tolheffing als mogelijk alternatief voor rekeningrijden. Dat plan wilde het kabinet-Rutte IV invoeren, maar daar heeft het kabinet-Schoof korte metten mee gemaakt. Rekeningrijden is volgens hem een 'plan dat is bedacht achter een bureau'.
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:03 schreef Lichtloper het volgende:
Flikker op met je tolheffing, er is geld genoeg in kas voor investeringen. De staatsschuld is zelden zo laag geweest als nu. En bovendien is de overheid (bewust of onbewust) een beroerde onderhandelaar in zulke situaties, waardoor de private investeerder binnenloopt over de rug van de burgers.
Als dit kabinet meer snelwegen wil bouwen kunnen ze beter eerst eens wat gaan doen aan het stikstofprobleem.
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Binnekort de Franse Peage of de Italiaanse Autostrada bij u langs uw dorp.
dat denk ikook niet , de tol verdwijnt oin allerlei zakken vande PVV vriendenquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.
Maar dat zal wel niet
met schiphol als onderpandquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.
Ik vind het ook helemaal niet zo slecht. Om de kosten meer bij de gebruiker te leggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.
Maar dat zal wel niet
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.
Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?
A zo ja andere uiteinde van de A15quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef ACT-F het volgende:
Ja top idee om wegen te privatiseren, terwijl de roep om privatisering tegen te gaan alleen maar groter wordt.
Het probleem is dat we al de hoogste wegenbelasting van de EU hebben en dat ze dat geld schijnbaar ergens anders aan uitgeven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeėn.
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeėn.
het ergste s de tolheffing door de zeewse tunnel , daarvan wordt al 30 jaar beloofd dat dit gaat stoppen , nu is die tolheffing overgenomen van de provincie door een privebedrijf, nu gaat helemaal nooit meer wegquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..
VOOR HALF 4 AL OP WEG NAAR HUIS?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.
Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.
alle wegenin Italie zijn prive tol , pas nog een brug ingestort, geen onderhod al 20 jaar nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
Als Mark dit geweldige plan had gezien nou denk eromquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef YoopY het volgende:
Brilliant plan. Wat kan er nou mis gaan met marktwerking in het publieke domein?
Prachtig.
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
en daar hebbennu we ff de buik van vol hequote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
het geld niet naar de overheid, maar naar een private partij gaat.
Nóg minder onderhoudquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.
inderdaad geen goed plan, als zoiets er zou zijn dan kom je er nooit meer vanafquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.
Niet dat het verder een goed plan is.
Die autorijdende werkenden hebben er wel gezorgd dat iedereen moet gaan reizen en werken om goedkoop voedzame voeding te krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is een volslagen belachelijk concept dat mensen gaan verdienen aan anderen die naar hun werk moet rijden.
Volkomen debiel.
De automobilist betaalt al voor de infrastructuur voor auto's.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiėle melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.
Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
Prima maar schaf dan het hele sociale vangnet maar afquote:Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiėle melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.
Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
Of Links.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef Aberkullie het volgende:
En als het de faal van de eeuw blijkt kunnen we gewoon asielzoekers de schuld geven
Prima, maar dan ook een systeem dat alleen degenen die ervoor betaald hebben, er gebruik van mogen maken. En dat automobilisten zeggenschap krijgen over de inrichting, waar de afritten komen, etc.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiėle melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.
Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren omdat de openbaar bestuurders en/of politici die de onderhandelingen met zo'n private partij zullen voeren volstrekt incompetent, ronduit corrupt of beiden zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.
[..]
Dat is toch het hele idee van tolheffing? Je rijdt door het poortje, betaalt, en dan mag je over de weg/over de brug/door de tunnel.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Prima, maar dan ook een systeem dat alleen degenen die ervoor betaald hebben, er gebruik van mogen maken.
Dan sluiten we gewoon PVV’ers en VVD’ers daarvan uit.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:23 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren omdat de openbaar bestuurders en/of politici die de onderhandelingen met zo'n private partij zullen voeren volstrekt incompetent, ronduit corrupt of beiden zijn.
Nou overschat je de rest van het politieke geteisem.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan sluiten we gewoon PVV’ers en VVD’ers daarvan uit.
Laten we aub niet Italiė als voorbeeld gebruiken, voor je het weet mag je 'tol' betalen om op het strand te liggenquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle wegenin Italie zijn prive tol , pas nog een brug ingestort, geen onderhod al 20 jaar niet
https://www.dw.com/en/gen(...)antia-ceo/a-55560814
De kosten van het wegverkeer betreft niet alleen aanleg en onderhoud van het wegennet. Er vallen in het wegverkeer jaarlijks nog steeds ruim 600 doden en er vinden jaarlijks nog steeds duizenden letselongevallen plaats. De kosten daarvan worden echt niet allemaal aan de automobilist doorgerekend.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
De automobilist betaalt al voor de infrastructuur voor auto's.
Met wegenbelasting en brandstofaccijnzen wordt jaarlijks meer dan genoeg opgehaald voor aanleg en onderhoud.
Op zich heb je hier natuurlijk helemaal gelijk in. Zonder wegennet en zonder en zonder wegverkeer zou onze maatschappij niet meer kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mensen die niet autorijden gebruiken die wegen overigens ook.
Denk aan bussen, taxi's / Ubers en bezorgdiensten die hun pakketten afleveren of vrachtwagens die de winkels bevoorraden.
Het is echt niet zo dat mensen zonder auto (direct of indirect) niet van het wegennet profiteren.
Het sociale vangnet is bedoeld om mensen in hun elementaire levensbehoeften te voorzien die daar zelf niet toe in staat zijn. Autorijden is een luxe.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Prima maar schaf dan het hele sociale vangnet maar af
quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het sociale vangnet is bedoeld om mensen in hun elementaire levensbehoeften te voorzien die daar zelf niet toe in staat zijn. Autorijden is een luxe.
Dat kan als er goed alternatief treinvervoer is naar het noorden en oosten tegen een zeer laag tariefquote:Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiėle melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.
Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
Waar haal je dat nou weer vandaanquote:Op vrijdag 27 september 2024 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
Het noorden zal anders volledig afgesloten worden , nog erger dan nu al het gevval is
Als het wegennet drie kwart kleiner zou zijn, dan zou er toch veel meer plek voor de jongeren zijn, om voor zichzelf voedzame voeding te produceren? Dan zouden die jongeren toch niet meer afhankelijk zijn van de voedselindustrie?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Zonder wegennet en zonder en zonder wegverkeer zou onze maatschappij niet meer kunnen functioneren.
En buspassagiers dan?quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is toch het hele idee van tolheffing? Je rijdt door het poortje, betaalt, en dan mag je over de weg/over de brug/door de tunnel.
Of om een stad te bezoeken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Laten we aub niet Italiė als voorbeeld gebruiken, voor je het weet mag je 'tol' betalen om op het strand te liggen
Oh ja, goeie. Al meen ik me te herinneren dat het in de busprijs van de bus door de Westerscheldetunnel wel verdisconteerd zit.quote:
Joh, de PVV is dan ook sinds dag één de bliksemafleidingstak van de VVD.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
Niemand zit hier op te wachten.quote:
Ik ook, maar laten we eerst alle opbrengsten uit verkeersbelastingen aanwenden. Er wordt meer opgehaald, dan dat er uitgegeven wordt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet zo slecht. Om de kosten meer bij de gebruiker te leggen.
Nee dit wordt het slechtste van twee werelden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.
Maar dat zal wel niet
Op de bank liggen terwijl de rest van Nederland wel werkt, is ook een luxequote:Op vrijdag 27 september 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het sociale vangnet is bedoeld om mensen in hun elementaire levensbehoeften te voorzien die daar zelf niet toe in staat zijn. Autorijden is een luxe.
Autorijden was een luxe, er was een tijd waarin ov goedkoper was, die ligt al even achter ons. De meeste automobilisten doen het niet per definitie voor de lol, maar omdat ze ergens moeten zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het sociale vangnet is bedoeld om mensen in hun elementaire levensbehoeften te voorzien die daar zelf niet toe in staat zijn. Autorijden is een luxe.
Praktisch wordt dit in Nederland ook een drama omdat wij om de kilometer een afslag hebben.quote:Op vrijdag 27 september 2024 18:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook een systeem dat alleen degenen die ervoor betaald hebben, er gebruik van mogen maken. En dat automobilisten zeggenschap krijgen over de inrichting, waar de afritten komen, etc.
Daar ben ik opzich niet op tegen met mijn 5000 kilometers per jaar maar we weten allemaal hoe dit gaat uitpakken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:27 schreef Mortaxx het volgende:
Een zeer goed idee! En natuurlijk zijn de autorijders meteen boos. Stel je voor dat je naar gebruik gaat betalen
Is dat baantje op gemiddeld 30 kilometer afstand nu zoveel beter dan dat baantje waar je te voet of op de fiets naar toe kan? Wat je van ver haalt?quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Autorijden was een luxe, er was een tijd waarin ov goedkoper was, die ligt al even achter ons. De meeste automobilisten doen het niet per definitie voor de lol, maar omdat ze ergens moeten zijn.
Mobiliteit = welvaart. Leg je daar een rem om worden andere dingen weer duurder.
Afhankelijk van wat je doet kan dat zeker zo zijn. Punt is, werk is een belangrijk onderdeel van je leven en je kunt dus niet van mensen verlangen dat ze dat aan de kant schuiven "om maar dichtbij te wonen". Een leuke job = een gelukkig mens = een productief mens.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is dat baantje op gemiddeld 30 kilometer afstand nu zoveel beter dan dat baantje waar je te voet of op de fiets naar toe kan? Wat je van ver haalt?
Tol heeft zijn tol geėistquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle wegenin Italie zijn prive tol , pas nog een brug ingestort, geen onderhod al 20 jaar niet
https://www.dw.com/en/gen(...)antia-ceo/a-55560814
quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:28 schreef Hexagon het volgende:
Kunnen ze niet gewoon een kwartje extra accijns op benzine heffen.
Als je alleen de variabele autokosten rekent, dan is de auto inderdaad een stuk goedkoper dan het openbaar vervoer. Als je alle autokosten meerekent, dan wordt de auto pas goedkoper bij meerdere inzittenden.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Autorijden was een luxe, er was een tijd waarin ov goedkoper was, die ligt al even achter ons. De meeste automobilisten doen het niet per definitie voor de lol, maar omdat ze ergens moeten zijn.
Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Als je op grote afstand van je werk gaat wonen terwijl je ook dichterbij kan wonen, dan is mobiliteit geen welvaart maar verspilling.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Mobiliteit = welvaart. Leg je daar een rem om worden andere dingen weer duurder.
Dat ligt heel erg aan de auto, de kilometers en de modus van gebruik natuurlijk. Het ov is gewoon veel te duur (laagdrempelig in ieder geval) tov de capaciteiten die het biedt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als je alleen de variabele autokosten rekent, dan is de auto inderdaad een stuk goedkoper dan het openbaar vervoer. Als je alle autokosten meerekent, dan wordt de auto pas goedkoper bij meerdere inzittenden.
[..]
Dat gaat natuurlijk niet altijd op. Als je op grote afstand van je werk gaat wonen terwijl je ook dichterbij kan wonen, dan is mobiliteit geen welvaart maar verspilling.
Maar het is afkomstig van een PVV minister dus gaan de oogklepjes op, komt het rode lapje tevoorschijn en gaat half Nederland weer als een dolle stier tekeer.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeėn.
Stop dan ook met in de file te staan, lamlul.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang iedereen trouwens tussen 7 en 9 en 4 en 6 naar en van het werk gaat kun je bouwen wat je wil, daar kan je niet tegen op werken.
maar het is vaak alleen haalbaar voor trajecten die flink geld opleveren, tussen amsterdam en Schiphol of Adam- urecht.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Als je de capaciteit uitbreidt gaan mensen niet ineens meer auto's kopen of denken "oh, laat ik nu ook eens in de spits gaan rijden''.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang iedereen trouwens tussen 7 en 9 en 4 en 6 naar en van het werk gaat kun je bouwen wat je wil, daar kan je niet tegen op werken.
Heel goed van Wildersjequote:
Achja uiteindelijk is het salaris toch best oke.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:29 schreef Farenji het volgende:
Onbegrijpelijk dat al die pvv'ers zich zo voor het karretje laten spannen, met zo'n dictatoriale backstabber aan het roer. Wanneer breekt er daar eindelijk eens een revolutie uit?
"Eigen verantwoordelijkheid"quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop dan ook met in de file te staan, lamlul.
