Kleine aanpassingquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in selectief sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
Breng ze nou niet op ideeën.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:12 schreef monkyyy het volgende:
Misschien dat de Chinezen onze kritieke infrastructuur wel willen opkopen.
Topheffing is het noorden en oosten en zuiden nog verder afsnijden vande smerige randstadquote:Op vrijdag 27 september 2024 14:57 schreef Jippie het volgende:
Om de bouw en het onderhoud van nieuwe snelwegen te financieren wil het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat mogelijk geld gaan ophalen bij private investeerders. Zij kunnen hun investering dan weer terugverdienen door op snelwegen tol te gaan heffen. Daar denkt minister Barry Madlener (PVV) over na, vertelt hij in het BNR-programma De Nationale Autoshow.
Madlener ziet tolheffing als mogelijk alternatief voor rekeningrijden. Dat plan wilde het kabinet-Rutte IV invoeren, maar daar heeft het kabinet-Schoof korte metten mee gemaakt. Rekeningrijden is volgens hem een 'plan dat is bedacht achter een bureau'.
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:03 schreef Lichtloper het volgende:
Flikker op met je tolheffing, er is geld genoeg in kas voor investeringen. De staatsschuld is zelden zo laag geweest als nu. En bovendien is de overheid (bewust of onbewust) een beroerde onderhandelaar in zulke situaties, waardoor de private investeerder binnenloopt over de rug van de burgers.
Als dit kabinet meer snelwegen wil bouwen kunnen ze beter eerst eens wat gaan doen aan het stikstofprobleem.
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Binnekort de Franse Peage of de Italiaanse Autostrada bij u langs uw dorp.
dat denk ikook niet , de tol verdwijnt oin allerlei zakken vande PVV vriendenquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.
Maar dat zal wel niet
met schiphol als onderpandquote:Op vrijdag 27 september 2024 15:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.
Ik vind het ook helemaal niet zo slecht. Om de kosten meer bij de gebruiker te leggen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.
Maar dat zal wel niet
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.
Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?
A zo ja andere uiteinde van de A15quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef ACT-F het volgende:
Ja top idee om wegen te privatiseren, terwijl de roep om privatisering tegen te gaan alleen maar groter wordt.
Het probleem is dat we al de hoogste wegenbelasting van de EU hebben en dat ze dat geld schijnbaar ergens anders aan uitgeven.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeën.
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.
Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeën.
het ergste s de tolheffing door de zeewse tunnel , daarvan wordt al 30 jaar beloofd dat dit gaat stoppen , nu is die tolheffing overgenomen van de provincie door een privebedrijf, nu gaat helemaal nooit meer wegquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..
VOOR HALF 4 AL OP WEG NAAR HUIS?quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.
Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.
alle wegenin Italie zijn prive tol , pas nog een brug ingestort, geen onderhod al 20 jaar nietquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
Als Mark dit geweldige plan had gezien nou denk eromquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef YoopY het volgende:
Brilliant plan. Wat kan er nou mis gaan met marktwerking in het publieke domein?
Prachtig.
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
en daar hebbennu we ff de buik van vol hequote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
het geld niet naar de overheid, maar naar een private partij gaat.
Nóg minder onderhoudquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.
inderdaad geen goed plan, als zoiets er zou zijn dan kom je er nooit meer vanafquote:Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.
Niet dat het verder een goed plan is.
Die autorijdende werkenden hebben er wel gezorgd dat iedereen moet gaan reizen en werken om goedkoop voedzame voeding te krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is een volslagen belachelijk concept dat mensen gaan verdienen aan anderen die naar hun werk moet rijden.
Volkomen debiel.
De automobilist betaalt al voor de infrastructuur voor auto's.quote:Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiële melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.
Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |