abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 27 september 2024 @ 14:57:09 #1
485843 crew  Jippie
pi_215108320
Om de bouw en het onderhoud van nieuwe snelwegen te financieren wil het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat mogelijk geld gaan ophalen bij private investeerders. Zij kunnen hun investering dan weer terugverdienen door op snelwegen tol te gaan heffen. Daar denkt minister Barry Madlener (PVV) over na, vertelt hij in het BNR-programma De Nationale Autoshow.

Madlener ziet tolheffing als mogelijk alternatief voor rekeningrijden. Dat plan wilde het kabinet-Rutte IV invoeren, maar daar heeft het kabinet-Schoof korte metten mee gemaakt. Rekeningrijden is volgens hem een 'plan dat is bedacht achter een bureau'. 'In theorie is betalen naar gebruik ideaal, alleen is er een aantal grote bezwaren.' Zo is volgens hem de uitvoering ingewikkeld. 'Hoe ga je dat eerlijk doen? Dan moet iedereen een kastje in de auto dat het met gps gaat opslaan. Het systeem is ook heel duur.'

Blankenburgtunnel
Rekeningrijden is volgens Madlener ook 'nergens in de wereld' staand beleid. 'In bepaalde landen zijn wel tolsystemen. Die werken wel, zou je kunnen zeggen.' Op dit moment zijn er in Nederland geen snelwegen waarop tol betaald moet worden. Wel zijn er voor enkele bruggen en tunnels tolsystemen opgezet, zoals de Blankenburgtunnel, die de minister op 7 december opent. 'Zonder tol had die tunnel niet betaald kunnen worden.' De minister benadrukt dat mensen daarnaast 'de keuze hebben om er geen gebruik van te maken' en dan kunnen omrijden.

Madlener is erg te spreken over het tolsysteem en zegt 'niet op voorhand uit te willen sluiten' dat het in Nederland meer in de praktijk wordt gebracht, zeker als het Rijk zelf te weinig investeringsmogelijkheden heeft voor investeringen in de infrastructuur. Volgens hem kan er 'als er echt geen geld is' en er vanuit de private sector investeringsbereidheid is, op deze praktijk worden overgegaan. 'Als het een businesscase is waarbij we wel meer wegen kunnen krijgen, dan sluit ik dat niet bij voorbaat uit.'
Enkele rijbaan

Het hoeft volgens Madlener niet per se te gaan om een compleet nieuwe snelweg te gaan, het kan ook met een enkele rijbaan naast een snelweg. 'Het heeft voor- en nadelen. Ik vind het voor sommige trajecten geen gekke gedachte.' Wel benadrukt hij dat er 'op dit moment totaal geen plannen' zijn. Wel roept hij mogelijke investeerders op om zich bij hem te melden. 'We hebben op dit moment zeventien mooie projecten in petto die klaarliggen, maar daar is geen geld voor. Als er investeerders zijn die ermee aan de slag willen, het willen doen en financiering verzorgen door middel van een gedeeltelijke tol, waarom niet?'

Bron



-----------------------------------------------------

Ik snap de suggestie, tenslotte moet alles betaald worden. Maar waar wordt de wegenbelasting dan voor gebruikt en verkwanselen we ons land binnenkort helemaal aan privë- investeerders?

Van CBS
Het Rijk en de provincies verwachten in 2024 gezamenlijk ruim 6,8 miljard euro aan wegenbelasting te ontvangen. Dat is ongeveer 422 miljoen euro (6,6 procent) meer dan in 2023. Behalve Groningen en Drenthe verhogen alle provincies de opcententarieven van de motorrijtuigenbelasting. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.

Van Rijkswaterstaat


Rijkswaterstaat had in 2023 voor de uitvoering van zijn taken een budget van ¤ 6,6 miljard beschikbaar. Het grootste deel hiervan is besteed aan aanlegprojecten: maar liefst ¤ 2,9 miljard. Ook ging veel budget naar beheer en onderhoudswerk, met ¤ 2,0 miljard lagen deze uitgaven iets hoger dan in 2022.