Nee ik doel op het spreiden van werk. Zodat niet iedereen tegelijk de weg op en af gaat. Alleen daarmee valt al zoveel te winnen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de capaciteit uitbreidt gaan mensen niet ineens meer auto's kopen of denken "oh, laat ik nu ook eens in de spits gaan rijden''.
Heb je zo’n baas die wil dat je op kantoor gaat zitten tikken omdat hij je anders niet in de gaten kan houden?quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Eigen verantwoordelijkheid"
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar het is afkomstig van een PVV minister dus gaan de oogklepjes op, komt het rode lapje tevoorschijn en gaat half Nederland weer als een dolle stier tekeer.
Dat salaris is maar tijdelijk en daarna valt het te bezien of iemand dat pvv uitschot uberhaupt nog wil hebben. Besmet voor het leven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Achja uiteindelijk is het salaris toch best oke.
Wat bedoel je dan metquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik vind het ook een goed idee. Niets mis mee.
?quote:
Ach, Kaag de Heks is ondanks haar falen ook weer in een gespreid Palestijns bedje terecht gekomen. Komt wel goed met de PVVers dus.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat salaris is maar tijdelijk en daarna valt het te bezien of iemand dat pvv uitschot uberhaupt nog wil hebben. Besmet voor het leven.
Hahaha nee helemaal niet, ik heb vrij flexibele werktijden. Dit was eerder een inschattingsfout van mij, had dit kunnen wetenquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je zo’n baas die wil dat je op kantoor gaat zitten tikken omdat hij je anders niet in de gaten kan houden?
Ik ben toch geen eeneiige tweeling met Straat?quote:
Jajajaja zie editquote:Op vrijdag 27 september 2024 21:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben toch geen eeneiige tweeling met Straat?
Wat jij stelt klopt, mits je alleen naar het rijkswegennet kijkt. Maar RWS beheert maar +- 3% procent van het wegennet, verreweg het grootste deel aan wegkilometers is in beheer bij provincies, gemeenten en waterschappen. Dat wordt ook ergens van betaald.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Je bent als overheid niet verplicht het geld uit te geven waar je het vandaan haalt, maar voor zover ik weet word nog niet de helft van de mrb gebruikt voor daadwerkelijk onderhouden en aanleggen van wegen.
Echt schaamteloosmrb en brandstof is al achterlijk duur in Nederland
Daar zijn de provinciale opcenten voor toch? Al zal dat waarschijnlijk weer niet dekkend zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:28 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wat jij stelt klopt, mits je alleen naar het rijkswegennet kijkt. Maar RWS beheert maar +- 3% procent van het wegennet, verreweg het grootste deel aan wegkilometers is in beheer bij provincies, gemeenten en waterschappen. Dat wordt ook ergens van betaald.
Onjuist.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.
Kunt altijd nog bij Harry mens aan tafel gaan zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat salaris is maar tijdelijk en daarna valt het te bezien of iemand dat pvv uitschot uberhaupt nog wil hebben. Besmet voor het leven.
Je hebt gelijk, dat was het plan uit 1950 ofzo toch? Maar daar is al vrij snel van af gestapt. Dat de a18 niet tot aan Enschede loopt is ook een flop.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:40 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Onjuist.
De bedoeling was dat de A15 door zou lopen tot aan Enschede.
Formeel heet de hele A18/N18 ook "rijksweg 15"
Dat zou eerlijk zijn als je ook al niet gestraft wordt bij aankoop (BPM) en bezit (MRB die notabene al Houderschapsbelasting heet) om nog maar te zwijgen van accijns én BTW op brandstof, dus je betaalt al naar gebruik.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:27 schreef Mortaxx het volgende:
Een zeer goed idee! En natuurlijk zijn de autorijders meteen boos. Stel je voor dat je naar gebruik gaat betalen
En de hondenbelasting wordt ook niet gebruikt om de hondenpoep van de straat op te ruimen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 20:51 schreef capricia het volgende:
Waarom denken mensen eigenlijk dat wegenbelasting, of houderschapsbelasting, sec voor wegen gebruikt moet worden?
Inkomstenbelasting wordt ook niet sec voor inkomensaanvullingen gebruikt.
En vermogensrendementsheffing wordt ook niet gebruikt om andere vermogens aan te vullen.