De financiële verantwoording van Rijkswaterstaat is een onderdeel van die van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De gegevens in de onderstaande infographic komen uit de jaarrekening van Rijkswaterstaat. De volledige jaarrekening met een toelichting op de jaarcijfers vind je in hoofdstuk XII van de rijksbegroting.

  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 14:59:12 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215108343
_O- !
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 september 2024 @ 14:59:57 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_215108355
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_215108378
Moet je dan ook verplicht reclame kijken tijdens het rijden op de snelweg?
pi_215108406
Flikker op met je tolheffing, er is geld genoeg in kas voor investeringen. De staatsschuld is zelden zo laag geweest als nu. En bovendien is de overheid (bewust of onbewust) een beroerde onderhandelaar in zulke situaties, waardoor de private investeerder binnenloopt over de rug van de burgers.

Als dit kabinet meer snelwegen wil bouwen kunnen ze beter eerst eens wat gaan doen aan het stikstofprobleem.
pi_215108407
Prima idee, al is het ook niet meer dan dat, in tegenstelling tot wat de TT doet vermoeden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_215108432
De begroting gaat op aan stijgende kosten door de vergrijzing en het infrastructuurbudget aan achterstallig onderhoud, dan krijg je dit.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215108475
Binnekort de Franse Peage of de Italiaanse Autostrada bij u langs uw dorp. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215108490
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:59 schreef Harvest89 het volgende:
Al vaak genoeg gewaarschuwd dat PVV neoliberale wolven in selectief sociale schaapskleren zijn.
Hier weer een leuk voorbeeld.
Kleine aanpassing
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:12:59 #10
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_215108496
Misschien dat de Chinezen onze kritieke infrastructuur wel willen opkopen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_215108544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:12 schreef monkyyy het volgende:
Misschien dat de Chinezen onze kritieke infrastructuur wel willen opkopen.
Breng ze nou niet op ideeën.
  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 15:19:14 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215108561
Je bent als overheid niet verplicht het geld uit te geven waar je het vandaan haalt, maar voor zover ik weet word nog niet de helft van de mrb gebruikt voor daadwerkelijk onderhouden en aanleggen van wegen.

Echt schaamteloos :D mrb en brandstof is al achterlijk duur in Nederland
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:19:19 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215108563
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2024 14:57 schreef Jippie het volgende:
Om de bouw en het onderhoud van nieuwe snelwegen te financieren wil het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat mogelijk geld gaan ophalen bij private investeerders. Zij kunnen hun investering dan weer terugverdienen door op snelwegen tol te gaan heffen. Daar denkt minister Barry Madlener (PVV) over na, vertelt hij in het BNR-programma De Nationale Autoshow.

Madlener ziet tolheffing als mogelijk alternatief voor rekeningrijden. Dat plan wilde het kabinet-Rutte IV invoeren, maar daar heeft het kabinet-Schoof korte metten mee gemaakt. Rekeningrijden is volgens hem een 'plan dat is bedacht achter een bureau'.


Topheffing is het noorden en oosten en zuiden nog verder afsnijden vande smerige randstad

er moet weer wat marktwerking gedaan wordne voor vrienden zeker


Tolheffing is bedacht in een dure kroeg
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:20:28 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_215108574
Hoe lang zit dit kabinet er nog?
pi_215108577
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:03 schreef Lichtloper het volgende:
Flikker op met je tolheffing, er is geld genoeg in kas voor investeringen. De staatsschuld is zelden zo laag geweest als nu. En bovendien is de overheid (bewust of onbewust) een beroerde onderhandelaar in zulke situaties, waardoor de private investeerder binnenloopt over de rug van de burgers.

Als dit kabinet meer snelwegen wil bouwen kunnen ze beter eerst eens wat gaan doen aan het stikstofprobleem.
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.

Maar dat zal wel niet
pi_215108585
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:09 schreef capricia het volgende:
Binnekort de Franse Peage of de Italiaanse Autostrada bij u langs uw dorp. _O-
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:22:36 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215108601
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.