In zekere zin gebeurt dat in de praktijk dus wel. De files tijdens de spits hebben als effect dat forensen met flexibele werktijden hun werktijden aanpassen aan de verkeersdrukte, zodat ze niet al te lang in de file hoeven te staan. Ze gaan eerder of later van huis dan ze eigenlijk zouden willen. Als je de capaciteit van het wegennet uitbreidt, dan heeft dat wel degelijk als effect dat mensen weer meer op de gewenste vertrektijd van huis naar hun werk gaan.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
Als je de capaciteit uitbreidt gaan mensen niet ineens meer auto's kopen of denken "oh, laat ik nu ook eens in de spits gaan rijden''.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En de hondenbelasting wordt ook niet gebruikt om de hondenpoep van de straat op te ruimen.
Wel een mooi overzicht, maar ik neem aan dat een heel deel van die wegenbelasting ook naar de kosten van de provinciale en lokale wegen gaat. Hoofdwegennet is slechts een fractie van het totaal, de andere officiėle namen zijn het onderliggend wegennet en het stedelijk wegennet.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:57 schreef Jippie het volgende:
-----------------------------------------------------
Ik snap de suggestie, tenslotte moet alles betaald worden. Maar waar wordt de wegenbelasting dan voor gebruikt en verkwanselen we ons land binnenkort helemaal aan privė- investeerders?
Van CBS
Het Rijk en de provincies verwachten in 2024 gezamenlijk ruim 6,8 miljard euro aan wegenbelasting te ontvangen. Dat is ongeveer 422 miljoen euro (6,6 procent) meer dan in 2023. Behalve Groningen en Drenthe verhogen alle provincies de opcententarieven van de motorrijtuigenbelasting. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.
Van Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat had in 2023 voor de uitvoering van zijn taken een budget van ¤ 6,6 miljard beschikbaar. Het grootste deel hiervan is besteed aan aanlegprojecten: maar liefst ¤ 2,9 miljard. Ook ging veel budget naar beheer en onderhoudswerk, met ¤ 2,0 miljard lagen deze uitgaven iets hoger dan in 2022.
De financiėle verantwoording van Rijkswaterstaat is een onderdeel van die van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De gegevens in de onderstaande infographic komen uit de jaarrekening van Rijkswaterstaat. De volledige jaarrekening met een toelichting op de jaarcijfers vind je in hoofdstuk XII van de rijksbegroting.
[ afbeelding ]
En kansspelbelasting wordt ook niet gebruikt om de kans in het casino te vergroten.quote:Op zaterdag 28 september 2024 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En erfbelasting wordt ook al niet gebruikt om erfenissen te verhogen.
quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:07 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En kansspelbelasting wordt ook niet gebruikt om de kans in het casino te vergroten.
Nee, en hoe meer taken de provincies vanuit het Rijk gaan krijgen hoe hoger de opcenten zullen moeten worden en hoe minder die voor wegen(onderhoud) zullen worden gebruikt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 22:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar zijn de provinciale opcenten voor toch? Al zal dat waarschijnlijk weer niet dekkend zijn.
Het punt is dat autorijden al duur zat is. En dat soort kosten altijd links om of rechtsom worden doorgerekend.quote:Op zaterdag 28 september 2024 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Maar wegenbelasting moet wel voor de wegen gebruikt worden.
nee van mij hoeft die marktwerking nietquote:Op zaterdag 28 september 2024 15:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tol op snelwegen, ja, als dan de wegenbelasting wordt afgeschaft, net zoals in Frankrijk.
Eens, met de kanttekening dat ze daar ook MRB hebben, maar dan een factor 4 goedkoper dan in NL. En dan ook BPM weg natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Tol op snelwegen, ja, als dan de wegenbelasting wordt afgeschaft, net zoals in Frankrijk.