Maar dat zal wel niet
dat denk ikook niet , de tol verdwijnt oin allerlei zakken vande PVV vrienden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:23:06 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215108608
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of China, die investeert graag in infrastructuur van andere landen.
met schiphol als onderpand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215108611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Opzich is tol heffen voor buitenlanders helemaal geen slecht idee, gewoon net als zwitserland 1x per jaar een stickertje kopen. Tol voor Nederlanders is ook prima als de wegenbelasting dan ook afgeschaft wordt.

Maar dat zal wel niet
Ik vind het ook helemaal niet zo slecht. Om de kosten meer bij de gebruiker te leggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 15:24:51 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215108624
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.

Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 15:25:05 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215108626
Gelukkig kan ik wel tegen windturbines aankijken. Compenseert weer.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:25:08 #22
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215108627
Prima idee. Zal toch slechts gaan gelden voor fancy infrastructuur rond de randstad waar het meest gebruik van wordt gemaakt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215108656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.

Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?
  Forum Admin vrijdag 27 september 2024 @ 15:29:19 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215108672
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die is toch al 2 baans tot aan de Noordzee?
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215108682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die stopt bij bemmel, waar de bedoeling was dat die door zou lopen tot aan knooppunt a18.
A zo ja andere uiteinde van de A15 :)
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:44:13 #26
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215108808
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.

Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeën.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:50:38 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215108856
Ja top idee om wegen te privatiseren, terwijl de roep om privatisering tegen te gaan alleen maar groter wordt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:53:31 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_215108881
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:50 schreef ACT-F het volgende:
Ja top idee om wegen te privatiseren, terwijl de roep om privatisering tegen te gaan alleen maar groter wordt.
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_215108900
Heerlijk. Volle mep BPM, MRB, accijnzen en dan ook nog even tol heffen. Echt een volkspartij die PVV.

Is feitelijk gewoon een rekeningrijden on steroids. Namelijk met behoud van MRB en BPM.
Allah Al Watan Al Malik
pi_215108915
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.

Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeën.
Het probleem is dat we al de hoogste wegenbelasting van de EU hebben en dat ze dat geld schijnbaar ergens anders aan uitgeven.
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:01:21 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215108956
Barry Tolpoort
pi_215108971
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
Dit is toch helemaal niet zo'n gek idee? We hebben dit wel vaker gedaan. Denk aan de Kiltunnel, de Willem Alexanderbrug of de Westerscheldetunnel. Misschien niet direct leuk voor de plaatselijke bewoners, maar het alternatief (de file of de pont) is erger.

Prima om dit voor nieuwe aanleg van dure kunstwerken te gebruiken. Regulier onderhoud kan gewoon uit de huidige wegenbelastingen, bpm en benzineaccijnzen worden gefinancierd, en dan kunnen we rekeningrijden cq. forensenboete gewoon archiveren bij de S van Slechte ideeën.
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:06:08 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215108996
Ja de privatisering is op alle vlakken zo'n succes laten we de wegen ook nog even meedoen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:11:45 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215109052
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Even hoor, slechts 11% van de opbrengsten van de MRB gaat naar onderhoud of aanleg van wegen..
het ergste s de tolheffing door de zeewse tunnel , daarvan wordt al 30 jaar beloofd dat dit gaat stoppen , nu is die tolheffing overgenomen van de provincie door een privebedrijf, nu gaat helemaal nooit meer weg

Nee tolheffing nooit , klaar met die marktwerking
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:12:13 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215109054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Ondertussen is er al decennialang gebakkelei over de a15 en het verlengen er van.

Waarvan akte trouwens, ik sta (zoals elke dag) in de file terwijl ik dit typ.
VOOR HALF 4 AL OP WEG NAAR HUIS?

Straatambtenaar. zeker :{w .
Huilen dan.
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:12:58 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215109066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er worden geen wegen geprivatiseerd. Alleen de exploitatie van wegen met kunstwerken die nu nog niet bestaan, kan in private handen komen. Dat is iets heel anders.
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:13:13 #37
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_215109069
En als het de faal van de eeuw blijkt kunnen we gewoon asielzoekers de schuld geven _O_
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:15:13 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215109080
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
alle wegenin Italie zijn prive tol , pas nog een brug ingestort, geen onderhod al 20 jaar niet
https://www.dw.com/en/gen(...)antia-ceo/a-55560814

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215109094
Brilliant plan. Wat kan er nou mis gaan met marktwerking in het publieke domein?