Dat onderhandelen gebeurt nu ook al, want het budget ligt voor de snelwegen dan wel bij rijkswaterstaat, uiteindelijk gunnen zij de opdrachten aan aannemers.quote:Op zaterdag 28 september 2024 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee van mij hoeft die marktwerking niet
moet er met duur onderhoud aan bruggen steeds met allerlei snuiters worden onderhandeld
moeten er weer alleerlei VVD vrienden een vast inkomen krijgen
provinciale wegen worden betaald van de opslag op de motorijtuigbelasting
Top, dan maak je het autobezit goedkoper, maar het gebruik ervan duurder. Kan een bejaarde zich nog een Punto permitteren voor de boodschappen en die neemt dan de trein naar de kleinkinderen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eens, met de kanttekening dat ze daar ook MRB hebben, maar dan een factor 4 goedkoper dan in NL. En dan ook BPM weg natuurlijk.
of een leuke gymco met drie wielen en een brommerplaatjequote:Op zaterdag 28 september 2024 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Top, dan maak je het autobezit goedkoper, maar het gebruik ervan duurder. Kan een bejaarde zich nog een Punto permitteren voor de boodschappen en die neemt dan de trein naar de kleinkinderen.
Niet echt veiligquote:Op zaterdag 28 september 2024 17:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of een leuke gymco met drie wielen en een brommerplaatje
Voordeel is wel dat ook buitenlandse auto's gaan dokken.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Binnekort de Franse Peage of de Italiaanse Autostrada bij u langs uw dorp.
Zolang je baas zegt dat je tussen 8 en 9 op kantoor moet zijn kun je niet erg flexibel zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Zolang iedereen trouwens tussen 7 en 9 en 4 en 6 naar en van het werk gaat kun je bouwen wat je wil, daar kan je niet tegen op werken.
Het resultaat in de handjeklap tussen Rutte en Wilders over de toekomstige koers van de VVD. Rutte bleef op cruisecontrol, Wilders ging vol op het gas en nu blijft de VVD naar volle tevredenheid in de slipstream hangen, nadat de PVV dit eerder deed.quote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
rutte had het ook over een kleinere overheid door meer marktwerkingquote:Op zondag 29 september 2024 23:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het resultaat in de handjeklap tussen Rutte en Wilders over de toekomstige koers van de VVD. Rutte bleef op cruisecontrol, Wilders ging vol op het gas en nu blijft de VVD naar volle tevredenheid in de slipstream hangen, nadat de PVV dit eerder deed.
Rutte sprak tot voor zn vertrek ook over een meer sociale koers omdat de VVD ook veel socialer was in zn begindagen.
Het willen profileren als een schijnsocialistische partij is een van de smerigste kanten van beide "vrijheidspartijen"
Met dom rechts op dit forum zal die spin nog werken ookquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:13 schreef Aberkullie het volgende:
En als het de faal van de eeuw blijkt kunnen we gewoon asielzoekers de schuld geven
Gaan we leugenaar Rutte nou echt geloven met zijn tenenkrommende interview bij Nieuwsuur dat hij echt wilt veranderen? Net zo geloofwaardig als Jort Kelder de libertarier tenzij het regelgeving betreft voor het armere volk buiten zijn bubbel, dan is het echt een neoliberaalquote:Op zondag 29 september 2024 23:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het resultaat in de handjeklap tussen Rutte en Wilders over de toekomstige koers van de VVD. Rutte bleef op cruisecontrol, Wilders ging vol op het gas en nu blijft de VVD naar volle tevredenheid in de slipstream hangen, nadat de PVV dit eerder deed.
Rutte sprak tot voor zn vertrek ook over een meer sociale koers omdat de VVD ook veel socialer was in zn begindagen.
Het willen profileren als een schijnsocialistische partij is een van de smerigste kanten van beide "vrijheidspartijen"
Ja en ging het over het WK kantklossen dan had het 1 reactie.quote:Op maandag 30 september 2024 11:38 schreef Origami94 het volgende:
139 posts maar
Als het over asiel of een asielzoeker ging was deeltje 13 al open
Ik denk dat je mijn punt mist.quote:Op maandag 30 september 2024 11:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja en ging het over het WK kantklossen dan had het 1 reactie.
Pvv wil iig dat 'gratis bier' terug geven aan mensen die hier dat 'gratis bier' met belasting geld hebben opgebracht.quote:Op maandag 30 september 2024 11:52 schreef Origami94 het volgende:
De PVV heeft het goed gedaan mede door de inflatie, armoede en problemen in het land. Mede door beloftes als het afschaffen van eigen risico, "gratis bier" en "Nederlanders weer op 1"
Oke.quote:Op maandag 30 september 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
Pvv wil iig dat 'gratis bier' terug geven aan mensen die hier dat 'gratis bier' met belasting geld hebben opgebracht.