Prachtig. :{w
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:22:15 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215109154
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:17 schreef YoopY het volgende:
Brilliant plan. Wat kan er nou mis gaan met marktwerking in het publieke domein?

Prachtig. :{w
Als Mark dit geweldige plan had gezien nou denk erom

\wie kan daar allemaal niet aan verdienen zonder moe te worden en ook geen dividend belasting dan he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215109196
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Als vanaf nu alle projecten in private handen komen dan is het een kwestie van tijd dat je overal tolpoortjes hebt. Private wegen zijn nóg duurder omdat de aandeelhouders eraan willen verdienen.
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.

Niet dat het verder een goed plan is. Dit is in principe gewoon rekeningrijden met een variabele heffing naar (tijd en) locatie, met als enige verschillen dat je geen kastje in de auto krijgt en het geld niet naar de overheid, maar naar een private partij gaat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:29:57 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215109218
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
het geld niet naar de overheid, maar naar een private partij gaat.
en daar hebbennu we ff de buik van vol he

genoeg dieven die in den Haag lopen te lobbyen voor een graaivergunning
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:34:58 #43
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215109259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.

Nóg minder onderhoud :X
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 27 september 2024 @ 16:46:52 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215109347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 16:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Je kan in de concessie natuurlijk gewoon maximumprijzen vaststellen, dus dat hoeft geen risico te zijn.

Niet dat het verder een goed plan is.
inderdaad geen goed plan, als zoiets er zou zijn dan kom je er nooit meer vanaf

discussie gesloten

Niet doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:31:49 #45
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_215109670
Niks mis met PPPs op dit vlak. In veel landen is dit standaard voor dergelijke projecten en bijvoorbeeld in Frankrijk is het een stuk fijner rijden op de tolwegen dan op de rijkswegen.
The more debt, the better
  vrijdag 27 september 2024 @ 17:37:15 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215109715
Het is een volslagen belachelijk concept dat mensen gaan verdienen aan anderen die naar hun werk moet rijden.


Volkomen debiel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215109856
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Het is een volslagen belachelijk concept dat mensen gaan verdienen aan anderen die naar hun werk moet rijden.

Volkomen debiel.
Die autorijdende werkenden hebben er wel gezorgd dat iedereen moet gaan reizen en werken om goedkoop voedzame voeding te krijgen.
pi_215109864
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiële melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.

Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
pi_215109883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 17:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het is voor mij geen verrassing dat een topic over tolheffing op de autosnelwegen weer uitmondt in een klaagzang over de automobilist als vermeende financiële melkkoe voor de overheid en dat het idee van tolheffing niet enthousiast wordt ontvangen.

Ik vind het zelf helemaal geen slecht idee. Eigenlijk had Nederland al vanaf het begin de aanleg van autosnelwegen door tolheffing moeten financieren, zoals een land als Frankrijk ook grotendeels gedaan heeft. Het gaat hier om infrastructuur die alleen voor autoverkeer bestemd is, en dan lijkt het me niet meer dan redelijk dat de automobilist daarvoor betaalt, in plaats van dat mensen die geen auto rijden daaraan mee zouden moeten betalen.
De automobilist betaalt al voor de infrastructuur voor auto's.

Met wegenbelasting en brandstofaccijnzen wordt jaarlijks meer dan genoeg opgehaald voor aanleg en onderhoud.

Mensen die niet autorijden gebruiken die wegen overigens ook.
Denk aan bussen, taxi's / Ubers en bezorgdiensten die hun pakketten afleveren of vrachtwagens die de winkels bevoorraden.

Het is echt niet zo dat mensen zonder auto (direct of indirect) niet van het wegennet profiteren.
pi_215109885
Het privatiseren van de wegen. Eindelijk eens echt rechts beleid vanuit de PVV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')