Niet waar. Deze coalitie zit er pas sinds 2 weken voor het zomer reces. Had je ook je commentaar op. Maarquote:Op maandag 30 september 2024 12:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oke.
De coalitie zit er al sinds begin december. Wat heeft de PVV tot nu toe gedaan voor de burger?
Ik wacht wel.
De PVV, VVD, NSC en VVD werken al sinds begin december samen dmv het steunen van moties en verwerpen van moties van andere partijen.quote:Op maandag 30 september 2024 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet waar. Deze coalitie zit er pas sinds 2 weken voor het zomer reces. Had je ook je commentaar op. Maar
je wil die kant op? Prima vent. Helemaal prima.
Wat heeft d66 bereikt in het vorige kabinet, behalve dan het mede veroorzaken van een nog grotere kloof tussen links en rechts?
Ga lekker in je eentje verder en ik spreek je wel weer ergens in de toekomst als gl/pvda/d66 nog verder gedecimeerd zijn bij volgende verkiezingen.
Sure.quote:Op maandag 30 september 2024 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het hier over wegen, niet over asielzoekers.
En gaan we terug naar de oorsprong van de discussie. Wat heeft de PVV gedaan sinds begin december? Geef een voorbeeld van dat "gratis bier teruggeven aan de mensen die daar aan bijdragen"quote:Op maandag 30 september 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
Pvv wil iig dat 'gratis bier' terug geven aan mensen die hier dat 'gratis bier' met belasting geld hebben opgebracht.
Een paar leuke feiten:quote:Op maandag 30 september 2024 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Origami'Het is de pvv'94
[ afbeelding ]
Dan wijs ik je op de volgende quote:quote:Op maandag 30 september 2024 12:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Sure.
Dan wijs ik op je volgende quote:
[..]
En gaan we terug naar de oorsprong van de discussie. Wat heeft de PVV gedaan sinds begin december? Geef een voorbeeld van dat "gratis bier teruggeven aan de mensen die daar aan bijdragen"
https://www.rijksoverheid.nl/regeringquote:Op maandag 30 september 2024 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet waar. Deze coalitie zit er pas sinds 2 weken voor het zomer reces. Had je ook je commentaar op. Maar
je wil die kant op? Prima vent. Helemaal prima.
(...)
Misschien weet je niet hoe het qua staatsinrichting zit.quote:Op maandag 30 september 2024 12:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan wijs ik je op de volgende quote:
[..]
https://www.rijksoverheid.nl/regering
2 Juli.
Maargoed, je wil het laatste woord hebben? Prima, doe je ding.
Ze beloven al 20 jaar luchtkastelen en jij gelooft er nog steeds inquote:Op maandag 30 september 2024 12:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Pvv wil iig dat 'gratis bier' terug geven aan mensen die hier dat 'gratis bier' met belasting geld hebben opgebracht.
Kabinetten met jouw favo partijtjes geven dat 'gratis bier' weg aan volk wat hier nog nooit een cent heeft bijgedragen.
Mooi stokpaardje trouwens wel uit pol, dat 'gratis bier' in combo met pvv. Kan je nog wat andere termen verzinnen?
Komt gewoon een Nexit hoor dus wat lul jijquote:Op maandag 30 september 2024 14:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze beloven al 20 jaar luchtkastelen en jij gelooft er nog steeds in.
Waarom moet alles in dit land geprivatiseerd worden? Dit is gewoon een leuke melkkoe voor rechtse PVV vrinden/donateurs. Met gebrek aan concurrentie, substituten en alternatieven is dit lekker binnen lopen. Gewoon niet doen. Madlener praat ook onzin wanneer hij zegt dat er een gebrek aan geld is; de laatste jaren bleef er continu miljarden geld op de plank liggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik vind het ook een goed idee. Niets mis mee.
Ach ja als het mis gaat dan geef je het toch gewoon de schuld aan de asielzoeker.quote:Op maandag 30 september 2024 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
We weten allemaal wel hoe eerdere privatiserings-operaties en versnippering hebben uitgepakt.
Dergelijke fratsen kun je van rechts verwachten.
Je zet er een winstbeogende partij tussen voor een (nuts)dienst waar de alternatieven beperkt zijn. In een toch al zeer klein bemeten Nederland. What could go wrong.quote:Op maandag 30 september 2024 15:02 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ach ja als het mis gaat dan geef je het toch gewoon de schuld aan de asielzoeker.
Stem niet op pvv en heb dat ook nooit gedaan.quote:Op maandag 30 september 2024 14:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze beloven al 20 jaar luchtkastelen en jij gelooft er nog steeds in.
Wat is het nou:quote:
Lees mijn posts nog eens terug. Je hebt een cruciaal zinnetje nog gequote ook.quote:Op maandag 30 september 2024 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat is het nou:
1. Je vindt niet dat er luchtkastelen beloofd worden, of
2. Je vindt het wel luchtkastelen maar je gelooft er ook niet niet in.
Geen idee toch?quote:Op maandag 30 september 2024 15:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zet er een winstbeogende partij tussen voor een (nuts)dienst waar de alternatieven beperkt zijn. In een toch al zeer klein bemeten Nederland. What could go wrong.
quote:Op maandag 30 september 2024 16:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou ik mezelf die kwelling aandoen?
Als je er achter komt welk zinnetje, ga je niet van die domme vragen stellen zoals in post 161quote:Op maandag 30 september 2024 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je hebt een cruciaal zinnetje nog gequote ook.
Oké, we kunnen dus concluderen dat jij het ook luchtkastelen vindt. Mooi.quote:Op maandag 30 september 2024 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Als je er achter komt welk zinnetje, ga je niet van die domme vragen stellen zoals in post 161
quote:Op maandag 30 september 2024 16:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oké, we kunnen dus concluderen dat jij het ook luchtkastelen vindt. Mooi.
Het is me dan alleen niet duidelijk waarom je zo uit je paasei klapt wanneer mensen luchtkastelen als zodanig kwalificeren.
ook goede doelen moeten erfbelasting afdragenquote:Op zaterdag 28 september 2024 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
En erfbelasting wordt ook al niet gebruikt om erfenissen te verhogen.
Klopkoek, ben jij dat? Ik moest serieus even denken, want je naam kwam mij bekend voor.quote:Op maandag 30 september 2024 15:07 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zet er een winstbeogende partij tussen voor een (nuts)dienst waar de alternatieven beperkt zijn. In een toch al zeer klein bemeten Nederland. What could go wrong.
Rekeningrijden dusquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet zo slecht. Om de kosten meer bij de gebruiker te leggen.
Geen gewetensbezwaar.quote:
Rekeningrijden prima, maar verdere privatisering niet. Want gebrek aan alternatieve aanbieders. Maakt het alleen maar duurder met een extra partij ertussen.quote:
Ik heb niet genoeg inzicht in wat voor effect het uiteindelijk gaat hebben. Niemand niet. Maar bij rekeningrijden gaat het in ieder geval naar de overheid en bij tolgeld wordt er geld afgeroomd door een derde partij. Daar ben ik gewoon op tegen. Infrastructuur, OV, zorg, flikker op met je privatisering inderdaad.quote:Op maandag 30 september 2024 18:01 schreef Origami94 het volgende:
Doe mij maar geen rekeningrijden, tolheffing of privatiseren. Er gaat genoeg belastinggeld naar de overheid of de markt.
komt er een hele dure onderhoud reparatie zoals de bruggen bij Utrecht , dan gaat alsnog de overheid voor gaas dat weet ik zeker, want het moet wel rendabel zijn die tolheffingquote:Op maandag 30 september 2024 17:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Rekeningrijden prima, maar verdere privatisering niet. Want gebrek aan alternatieve aanbieders. Maakt het alleen maar duurder met een extra partij ertussen.
De wijkertunnel en Noordtunnel zijn leuke melkkoeien geweest.quote:Op maandag 30 september 2024 22:45 schreef capricia het volgende:
Tolwegen kunnen ook ten bate van de overheid zijn.
Het hoeft niet perse 100% geprivatiseerd te zijn. Zolang de businesscase maar klopt.
De Tol van de zeeuwse tunnel was van de provincie Zeeland die heeft hem overgedaan aan een private bedrijfquote:Op maandag 30 september 2024 22:45 schreef capricia het volgende:
Tolwegen kunnen ook ten bate van de overheid zijn.
Het hoeft niet perse 100% geprivatiseerd te zijn. Zolang de businesscase maar klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |